Рішення
від 07.09.2023 по справі 910/8031/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Київ

07.09.2023Справа № 910/8031/23

За позовомВсеукраїнської благодійної організації "Український фонд культури"до1. Департаменту комунальної власності м.Києва виконавчого органу Київської міської ради 2. Комунального підприємства "Київжитлоспецексплуатація"провизнання договору оренди продовженим Суддя Смирнова Ю.М.

Секретар судового засідання Негеля Ю.М.

Представники учасників справи:

від позивачаСтаршинський В.А.;від відповідача 1Онищенко Т.О.;від відповідача 2Цимбаліст В.В.;

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Всеукраїнська благодійна організація "Український фонд культури" звернулася до Господарського суду міста Києва з позовом до Департаменту комунальної власності м.Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та Комунального підприємства "Київжитлоспецексплуатація" про визнання продовженим з 03 червня 2023 року на період дії воєнного стану та протягом чотирьох місяців з дати припинення чи скасування воєнного стану договору №578-1 про передачу майна територіальної громади міста Києва в оренду від 06.06.2017 (нова редакція договору про передачу майна територіальної громади міста Києва в оренду від 01.08.2012 №578), укладеного між Департаментом комунальної власності міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), Всеукраїнською Благодійною організацією "Український фонд культури" та Комунальним підприємством "Київжитлоспецексплуатація".

Обґрунтовуючи заявлені позовні вимоги позивач зазначає, що з огляду на не повідомлення відповідачами позивача у визначений постановою Кабінету Міністрів України №634 від 27.05.2022 строк про не продовження укладеного між сторонами договору оренди, є підстави вважати, що такий договір є продовженим на період дії воєнного стану та протягом чотирьох місяців з дати припинення чи скасування воєнного стану.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 29.05.2023 за вказаним позовом відкрито провадження у справі №910/8031/23 справу вирішено розглядати за правилами загального позовного провадження; підготовче засідання у справі призначено на 12.07.2023.

09.06.2023 від відповідача 2 надійшов відзив на позов, в якому останній проти заявлених позовних вимог заперечив. Серед іншого, відповідач 2 зазначив, що твердження позивача про те, що він не отримував від орендодавця та балансоутримувача повідомлення щодо відмови від продовження договору №578-1 про передачу майна територіальної громади міста Києва в оренду від 06.06.2017 не відповідає дійсності, а вказаний правочин припинив свою дію на підставі абз.3 розділу 1 ст.19 Закону України "Про оренду державного та комунального майна" та п.5 постанови Кабінету Міністрів України від 27.05.2022 №634 "Про особливості оренди державного та комунального майна у період воєнного стану".

14.06.2023 через канцелярію суду від відповідача 1 надійшов відзив на позов, в якому останній проти заявлених позовних вимог заперечив з підстав, які тотожні, наведеним у відзиві на позов відповідача 2, а також клопотання про долучення документів до матеріалів справи.

04.07.2023 до суду надійшла зустрічна позовна заява Департаменту комунальної власності м.Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) до Всеукраїнської Благодійної організації "Український фонд культури" про виселення відповідача за зустрічним позовом з нежитлових приміщень загальною площею 676,10 кв.м, в т.ч. підвал - 8,60 кв.м, 1 поверх - 493,00 кв.м, антресоль 1 поверху - 169,80 кв.м, антресоль 2 поверху - 4,70 кв.м, розташованих за адресою: місто Київ, вул.Липська, будинок 16, літ.А.

05.07.2023 від позивача надійшли клопотання про долучення до матеріалів справи доказів та відповідь на відзиви, в якій позивач проти тверджень відповідачів, викладених у відзивах на позов, заперечив.

07.08.2023 від позивача надійшло клопотання про відмову відповідачу 1 у поновленні пропущеного процесуального строку для подання зустрічного позову.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 10.07.2023 у задоволенні заяви Департаменту комунальної власності м.Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про поновлення строку для подання зустрічного позову відмовлено, зустрічний позов Департаменту комунальної власності м.Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) повернуто заявнику.

В підготовчому засіданні 12.07.2023 судом встановлено строк для подання заперечень на відповідь на відзив до наступного підготовчого засідання та оголошено перерву до 02.08.2023.

28.07.2023 від відповідача 2 надійшли заперечення на відповідь на відзив, в яких відповідач 2 додатково обґрунтував заперечення проти заявлених позовних вимог.

01.08.2023 від позивача надійшла заява про зупинення провадження у справі №910/8031/23 до набрання законної сили судовим рішенням у справі №910/11355/23 за позовом Всеукраїнської благодійної організації "Український фонд культури" до Департаменту комунальної власності м.Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про визнання незаконним та скасування наказу.

Крім того, 01.08.2023 позивач подав клопотання про долучення до матеріалів справи доказів.

02.08.2023 від позивача надійшло клопотання про долучення до матеріалів справи доказів.

У підготовчому судовому засіданні 02.08.2023 судом відмовлено у задоволенні заяви позивача про зупинення провадження у справі №910/8031/23 до набрання законної сили судовим рішенням у справі №910/11355/23 з огляду на відсутність процесуальних підстав для її задоволення.

Також 02.08.2023 судом закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 07.09.2023.

06.09.2023 від позивача надійшла заява щодо строків подання доказів на підтвердження понесених судових витрат.

Представник позивача у судовому засіданні 07.09.2023 заявлені позовні вимоги підтримав.

Представники відповідачів у судовому засіданні 07.09.2023 проти заявлених позовних вимог заперечили.

В судовому засіданні 07.09.2023 на підставі ст.240 Господарського процесуального кодексу України проголошено вступну та резолютивну частини рішення суду.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, Господарський суд міста Києва

ВСТАНОВИВ:

01.08.2012 між Головним управлінням комунальної власності м.Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (орендодавець), Комунальним підприємством "Київжитлоспецексплуатація" (балансоутримувач) та Всеукраїнською благодійною організацією "Український фонд культури" (орендар) укладено договір №578 про передачу майна територіальної громади міста Києва в оренду, відповідно до умов якого орендодавець на підставі рішень Київської міської ради про передачу майна в оренду, а саме: рішення Київської міської ради від 19.02.2009 №67/1122 додаток 2 пункт 2, від 09.07.2009 №784/1840 додаток 6 пункт 7 та від 29.04.2010 №589/4027 додаток 7 пункт 21 "Про питання оренди об`єктів права комунальної власності територіальної громади міста Києва" передає, а орендар приймає в оренду нерухоме майно (нежитлові приміщення), що належить до комунальної власності територіальної громади міста Києва (далі - об`єкт оренди), яке знаходиться за адресою: вулиця Липська, будинок №16, літера А для розміщення благодійної організації. Цей договір визначає взаємовідносини сторін щодо строкового, платного користування орендарем об`єктом оренди (п.п.1.1, 1.2).

Відповідно до акту приймання-передачі нерухомого майна від 01.08.2012 орендодавець та балансоутримувач передали, а орендар прийняв об`єкт оренди за договором.

В подальшому, 06.06.2017 між Департаментом комунальної власності м.Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (орендодавець), Комунальним підприємством "Київжитлоспецексплуатація" (підприємство -балансоутримувач) та Всеукраїнською благодійною організацією "Український фонд культури" (орендар) укладено договір №578-1 про передачу майна територіальної громади міста Києва в оренду (нова редакція договору про передачу майна територіальної громади міста Києва в оренду від 01.08.2012 №578) (договір), відповідно до умов якого на підставі протоколів засідання постійної комісії Київської міської ради з питань власності від 05 квітня 2016 року протокол №12 (п.73 ч.П) та від 27 квітня 2016 року протокол №14 (п.8 ч.П) передає, а орендар приймає в оренду нерухоме майно (нежитлові приміщення), що належить до комунальної власності територіальної громади міста Києва (далі - об`єкт оренди), яке знаходиться за адресою: місто Київ, вулиця Липська, будинок №16, літ.А для розміщення благодійної організації. Цей договір визначає взаємовідносини сторін щодо строкового, платного користування орендарем об`єктом оренди (п.п.1.1, 1.2).

Відповідно до п.2.1 договору об`єктом оренди є нежитлові приміщення загальною площею: 676,10 кв.м, в т.ч. підвал - 8,60 кв.м, 1 поверх - 493,00 кв.м, антресоль 1 поверху -169,80 кв.м, антресоль 2 поверху - 4,70 кв.м, згідно з викопіюванням з поповерхового плану, що складає невід`ємну частину договору про передачу майна територіальної громади міста Києва в оренду від 01.08.2012 №578.

Згідно п.9.1 договору цей договір є укладеним з моменту підписання ного сторонами і діє з 06.06.2017 по 04.06.2020. У разі, якщо законом передбачене нотаріальне посвідчення і державна реєстрація, цей договір є укладеним з моменту державної реєстрації.

У п.9.4 договору зазначено, що договір припиняється в разі, зокрема, закінчення строку, на який його було укладено.

У разі відсутності заяви однієї із сторін про припинення цього договору або зміну його умов після закінчення строку його чинності протягом одного місяця договір вважається продовженим на той самий строк і на тих самих умовах, які були передбачені цим договором. Зазначені дії оформляються додатковою угодою, яка є невід`ємною частиною цього договору (п.9.7 договору).

Договором №1 від 15.02.2019 до договору п.9.7 викладено у новій редакції, а саме: "Для продовження дії договору на новий строк орендар звертається до орендодавця за три місяці до закінчення строку дії цього договору із заявою про продовження договору на новий строк. До заяви додається новий звіт з незалежної оцінки об`єкта, як передбачено п.4.2.21 цього договору. У разі неотримання орендодавцем заяви орендаря і звіту з незалежної оцінки об`єкта протягом двох місяців з дати закінчення граничного строку для їх надання орендодавець зобов`язаний направити орендарю повідомлення про припинення цього договору. Зазначене повідомлення повинно бути направлено не пізніше одного місяця після закінчення строку дії договору. У разі відсутності заяви однієї із сторін про припинення цього договору або зміну його умов після закінчення строку його дії протягом одного місяця договір вважається продовженим на той самий строк і на тих самих умовах, які були передбачені цим договором. Зазначені дії оформляються відповідним договором, який є невід`ємною частиною цього договору".

Дослідивши зміст укладеного між сторонами договору, суд дійшов висновку, що даний правочин є договором оренди комунального майна.

Правовідносини сторін, які стосуються оренди нерухомого майна комунальної власності, регулюються нормами Закону України "Про оренду державного та комунального майна", а також положеннями Цивільного та Господарського кодексів України.

Частина 1 ст.759 Цивільного кодексу України та ст.283 Господарського кодексів України передбачають, що за договором найму (оренди) наймодавець передає або зобов`язується передати наймачеві майно у користування за плату на певний строк.

За приписами ч.3 ст.760 Цивільного кодексу України особливості найму окремих видів майна встановлюються цим кодексом та іншим законом.

Укладаючи договір оренди №578-1 про передачу майна територіальної громади міста Києва в оренду від 06.06.2017 сторони керувалися положеннями Закону України "Про оренду державного та комунального майна" від 10.04.1992 (в редакції, яка була чинною на момент укладення договору), який є спеціальним законом, що регулює правовідносини, які склалися між сторонами.

Відповідно до ч.1 ст.2 Закону України "Про оренду державного та комунального майна" від 10.04.1992 орендою є засноване на договорі строкове платне користування майном, необхідним орендареві для здійснення підприємницької та іншої діяльності.

Згідно з ч.1 ст.13 Закону України "Про оренду державного та комунального майна" від 10.04.1992 передача об`єкта оренди орендодавцем орендареві здійснюється у строки і на умовах, визначених у договорі оренди.

Судом встановлено, що за актом приймання-передачі нерухомого майна від 01.08.2012 орендодавець та балансоутримувач передали, а орендар прийняв об`єкт оренди за договором.

Закон України "Про оренду державного та комунального майна" від 10.04.1992 втратив чинність з 01.02.2020 на підставі Закону України "Про оренду державного та комунального майна" від 03.10.2019.

Згідно з ч.2 Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про оренду державного та комунального майна" від 03.10.2019 договори оренди державного або комунального майна, укладені до набрання чинності цим Законом, продовжуються в порядку, передбаченому законодавством, яке діяло до дати набрання чинності цим Законом, до дати, яка наступить раніше: набрання чинності рішенням Кабінету Міністрів України чи рішенням представницького органу місцевого самоврядування (щодо договорів оренди комунального майна, розташованого в межах відповідної територіальної громади), передбаченим абз.5 ч.2 ст.18 цього Закону, або 1 липня 2020 року. Після настання однієї з дат, яка відповідно до цього пункту наступить раніше, але у будь-якому випадку не раніше дня введення в дію цього Закону, договори оренди продовжуються в порядку, визначеному цим Законом. Договори оренди державного та комунального майна, укладені до набрання чинності цим Законом, зберігають свою чинність та продовжують діяти до моменту закінчення строку, на який вони були укладені.

Постанова Кабінету Міністрів України від 03.06.2020 №83 "Про деякі питання оренди державного та комунального майна", якою затверджено Порядок передачі в оренду державного та комунального майна, набрала чинності 17.06.2020.

Згідно з ч.4 ст.284 Господарського кодексу України строк договору оренди визначається за погодженням сторін. У разі відсутності заяви однієї із сторін про припинення або зміну умов договору оренди протягом одного місяця після закінчення строку дії договору він вважається продовженим на такий самий строк і на тих самих умовах, які були передбачені договором.

Правові наслідки продовження користування майном після закінчення строку договору оренди також визначені у ст.764 Цивільного кодексу України за змістом якої, якщо наймач продовжує користуватися майном після закінчення строку договору найму, то, за відсутності заперечень наймодавця протягом одного місяця, договір вважається поновленим на строк, який був раніше встановлений договором.

Ця норма визначає можливість продовження договору оренди на той самий термін і на тих самих умовах. При цьому, для такого автоматичного продовження договору оренди передбачена особливість - відсутність заяви (повідомлення) однієї із сторін про припинення чи зміну умов договору протягом місяця після закінчення терміну його дії.

Відповідно до частин 1 та 2 ст.17 Закону України "Про оренду державного та комунального майна" від 10.04.1992 термін договору оренди визначається за погодженням сторін. Термін договору оренди не може бути меншим, ніж п`ять років, якщо орендар не пропонує менший термін. У разі відсутності заяви однієї із сторін про припинення або зміну умов договору оренди протягом одного місяця після закінчення терміну дії договору, він вважається продовженим на той самий термін і на тих самих умовах, які були передбачені договором.

Правовий аналіз наведених норм матеріального права свідчить про те, що закінчення строку договору оренди, він може бути продовжений на той самий строк, на який цей договір укладався, за умови, якщо проти цього не заперечує орендодавець. Якщо на дату закінчення строку договору оренди і протягом місяця після закінчення цього строку мали місце заперечення орендодавця щодо поновлення договору на новий строк, то такий договір припиняється. Оскільки зазначеними нормами визначено умови, за яких договір оренди вважається пролонгованим на строк, який був раніше встановлений, і на тих самих умовах, що були передбачені договором, то для продовження дії договору, не вимагається обов`язкового укладення нового договору або внесення змін до нього.

З урахуванням наведеного договір оренди №578-1 про передачу майна територіальної громади міста Києва в оренду від 06.06.2017 був поновлений з 04.06.2020 на 2 роки 364 дні і припинився 02.06.2023.

Указом Президента України від 24.02.2022 №64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні", затвердженого Законом України від 24.02.2022 "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" в Україні введено воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року, який наразі продовжено з 05 години 30 хвилин 18 серпня 2023 року строком на 90 діб згідно Указу Президента України від 26.07.2023 №451/2023 "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні", затвердженого Законом України від 27.07.2023 "Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні".

Пунктом 61 Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про оренду державного та комунального майна" від 03.10.2019 визначено, що під час дії воєнного стану Кабінет Міністрів України може встановити інші правила передачі в оренду державного та комунального майна, ніж ті, що передбачені цим Законом, зокрема щодо продовження договору оренди, щодо запровадження можливості автоматичного продовження договорів оренди, строк дії яких закінчується під час дії воєнного стану, на строк до припинення чи скасування та на чотири місяці після припинення чи скасування воєнного стану.

Відповідно до п.5 постанови Кабінету Міністрів України від 27.05.2022 №634 "Про особливості оренди державного та комунального майна у період воєнного стану" (набрала чинності з 01.06.2022) договори оренди державного та комунального майна, строк дії яких завершується у період воєнного стану, вважаються продовженими на період дії воєнного стану та протягом чотирьох місяців з дати припинення чи скасування воєнного стану, крім випадку, коли балансоутримувач з урахуванням законодавства, статуту або положення балансоутримувача про погодження уповноваженим органом управління, до сфери управління якого належить балансоутримувач, за 30 календарних днів до дати закінчення договору оренди повідомив орендодавцю та орендарю про не продовження договору оренди з підстав, визначених ст.19 Закону України "Про оренду державного та комунального майна".

Відповідно до ст.19 Закону України "Про оренду державного та комунального майна" від 03.10.2019 рішення про відмову у продовженні договору оренди може бути прийнято: у випадках, передбачених статтею 7 цього Закону; якщо орендоване приміщення необхідне для власних потреб балансоутримувача, які обґрунтовані у письмовому зверненні балансоутримувача, поданому ним орендарю; якщо орендар, який бажає продовжити договір оренди майна в порядку, встановленому частиною другою статті 18 цього Закону, не надав звіт про оцінку об`єкта оренди у визначений цим Законом строк; якщо орендар порушував умови договору оренди та не усунув порушення, виявлені балансоутримувачем або орендодавцем у строк, визначений у приписі балансоутримувача та/або орендодавця; якщо орендар допустив прострочення сплати орендної плати на строк більше трьох місяців; якщо орендар станом на дату довідки балансоутримувача, передбаченої частиною шостою статті 18 цього Закону, має заборгованість зі сплати орендної плати або не здійснив страхування об`єкта оренди, чи має заборгованість зі сплати страхових платежів.

Відповідно до підпункту 3.3 п.3 рішення Київської міської ради від 23.07.2020 №50/9129 "Про деякі питання оренди комунального майна територіальної громади міста Києва" рішення про продовження договорів оренди комунального майна, в тому числі тих, які укладені та продовжуються вперше, за умови, якщо строк оренди за такими договорами становить п`ять років або менше; укладені без проведення аукціону з установами, організаціями, передбаченими частиною першою статті 15 приймається орендодавцем.

Листом від 27.02.2022 №01/02-23с позивач, на виконання п.4.2.21 договору, просив орендодавця продовжити дію укладеного між сторонами договору оренди.

Листом від 27.02.2023 №062/15/1/05-668 відповідач 2 повідомив позивача та відповідача 1 про те, що договір №578-1 про передачу майна територіальної громади міста Києва в оренду від 06.06.2017 припиняється 02.06.2023 та продовжуватися не буде, у зв`язку з тим, що нежилі приміщення, які є об`єктом оренди необхідні підприємству-балансоутримувачу для власних потреб.

Відповідно до наказу Департаменту комунальної власності м.Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 15.03.2023 №5801-ОД "Про деякі питання оренди майна територіальної громади міста Києва" у продовженні договору №578-1 про передачу майна територіальної громади міста Києва в оренду від 06.06.2017 (нова редакція договору про передачу майна територіальної громади міста Києва в оренду від 01.08.2012 №578), укладеного з Всеукраїнською благодійною організацією "Український фонд культури" на користування нежитловими приміщеннями загальною площею 676,10 кв.м за адресою: м.Київ, вулиця Липська, будинок №16, літ.А, для розміщення благодійної організації відмовлено у зв`язку із необхідністю використання орендованих приміщень для власних потреб балансоутримувача.

Листом від 22.03.2023 №062/05-15-1427 Департамент комунальної власності м.Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) повідомив Всеукраїнську благодійну організацію "Український фонд культури" про прийняте рішення.

Листом від 30.03.2023 №062/15/1/05-1009 підприємство-балансоутримувач просило Всеукраїнську благодійну організацію "Український фонд культури" передати орендовані за договором приміщення за актом приймання-передачі нежилих приміщень

Листом від 04.05.2023 №04/05/23-01 позивач повідомив Департамент комунальної власності м.Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про те, що у зв`язку з відсутністю будь-яких заперечень зі сторони орендодавця щодо продовження дії договору оренди, він вважає такий договір продовженим на період дії воєнного стану та протягом чотирьох місяців з дати припинення чи скасування воєнного стану.

Листом від 23.05.2023 №062/05-15-2772 Департамент комунальної власності м.Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) повторно повідомив Всеукраїнську благодійну організацію "Український фонд культури" про прийняте рішення щодо відмови у продовженні договору №578-1 про передачу майна територіальної громади міста Києва в оренду від 06.06.2017 (нова редакція договору про передачу майна територіальної громади міста Києва в оренду від 01.08.2012 №578).

Таким чином, як підтверджено матеріалами справи, відповідач 2 повідомляв позивача листом від 27.02.2023 №062/15/1/05-668 про те, що нежилі приміщення загальною площею 676,10 кв.м у будинку №16 літера А на вулиці Липській необхідні для власних потреб підприємства-балансоутримувача, а саме: для розміщення структурного підрозділу підприємства, виконуючого функції, які мають на меті стале та безперервне функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення міста Києва в особливий період (період воєнного стану), утримання нежитлового фонду міста Києва в належному стані, збереження об`єктів культурної спадщини та забезпечення належної експлуатації і ремонту інженерних мереж, споруд і обладнання.

При цьому, надсилання зазначеного листа на адресу позивача підтверджується фіскальним чеком відділення зв`язку від 27.02.2023, списком рекомендованих листів №52 від 27.02.2023, рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення №0104405453401.

Крім того, листом від 30.03.2023 №062/15/1/05-1009 відповідач 2 повідомив орендаря про прийняття орендодавцем рішення щодо відмови орендарю у продовженні договору оренди. Зазначений лист був також надісланий на належну адресу позивача, що підтверджується фіскальним чеком відділення зв`язку від 03.04.2023, списком рекомендованих листів №6 від 03.04.2023, рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення №0104405453177.

Лист від 22.03.2023 №062/05-15-1427 Департаменту комунальної власності м.Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), яким повідомив Всеукраїнську благодійну організацію "Український фонд культури" про прийняте рішення про відмову у продовженні терміну дії договору оренди надіслано на адресу позивача 22.03.2023, що підтверджується фіскальним чеком відділення зв`язку від 22.03.2023 про надсилання відправлення №0101140280888, а також інформацією з офіційного сайту поштового оператора про вручення відправлення №0101140280888 адресату - Всеукраїнській благодійній організації "Український фонд культури".

Лист від 23.05.2023 №062/05-15-2772 Департаменту комунальної власності м.Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), яким повторно повідомлено Всеукраїнську благодійну організацію "Український фонд культури" про прийняте рішення щодо відмови у продовженні договору №578-1 про передачу майна територіальної громади міста Києва в оренду від 06.06.2017 (нова редакція договору про передачу майна територіальної громади міста Києва в оренду від 01.08.2012 №578) надіслано на адресу позивача 25.05.2023, що підтверджується фіскальним чеком відділення зв`язку від 25.05.2023, накладною відділення зв`язку №0100109766555 від 25.05.2023, описом вкладення у цінний лист від 2.05.2023, рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення №0100109766555 та інформацією з офіційного сайту поштового оператора про вручення відправлення №0100109766555 адресату - Всеукраїнській благодійній організації "Український фонд культури".

Відповідно до п.8 Правил надання послуг поштового зв`язку затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 05.03.2009 №270 (далі - Правила) оператори поштового зв`язку надають послуги з пересилання внутрішніх та міжнародних поштових відправлень, поштових переказів. До внутрішніх поштових відправлень належать, зокрема, листи - прості, рекомендовані, з оголошеною цінністю.

Пунктом 11 Правил визначено, що поштові відправлення залежно від технології приймання, обробки, перевезення, доставки/вручення поділяються на такі категорії: прості, рекомендовані, без оголошеної цінності, з оголошеною цінністю.

Згідно з п.19 Правил внутрішні поштові відправлення з оголошеною цінністю можуть прийматися для пересилання з описом вкладення та/або з післяплатою.

Із аналізу зазначених норм слідує, що Правилами визначено окремі категорії поштових відправлень: рекомендовані листи та листи з оголошеною цінністю; з описом вкладення можуть бути лише листи з оголошеною цінністю; до інших видів листів опис вкладення не передбачений. Повідомлення про вручення поштового відправлення, поштового переказу -повідомлення, яким оператор поштового зв`язку доводить до відома відправника чи уповноваженої ним особи інформацію про дату вручення реєстрованого поштового відправлення, виплати коштів за поштовим переказом та прізвище одержувача (п.2 Правил).

Відповідно до п.62 Правил у разі подання для пересилання реєстрованого поштового відправлення, поштового переказу з повідомленням про його вручення відправник заповнює бланк повідомлення на свою поштову адресу або адресу особи, якій за його дорученням належить надіслати повідомлення після вручення поштового відправлення, поштового переказу.

У постанові від 14.04.2021 у справі №876/74/20 Верховний Суд зазначає, що направлення листа рекомендованою кореспонденцією на дійсну адресу є достатнім для того, щоб вважати повідомлення належним, оскільки отримання зазначеного листа адресатом перебуває поза межами контролю відправника, а тому не може свідчити про неправомірність його дій.

Отже, із врахуванням викладеного вище, суд відхиляє твердження позивача про неповідомлення його орендодавцем та підприємством-балансоутримувачем у встановлений законодавством строк про відмову від продовження договору оренди, оскільки ці твердження позивача спростовуються наявними в матеріалах справи доказами, у зв`язку з чим правовідносини сторін, що виникли з договору оренди №578-1 про передачу майна територіальної громади міста Києва в оренду від 06.06.2017 припинилися 02.06.2023.

В свою чергу, припинення договору оренди свідчить про відсутність у орендаря правових підстав для подальшого користування об`єктом оренди.

За таких обставин, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Всеукраїнської благодійної організації "Український фонд культури" до Департаменту комунальної власності м.Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та Комунального підприємства "Київжитлоспецексплуатація" про визнання продовженим з 03 червня 2023 року на період дії воєнного стану та протягом чотирьох місяців з дати припинення чи скасування воєнного стану договору №578-1 про передачу майна територіальної громади міста Києва в оренду від 06.06.2017 (нова редакція договору про передачу майна територіальної громади міста Києва в оренду від 01.08.2012 №578) є необґрунтованими та не підлягають задоволенню.

Інші доводи та заперечення сторін судом розглянуті та відхилені як такі, що на результат вирішення спору - відмову у задоволенні позову з наведених вище підстав, впливу не мають.

У відповідності до вимог ст.129 Господарського процесуального кодексу України судові витрати позивача залишити за позивачем.

Керуючись ст.ст.74, 129, 238-241 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

1. У задоволенні позову відмовити повністю.

2. Судові витрати позивача залишити за позивачем.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Рішення, відповідно до ст.ст.256, 257 Господарського процесуального кодексу України, може бути оскаржено до Північного апеляційного господарського суду шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складено 04.10.2023

Суддя Ю.М. Смирнова

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення07.09.2023
Оприлюднено09.10.2023
Номер документу113956185
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах щодо права власності чи іншого речового права на нерухоме майно (крім землі) про комунальну власність щодо оренди

Судовий реєстр по справі —910/8031/23

Постанова від 06.02.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Буравльов С.І.

Ухвала від 23.01.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Буравльов С.І.

Ухвала від 18.12.2023

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Буравльов С.І.

Ухвала від 04.12.2023

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Буравльов С.І.

Ухвала від 30.10.2023

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Буравльов С.І.

Рішення від 07.09.2023

Господарське

Господарський суд міста Києва

Смирнова Ю.М.

Ухвала від 10.07.2023

Господарське

Господарський суд міста Києва

Смирнова Ю.М.

Ухвала від 29.05.2023

Господарське

Господарський суд міста Києва

Смирнова Ю.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні