П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
02 жовтня 2023 р.м. ОдесаСправа № 420/18178/22
Суддя П`ятого апеляційного адміністративного суду Градовський Ю.М., розглянувши можливість відкриття апеляційного провадження за апеляційною скаргою Одеської митниці на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 10 серпня 2023р. по справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «СФЕРААВТО» до Одеської митниці про визнання протиправними та скасування рішення та карки відмови,
У С Т А Н О В И В:
У грудні 2022р. ТОВ «СФЕРААВТО» звернулося до суду із позовом до Одеської митниці, в якому просило:
- визнати протиправним та скасувати рішення про коригування митної вартості товарів №UA500130/2022/000040/2 від 29.09.2022р.;
- визнати протиправною та скасувати картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення №UA500130/2022/000180 від 29.09.2022р..
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 10 серпня 2023р. адміністративний позов задоволено.
Визнано протиправним та скасовано рішення Одеської митниці про коригування митної вартості товарів №UA500130/2022/000040/2 від 29.09.2022р..
Визнано протиправною та скасовано картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення №UA500130/2022/000180 від 29.09.2022р., складену Одеською митницею.
Стягнуто з Одеської митниці за рахунок її бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «СФЕРААВТО» судовий збір у сумі 2 481грн..
Не погодившись із даним судовим рішенням, Одеська митниця подала апеляційну скаргу, в якій просить рішення суду скасувати та прийняти нову постанову, якою у задоволенні адміністративного позову відмовити.
Ухвалою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 13.09.2023р. апеляційну скаргу Одеської митниці - залишено без руху, у зв`язку із не сплатою судового збору у розмірі 2 977,2грн..
28.09.2023р. Одеською митницею подано заяву, в якій апелянт просить відстрочити сплату судового збору по справі або продовжити строк на усунення недоліків поданої апеляційної скарги.
В обґрунтування клопотання апелянт зазначив, що ним вживаються заходи направлені на сплату судового збору, однак на теперішній час тимчасово відсутні бюджетні асигнування на оплату судового збору, про що надає витяг з виписки станом на 20.09.2023р., згідно якої залишок за КЕКВ 2800 становить 0грн..
Розглянувши клопотання Одеської митниці про відстрочення сплати судового збору, суддя вважає за необхідне відмовити у відстроченні сплати судового збору та продовжити строк виконання вимог ухвали без руху для надання часу для сплати судового збору з наступних підстав.
Відповідно до ч.1 ст.133 КАС України суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.
Отже, законодавством чітко регламентовано право суду на звільнення сторони від сплати судового збору, зменшення його розміру, розстрочення або відстрочення його сплати, та єдиною підставою для відстрочення, розстрочення або звільнення сторони від сплати судового збору є врахування судом майнового стану сторони.
Майновий стан сторони (належні стороні майнові права та обов`язки) має визначатися судом у світлі конкретних обставин певної справи, включаючи спроможність заявника сплатити. Отже, визначення майнового стану сторони є оціночним та залежить від доказів, якими обґрунтовується рівень майнового стану сторони.
Особа, яка заявляє відповідне клопотання, повинна навести доводи і подати належні і допустимі, у розумінні ст.ст.73,74 КАС України, докази на підтвердження того, що її майновий стан перешкоджав (перешкоджає) сплаті судового збору у встановленому законодавством порядку і розмірі.
Таким чином, для застосування судом положень ч.1 ст.133 КАС України повинні бути відповідні правові підстави, в іншому ж випадку, як зазначено в рішенні Європейського суду з прав людини від 19.06.2001р. у справі «Креуз проти Польщі», вимога сплатити судовий збір не обмежує право заявників на доступ до правосуддя.
Визначення майнового стану сторони є оціночним та залежить від доказів, якими обґрунтовується рівень її майнового стану.
Суддя вважає, що наданий апелянтом витяг з виписки станом на 20.09.2023р. не є достатньою підставою для прийняття рішення про відстрочення сплати судового збору.
При цьому, положеннями ч.2 ст.121 КАС України передбачено, що встановлений судом процесуальний строк може бути продовжений судом за заявою учасника справи, поданою до закінчення цього строку, чи з ініціативи суду.
Тобто, суд продовжує процесуальний строк, якщо визнає поважною причину пропуску даного строку.
Враховуючи вищевказані обставини та введення в країні воєнного стану, суддя вважає за необхідне продовжити строк виконання вимог ухвали без руху.
Враховуючи вищевикладене та керуючись ст.121 КАС України, суддя
У Х В А Л И В:
У задоволенні клопотання Одеської митниці про відстрочення сплати судового збору відмовити.
Продовжити строк усунення недоліку поданої апеляційної скарги Одеської митниці на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 10 серпня 2023р. по справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «СФЕРААВТО» до Одеської митниці про визнання протиправними та скасування рішення та карки відмови протягом 10 днів з моменту отримання цієї ухвали суду.
Роз`яснити, що у разі не усунення недоліків апеляційної скарги, відповідно до ст.169 КАС України, апеляційна скарга буде повернута скаржнику.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Суддя П`ятого апеляційного
адміністративного судуЮ.М. ГРАДОВСЬКИЙ
Суд | П'ятий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.10.2023 |
Оприлюднено | 04.10.2023 |
Номер документу | 113865664 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо митної справи (крім охорони прав на об’єкти інтелектуальної власності); зовнішньоекономічної діяльності; спеціальних заходів щодо демпінгового та іншого імпорту, у тому числі щодо |
Адміністративне
П'ятий апеляційний адміністративний суд
Градовський Ю.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні