УХВАЛА
20 вересня 2023 року Справа № 580/4575/21
м. Черкаси
Черкаський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кульчицького С.О., розглянувши у порядку письмового провадження заяву Шрамківської сільської ради Золотоніського району Черкаської області про відстрочення виконання рішення суду в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Шрамківської сільської ради Золотоніського району Черкаської області про визнання протиправним рішення та зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
У провадженні Черкаського окружного адміністративного суду перебувала адміністративна справа за позовом ОСОБА_1 до Шрамківської сільської ради Золотоніського району Черкаської області про визнання протиправним рішення та зобов`язання вчинити певні дії.
Рішенням Черкаського окружного адміністративного суду від 07.02.2022 у справі № 580/4575/21, яке набрало законної сили 03.02.2023 зобов`язано Шрамківську сільську раду Золотоніського району Черкаської області повторно розглянути клопотання ОСОБА_1 від 25.01.2021 та надати дозвіл їй на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки із земель комунальної власності орієнтовною площею 2,0 га для ведення особистого селянського господарства за межами населеного пункту с. Демки.
22.02.2023 Черкаським окружним адміністративним судом у справі № 580/4575/21 видано виконавчий лист про зобов`язання Шрамківської сільської ради Золотоніського району Черкаської області повторно розглянути клопотання ОСОБА_1 від 25.01.2021 та надати дозвіл їй на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки із земель комунальної власності орієнтовною площею 2,0 га для ведення особистого селянського господарства за межами населеного пункту с. Демки.
12.06.2023 до Черкаського окружного адміністративного суду із заявою звернулась Шрамківська сільська рада Золотоніського району Черкаської області про відстрочення рішення суду в даній адміністративній справі, в якій просила відстрочити виконання рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 07.02.2022 у справі № 580/4575/21 до моменту закінчення або скасування воєнного стану.
Ухвалою від 15.09.2023 призначено до розгляду заяву Шрамківської сільської ради Золотоніського району Черкаської області про відстрочення виконання рішення суду в даній адміністративній справі на 11 год 00 хв 20 вересня 2023 року.
18.09.2023 вх. № 39616/23 (повторно 20.09.2023 вх. № 40181/23) до суду від позивача надійшло клопотання про залишення заяви відповідача про відстрочення виконання рішення суду без розгляду, в якій позивач просить відмовити у задоволенні заяви відповідача повністю. В обгрунтування заяви, позивачем зазначено, що 24.04.2023 вона отримала від відповідача рішення сесії № 30-13/VIII, яким відповідач частково виконав рішення Черкаського окружного адміністративного суду, а саме повторно розглянув клопотання ОСОБА_1 від 25.01.2021, проте дозвіл на виділення земельної ділянки не надав, а навпаки, відмовив знову у наданні такого дозволу. Рішення-відмова від 07.04.2023 № 30-13/VIII є аналогічним рішенню-відмові від 19.03.2021 № 6-41/VIII, яке було оскаржено шляхом звернення до суду, єдине виключення складає посилання на запровадження по всій території України военного стану і прийняття в зв`язку з ним відповідних обмежень щодо виділення земельних ділянок у власність. Слід зауважити, що рішення-відмова від 07.04.2023 року № 30-13/VIII наразі оскаржується позивачем в Черкаському окружному адміністративному суді справа № 580/5500/23. Також позивачем зазначено, що відповідач просить відстрочити виконання рішення суду до закінчення воєнного стану в Україні, що не передбачено ст. 378 КАС України.
18.09.2023 вх. № 39609/23 до суду від представника відповідача (заявника) надійшло клопотання про розгляд заяви про відстрочення виконання рішення суду без його участі.
Позивач у судове засідання не прибув, про дату, час та місце судового засідання повідомлений належним чином, що у відповідності до статті 378 Кодексу адміністративного судочинства України не є перешкодою для судового розгляду заяви.
У зв`язку з неявкою у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, на підставі ч. 4 ст. 229 Кодексу адміністративного судочинства України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.
Вирішуючи вказану заяву, суд зазначає наступне.
Згідно частини третьої статті 378 КАС України, підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.
Частинами 4 статті 378 КАС України регламентовано, що вирішуючи питання про відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення, суд також враховує:
1) ступінь вини відповідача у виникненні спору;
2) щодо фізичної особи - тяжке захворювання самої особи або членів її сім`ї, її матеріальне становище;
3) стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо.
Відповідач у своїй заяві зазначає про те, що виконати рішення суду не може через введення воєнного стану на території України та внесення змін до Земельного кодексу України на період дії воєнного стану. Зокрема, під час дії воєнного стану заборонено безоплатну передачу земель державної, комунальної власності у приватну власність, надання дозволів на розроблення документації із землеустрою з метою такої безоплатної передачі та розроблення такої документації.
Необхідно зазначити, що введення воєнного стану в Україні є надзвичайною подією, однак, не є самостійною обставиною, яка перешкоджає виконанню даного судового рішення. Принаймні, на даний час за місцезнаходженням відповідача не ведуться бойові дії і роботу органу місцевого самоврядування не припинено.
Разом з цим, 07.04.2022 набрав чинності Закон України № 2145-IX від 24.03.2022 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення умов для забезпечення продовольчої безпеки в умовах воєнного стану», яким внесено зміни до Перехідних положень Земельного Кодексу України, доповнено пунктами 27 і 28, якими передбачено, що під час дії воєнного стану земельні відносини регулюються з урахуванням таких особливостей: безоплатна передача земель державної, комунальної власності у приватну власність, надання дозволів на розроблення документації із землеустрою з метою такої безоплатної передачі, розроблення такої документації забороняється.
Метою даного Закону є захист національних інтересів в умовах воєнного стану і його правомірність не є предметом дослідження у даній справі.
Враховуючи вищезазначене, оскільки законодавцем були встановлені обмеження на розпорядження земельними ділянками комунальної власності та визначено особливості регулювання земельних відносин в період воєнного стану, суд вважає обґрунтованими твердження Шрамківської сільської ради Золотоніського району Черкаської області, що під час дії воєнного стану орган місцевого самоврядування не може у встановленому законом порядку надати дозвіл ОСОБА_1 на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки із земель комунальної власності орієнтовною площею 2,0 га для ведення особистого селянського господарства за межами населеного пункту с. Демки.
Однак, відповідно до ч. 5 ст. 378 КАС України відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення не може перевищувати одного року з дня ухвалення рішення, ухвали, постанови.
Таким чином відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення можливе не пізніше одного року з дня ухвалення рішення, ухвали, постанови.
Як зазначено вище, 07.02.2022 Черкаським окружним адміністративним судом прийнято рішення, яким, зокрема, зобов`язано Шрамківську сільську раду Золотоніського району Черкаської області повторно розглянути клопотання ОСОБА_1 від 25.01.2021 та надати дозвіл їй на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки із земель комунальної власності орієнтовною площею 2,0 га для ведення особистого селянського господарства за межами населеного пункту с. Демки. У відповідності до ст. 378 КАС України суд міг би відстрочити виконання рішення суду до 06.02.2023, а відповідач звернувся до суду із відповідною заявою 12.06.2023, що унеможливлює задоволення судом вищевказаної заяви.
Також судом встановлено, що Шрамківською сільською радою Золотоніського району Черкаської області частково виконано рішення суду від 07.02.2022 у справі № 580/4575/21, шляхом винесення рішення сесії сільської ради від 24.04.2023 № 30-13/VIII, яким відповідач повторно розглянув клопотання ОСОБА_1 від 25.01.2021, проте дозвіл на виділення земельної ділянки не надав та відмовив у наданні такого дозволу.
Із автоматизованої системи "Діловодство спеціалізованого суду" Черкаського окружного адміністративного суду, судом встановлено, що у провадження суду перебуває справа № 580/5500/23 за позовом ОСОБА_1 до Шрамківської сільської ради Золотоніського району Черкаської області про визнання протиправним рішення сесії сільської ради від 24.04.2023 № 30-13/VIII та зобов`язання вчинити певні дії.
Отже, судом встановлено, що на час звернення відповідача із заявою про відстрочення виконання рішення суду, відповідач частково виконав рішення суду від 07.02.2023 у справі № 580/4575/21, шляхом винесення на розгляд чергової сесії сільської ради клопотання ОСОБА_1 від 25.01.2021 про розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, за результатами якої винесено рішення від 24.04.2023 № 30-13/VIII, яким дозвіл на виділення земельної ділянки не надано та відмовлено у наданні такого дозволу, тобто між сторонами виникли нові правовідносини, що наразі є предметом розгляду Черкаського окружного адміністративного суду в адміністративній справі № 580/5500/23.
З урахування вищевикладеного, суд дійшов висновку про відсутність правових підстав для відстрочення виконання вищезазначеного рішення суду від 07.02.2022 до моменту закінчення або скасування воєнного стану.
Керуючись статтями 240-243, 294, 295, 378 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
УХВАЛИВ:
У задоволенні заяви Шрамківської сільської ради Золотоніського району Черкаської області про відстрочення рішення суду в адміністративній справі № 580/4575/21 відмовити повністю.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення, однак апеляційна скарга на ухвалу суду може бути подана безпосередньо до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її підписання суддею.
Суддя Сергій КУЛЬЧИЦЬКИЙ
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.09.2023 |
Оприлюднено | 02.10.2023 |
Номер документу | 113799400 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Сергій КУЛЬЧИЦЬКИЙ
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Мельничук Володимир Петрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Мельничук Володимир Петрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Мельничук Володимир Петрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні