Справа № 420/24921/23
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 грудня 2023 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Потоцької Н.В.
розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження (в порядку ст. 262 КАС України) адміністративну справу за позовом Фермерського господарства «АГРОВІТА 2019» до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
В провадженні Одеського окружного адміністративного суду знаходиться справа за адміністративним позовом Фермерського господарства «АГРОВІТА 2019» до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України, в якому позивач просить:
визнати незаконними дії Головного управління ДПС в Одеській області щодо прийняття рішення від 05.07.2023 року про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Фермерському господарству «АГРОВІТА 2019» (ЄДРПОУ 43067587);
скасувати рішення Головного управління ДПС в Одеській області про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість від 05.07.2023 року Фермерському господарству «АГРОВІТА 2019» (ЄДРПОУ 43067587);
визнати незаконними дії Державної податкової служби України щодо протиправного списання показників ФГ «АГРОВІТА 2019» (ЄДРПОУ 43067587) реєстраційного ліміту в розмірі 41237,77 грн. (сума податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних) з рахунку в Системі електронного адміністрування ПДВ;
зобов`язати Державну податкову службу України збільшити ФГ «АГРОВІТА 2019» (ЄДРПОУ 43067587) реєстраційний ліміт в розмірі 41237,77 грн. (сума податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних) в Системі електронного адміністрування ПДВ, які були раніше наявні;
визнати протиправними дії Головного управління ДПС в Одеській області щодо зупинення реєстрації податкової накладної ФГ «АГРОВІТА 2019» (ЄДРПОУ 43067587) №1 від 11.08.2023;
зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ФГ «АГРОВІТА 2019» (ЄДРПОУ 43067587) №1 від 11.08.2023 датою її подання на реєстрацію.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що відповідно до п.49.2 ст.49 ПКУ, платник податків зобов`язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період, в якому виникають об`єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є. Цей абзац застосовується до всіх платників податків, в тому числі платників, які перебувають на спрощеній системі оподаткування обліку та звітності.
Тобто, у разі, якщо платником податку господарська діяльність протягом звітного (податкового) періоду не проводилась, та відсутні показники, які підлягають декларуванню (в тому числі суми від`ємного значення попередніх періодів), то декларація за такий звітний (податковий) період не подається, отже, Фермерським господарством «АГРОВІТА 2019» не було порушено жодних норм чинного податкового законодавства, які би могли бути підставою для прийняття ГУ ДПС в Одеській області оскаржуваного рішення.
Наявність підстав для анулювання реєстрації платника ПДВ має підтверджуватися відповідними документами. Позивач стверджує, що оскаржуване рішення ВП ДПС України взагалі не підтверджене ніякими документами, є необгрунтованим та безпідставним.
Процесуальні дії.
Ухвалою суду від 26.09.2023 року позовна заява залишена без руху.
04.10.2023 р. за вхід.№33691/23 надійшла уточнена позовна заява.
Ухвалою суду від 06.10.2023 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження (в порядку ст. 262 КАС України).
24.10.2023 року за вхід.№36554/23 надійшов відзив на позов ГУ ДПС в Одеській області, в якому зазначено, що відповідно до фактичних обставин справи Головним управлінням ДПС в Одеській області встановлено, що Фермерське господарство «АГРОВІТА 2019» протягом 12 послідовних податкових місяців подавало та не подавало такі декларації, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту.
У зв`язку із чим було складено довідку №1277/15-32-04-03-02 від 30.06.2023 року.
Виходячи за аналізу даної довідки, позивач протягом 12 послідовних податкових місяців (з 01.06.2022 по 01.06.2023) не подавав органу державної податкової служби декларації з податку на додану вартість та/або подавало такі декларації, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту.
На підставі довідки №1277/15-32-04-03-02 від 30.06.2023 Головним управління ДПС в Одеській області складено Рішення ГУ ДПС №1277/15-32-04-03-03 від 05.07.2023 року про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Фермерському господарству «АГРОВІТА 2019», яке було направлено на адресу позивача 10.07.2023 року.
В даному рішенні зазначено, що підставою для анулювання реєстрації платника податку на додану вартість є те, що особа протягом 12 послідовних податкових місяців подає та не подає декларації з податку на додану вартість, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту, а тому відповідно до п.п. «г» п. 184.1. ст.184 ПК України реєстрація даного платника податку підлягає анулюванню.
03.11.2023 р. за вхід.№ЕС/13890/23 надійшов відзив на позов ДПС України, в якому наголошено на наступному. Як свідчать обставини справи, у п. 2 Рішення №1277/15-32-04-03, прийнятого Головним управлінням ДПС в Одеській області, вказано, що платник ФГ «АГРОВІТА 2019» за період з червня 2022 року по травень 2023 року не подає податкові декларації з ПДВ або подає з « 0» показниками, що свідчить про відсутність постачання/придбання товарів/послуг, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту.
Втім, позиція Позивача щодо безпідставності анулювання контролюючим органом статусу платника ПДВ обґрунтована недоцільністю реалізації податкового обов`язку через нездійснення господарської діяльності, що виключає підстави для подання податкової звітності як такої, що на переконання ДПС України є невиправданим у вимогах про відновлення статусу платника ПДВ.
За змістом рішення предметом розгляду комісії було фактично дві підстави, які передбачені пп. «г» п. 184 ст. 184 Кодексу.
Відповідно до вказаної норми анулювання реєстрації платника ПДВ відбувається у разі якщо платник податку, протягом 12 послідовних місяців не подає контролюючому органу декларації з ПДВ та/або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання/придбання товарів/послуг, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту.
Тобто, наявність сполучників «та/або» свідчить про те, що вказані підстави для анулювання реєстрації платника ПДВ можуть бути застосовано як одночасно, так і можна окремо, що в контексті конструкції ст. 184 Кодексу є правомірним при прийнятті рішення про анулювання у Позивача статусу платника ПДВ.
16.11.2023 р. за вхід.№40645/23 надійшли заперечення на відзив, в яких позивачем наголошено, що згідно зі статтею 1 Указу Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України від 24.02.2022 №2102-ІХ, із 05 год. 30 хв. 24 лютого 2022 року строком на 30 діб в Україні введено воєнний стан, який неодноразово був продовжений та діє станом на теперішній час.
У зв`язку з військовою агресією російської федерації проти нашої держави, почалися перебої з електропостачанням, тому через довготривалу відсутність електроенергії та відсутністю доступу до мережі Інтернет, контролюючому органу декларації з податку на додану вартість позивачем Фермерське господарство «АГРОВІТА 2019» було направлено за допомогою засобів поштового зв`язку, що підтверджується копіями конвертів з відмітками про відправлення, а саме: від 16.03.2022 року, 17.04.2022 року, 16.05.2022 року, 16.06.2022 року, 18.07,2022 року, 15.08.2022 року, 16.09.2022 року, 15.10.2022 року, 10.11.2022 року, 15.12.2022 року.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ
Фермерське господарство «АГРОВІТА 2019», згідно з Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, є юридичною особою яке зареєстровано 19.06.2019 року.
Фермерське господарство «АГРОВІТА 2019» здійснює такі види діяльності: основний: 01.13 Вирощування овочів і баштанних культур, коренеплодів і бульбоплодів; інші: 01.11 Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур; 01.61 Допоміжна діяльність у рослинництві; 01.63 Післяурожайна діяльність; 46.21 Оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин; 46.31 Оптова торгівля фруктами й овочами.
Відповідно до Витягу №2015124500001 від 08.01.2020 року з реєстру платників податку на додану вартість, Фермерське господарство «АГРОВІТА 2019» є платником податку на додану вартість з 01.01.2020 року.
30.06.2023 року Головним управлінням ДПС в Одеській області складено довідку №1277/15-32-04-03-02, відповідно до якої ФГ «АГРОВІТА 2019» протягом 12 послідовних податкових місяців (з 01.06.2022 по 01.06.2023) не подавало органу державної податкової служби декларації з податку на додану вартість та/або подавало такі декларації, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту.
На підставі довідки №1277/15-32-04-03-02 від 30.06.2023 Головним управління ДПС в Одеській області складено Рішення ГУ ДПС №1277/15-32-04-03-03 від 05.07.2023 року про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Фермерському господарству «АГРОВІТА 2019».
ДЖЕРЕЛА ПРАВА ТА ВИСНОВКИ СУДУ
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає, що основною позовною вимогою, від задоволення якої залежить задоволення похідних позовних вимог, є скасування рішення Головного управління ДПС в Одеській області про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість від 05.07.2023 року Фермерському господарству «АГРОВІТА 2019» (ЄДРПОУ 43067587).
Відповідно до підпунктів 49.2, 49.4 статті 49 ПК України платник податків зобов`язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період, в якому виникають об`єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є. Податкова звітність з податку на додану вартість подається в електронній формі до контролюючого органу всіма платниками цього податку з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.
Статтею 180 Податкового кодексу України (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин), платником податку на додану вартість є, зокрема, будь-яка особа, яка провадить або планує провадити господарську діяльність і реєструється за своїм добровільним рішенням як платник податку у порядку, визначеному статтею 183 цього розділу, а також будь-яка особа, яка зареєстрована або підлягає реєстрації як платник податку.
Статтею 183 ПК України визначений порядок реєстрації платників податку на додану вартість.
Згідно п. 183.9 ст. 183 ПК України, у разі відсутності підстав для відмови у реєстрації особи як платника податку контролюючий орган зобов`язаний протягом трьох робочих днів після надходження реєстраційної заяви до контролюючого органу внести до реєстру платників податку запис про реєстрацію такої особи як платника податку.
Відповідно до п.п. «г» п. 184.1 ст. 184 ПК України, реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі якщо особа, зареєстрована як платник податку, протягом 12 послідовних податкових місяців не подає контролюючому органу декларації з податку на додану вартість та/або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання/придбання товарів/послуг, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту.
Пунктом 184.2 статті 184 ПК України передбачено, що анулювання реєстрації на підставах, визначених у підпунктах "б"-"з" пункту 184.1 цієї статті, може здійснюватися за заявою платника податку або за самостійним рішенням відповідного контролюючого органу.
Анулювання реєстрації здійснюється на дату, зокрема, подання заяви платником податку або прийняття рішення контролюючим органом про анулювання реєстрації.
Згідно п. 184.5 статті 184 ПК України, з моменту анулювання реєстрації особи як платника податку така особа позбавляється права на віднесення сум податку до податкового кредиту, складання податкових накладних.
Наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2014 року №1130 затверджено Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість (далі Положення №1130).
Згідно п.п. 5.5 Положення №1130, анулювання реєстрації за самостійним рішенням контролюючого органу може бути здійснене на підставах, визначених у підпунктах "б" - "з" пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу (підпункти "б" - "з" пункту 5.1 цього розділу).
Контролюючі органи здійснюють постійний моніторинг платників ПДВ, включених до Реєстру, та приймають рішення про анулювання реєстрації платників ПДВ у разі існування відповідних підстав.
Рішення про анулювання реєстрації за самостійним рішенням контролюючого органу приймаються за наявності відповідних підтвердних документів (відомостей). Такими документами є, зокрема, довідка про подання/неподання платником ПДВ контролюючому органу декларації з податку на додану вартість протягом 12 послідовних податкових місяців та/або реєстр (перелік) податкових декларацій (податкових розрахунків) особи за 12 послідовних податкових місяців, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту у таких деклараціях (податкових розрахунках) протягом 12 послідовних податкових місяців (підстава - підпункт "г" пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу). У реєстрі (переліку) зазначаються дані про реєстрацію особи платником ПДВ та по кожній декларації (податковому розрахунку) - податковий період, дата надходження декларації (податкового розрахунку) до контролюючого органу, загальні обсяги постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту звітного періоду, вказані у відповідних рядках та колонках податкової декларації (податкового розрахунку).
Відповідно до п. 5.6 Положення, за наявності зазначених підтвердних документів (відомостей) контролюючий орган за місцем перебування на обліку платника податків приймає рішення про анулювання реєстрації особи - платника ПДВ незалежно від здійснення контролюючим органом документальних та камеральних перевірок такої особи і їх результатів, а також обов`язку такої особи бути зареєстрованою та/або нараховувати чи сплачувати податок на додану вартість відповідно до законодавства.
Контролюючий орган, який прийняв самостійне рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ, зобов`язаний письмово повідомити особу протягом трьох робочих днів після дня анулювання такої реєстрації.
Як вбачається з матеріалів справи, 30.06.2023 року Головним управлінням ДПС в Одеській області було складено довідку №1277/15-32-04-03-02 з аналізу якої вбачається, що позивач протягом 12 послідовних податкових місяців (з 01.06.2022 по 01.06.2023) не подавав органу державної податкової служби декларації з податку на додану вартість та/або подавав такі декларації, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту.
Як встановлено судом із довідки, у період з червня 2022 року по грудень 2022 включно декларації з податку на додану вартість ФГ «АГРОВІТА2019» не подавались.
Декларації з податку на додану вартість за січень 2023, лютий 2023 року, квітень 2023 року та травень 2023 року подані з нульовими показниками.
Декларація з податку на додану вартість за березень 2023 року не подана.
На підставі довідки №1277/15-32-04-03-02 від 30.06.2023 Головним управління ДПС в Одеській області складено Рішення ГУ ДПС №1277/15-32-04-03-03 від 05.07.2023 року про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Фермерському господарству «АГРОВІТА 2019».
Натомість, позивачем у позовній заяві та запереченнях на відзив заперечується факт неподання декларацій з податку на додану вартість з червня 2022 р. по грудень 2022 р., посилаючись на те, що у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти нашої держави, почалися перебої з електропостачанням, тому через довготривалу відсутність електроенергії та відсутністю доступу до мережі Інтернет, контролюючому органу декларації з податку на додану вартість позивачем Фермерське господарство «АГРОВІТА 2019» було направлено за допомогою засобів поштового зв`язку, що підтверджується копіями конвертів з відмітками про відправлення, а саме: від 16.03.2022 року, 17.04.2022 року, 16.05.2022 року, 16.06.2022 року, 18.07.2022 року, 15.08.2022 року, 16.09.2022 року, 15.10.2022 року, 10.11.2022 року, 15.12.2022 року.
Досліджуючи титульні сторінки поштових конвертів, суд зазначає, що поштові штемпелі (календарний штамп поштового відділення із зазначенням його номеру і дати проставлення відтиску) є нерозбірливі. При цьому, надання позивачем копій поштових конвертів саме по собі не є доказом направлення саме декларацій з податку на додану вартість. Разом з цим, копії декларацій з податку на додану вартість за період з червня 2022 р. по грудень 2022 р. включно до суду не надано.
Також, із документів, наданих позивачем до позову, вбачається, що декларація з податку на додану вартість за березень 2023 року не прийнята, що підтверджується квитанцією від 22.05.2023 р.
В поданому позові господарство також посилалось на введення на території України воєнного стану, а також на те, що подання декларацій з нульовими показниками відбулось не внаслідок пасивної поведінки платника податків щодо ведення господарської діяльності, а через форс-мажорні обставини, які склалися в країні, у зв`язку із запровадженням воєнного стану.
З цього приводу суд зазначає, що формальне посилання на воєнний стан не є поважною причиною для порушення порядку подання податкової звітності.
В свою чергу, підпунктом 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX Перехідних положень ПК України, який застосовується з 27 травня 2022 року, встановлено, що у разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності та/або документів (повідомлень), у тому числі передбачених статтями 39 і 39-2, пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.
Згідно п.п. 69.11 ст. 69 ПК України, платники податку на додану вартість зобов`язані забезпечити у строки, встановлені підпунктом 69.1 цього пункту, реєстрацію податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, граничний термін реєстрації яких припадає на періоди, зазначені у підпункті 69.1 цього пункту, та уточнити (привести у відповідність) податковий кредит, задекларований платниками на підставі наявних у платника первинних (розрахункових) документів, з урахуванням даних податкових накладних та/або розрахунків коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Однак позивач заяви щодо неможливості виконання своїх податкових обов`язків до контролюючого органу не подавав, а навпаки, як стверджував, здійснював подання декларацій з ПДВ засобами поштового зв`язку.
З урахуванням наведених вище обставин в їх сукупності, суд дійшов висновку про правомірність та обґрунтованість рішення Головного управління ДПС в Одеській області від 05.07.2023 року №1277/15-32-04-03-03 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Фермерського господарства «АГРОВІТА 2019».
Крім викладеного суд також зазначає, що відповідно до п. 5.2 Положення №1130 анулювання реєстрації здійснюється шляхом виключення платника ПДВ з Реєстру.
Згідно з пунктом 200-1.1 статті 200-1 Податкового кодексу України система електронного адміністрування податку на додану вартість забезпечує автоматичний облік в розрізі платників податку: суми податку, що містяться у складених та отриманих податкових накладних та розрахунках коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних; суми податку, сплачені платниками при ввезенні товару на митну територію України; суми поповнення та залишку коштів на рахунках в системі електронного адміністрування податку на додану вартість; суми податку, на яку платники мають право зареєструвати податкові накладні та розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних; інші показники, які згідно з вимогами пункту 34 підрозділу 2 розділу XX "Перехідні положення" цього Кодексу враховуються під час обрахунку суми податку, обчисленої за формулою, визначеною пунктом 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу.
Порядок електронного адміністрування податку на додану вартість встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Механізм відкриття та закриття рахунків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість (далі - податок), особливості складення податкових накладних та розрахунків коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних (далі - розрахунки коригування) у такій системі, а також механізм проведення розрахунків з бюджетом з використанням зазначених рахунків визначає Порядок електронного адміністрування податку на додану вартість, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 16.10.2014 року №569 (далі Порядок №569).
Пунктом 5 Порядку №569 передбачено, що електронні рахунки відкриваються виключно на підставі реєстру платників податку, який ДПС надсилає Казначейству не раніше ніж за один робочий день до дати реєстрації особи платником податку.
Згідно п. 7 Порядку №569, у разі анулювання реєстрації платника податку залишок коштів на його електронному рахунку перераховується до бюджету, а такий рахунок закривається.
Для закриття електронного рахунка ДПС надсилає Казначейству реєстр платників податку, в якому зазначаються найменування або прізвище, ім`я та по батькові платника податку, податковий номер або серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб - підприємців, які мають відмітку в паспорті про право здійснювати будь-які платежі за серією (за наявності) та номером паспорта), індивідуальний податковий номер платника податку та сума податку, що підлягає перерахуванню до бюджету.
На підставі такого реєстру Казначейство перераховує суми податку до бюджету.
Повідомлення про закриття електронних рахунків Казначейство надсилає ДПС у день закриття такого рахунка.
ДПС протягом трьох робочих днів, що настають за днем внесення контролюючим органом до реєстру платників податку змін щодо скасування (відміни) анулювання реєстрації платника податку за рішенням контролюючого органу або рішенням суду, яке набрало законної сили, здійснює перерахунок суми (УНакл) такого платника за звітний (податковий) період, у якому відбулося анулювання реєстрації платника податку, яке скасоване (відмінене) (пункт 71 Порядку №569).
Відповідно до п. 8 Порядку № 569 у разі повторної реєстрації особи платником податку йому відкривається новий електронний рахунок.
У контексті оцінки кожного аргументу (доводу), наданого стороною, Верховний Суд звертає увагу на позицію Європейського суду з прав людини, зокрема, у справах «Проніна проти України» (пункт 23) і «Серявін та інші проти України» (пункт 58): принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, передбачає, що у рішеннях судів і інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення.
З огляду на такий підхід Європейського суду з прав людини до оцінки аргументів сторін, суд вважає, що решта аргументів (доводів) сторін, які мають значення для правильного вирішення спору, на вирішення спірних правовідносин не впливають та не змінюють судовий розсуд цього спору за результатами судового процесу.
В адміністративному судочинстві принцип верховенства права зобов`язує суд надавати законам та іншим нормативно-правовим актам тлумачення у спосіб, який забезпечує пріоритет прав людини при вирішенні справи. Тлумачення законів та нормативно-правових актів не може спричиняти несправедливих обмежень прав людини.
Оцінюючи правомірність дій та рішень органів владних повноважень, суд керується критеріями, закріпленими у ст.2 КАС України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури.
Суд зазначає, що доведення має випливати із сукупності ознак чи неспростовних презумпцій, достатньо вагомих, чітких і узгоджених між собою, однак позивачем не доведено ґрунтовності пред`явлених вимог.
Вирішуючи спір, суд також враховує, що орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень (див. рішення у справі «Суомінен проти Фінляндії (Suominen v. Finland), № 37801/97, п. 36, від 1 липня 2003 року).
Суд враховує позицію Європейського суду з прав людини у справі «Голдер проти Сполученого Королівства», згідно з якою саме небезпідставність доводів позивача про неправомірність втручання в реалізацію його прав є умовою реалізації права на доступ до суду.
Отже, звертаючись до суду з позовом про захист своїх прав, позивач обтяжений обов`язком довести "небезпідставність" своїх доводів щодо порушеного права за захистом якого він звернувся до суду, надавши відповідні докази зі змісту яких можливо встановити наявність спору саме на момент звернення до суду.
Таким чином, проаналізувавши обставини справи, з урахуванням нормативного регулювання спірних правовідносин, суд дійшов висновку про необґрунтованість адміністративного позову та відсутність підстав для його задоволення.
Не підлягають також задоволенню і позовні вимоги щодо визнання незаконними дій Державної податкової служби України щодо протиправного списання показників ФГ «АГРОВІТА 2019» реєстраційного ліміту в розмірі 41237,77 грн. з рахунку в Системі електронного адміністрування ПДВ та визнання протиправними дій Головного управління ДПС в Одеській області щодо зупинення реєстрації податкової накладної ФГ «АГРОВІТА 2019» №1 від 11.08.2023, як похідні від основної позовної вимоги щодо скасування рішення від 05.07.2023 року про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Фермерському господарству «АГРОВІТА 2019».
При розв`язанні спору, суд зважає на практику Європейського суду з прав людини щодо застосування ст.6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року (далі за текстом - Конвенція; рішення від 21.01.1999р. у справі "Гарсія Руїз проти Іспанії", від 22.02.2007р. у справі "Красуля проти Росії", від 05.05.2011р. у справі "Ільяді проти Росії", від 28.10.2010р. у справі "Трофимчук проти України", від 09.12.1994р. у справі "Хіро Балані проти Іспанії", від 01.07.2003р. у справі "Суомінен проти Фінляндії", від 07.06.2008р. у справі "Мелтекс ЛТД (MELTEX LTD) та Месроп Мовсесян (MESROP MOVSESYAN) проти Вірменії") і тому надав оцінку усім обставинам справи, котрі мають юридичне значення для правильного вирішення спору, та дослухався до усіх аргументів сторін, які ясно і чітко сформульовані та здатні вплинути на результат вирішення спору.
Керуючись ст.ст. 2-9, 139, 241, 242-246, 250, 255, 293-297 КАС України, суд,
ВИРІШИВ:
В задоволенні адміністративного позову Фермерського господарства «АГРОВІТА 2019» до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії - відмовити повністю.
Рішення набирає законної сили згідно ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст.ст. 293-297 та п. 15-5 розділу VII Кодексу адміністративного судочинства України.
Фермерське господарство «АГРОВІТА 2019» (адреса: 67752, Одеська обл., Білгород-Дністровський р-н., с. Вільне, комплекс будівель та споруд, будинок 17, ЄДРПОУ 43067587, тел.: 0673037301, е-mail: t.beregnayaadvokat@gmail.com)
Державна податкова служба України (адреса: 04053, м. Київ, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 43005393, електронна пошта: post@tax.gov.ua)
Головне управління ДПС в Одеській області (адреса: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5, ЄДРПОУ ВП:44069166, телефон: (048) 725-83-58, електронна пошта: od.official@tax.gov.ua)
Головуючий суддя Нінель ПОТОЦЬКА
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.12.2023 |
Оприлюднено | 06.12.2023 |
Номер документу | 115379905 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Потоцька Н.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні