УХВАЛА
про залишення позовної заяви без руху
25 вересня 2023 року справа № 580/8595/23
м. Черкаси
Черкаський окружний адміністративний суд у складі судді Л.В. Трофімової перевірив матеріали адміністративної справи № 580/8595/23 за позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Гельмязівської сільської ради Золотоніського району Черкаській області (вул.Центральна 1, с. Гельмязів, Золотоніський район, Черкаська область, 19715, ЄДРПОУ 26358880) про визнання протиправним індивідуального акту, зов`язання вчинити дії, постановив ухвалу.
19.09.2023 вх. 38524/23 позивач ОСОБА_1 , звернувшись до Черкаського окружного адміністративного суду з позовом до Гельмязівської сільської ради Золотоніського району Черкаській області, просить:
- визнати протиправною відмову Гельмязівської сільської ради Золотоніського району Черкаській області у проведенні інвентаризації земельних ділянок площею 117495 га, кадастровий номер 7121585500:05:001:0531, площею 12.9868 га, кадастровий номер 7121585500:05:001:0537 сформульовану в рішенні від 10.08.2023 №39-16/VIII;
- зобов`язати Гельмязівську сільську раду Золотоніського району Черкаській області повторно розглянути заяву ОСОБА_1 щодо проведення інвентаризації земельних ділянок площею 117495 га, кадастровий номер 7121585500:05:001:0531, площею 12.9868 га, кадастровий номер 7121585500:05:001:0537.
Вивчивши матеріали позовної заяви, варто зазначити, що вона не відповідає вимогам статті 160, 161 КАС України, тому залишається без руху для усунення недоліків, з огляду на таке.
Під змістом позовних вимог розуміється визначення способу захисту свого права, свободи чи інтересу згідно ч.1 ст.5 КАС України, який має формулюватися максимально чітко і зрозуміло. Відповідно до висновку Верховного Суду в ухвалі від 23.01.2019 у справі №9901/35/19 під змістом позовних вимог розуміється визначення способу захисту свого права, свободи чи інтересу, що має сформулюватися максимально чітко і зрозуміло. Обираючи бажаний для позивача спосіб захисту порушеного права, інтересу, позивач має врахувати зміст статті 5 КАС України та повноваження суду у контексті вирішення спору щодо формалізованих і неформалізованих вимог відповідно до статті 245 КАС України.
Суд зобов`язаний з`ясувати характер спірних правовідносин (предмет і підстави позову), наявність/відсутність порушеного права чи інтересу та можливість його поновлення/захисту в обраний спосіб (висновки у постановах Верховного Суду від 22.01.2019 у справі № 912/1856/16, від 14.05.2019 у справі № 910/11511/18, у справі №10/7164/19).
Усупереч вимог ч.1 ст.5 КАС України позивач сформував вимоги без урахування висновків Верховного Суду у справах (№824/399/17-а - суд зв`язаний предметом і обсягом заявлених вимог; №9901/35/19 - визначення способу захисту свого права, свободи чи інтересу має сформулюватися максимально чітко і зрозуміло) та рекомендацій: «Як формулювати позовні вимоги та будувати доводи в адміністративних справах» / https://zib.com.ua/ua/157531-yak_formulyuvati_pozovni_vimogi_ta_buduvati_dovodi_v_adminsp.html
У позовній заяві не зазначено, яке право позивача порушено, якими саме діями відповідача з огляду на критерії частини 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у контексті обрання формалізованого способу захисту відповідно до частини 1 ст. 5 КАС України.
Великою Палатою Верховного Суду у справі № 640/7310/19 (ЄДРСР 94394125) зазначено: особа, яка вважає, що порушені її права, свободи чи інтереси, і яка у зв`язку із цим звертається за їх захистом до адміністративного суду, має зазначити в позовній заяві: хто, який саме суб`єкт владних повноважень (а якщо відповідачем може бути суб`єкт господарювання, то який саме) порушив її права чи інтереси, яким чином, якими діями (рішенням, бездіяльністю) відбулося втручання в її права, які саме права були порушені, чи належать вони позивачу, які обставини про це свідчать.
Зміст вимог і обгрунтування позовної заяви необхідно сформувати та аргументувати відповідно до п. п. 4, 5, 9 ч. 5 ст. 160 КАС України, врахувавши правове регулювання способів захисту порушеного права/інтересу згідно конкретного пункту ч. 1 ст. 5 КАС України.
Позивач у позовній заяві стверджкє, що рішення відповідача від 10.08.2023 №39-16/VIII порушує його права та законні інтереси, проте не зазначає, що відповідач відмовив в інвентаризації земельної ділянки площею 12,9868 га кадастровий номер 7121585500:05:001:05372, позаяк заява щодо земельної ділянки з кадастровим номер 7121585500:05:001:0537, що потребує обгрунтування у контексті спірних обставин.
Відповідно до ст.19 Земельного Кодексу України державний земельний кадастр це єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах кордонів України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами.
Кадастр має забезпечувати необхідною інформацією органи державної влади та органи місцевого самоврядування, зацікавлені підприємства, установи та організації, а також громадян з метою регулювання земельних відносин, раціонального використання та охорони земель, визначення розміру плати за землю та цінності земель у складі природних ресурсів, контролю за використанням і охороною земель, економічного та екологічного обґрунтування бізнес-планів та проектів землеустрою.
Відповідно до п.3 Порядку проведення інвентаризації земель затвердженого постановою КМУ від 05.06.2019 №476 державна інвентаризація земель та земельних ділянок - інвентаризація земель, проводиться з метою формування земельних ділянок усіх форм власності, визначення їх угідь та у разі потреби віднесення таких земельних ділянок до певних категорій для інформаційного наповнення Державного земельного кадастру.
Відповідно до пункту 26 Порядку передбачається повідомлення власника або землекористувача у разі необхідності внесення змін з метою виправлення помилок, допущених у відомостях Державного земельного кадастру щодо меж земельних ділянок та/або інших відомостей про земельні ділянки.
Позивач не зазначає про відповідне звернення щодо внесення в них змін відповідно до Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою КМУ від 17.10.2021 року №1051.
Згідно з п.24 Порядку до Державного земельного кадастру вносяться такі відомості про земельні ділянки, зокрема, кадастровий номер згідно п.30 цього Порядку (п.1); площа (п.4); цільове призначення (категорія земель, вид цільового призначення земельної ділянки в межах певної категорії земель) (п.10); категорія земель згідно з пп.6 п. 22 цього Порядку, а також згідно з п.14 нормативна грошова оцінка:- значення нормативної грошової оцінки земельної ділянки, яке розраховується за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру на підставі відомостей про земельну ділянку, зазначених у цьому пункті, та відомостей про нормативну грошову оцінку земель у межах території адміністративно-територіальної одиниці згідно з пп.8 п.22 цього Порядку;- дата проведення нормативної грошової оцінки земель.
Позивачу необхідно зазначити чітко та зрозуміло позовні вимоги, викласти обставини спірних правовідносин та надати належні докази в обґрунтування позовних вимог.
Верховний Суд у справі № 640/11938/20 зазначає: порушення вимог Закону рішенням чи діями суб`єкта владних повноважень не є достатньою підставою для визнання їх судом протиправними, оскільки обов`язковою умовою визнання їх протиправними є доведеність позивачем порушення його прав та охоронюваних законом інтересів цими діями чи рішенням з боку відповідача, зокрема наявність в особи, яка звернулася з позовом, суб`єктивного матеріального права або законного інтересу, на захист якого подано позов.
Відповідно до частини 1 статті 169 КАС України суд, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.
Керуючись ст. 2, 5, 160, 161, 169, 241-243, 294 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
Позовну заяву ОСОБА_1 визнання протиправним індивідуального акту, зов`язання вчинити дії, залишити без руху.
Надати позивачеві для усунення недоліків позовної заяви десять днів з дати отримання копії ухвали.
Позивачем вказані недоліки можуть бути усунуті шляхом: обґрунтування змісту і характеру якого саме порушеного права (інтересу) позивача допущено відповідачем; обгрунтування обрання відповідного формалізованого (частина 1 статті 5) КАС України способу захисту у контексті формування вимог до обраного відповідача.У разі невиконання вимог ухвали позовна заява буде повернута позивачеві.
Ухвала набирає законної сили з моменту підписання та не оскаржується.
Копію ухвали надіслати позивачеві.
Суддя Лариса ТРОФІМОВА
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.09.2023 |
Оприлюднено | 29.09.2023 |
Номер документу | 113765231 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них з питань здійснення публічно-владних управлінських функцій з розпорядження земельними ділянками |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Лариса ТРОФІМОВА
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні