Рішення
від 29.09.2023 по справі 560/14169/23
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/14169/23

РІШЕННЯ

іменем України

29 вересня 2023 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Божук Д.А. розглянувши адміністративну справу за позовом приватного підприємства "Приватна друкарня" до Головного управління ДПС у Хмельницькій області , Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся в суд з позовною заявою, в якій просить:

1. Визнати протиправним та скасувати Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №9069094/31733903 від 27.06.2023р., прийняте Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Хмельницькій області, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №181, складеної приватним підприємством «ПРИВАТНА ДРУКАРНЯ» 18.05.2023р.

2. Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №181, складену приватним підприємством «ПРИВАТНА ДРУКАРНЯ» 18.05.2023р.

3. Визнати протиправним та скасувати Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №9069095/31733903 від 27.06.2023р., прийняте Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №182, складеної приватним підприємством «ПРИВАТНА ДРУКАРНЯ» 18.05.2023р.

4. Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 182, складену приватним підприємством «ПРИВАТРІА ДРУКАРНЯ» 18.05.2023р.

5. Визнати протиправним та скасувати Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №9069093/31733903 від 27.06.2023р,, прийняте Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №183, складеної приватним підприємством «ПРИВАТНА ДРУКАРНЯ» 18.05.2023р..

6. Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №183, складену приватним підприємством «ПРИВАТНА ДРУКАРНЯ» 18.05.2023р.

7. Визнати протиправним та скасувати Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №9069096/31733903 від 27.06.2023р., прийняте Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №184, складеної приватним підприємством «ПРИВАТНА ДРУКАРНЯ» 18.05.2023р.

8. Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №184, складену приватним підприємством «ПРИВАТНА ДРУКАРНЯ» 18.05.2023р.

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що позивачем до податкового органу було направлено пояснення з копіями документів на підтвердження реальності здійснення господарської операції. Рішення відповідача про відмову в реєстрації податкових накладних містить безпідставне твердження про ненадання позивачем документів.

Ухвалою суду від 10.08.2023 відкрито провадження у справі та вирішено її розглянути за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.

Представник ГУ ДПС у Хмельницькій області та ДПС України подав до суду відзив на позовну заяву, згідно якого просив у задоволенні позову відмовити. Вказав про те, що платником не надано до контролюючого органу повний пакет документів, а саме: відсутні калькуляція (виробничий звіт) по виробництву товару, зазначеного у податкових накладних №181, 182, 183, 184 від 18.05.2023, картка по рах. 26,23 за травень 2023, не надано сертифікат якості, передбачений п.4.1. договору поставки №67 від 21.02.2019, укладеного з покупцем ТОВ "Кондитерський дім" Вацак". Оскільки, платником податку на виконано п.9 Порядку №520, тобто протягом 5 робочих днів, що настають за днем граничного строку їх подання, не надано додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податкових накладних/розрахунку коригування, комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування і Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації були прийняті рішення про відмову в реєстрації податкових накладних.

Позивачем подано до суду відповідь на відзив, відповідно до змісту якої він заперечував проти аргументів відповідача, викладених у відзиві на позовну заяву. Зазначив, що разом із повідомленням про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких було зупинено, позивачем було надано документи, які відображають реальність господарських операцій із поставки поліграфічної продукції ТОВ "Кондитерський дім "Вацак" та документи, що підтверджують наявність у позивача виробничих потужностей, на яких вироблено поставлену поліграфічну продукцію. Також надано документи, що підтверджують придбання позивачем сировини та матеріалів, необхідних для виготовлення поставленої поліграфічної продукції, перелік основних засобів, які використовуються у процесі виробничої діяльності.

Вказав, що не надання калькуляції (виробничого звіту) по виробництву товару, карток по рахунках 26,23 та сертифікату якості на поліграфічну продукцію не можуть бути самостійною підставою вважати, що господарські операції не відбулися.

Дослідивши матеріали справи, суд встановив наступні обставини.

Між ПП "Приватна друкарня" (продавець) та ТОВ "Кондитерський дім"Вацак" (покупець) було укладено договір №67 від 25.02.2019, згідно якого продавець на замовлення покупця виготовляє та постачає поліграфічну продукцію (друковану та/або пакувальну), а покупець приймає та оплачує продукцію на умовах, передбачених цим договором (п.1.1 договору).

Відповідно до п.1.2 договору асортимент, технічні характеристики, терміни постачання, ціна продукції та строки її оплати узгоджуються сторонами шляхом складання як окремих документів (специфікацій, протоколів, актів, накладних тощо), які є невід`ємною частинами договору, так і обміну листами, заявками, рахунками.

Відповідно до п.1.3. договору загальна сума договору складається з загальної вартості продукції за всіма видатковими накладними.

Підставою для поставки кожної окремої партії продукції є письмова заявка покупця (п.2.1 договору).

Пунктом 5.2. договору розрахунки між сторонами здійснюються на умовах відтермінування платежу 30 календарних днів, якщо інший порядок розрахунків не визначається в специфікації на відповідну партію продукції.

Даний договір вступає в силу з моменту його підписання сторонами, скріплення печатками та діє до 31 грудня 2019 року. Якщо за 15 днів до закінчення строку дії даного договору, жодна з сторін не заявить про намір його розірвати, договір кожен раз вважається пролонгованим на той же строк на тих же умовах (п. 10.1 договору).

За результатами здійснення господарської операції приватним підприємством "Приватна друкарня" було складено податкові накладні: №181 від 18.05.2023 на суму 113976,00 грн., у тому числі ПДВ 18996,00 грн., №182 від 18.05.2023 на суму 93225,00 грн., у тому числі ПДВ 15537,60,00 грн., №183 від 18.05.2023 на суму 223584,00 грн., у тому числі ПДВ 37264,00 грн., №184 від 18.05.2023 на суму 186480,00 грн., у тому числі ПДВ 31080,00 грн., які були направлені для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Однак, позивачем отримано квитанції від 13.06.2023 за реєстраційним номером №9138770291, №9138771519, №9138772751, №9138777058 із наступним змістом: "Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 4819, дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних."

Позивачем направлено до Головного управління ДПС в Хмельницькій області повідомлення про надання пояснення та подано документи про підтвердження реальності здійснення операції по податкових накладних, реєстрацію яких зупинено.

Контролюючий орган вказує, що позивачем було подано повідомлення від 15.06.2023 №1, №5, №3, №4 про надання пояснень та копії документів, а саме:

1) акт №НП-009160033 від 20.04.2023 р. здачі-прийняття робіт (надання послуг);

2) акт надання послуг №5/002 від 01.05.2023 р.;

3) банківська виписка за 2023 рік по контрагенту ТОВ КД "Вацак";

4) видаткова накладна №1361 від 18 травня 2023 р.;

5) видаткова накладна №1379 від 18 травня 2023 р.;

6) видаткова накладна №1380 від 18 травня 2023 р.;

7) видаткова накладна №1381 від 18 травня 2023 р.;

8) видаткова накладна № 100 від 30 листопада 2015 р.;

9) витяг з державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності №186850025;

10) витяг з державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності №222094815;

11) вантажна митна декларація Вн. №157;

12) вантажна митна декларація Вн. №353;

13) договір №67 від 25.02.2019 р.;

14) договір поставки №2/40/2023 від 19.01.2023 р.;

15) договір поставки №03/01-234 від 03.01.2017 р.;

16) договір поставки №11 від 10 січня 2022 р.;

17) договір поставки №421001 від 12 січня 2021 р.;

18) лист пояснення №16 від 15.06.2023 р.;

19) лист пояснення №17 від 15.06.2023 р.;

20) лист пояснення №18 від 15.06.2023 р.;

21) лист пояснення №19 від 15.06.2023 р.;

22) видаткова накладна №542 від 10 квітня 2023 р.;

23) видаткова накладна №К0000001100 від 28 квітня 2023 р.;

24) видаткова накладна №3157 від 28 квітня 2023 р.;

25) накладна №КлН_00525017 від 28.04.2023 р.;

26) оборотно-сальдова відомість по рахунку 361 за травень 2023 р.;

27) свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу № НОМЕР_1 ;

28) товарно-транспортна накладна №0000000540 від 18 травня 2023 р.;

29) товарно-транспортна накладна №0000000548 від 18 травня 2023 р.;

30) товарно-транспортна накладна №КлН_00525017 від 28 квітня 2023 р.;

31) товарно-транспортна накладна №1373 від 28 квітня 2023 р.;

32) товарно-транспортна накладна №069048384 від 28.04.2023 р.

За результатом розгляду пояснень та поданих позивачем документів комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації було прийнято повідомлення від 19.06.2023 №9021357/31733903, №9021335/31733903, №9021375/31733903, №9021352/31733903 про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів. В "додатковій інформації" вказано, що платником не надано повний пакет документів, а саме відсутні калькуляція (виробничий звіт) по виробництву товару, зазначеного у податкових накладних №181, №182, №183, №184 від 18.05.2023, картка по рах. 26,23 за травень 2023, не надано сертифікат якості, передбачений п.4.1 договору поставки №67 від 21.02.2019, укладеного з покупцем ТОВ "Кондитерський дім "Вацак".

У подальшому рішеннями комісії Головного управління ДПС у Хмельницькій області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних: №9069094/31733903 від 27.06.2023 відмовлено у реєстрації податкової накладної №181 від 18.05.2023, №9069095/31733903 від 27.06.2023 відмовлено у реєстрації податкової накладної №182 від 18.05.2023, №9069093/31733903 від 27.06.2023 відмовлено у реєстрації податкової накладної №183 від 18.05.2023, №9069093/31733903 від 27.06.2023 відмовлено у реєстрації податкової накладної №184 від 18.05.2023,

Підставою для відмови відповідач зазначив, що платником не надано додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку.

Не погоджуючись з такими рішеннями комісії, позивач оскаржив його в адміністративному порядку шляхом подачі скарги до ДПС України. До скарг було додано паспорт якості, калькуляцію собівартості, оборотно-сальдові відомості по рахунку.

Рішеннями Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної від 10.07.2023 №55683/31733903/2, №55685/31733903/2, №55686/31733903/2, №55681/31733903/2 скарги позивача залишено без задоволення, а рішення комісії регіонального рівня без змін.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України (далі -ПК України) на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з пунктом 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165, яка набула чинності з 01.02.2020, затверджений, зокрема, Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №1165), який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів.

Відповідно до пунктів 4, 5 Порядку №1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної / розрахунку коригування визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну / розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна / розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

За правилами пункту 7 Порядку №1165 у разі, коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Відповідно до пункту 10 Порядку №1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).

Згідно отриманої платником податків квитанції, реєстрація ПН зупинена у зв`язку із її відповідністю пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

Відповідно до пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, одним із критеріїв ризиковості операції є відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Згідно квитанції про зупинення реєстрації ПН, запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН / РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних

Відповідно до пункту 5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року №520 (далі - Порядок №520), перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Отже, пункт 5 Порядку №520 визначає перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, який не є вичерпним та не передбачає необхідності надання платником податку усіх документів згідно такого переліку. Конкретний перелік таких документів може залежати, зокрема від змісту операції з постачання, суб`єктного складу її учасників, їх податкової поведінки.

Згідно пункту 10 Порядку №520, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

- ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення;

- та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Тобто, рішення Комісії регіонального рівня повинно містити чітку підставу для відмови у реєстрації ПН/РК в ЄРПН.

Відповідно до пункту 44 Порядку №1165, Комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації. Проте комісія регіонального рівня фактично не досліджувала наданих позивачем документів, а лише вказала на неподання ним окремих документів.

У рішенні від 10 лютого 2010 року у справі "Серявін та інші проти України" Європейський суд з прав людини вказав, що у рішеннях суддів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються.

Отже, рішення суб`єкта владних повноважень повинно ґрунтуватися на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення. Мають значення, як правило, ті обставини, які передбачені нормою права, що застосовується. Суб`єкт владних повноважень повинен врахувати усі ці обставини, тобто надати їм правову оцінку: прийняти до уваги або відхилити. У разі відхилення певних обставин висновки повинні бути мотивованими, особливо, коли має місце несприятливе для особи рішення.

При цьому, суб`єкт владних повноважень повинен уникати прийняття невмотивованих висновків, обґрунтованих припущеннями та неперевіреними фактами, а не конкретними обставинами. Так само недопустимо надавати значення обставинам, які насправді не стосуються справи.

Позивачем були надані пояснення та копії ряду первинних документів, складених під час здійснення відповідної господарської операції, що підтверджується контролюючим органом.

Підставою для відмови в реєстрації податкових накладних в оскаржуваних рішеннях відповідач зазначив, що платником не надано додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку.

В повідомленні про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку зазначена додаткова інформація, а саме: платником не надано повний пакет документів, а саме відсутні калькуляція (виробничий звіт) по виробництву товару, зазначеного у податкових накладних №181, №182, №183, №184 від 18.05.2023, картка по рах. 26,23 за травень 2023, не надано сертифікат якості, передбачений п.4.1 договору поставки №67 від 21.02.2019, укладеного з покупцем ТОВ "Кондитерський дім "Вацак".

Проте посилання на вказану підставу в обґрунтування прийняття рішення про відмову, за відсутності встановленого законодавством вичерпного переліку документів, та за умови не наведення комісією доказів того, що подані документи є недостатніми чи такими, що у своїй сукупності викликають сумнів у достовірності наданої інформації, свідчить про протиправність такого рішення.

При цьому разом із скаргами до ДПСУ України було додано паспорт якості, калькуляцію собівартості, оборотно-сальдові відомості по рахунку. Отже, такі документи також були в наявності у позивача. Враховуючи норми статті 77 КАС України, позивач скористався наданим йому правом довести належними і допустимими доказам заявлені ним позовні вимоги у суді. Вказана правова позиція зазначена у постанові Верховного Суду від 25 червня 2019 року по справі №1940/1950/18.

Суд також зазначає, що відсутність певного документа чи ненадання його контролюючому органу не може бути саме по собі підставою для відмови в реєстрації розрахунку коригування.

Отже, надіслані позивачем письмові пояснення з копіями первинних та інших документів повністю відображають зміст господарських операцій позивача із його контрагентом та були достатніми для прийняття податковим органом рішення про реєстрацію податкових накладних.

При цьому, суд вважає за необхідне зазначити, що усі сумніви контролюючого органу щодо дотримання позивачем вимог податкового законодавства України під час здійснення господарської діяльності повинні досліджуватися шляхом проведення відповідних перевірок такого платника податків, за умови наявності підстав для її проведення, визначених нормами ПК України, а не шляхом блокування реєстрації податкових накладних в ЄРПН.

Приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарської операції позивача на предмет її реальності. При реєстрації податкових накладних фактично проводиться моніторинг операції чи платника податків лише за зовнішніми (формальними) критеріями. Тому і суд за результати розгляду цієї справи не робить висновків щодо реальності господарської операції за участю позивача, а лише оцінює наявність чи відсутність підстав для реєстрації податкової накладної.

Таким чином, у контролюючого органу були наявні достатні документи для спростування сумнівів щодо ризиковості здійснення операції, а наданих контролюючому органу документів та письмових пояснень було достатньо для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

Отже, оскаржувані рішення є протиправними та підлягають скасуванню.

Щодо позовних вимог в частині зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних, то суд зазначає наступне.

Згідно з п.19-20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. №1246(у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 р. №3341) податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку.

Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.

Отже, законодавством не передбачено іншого належного способу захисту порушеного права у спірних правовідносинах, ніж зобов`язання ДПС України зареєструвати податкову накладну в ЄРПН, що свідчить про обґрунтованість позовних вимог в цій частині.

Таким чином, позовні вимоги підлягають задоволенню.

Щодо розподілу судових витрат, суд зазначає наступне.

Відповідно до ч. 1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі.

Позивачем сплачено судовий збір у розмірі 21472,00 грн.

Оскільки позовні вимоги підлягають задоволенню, суд вважає за необхідне судовий збір у розмірі 10736,00 грн. (який підлягав сплаті при поданні цього позову, оскільки вимоги щодо реєстрації податкових накладних є похідними вимогами, за які судовий збір не сплачується) стягнути на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Хмельницькій області.

Решта сплаченого судового збору в сумі 10736,00 грн. є надміру сплаченим судовим збором.

Водночас, згідно п.1 ч.1ст.7 Закону України "Про судовий збір" сплачена сума судового збору повертається за клопотанням особи, яка його сплатила за ухвалою суду в разі зменшення розміру позовних вимог або внесення судового збору в більшому розмірі, ніж встановлено законом.

Враховуючи зазначене, суд роз`яснює позивачу його право подати до суду клопотання про повернення надмірно сплаченого судового збору в сумі 10736 грн.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

позов приватного підприємства "Приватна друкарня" задовольнити.

Визнати протиправними та скасувати рішення Головного управління ДПС у Хмельницькій області від 27.06.2023 за №9069094/31733903, №9069095/31733903, №9069093/31733903, №9069093/31733903 про відмову в реєстрації податкової накладної.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні приватного підприємства "Приватна друкарня" від 18.05.2023 №181, №182, №183, 184.

Стягнути на користь приватного підприємства "Приватна друкарня" судовий збір у розмірі 10736 (десять тисяч сімсот тридцять шість ) грн. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Хмельницькій області.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складене 29 вересня 2023 року

Позивач:Приватне підприємство "Приватна друкарня" (вул. Тернопільська, 17/2 А,Хмельницький,Хмельницька область,29018 , код ЄДРПОУ - 31733903) Відповідачі:Головне управління ДПС у Хмельницькій області (вул. Пилипчука, 17,Хмельницький,Хмельницька область,29000 , код ЄДРПОУ - 44070171) Державна податкова служба України (Львівська пл., 8,Київ 53,04053 , код ЄДРПОУ - 43005393)

Головуючий суддя Д.А. Божук

Дата ухвалення рішення29.09.2023
Оприлюднено02.10.2023
Номер документу113826592
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —560/14169/23

Ухвала від 07.05.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Кузьмишин В.М.

Ухвала від 05.04.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 26.03.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 22.02.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Кузьмишин В.М.

Ухвала від 06.02.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Кузьмишин В.М.

Ухвала від 06.02.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Кузьмишин В.М.

Ухвала від 02.01.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Кузьмишин В.М.

Ухвала від 20.11.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Кузьмишин В.М.

Ухвала від 03.11.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Кузьмишин В.М.

Ухвала від 13.10.2023

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Божук Д.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні