Ухвала
від 03.10.2023 по справі 420/9941/22
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/9941/22

У Х В А Л А

03 жовтня 2023 року м.Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Скупінської О.В., розглянувши заяву представника відповідача Доценка Олександра, про заміну сторони по справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «АЕРОСТРОЙ ПЛЮС» (67667, Одеська область, Біляївський район, смт Хлібодарське, вул. Тираспільське шосе, 41-А, код ЄДРПОУ 41798820) до Головного управління ДПС в Одеській області (65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5, код ЄДРПОУ 43142370) про визнання протиправним та скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії

В С Т А Н О В И В:

До Одеського окружного адміністративного суду 19 липня 2022 року надійшла позовна заява товариства з обмеженою відповідальністю «АЕРОСТРОЙ ПЛЮС» до Головного управління ДПС в Одеській області, в якій позивач просить суд:

1. Визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС в Одеській області про відповідність платника податку на додану вартість ТОВ «АЕРОСТРОЙ ПЛЮС» № 4607 від 15.02.2022 та № 33374 від 23.06.2022 критеріям ризиковості платника податку;

2. Зобов`язати Головне управління ДПС в Одеській області виключити Товариство з обмеженою відповідальністю ТОВ «АЕРОСТРОЙ ПЛЮС» з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Позовні вимоги товариство з обмеженою відповідальністю «АЕРОСТРОЙ ПЛЮС» обґрунтовує тим, що позивач належить до реального сектору економіки. Під час здійснення господарської діяльності, 15.02.2022 ТОВ «АЕРОСТРОЙ ПЛЮС» засобами електронного зв`язку від Головного управління ДПС в Одеській області отримало рішення N 4607 від 15.02.2022 про відповідність ТОВ «АЕРОСТРОЙ ПЛЮС» критеріям ризиковості платника податку, а саме: п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Позивач не погоджується з прийнятими рішеннями, зважаючи на наступне. Як вбачається з тексту рішення від 15.02.2022 № 4607 про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку ТОВ «АЕРОСТРОЙ ПЛЮС», прийнятого Комісією з підстав відповідності позивача критеріям ризиковості платника податку, а саме пункту 8 Критеріїв, зокрема, у податкового органу «наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі поточної діяльності при реалізації покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій/розрахунку коригування». Тобто, в графі "Податкова інформація (заповнюється у разі відповідності пункту, 8 критеріїв ризиковості платника податку - взагалі не зазначено конкретної податкової інформації, а лише процитовано п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Скориставшись правами, наданими Порядком N 1165, Позивач у порядку адміністративного оскарження звернувся до ГУ ДПС в Одеській області з Повідомленням про подання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку № 3 від 21.02.2022, а також 15.06.2022 з відповідними поясненнями та додатками до них. Згідно пояснень та додатків, позивач у повному обсязі підтвердив здійснення фінансовогосподарський операцій. Однак, на зазначене повідомлення, пояснення та надану документацію щодо невідповідності висновку ГУ ДПС в Одеській області, позивач отримав безпідставне рішення комісії ГУ ДПС в Одеській області № 33374 від 23.06.2022 про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку ТОВ «АЕРОСТРОЙ ПЛЮС», а саме пункту 8 Критеріїв, зокрема, вказано, що «Подані документи не відображають у повному обсязі провадження фінансово-господарської діяльності підприємства, що унеможливлює прийняття рішення про невідповідність критеріям ризиковості». Згідно зазначеного рішення, відповідач переклав обов`язок доказування своєї невинуватості на позивача, що являється неприпустимим в силу закріпленого ст. 62 Конституції України принципу презумпції невинуватості.

Справа 19.07.2022 була розподілена на суддю Цховребову М.Г.

Ухвалою судді Цховребової М.Г. від 08.08.2022 прийнято позовну заяву до розгляду. Відкрито провадження в адміністративній справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «АЕРОСТРОЙ ПЛЮС» до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправними та скасування рішень. Вирішено справу розглядати в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.

Розпорядженням керівника апарату Одеського окружного адміністративного суду від 06.09.2023 №421 справу №420/9941/22 було призначено до повторного автоматичного розподілу, за результатами якого 06.09.2023 головуючою суддею визначено Скупінську О.В.

Ухвалою судді від 11.09.2023 прийнято до провадження адміністративну справу № 420/9941/22 за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «АЕРОСТРОЙ ПЛЮС» до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправним та скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії. Розпочато розгляд справи №420/9941/22 спочатку в порядку ст. 262 КАС України.

23 вересня 2022 року до суду надійшов відзив (вх..№ ЕП/27605/22) представника Головного управління ДПС в Одеській області Доценка Олександра, на позовну заяву з проханням відмовити у задоволенні позову ТОВ «АЕРОСТРОЙ ПЛЮС».

Одночасно з відзивом представником відповідача, до суду була подана заява про заміну сторони, а саме відповідач просить суд замінити відповідача по справі № 420/9941/22 «Головне управління ДПС в Одеській області, код ЄДРПОУ 43142370 (65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5)» на правонаступника Головне управління ДПС в Одеській області, код ЄДРПОУ ВП 44069166 (65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5), як відокремленого підрозділу Державної податкової служби України».

Розглянувши зазначене клопотання, суд зазначає таке.

Відповідно до ч. 1 ст. 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Відповідно до ч.ч. 1, 4 ст. 46 КАС України сторонами в адміністративному процесі є позивач та відповідач. Відповідачем в адміністративній справі є суб`єкт владних повноважень, якщо інше не встановлено цим Кодексом.

Суб`єкт владних повноважень - орган державної влади (у тому числі без статусу юридичної особи), орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг (п. 7 ч. 1 ст. 4 КАС України).

Так, зі змісту ст.48 КАС України слідує, що суд зобов`язаний встановлювати належність особи, зазначеної позивачем у якості відповідача, з огляду на те, чи повинна вона відповідати за позовними вимогами, заявленими в адміністративному позові.

При цьому наведеною процесуальною нормою передбачена можливість заміни неналежного відповідача належним, якщо суд приходить до висновку, що саме ця особа має відповідати за пред`явленим позовом.

Пунктом 1 Постанови Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 № 893 «Деякі питання територіальних органів Державної податкової служби» вирішено ліквідувати як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з додатком.

Відповідно до п. 2 постанови Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 територіальні органи Державної податкової служби, що ліквідуються відповідно до пункту 1 цієї постанови, продовжують здійснювати свої повноваження та функції до утворення Державною податковою службою територіальних органів згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови та прийняття рішення про можливість забезпечення здійснення такими органами повноважень та функцій територіальних органів, що ліквідуються. Таке рішення приймається Державною податковою службою після здійснення заходів, пов`язаних із внесенням до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань даних про територіальні органи Державної податкової служби, що будуть утворені згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови, як відокремлені підрозділи юридичної особи публічного права, затвердженням положень про них, структур, штатних розписів, кошторисів та заповненням 30 відсотків вакансій.

Права та обов`язки територіальних органів Державної податкової служби, що ліквідуються відповідно до пункту 1 цієї постанови, переходять Державній податковій службі та її територіальним органам у межах, визначених положеннями про Державну податкову службу та її територіальні органи.

Наказом Державної податкової служби України від 30.09.2020 № 529 «Про утворення територіальних органів Державної податкової служби» утворено як відокремлений підрозділ Державної податкової служби територіальний орган - Головне управління ДПС в Одеській області.

Згідно з витягом із Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, Головне управління ДПС Одеській області, код ЄДРПОУ ВП 44069166, як відокремлений підрозділ Державної податкової служби України зареєстровано 14.12.2020.

Наказом ДПС України від 24.12.2020 № 755 визначено розпочати з 01.01.2021 здійснення територіальними органами ДПС утвореними як її відокремлені підрозділи згідно з наказом Державної податкової служби України від 30.09.2020 № 529 «Про утворення територіальних органів Державної податкової служби», повноважень та функцій територіальних органів ДПС, що ліквідуються відповідно до п. 1 постанови Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 № 893 «Деякі питання територіальних органів Державної податкової служби».

В свою чергу, наказом Головного управління ДПС в Одеській області від 30.12.2020 № 114 визначено розпочати з 01.01.2021 здійснення Головним управлінням ДПС в Одеській області, утвореним як відокремлений підрозділ ДПС згідно з наказом ДПС від 30.09.2020 № 529 «Про утворення територіальних органів Державної податкової служби», функцій і повноважень Головного управління ДПС в Одеській області, що ліквідується відповідно до пункту 1 постанови № 893.

Відповідно до п. 1 Положення про Головне управління ДПС в Одеській області, затвердженого Наказом ДПС України від 12.11.2020 № 643 Головне управління ДПС в Одеській області є територіальним органом, утвореним на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України.

Головне управління ДПС в Одеській області забезпечує реалізацію повноважень ДПС на території Одеської області.

Головне управління ДПС в Одеській області є правонаступником майна, прав та обов`язків Головного управління ДПС в Одеській області (ЄДРПОУ 43142370).

Відповідно до ч. 1,2 ст. 211 Закону України «Про центральні органи виконавчої влади» територіальні органи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, та центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, можуть утворюватися в межах граничної чисельності державних службовців та працівників відповідного центрального органу виконавчої влади і коштів, передбачених на утримання центрального органу виконавчої влади, ліквідовуватися, реорганізовуватися керівником відповідного центрального органу виконавчої влади як відокремлені підрозділи центрального органу виконавчої влади за погодженням з міністром, який спрямовує та координує діяльність такого центрального органу виконавчої влади.

Територіальні органи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, та центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, визначені частиною першою цієї статті, утворюються без статусу юридичної особи та є органами державної влади, можуть мати окремий баланс, рахунки в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, печатку та бланк зі своїм найменуванням та із зображенням Державного Герба України.

Відповідно до приписів ч.ч.3, 4, 6 ст.48 КАС України, якщо позов подано не до тієї особи, яка повинна відповідати за позовом, суд до ухвалення рішення у справі за згодою позивача замінює первісного відповідача належним відповідачем, не закриваючи провадження у справі, якщо це не потягне за собою зміни підсудності адміністративної справи. Суд має право за клопотанням позивача до ухвалення рішення у справі залучити до участі у ній співвідповідача.

Якщо позивач не згоден на заміну відповідача іншою особою, суд може залучити цю особу як другого відповідача. У разі відмови у задоволенні позову до такого відповідача понесені позивачем витрати відносяться на рахунок держави.

Після заміни сторони, залучення другого відповідача розгляд адміністративної справи починається спочатку.

Виходячи з предмету спору, суд вважає що позовну заяву подано позивачем не до належного відповідача, та враховуючи відсутність позиції позивача на заміну первісного відповідача належним відповідачем, суд вважає за необхідне залучити до участі у справі другого відповідача - Головного управління ДПС в Одеській області (65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5, код ЄДРПОУ ВП 44069166).

Керуючись ст.ст. 46, 48, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

У Х В А Л И В:

Заяву представника відповідача Доценка Олександра, про заміну неналежного відповідача по справі задовольнити частково.

Залучити до участі у справі другого відповідача - Головного управління ДПС в Одеській області (65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5, код ЄДРПОУ ВП 44069166).

Розпочати розгляд адміністративної справи №420/9941/22 спочатку.

Копію ухвали надіслати особам, які беруть участь у справі.

Ухвала набирає законної сили з моменту підписання її суддею та оскарженню не підлягає.

СуддяОлена СКУПІНСЬКА

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.10.2023
Оприлюднено05.10.2023
Номер документу113897589
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —420/9941/22

Ухвала від 13.06.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Постанова від 29.04.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Осіпов Ю.В.

Ухвала від 11.01.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Осіпов Ю.В.

Ухвала від 11.01.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Осіпов Ю.В.

Рішення від 14.11.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Скупінська О.В.

Ухвала від 03.10.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Скупінська О.В.

Ухвала від 03.10.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Скупінська О.В.

Ухвала від 11.09.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Скупінська О.В.

Ухвала від 07.08.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Цховребова М.Г.

Ухвала від 25.07.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Цховребова М.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні