Ухвала
від 07.09.2023 по справі 335/8060/23
ОРДЖОНІКІДЗЕВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ЗАПОРІЖЖЯ

1 УХВАЛА ІМЕНЕМ УКРАЇНИСправа № 335/8060/23 1-кс/335/2217/2023

07 вересня 2023 року м. Запоріжжя

Слідчий суддя Орджонікідзевського районного суду м. Запоріжжя ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Запоріжжя клопотання старшого слідчого СУ ГУНП в Запорізькій області ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей та документів, на підставі матеріалів кримінального провадження № 42023082370000176 від 13.06.2022 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 364 КК України, -

ВСТАНОВИВ:

Старший слідчий СУ ГУНП в Запорізькій області ОСОБА_3 звернулася до суду з клопотанням про тимчасовий доступ до речей та документів, на підставі матеріалів кримінального провадження №42023082370000176 від 13.06.2022 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 364 КК України.

В обґрунтовування якого зазначила, що слідчим управлінням Головного управління Національної поліції в Запорізькій області здійснюється досудове розслідування по кримінальному провадженню, зареєстрованому в Єдиному реєстрі досудових розслідувань за № 42023082370000176 від 13.06.2022 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.

08.06.2023 на адресу Запорізької спеціалізованої прокуратури у сфері оборони Східного регіону надійшло звернення мешканця м. Запоріжжя ОСОБА_4 , щодо незаконного розпорядження землями оборони посадовими особами ІНФОРМАЦІЯ_1 загальною площею 1294,7 га, яка була надана військовій частині НОМЕР_1 (№28), що розташована в районі ст. "Мокра" в місті Запоріжжя.

Так, рішенням ІНФОРМАЦІЯ_2 № 88/13 від 10.03.1983 року були затверджені межі земельної ділянки військової частини НОМЕР_1 площею 1294,7 га в районі станції « ІНФОРМАЦІЯ_3 », які у подальшому передані в натурі за актом представнику військової частини НОМЕР_1 . Військові формування, які були розміщені на землях та фондах військового містечка № НОМЕР_2 були розформовані, однак земельна ділянка військового містечка залишена на балансі ІНФОРМАЦІЯ_4 згідно даних ІНФОРМАЦІЯ_5 .

Окрім того, відповідно до наказу Міністра оборони України № 46 від 10.02.1998 року за актом від 18.12.1998 року будівлі та споруди військового містечка № НОМЕР_2 м. Запоріжжя були передані на баланс Державному підприємству Міноборони України « ІНФОРМАЦІЯ_6 » на праві повного господарського відання.

Згідно наказу Міністра оборони України № 68 від 28.02.2001 року «Про використання фондів аеродромно-технічного комплексу « ІНФОРМАЦІЯ_7 », які належать до сфери управління ІНФОРМАЦІЯ_8 » майно аеродромно-технічного комплексу « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (місто Запоріжжя) було закріплене за Державним підприємством Міноборони України « ІНФОРМАЦІЯ_6 » на праві повного господарського відання.

Вказана земельна ділянка була надана також для розміщення військової частини № НОМЕР_3 у військовому містечку № 28. Належність земельної ділянки площею 1294,7 га до земель оборони підтверджується рішенням ІНФОРМАЦІЯ_9 по справі № 908/266/15-г від 16.03.2015 року, яким визнано недійсними пункти 2 та 7 рішення ІНФОРМАЦІЯ_10 від 20.05.2004 року №191/81 "Про затвердження ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_11 " матеріалів інвентаризації земельної ділянки по АДРЕСА_1 для розташування аптеки", а також включенням її до відомостей Державного земельного кадастру.

Так, з грубим порушенням норм Земельного кодексу України та перевищенням повноважень, протягом останніх років у місті Запоріжжі здійснювалась активна передача державних земель оборони в інтересах та на користь фізичних та юридичних осіб наступні земельні ділянки для ведення комерційної діяльності да будівництва приватних будинків серед яких земельні ділянки з кадастровими номерами: 2310100000:07:050:1154, площа: 15.2672 га; 2310100000:07:051:0398 площа: 105.5144 га; 2310100000:07:051:0401, площа: 72.4527 га; 2310100000:07:051:0403 площа: 19.7643 га; 2310100000:07:051:0407, площа; 90.619 га, 2310100000:07:051:0396, площа: 33.132 га; 2310100000:07:051:0394, площа: 1.4513 га; 2310100000:07:050:0062, площа: 0.4211 га; 2310100000:07:050:0136, площа: 1.0918 га, 2310100000:07:050:0064, площа: 0.3701 га; 2310100000:07:050:1165, площа: 0.7131 га; 2310100000:07:051:0036, площа: 1.7494 га; 2310100000:07:051:0071, площа: 1.4031 га; 2310100000:07:051:0038, площа: 0.743 га; 2310100000:07:051:0010, площа: 0.5924 га; 2310100000:07:051:0067, площа: 0.9822 га; 2310100000:07:051:0381, площа: 0.4728 га; 2310100000:07:051:0377, площа: 0.3703 га; 2310100000:07:050:0157, 2310100000:07:050:0202, 2310100000:07:050:0210; 2310100000:07:050:1103, 2310100000:07:050:1106 та багато інших.

Вартість незаконно переданої землі згiдно наявної інформації щодо аналогів згідно джерел: ІНФОРМАЦІЯ_12 ; ІНФОРМАЦІЯ_13 та ІНФОРМАЦІЯ_14 , становить 3.013 млн. грн. за 1га або 3,900 млрд. грн. за 1294,7 га.

Окрім того, ІНФОРМАЦІЯ_15 зроблено висновок № 13-8-0.1-682/2-22 від 27.01.2022, що ІНФОРМАЦІЯ_16 , без врахування рішення ІНФОРМАЦІЯ_9 по справі №908/266/15-г, за рахунок земель оборони незаконно передані та продовжують передаватись земельні ділянки юридичним на фізичним особам у власність (користування), в межах земельної ділянки державної форми власності, яка перебуває у користуванні ІНФОРМАЦІЯ_8 , що є порушенням ст. 116 Земельного кодексу України., де вказано, що громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.

Так, ст. 1 Закону України „Про використання земель оборони наголошує, що землями оборони визнаються землі, надані для розміщення і постійної діяльності військових частин, установ, військово-навчальних закладів, підприємств та організацій ІНФОРМАЦІЯ_17 , інших військових формувань, утворених відповідно до законів України.

Згідно п.2 ст.77 Земельного кодексу України, землі оборони можуть перебувати лише в державній власності.

Окрім того, п.2 ст.4 Закону України„Про використанняземель оборони землі оборони можуть використовуватися для будівництва об`єктів соціально-культурного призначення, житла для військовослужбовців та членів їхніх сімей, а також соціального та доступного житла без зміни їх цільового призначення.

Також, п.3 ст. 4 Закону України„Про використанняземель оборонивстановлено,що землі оборони, призначені для розміщення і постійної діяльності військових частин, установ, військово-навчальних закладів, підприємств та організацій ІНФОРМАЦІЯ_17 , можуть використовуватися для розміщення засобів зв`язку, навігації та спостереження (радіотехнічного забезпечення), що належать підрозділам об`єднаної цивільно-військової системи організації повітряного руху України, з погодженням умов розміщення та експлуатації зазначених об`єктів з ІНФОРМАЦІЯ_8 .

Окрім того п.4 ст.4Закону України "Про використання земель оборони", визначено, що відчуження земельних ділянок, на яких розташовані об`єкти нерухомого військового майна, що підлягають реалізації, та земельних ділянок, які вивільняються у процесі реформування ІНФОРМАЦІЯ_17 , ІНФОРМАЦІЯ_18 , здійснюється впорядку, встановленому Кабінетом Міністрів України та у відповідності Закону України "Про використання земель оборони".

Під час здійснення досудового розслідування вказаного кримінального правопорушення в порядку ст.ст. 36, 93 КПК України до ІНФОРМАЦІЯ_9 було направлено запит від 11.07.2023 №5956/6-2023, щодо надання належним чином завірених копій усіх рішень ІНФОРМАЦІЯ_9 по справі №908/266/15-г.

Згідно отриманої відповіді від ІНФОРМАЦІЯ_9 від 18.07.2023 №01/330/23, отримати вказані документи можливо лише в ході проведення тимчасового доступу до речей та документів, на підставі ухвали слідчого судді, суду, що передбачено ч. 2 ст. 159 КПК України.

Так, вищевказані документи самі по собі та в сукупності з іншими документами кримінального провадження мають суттєве значення для встановлення обставин, що підлягають доказуванню у кримінальному провадженні, могли зберегти на собі сліди кримінального правопорушення, а також містять відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин кримінального правопорушення. Зазначені документи мають суттєве значення для встановлення події кримінального правопорушення, а також винуватості конкретних осіб у вчинені кримінального правопорушення та можуть бути використанні для проведення відповідних судових економічних та інших експертиз.

Згідно матеріалів кримінального провадження встановлено, що вказані документи перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_9 (ЄДРПО НОМЕР_4 ), що розташоване за адресою: АДРЕСА_2 .

Слідчий в судове засідання не з`явилася, надала заяву про розгляд клопотання за її відсутності, клопотання підтримує в повному обсязі та просить його задовольнити.

Представник ІНФОРМАЦІЯ_9 в судове засідання не з`явився, надав заяву про розгляд клопотання слідчого за відсутності представника.

З урахуванням положень частини 1 та 4 статті 163, частини 4 статті 107КПК України, слідчий суддя вважає за можливе розглянути клопотання за відсутності представника особи, у володінні якої знаходяться речі і документи, прокурора, без здійснення фіксування технічними засобами.

Перевіривши матеріали клопотання та дослідивши докази по даних матеріалах, з урахуванням позиції слідчого, вважаю, що клопотання підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Згідно ч.1ст.131 КПК Українизаходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження.

Відповідно до частини 1 статті 159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити виїмку).

Згідно з пунктом 8 частини 1 статті 162 КПК України до охоронюваної законом таємниці, яка міститься в речах і документах, належать персональні дані особи, що знаходяться у її особистому володінні або в базі персональних даних, яка знаходиться у володільця персональних даних.

За нормою частини шостої статті 163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбачених частиною п`ятою цієї статті, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів. Доступ особи до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, здійснюється в порядку, визначеному законом. Доступ до речей і документів, що містять відомості, які становлять державну таємницю, не може надаватися особі, що не має до неї допуску відповідно до вимог закону.

Зазначені слідчим обставини вказують, що тимчасовий доступ до документів надасть органу досудового розслідування можливість встановити фактичні обставини вчинення вказаного кримінального правопорушення, які можуть мати доказове значення під час судового розгляду, при цьому підтвердження обставин, які передбачається довести за допомогою цих документів в інший спосіб є неможливим.

Проаналізувавши доводи клопотання та додані до нього матеріали, слідчий суддя дійшов висновку, що вказані у клопотанні документи мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, а тому наявні підстави для надання тимчасового доступу до цих документів.

Враховуючи викладене, керуючись ст.ст. 40, 131, 132, 159-164 КПК України, -

УХВАЛИВ:

Клопотання старшого слідчого СУ ГУНП в Запорізькій області ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей та документів, на підставі матеріалів кримінального провадження № 42023082370000176від 13.06.2022року,за ознакамикримінального правопорушення,передбаченого ч.2ст.364КК України задовольнити.

Надати старшому слідчому СУ ГУНП в Запорізькій області капітану поліції ОСОБА_3 на дозвіл на тимчасовий доступ до оригіналів документів із можливістю ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити виїмку), які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_9 (ЄДРПО НОМЕР_4 ), що розташоване за адресою: АДРЕСА_2 , або за місцем їх фактичного знаходження, а саме судового рішення ІНФОРМАЦІЯ_9 від 16.03.2015 у справі №908/266/15-г.

Визначити строк дії ухвали протягом двох місяців з дня постановлення ухвали слідчим суддею, тобто до 07 жовтня 2023 року.

Умисне невиконання ухвали суду тягне за собою кримінальну відповідальність, передбачену ст. 382 КК України.

У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями КПК України з метою відшукання та вилучення вказаних документів.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудОрджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя
Дата ухвалення рішення07.09.2023
Оприлюднено30.04.2024
Номер документу113811653
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —335/8060/23

Ухвала від 07.09.2023

Кримінальне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Воробйов А. В.

Ухвала від 07.09.2023

Кримінальне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Воробйов А. В.

Ухвала від 07.09.2023

Кримінальне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Воробйов А. В.

Ухвала від 07.09.2023

Кримінальне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Воробйов А. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні