Рішення
від 02.10.2023 по справі 440/7428/23
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 жовтня 2023 року м. ПолтаваСправа № 440/7428/23Полтавський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Петрової Л.М., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у письмовому провадженні справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Кобеляцької міської ради Полтавського району Полтавської області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач - ОСОБА_1 звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Кобеляцької міської ради Полтавського району Полтавської області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії, а саме просить:

- визнати протиправною бездіяльність Кобеляцької міської ради Полтавського району Полтавської області, яка полягає у не вирішенні питання про надання або про відмову в наданні дозволу ОСОБА_1 на викуп земельних ділянок за кадастровим номером: 5321884500:00:001:0496, площею 20,000 га; 5321884500:00:001:0488, площею 22,5000 га; 5321884500:00:001:0495, площею 7,5000 га, з цільовим призначенням: для ведення селянського (фермерського) господарства,

- зобов`язати Кобеляцьку міську раду Полтавського району Полтавської області повторно розглянути заяви ОСОБА_1 (місце проживання: АДРЕСА_1 , Реєстраційний номер облікової картки платника податків: НОМЕР_1 ) про надання дозволу на продаж земельних ділянок за кадастровим номером: 5321884500:00:001:0496, площею 20,000 га; 5321884500:00:001:0488, площею 22,5000 га; 5321884500:00:001:0495, площею 7,5000 га та прийняти відповідне рішення щодо продажу вказаних земельних ділянок, з урахуванням висновків суду.

В обґрунтування позову зазначено, що рішенням Кобеляцької районної Ради народних депутатів Кобеляцького району Полтавської області від 27 квітня 2001 року ОСОБА_1 надано у постійне користування земельну ділянку загальною площею 50,0 га в межах згідно з планом. Земельна ділянка розташована на території Лучківської сільської ради. Землю надано для ведення селянського (фермерського) господарства. Факт передачі вказаної земельної ділянки в постійне користування ОСОБА_1 підтверджується державним актом на право постійного користування землею серії І-ПЛ №014367, який зареєстровано в Книзі записів державних актів на право постійного користування землею за № 353. В подальшому Розпорядженням Кобеляцької районної ради Полтавської області від 15 квітня 2002 року №42, за заявою голови ОСОБА_1 , зареєстровано селянське (фермерське) господарство «Купайло» та його статут, факт чого також підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію селянського (фермерського) господарства «Купайло». Відповідно до даних витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку № НВ-5315145332019 від 24 грудня 2019 року земельна ділянка за кадастровим номером 5321884500:00:001:0488, площею 22,5000 га надана ОСОБА_1 в постійне користування згідно Державного акту від 11 квітня 2002 року НОМЕР_2 , який видано Кобеляцькою районною Радою народних депутатів. 08 лютого 2022 року ОСОБА_1 звернулася до Кобеляцької міської ради Полтавської області із заявами №239, №240 та №241 про видачу рішення про продаж земельних ділянок за кадастровими номерами №5321884500:00:001:0495, площею 7.5000 га, № 5321884500:00:001:0488 площею 22.5000 га та №5321884500:00:001:0496, площею 20.000 га відповідно, з цільовим призначенням: для ведення селянського (фермерського) господарства, які знаходяться у постійному користуванні ОСОБА_1 . У свою чергу листом від 23 березня 2023 року №02-26/823 заявницю повідомлено, що відповідно до рекомендацій засідання постійної комісії міської ради з питань екології, природних ресурсів, земельних відносин та агропромислового розвитку від 15 березня 2023 року питання щодо видачі рішення про продаж земельних ділянок комунальної власності кадастровий номер: 5321884500:00:001:0496, площею 20,000 га; 5321884500:00:001:0488, площею 22,5000 га; 5321884500:00:001:0495, площею 7,5000 га на території Кобеляцької міської ради було внесено на розгляд пленарного засідання тридцять першої сесії Кобеляцької міської ради восьмого скликання, яке відбулося 17 березня 2023 року. При розгляді на першому пленарному засіданні тридцять першої сесії Кобеляцької міської ради восьмого скликання, яке відбулося 17 березня 2023 року, за результатами голосування проекти рішення по даному питанню не набрали необхідної кількості голосів депутатів, а тому рішення вважається не прийнятими. Позивач вважає дану бездіяльність Кобеляцької міської ради щодо продажу земельної ділянки позивачці протиправною, незаконною та такою, що прямо порушує приписи чинного законодавства.

Ухвалою суду від 13.06.2023 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі 440/7428/23, призначено розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

07.07.2023 до суду від відповідача надійшов відзив на позов в якому вказано, що Кобеляцька міська рада позовних вимог не визнає і вважає, що даний позов є необґрунтованим та безпідставним. Відповідно до рішення Кобеляцької районної ради народних депутатів Кобеляцького району Полтавської області від 27 квітня 2001 року гр. ОСОБА_1 надано у постійне користування земельні ділянки загальною площею 50 га. Факт передачі земельних ділянок в постійне користування підтверджено державним актом на право постійного користування І-ПЛ № 014367, який зареєстрований в Книзі записів державних актів на право постійного користування землею за № 353. Згідно з розпорядження Кобеляцької районної ради Полтавської області від 15 квітня 2002 року № 42 було зареєстроване селянське (фермерське) господарство «Купайло» код ЄДРПОУ 31844346. 8 лютого 2022 року гр. ОСОБА_1 звернулась до Кобеляцької міської ради з заявами про прийняття рішень Кобеляцької міської ради щодо надання дозволу на продаж земельних ділянок з вищевказаними кадастровими номерами їй у приватну власність. Водночас відповідач вважає, що суб`єктом звернення до Кобеляцької міської ради, в даному випадку, повинна бути не фізична особа - гр. ОСОБА_1 , а фермерське господарство «Купайло». На час розгляду відповідне звернення фермерського господарства було відсутнє. Відповідну до Регламенту роботи Кобеляцької міської ради звернення, щодо надання земельних ділянок гр. ОСОБА_1 , було розглянуте відділом земельних ресурсів та екології. Були підготовлені відповідні проекти рішень, які були розглянуті на засіданні постійної комісії міської ради з питань екології, природних ресурсів, земельних відносин та агропромислового розвитку. В ході розгляду, комісія рекомендувала винести питання щодо надання дозволу на продаж земельних ділянок: з кадастровим номером 5321884500:00:001:0496 площею 20,000 га, з кадастровим номером 5321884500:00:001:0488 площею 22,5000 га, з кадастровим номером 5321884500:00:001:495 площею 7,5000 га внести на розгляд першого пленарного засідання тридцять першої сесії Кобеляцької міської ради восьмого скликання. Засідання сесії відбулося 17 березня 2023 року. На її розгляд були внесені згадані проекти рішення. В ході голосування відповідні рішення не були прийняті в зв`язку з тим що більшість депутатів не проголосували за їх прийняття. Крім того, зазначено, що оскільки п.6-1 Перехідних положень Земельного кодексу України передбачає лише право користувача на викуп, а не обов`язок власника продати земельні ділянки особі, яка набула право постійного користування на зазначених підставах.

10.07.2023 до суду від позивача надійшла відповідь на відзив в якій вказано, що доводи відповідача, які викладені у відзиві на позов є нікчемними, абсолютно безпідставними, такими, що не відповідають жодній правовій нормі та мають бути відхилені судом. Позивач звертає увагу суду на те, що відповідачем не було прийнято жодного рішення за результатами розгляду таких заяв позивача.

Розгляд даної справи, відповідно до статті 258, частини п`ятої статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України, здійснюється в порядку спрощеного позовного провадження без виклику учасників.

Суд, вивчивши матеріали справи, встановив наступні обставини та відповідні до них правовідносини.

З матеріалів справи вбачається, що рішенням Кобеляцької районної Ради народних депутатів Кобеляцького району Полтавської області від 27 квітня 2001 року ОСОБА_1 надано у постійне користування земельну ділянку загальною площею 50,0 га в межах згідно з планом.

Земельна ділянка розташована на території Лучківської сільської ради. Землю надано для ведення селянського (фермерського) господарства.

Факт передачі вказаної земельної ділянки в постійне користування ОСОБА_1 підтверджується державним актом на право постійного користування землею серії І-ПЛ №014367, який зареєстровано в Книзі записів державних актів на право постійного користування землею за № 353.

В подальшому Розпорядженням Кобеляцької районної ради Полтавської області від 15 квітня 2002 року №42, за заявою голови ОСОБА_1 , зареєстровано селянське (фермерське) господарство «Купайло» та його статут, факт чого також підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію селянського (фермерського) господарства «Купайло».

Так, відповідно до даних витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку № НВ-5315145332019 від 24 грудня 2019 року земельна ділянка за кадастровим номером 5321884500:00:001:0488, площею 22.5000 га надана ОСОБА_1 в постійне користування згідно Державного акту від 11 квітня 2002 року НОМЕР_2 , який видано Кобеляцькою районною Радою народних депутатів.

Відповідно до даних витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку № НВ-5315145702019 від 24 грудня 2019 року земельна ділянка за кадастровим номером 5321884500:00:001:0495, площею 7.5000 га надана ОСОБА_1 в постійне користування згідно Державного акту від 11 квітня 2002 року НОМЕР_2 , який видано Кобеляцькою районною Радою народних депутатів.

Відповідно до даних витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку № НВ-5315145602019 від 24 грудня 2019 року земельна ділянка за кадастровим номером 5321884500:00:001:0496, площею 20.0000 га надана ОСОБА_1 в постійне користування згідно Державного акту від 11 квітня 2002 року НОМЕР_2 , який видано Кобеляцькою районною Радою народних депутатів.

08 лютого 2022 року ОСОБА_1 звернулася до Кобеляцької міської ради Полтавської області із заявами №239, №240 та №241 про видачу рішення про продаж земельних ділянок за кадастровими номерами №5321884500:00:001:0495, площею 7.5000 га, № 5321884500:00:001:0488 площею 22.5000 га та №5321884500:00:001:0496, площею 20.000 га відповідно, з цільовим призначенням: для ведення селянського (фермерського) господарства, які знаходяться у постійному користуванні ОСОБА_1 .

До всіх вказаних заяв було додано копії паспорта ОСОБА_1 , копії картки платника податків ОСОБА_1 , копії Державного акту на право постійного користування землею І-ПЛ №014367, відповідні Витяги із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок від 12 січня 2022 року та відповідні Витяги з державного земельного кадастру від 07 лютого 2022 року №НВ-0000262472022 (заява №239 від 08 лютого 2022 року), №НВ-0000262182022 (заява №240 від 08 лютого 2022 року), №НВ-0000262332022 (заява №241 від 08 лютого 2022 року).

У свою чергу листом від 23 березня 2023 року №02-26/823 позивача повідомлено, що відповідно до рекомендацій засідання постійної комісії міської ради з питань екології, природних ресурсів, земельних відносин та агропромислового розвитку від 15 березня 2023 року питання щодо видачі рішення про продаж земельних ділянок комунальної власності кадастровий номер: 5321884500:00:001:0496, площею 20,000 га; 5321884500:00:001:0488, площею 22,5000 га; 5321884500:00:001:0495, площею 7,5000 га на території Кобеляцької міської ради було внесено на розгляд пленарного засідання тридцять першої сесії Кобеляцької міської ради восьмого скликання, яке відбулося 17 березня 2023 року.

При розгляді на першому пленарному засіданні тридцять першої сесії Кобеляцької міської ради восьмого скликання, яке відбулося 17 березня 2023 року, за результатами голосування проекти рішення по даному питанню не набрали необхідної кількості голосів депутатів, а тому рішення вважається не прийнятими.

Позивач вважаючи протиправною бездіяльність Кобеляцької міської ради щодо продажу земельної ділянки позивачці, звернувся до суду із цим позовом.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд дійшов наступного висновку.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 1 статті 116 Земельного кодексу України передбачено, що громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.

Положеннями частини 2 статті 116 Земельного кодексу України набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

Відповідно до частини 1 статті 122 Земельного кодексу України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Положеннями частини 1 статті 127 Земельного кодексу України визначено, що органи державної влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим та органи місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, здійснюють продаж земельних ділянок державної чи комунальної власності або передають їх у користування (оренду, суперфіцій, емфітевзис) громадянам, юридичним особам та іноземним державам на підставах та в порядку, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до ч.ч. 1-3 ст. 128 Земельного кодексу України продаж громадянам і юридичним особам земельних ділянок державної (крім земельних ділянок, на яких розташовані об`єкти, які підлягають приватизації) та комунальної власності для потреб, визначених цим Кодексом, провадиться місцевими державними адміністраціями, Радою міністрів Автономної Республіки Крим або органами місцевого самоврядування в межах їх повноважень.

Громадяни та юридичні особи, зацікавлені у придбанні земельних ділянок у власність, подають заяву (клопотання) до відповідного органу виконавчої влади або сільської, селищної, міської ради чи державного органу приватизації. У заяві (клопотанні) зазначаються місце розташування земельної ділянки, її цільове призначення, розміри та площа, а також згода на укладення договору про оплату авансового внеску в рахунок оплати ціни земельної ділянки.

До заяви (клопотання) додаються: а) документ, що посвідчує право користування земельною ділянкою (у разі його наявності), та документи, що посвідчують право власності на нерухоме майно (будівлі та споруди), розташоване на цій земельній ділянці (у разі наявності на земельній ділянці будівель, споруд); б) копія установчих документів для юридичної особи, а для громадянина - копія документа, що посвідчує особу. г) копія свідоцтва про реєстрацію постійного представництва з правом ведення господарської діяльності на території України - для юридичних осіб, створених та зареєстрованих відповідно до законодавства іноземної держави.

Орган державної влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим або орган місцевого самоврядування у місячний строк розглядає заяву (клопотання) і приймає рішення про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (якщо такий проект відсутній) та/або про проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки (крім земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд) чи про відмову в продажу із зазначенням обґрунтованих причин відмови.

Відповідно до частини 5 статті 128 Земельного кодексу України підставою для відмови в продажу земельної ділянки є: а) неподання документів, необхідних для прийняття рішення щодо продажу такої земельної ділянки; б) виявлення недостовірних відомостей у поданих документах; в) якщо щодо суб`єкта підприємницької діяльності порушена справа про банкрутство або припинення його діяльності; г) встановлена цим Кодексом заборона на передачу земельної ділянки у приватну власність; ґ) відмова від укладення договору про оплату авансового внеску в рахунок оплати ціни земельної ділянки.

Згідно з частиною 6 статті 128 Земельного кодексу України рішення Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевої державної адміністрації, сільської, селищної, міської ради про продаж земельної ділянки є підставою для укладання договору купівлі-продажу земельної ділянки.

Укладання договорів купівлі-продажу земельних ділянок, на яких розташовані об`єкти, які підлягають приватизації, здійснюється відповідно до порядку, визначеного частиною першою цієї статті.

Згідно пункту 34 частини першої статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин відноситься до виключних повноважень сільських, селищних, міських рад.

Згідно частини першої статті 2 Земельного кодексу України земельні відносини - це суспільні відносини щодо володіння, користування і розпорядження землею.

Частиною першою статті 46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачено, що сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі її створення), районна, обласна рада проводить свою роботу сесійно. Сесія складається з пленарних засідань ради, а також засідань постійних комісій ради.

Відповідно до частин 1, 2 статті 59 Закону №280/97-ВР рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

Судом встановлено, що 08 лютого 2022 року ОСОБА_1 звернулася до Кобеляцької міської ради Полтавської області із заявами №239, №240 та №241 про видачу рішення про продаж земельних ділянок за кадастровими номерами №5321884500:00:001:0495, площею 7.5000 га, № 5321884500:00:001:0488 площею 22.5000 га та №5321884500:00:001:0496, площею 20.000 га відповідно, з цільовим призначенням: для ведення селянського (фермерського) господарства, які знаходяться у постійному користуванні ОСОБА_1 .

До всіх вказаних заяв було додано копії паспорта ОСОБА_1 , копії картки платника податків ОСОБА_1 , копії Державного акту на право постійного користування землею І-ПЛ №014367, відповідні Витяги із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок від 12 січня 2022 року та відповідні Витяги з державного земельного кадастру від 07 лютого 2022 року №НВ-0000262472022 (заява №239 від 08 лютого 2022 року), №НВ-0000262182022 (заява №240 від 08 лютого 2022 року), №НВ-0000262332022 (заява №241 від 08 лютого 2022 року).

У свою чергу листом від 23 березня 2023 року №02-26/823 позивача повідомлено, що відповідно до рекомендацій засідання постійної комісії міської ради з питань екології, природних ресурсів, земельних відносин та агропромислового розвитку від 15 березня 2023 року питання щодо видачі рішення про продаж земельних ділянок комунальної власності кадастровий номер: 5321884500:00:001:0496, площею 20,000 га; 5321884500:00:001:0488, площею 22,5000 га; 5321884500:00:001:0495, площею 7,5000 га на території Кобеляцької міської ради було внесено на розгляд пленарного засідання тридцять першої сесії Кобеляцької міської ради восьмого скликання, яке відбулося 17 березня 2023 року.

При розгляді на першому пленарному засіданні тридцять першої сесії Кобеляцької міської ради восьмого скликання, яке відбулося 17 березня 2023 року, за результатами голосування проекти рішення по даному питанню не набрали необхідної кількості голосів депутатів, а тому рішення вважається не прийнятими.

Водночас відповідно до статті 128 ЗК України орган місцевого самоврядування у місячний строк розглядає заяву (клопотання) і приймає рішення про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (якщо такий проект відсутній) та/або про проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки (крім земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд) чи про відмову в продажу із зазначенням обґрунтованих причин відмови.

Положеннями п. 6-1 розділу Х Перехідних положень ЗК України визначено, що громадяни України, яким належить право постійного користування, право довічного успадкованого володіння земельною ділянкою державної чи комунальної власності, а також юридичні особи, яким на момент набрання чинності Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо відновлення системи оформлення прав оренди земельних ділянок сільськогосподарського призначення та удосконалення законодавства щодо охорони земель" належало право постійного користування земельними ділянками державної чи комунальної власності, та які відповідно до статті 92 цього Кодексу не можуть набувати земельні ділянки на праві постійного користування, орендарі земельних ділянок, які набули право оренди земельних ділянок для ведення селянського (фермерського) господарства шляхом переоформлення права постійного користування щодо зазначених земельних ділянок до набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Земельного кодексу України щодо проведення земельних торгів", мають право на купівлю таких земельних ділянок без проведення земельних торгів. Купівля земельних ділянок відповідно до цього пункту здійснюється за ціною, що дорівнює: нормативній грошовій оцінці земельної ділянки - для земель сільськогосподарського призначення; експертній грошовій оцінці земельної ділянки - для земель несільськогосподарського призначення.

У разі купівлі земельної ділянки її покупець має право на розстрочення платежу із сплати ціни земельної ділянки з рівним річним платежем з урахуванням індексу інфляції, за умови встановлення заборони на продаж або інше відчуження та надання у користування земельної ділянки до повного розрахунку покупця за договором купівлі-продажу.

Розрахунок за придбану земельну ділянку здійснюється щороку, рівними частинами, у місяць, що настає за звітним роком. Покупець має право на дострокове погашення всієї або частини суми ціни продажу земельної ділянки з розстроченням платежу з урахуванням індексу інфляції. Строк розстрочення платежу становить: щодо земель сільськогосподарського призначення - 10 років, щодо земель несільськогосподарського призначення - 30 років, якщо покупець не ініціює встановлення меншого строку. У разі купівлі земельної ділянки з розстроченням платежу право власності переходить до покупця після сплати першого платежу.

Право купівлі земельної ділянки відповідно до цього пункту також мають громадяни України - спадкоємці громадян, яким належало право постійного користування, право довічного успадкованого володіння земельними ділянками державної чи комунальної власності, призначеними для ведення селянського (фермерського) господарства (крім випадків, якщо такі земельні ділянки були передані у власність чи користування фізичним або юридичним особам). Якщо таких спадкоємців декілька, земельна ділянка придбавається ними у спільну часткову власність, де частки кожного із спадкоємців у праві власності є рівними.

З викладеного слідує, що заяви позивача №239, №240 та №241 про видачу рішення про продаж земельних ділянок за кадастровими номерами №5321884500:00:001:0495, площею 7.5000 га, № 5321884500:00:001:0488 площею 22.5000 га та №5321884500:00:001:0496, площею 20.000 га відповідно, з цільовим призначенням: для ведення селянського (фермерського) господарства, які знаходяться у постійному користуванні ОСОБА_1 на пленарному засіданні Кобеляцької міської ради Полтавського району Полтавської області по суті не розглядалися та відповідне рішення сільською радою за результатами розгляду такої заяви не приймалося.

При цьому, суд зауважує, що лист від 23 березня 2023 року №02-26/823 за змістом та формою не може вважатися відмовою у видачі рішення про продаж земельних ділянок комунальної власності кадастровий номер: 5321884500:00:001:0496, площею 20,000 га; 5321884500:00:001:0488, площею 22,5000 га; 5321884500:00:001:0495, площею 7,5000 га на території Кобеляцької міської ради в розумінні статті 128 ЗК України.

Відсутність належним чином оформленого рішення про надання дозволу на викуп земельних ділянок чи відмову у наданні дозволу свідчить про те, що відповідач не прийняв жодного рішення з числа тих, які він повинен ухвалити за законом.

Отже, має місце протиправна бездіяльність Кобеляцької міської ради Полтавського району Полтавської області, яка полягає у не вирішенні питання про надання або про відмову в наданні дозволу ОСОБА_1 на викуп земельних ділянок за кадастровим номером: 5321884500:00:001:0496, площею 20,000 га; 5321884500:00:001:0488, площею 22,5000 га; 5321884500:00:001:0495, площею 7,5000 га, з цільовим призначенням: для ведення селянського (фермерського) господарства.

З огляду на викладене, слід задовольнити вимоги позивача щодо визнання протиправною бездіяльності Кобеляцької міської ради Полтавського району Полтавської області, яка полягає у не вирішенні питання про надання або про відмову в наданні дозволу ОСОБА_1 на викуп земельних ділянок за кадастровим номером: 5321884500:00:001:0496, площею 20,000 га; 5321884500:00:001:0488, площею 22,5000 га; 5321884500:00:001:0495, площею 7,5000 га, з цільовим призначенням: для ведення селянського (фермерського) господарства та зобов`язання Кобеляцьку міську раду Полтавського району Полтавської області повторно розглянути заяви ОСОБА_1 (місце проживання: АДРЕСА_1 , Реєстраційний номер облікової картки платника податків: НОМЕР_1 ) про надання дозволу на продаж земельних ділянок за кадастровим номером: 5321884500:00:001:0496, площею 20,000 га; 5321884500:00:001:0488, площею 22,5000 га; 5321884500:00:001:0495, площею 7,5000 га та прийняти рішення відповідно до норм чинного законодавства України.

Відтак, позовні вимоги позивача підлягають задоволенню.

Частиною 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

За подання до суду цього позову позивачем сплачено судовий збір у розмірі 1073,60 грн, а тому виходячи з приписів наведених норм на користь позивача підлягають стягненню за рахунок бюджетних асигнувань відповідача витрати зі сплати судового збору.

Керуючись статтями 139, 241-245 Кодексу адміністративного судочинства України, -

В И Р І Ш И В:

Позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 ) до Кобеляцької міської ради Полтавського району Полтавської області (вул. Касьяна, буд. 29, м. Кобеляки, Полтавська область, 39200, код ЄДРПОУ 21051562) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії задовольнити.

Визнати протиправною бездіяльність Кобеляцької міської ради Полтавського району Полтавської області, яка полягає у не вирішенні питання про надання або про відмову в наданні дозволу ОСОБА_1 на викуп земельних ділянок за кадастровим номером: 5321884500:00:001:0496, площею 20,000 га; 5321884500:00:001:0488, площею 22,5000 га; 5321884500:00:001:0495, площею 7,5000 га, з цільовим призначенням: для ведення селянського (фермерського) господарства.

Зобов`язати Кобеляцьку міську раду Полтавського району Полтавської області повторно розглянути заяви ОСОБА_1 про надання дозволу на продаж земельних ділянок за кадастровим номером: 5321884500:00:001:0496, площею 20,000 га; 5321884500:00:001:0488, площею 22,5000 га; 5321884500:00:001:0495, площею 7,5000 га та прийняти рішення відповідно до норм чинного законодавства України.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Кобеляцької міської ради Полтавського району Полтавської області на користь ОСОБА_1 судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 1073,60 грн.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду в порядку, визначеному частиною 8 статті 18, частинами 7-8 статті 44 та статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Апеляційна скарга на дане рішення може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

СуддяЛ.М. Петрова

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.10.2023
Оприлюднено04.10.2023
Номер документу113863714
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них з питань здійснення публічно-владних управлінських функцій з розпорядження земельними ділянками

Судовий реєстр по справі —440/7428/23

Ухвала від 10.01.2024

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Л.М. Петрова

Ухвала від 08.01.2024

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Л.М. Петрова

Рішення від 02.10.2023

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Л.М. Петрова

Ухвала від 13.06.2023

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Л.М. Петрова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні