Рішення
від 19.03.2024 по справі 580/8595/23
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 березня 2024 року справа № 580/8595/23

м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд у складі судді Л.В.Трофімової за участі секретаря судового засідання В.С.Проценко розглянув у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу №580/8595/23 за позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) [позивач - особисто] до Гельмязівської сільської ради (вул.Центральна 1, с. Гельмязів, Золотоніський район, Черкаська область, 19715, ЄДРПОУ 26358880) [представник відповідача - не прибув] про визнання протиправним та скасування індивідуального акта, ухвалив рішення.

І. ПРОЦЕДУРА / ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ

19.09.2023 вх. 38524/23 позивач ОСОБА_1 , звернувшись до Черкаського окружного адміністративного суду з позовом до Гельмязівської сільської ради, просить (позовна заява в редакції від 02.11.2023):

- визнати протиправною бездіяльність Гельмязівської сільської ради Золотоніського району Черкаській області у проведенні інвентаризації земельних ділянок площею 117495 га, кадастровий номер 7121585500:05:001:0531, площею 12.9868 га, кадастровий номер 7121585500:05:001:0537 сформульовану в рішенні від 10.08.2023 №39-16/VIII;

- зобов`язати Гельмязівську сільську раду Золотоніського району Черкаській області повторно розглянути заяву ОСОБА_1 щодо проведення інвентаризації земельних ділянок площею 117495 га, кадастровий номер 7121585500:05:001:0531, площею 12.9868 га, кадастровий номер 7121585500:05:001:0537.

Ухвалою від 06.11.2024 відкрите провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні), 09.02.2024 здійснений перехід від спрощеного до загального провадження.

ІІ. ДОВОДИ ПОЗИВАЧА

В обгрунтуванні позовних вимог позивач зазначає, що відповідно до рішення сесії Гельмязівської сільської ради від 30.09.2024 №17118/VII наданий дозвіл на поділ земельної ділянки площею 11.7495 га на 4 частини з подальшою передачею у власність позивача та його дружини, проте площі виділених земельних ділянок не відповідали площам заявлених в правовстановлюючих документах. Під час зверненняі до землевпорядної організації з метою розроблення технічної документації та проектів землеустрою позивачеві відмовлено з підстав оренди ФГ «Добробут-Агро». Рішенням Господарського суду Черкаської області №925/221/22 встановлено, що в результаті проведення експертного дослідження спірна земельна ділянка з кадастровим номером 7121585500:05:001:0531 частково (у розмірі 7.9102 га) входить до складу земельної ділянки площею 50 га, що надана в оренду ОСОБА_1 для ведення фермерського господарства за рахунок земель запасу Коврайської сільської ради Золотоніського району Черкаської області згідно з договором оренди землі від 22.12.2005. Після набрання законної сили рішенням позивач звернувся 31.07.2023 із заявою про проведення інвентаризації земельної ділянки до Гельмязівської сільської ради, проте рішенням від 10.08.2023 позивачеві протиправно і немотивовано відмовлено за наявних актів на право власності.

ІІІ. ДОВОДИ ВІДПОВІДАЧА

13.02.2024 вх № 7709/24 через підсистему «Електронний суд» представник відповідача Сизько Д.Б. (діє на підставі довіреності від 05.01.2024) надав до суду відзив, позовні вимоги не визнав, обгрунтовуючи позицію: згідно п. 2 Порядку проведення інвентаризації земель, затвердженого постановою КМУ від 05.06.2019 №476 інвентаризація земель проводиться з метою встановлення місця розташування об`єктів землеустрою, їх меж, розмірів, правового статусу, виявлення земель, що не використовуються, використовуються нераціонально або не за цільовим призначенням, виявлення i консервації деградованих сільськогосподарських угідь і забруднених земель, встановлення кількісних та якісних характеристик земель, необхідних для ведення Державного земельного кадастру, виявлення та виправлення помилок у відомостях Державного земельного кадастру, здійснення державного контролю за використанням та охороною земель і прийняття на їх основі відповідних рішень органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування. Позивачем подано заяву до органу місцевого самоврядування щодо інвентаризації земельних ділянок з кадастровим номером 7121585500:05:001:0531 та 7121585500:05:001:0537, але згідно наявної інформації вказані земельні ділянки зареєстровані у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно у 2021 році, інформація про вказані земельні ділянки внесена у Державний земельний кадастр. На момент подачі позовної заяви земельні ділянки з кадастровим номером 7121585500:05:001:0531 та 7121585500:05:001:0537 сформовані як об`єкт цивільних прав, тому спір виходить за межі повноважень адміністративного суду, і не може розглядатися в рамках адміністративного судочинства. Відповідач зазначає про приватноправовий характер даного спору, тому він має розглядатись за правилами цивільного судочинства.

ІV. ОБСТАВИНИ СПРАВИ

Доводам позивача, що земельні ділянки передані у власність для ведення фермерського господарства позивачеві площею 3.1105 га, кадастровий номер 7121585500:05:001:0012; площею 3.0667 га, кадастровий номер 7121585500:05:001:0500; площею 3.0359 га, кадастровий номер 7121585500:05:001:0011 та дружині позивача площею 3.0359 га кадастровий номер 7121585500:05:001:0014 відсутні на Публічній кадастровій карті України, площі земельних ділянок не відповідають заявленим у правовстановлюючих документах мотивованої відповіді не надано, роз`яснень відповідача для моделювання подальшої поведінки у матеріалах справи немає.

Рішенням сесії Гельмязівської сільської ради від 30 вересня 2021 року №17-118/VIII наданий дозвіл на поділ земельної ділянки площею 11.7495 га на 4 земельні ділянки з подальшою передачею у власність ОСОБА_1 та ОСОБА_2 . Площі виділених земельних ділянок не відповідали площам заявлених в правовстановлюючих документах. Під час звернення до землевпорядної організації з метою розроблення технічної документації та проектів землеустрою позивачу відмовлено у зв`язку з тим, що вищевказана земельна ділянка згідно Закону України «Про фермерське господарство» та Земельного кодексу України повинна знаходитись в оренді ФГ «Добробут-Агро».

ФГ «Добробут-Агро» звернулося до Державного реєстратора виконавчого комітету Гельмязівської сільської ради зареєструвати право оренди на земельну ділянку площею 11,7495 га, кадастровий номер 7121585500:05:001:0531 за ФГ «Добробут-Агро», проте було відмовлено. Рішенням Господарського суду Черкаської області №925/221/22 господарству було відмовлено у визнанні права оренди земельної ділянки площею 11,7495 га.

Позивач звернувся із заявою 31.07.2023 Гельмязівської сільської ради Золотоніського району Черкаської області про проведення інвентаризації земельних ділянок. Рішенням сесії Гельмязівської сільської ради від 10 серпня №39-16/VIII позивачу відмовлено.

V. НОРМАТИВНО-ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ СПІРНИХ ПРАВОВІДНОСИН

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Згідно з частиною 1 статті 1 Земельного кодексу України від 25.10.2001 №2768-III (далі Кодекс №2768-III) земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Відповідно до статті 4 Кодексу №2768-III земельне законодавство включає цей Кодекс, інші нормативно-правові акти у галузі земельних відносин. Згідно з статтею 80 Кодексу №2768-III суб`єктами права власності на землю є: громадяни та юридичні особи - на землі приватної власності; територіальні громади, які реалізують це право безпосередньо або через органи місцевого самоврядування, - на землі комунальної власності; держава, яка реалізує це право через відповідні органи державної влади - на землі державної власності. Відповідно до статті 84 Кодексу №2768-III у державній власності перебувають усі землі України, крім земель комунальної та приватної власності. Право державної власності на землю набувається і реалізується державою через органи виконавчої влади, відповідно до повноважень, визначених цим Кодексом.

Згідно з частиною 1 статті 79-1 Кодексу №2768-III формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об`єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру. Формування земельних ділянок здійснюється, серед іншого, шляхом інвентаризації земель у випадках, передбачених законом (частина 2 статті 79-1 Кодексу №2768-III ). Згідно з частиною 1 статті 79-1 Кодекс №2768-III формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об`єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру. Відповідно до частин 3, 4 статті №2768-III України сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі. Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера.

Правові та організаційні основи діяльності у сфері землеустрою, регулювання відносин, які виникають між органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами із забезпечення сталого розвитку землекористування визначає Закон України «Про землеустрій» від 22.05.2003 №858-IV (далі - Закон №858-IV). Відповідно до частини 1 статті 35 Закону №858-IV інвентаризація земель проводиться з метою встановлення місця розташування об`єктів землеустрою, їхніх меж, розмірів, правового статусу, виявлення земель, що не використовуються, використовуються нераціонально або не за цільовим призначенням, виявлення і консервації деградованих сільськогосподарських угідь і забруднених земель, встановлення кількісних та якісних характеристик земель, необхідних для ведення державного земельного кадастру, здійснення державного контролю за використанням та охороною земель і прийняття на їх основі відповідних рішень органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування.

Відповідно до частини 3 статті 35 Закону №858-IV порядок проведення інвентаризації земель затверджується Кабінетом Міністрів України. Постановою Кабінету Міністрів України від 05.06.2019 №476 затверджено Порядок проведення інвентаризації земель, визначає вимоги щодо проведення інвентаризації земель під час здійснення землеустрою та складання за її результатами технічної документації із землеустрою щодо проведення інвентаризації земель. Інвентаризація земель проводиться з метою встановлення місця розташування об`єктів землеустрою, їх меж, розмірів, правового статусу, виявлення земель, що не використовуються, використовуються нераціонально або не за цільовим призначенням, виявлення і консервації деградованих сільськогосподарських угідь і забруднених земель, встановлення кількісних та якісних характеристик земель, необхідних для ведення Державного земельного кадастру, здійснення державного контролю за використанням та охороною земель і прийняття на їх основі відповідних рішень органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування. Державна інвентаризація земель проводиться шляхом формування земельних ділянок незалежно від форми власності, визначення їх угідь та у разі потреби віднесення таких земельних ділянок до певних категорій для інформаційного наповнення Державного земельного кадастру.

Відповідно до пункту 8 Порядку підставою для проведення інвентаризації земель є рішення Верховної Ради Автономної Республіки Крим, відповідного органу виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим чи органу місцевого самоврядування щодо виконання відповідних робіт, договори, укладені між юридичними чи фізичними особами (землевласниками і землекористувачами) та розробниками технічної документації, судові рішення. Згідно з пунктом 26 Порядку за результатами проведення інвентаризації земель виконавцями розробляється технічна документація відповідно до статті 57 Закону України «Про землеустрій».

Згідно з частиною 1 статті 21 Закону України «Про Державний земельний кадастр» від 07.07.2011 №3613-VI відомості про межі земельної ділянки вносяться до Державного земельного кадастру, зокрема, на підставі технічної документації із землеустрою щодо проведення інвентаризації земель - за результатами інвентаризації земель. Технічна документація із землеустрою щодо проведення інвентаризації земельних ділянок - це сукупність технічних завдань, пояснювальних записок, текстових та графічних матеріалів, погоджених та затверджених в установленому законом порядку, на підставі яких органи виконавчої влади або органи місцевого самоврядування реалізують власну компетенцію, приймаючи рішення про віднесення земель до відповідної категорії у разі виявлення при проведенні інвентаризації земель державної та комунальної власності земель, не віднесених до тієї чи іншої категорії, віднесення таких земель до відповідної категорії здійснюється органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування на підставі відповідної документації із землеустрою, погодженої та затвердженої в установленому законом порядку.

Згідно з частиною 1 статті 35 Закону №858-IV інвентаризація масиву земель сільськогосподарського призначення проводиться з такими особливостями: а) підставою для проведення інвентаризації масиву земель сільськогосподарського призначення є: для земель державної власності - рішення органу виконавчої влади, уповноваженого здійснювати розпорядження земельною ділянкою; в інших випадках - рішення сільської, селищної, міської ради, на території якої знаходиться масив; б) при проведенні інвентаризації масиву земель сільськогосподарського призначення здійснюються заходи щодо: внесення до Державного земельного кадастру відомостей про сформовані земельні ділянки, відомості про які не внесені до Державного земельного кадастру; формування невитребуваних (нерозподілених) земельних ділянок; формування земельних ділянок сільськогосподарського призначення під польовими дорогами; формування земельних ділянок сільськогосподарського призначення під полезахисними лісовими смугами та іншими захисними насадженнями, які обмежують масив та земельні ділянки, розташовані уздовж масиву.

За результатами проведення інвентаризації масиву земель сільськогосподарського призначення відомості про такий масив та про земельні ділянки, розташовані в ньому (у разі їх формування або за відсутності відомостей про них у Державному земельному кадастрі), вносяться до Державного земельного кадастру, про що замовник документації із землеустрою письмово повідомляє власників та користувачів земельних ділянок (частина 5 статті 35 Закону №858-IV). Відповідно до частини 3 статті 35 Закону №858-IV порядок проведення інвентаризації земель затверджується Кабінетом Міністрів України.

Замовниками технічної документації (далі - замовники) можуть бути органи державної влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим чи органи місцевого самоврядування, землевласники і землекористувачі (пункту 9 Порядку).

Технічна документація із землеустрою щодо проведення інвентаризації земельних ділянок - це сукупність технічних завдань, пояснювальних записок, текстових та графічних матеріалів, погоджених та затверджених в установленому законом порядку, на підставі яких органи виконавчої влади або органи місцевого самоврядування реалізують власну компетенцію, приймаючи рішення про віднесення земель до відповідної категорії у разі виявлення при проведенні інвентаризації земель державної та комунальної власності земель, не віднесених до тієї чи іншої категорії. Аналогічного висновку дійшов Верховний Суд у постанові від 18.11.2020 у справі №240/4867/18.

Згідно з частиною 1 статті 21 Закону України «Про Державний земельний кадастр» від 07.07.2011 №3613-VI відомості про межі земельної ділянки вносяться до Державного земельного кадастру, зокрема, на підставі технічної документації із землеустрою щодо проведення інвентаризації земель - за результатами інвентаризації земель.

Преюдицію утворюють виключно лише ті обставини, що безпосередньо досліджувалися і встановлювалися судом, що знайшло відображення в мотивувальній частині судового акта.

У рішенні Господарського суду Черкаської області №925/221/22 зазначено: «в результаті проведення експертного дослідження було встановлено,що спірна земельна ділянка з кадастровим номером 7121585500:05:001:0531 частково (у розмірі 7.9102 га) входить до складу земельної ділянки площею 50 га, яка була надана в оренду ОСОБА_1 для ведення фермерського господарства за рахунок земель запасу Коврайської сільської ради Золотоніського району Черкаської області згідно з договором оренди землі від 22.12.2005. Оскільки письмовими матеріалами справи підтверджується, що чотири земельні ділянки з кадастровими номерами: 7121585500:05:001:0014 площею 3.0359 га, власником якої є ОСОБА_3 , 7121585500:05:001:0012 площею 3.1105 га, 7121585500:05:001:0500 площею 3.0667 га, 7121585500:05:001:0011 площею 3.0359 га власником яких є ОСОБА_1 були сформовані та надані у власність членам Фермерського господарства «Добробут-Агро» за рахунок земельної ділянки площею 50 га, що була надана в оренду позивачу на підставі договору оренди землі від 22.12.2005, а відомості на паперових носіях мають пріоритет перед відомостями, що містяться на електронних носіях, доводи Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області щодо формування цих земельних ділянок поза межами земельної ділянки площею 50 га є безпідставними та такими, що не грунтується на нормах законодавства, які наведені судом вище.».

VІ. ОЦІНКА СУДУ

Принципами Конвенції про права осіб з інвалідністю є: а) повага до притаманної людині гідності, її особистої самостійності, зокрема свободи робити власний вибір, і незалежності; b) недискримінація; c) повне й ефективне залучення та включення до суспільства; d) повага до особливостей осіб з інвалідністю і прийняття їх як компонента людської різноманітності й частини людства; e) рівність можливостей; f) доступність; g) рівність чоловіків і жінок; h) повага до здібностей дітей з інвалідністю, що розвиваються, і повага до права дітей з інвалідністю зберігати свою індивідуальність.

Право бути почутим, або право голосу, є одним із ключових принципів процесуальної справедливості. Ним вимірюється повага до особи, до її гідності, причому не тільки під час якогось процесу. Цей принцип є важливим під час вирішення процедурних питань в управлінській сфері. Якщо право особи бути почутою не забезпечується, то не виконується й процесуальна справедливість, значить, будь-який акт чи дія органів публічної влади є нікчемними (М.Білак. З повагою до особи / https://zib.com.ua/ua/print/132873-osnovni_principi).

Згідно з частинами 1 та 2 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Згідно зі статтею 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Надаючи оцінку обґрунтованості спірного наказу в частині відмови рішенням Гельмязівської сільської ради Золотоніського району Черкаської області позивачу у проведенні інвентаризації, суд зазначає таке.

Пунктом 7 Порядку визначено, що вихідними даними для проведення інвентаризації земель, державної інвентаризації земель та земельних ділянок є: матеріали з Державного фонду документації із землеустрою; відомості з Державного земельного кадастру в паперовій та електронній (цифровій) формі, у тому числі Поземельної книги; книги записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі; електронних документів, що містять відомості про результати робіт із землеустрою; містобудівна документація, затверджена в установленому законодавством порядку; планово-картографічні матеріали, в тому числі ортофотоплани, складені за результатами виконання робіт відповідно до Угоди про позику між Україною та Міжнародним банком реконструкції та розвитку від 17 жовтня 2003 р., ратифікованої Законом України від 15 червня 2004 р. №1776-IV, крім проведення державної інвентаризації земель та земельних ділянок; відомості з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно; копії документів, які посвідчують речові права на земельну ділянку або підтверджують сплату земельного податку; наказ Держгеокадастру або територіального органу Держгеокадастру (у разі проведення державної інвентаризації земель та земельних ділянок); графічні матеріали відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 Земельного кодексу України, на яких зазначено місце проведення робіт з державної інвентаризації земель, орієнтовну площу та кадастровий номер суміжної земельної ділянки (у разі проведення державної інвентаризації земель та земельних ділянок). Під час проведення інвентаризації земель, державної інвентаризації земель та земельних ділянок можуть використовуватися матеріали дистанційного зонування землі, лісовпорядкування, проекти створення територій та об`єктів природно-заповідного фонду, схеми формування екомережі, програми у сфері формування, збереження та використання екомережі. Відповідно до пункту 12 Порядку роботи з інвентаризації земель включають обстежувальні, топографо-геодезичні та проектно-вишукувальні роботи, складення і оформлення технічної документації в паперовій та електронній (цифровій) формі. Обстежувальні роботи включають збір та аналіз виконавцем вихідних даних для проведення інвентаризації земель, складення робочого інвентаризаційного плану (пункт 13 Порядку).

Як вбачається зі змісту пункту 7 Порядку у переліку вихідних даних для проведення інвентаризації земель міститься, серед іншого, наказ Держгеокадастру або територіального органу Держгеокадастру (у разі проведення державної інвентаризації земель та земельних ділянок). Використання таких даних має місце вже після прийняття територіальним органом Держгеокадастру наказу про проведення державної інвентаризації земель та використовуються, разом із таким наказом, уже безпосередньо виконавцем, який проводить державну інвентаризацію земель на стадії проведення обстежувальних робіт, які, власне, включають збір та аналіз виконавцем вихідних даних для проведення інвентаризації земель.

Верховний Суд 11 вересня 2023 року у справі №420/14943/21 (адміністративне провадження №К/990/8225/23) сформулював правовий висновок про те, що критеріями обґрунтованості рішення суб`єкта владних повноважень є: 1) логічність та структурованість викладення мотивів, що стали підставою для прийняття відповідного рішення; 2) пов`язаність наведених мотивів з конкретно наведеними нормами права, що становлять легітимну основу такого рішення; 3) наявність правової оцінки фактичних обставин справи (поданих заявником документів, інших доказів), врахування яких є обов`язковим у силу вимог закону під час прийняття відповідного рішення суб?єкта владних повноважень; 4) відповідність висновків, викладених у такому рішенні, фактичним обставинам справи; 5) відсутність немотивованих висновків та висновків, що не ґрунтуються на нормах права.

Мотиви здійснення органами публічної влади власних повноважень мають відповідати мотивам, з якими ці повноваження були надані законом. Органам публічної влади заборонено використовувати свої повноваження з неналежних мотивів або з неналежною ціллю, навіть якщо результат буде подібний до досягнутого в рамках законних дій. Принцип «належного врядування» не має перешкоджати органам влади виправляти ненавмисні помилки, навіть ті, яких вони припустились внаслідок недбалості (АДМІНІСТРУВАННЯ І ВИ: Посібник - принципи адміністративного права у відносинах між особами та органами публічної влади / https://rm.coe.int/handbook-administration-and-you/1680a06311).

Зважаючи на встановлені судом обставини справи, суд зазначає, що відповідачем не доведено належними та допустимими доказами мотиви та правомірність рішення Гельмязівської сільської ради Золотоніського району Черкаської області від 10.08.2023 №39-16/VIII «Про розгляд заяви ОСОБА_1 ».

Таким чином, немотивована відмова відповідача у розгляді заяви позивача про проведення інвентаризації земель є безпідставною та необґрунтованою.

VІІ. ВИСНОВКИ СУДУ

Звернення до суду є способом захисту порушених суб`єктивних прав, а не способом відновлення законності та правопорядку у публічних правовідносинах.

Згідно із ст.3 Закону України 02.10.1996 № 393/96-ВР «Про звернення громадян» заява (клопотання) - звернення громадян із проханням про сприяння реалізації закріплених Конституцією та чинним законодавством їх прав та інтересів. Рішення про відмову в задоволенні вимог, викладених у заяві (клопотанні), доводиться до відома громадянина в письмовій формі з покликанням на Закон і викладенням мотивів відмови, а також із роз`ясненням порядку оскарження прийнятого рішення (ст.15 Закону № 393/96-ВР).

Головною рисою індивідуальних актів є їхня конкретність (гранична чіткість), а саме: чітке формулювання конкретних юридичних волевиявлень суб`єктами адміністративного права, які видають такі акти; рішення суб`єкта владних повноважень повинно ґрунтуватися на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення. Принцип обґрунтованості рішення вимагає від суб`єкта владних повноважень враховувати як обставини, на обов`язковість урахування яких прямо вказує закон, так і інші обставини, що мають значення у конкретній ситуації, зокрема у сприяні позивачеві в реалізації права на інформацію і права бути почутим.

Рішення, яке приймається суб?єктом владних повноважень у межах його дискреційних повноважень є правомірним лише за умови, що воно відповідає всім критеріям, що визначені частиною другою статті 2 КАС України (висновки ВС у справі №380/13558/21).

У зв`язку з необґрунтованим рішенням Гельмязівської сільської ради Золотоніського району Черкаської області відмови у задоволенні клопотання позивача про проведення інвентаризації, суд дійшов висновку про наявність підстав для зобов`язання Гельмязівської сільської ради повторно розглянути заяву ОСОБА_1 від 31.07.2023 щодо проведення інвентаризації земельних ділянок площею 11,7495 га кадастровий номер 7121585500:05:001:0531 та площею 12.9868 га кадастровий номер 7121585500:05:001:0537.

Інші доводи та заперечень учасників справи щодо вирішення спору за правилами ЦПК України (щодо права власності і права оренди землі) висновків суду по суті позовних вимог не спростовують, тому позовні вимоги належить задовольнити.

VІІІ. РОЗПОДІЛ СУДОВИХ ВИТРАТ

Вирішуючи питання розподілу судових витрат, суд зазначає про таке. Відповідно до частини 1 статті 139 КАС України під час задоволення позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі. Враховуючи, що позивач звільнений від сплати судового збору (пенсійне посвідчення серії НОМЕР_2 статус особи з інвалідністю ІІ групи) відсутні підстави для розподілу судового збору.

Керуючись статтями 2, 5-16, 73-78, 90, 139, 242-246, 250, 255, 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення Гельмязівської сільської ради від 10.08.2023 №39-16/VIII щодо розгляду заяви ОСОБА_1 від 31.07.2023.

Зобов`язати Гельмязівську сільську раду повторно розглянути заяву ОСОБА_1 від 31.07.2023 щодо проведення інвентаризації земельних ділянок площею 11,7495 га кадастровий номер 7121585500:05:001:0531 та площею 12.9868 га кадастровий номер 7121585500:05:001:0537.

Судові витрати не розподіляються.

Рішення набирає закон сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, що може бути подана протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляд справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково за правилами, встановленими статтями 293, 295-297 КАС України до Шостого апеляційного адміністративного суду у зв`язку із початком функціонування модулів ЄСІТС з урахуванням підпунктів 15.1, 15.5 пункту 15 частини 1 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України відповідно до рішення ВРП від 17.08.2021 №1845/О/15-21 «Про затвердження Положення про порядок функціонування окремих підсистем Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи».

Копію рішення направити сторонам справи:

позивач: ОСОБА_1 [ АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ];

відповідач: Гельмязівська сільська рада [вул.Центральна 1, с. Гельмязів, Золотоніський район, Черкаська область, 19715, ЄДРПОУ 26358880].

Рішення суду складене 01.04.2024.

Суддя Лариса ТРОФІМОВА

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.03.2024
Оприлюднено03.04.2024
Номер документу118043503
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них з питань здійснення публічно-владних управлінських функцій з розпорядження земельними ділянками

Судовий реєстр по справі —580/8595/23

Ухвала від 27.09.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Собків Ярослав Мар'янович

Ухвала від 12.09.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Собків Ярослав Мар'янович

Ухвала від 02.07.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Собків Ярослав Мар'янович

Рішення від 19.03.2024

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Лариса ТРОФІМОВА

Рішення від 19.03.2024

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Лариса ТРОФІМОВА

Ухвала від 21.02.2024

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Лариса ТРОФІМОВА

Ухвала від 06.11.2023

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Лариса ТРОФІМОВА

Ухвала від 25.09.2023

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Лариса ТРОФІМОВА

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні