УХВАЛА
про залишення позовної заяви без руху
25 вересня 2023 року справа № 580/8595/23
м. Черкаси
Черкаський окружний адміністративний суд у складі судді Л.В. Трофімової перевірив матеріали адміністративної справи № 580/8595/23 за позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Гельмязівської сільської ради Золотоніського району Черкаській області (вул.Центральна 1, с. Гельмязів, Золотоніський район, Черкаська область, 19715, ЄДРПОУ 26358880) про визнання протиправним індивідуального акту, зов`язання вчинити дії, постановив ухвалу.
19.09.2023 вх. 38524/23 позивач ОСОБА_1 , звернувшись до Черкаського окружного адміністративного суду з позовом до Гельмязівської сільської ради Золотоніського району Черкаській області, просить:
- визнати протиправною відмову Гельмязівської сільської ради Золотоніського району Черкаській області у проведенні інвентаризації земельних ділянок площею 117495 га, кадастровий номер 7121585500:05:001:0531, площею 12.9868 га, кадастровий номер 7121585500:05:001:0537 сформульовану в рішенні від 10.08.2023 №39-16/VIII;
- зобов`язати Гельмязівську сільську раду Золотоніського району Черкаській області повторно розглянути заяву ОСОБА_1 щодо проведення інвентаризації земельних ділянок площею 117495 га, кадастровий номер 7121585500:05:001:0531, площею 12.9868 га, кадастровий номер 7121585500:05:001:0537.
Вивчивши матеріали позовної заяви, варто зазначити, що вона не відповідає вимогам статті 160, 161 КАС України, тому залишається без руху для усунення недоліків, з огляду на таке.
Під змістом позовних вимог розуміється визначення способу захисту свого права, свободи чи інтересу згідно ч.1 ст.5 КАС України, який має формулюватися максимально чітко і зрозуміло. Відповідно до висновку Верховного Суду в ухвалі від 23.01.2019 у справі №9901/35/19 під змістом позовних вимог розуміється визначення способу захисту свого права, свободи чи інтересу, що має сформулюватися максимально чітко і зрозуміло. Обираючи бажаний для позивача спосіб захисту порушеного права, інтересу, позивач має врахувати зміст статті 5 КАС України та повноваження суду у контексті вирішення спору щодо формалізованих і неформалізованих вимог відповідно до статті 245 КАС України.
Суд зобов`язаний з`ясувати характер спірних правовідносин (предмет і підстави позову), наявність/відсутність порушеного права чи інтересу та можливість його поновлення/захисту в обраний спосіб (висновки у постановах Верховного Суду від 22.01.2019 у справі № 912/1856/16, від 14.05.2019 у справі № 910/11511/18, у справі №10/7164/19).
Усупереч вимог ч.1 ст.5 КАС України позивач сформував вимоги без урахування висновків Верховного Суду у справах (№824/399/17-а - суд зв`язаний предметом і обсягом заявлених вимог; №9901/35/19 - визначення способу захисту свого права, свободи чи інтересу має сформулюватися максимально чітко і зрозуміло) та рекомендацій: «Як формулювати позовні вимоги та будувати доводи в адміністративних справах» / https://zib.com.ua/ua/157531-yak_formulyuvati_pozovni_vimogi_ta_buduvati_dovodi_v_adminsp.html
У позовній заяві не зазначено, яке право позивача порушено, якими саме діями відповідача з огляду на критерії частини 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у контексті обрання формалізованого способу захисту відповідно до частини 1 ст. 5 КАС України.
Великою Палатою Верховного Суду у справі № 640/7310/19 (ЄДРСР 94394125) зазначено: особа, яка вважає, що порушені її права, свободи чи інтереси, і яка у зв`язку із цим звертається за їх захистом до адміністративного суду, має зазначити в позовній заяві: хто, який саме суб`єкт владних повноважень (а якщо відповідачем може бути суб`єкт господарювання, то який саме) порушив її права чи інтереси, яким чином, якими діями (рішенням, бездіяльністю) відбулося втручання в її права, які саме права були порушені, чи належать вони позивачу, які обставини про це свідчать.
Зміст вимог і обгрунтування позовної заяви необхідно сформувати та аргументувати відповідно до п. п. 4, 5, 9 ч. 5 ст. 160 КАС України, врахувавши правове регулювання способів захисту порушеного права/інтересу згідно конкретного пункту ч. 1 ст. 5 КАС України.
Позивач у позовній заяві стверджкє, що рішення відповідача від 10.08.2023 №39-16/VIII порушує його права та законні інтереси, проте не зазначає, що відповідач відмовив в інвентаризації земельної ділянки площею 12,9868 га кадастровий номер 7121585500:05:001:05372, позаяк заява щодо земельної ділянки з кадастровим номер 7121585500:05:001:0537, що потребує обгрунтування у контексті спірних обставин.
Відповідно до ст.19 Земельного Кодексу України державний земельний кадастр це єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах кордонів України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами.
Кадастр має забезпечувати необхідною інформацією органи державної влади та органи місцевого самоврядування, зацікавлені підприємства, установи та організації, а також громадян з метою регулювання земельних відносин, раціонального використання та охорони земель, визначення розміру плати за землю та цінності земель у складі природних ресурсів, контролю за використанням і охороною земель, економічного та екологічного обґрунтування бізнес-планів та проектів землеустрою.
Відповідно до п.3 Порядку проведення інвентаризації земель затвердженого постановою КМУ від 05.06.2019 №476 державна інвентаризація земель та земельних ділянок - інвентаризація земель, проводиться з метою формування земельних ділянок усіх форм власності, визначення їх угідь та у разі потреби віднесення таких земельних ділянок до певних категорій для інформаційного наповнення Державного земельного кадастру.
Відповідно до пункту 26 Порядку передбачається повідомлення власника або землекористувача у разі необхідності внесення змін з метою виправлення помилок, допущених у відомостях Державного земельного кадастру щодо меж земельних ділянок та/або інших відомостей про земельні ділянки.
Позивач не зазначає про відповідне звернення щодо внесення в них змін відповідно до Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою КМУ від 17.10.2021 року №1051.
Згідно з п.24 Порядку до Державного земельного кадастру вносяться такі відомості про земельні ділянки, зокрема, кадастровий номер згідно п.30 цього Порядку (п.1); площа (п.4); цільове призначення (категорія земель, вид цільового призначення земельної ділянки в межах певної категорії земель) (п.10); категорія земель згідно з пп.6 п. 22 цього Порядку, а також згідно з п.14 нормативна грошова оцінка:- значення нормативної грошової оцінки земельної ділянки, яке розраховується за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру на підставі відомостей про земельну ділянку, зазначених у цьому пункті, та відомостей про нормативну грошову оцінку земель у межах території адміністративно-територіальної одиниці згідно з пп.8 п.22 цього Порядку;- дата проведення нормативної грошової оцінки земель.
Позивачу необхідно зазначити чітко та зрозуміло позовні вимоги, викласти обставини спірних правовідносин та надати належні докази в обґрунтування позовних вимог.
Верховний Суд у справі № 640/11938/20 зазначає: порушення вимог Закону рішенням чи діями суб`єкта владних повноважень не є достатньою підставою для визнання їх судом протиправними, оскільки обов`язковою умовою визнання їх протиправними є доведеність позивачем порушення його прав та охоронюваних законом інтересів цими діями чи рішенням з боку відповідача, зокрема наявність в особи, яка звернулася з позовом, суб`єктивного матеріального права або законного інтересу, на захист якого подано позов.
Відповідно до частини 1 статті 169 КАС України суд, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.
Керуючись ст. 2, 5, 160, 161, 169, 241-243, 294 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
Позовну заяву ОСОБА_1 визнання протиправним індивідуального акту, зов`язання вчинити дії, залишити без руху.
Надати позивачеві для усунення недоліків позовної заяви десять днів з дати отримання копії ухвали.
Позивачем вказані недоліки можуть бути усунуті шляхом: обґрунтування змісту і характеру якого саме порушеного права (інтересу) позивача допущено відповідачем; обгрунтування обрання відповідного формалізованого (частина 1 статті 5) КАС України способу захисту у контексті формування вимог до обраного відповідача.У разі невиконання вимог ухвали позовна заява буде повернута позивачеві.
Ухвала набирає законної сили з моменту підписання та не оскаржується.
Копію ухвали надіслати позивачеві.
Суддя Лариса ТРОФІМОВА
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.09.2023 |
Оприлюднено | 29.09.2023 |
Номер документу | 113765231 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них з питань здійснення публічно-владних управлінських функцій з розпорядження земельними ділянками |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Собків Ярослав Мар'янович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Собків Ярослав Мар'янович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Собків Ярослав Мар'янович
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Лариса ТРОФІМОВА
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні