Рішення
від 12.09.2023 по справі 440/6117/23
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 вересня 2023 року м. ПолтаваСправа № 440/6117/23

Полтавський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Головка А.Б.,

за участю:

секретаря судового засідання Накісько Т.А.,

представника відповідача Паламарчука Д.В.,

розглянув у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Приватного підприємства "Біамід" до Головного управління ДПС у Полтавській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення.

В С Т А Н О В И В:

Позивач Приватне підприємство "Біамід" звернулося до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Полтавській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 16.01.2023 №№ 379/0406, 380/0406, 381/0406.

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що спірні податкові повідомлення - рішення винесені на підставі висновків камеральної перевірки, яка проведена з порушенням строків, передбачених пунктом 76.3 статті 76 Податкового кодексу України. Крім того, податковим органом вже проводилась камеральна перевірка за відповідний період та визначене платнику податкове зобов`язання, яке ним сплачено.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 12 червня 2023 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі №440/6117/23, вирішено справу розглядати за правилами загального позовного провадження, витребувано докази від відповідача.

Відповідач позов не визнав та у відзиві на позовну заяву зазначив, що на дату анулювання реєстрації платника податку на додану вартість податкові зобов`язання по залишках необоротних активів не нараховуються, якщо суми ПДВ по цих активах не були включені до складу податкового кредиту, що підтверджується документами, визначеними у пункті 44.1 статті 44 Податкового кодексу України. Якщо відповідне підтвердження відсутнє, то не пізніше дати анулювання реєстрації підприємства як платника податку на додану вартість нараховуються податкові зобов`язання з ПДВ згідно з пунктом 184.7 статті 184 Податкового кодексу України. У ході проведення камеральної перевірки встановлено, що відповідно до рішення від 06.11.2019 року позивача виключено з Реєстру платників ПДВ у зв`язку з неподанням протягом 12 послідовних податкових місяців контролюючому органу декларації з податку на додану вартість, які свідчать про відсутність операцій з постачання/придбання товарів/послуг, з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту. Остання податкова декларація з ПДВ подана за листопад 2019 року - обсяг податкових зобов`язань - 0 грн., обсяг податкового кредиту - 0 грн., до сплати - 0 грн., сума від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту настпуного звітного податкового періоду - 1668486,00 грн. Згідно даних фінансового звіту від 18.02.2020 року № 9334444554 на балансі підприємства обліковуються запаси у сумі 8624,50 тис грн. При цьому, платником приватним підприємством "Біамід" у податковій декларації з ПДВ за останній звітний період - листопад 2019 року самостійно умовний продаж основних засобів, запасів не визнано та відповідно належних сум податкових зобов`язань не сплачено.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 08.08.2023 року закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті.

Представник позивача в судове засідання не з`явився, про дату, час та місце проведення судового засідання повідомлявся належним чином, надав заяву про розгляд справи за його відсутності, просив позовні вимоги задовольнити повністю.

Представник відповідача в судовому засіданні просив відмовити у задоволенні позовних вимог з підстав, зазначених у заяві по суті справи.

Заслухавши вступне слово представника відповідача, дослідивши письмові докази, суд встановив такі обставини та відповідні до них правовідносини.

Приватне підприємство "Біамід" зареєстровано як юридична особа, ідентифікаційний код 39276898, основним видом діяльності є: виробництво електророзподільної та контрольної апаратури.

Головним управлінням ДПС у Полтавській області відповідно до підпункту 20.1.19 пункту 20.1 статті 20 та підпункту 75.1.1 пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України проведена камеральна перевірка податкової звітності з ПДВ за листопад 2019 року по ПП "Біамід", за результатами якої складено акт № 6143/16-31-04-06-03-01/39276898 від 18.11.2022 року.

Перевіркою встановлено порушення платником вимог пункту 184.7 статті 184 ПК України внаслідок заниження податкового зобов`язання по операціях з умовного постачання товарів/послуг після анулювання реєстрації в якості платника ПДВ в сумі 3393386,00 грн., що призвело до завищення суми від`ємного значення, яка зараховується у зменшення суми податкового боргу з податку на додану вартість на 1123,00 грн., до завищення суми від`ємного значення на 1668486,00 грн., та заниження суми податку на додану вартість до сплати в бюджет в розмірі 1723777,00 грн.

На підставі акта перевірки № 6143/16-31-04-06-03-01/39276898 від 18.11.2022 року Головним управлінням ДПС у Полтавській області прийняті податкові повідомлення - рішення від 16.01.2023 року:

- № 379/0406, яким збільшено суму грошового зобов`язання за платежем податок на додану вартість в сумі 2154721,25 грн.;

- № 380/0406, яким зменшено розмір від`ємного значення суми податку на додану вартість в сумі 1668486,00 грн.;

- № 381/0406, яким зменшено суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість на суму 1123,00 грн., та визначено податкове зобов`язання з ПДВ в сумі 1123,00 грн. та штраф в сумі 280,75 грн.

Позивач не погодився із податковим повідомлення рішеннями від 16.01.2023 року №379/0406, № 380/0406, №381/0406 та оскаржив їх до суду.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам суд виходить з наступного.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема податку на додану вартість, врегульовані положеннями Податкового кодексу України /надалі ПК України (у відповідних редакціях)/.

За визначенням, наведеним в пункті 15.1 статті 15 ПК України, платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.

Платник податків зобов`язаний: подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи / підпункти 16.1.3 та 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 ПК України/.

Як визначено пунктом 46.1 статті 46 ПК України, податкова декларація, розрахунок, звіт (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов`язання або відображаються обсяги операції (операцій), доходів (прибутків), щодо яких податковим та митним законодавством передбачено звільнення платника податку від обов`язку нарахування і сплати податку і збору, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Відповідно до пункту 202.1 статті 202 Розділу V «Податок на додану вартість» ПК України звітним (податковим) періодом є один календарний місяць, а у випадках, особливо визначених цим Кодексом, календарний квартал, з урахуванням таких особливостей:

а) якщо особа реєструється як платник податку з іншого дня, ніж перший день календарного місяця, першим звітним (податковим) періодом є період, який розпочинається від дня такої реєстрації та закінчується останнім днем першого повного календарного місяця;

б) якщо податкова реєстрація особи анулюється в інший день, ніж останній день календарного місяця, то останнім звітним (податковим) періодом є період, який розпочинається з першого дня такого місяця та закінчується днем такого анулювання.

Згідно з пунктом 184.6 статті 184 ПК України у разі анулювання реєстрації особи як платника податку останнім звітним (податковим) періодом є період, який розпочинається від дня, що настає за останнім днем попереднього податкового періоду, та закінчується днем анулювання реєстрації.

За змістом частини першої статті 184 ПК України реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку.

Пунктом 184.7 статті 184 ПК України встановлено, що якщо товари/послуги, необоротні активи, суми податку по яких були включені до складу податкового кредиту, не були використані в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності, такий платник податку в останньому звітному (податковому) періоді не пізніше дати анулювання його реєстрації як платника податку зобов`язаний визначити податкові зобов`язання по таких товарах/послугах, необоротних активах виходячи із звичайної ціни відповідних товарів/послуг чи необоротних активів, крім випадків анулювання реєстрації як платника податку внаслідок реорганізації платника податку шляхом приєднання, злиття, перетворення, поділу та виділення відповідно до закону.

Аналіз наведених норм свідчить про те, що якщо товари та необоротні активи, суми податку по яких були включені до складу податкового кредиту, не були використані в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності, платник податку в останньому звітному (податковому) періоді не пізніше дати анулювання його реєстрації як платника податку зобов`язаний визначити податкові зобов`язання по таких товарах та необоротних активах виходячи із звичайної ціни відповідних товарів та необоротних активів. Тобто у разі анулювання реєстрації як платника податку на додану вартість особа зобов`язана визнати умовний продаж за наявності умов, наведених у відповідній нормі.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначав, що спірні податкові повідомлення - рішення винесені на підставі висновків камеральної перевірки, яка проведена з порушенням строків, передбачених пунктом 76.3 статті 76 Податкового кодексу України. Крім того, податковим органом вже проводилась камеральна перевірка за відповідний період та визначене платнику податкове зобов`язання, яке ним сплачено.

З цього приводу суд зазначає, що абзацом першим пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України контролюючим органам надано право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

За змістом підпункту 75.1.1 пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, даних СОД РРО.

Предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах, повнота нарахування та своєчасність сплати податку на доходи фізичних осіб та єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у разі невідповідності резидента Дія Сіті вимогам, визначеним пунктами 2, 3 частини першої та пунктом 10 частини другої статті 5 Закону України "Про стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні".

Порядок проведення камеральної перевірки визначено статтею 76 Податкового кодексу України, пунктом 76.3 якої встановлено, що камеральна перевірка податкової декларації або уточнюючого розрахунку може бути проведена лише протягом 30 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку їх подання, а якщо такі документи були надані пізніше, - за днем їх фактичного подання. Камеральна перевірка з інших питань проводиться з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу.

Водночас згідно з положеннями пункту 102.1 статті 102 ПК України контролюючий орган, крім випадків, визначених пунктом 102.2 цієї статті, має право провести перевірку та самостійно визначити суму грошових зобов`язань платника податків у випадках, визначених цим Кодексом, не пізніше закінчення 1095 дня, що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації та/або граничного строку сплати грошових зобов`язань, нарахованих контролюючим органом, а якщо така податкова декларація була надана пізніше, - за днем її фактичного подання. Якщо протягом зазначеного строку контролюючий орган не визначає суму грошових зобов`язань, платник податків вважається вільним від такого грошового зобов`язання (в тому числі від нарахованої пені), а спір стосовно такої декларації та/або податкового повідомлення не підлягає розгляду в адміністративному або судовому порядку.

Зміст наведених законодавчих приписів дає підстави для висновку, що предметом камеральної перевірки, окрім питань правильності оформлення податкових декларацій, уточнюючих розрахунків можуть бути й інші питання, а тому, з урахуванням положень статті 102 ПК України, такою перевіркою може бути охоплено період в 1095 днів з дня вчинення відповідного правопорушення.

Крім того, предмети перевірок згідно акту № 6143/16-31-04-06-03-01/39276898 від 18.11.2022 року та акту № 3613/16-31-04-12-11-01/39276898 від 16.12.2020 року є різними, відповідно контролюючий орган не проводив повторну камеральну перевірку.

Таким чином, суд відхиляє вищезазначені доводи представника позивача з приводу порушення відповідачем порядку проведення камеральної перевірки як помилкові.

Враховуючи вище викладене, суд приходить до висновку, що підстави позову, наведені позивачем в позовній заяві, є необґрунтованими, а тому задоволенні позовних вимог слід відмовити.

Керуючись статтями 241-245 Кодексу адміністративного судочинства України,

В И Р І Ш И В:

Відмовити в задоволенні позову Приватного підприємства "Біамід" (вул. Жовтнева, 57/3, м. Кременчук, Полтавська область, 39605; код ЄДРПОУ 39276898) до Головного управління ДПС у Полтавській області (вул. Європейська, 4, м. Полтава, 36000; код ЄДРПОУ 39461639) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення повністю.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду в порядку, визначеному статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Апеляційна скарга на дане рішення може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складено 25 вересня 2023 року.

Головуючий суддя А.Б. Головко

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.09.2023
Оприлюднено27.09.2023
Номер документу113694830
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних)

Судовий реєстр по справі —440/6117/23

Постанова від 21.03.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Перцова Т.С.

Постанова від 21.03.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Перцова Т.С.

Ухвала від 29.01.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Перцова Т.С.

Ухвала від 16.01.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Перцова Т.С.

Ухвала від 16.01.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Перцова Т.С.

Ухвала від 22.12.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Перцова Т.С.

Ухвала від 06.11.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Перцова Т.С.

Рішення від 12.09.2023

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

А.Б. Головко

Рішення від 12.09.2023

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

А.Б. Головко

Ухвала від 12.06.2023

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

А.Б. Головко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні