ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
10 січня 2024 року м. ПолтаваСправа № 440/7428/23
Полтавський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Петрової Л.М., розглянувши заяву про зміну способу та порядку виконання судового рішення у справі у справі № 440/7428/23 за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Кобеляцької міської ради Полтавського району Полтавської області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач - ОСОБА_1 звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Кобеляцької міської ради Полтавського району Полтавської області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії, а саме просить:
- визнати протиправною бездіяльність Кобеляцької міської ради Полтавського району Полтавської області, яка полягає у не вирішенні питання про надання або про відмову в наданні дозволу ОСОБА_1 на викуп земельних ділянок за кадастровим номером: 5321884500:00:001:0496, площею 20,000 га; 5321884500:00:001:0488, площею 22,5000 га; 5321884500:00:001:0495, площею 7,5000 га, з цільовим призначенням: для ведення селянського (фермерського) господарства,
- зобов`язати Кобеляцьку міську раду Полтавського району Полтавської області повторно розглянути заяви ОСОБА_1 (місце проживання: АДРЕСА_1 , Реєстраційний номер облікової картки платника податків: НОМЕР_1 ) про надання дозволу на продаж земельних ділянок за кадастровим номером: 5321884500:00:001:0496, площею 20,000 га; 5321884500:00:001:0488, площею 22,5000 га; 5321884500:00:001:0495, площею 7,5000 га та прийняти відповідне рішення щодо продажу вказаних земельних ділянок, з урахуванням висновків суду.
Рішенням суду від 02.10.2023 у справі №440/7428/23 позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 ) до Кобеляцької міської ради Полтавського району Полтавської області (вул. Касьяна, буд. 29, м. Кобеляки, Полтавська область, 39200, код ЄДРПОУ 21051562) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії задоволено; визнано протиправною бездіяльність Кобеляцької міської ради Полтавського району Полтавської області, яка полягає у не вирішенні питання про надання або про відмову в наданні дозволу ОСОБА_1 на викуп земельних ділянок за кадастровим номером: 5321884500:00:001:0496, площею 20,000 га; 5321884500:00:001:0488, площею 22,5000 га; 5321884500:00:001:0495, площею 7,5000 га, з цільовим призначенням: для ведення селянського (фермерського) господарства; зобов`язано Кобеляцьку міську раду Полтавського району Полтавської області повторно розглянути заяви ОСОБА_1 про надання дозволу на продаж земельних ділянок за кадастровим номером: 5321884500:00:001:0496, площею 20,000 га; 5321884500:00:001:0488, площею 22,5000 га; 5321884500:00:001:0495, площею 7,5000 га та прийняти рішення відповідно до норм чинного законодавства України; стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Кобеляцької міської ради Полтавського району Полтавської області на користь ОСОБА_1 судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 1073,60 грн.
28.11.2023 Полтавським окружним адміністративним судом видано виконавчі листи №440/7428/23.
На звернення позивача Управління Державної казначейської служби у Кобеляцькому району Полтавської області Листом №02-32-08/679 від 19.12.2023 повернула подані документи з посиланням на ті обставини, що у виконавчому листі Полтавського окружного адміністративного суду від 28.11.2023 у справі №440/7428/23 боржником визначена Кобеляцька міська рада Полтавського району Полтавської області (вул. Касьяна, буд. 29 м. Кобеляки, Полтавський район, Полтавська область, код ЄДРПОУ 21051562), яка не обслуговується в Управлінні та не має відкритих рахунків в органах Казначейства. Крім цього, зазначено, що в управлінні Казначейства обслуговується виконавчий комітет Кобеляцької міської ради Полтавського району Полтавської області код ЄДРПОУ 04057304.
02.01.2024 до суду від позивача надійшла заява про заміну способу та порядку виконання рішення, а саме заявник просить суд:
- змінити спосіб і порядок виконання рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 02.10.2023 у справі №440/7428/23 ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 ) до Кобеляцької міської ради Полтавського району Полтавської області (вул. Касьяна, буд. 29, м. Кобеляки, Полтавська область, 39200, код ЄДРПОУ 21051562) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії в частині стягнення за рахунок бюджетних асигнувань Кобеляцької міської ради Полтавського району Полтавської області на користь ОСОБА_1 судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 1073,60 грн;
- стягнути за рахунок бюджетних асигнувань виконавчого комітету Кобеляцької міської ради Полтавського району Полтавської області (вул. Касьяна, буд. 29, м. Кобеляки, Полтавська область, 39200, код ЄДРПОУ 04057304) на користь ОСОБА_1 судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 1073,60 грн.
Ухвалою суду від 08.01.2023 призначено заяву про зміну способу виконання судового рішення в адміністративній справі № 440/7428/23 до розгляду в судовому засіданні на 10.01.2024.
Надаючи правову оцінку встановленим обставинам, суд зазначає наступне.
Відповідно до частин першої та другої статті 378 Кодексу адміністративного судочинства України за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду; заява про встановлення або зміну способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення розглядається у десятиденний строк з дня її надходження у судовому засіданні з повідомленням стягувача та боржника; неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
Водночас статтею 52 Кодексу адміністративного судочинства України закріплені положення стосовно процесуального правонаступництва та указано, що у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.
Згідно з частиною першою статті 379 Кодексу адміністративного судочинства України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.
Частиною четвертою статті 379 Кодексу адміністративного судочинства України зазначено, що положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.
Отже заміна боржника у виконавчому провадженні правонаступником здійснюється у разі вибуття боржника на будь-якій стадії судового процесу.
Судом встановлено, що Рішенням Полтавського окружного адміністративного суду від 02.10.2023 у справі №440/7428/23 стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Кобеляцької міської ради Полтавського району Полтавської області на користь ОСОБА_1 судовий збір у розмірі 1073,60 грн, отже боржником є Кобеляцька міська рада Полтавського району Полтавської області.
Згідно статті 2 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» (далі- Закон) місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст.
Відповідно до статті 5 Закону система місцевого самоврядування включає: територіальну громаду; сільську, селищну, міську раду; сільського, селищного, міського голову; виконавчі органи сільської, селищної, міської ради.
Частиною першою статті 10 Закону передбачено, що сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.
Згідно частини першої статті 11 Закону виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи.
Статтею 16 Закону визначені організаційно-правова, матеріальна і фінансова основи місцевого самоврядування.
Так, матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування є рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, земля, природні ресурси, що є у комунальній власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, а також об`єкти їхньої спільної власності, що перебувають в управлінні районних і обласних рад.
Місцеві бюджети є самостійними, вони не включаються до Державного бюджету України, бюджету Автономної Республіки Крим та інших місцевих бюджетів.
Органи місцевого самоврядування з урахуванням місцевих умов і особливостей можуть перерозподіляти між собою на підставі договорів окремі повноваження та власні бюджетні кошти .
Згідно статті 22 Бюджетного кодексу України за обсягом наданих повноважень розпорядники бюджетних коштів поділяються на головних розпорядників бюджетних коштів та розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня.
Частиною другою статті 22 Бюджетного кодексу України зазначено, що головними розпорядниками бюджетних коштів можуть бути виключно: 3) за бюджетними призначеннями, визначеними іншими рішеннями про місцеві бюджети, - місцеві державні адміністрації, виконавчі органи та апарати місцевих рад (секретаріат Київської міської ради), структурні підрозділи місцевих державних адміністрацій, виконавчих органів місцевих рад в особі їх керівників.
Постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 №845 затверджено Порядок виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників (далі - Порядок).
Згідно пункту 2 Порядку терміни вживаються в такому значенні: безспірне списання - операції з коштами державного та місцевих бюджетів, що здійснюються з метою виконання Казначейством та його територіальними органами (далі - органи Казначейства) рішень про стягнення коштів без згоди (подання) органів, що контролюють справляння надходжень бюджету, боржників, органів місцевого самоврядування та/або державних органів на підставі виконавчих документів; боржники - визначені в рішенні про стягнення коштів державні органи, розпорядники бюджетних коштів (бюджетні установи), а також одержувачі бюджетних коштів в частині здійснення передбачених бюджетною програмою заходів, на які їх уповноважено, які мають відкриті рахунки в органах Казначейства, крім рахунків зі спеціальним режимом використання.
Відповідно до пункту 24 Порядку стягувачі, на користь яких прийняті рішення про стягнення коштів з рахунків боржника, подають до органу Казначейства, в якому обслуговується боржник (відкриті рахунки), або за його місцезнаходженням документи, зазначені у пункті 6 цього Порядку.
Отже, за змістом вказаних приписів списання грошових коштів на виконання судового рішення здійснюється з рахунку боржника, який є розпорядником коштів державного чи місцевого бюджетів.
Водночас, приписами статті 22 Бюджетного кодексу України визначено, що головним розпорядником коштів місцевого бюджету є, зокрема, виконавчі комітети сільських, селищних, міських рад.
Наявність у виконавчого комітету Кобеляцької міської ради Полтавського району Полтавської області як у розпорядника коштів відкритого рахунку в Управлінні Державної казначейської служби України у Кобеляцькому районі Полтавської області підтверджується листом останнього.
За вказаних обставин, суд дійшов висновку, що Кобеляцьку міську раду Полтавського району Полтавської області необхідно замінити виконавчим комітетом Кобеляцької міської ради Полтавського району Полтавської області, отже наявні підстави для заміни боржника у виконавчому листі від 28.11.2023 №440/7428/23.
У даному випадку з метою забезпечення виконання рішення суду у справі, суд вважає за необхідне замінити боржника у виконавчому провадженні.
Керуючись статтями 248, 256, 379 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
У Х В А Л И В:
Замінити боржника Кобеляцьку міську раду Полтавського району Полтавської області (вул. Касьяна, 29, м. Кобеляки, Полтавський район, Полтавська область, 39200, код ЄДРПОУ 21051562) на Виконавчий комітет Кобеляцької міської ради Полтавського району Полтавської області (вул. Касьяна, 29, м. Кобеляки, Полтавський район, Полтавська область, 39200, код ЄДРПОУ 04057304) у виконавчому листі Полтавського окружного адміністративного суду, виданому 28.11.2023 у справі №440/7428/23 щодо стягнення на користь ОСОБА_1 судового збору у розмірі 1073,60 грн.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги до Другого апеляційного адміністративного суду. Апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення.
Головуючий суддя Л.М. Петрова
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.01.2024 |
Оприлюднено | 15.01.2024 |
Номер документу | 116237386 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них з питань здійснення публічно-владних управлінських функцій з розпорядження земельними ділянками |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
Л.М. Петрова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні