Рішення
від 02.10.2023 по справі 160/18026/23
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 жовтня 2023 року Справа № 160/18026/23

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Голобутовського Р.З.

розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами у місті Дніпро адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «ГСТ-ГРУП» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправними та скасування рішень,

ВСТАНОВИВ:

21.07.2023 Товариство з обмеженою відповідальністю «ГСТ-ГРУП» (далі позивач) звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі відповідач), в якій позивач просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС України у Дніпропетровській області про врахування/неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість від 02.02.2023 №8195611/43629228;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС України у Дніпропетровській області про врахування/неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість від 17.02.2023 № 8285594/43629228;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС України у Дніпропетровській області про врахування/неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість від 03.03.2023 № 8369091/43629228.

В обґрунтування правової позиції зазначено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «ГСТ-ГРУП» не погоджується з рішеннями комісії відповідача і вважає рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 02.02.2023 № 8195611/43629228, від 17.02.2023 № 8285594/43629228, від 03.03.2023 № 8369091/43629228 протиправними і такими, що підлягають скасуванню, виходячи з наступного. У рішеннях комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 02.02.2023 № 8195611/43629228, від 03.03.2023 № 8369091/43629228 в якості підстави для неврахування поданої ТОВ «ГСТ-ГРУП» таблиці даних платника ПДВ, зазначено «наявність у контролюючих органів податкової інформації, що свідчить про здійснення платником податку ризикових операцій: відсутність (недостатня кількість) найманих працівників». У рішенні комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнятого 17.02.2023 № 8285594/43629228 в якості підстави для неврахування поданої позивачем таблиці даних відповідачем визначено, що «звіт 4ДФ «Відомості про суми нарахованого доходу, утриманого та сплаченого податку на доходи фізичних осіб та військового збору» товариством в 2022 році не надано, тобто відсутні трудові ресурси, які необхідні для реалізації товарів, робіт/послуг та ведення діяльності в задекларованих обсягах». Із системного аналізу змісту вказаних рішень позивачем встановлено, що відповідач визначив в якості підстави для неврахування поданої позивачем таблиці даних платника ПДВ відсутність у ТОВ «ГСТ-ГРУП» відповідної кількості найманих працівників (трудових ресурсів), необхідних для реалізації товарів та ведення господарської діяльності, що, на думку відповідача, свідчить про здійснення позивачем ризикових операцій. Вказана позиція відповідача є незаконною та необґрунтованою належними, достатніми і допустимими доказами, що мало наслідком прийняття протиправних і необґрунтованих нормативно та/або документально рішень, в яких не вказано, на підставі якої саме інформації комісія дійшла відповідного висновку. Оскаржувані рішення прийняті відповідачем за відсутності у нього належних і допустимих доказів на підтвердження інформації, що свідчить про здійснення платником податку ризикових операцій: відсутність (недостатня кількість) найманих працівників/відсутності трудових ресурсів. Позивач вказує, що товариство мало достатню кількість працівників для виробництва продукції, яка ним була поставлена покупцям протягом жовтня-грудня 2022 року. Позивач мав можливість здійснення господарських операцій за відповідними видами діяльності, позивач виготовив відповідну продукцію до початку повномасштабного вторгнення РФ в Україну і окупації м. Мелітополь Запорізької області, тобто до 24.02.2022 і мав достатній обсяг трудових та матеріальних ресурсів, економічно необхідних для виробництва відповідної продукції, що є підставою для врахування поданої позивачем таблиці даних платника податку на додану вартість. Позивач вказує, що чинним законодавством не регламентовано питання щодо кількості штатних працівників або інших обов`язкових ресурсів для здійснення певного виду господарської діяльності підприємства. При цьому, відповідачем у оскаржуваних рішеннях, жодним чином не було конкретизовано, яку саме кількість працівників повинен мати позивач задля здійснення власної господарської діяльності.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 25.07.2023 відкрито провадження у адміністративній справі; справу №160/18026/23 призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.

Сторони належним чином повідомлені про розгляд справи Дніпропетровським окружним адміністративним судом.

21.08.2023 до Дніпропетровського окружного адміністративного суду від представника відповідача надійшло клопотання про продовження строку для надання відзиву.

22.08.2023 судом отримано відзив Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, в якому відповідач заперечує проти задоволення позовних вимог, вважає їх безпідставними з огляду на наступне. Відповідачем зазначено, що ТОВ «ГСТ-ГРУП» (код 43629228) подано Таблиці даних платника податку від 30.01.2023 № 9011001755, від 14.02.2023 № 9023563503 та від 01.03.2023 № 9039214559. За результатами розгляду таблиць даних платника податку, зареєстрованих у контролюючому органі, відповідно до пункту 16 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 р. № 1165 Комісією ГУ ДПС у Дніпропетровській області прийнято рішення від 02.02.2023 № 8195611/43629228, від 17.02.2023 № 8285594/43629228 та від 03.03.2023 № 8369091/43629228 про їх неврахування. Причина неврахування, наявність у контролюючих органах податкової інформації, що свідчить про здійснення платником податку ризикових операцій: відсутність (недостатня кількість) найманих працівників. Згідно з базами даних АІС «Податковий блок» товариством не надано звіт 4ДФ «Відомості про суми нарахованого доходу, утриманого та сплаченого податку на доходи фізичних осіб та військового збору» в 2023 році, тобто працівники не обліковуються та заробітна плата не нараховується, та не виплачується. Згідно з базами даних ІС «Податковий блок» ТОВ «ГСТ-ГРУП» (код 43629228) на розгляд Комісії ГУ ДПС у Дніпропетровській області документи на розблокування податкових накладних, які в Єдиному реєстрі податкових накладних мають статус «реєстрацію зупинено» не надавались. ТОВ «ГСТ-ГРУП» (код 43629228) за рішенням Комісії ГУ ДПС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації не внесено до переліку ризикових платників податку.

29.08.2023 представником позивача направлено до суду відповідь на відзив, в якій вказано, що відповідач у відзиві жодної правової оцінки не надав обставинам, на які посилається позивач, як на підстави для скасування оскаржуваних рішень та не спростував цих обставин з наданням належних, допустимих, достатніх і достовірних доказів.

Згідно з ч. ч. 5, 8ст. 262 Кодексу адміністративного судочинства Українисуд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. При розгляді справи за правилами спрощеного позовного провадження суд досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи.

Дослідивши матеріали справи, суд встановив наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю «ГСТ-ГРУП» (код ЄДРПОУ 43629228) зареєстровано 22.05.2020, перебуває на податковому обліку у Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області, Лівобережне управління, Індустріальний район м. Дніпра.

Основним видом економічної діяльності ТОВ «ГСТ-ГРУП» є 28.12 Виробництво гідравлічного та пневматичного устатковання.

Протягом жовтня - грудня 2022 року товариством з обмеженою відповідальністю «ГСТ-ГРУП» було складено і подано на реєстрацію податкові накладні № 1 від 03.10.2022, №№2, 3 від 10.10.2022, №№ 5, 6 від 24.10.2022, №№ 7, 8 від 25.10.2022, №№ 1, 2, 3, 4 від 03.11.2022, № 5 від 04.11.2022, №№ 1, 2 від 02.12.2022, № 4 від 14.12.2022, що підтверджується квитанціями №1 про прийняття податкових накладних.

Вказані податкові накладні Державною податковою службою України прийняті, проте їх реєстрацію було зупинено у Єдиному реєстрі податкових накладних з підстави, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, у зв`язку з чим позивачу було запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податкових накладних для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

20.01.2023 товариством з обмеженою відповідальністю «ГСТ-ГРУП» було подано до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області таблицю даних платника податку на додану вартість (реєстраційний № 9004372854) разом з копіями відповідних документів, які підтверджують здійснення фінансово-господарської діяльності, що стали підставою для складання податкової та іншої звітності.

Так, до таблиці даних з реєстраційним № 9004372854 були додані пояснення від 12.01.2023 № 12/01-01, копії виписок з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань про Товариство до 06.09.2022 (з адресою місцезнаходження в м. Мелітополь) та після 06.09.2022 (з адресою місцезнаходження Товариства в м. Дніпро), витягу про реєстрацію платником ПДВ, наказу про призначення директора Товариства, фінансової звітності Товариства за 2021 рік, договору оренди приміщення від 01.09.2022 у м. Дніпро, оборотно-сальдової відомості по рахунку 631 за період з 01.03.2021 по 28.02.2022, договору поставки, укладеного Товариством з одним із контрагентів зі специфікаціями до нього, на підтвердження підстав для виконання зобов`язань, за яким відвантажувалась вироблена продукція у 2022 році.

24.01.2023 комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення №8138397/43629228 про неврахування поданої ТОВ «ГСТ-ГРУП» таблиці даних платника ПДВ з підстави відсутності відомостей про об`єкти оподаткування згідно із звітом 20-ОПП.

27.01.2023 позивач подав до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (форма 20-ОППП), що підтверджується копією повідомлення та квитанцією №2 про доставку документа податковому органу.

30.01.2023 позивач подав повторно до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області таблицю даних платника податку на додану вартість реєстраційний № 9011001755, разом з копіями поданого повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (форма 20-ОППП) та оборотно-сальдової відомості Товариства по рахунку 10.

02.02.2023 комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення №8195611/43629228 про неврахування повторно поданої ТОВ «ГСТ-ГРУП» таблиці даних платника ПДВ з підстави наявності у контролюючих органів податкової інформації, що свідчить про здійснення платником податку ризикових операцій: відсутність (недостатня кількість) найманих працівників.

14.02.2023 позивач подав втретє до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області таблицю даних платника податку на додану вартість реєстраційний № 9023563503 разом з Інформаційною довідкою від 10.02.2023 № 10/02-01 до таблиці даних платника податку.

У вказаній довідці позивач зазначив, що у товариства середня кількість найманих працівників за останній рік (з 01.03.2021 до 28.02.2022) до початку військової агресії Росії проти України складала 25 працівників, у поясненнях від 12.01.2023 до таблиці даних було надано вичерпну інформацію щодо того, що продукція була вироблена на підприємстві до 24.02.22 та евакуйована до м. Дніпра у період військових дій, також у поясненнях зазначено про суми сплачених податків за найманих працівників, а саме: ПДФО - 241 734 грн, ЄСВ - 289 596 грн. Водночас позивач вказав, що його керівництву не зрозуміло, яким чином та виходячи з яких підстав комісією ДПС було встановлено, що 25 працівників недостатньо для виготовлення відвантаженої продукції, по якій зупинена реєстрація податкових накладних та вкотре зазначив, що відвантажена продукція, по якій зупинена реєстрація податкових накладних - це виконання зобов`язань товариства, які воно взяло на себе до початку військової агресії Росії проти України, тобто і виробництво продукції було здійснено також до початку військової агресії. Враховуючи наведене ТОВ «ГСТ-ГРУП» просило врахувати таблицю даних платника податку на додану вартість.

17.02.2023 комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення №8285594/43629228 про неврахування поданої втретє ТОВ «ГСТ-ГРУПТ» таблиці даних платника ПДВ з підстави «звіт 4ДФ «Відомості про суми нарахованого доходу, утриманого та сплаченого податку на доходи фізичних осіб та військового збору» товариством в 2022 році не надано, тобто відсутні трудові ресурси, які необхідні для реалізації товарів, робіт/послуг та ведення діяльності в задекларованих обсягах».

01.03.2023 позивач подав вчетверте до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області таблицю даних платника податку на додану вартість реєстраційний № 9039214559 разом з Інформаційною довідкою від 01.03.2023 № 01/03-01 до таблиці даних платника податку та копіями раніше поданих товариством звітів 4ДФ за 4 квартал 2021 року та 1 квартал 2022 року, квитанціями № 2 про їх отримання податковим органом.

03.03.2023 комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення №8369091/43629228 про неврахування поданої ТОВ «ГСТ-ГРУП» таблиці даних платника ПДВ з підстави наявності у контролюючих органів податкової інформації, що свідчить про здійснення платником податку ризикових операцій: відсутність (недостатня кількість) найманих працівників.

Форма рішення про відмову у врахуванні таблиці даних платника податку на додану вартість передбачає можливість оскарження рішення в адміністративному або судовому порядку.

Не погоджуючись з рішеннями про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Надаючи правову оцінку спірним відносинам суд виходить з наступного.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюютьсяПодатковим кодексом України(далі -ПК України).

Відповідно до підпункту16.1.2,16.1.3 пункт 16.1 статті 16 ПК України платник податків зобов`язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів визначає «Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», затверджений постановою Кабінету Міністрів України (даліКМУ) від 11.12.2019 №1165 (далі - Порядок №1165).

За визначенням, наведеним у пункті 2 вказаного Порядку №1165, таблиця даних платника податку це зведена інформація, що подається платником податку до контролюючого органу, щодо кодів видів економічної діяльності платника податку згідно з Класифікатором видів економічної діяльності, кодів товарів згідно зУКТЗЕДта/або кодів послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.

Пунктами 12-20, 23 Порядку №1165 встановлено, що платник податку має право подати до ДПС таблицю даних платника податку за встановленою формою.

У таблиці даних платника податку зазначаються: види економічної діяльності відповідно до КВЕД; коди товарів згідно зУКТЗЕД, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України; коди послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.

Таблиця даних платника податку подається з поясненням, в якому зазначається вид діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку.

Таблиця даних платника податку з поясненнями розглядається комісією регіонального рівня протягом п`яти робочих днів після її отримання.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про врахування або неврахування таблиці даних платника податку, яке надсилається платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

У рішенні про неврахування таблиці даних платника податку в обов`язковому порядку зазначається причина такого неврахування.

Таблиця даних платника податку враховується ДПС в автоматичному режимі у разі, коли:

така таблиця подається платниками податку - сільськогосподарськими товаровиробниками, включеними до Реєстру отримувачів бюджетної дотації відповідно доЗакону України «Про державну підтримку сільського господарства України», та/або сільськогосподарськими товаровиробниками, які на 31 грудня 2016 р. застосовували спеціальний режим оподаткування відповідно до статті 209 Кодексу (у редакції, що діяла на 31 грудня 2016 р.) та мають у власності (право власності/користування) та/або на умовах оренди земельні ділянки, загальна площа яких становить не менш як 200 гектарів включно станом на 1 січня та які відображені в податковій звітності до 20 лютого поточного року (до 20 лютого поточного року враховується наявність таких ділянок за звітний період попереднього року), та у поданій таблиці даних платника податку зазначаються відомості про постачання (виготовлення) таких груп товарів за кодами згідно зУКТЗЕД, як живі тварини (код згідно зУКТЗЕД01); риба і ракоподібні, молюски та інші водяні безхребетні (код згідно зУКТЗЕД03); молоко та молочні продукти; яйця птиці; натуральний мед; їстівні продукти тваринного походження, в іншому місці не зазначені (код згідно зУКТЗЕД04); овочі та деякі їстівні коренеплоди і бульби (код згідно зУКТЗЕД07); їстівні плоди та горіхи; шкірки цитрусових або динь (код згідно зУКТЗЕД08); зернові культури (код згідно зУКТЗЕД10); насіння і плоди олійних рослин; інше насіння, плоди та зерна; технічні або лікарські рослини; солома і фураж (код згідно зУКТЗЕД12);

зазначена таблиця подається платниками податку, в яких значення показників D та P, розрахованих у порядку, встановленому пунктом 3 цього Порядку, мають такі розміри: D >0,02, P.

У разі коли до контролюючого органу надійшла податкова інформація, що свідчить про надання платником податку недостовірної інформації, в таблиці даних платника податку, яка врахована, зокрема в автоматичному режимі, комісії контролюючих органів мають право прийняти рішення про неврахування таблиці даних платника податку, яке надсилається платнику податку в порядку, визначеному статтею 42 Кодексу.

Якщо таблиця даних платника податку врахована відповідно до пункту 18 цього Порядку №1165, після прийняття комісією контролюючого органу рішення про неврахування таблиці даних платника податку така таблиця підлягає розгляду відповідно до пункту 15 цього Порядку.

Таблиця даних платника податку подається платником податку в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимогЗаконів України «Про електронні довірчі послуги», «Про електронні документи та електронний документообіг»та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.

Відповідно до абзацу другого пункту 25 Порядку №1165 Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

З аналізу зазначених норм встановлено, що платник податку має право подати до контролюючого органу таблицю даних платника податку за встановленою формою, у свою чергу відповідна комісія регіонального рівня протягом п`яти днів з дня отримання вказаної таблиці уповноважена приймати рішення про врахування або неврахування. При цьому рішення про неврахування Таблиці даних платника податків повинно містити чітку підставу для відмови в її прийнятті.

Так, на виконання приписів п. 14 Порядку № 1165, Товариством 20.01.2023, 30.01.2023, 14.02.2023, 01.03.2023 були направлені до контролюючого органу таблиці даних платника податку на додану вартість, в якій дотримані вимоги п.п. 12-14 Порядку №1165.

У Таблиці даних платника податку на додану вартість та у поясненнях до неї з додатками позивачем було зазначено актуальну інформацію про себе та свою господарську діяльність.

Зокрема, в поясненнях від 12.01.2023 №12/01-01 зазначено, що ТОВ «ГСТ-ГРУП» зареєстровано в м. Мелітополь, яке на момент звернення є тимчасово окупованої територією збройними формуваннями Російської Федерації, у зв`язку з чим підприємством змінено юридичну адресу та переведено до м. Дніпра.

Вказано, що статутний фонд підприємства відповідно до установчих документів становить 5500000 грн та станом на 01.11.2022 сформований повністю.

Виробництво продукції здійснюється відповідно до технологічних процесів на власному обладнані. З постачальниками сировини, матеріалів та ін. та покупцями готової продукції укладаються договори. Доставка закупленої сировини та матеріалів до виробничих потужностей здійснюється або постачальниками, або транспортними компаніями відповідно до умов договору. Транспортування готової продукції покупцю здійснюється відповідно до умов договору, або самовивіз, або транспортними компаніями.

Оплата поставленої продукції то придбаних товарів, послуг здійснюється в безготівковій формі.

ТОВ «ГСТ-ГРУП» для виготовлення якісної продукції має достатньо технічних ресурсів: власні промислові виробничі потужності для виробництва продукції, склади для зберігання продукції, сучасний парк технологічного обладнання.

Так, станом на 01.01.2022, що підтверджено фінансовою звітністю, на балансі обліковується основних засобів залишковою вартістю 3464,9 тис. гривень.

Інформація про наявні основні засоби підтверджується повідомленнями про об`єкти оподаткування за формою 20-ОПП.

Підприємство забезпечено кваліфікованим персоналом, необхідним для повноцінного функціонування виробничого підприємства. Посадові оклади визначено штатним розписом, звітність до 24 лютого 2022 року надавалась до податкових органів своєчасно.

Для забезпечення виробничого процесу підприємство протягом 2020-2021 закуповує різноманітні товарно-матеріальні цінності та послуги. Підприємство має понад 100 постачальників сировини, витратних матеріалів та послуг, основними постачальниками сировини для виробленої продукції.

Інформація про формування податкових зобов`язань та формування податкового кредиту відповідно до господарської діяльності відображена в щомісячних податкових деклараціях з податку на додану вартість.

Загальна сума за календарний рік (з 01.03.2021 по 28.02.2022) сплачених сум єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та податків і зборів, контроль за справлянням яких покладено на ДПС, платником податку та його відокремленими підрозділами, якими подано податкову накладну/розрахунок коригування для реєстрації в Реєстрі, становить 1167090 грн, у т. ч: ПДВ - 576764 грн; податок на прибуток 58996 грн; ПДФО - 241734 грн; ЄCB - 289596 грн.

У поясненнях зазначено, що усе наведене підтверджує можливість та реальність здійснення господарських операцій за відповідними видами діяльності, тому просить врахувати подану Таблицю даних платника податку. Діяльність за зазначеними кодами згідно з КВЕД є постійною, регулярною і впливає на фінансовий результат.

Станом на 12.01.2023, відповідно до даних електронного кабінету платника, недоїмка відсутня.

Починаючи з 24 лютого 2022 року нормальний виробничий процес порушено.

Враховуючи, що юридична та фактична адреса підприємства - м. Мелітополь, який є тимчасово окупованим, виробництво готової продукції зупинено, але керівництву та працівникам підприємства вдалося евакуювати частину готової продукції до міста Дніпро. У ТОВ «Перше», за адресою: м.Дніпро, вул. Журналістів 7, підприємство орендує складські приміщення.

Відповідачем в основу прийняття оскаржуваних рішень від 02.02.2023 №8195611/43629228, від 17.02.2023 № 8285594/43629228, від 03.03.2023 № 8369091/43629228 покладено наступну мотивацію:

- наявність у контролюючих органах податкової інформації, що свідчить про здійснення платником податків ризикових операцій: відсутність (недостатня кількість) найманих працівників;

- відсутні трудові ресурси, які необхідні для реалізації товарів, робіт/послуг та ведення діяльності в задекларованих обсягах.

Відтак, за своєю суттю підставою для неврахування поданих позивачем таблиць даних платника ПДВ є відсутність у ТОВ «ГСТ-ГРУП» відповідної кількості найманих працівників (трудових ресурсів), необхідних для реалізації товарів та ведення господарської діяльності, що, на думку відповідача, свідчить про здійснення позивачем ризикових операцій.

При цьому, в поясненнях від 12.01.2023 №12/01-01 позивачем вказано, що загальна сума за календарний рік (з 01.03.2021 по 28.02.2022) сплачених сум єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та податків і зборів, контроль за справлянням яких покладено на ДПС, платником податку та його відокремленими підрозділами, якими подано податкову накладну/розрахунок коригування для реєстрації в Реєстрі, становить 1167090 грн., у т. ч: ПДВ - 576764 грн; податок на прибуток 58996 грн; ПДФО - 241734 грн; ЄCB - 289596 грн.

В інформаційній довідці від 10.02.2023 №10/02-01 позивачем вказано, що у товариства середня кількість найманих працівників за останній рік (з 01.03.2021 до 28.02.2022) до початку військової агресії Росії проти України складала 25 працівників, у поясненнях від 12.01.2023 до таблиці даних було надано вичерпну інформацію щодо того, що продукція була вироблена на підприємстві до 24.02.2022 та евакуйована до м. Дніпра у період військових дій, також у поясненнях зазначено про суми сплачених податків за найманих працівників, а саме: ПДФО - 241734 грн, ЄСВ - 289596 грн.

Водночас у вказаній довідці позивач зазначив, що керівництву ТОВ «ГСТ-ГРУП» не зрозуміло, яким чином та виходячи з яких підстав комісією ДПС було встановлено, що 25 працівників недостатньо для виготовлення відвантаженої продукції, по якій зупинена реєстрація податкових накладних та вкотре зазначив, що відвантажена продукція, по якій зупинена реєстрація податкових накладних - це виконання зобов`язань товариства, які воно взяло на себе до початку військової агресії Росії проти України, тобто і виробництво продукції було здійснено також до початку військової агресії.

На підтвердження зазначеного позивачем надано податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків-фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску за 4 квартал 2021 року, відомості про нарахування заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) застрахованим особам за 4 квартал 2021 року.

Пунктом 17 Порядку № 1165 визначено, що у рішенні про неврахування таблиці даних платника податку в обов`язковому порядку зазначається причина такого неврахування

У свою чергу суд зазначає, що загальними вимогами, які висуваються до акту індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.

Разом з тим, в оскаржуваних рішеннях не зазначено, яким чином відповідач встановив достатню кількість працівників, необхідних для провадження позивачем господарської діяльності, та їх недостатність та, як наслідок, підстави для нереєстрації таблиці даних платника податку на додану вартість. Спірні рішення не містять ані посилань на кількість власних трудових ресурсів, які на думку відповідача є необхідними, ані на підстави, за яких такої кількості власних та залучених трудових ресурсів недостатньо для визначеним платником податків в таблиці даних видам діяльності, що свідчить про формальність прийнятих рішень.

Водночас позивач виконав покладений на нього обов`язок та обґрунтував необхідність та підстави визначення кодів УТЗЕД, заявлених в поданих таблицях даних.

Суд зазначає, що рішення контролюючого органу повинне відповідати критеріям чіткості та зрозумілості акта індивідуальної дії та не породжувати його неоднозначного трактування, що в свою чергу впливає на можливість реалізації права або виконання обов`язку платником податків виконати юридичне волевиявлення суб`єкта владних повноважень.

Зазначені висновки неодноразово викладалися Верховним Судом, зокрема, у постанові від 09.07.2019 у справі № 140/2093/18.

У свою чергу невиконання контролюючим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності, що узгоджується із правовими висновками, викладеними у постановах Верховного Суду від 23.10.2018 у справі № 822/1817/18 та від 20.08.2019 у справі № 2540/3009/18.

Ані в рішеннях, ані у відзиві відповідачем не зазначено належних, об`єктивних та вмотивованих причин неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість.

Між тим, орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень.

Оскаржувані рішення податкового органу не відповідають наведеним вимогам щодо обґрунтованості, чіткості та зрозумілості, наведені у них обставини не доведені належними та допустимими доказами, наведене обґрунтування породжує неоднозначне трактування та сприйняття, що додає ознак для кваліфікації цього рішення як юридично дефектного документу.

Отже, враховуючи наведене, суд робить висновок, що податковий орган, приймаючи оскаржувані рішення від 02.02.2023 №8195611/43629228, від 17.02.2023 № 8285594/43629228 та 03.03.2023 № 8369091/43629228 не обґрунтував їх належним чином, з посиланням на первинні документи, тому вказані рішення є протиправними та підлягають скасуванню.

Відповідно до п.22 Порядку №1165 таблиця даних платника податку враховується у разі надходження до контролюючого органу рішення суду про скасування рішення про неврахування таблиці даних платника податку, яке набрало законної сили.

Таким чином, належним способом захисту прав позивача є скасування рішень від 02.02.2023 №8195611/43629228, від 17.02.2023 № 8285594/43629228 та 03.03.2023 № 8369091/43629228 про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість, поданих ТОВ «ГСТ-ГРУП».

Подання до податкового органу судового рішення про скасування рішення про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість тягне за собою врахування податковим органом таблиці даних платника податку.

Відповідно достатті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна, довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановленихстаттею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Із заявлених позовних вимог, на підставі системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд робить висновок, що позовна заява підлягає задоволенню.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Відтак, сплачений позивачем відповідно до платіжної інструкції від 10.07.2023 судовий збір у сумі 2684 грн підлягає стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись ст. ст. 139,241-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України,

УХВАЛИВ:

Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «ГСТ-ГРУП» (вул. Журналістів, буд. 7, м. Дніпро, 49051, код ЄДРПОУ 43629228) до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (вул. Сімферопольська, буд. 17А, м. Дніпро, 49005, код ЄДРПОУ ВП 44118658) про визнання протиправними та скасування рішень задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС України у Дніпропетровській області про врахування/неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість від 02.02.2023 №8195611/43629228.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС України у Дніпропетровській області про врахування/неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість від 17.02.2023 № 8285594/43629228.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС України у Дніпропетровській області про врахування/неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість від 03.03.2023 № 8369091/43629228.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ГСТ-ГРУП» судові витрати з оплати судового збору у розмірі 2684 (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири) грн.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Р.З. Голобутовський

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.10.2023
Оприлюднено05.10.2023
Номер документу113894806
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —160/18026/23

Ухвала від 16.07.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Ухвала від 29.05.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Олефіренко Н.А.

Ухвала від 01.04.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Прокопчук Т.С.

Ухвала від 14.02.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Прокопчук Т.С.

Ухвала від 30.11.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Ухвала від 30.10.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Рішення від 02.10.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Голобутовський Роман Зіновійович

Ухвала від 25.07.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Голобутовський Роман Зіновійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні