Ухвала
від 26.09.2023 по справі 420/24921/23
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/24921/23

УХВАЛА

26 вересня 2023 року м. Одеса

Суддя Одеського окружного адміністративного суду Потоцька Нінель Володимирівна, розглянувши матеріали адміністративного позову:

Фермерського господарства «АГРОВІТА 2019» (адреса: 67752, Одеська обл., Білгород-Дністровський р-н., с. Вільне, комплекс будівель та споруд, будинок 17, Код ЄДРПОУ 43067587, тел.: 0673037301, е-mail: t.beregnayaadvokat@gmail.com)

до: Головного управління ДПС в Одеській області (адреса: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5, Код ЄДРПОУ 43142370, тел. (0482) 300-220, e-mail: od.official@tax.gov.ua

Державної податкової служби України (адреса: 04053, м. Київ, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 43005393, електронна пошта: post@tax.gov.ua)

про: визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити дії, -

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Фермерського господарства «АГРОВІТА 2019» до Головного управління ДПС в Одеській області та Державної податкової служби України в якому позивач просить:

- визнати незаконними дії Головного управління ДПС в Одеській області щодо прийняття рішення від 05.07.2023 року про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Фермерському господарству «АГРОВІТА 2019» код ЄДРПОУ 43067587;

- скасувати рішення Головного управління ДПС в Одеській області про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість від 05.07.2023 року Фермерському господарству «АГРОВІТА 2019» код ЕДРПОУ 43067587;

- зобов`язати Державну фіскальну службу України, Головне управління ДФС у Одеській області поновити реєстрацію платника ПДВ ФГ «Агровіта 2019» код ЄДРПОУ 43067587);

- визнати незаконними дії Державної фіскальної служби України щодо протиправного списання показників ФГ «Агровіта 2019» Код ЄДРПОУ 43067587) реєстраційного ліміту в розмірі 41237,77 грн. (Сума податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних) з рахунку в Системі електронного адміністрування ПДВ;

- зобов`язати Державну фіскальну службу України, Головне управління ДФС у Одеській області збільшити ФГ «Агровіта 2019» Код ЄДРПОУ 43067587 реєстраційний ліміт в розмірі 41237,77 грн. (Сума податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних) в Системі електронного адміністрування ПДВ, які були раніше наявні;

- зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, Львівська площа, буд.8; код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ФГ «Агровіта 2019»» (код в ЄДРПОУ 43067587) №1 від 11.08.2023 датою її подання на реєстрацію.

Пред`явлена позовна заява підлягає залишенню без руху, оскільки подана без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 КАС України, з огляду на наступне.

По-перше:

Одним з Відповідачів Позивач зазначив Головне управління ДПС в Одеській області (Код ЄДРПОУ 43142370), яке відповідно до відомостей з Реєстру перебуває в стані припинення.

Разом з тим, Постановою КМУ від 30 вересня 2020 року №893 «Деякі питання територіальних органів Державної податкової служби» вирішено ліквідувати як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком, у тому числі. Головне управління ДПС в одеській області.

Пунктом 2 вказаної постанови визначено, що територіальні органи Державної податкової служби, що ліквідуються відповідно до пункту І цієї постанови, продовжують здійснювати свої повноваження та функції до утворення Державною податковою службою територіальних органів згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови та прийняття рішення про можливість забезпечення здійснення такими органами повноважень та функцій територіальних органів, що ліквідуються. Таке рішення приймається Державною податковою службою після здійснення заходів, пов`язаних із внесенням до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань даних про територіальні органи Державної податкової служби, що будуть утворені згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови, як відокремлені підрозділи юридичної особи публічного права, затвердженням положень про них, структур, штатних розписів, кошторисів та заповненням 30 відсотків вакансій: права та обов`язки територіальних органів Державної податкової служби, що ліквідуються відповідно до пункту 1 цієї постанови, переходять Державній податковій службі та її територіальним органам у межах, визначених положеннями про Державну податкову службу та її територіальні органи;

Відповідно до наказу ДПС України від 30 вересня 2020 року №529 «Про утворення територіальних органів Державної податкової служби», утворено як відокремлений підрозділ Державної податкової служби ГУ ДПС в Одеській області.

Наказом Державної податкової служби України «Про затвердження положень про територіальні органи ДПС» від 12 листопада 2020 року №643, затверджені, зокрема, Положення про Головне управління ДПС в Одеській області.

Згідно з Положення про Головне управління ДПС в Одеській області, ГУ ДПС є правонаступником майна, прав та обов`язків Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 43142370).

Згідно з витягом із Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб -підприємців та громадських формувань Головне управління ДПС в Одеській області, код ЄДРПОУ 44069166, як відокремлений підрозділ Державної податкової служби України зареєстровано 14.12.2020 року.

Таким чином, Головне управління ДПС в Одеській області як відокремлений підрозділ Державної податкової служби України є правонаступником майна, прав та обов`язків ГУ ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 43342370).

З огляду на вищезазначене Позивачу необхідно уточнити склад відповідачів.

По-друге:

Приписами ст. 5 КАС України встановлено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом:

1) визнання протиправним та нечинним нормативно-правового акта чи окремих його положень;

2) визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень;

3) визнання дій суб`єкта владних повноважень протиправними та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій;

4) визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії;

5) встановлення наявності чи відсутності компетенції (повноважень) суб`єкта владних повноважень;

6) прийняття судом одного з рішень, зазначених у пунктах 14 цієї частини та стягнення з відповідача суб`єкта владних повноважень коштів на відшкодування шкоди, заподіяної його протиправними рішеннями, дією або бездіяльністю.

Приписами ст. 245 КАС України встановлені, повноваження суду при вирішенні справи по суті суд може задовольнити позов повністю або частково чи відмовити в його задоволенні повністю або частково.

У разі задоволення позову суд може прийняти рішення про:

визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень;

визнання дій суб`єкта владних повноважень протиправними та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій;

визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії.

Заявлені Позивачем дві вимоги про визнання незаконними дій щодо прийняття рішення від 05.07.2023 року про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Фермерському господарству «АГРОВІТА 2019» код ЄДРПОУ 43067587 та скасування вказаного рішення по суті своїй є однією вимого, яка не відповідає критеріям ст. 5 КАС України.

Відповідно до ч.5 ст. 160 КАС України в позовній заяві заначаються перелік документів та інших доказів, що додаються до заяви; зазначення доказів, які не можуть бути подані разом із позовною заявою (за наявності), зазначення щодо наявності у позивача або іншої особи оригіналів письмових або електронних доказів, копії яких додано до заяви.

Відповідно до ч. 4 ст. 161 КАС України Позивач зобов`язаний додати до позовної заяви всі наявні в нього докази, що підтверджують обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги (якщо подаються письмові чи електронні докази - позивач може додати до позовної заяви копії відповідних доказів).

Разом з тим, суддя звертає увагу, що Позивачем не зазначені в позовній вимозі обов`язкові реквізити спірного рішення, зокрема, такі як його номер, та до матеріалів справи рішення не надане.

Разом з тим, Позивач в позовній заяві просить витребувати спірне рішення, однак до суду не надані докази вжитих заходів щодо самостійного отримання вказаних документів чи причини, які унеможливлюють зазначене.

З огляду на вказане, позивачу слід привести перші дві позовні вимоги у відповідність до вимог КАС України та зазначити дані спірного рішення, або навести підстави неможливості вчинити такі дії.

По-третє:

Приписами ч.5 ст. 160 КАС України встановлено, що Позивачем в позовній заяві зазначаються повне найменування (для юридичних осіб) або ім`я (прізвище, ім`я та по батькові - для фізичних осіб) сторін та інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб); поштовий індекс; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України); реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серія паспорта для фізичних осіб - громадян України (якщо такі відомості відомі позивачу), відомі номери засобів зв`язку, офіційна електронна адреса або адреса електронної пошти; зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів.

Разом з тим, Позивач звертає свої третю, четверту та п`яту вимоги до Головного управління ДФС в Одеській області та Державної фіскальної служби України, які не вказані в якості відповідачів та відповідно до фактичних обставин справи не приймали участь у спірних правовідносинах.

З огляду на вказане, позивачу необхідно привести заявлені третю, четверту та п`яту позовні вимоги у відповідність до складу учасників правовідносин.

По-четверте:

Згідно з ч. 3 ст. 161 КАС України, до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.

Відповідно до ч. 2 ст. 132 КАС України розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.

У свою чергу, правові засади справляння судового збору, платники, об`єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначені Законом України "Про судовий збір".

Згідно ч.1 ст.2 Закону, платники судового збору - громадяни України, іноземці, особи без громадянства, підприємства, установи, організації, інші юридичні особи (у тому числі іноземні) та фізичні особи - підприємці, які звертаються до суду чи стосовно яких ухвалене судове рішення, передбачене цим Законом.

Судовий збір справляється за подання до суду позовної заяви та іншої заяви, передбаченої процесуальним законодавством (ч. 1 ст. 3 Закону).

Частиною 3 ст. 6 Закону України "Про судовий збір" встановлено, що за подання позовної заяви, що має одночасно майновий і немайновий характер, судовий збір сплачується за ставками, встановленими для позовних заяв майнового та немайнового характеру.

У разі коли в позовній заяві об`єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.

Відповідно до п.1 ч.3 ст. 4 Закону України "Про судовий збір" за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано суб`єктом владних повноважень, юридичною особою або фізичною особою - підприємцем, сплачується судовий збір у розмірі 1 прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Згідно приписів ст. 7 Закону України «Про Державний бюджет України 2023 рік» №2710-ІХ від 03.11.2022 р., станом на 01.01.2023 року розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб становить 2684 грн. 00 коп.

З огляду на вищезазначене, Позивачу після уточнення позовної заяви необхідно розрахувати актуальну суму судового збору у відповідності до обсягу заявлених вимог, та надати відповідні докази.

Відповідно до ч. 1 ст. 169 КАС України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтею 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.

Враховуючи вищевикладене, суддя дійшов висновку, що вказаний адміністративний позов, слід залишити без руху, встановивши позивачу строк для усунення недоліків - 10 (десять) днів з дня вручення ухвали (ч. 2 ст. 169 КАС України).

Керуючись ст.ст. 160, 161, 169, 256, 256, 294 КАС України, суддя,

УХВАЛИВ:

Адміністративний позов Фермерського господарства «АГРОВІТА 2019» до Головного управління ДПС в Одеській області та Державної податкової служби України про визнання протиправними дій та рішень, зобов`язання вчинити дії - залишити без руху.

Надати позивачу 10-ти денний строк для усунення недоліків позовної заяви з дня отримання ухвали.

Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення, якщо інше не передбачено цим Кодексом.

Ухвала окремо від рішення по справі оскарженню не підлягає.

Головуючий суддя Потоцька Н.В.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.09.2023
Оприлюднено28.09.2023
Номер документу113731287
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —420/24921/23

Ухвала від 29.04.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Ухвала від 29.04.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Ухвала від 05.03.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Ухвала від 24.01.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Ухвала від 09.01.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Рішення від 04.12.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Потоцька Н.В.

Ухвала від 06.10.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Потоцька Н.В.

Ухвала від 26.09.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Потоцька Н.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні