ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКО Ї ОБЛАСТІ
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"19" липня 2010 р. Справа № 14/42-10-1018
За позовом Одеської заліз ниці;
до відповідача Товариств а з обмеженою відповідальніс тю "КІТОБУД";
про стягнення 144404,28 грн.;
Суддя Горячук Н.О.
Представники:
Від позивача: за дов. Ксьонд з А.В.
Від відповідача: не з' явив ся;
Суть спору: Оде ська залізниця звернулася до господарського суду Одесько ї області з позовом про стягн ення з відповідача заборгова ності по сплаті за користува ння вагонами та збору за збер ігання вантажу у вагонах у су мі 144404,28грн. Відповідач проти по зову заперечує з підстав вик ладених у відзиві на позов.
Розглядом матеріалів спр ави встановлено наступне:
Згідно дорожньої в ідомості на маршрут або груп у вагонів №33599285 від 05.10.09р. зі станц ії Гуменці Південно - західно ї залізниці ТОВ „Укрданатран с” на адресу ТОВ „Кітобуд” (ст анція призначення Білг ород-Дністровський Одеської залізниці) відправило два ва гона № 97120570, №97121271 з цементом (нава льний) вагою 144000кг.
08.10.2009р. о 7.35 на ст. Білгород-Дні стровський Одеської залізни ці прибув потяг №3055 у складі як ого перебували вагони №№ 97120570, 97 121271.
08.10.2009р. о 10.40 за допомогою телефо нного зв'язку ст. Білгород-Дні стровський повідомила предс тавника відповідача Гільчен ко Л.І. про прибуття на адресу відповідача вагонів № 97120570, №9712127 1.
08.10.2009р. о 11.05 вагони були подані під вивантаження на станційн і колії, що підтверджується п ам' яткою № 606.
19.10.2009р. ст. Білгород-Дністро вський Одеської залізниці ви дала представнику відповіда ча ОСОБА_1 залізничну накл адну № 33599285, що підтверджується відмітками зробленими на до рожній відомості № 33599285 у розді лах „При видачі” та „Календа рні штемпелі” у графі „Видач а вантажу”, однак відповідач не приступив до вивантаженн я вантажу, чим порушив вимоги ст. 46 Статуту залізниць Украї ни, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.04.1998 № 457.
05.10.09 Головним ревізором по безпеки руху поїздів та авто транспорту Мошколою Ю.Ю. за уч астю начальника комерційног о відділу Одеської дирекції залізничних перевезень Плас това Ю.В., начальника станції Б ілгород-Дністровський Перех реста І.С. у присутності предс тавника ПП „ОСОБА_1” ОСО БА_1. було винесено припис № 8 7/2009-Д, яким було заборонено з 17.00г од. 05.10.09р. експлуатувати під'їзн у колію ПП Кесарчука до усуне ння порушень вказаних у п. 1 пр ипису.
06.10.09р. відповідачем на адресу начальника станції Білгород -Дністровський був надіслани й лист з вимогою подання ваго нів №97120570, №97121271 під вивантаження на під'їзну колію ПП ОСОБА_1 .
08.10.09р. відповідач надіслав н а станцію Білгород-Дністровс ький лист №3, яким повторно про сив вагони № 97120570,№ 97121271 подавати п ід вивантаження на під'їзну к олію ПП ОСОБА_1.
12.10.09р. начальником станції Бі лгород-Дністровський Перехр естом І.С. на адресу відповіда ча направлено лист №213 з вимог ою вжиття заходів по виванта женню вагонів № 97120570, №97121271 та попе редженням, що Одеською заліз ницею може бути застосована ст. 36 Статуту залізниць Україн и, яка передбачає збільшення збору за збереження вантажу у два рази.
21.10.09р. начальником станції Бі лгород-Дністровський Перехр естом І.С. відповідачу направ лений лист № 224, яким повідомле но, про те, що на підставі Прав ил користування вагонами, за простій вагонів № 97120570, №97121271 післ я спливу 15 днів починається на рахування плати за користува ння вагонами та у подальшому кожні 5 діб необхідно стягува ти нараховану плату за корис тування вагонами та запропон овано внести необхідні кошти на розрахунковий рахунок.
30.10.09р. станцією Білгород-Дні стровський направлено відпо відачу лист №229 з повідомлення м, що йому нарахована плата за користування вагонами у сум і 26841,40грн. та плата за зберіганн я вантажу у вагонах з урахува нням ст. 36 Статуту залізниць У країни у сумі 40782,40 грн.
07.12.09р. позивач надіслав відпо відачу претензію № МЮ/2629, якою п ропонувалося оплатити 109186,08грн . заборгованості. Претензія з алишена відповідачем без від повіді.
11.12.09р. зі станції Білгород-Дні стровський відповідачу було направлено лист № 285, з вимого ю розпорядитися вантажем у в агонах № 97120570. №97121271 у зв'язку із зм іною кліматичних умов та мож ливості порчі вантажу.
16.12.09р. позивачем відповідачу направлено лист № МЮ/120-66 , яким н агадувалося, що 19.10.09р. відповід ачу були видані перевізні до кументию, але не вжито заході в по вивантаженню вантажу та попереджено про можливу пор чу вантажу у вагонах, а також з апропоновано вжити негайні з аходи по вивантаженню вантаж у із вагонів або надати дозві л на реалізацію вантажу.
22.12.09р. ст. Білгород-Дністроськ ий одержано від ТОВ «Кітобуд » відповідь № 19 (на лист станці ї вих. № 285), яким підприємство н агадувало про право залізниц і на реалізацію вантажу та ви могою скласти комерційний ак т.
29.12.09р. ДП „Одеська залізниця” одержала відповідь на лист № 20 від 22.12.09р. яким підприємство н агадувало про право залізниц і на реалізацію вантажу та ви могою скласти комерційний ак т.
28.12.09 ст. Білгород-Дністровськ ий було одержано лист № 21 ТОВ „ Кітобуд”, яким підприємство відмовлялося від вивантажен ня цементу та пропонувало ро зпорядитися їм на свій розсу д.
29.12.09р. ст. Білгород-Дністровсь кий було одержано лист № 22 ТОВ „Кітобуд”, яким підприємств о категорично відмовлялося в ід вивантаження товару.
Враховуючи, що листи ТОВ „Кі тобуд” № 20 від 22.12.09 (у якому ТОВ „К ітобуд” просить призначити к омісію та скласти комерційни й акт) та лист № 22 від 29.12.09р. (яким п ідприємство відмовляється в ід вивантаження вантажу та п ередає право розпоряджатися вантажем ДП «Одеська залізн иця») суперечать одне одному та відсутність будь-яких фак тичних дій з боку підприємст ва направлених на реалізацію листів (вивантаження вантаж у або повернення перевізних документів на станцію), ДП «Од еська залізниця звернулася д о підприємства з листом № М-14/259 1, яким просила прийняти остат очне рішення по вагонам № 97120570, № 97121271.
15.01.10р. ст. Білгород-Дністровсь кий одержано лист у якому ТОВ „Кітобуд” дозволяло реаліза цію вантажу з вищезазначених вагонів та надало копію накл адної.
Відповідно до 1 ст. 6 Статут у залізниць України, накладн а одночасно є договором на за ставу вантажу для забезпечен ня гарантії внесення належно ї провізної плати та інших пл атежів за перевезення.
Відповідно до п. 1 Правил ре алізації вантажів, затвердже них наказом Мінтрансу Україн и від 21.11.00 № 644. реалізація вантаж ів здійснюється залізницею, якщо немає змоги доставити в антаж або видати його одержу вачу, якщо подальше транспор тування вантажу призведе до його втрати або пошкодження (аварія, стихійне лихо, воєнні дії та інше), а також після зак інчення встановленого Прави лами зберігання вантажів гра ничного терміну його зберіга ння, а саме: у разі застосуванн я залізницею заставного прав а на вантаж з метою одержання провізної плати та інших пла тежів.
15.01.10 Управлінням ДП „ Одеська залізниця” направле но телеграму № 595 Відокремлено му структурному підрозділу „ Одеська дирекції залізнични х перевезень”, начальнику ст анції Білгород-Дністровськи й та товарному складу реаліз ації НФ ст. Одеса-Товарна, якою надано дозвіл на реалізацію вантажу та вагони № 97120570, № 97121271 бу ли направлені на склад реалі зації вантажу на ст. Одеса-Тов арна, що підтверджується дор ожньою відомістю ст. Білгоро д-Дністровський № 41051933.
02.02.10р. вантаж з вагону № 97121271 був реалізований СМПУ-1., пр о що складений акт ст. Одеса-То варна від 01.02.10, відповідно яког о підчас вивантаження вагону № 97121271 виявлено, що в середині в антажу на дні вагона маються злежалі та спресовані глиби цементу, які зважені на товар них вагах та їх вага склала 1000 к г., крім того факт реалізації в антажу підтверджується акто м приймання-здачі незатребув аного та бездокументного ван тажу від 02.02.10р. та актом оцінки № 2.
25.01.10р. складом реалізації Од еса-Товарна переадресовано в агон №І9712057О на станцію Котовсь к, що підтверджується копією дорожньої відомості №41976932, де 02 .02.09р. вантаж був реалізований С МЕУ-2, що підтверджується акто м приймання-здачі незатребув аного та бездокументного ван тажу від 02.02.10р. та актом оцінки № 1.
Загальна сума, одержана від реалізації вантажу у вагона х № 97120570, № 97121271 склала 81809,16 грн.
У зв' язку з тим, що одержан і від реалізації вантажу гро шові кошти не покривають нар аховану відповідачу плату за користування вагонами та зб ору за зберігання вантажу у в агонах позивач просить стягн ути з відповідача 144404,28грн.
Відповідно до ст. 119 Статуту залізниць України за корист ування вагонами і контейнера ми залізниці вантажовідправ никами, вантажоодержувачами , власниками під'їзних колій, п ортами, організаціями, устан овами, громадянами - суб'єктам и підприємницької діяльност і вноситься плата. Порядок ви значення плати за користуван ня вагонами (контейнерами) та звільнення вантажовідправн ика від зазначеної плати у ра зі затримки забирання вагоні в (контейнерів), що виникла з в ини залізниці, встановлюєтьс я Правилами.
Вантажовласники, порти від шкодовують залізницям плату за користування вагонами ін ших держав від часу прийому ц их вагонів від залізниці до п овернення їх після виконання вантажних операцій у порядк у, визначеному Укрзалізницею відповідно до міжнародних д оговорів України з цих питан ь.
Згідно з п. 1 Правил користув ання вагонами і контейнерами (ст. ст. 119-126 Статуту залізниць У країни), затверджених наказо м Міністерства транспорту Ук раїни від 25.02.1999р. №113, Правила кор истування вагонами і контейн ерами визначають порядок і у мови користування вагонами і контейнерами: парку залізни ць України; парку залізниць і нших держав; які належать під приємствам, організаціям, по ртам, установам і громадянам , а також орендовані ними (за ч ас затримки на коліях залізн иць загального користування ).
За користування вагонами і контейнерами вантажовідпра вники, вантажо -одержувачі, вл асники під'їзних колій, порти , організації, установи, грома дяни - суб'єкти підприємницьк ої діяльності (далі - вантажов ласники) вносять плату (п. 2 Пра вил).
Пунктом 14 Правил (в редакції станом на 16.04.2008р.) встановлено, щ о розмір плати за користуван ня вагонами в залежності від часу користування встановлю ється згідно з чинним законо давством.
Плата за користування ваго нами, які є власністю інших де ржав, відшкодовується залізн иці вантажовласниками за ста вками, затвердженими Радою з алізничного транспорту держ ав - учасниць СНД та іншими між народними угодами. Час корис тування вагонами, за який від шкодовується плата, визначає ться для кожного вагона за ві домостями плати за користува ння вагонами та актами про за тримку вагонів.
Згідно ст. 33 Господарського процесуального кодексу Укра їни, кожна сторона повинна до вести ті обставини, на які вон а посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Під час розгляду справи відпові дачем до суду не було надано д окументів спростовуючих поз овні вимоги.
Враховуючи викладе не, позовні вимоги обґрунтов ані та підлягають задоволенн ю. Судові витрати покладають ся на відповідача згідно ст. с т. 44, 49 ГПК України.
Заява відповідача про пер енесення розгляду справи на іншу дату, у зв' язку зі зверн енням до прокуратури Одесько ї області з вимогою про вступ у справу судом відхилена, оск ільки 19.07.2010р. закінчується стро к розгляду справи, процесуал ьні документи підтверджуючи вину Одеської залізниці не н адані. Крім того, відповідач н а неодноразові виклики до су ду в судові засідання не з' я вився, та постійно звертався до суду з вимогами про відкла дення розгляду справи .
Керуючись ст.ст. 44, 49, 82 - 85 Госп одарського процесуального к одексу України суд, -
В И Р І Ш И В:
1. Позовні вимоги задовол ьнити.
2. Стягнути з Товариства з о бмеженою відповідальністю "К ІТОБУД" (67700, Одеська область, м. Б ілгород - Дністровський, вул . Шкільна, 1ж, код ЄДРПОУ 34284768 ) на к ористь Одеської залізниці (м . Одеса, вул. Пантелеймонівськ а, 19, р/р 26003000001 в Одеській філії АК “Експрес-Банк”, МФО 328801, код 01071315) 1 44 404 /сто сорок чотири тисячі чо тириста чотири/ грн. 28коп. забо ргованості по сплаті за кори стування вагонами та збору з а зберігання вантажу у вагон ах, 1444 / одна тисяча чотириста с орок чотири/ грн. 04коп. держмит а, 236 /двісті тридцять шість/ грн . 00коп.витрат на ІТЗ судового п роцесу.
Наказ видати згідно ст. 116 ГП К України.
Рішення набирає зак онної сили відповідно до ст. 85 ГПК України.
Суддя
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 19.07.2010 |
Оприлюднено | 30.09.2010 |
Номер документу | 11376470 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Горячук Н.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні