Ухвала
від 21.09.2023 по справі 240/18549/23
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

21 вересня 2023 року м. Житомир

справа № 240/18549/23

категорія 111010000

Житомирський окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді Горовенко Анна Василівна,

за участю секретаря судового засідання Калінчук В.В.,

за участю:

представників позивача: Жарського В.В. та Хаупшевої Л.М. (в порядку самопредставництва юридичної особи);

представника відповідача - Ринденко М.С. (в порядку самопредставництва суб"єкта владних повноважень),

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні суду за адресою: 10014, місто Житомир, вул. Мала Бердичівська, 23, клопотання Державного підприємства "Житомирський бронетанковий завод" про залучення третьої особи до участі в адміністративній справі за позовом Державного підприємства "Житомирський бронетанковий завод" до Північного міжрегіонального управління Державної податкової служби по роботі з великими платниками податків про визнання протиправним та скасування податкового-повідомлення-рішення,

встановив:

Державне підприємство "Житомирський бронетанковий завод" звернулося до суду з позовом, в якому просить:

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Північного регіонального управління Державної податкової служби по роботі з великими платниками податків №263/35000402 від 07.06.2023.

Відповідно до ухвали суду від 04.07.2023 провадження у справі відкрито, справу призначено до розгляду у відкритому судовому засіданні на 01.08.2023 за правилами загального позовного провадження.

20 липня 2023 року від позивача до суду надійшло клопотання (за вх.№49815/23) про залучення до участі у справі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - Акціонерного товариства "Українська оборонна промисловість".

В обґрунтування заявленого клопотання вказує, що рішення у справі впливає на права Товариства, як спеціального суб`єкта, якому Законом України «Про особливості управління об`єктами державної власності в оборонно-промисловому комплексі» делеговані владні повноваження та який уповноважений державою на здійснення управління майном Державного підприємства «Житомирський бронетанковий завод».

У судове засідання 21.09.2023 прибули представники позивача та представник відповідача брала участь в судовому засіданні в режимі відеоконференції.

Представники позивача у судовому засіданні клопотання про залучення третьої особи підтримали та просили суд його задовольнити з підстав, викладених у клопотанні.

Представник відповідача заперечувала проти задоволення заявленого клопотання.

Суд розглянувши заявлене клопотання та заслухавши учасників справи, зазначає наступне.

Судом встановлено, що постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1221 «Про утворення Держаного концерну «Укроборонпром» з метою підвищення ефективності функціонування державних підприємств, які провадять господарську діяльність у сфері розроблення, виготовлення, реалізації, ремонту, модернізації та утилізації озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та беруть участь у військово-технічному співробітництві з іноземними державами, постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1221, утворено Державний концерн «Укроборонпром». До складу ДК «Укроборонпром» включено, зокрема, державне підприємство "Житомирський бронетанковий завод".

16.06.2011 Верховною Радою України прийнято Закон України «Про особливості управління об`єктами державної власності в оборонно-промисловому комплексі». Відповідно до ст.ст. 2 і 4 цього Закону, до об`єктів управління державною власністю в оборонно-промисловому комплексі належить майно державних підприємств оборонно-промислового комплексу, які входять до складу Концерну. Концерн є уповноваженим суб`єктом господарювання з управління об`єктами державної власності в оборонно-промисловому комплексі.

Згідно із ст.7 Закону України «Про особливості управління об`єктами державної власності в оборонно-промисловому комплексі», з метою захисту державних інтересів та задоволення державних потреб в оборонно-промисловому комплексі, у процесі управління вказаними об`єктами Концерн зокрема:

- здійснює регулювання, контроль та координацію діяльності учасників Концерну (п. 1);

- надає згоду на відчуження та списання об`єктів управління державною власністю в оборонно-промисловому комплексі, що належить учасникам Концерну (п. 8);

- здійснює контроль за діяльністю учасників Концерну (п. 14);

- забезпечує в установленому законодавством порядку відрахування учасниками Концерну до Державного бюджету України частини прибутку (доходу)(п. 19)

- виконує інші функції з управління об`єктами державної власності в оборонно-промисловому комплексі у випадках, передбачених законодавством (п. 31).

Також, згідно з положеннями Статуту Державного підприємства "Житомирський бронетанковий завод", затвердженого наказом Державного концерну "Укроборонпром" від 19.01.2018 №14, передбачено, що Державне підприємство "Житомирський бронетанковий завод" є державним комерційним підприємством, заснованим на державній власності та передане в управління Державного концерну "Укроборонпром".

Таким чином, виходячи зі змісту вказаного нормативно-правового регулювання, саме Концерн є спеціальним суб`єктом владних повноважень, який наділений владними повноваженнями, щодо здійснення управління об`єктами оборонно-промислового комплексу, задля реалізації прав держави як власника таких об`єктів.

В подальшому, відповідно до Закону України Про особливості реформування підприємств оборонно-промислового комплексу державної форми власності з урахуванням розпорядження Кабінету Міністрів України від 9 грудня 2021 року №1594 «Про припинення шляхом реорганізації Державного концерну Укроборонпром в порядку перетворення в акціонерне товариство, постановою Кабінету Міністрів України від 21.03.2023 № 441 утворено акціонерне товариство Українська оборонна промисловість, 100 відсотків акцій якого належать державі, шляхом перетворення Державного концерну Укроборонпром, код згідно з ЄДРПОУ 37854297; затверджено Статут акціонерного товариства "Українська оборонна промисловість".

Відповідно до п.7 Статуту акціонерного товариства "Українська оборонна промисловість", Товариство, як уповноважений суб`єкт управління об`єктами державної власності здійснює повноваження, визначені пунктом 23 цього Статуту, щодо державних підприємств, зокрема казенних підприємств, які на момент припинення Державного концерну Укроборонпром входили до його складу, до їх перетворення в господарські товариства (далі - державні підприємства).

Пунктом 23 Статуту акціонерного товариства "Українська оборонна промисловість", Товариство, як уповноваженого суб`єкта управління об`єктами державної власності визначені повноваження щодо державних підприємств, зокрема, Товариство здійснює регулювання, контроль та координацію діяльності; здійснює моніторинг фінансової діяльності; здійснює контроль за діяльністю підприємств; веде облік об`єктів державної власності підприємств, здійснює контроль за ефективним використанням та збереженням таких об`єктів.

Таким чином, Акціонерне товариство Українська оборонна промисловість є суб`єктом, який від імені держави Україна здійснює повноваження стосовно управління державним майном, зокрема, майном Державного підприємства "Житомирський бронетанковий завод". При цьому, до майна позивача також належать дохід, одержаний від його господарської діяльності.

Відповідно до ч.2 ст.49 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов"язки. Вони можуть бути залучені до участі у справі також за клопотанням учасників справи. Якщо адміністративний суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до судового розгляду встановить, що судове рішення може вплинути на права та обов"язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору. Вступ третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, не має наслідком розгляд адміністративної справи спочатку.

Згідно з частиною четвертою статті 49 КАС України у заявах про залучення третіх осіб і у заявах третіх осіб про вступ у справу на стороні позивача або відповідача зазначається, на яких підставах третіх осіб належить залучити до участі у справі.

Відповідно до частини п`ятої статті 49 КАС України про залучення третіх осіб до участі у справі суд постановляє ухвалу, в якій зазначає, на які права чи обов`язки такої особи та яким чином може вплинути рішення суду у справі. Ухвала за наслідками розгляду питання про вступ у справу третіх осіб окремо не оскаржується.

Суд може за клопотанням учасників справи, залучити до участі у справі третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору у разі, коли рішення у справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов`язки.

Таким чином, судом встановлено безпосередній юридичний інтерес Акціонерного товариство Українська оборонна промисловість при розгляді даної справи, оскільки рішення по справі може вплинути на його права, свободи, інтереси або обов`язки.

Зважаючи на викладені, суд дійшов висновку про залучення до участі у справі, як третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - Акціонерного товариства Українська оборонна промисловість, та як наслідок, задоволення клопотання.

Керуючись статтями 49, 205, 243, 248, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, Житомирський окружний адміністративний суд, -

ухвалив:

1. Клопотання Державного підприємства "Житомирський бронетанковий завод" про залучення третьої особи до участі в адміністративній справі за його позовом до Північного міжрегіонального управління Державної податкової служби по роботі з великими платниками податків про визнання протиправним та скасування податкового-повідомлення-рішення, - задовольнити.

2. Залучити до участі у розгляді справи третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - Акціонерне товариство "Українська оборонна промисловість" (вул.Дегтярівська, буд.36 м.Київ, 04119, код ЄДРПОУ 37854297) .

3. Відкласти підготовче засідання по справі до 12 жовтня 2023 року о 15 год 00 хв.

4. Копію ухвали направити учасникам справи, а Акціонерному товариству "Українська оборонна промисловість" також направити копію позовної заяви, відзиву на позовну заяву та відповіді на відзив на позовну заяву.

5. Вступну та резолютивну частини ухвали складено у нарадчій кімнаті та проголошено 21 вересня 2023 року.

6. Ухвала суду набирає законної сили негайно після її проголошення та не може бути оскаржена в апеляційному порядку.

Повний текст ухвали складено 26 вересня 2023 року.

Суддя А.В. Горовенко

СудЖитомирський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.09.2023
Оприлюднено28.09.2023
Номер документу113728820
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —240/18549/23

Ухвала від 09.01.2025

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Ухвала від 20.12.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Рішення від 05.11.2024

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Горовенко Анна Василівна

Ухвала від 10.10.2023

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Горовенко Анна Василівна

Ухвала від 21.09.2023

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Горовенко Анна Василівна

Ухвала від 04.08.2023

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Горовенко Анна Василівна

Ухвала від 04.07.2023

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Горовенко Анна Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні