КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
25 вересня 2023 року Київ № 320/14651/23
Київський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Шевченко А.В., за участю секретаря судового засідання Касаткіної Ю.О.,
представника позивача: Крилова Д.А.,
представника відповідача: Дубенка В.П.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Підприємства «Здоров`я 2000» Громадської організації «Всеукраїнської організації союз осіб з інвалідністю України» до Головного управління ДПС у м. Києві про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення та зобов`язання вчинити певні дії,
в с т а н о в и в:
Підприємство «Здоров`я-2000» Всеукраїнської організації інвалідів «Союз організацій інвалідів України» звернулось до суду з позовом до Головного управління ДПС у м. Києві, в якому позивач просив суд:
- визнати протиправним та скасувати повністю податкове повідомлення-рішення від 02.01.2023 № 00000250704 форми «В3»;
- зобов`язати відповідача внести до реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування ПДВ дані щодо узгодженої суми бюджетного відшкодування, заявленої позивачем за податковий період червень 2022 року у розмірі 16 094 917, 00 грн. відповідно до абзацу 2 пункту 200.15 статті 200 Податкового кодексу України.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що Головне управління Державної податкової служби у місті Києві при прийнятті рішення про відмову в отриманні бюджетного відшкодування за період червень 2022 року в розмірі 16 094 917,00 грн. (податкове повідомлення-рішення від 02.01.2023 р. за №00000250704, форма «В3», надалі також - Оскаржуване податкове рішення) вийшло за межі повноважень податкового органу, встановлених Податковим кодексом України та не у спосіб, що визначені Конституцією та законами України, та прийняло рішення, яке суперечить законодавству.
Ухвалою суду від 01.06.2023 відкрито загальне позовне провадження у справі, призначено підготовче засідання на 28.06.2023.
28.06.2023 у підготовчому засіданні оголошено перерву до 11.07.2023.
Через канцелярію суду 27.06.2023 надійшла заява позивача про зміну (уточнення) предмета позову, в якій просив суд:
- визнати протиправним та скасувати повністю податкове повідомлення-рішення від 02.01.2023 № 00000250704 форми «В3»;
- зобов`язати відповідача внести до реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування ПДВ дані щодо узгодженої суми бюджетного відшкодування, заявленої позивачем за податковий період червень 2022 року у розмірі 16 094 917, 00 грн. відповідно до абзацу 2 пункту 200.15 статті 200 Податкового кодексу України;
- визнати протиправним та скасувати повністю податкове повідомлення-рішення від 24.03.2023 за № 00222610704 (форми «В3»);
- зобов`язати відповідача внести до реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування ПДВ дані щодо узгодженої суми бюджетного відшкодування, заявленої позивачем за податковий період січень 2022 року у розмірі 1 569 433, 00 грн. відповідно до абзацу 2 пункту 200.15 статті 200 Податкового кодексу України.
Оцінивши подану позивачем заяву, зареєстровану у суді 27.06.2023 про зміну (уточнення) предмета позову, суд дійшов висновку, що ця заява за своєю суттю є заявою про зміну предмета і підстав позову, що є недопустимим, тож така заява судом не приймається до розгляду в межах цієї справи.
Ухвалою суду від 11.07.2023 заяву про зміну (уточнення) предмета позову разом із доданими документами повернуто позивачу без розгляду.
Крім того, у підготовчому засідання 11.07.2023 протокольною ухвалою, занесеною до протоколу судового засідання, замінено найменування позивача з Підприємства «Здоров`я-2000» Всеукраїнської організації інвалідів «Союз організацій інвалідів України» на Підприємство «Здоров`я-2000» Громадської організації «Всеукраїнської організації союз осіб з інвалідністю України». При цьому код ЄДРПОУ залишився незмінним, а адресою місцезнаходження значиться: 69001, Запорізька обл., м. Запоріжжя, вул. Тюленіна Сергія, буд. 13.
Ухвалою суду від 18.07.2023 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті.
Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному обсязі та просив позов задовольнити.
Представник відповідача під час судового розгляду справи проти позову заперечував та зазначив, що оскаржуване рішення прийнято відповідно до вимог чинного законодавства, посилаючись на обставини, викладені у відповідному акті перевірки та наданому суду відзиві на позовну заяву.
Розглянувши подані представниками сторін документи та матеріали, з`ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив таке.
Позивачем у грудні 2021 року було імпортовано з країн ЄС вживаний одяг, взуття та текстильні вироби на загальну суму 80 474 583,00 грн., з урахуванням ввізного мита 5,3%. На зазначену вартість товарів митним органом було нараховано ПДВ (20%) в розмірі 16 094 917,00 грн.
Загальна вартість імпортованого товару, з урахуванням нарахованого ввізного мита, в розмірі 80 474 583,00 грн. була включена до податкової декларації з ПДВ за грудень 2021 року в рядок 11.1, колонка А, а розмір сплаченого ПДВ в розмірі 16 094 917,00 грн. - рядок 11.1, колонка Б.
Загальна сума ПДВ за наслідком постачання товарів у грудні 2021 року склала 16 094 917,00 грн., яку заявлено до бюджетного відшкодування за податковий період - червень 2022 року.
Суму ПДВ, зазначену в рядку 20.2.1 декларації з ПДВ за грудень 2021 року за нормою підпункту «б» пункту 200.4 статті 200 ПК України, було заявлено до бюджетного відшкодування за податковий період - червень 2022 року, про що подано заяву про повернення суми бюджетного відшкодування та/або суми коштів на рахунку у системі електронного адміністрування ПДВ та/або врахування реєстраційної суми платника податку, що реорганізується, в обрахунку реєстраційної суми правонаступника (Д4) від 18.07.2022.
На підставі підпункту 78.1.8 пункту 78.1 статті 78 ПК України ГУ ДПС у м. Києві з 20.10.2022 по 09.11.2022 проведено документальну позапланову виїзну перевірку з питань достовірності нарахування сум бюджетного відшкодування ПДВ на поточний рахунок платника податку за червень 2022 року (з урахуванням уточнюючого розрахунку від 20.07.2022 № 9134236375).
За результатами перевірки ГУ ДПС у м. Києві був складений акт перевірки №46959/26-15-07-04-02/30404677 від 12.12.2022 (далі - Акт перевірки).
Відповідно до акта перевірки встановлено порушення Підприємством «Здоров`я-2000» (код ЄДРПОУ: 30404677) абзацу б) пункту 200.4 статті 200 Кодексу і, як наслідок, Підприємство «Здоров`я-2000» Громадської організації «Всеукраїнської організації союз осіб з інвалідністю України» відмовлено у бюджетному відшкодуванні податку на додану вартість на поточний рахунок платника у банку за червень 2022 суму ПДВ у розмірі 16 094 917 гривень.
Висновки ГУ ДПС у м. Києві базуються на тому, що позивачем не було надано документи під час перевірки на запит податкового органу.
02.01.2023 позивачем отримано податкове повідомлення-рішення від 02.01.2023 за № 00000250704 (форма «В3»), яким відмовлено в отриманні бюджетного відшкодування за період червень 2022 року в розмірі 16 094 917 грн. Зазначене податкове повідомлення-рішення винесено податковим органом на підставі акта перевірки.
На отримане податкове повідомлення-рішення від 02.01.2023 за № 00000250704 (форма «В3»), позивачем було надіслано скаргу до ДПС України, яку рішенням ДПС України про результати розгляду скарги від 22.02.2023 за №4502/6/99-00-06-01-05-06 було залишено без задоволення.
Рішення ДПС України про результати розгляду скарги від 22.02.2023 за №4502/6/99-00-06-01-05-06 було отримано позивачем засобами поштового зв`язку 02.03.2023.
З матеріалів справи вбачається таке.
09.11.2021 між Підприємством «Здоров`я-2000», як Комітентом, та ТОВ «Іфагор», як Комісіонером, було укладено Договір комісії № IFZD/13.
Відповідно до пункту 1.1 цього Договору Комісіонер зобов`язується за дорученням Комітента здійснювати від свого імені та за рахунок Комітента за обумовлену цим Договором винагороду такі дії:
1.1.1 придбання у нерезидентів України вживаного одягу, взуття, речей (далі - Товар). Асортимент, кількість, ціна та інші характеристики зазначеного Товару визначаються в додатках до цього Договору, які є його невід`ємною частиною;
1.1.2 укладає імпортні зовнішньоекономічні договори купівлі-продажу Товару з нерезидентами України (далі - Продавці). Істотні умови контрактів, а саме: асортимент, кількість, якість і максимальна ціна купівлі Товару, умови (базиси) поставки, а також інші умови та вказівки Комітента обумовлюються сторонами в додатках до цього Договору, які є його невід`ємною частиною;
1.1.3 збереження та транспортування Товару відповідно до базису поставки за Контрактом;
1.1.4 укладає необхідні договори митного оформлення Товару при отриманні та за необхідності може виконувати всі необхідні митні платежі.
Згідно з пунктом 1.2 Договору Товар, що пройшов митне оформлення, передається Комісіонером Комітенту та є власністю Комітента.
Товар, що є предметом цього Договору, передається Комісіонером Комітенту за Актом приймання-передачі у місці зберігання відповідними партіями товару та/або частинами партії товару згідно додатку, який складається на кожну партію товару окремо, за адресою, зазначеною у відповідному додатку (пункт 1.3 Договору).
При цьому сторони погодили, що вантажоодержувачем товару буде безпосередньо сам Комісіонер (пункт 1.4 Договору).
Відповідно до пункту 2.1.6 Договору після постачання партії товару від Продавця Комісіонер зобов`язаний надавати Комітенту письмовий звіт щодо здійснення купівлі Товару (надалі - Звіт Комісіонера). У межах цього Договору датою здійснення постачання партії товару від Продавця вважається дата оформлення основної (постійної) митної декларації на таку партію товару.
При цьому у разі застосування електронної форми декларування, Комісіонер зобов`язаний надати копію електронної митної декларації, оформленої за допомогою автоматизованої системи митного оформлення, перетворену у візуальну форму, придатну для сприйняття її змісту (пункт 2.1.12 Договору).
Також Комісіонер зобов`язаний надавати Комітентові Акти приймання-передачі наданих послуг з поставки відповідної партії товару (пункт 2.1.14 Договору).
При цьому умовами Договору до обов`язків Комітента віднесено перерахування всіх необхідних митних платежів для митного оформлення Товару (пункт 2.2.6 Договору).
Комітент перераховує грошові кошти для оплати Продавцям нерезидентам України за поставлений Товар на поточний рахунок Комісіонера в національній валюті України - гривні. Купівлю валюти для розрахунків із нерезидентами Продавцям за поставлений Товар Комісіонер здійснює самостійно та приймає на себе всі ризики щодо коливання курсу іноземної валюти (пункт 3.2 Договору).
Ціною цього Договору є вартість наданих Комісіонером послуг відповідно до Звітів Комісіонера та Актів прийому-передачі наданих послуг (пункт 3.4 Договору).
Вимоги щодо Товару, який поставлявся Комісіонером за Договором комісії в грудні 2021 року, а також строки, терміни і умови поставки, розмір комісійної винагороди визначалися сторонами щодо кожної окремої поставки у відповідному додатку до Договору комісії в період з 11.11.2021 по 08.12.2021.
Протягом грудня 2021 року ТОВ «Іфагор», як Комісіонером, було поставлено Товар Підприємству «Здоров`я-2000» на загальну суму 41 735 201, 32 грн., що підтверджується: актами прийому-передачі товару з комісії від 01.12.2021, 02.12.2021, 06.12.2021, 07.12.2021, 08.12.2021, 09.12.2021, 14.12.2021, 15.12.2021, 16.12.2021, 17.12.2021, 18.12.2021, 20.12.2021, 22.12.2021, 23.12.2021, 28.12.2021, 30.12.2021. У вказаних актах зазначено найменування поставленого товару, його кількість, вартість і місце передачі; звітами комісіонера від 01.12.2021, 02.12.2021, 06.12.2021, 07.12.2021, 08.12.2021, 09.12.2021, 14.12.2021, 15.12.2021, 16.12.2021, 17.12.2021, 18.12.2021, 20.12.2021, 22.12.2021, 23.12.2021, 28.12.2021, 30.12.2021. У звітах комісіонера зазначаються найменування продавця товару, реквізити митної декларації, за якою було ввезено товар, найменування, сума в валюті та в гривневому еквіваленті вартості товару, розмір комісійної винагороди.
Актом надання послуг № 803 від 31.12.2021 підтверджено відсутність зауважень Комітента до Комісіонера до обсягу і якості наданих послуг.
17.09.2021 між Підприємством «Здоров`я-2000», як Комітентом, та ТОВ «Найдора», як Комісіонером, було укладено Договір комісії №1-ЗД-НД.
Відповідно до пункту 1.1 цього Договору Комісіонер зобов`язується за дорученням Комітента здійснювати від свого імені та за рахунок Комітента за обумовлену цим Договором винагороду такі дії:
1.1.1 придбання у нерезидентів України вживаного одягу, взуття, речей (далі - Товар). Асортимент, кількість, ціна та інші характеристики зазначеного Товару визначаються в додатках до цього Договору, які є його невід`ємною частиною;
1.1.2 укладає імпортні зовнішньоекономічні договори купівлі-продажу Товару з нерезидентами України (далі - Продавці). Істотні умови контрактів, а саме: асортимент, кількість, якість і максимальна ціна купівлі Товару, умови (базиси) поставки, а також інші умови та вказівки Комітента обумовлюються сторонами в додатках до цього Договору, які є його невід`ємною частиною;
1.1.3 збереження та транспортування Товару відповідно до базису поставки за Контрактом;
1.1.4 укладає необхідні договори митного оформлення Товару при отриманні та за необхідності може виконувати всі необхідні митні платежі.
Згідно з пунктом 1.2 Договору Товар, що пройшов митне оформлення, передається Комісіонером Комітенту та є власністю Комітента.
Товар, що є предметом цього Договору, передається Комісіонером Комітенту за Актом приймання-передачі у місці зберігання відповідними партіями товару та/або частинами партії товару згідно додатку, який складається на кожну партію товару окремо, за адресою, зазначеною у відповідному додатку (пункт 1.3 Договору).
При цьому сторони погодили, що вантажоодержувачем товару буде безпосередньо сам Комісіонер (пункт 1.4 Договору).
Відповідно до пункту 2.1.6 Договору після постачання партії товару від Продавця Комісіонер зобов`язаний надавати Комітенту письмовий звіт щодо здійснення купівлі Товару (надалі - Звіт Комісіонера). У межах цього Договору датою здійснення постачання партії товару від Продавця вважається дата оформлення основної (постійної) митної декларації на таку партію товару.
При цьому у разі застосування електронної форми декларування, Комісіонер зобов`язаний надати копію електронної митної декларації, оформленої за допомогою автоматизованої системи митного оформлення, перетворену у візуальну форму, придатну для сприйняття її змісту (пункту 2.1.12 Договору).
Також Комісіонер зобов`язаний надавати Комітентові Акти приймання-передачі наданих послуг з поставки відповідної партії товару (пункт 2.1.14 Договору).
При цьому умовами Договору до обов`язків Комітента віднесено перерахування всіх необхідних митних платежів для митного оформлення Товару (пункт 2.2.6 Договору).
Комітент перераховує грошові кошти для оплати Продавцям нерезидентам України за поставлений Товар на поточний рахунок Комісіонера в національній валюті України - гривні. Купівлю валюти для розрахунків із нерезидентами Продавцям за поставлений Товар Комісіонер здійснює самостійно та приймає на себе всі ризики щодо коливання курсу іноземної валюти (пункт 3.2 Договору).
Ціною цього Договору є вартість наданих Комісіонером послуг відповідно до Звітів Комісіонера та Актів прийому-передачі наданих послуг (пункт 3.4 Договору).
Вимоги щодо Товару, який поставлявся Комісіонером за Договором комісії в грудні 2021 року, а також строки, терміни і умови поставки, розмір комісійної винагороди визначалися сторонами щодо кожної окремої поставки у відповідному додатку до Договору комісії в період з 10.11.2021 по 29.11.2021.
Протягом грудня 2021 року ТОВ «Найдора», як Комісіонером, було поставлено Товар Підприємству «Здоров`я-2000» на загальну суму 26 465 050, 58 грн., що підтверджується: актами прийому-передачі товару з комісії від 01.12.2021, 02.12.2021, 06.12.2021, 07.12.2021, 08.12.2021, 14.12.2021, 15.12.2021, 16.12.2021, 20.12.2021, 21.12.2021, 22.12.2021, 23.12.2021, 28.12.2021. У вказаних актах зазначено найменування поставленого товару, його кількість, вартість і місце передачі; звітами комісіонера від 01.12.2021, 02.12.2021, 06.12.2021, 07.12.2021, 08.12.2021, 14.12.2021, 15.12.2021, 16.12.2021, 20.12.2021, 21.12.2021, 22.12.2021, 23.12.2021, 28.12.2021. У звітах комісіонера зазначаються найменування продавця товару, реквізити митної декларації, за якою було ввезено товар, найменування, сума в валюті та в гривневому еквіваленті вартості товару, розмір комісійної винагороди.
Актом надання послуг № 403 від 31.12.2021 підтверджено відсутність зауважень Комітента до Комісіонера до обсягу і якості наданих послуг.
11.01.2021 між Підприємством «Здоров`я-2000», як Комітентом, та ТОВ «Лінейч», як Комісіонером, було укладено Договір комісії № ЗД.Л.1.
Відповідно до пункту 1.1 цього Договору Комісіонер зобов`язується за дорученням Комітента здійснювати від свого імені та за рахунок Комітента за обумовлену цим Договором винагороду такі дії:
1.1.1 придбання у нерезидентів України вживаного одягу, взуття, речей (далі - Товар). Асортимент, кількість, ціна та інші характеристики зазначеного Товару визначаються в додатках до цього Договору, які є його невід`ємною частиною;
1.1.2 укладає імпортні зовнішньоекономічні договори купівлі-продажу Товару з нерезидентами України (далі - Продавці). Істотні умови контрактів, а саме: асортимент, кількість, якість і максимальна ціна купівлі Товару, умови (базиси) поставки, а також інші умови та вказівки Комітента обумовлюються сторонами в додатках до цього Договору, які є його невід`ємною частиною;
1.1.3 збереження та транспортування Товару відповідно до базису поставки за Контрактом;
1.1.4 укладає необхідні договори митного оформлення Товару при отриманні та за необхідності може виконувати всі необхідні митні платежі.
Згідно з пунктом 1.2 Договору Товар, що пройшов митне оформлення, передається Комісіонером Комітенту та є власністю Комітента.
Товар, що є предметом цього Договору, передається Комісіонером Комітенту за Актом приймання-передачі у місці зберігання відповідними партіями товару та/або частинами партії товару згідно додатку, який складається на кожну партію товару окремо, за адресою, зазначеною у відповідному додатку (пункт 1.3 Договору).
При цьому сторони погодили, що вантажоодержувачем товару буде безпосередньо сам Комісіонер (пункт 1.4 Договору).
Відповідно до пункту 2.1.6 Договору після постачання партії товару від Продавця Комісіонер зобов`язаний надавати Комітенту письмовий звіт щодо здійснення купівлі Товару (надалі - Звіт Комісіонера). В межах цього Договору датою здійснення постачання партії товару від Продавця вважається дата оформлення основної (постійної) митної декларації на таку партію товару.
При цьому у разі застосування електронної форми декларування, Комісіонер зобов`язаний надати копію електронної митної декларації, оформленої за допомогою автоматизованої системи митного оформлення, перетворену у візуальну форму, придатну для сприйняття її змісту (пункт 2.1.12 Договору).
Також Комісіонер зобов`язаний надавати Комітентові Акти приймання-передачі наданих послуг з поставки відповідної партії товару (пункт 2.1.14 Договору).
При цьому умовами Договору до обов`язків Комітента віднесено перерахування всіх необхідних митних платежів для митного оформлення Товару (пункт 2.2.6 Договору).
Комітент перераховує грошові кошти для оплати Продавцям нерезидентам України за поставлений Товар на поточний рахунок Комісіонера в національній валюті України - гривні. Купівлю валюти для розрахунків із нерезидентами Продавцям за поставлений Товар Комісіонер здійснює самостійно та приймає на себе всі ризики щодо коливання курсу іноземної валюти (пункт 3.2 Договору).
Ціною цього Договору є вартість наданих Комісіонером послуг відповідно до Звітів Комісіонера та Актів прийому-передачі наданих послуг (пункт 3.4 Договору).
Вимоги щодо Товару, який поставлявся Комісіонером за Договором комісії в грудні 2021 року, а також строки, терміни і умови поставки, розмір комісійної винагороди визначалися сторонами щодо кожної окремої поставки у відповідному додатку до Договору комісії в період з 19.11.2021 по 22.12.2021.
Протягом грудня 2021 року ТОВ «Лінейч», як Комісіонером, було поставлено Товар Підприємству «Здоров`я-2000» на загальну суму 2 333 006, 79 грн., що підтверджується: актами прийому-передачі товару з комісії від 02.12.2021, 06.12.2021, 07.12.2021, 15.12.2021, 20.12.2021. У вказаних актах зазначено найменування поставленого товару, його кількість, вартість і місце передачі; звітами комісіонера від 02.12.2021, 06.12.2021, 07.12.2021, 15.12.2021, 20.12.2021. У звітах комісіонера зазначаються найменування продавця товару, реквізити митної декларації, за якою було ввезено товар, найменування, сума в валюті та в гривневому еквіваленті вартості товару, розмір комісійної винагороди.
Актом надання послуг № 15 від 31.12.2021 підтверджено відсутність зауважень Комітента до Комісіонера до обсягу і якості наданих послуг.
Разом із тим, у грудні 2021 року позивачем було ввезено товари на митну територію України в режимі «імпорт» за прямими контрактами з нерезидентами України (ComfortSp.z o.o, Республіка Польща, та WalkbrookpropertiesLimitada, Коста-Ріка), що підтверджується Контрактом №COM-ZD-1 від 20.09.2021, Контрактом №ZD.WB.05 від 05.01.2021 та вантажно-митними деклараціями №UA209140/2021/124233 від 02.12.2021, №UA209140/2021/128670 від 15.12.2021, №UA209140/2021/129468 від 16.12.2021, №UA209140/2021/132215 від 24.12.2021.
Загалом у грудні 2021 року контрагентами позивача (комісіонерами та постачальниками за прямими договорами) було поставлено позивачу товари на загальну суму 72 912 698, 17 грн., що підтверджується наступними митними деклараціями: №UA209170/2021/095458 від 01.12.2021, №UA209170/2021/095457 від 01.12.2021, №UA209170/2021/095469 від 01.12.2021, №UA209170/2021/095477 від 01.12.2021, №UA209170/2021/095471 від 01.12.2021, №UA209170/2021/095506 від 01.12.2021, №UA209170/2021/095487 від 01.12.2021, №UA209170/2021/095485 від 01.12.2021, №UA209170/2021/095541 від 01.12.2021, №UA209170/2021/095648 від 01.12.2021, №UA209170/2021/095890 від 02.12.2021, №UA209170/2021/095881 від 02.12.2021, №UA209170/2021/095875 від 02.12.2021, №UA209170/2021/095866 від 02.12.2021, №UA209170/2021/095929 від 02.12.2021, №UA209140/2021/124034 від 02.12.2021, №UA209170/2021/095865 від 02.12.2021, №UA209140/2021/124049 від 02.12.2021, №UA209140/2021/124232 від 02.12.2021, №UA209170/2021/095876 від 02.12.2021, №UA209140/2021/124233 від 02.12.2021, №UA209170/2021/096122 від 02.12.2021, №UA209170/2021/096175 від 02.12.2021, №UA209140/2021/125372 від 06.12.2021, №UA209140/2021/125463 від 06.12.2021, №UA209170/2021/097205 від 06.12.2021, №UA209170/2021/097203 від 06.12.2021, №UA209170/2021/097218 від 06.12.2021, №UA209170/2021/097219 від 06.12.2021, №UA209140/2021/125514 від 06.12.2021, №UA209170/2021/097229 від 06.12.2021, №UA209140/2021/125481 від 06.12.2021, №UA209170/2021/097226 від 06.12.2021, №UA209170/2021/097225 від 06.12.2021, №UA209170/2021/097237 від 06.12.2021, №UA209170/2021/097256 від 06.12.2021, №UA209170/2021/097213 від 06.12.2021, №UA209170/2021/097279 від 06.12.2021, №UA209170/2021/097233 від 06.12.2021, №UA209170/2021/097276 від 06.12.2021, №UA209170/2021/096319 від 06.12.2021, №UA209170/2021/097298 від 06.12.2021, №UA209170/2021/097303 від 06.12.2021, №UA209170/2021/097322 від 07.12.2021, №UA209170/2021/097433 від 07.12.2021, №UA209140/2021/125749 від 07.12.2021, №UA209170/2021/097402 від 07.12.2021, №UA209170/2021/097445 від 07.12.2021, №UA209140/2021/125761 від 07.12.2021, №UA209140/2021/125747 від 07.12.2021, №UA209170/2021/097416 від 07.12.2021, №UA209170/2021/097700 від 07.12.2021, №UA209170/2021/097674 від 07.12.2021, №UA209140/2021/126004 від 07.12.2021, №UA209170/2021/097830 від 08.12.2021, №UA209170/2021/097825 від 08.12.2021, №UA209170/2021/097823 від 08.12.2021, №UA209140/2021/126257 від 08.12.2021, №UA209140/2021/126264 від 08.12.2021, №UA209170/2021/098194 від 09.12.2021, №UA209170/2021/098193 від 09.12.2021, №UA209140/2021/128654 від 14.12.2021, №UA209170/2021/099910 від 14.12.2021, №UA209170/2021/099942 від 14.12.2021, №UA209170/2021/099941 від 14.12.2021, №UA209170/2021/099907 від 14.12.2021, №UA209170/2021/099901 від 14.12.2021, №UA209170/2021/099936 від 14.12.2021, №UA209170/2021/099933 від 14.12.2021, №UA209170/2021/099921 від 14.12.2021, №UA209170/2021/099919 від 14.12.2021, №UA209170/2021/099891 від 14.12.2021, №UA209170/2021/099960 від 15.12.2021, №UA209170/2021/099951 від 15.12.2021, №UA209170/2021/099950 від 15.12.2021, №UA209170/2021/099894 від 15.12.2021, №UA209170/2021/099964 від 15.12.2021, №UA209140/2021/128664 від 15.12.2021, №UA209170/2021/100064 від 15.12.2021, №UA209140/2021/128679 від 15.12.2021, №UA209140/2021/128677 від 15.12.2021, №UA209140/2021/128670 від 15.12.2021, №UA209140/2021/128667 від 15.12.2021, №UA209170/2021/100435 від 16.12.2021, №UA209170/2021/100138 від 16.12.2021, №UA209170/2021/100420 від 16.12.2021, №UA209140/2021/129388 від 16.12.2021, №UA209140/2021/129376 від 16.12.2021, №UA209140/2021/129552 від 16.12.2021, №UA209140/2021/129468 від 16.12.2021, №UA209170/2021/101086 від 17.12.2021, №UA209140/2021/130115 від 18.12.2021, №UA209170/2021/101320 від 20.12.2021, №UA209170/2021/101322 від 20.12.2021, №UA209170/2021/101311 від 20.12.2021, №UA209170/2021/101309 від 20.12.2021, №UA209170/2021/101380 від 20.12.2021, №UA209170/2021/101379 від 20.12.2021, №UA209170/2021/101405 від 20.12.2021, №UA209140/2021/130446 від 20.12.2021, №UA209140/2021/130447 від 20.12.2021, №UA209170/2021/101468 від 20.12.2021, №UA209170/2021/101398 від 20.12.2021, №UA209170/2021/101786 від 21.12.2021, №UA209140/2021/130784 від 21.12.2021, №UA209140/2021/130905 від 21.12.2021, №UA209140/2021/131320 від 22.12.2021, №UA209170/2021/102081 від 22.12.2021, №UA209170/2021/102175 від 22.12.2021, №UA209170/2021/102288 від 23.12.2021, №UA209170/2021/102432 від 23.12.2021, №UA209140/2021/131932 від 23.12.2021, №UA209140/2021/132215 від 24.12.2021, №UA209140/2021/132824 від 28.12.2021, №UA209170/2021/103445 від 28.12.2021, №UA209170/2021/103526 від 28.12.2021, №UA209140/2021/132829 від 28.12.2021, №UA209170/2021/104208 від 30.12.2021, №UA209170/2021/104202 від 30.12.2021.
На виконання умов вказаних Договорів комісії та за прямими контрактами з нерезидентами України, контрагентами позивача було передано, а позивачем прийнято в грудні 2021 року наступний товар, зокрема, але не виключно: одяг і додаткові речі до одягу та їх частини, вживані, ступінь зносу до 28%, призначені для подальшого використання, невідсортовані, без індивідуальної упаковки, першої, другої та третьої категорії; взуття вживане, ступінь зносу до 28%, призначене для подальшого використання, невідсортоване, без індивідуальної упаковки, першої, другої та третьої категорії (зимове, весняно-осіннє, літнє); вироби з текстильних матеріалів (дорожні пледи, постільна білизна, скатертини), вживані, ступінь зносу до 28%, призначені для подальшого використання, невідсортовані, без індивідуальної упаковки, першої, другої та третьої категорії.
Під час митного оформлення вказаних митних декларацій позивачем сплачено митним органам 16 700 000 грн. митних платежів, що підтверджується банківською випискою АТ «Банк Альянс» за період з 01.12.2021 по 31.12.2021. Однак, суму від`ємного значення ПДВ за цей період не було заявлено до бюджетного відшкодування в податковій декларації з ПДВ за грудень 2021 року, що підтверджується додатком №3 «Розрахунок суми бюджетного відшкодування» до податкової декларації та Актом перевірки.
У подальшому, отриманий від зазначених постачальників товар був відсортований та переміщений із цеху сортування (Склад 1) у виробництво (розташоване за адресою: Київська обл., с. Чубинське, вул. Садово-Дачна, 12-Б), що підтверджується накладними на переміщення № 1737 від 01.12.2021, № 1821 від 01.12.2021, № 1865 від 01.12.2021, № 1739 від 02.12.2021, № 1823 від 02.12.2021, № 1867 від 02.12.2021, № 1663 від 03.12.2021, № 1741 від 03.12.2021, № 1781 від 03.12.2021, № 1825 від 03.12.2021, № 1869 від 03.12.2021, № 1909 від 03.12.2021, № 1665 від 06.12.2021, № 1743 від 06.12.2021, № 1783 від 06.12.2021, № 1827 від 06.12.2021, № 1871 від 06.12.2021, № 1911 від 06.12.2021, № 1667 від 07.12.2021, № 1745 від 07.12.2021, № 1785 від 07.12.2021, № 1829 від 07.12.2021, № 1873 від 07.12.2021, № 1913 від 07.12.2021, № 1669 від 08.12.2021, № 1703 від 08.12.2021, № 1747 від 08.12.2021, № 1787 від 08.12.2021, № 1831 від 08.12.2021, № 1875 від 08.12.2021, № 1915 від 08.12.2021, № 1671 від 09.12.2021, № 1705 від 09.12.2021, № 1749 від 09.12.2021, № 1789 від 09.12.2021, № 1833 від 09.12.2021, № 1877 від 09.12.2021, № 1917 від 09.12.2021, № 1673 від 10.12.2021, № 1707 від 10.12.2021, № 1751 від 10.12.2021, № 1791 від 10.12.2021, № 1835 від 10.12.2021, № 1879 від 10.12.2021, № 1919 від 10.12.2021, № 1675 від 13.12.2021, № 1709 від 13.12.2021, № 1753 від 13.12.2021, № 1793 від 13.12.2021, № 1837 від 13.12.2021, № 1881 від 13.12.2021, № 1921 від 13.12.2021, № 1677 від 14.12.2021, № 1711 від 14.12.2021, № 1755 від 14.12.2021, № 1795 від 14.12.2021, № 1839 від 14.12.2021, № 1883 від 14.12.2021, № 1923 від 14.12.2021, № 1679 від 15.12.2021, № 1713 від 15.12.2021, № 1757 від 15.12.2021, № 1797 від 15.12.2021, № 1841 від 15.12.2021, № 1885 від 15.12.2021, № 1925 від 15.12.2021, № 1681 від 16.12.2021, № 1715 від 16.12.2021, № 1759 від 16.12.2021, № 1799 від 16.12.2021, № 1843 від 16.12.2021, № 1887 від 16.12.2021, № 1927 від 16.12.2021, № 1683 від 17.12.2021, № 1717 від 17.12.2021, № 1761 від 17.12.2021, № 1801 від 17.12.2021, № 1845 від 17.12.2021, № 1889 від 17.12.2021, № 1929 від 17.12.2021, № 1685 від 20.12.2021, № 1719 від 20.12.2021, № 1763 від 20.12.2021, № 1803 від 20.12.2021, № 1847 від 20.12.2021, № 1891 від 20.12.2021, № 1931 від 20.12.2021, № 1687 від 21.12.2021, № 1721 від 21.12.2021, № 1765 від 21.12.2021, № 1805 від 21.12.2021, № 1849 від 21.12.2021, № 1893 від 21.12.2021, № 1933 від 21.12.2021, № 1689 від 22.12.2021, № 1723 від 22.12.2021, № 1767 від 22.12.2021, № 1807 від 22.12.2021, № 1851 від 22.12.2021, № 1895 від 22.12.2021, № 1935 від 22.12.2021, № 1691 від 23.12.2021, № 1725 від 23.12.2021, № 1769 від 23.12.2021, № 1809 від 23.12.2021, № 1853 від 23.12.2021, № 1897 від 23.12.2021, № 1937 від 23.12.2021, № 1693 від 24.12.2021, № 1727 від 24.12.2021, № 1771 від 24.12.2021, № 1811 від 24.12.2021, № 1855 від 24.12.2021, № 1899 від 24.12.2021, № 1939 від 24.12.2021, № 1695 від 28.12.2021, № 1729 від 28.12.2021, № 1773 від 28.12.2021, № 1813 від 28.12.2021, № 1857 від 28.12.2021, № 1901 від 28.12.2021, № 1941 від 28.12.2021, № 1697 від 29.12.2021, № 1731 від 29.12.2021, № 1775 від 29.12.2021, № 1815 від 29.12.2021, № 1859 від 29.12.2021, № 1903 від 29.12.2021, № 1943 від 29.12.2021, № 1699 від 30.12.2021, № 1733 від 30.12.2021, № 1777 від 30.12.2021, № 1817 від 30.12.2021, № 1861 від 30.12.2021, № 1905 від 30.12.2021, № 1945 від 30.12.2021, № 1701 від 31.12.2021, № 1735 від 31.12.2021, № 1779 від 31.12.2021, № 1819 від 31.12.2021, № 1863 від 31.12.2021, № 1907 від 31.12.2021 та № 1947 від 31.12.2021.
Після переміщення товар було перероблено, що підтверджується звітами виробництва за зміну № 780 від 01.12.2021, № 822 від 01.12.2021, № 844 від 01.12.2021, № 781 від 02.12.2021, № 823 від 02.12.2021, № 845 від 02.12.2021, № 743 від 03.12.2021, № 782 від 03.12.2021, № 802 від 03.12.2021, № 824 від 03.12.2021, № 846 від 03.12.2021, № 866 від 03.12.2021, № 744 від 06.12.2021, № 783 від 06.12.2021, № 803 від 06.12.2021, № 825 від 06.12.2021, № 847 від 06.12.2021, № 867 від 06.12.2021, № 745 від 07.12.2021, № 784 від 07.12.2021, № 804 від 07.12.2021, № 826 від 07.12.2021, № 848 від 07.12.2021, № 868 від 07.12.2021, № 746 від 08.12.2021, № 763 від 08.12.2021, № 785 від 08.12.2021, № 805 від 08.12.2021, № 827 від 08.12.2021, № 849 від 08.12.2021, № 869 від 08.12.2021, № 747 від 09.12.2021, № 764 від 09.12.2021, № 786 від 09.12.2021, № 806 від 09.12.2021, № 828 від 09.12.2021, № 850 від 09.12.2021, № 870 від 09.12.2021, № 748 від 10.12.2021, № 765 від 10.12.2021, № 787 від 10.12.2021, № 807 від 10.12.2021, № 829 від 10.12.2021, № 851 від 10.12.2021, № 871 від 10.12.2021, № 749 від 13.12.2021, № 766 від 13.12.2021, № 788 від 13.12.2021, № 808 від 13.12.2021, № 830 від 13.12.2021, № 852 від 13.12.2021, № 872 від 13.12.2021, № 750 від 14.12.2021, № 767 від 14.12.2021, № 789 від 14.12.2021, № 809 від 14.12.2021, № 831 від 14.12.2021, № 853 від 14.12.2021, № 873 від 14.12.2021, № 751 від 15.12.2021, № 768 від 15.12.2021, № 790 від 15.12.2021, № 810 від 15.12.2021, № 832 від 15.12.2021, № 854 від 15.12.2021, № 874 від 15.12.2021, № 752 від 16.12.2021, № 769 від 16.12.2021, № 791 від 16.12.2021, № 811 від 16.12.2021, № 833 від 16.12.2021, № 855 від 16.12.2021, № 875 від 16.12.2021, № 753 від 17.12.2021, № 770 від 17.12.2021, № 792 від 17.12.2021, № 812 від 17.12.2021, № 834 від 17.12.2021, № 856 від 17.12.2021, № 876 від 17.12.2021, № 754 від 20.12.2021, № 771 від 20.12.2021, № 793 від 20.12.2021, № 813 від 20.12.2021, № 835 від 20.12.2021, № 857 від 20.12.2021, № 877 від 20.12.2021, № 755 від 21.12.2021, № 772 від 21.12.2021, № 794 від 21.12.2021, № 814 від 21.12.2021, № 836 від 21.12.2021, № 858 від 21.12.2021, № 878 від 21.12.2021, № 756 від 22.12.2021, № 773 від 22.12.2021, № 795 від 22.12.2021, № 815 від 22.12.2021, № 837 від 22.12.2021, № 859 від 22.12.2021, № 879 від 22.12.2021, № 757 від 23.12.2021, № 774 від 23.12.2021, № 796 від 23.12.2021, № 816 від 23.12.2021, № 838 від 23.12.2021, № 860 від 23.12.2021, № 880 від 23.12.2021, № 758 від 24.12.2021, № 775 від 24.12.2021, № 797 від 24.12.2021, № 817 від 24.12.2021, № 839 від 24.12.2021, № 861 від 24.12.2021, № 881 від 24.12.2021, № 759 від 28.12.2021, № 776 від 28.12.2021, № 798 від 28.12.2021, № 818 від 28.12.2021, № 840 від 28.12.2021, № 862 від 28.12.2021, № 882 від 28.12.2021, № 760 від 29.12.2021, № 777 від 29.12.2021, № 799 від 29.12.2021, № 819 від 29.12.2021, № 841 від 29.12.2021, № 863 від 29.12.2021, № 883 від 29.12.2021, № 761 від 30.12.2021, № 778 від 30.12.2021, № 800 від 30.12.2021, № 820 від 30.12.2021, № 842 від 30.12.2021, № 864 від 30.12.2021, № 884 від 30.12.2021, № 762 від 31.12.2021, № 779 від 31.12.2021, № 801 від 31.12.2021, № 821 від 31.12.2021, № 843 від 31.12.2021, № 865 від 31.12.2021, № 885 від 31.12.2021, в яких відображено: перелік, кількість та собівартість використаних матеріалів; перелік, кількість та планову вартість виготовленої продукції; а також обсяги та вартість браку (відходів) від виробництва.
Перероблений товар був переміщений з виробництва на Склад 1 (розташований за адресою: Київська обл., с. Чубинське, вул. Садово-Дачна, 12-Б), що підтверджується накладними на переміщення № 1738 від 01.12.2021, № 1822 від 01.12.2021, № 1866 від 01.12.2021, № 1740 від 02.12.2021, № 1824 від 02.12.2021, № 1868 від 02.12.2021, № 1664 від 03.12.2021, № 1742 від 03.12.2021, № 1782 від 03.12.2021, № 1826 від 03.12.2021, № 1870 від 03.12.2021, № 1910 від 03.12.2021, № 1666 від 06.12.2021, № 1744 від 06.12.2021, № 1784 від 06.12.2021, № 1828 від 06.12.2021, № 1872 від 06.12.2021, № 1912 від 06.12.2021, № 1668 від 07.12.2021, № 1746 від 07.12.2021, № 1786 від 07.12.2021, № 1830 від 07.12.2021, № 1874 від 07.12.2021, № 1914 від 07.12.2021, № 1670 від 08.12.2021, № 1704 від 08.12.2021, № 1748 від 08.12.2021, № 1788 від 08.12.2021, № 1832 від 08.12.2021, № 1876 від 08.12.2021, № 1916 від 08.12.2021, № 1672 від 09.12.2021, № 1706 від 09.12.2021, № 1750 від 09.12.2021, № 1790 від 09.12.2021, № 1834 від 09.12.2021, № 1878 від 09.12.2021, № 1918 від 09.12.2021, № 1674 від 10.12.2021, № 1708 від 10.12.2021, № 1752 від 10.12.2021, № 1792 від 10.12.2021, № 1836 від 10.12.2021, № 1880 від 10.12.2021, № 1920 від 10.12.2021, № 1676 від 13.12.2021, № 1710 від 13.12.2021, № 1754 від 13.12.2021, № 1794 від 13.12.2021, № 1838 від 13.12.2021, № 1882 від 13.12.2021, № 1922 від 13.12.2021, № 1678 від 14.12.2021, № 1712 від 14.12.2021, № 1756 від 14.12.2021, № 1796 від 14.12.2021, № 1840 від 14.12.2021, № 1884 від 14.12.2021, № 1924 від 14.12.2021, № 1680 від 15.12.2021, № 1714 від 15.12.2021, № 1758 від 15.12.2021, № 1798 від 15.12.2021, № 1842 від 15.12.2021, № 1886 від 15.12.2021, № 1926 від 15.12.2021, № 1682 від 16.12.2021, № 1716 від 16.12.2021, № 1760 від 16.12.2021, № 1800 від 16.12.2021, № 1844 від 16.12.2021, № 1888 від 16.12.2021, № 1928 від 16.12.2021, № 1684 від 17.12.2021, № 1718 від 17.12.2021, № 1762 від 17.12.2021, № 1802 від 17.12.2021, № 1846 від 17.12.2021, № 1890 від 17.12.2021, № 1930 від 17.12.2021, № 1686 від 20.12.2021, № 1720 від 20.12.2021, № 1764 від 20.12.2021, № 1804 від 20.12.2021, № 1848 від 20.12.2021, № 1892 від 20.12.2021, № 1932 від 20.12.2021, № 1688 від 21.12.2021, № 1722 від 21.12.2021, № 1766 від 21.12.2021, № 1806 від 21.12.2021, № 1850 від 21.12.2021, № 1894 від 21.12.2021, № 1934 від 21.12.2021, № 1690 від 22.12.2021, № 1724 від 22.12.2021, № 1768 від 22.12.2021, № 1808 від 22.12.2021, № 1852 від 22.12.2021, № 1896 від 22.12.2021, № 1936 від 22.12.2021, № 1692 від 23.12.2021, № 1726 від 23.12.2021, № 1770 від 23.12.2021, № 1810 від 23.12.2021, № 1854 від 23.12.2021, № 1898 від 23.12.2021, № 1938 від 23.12.2021, № 1694 від 24.12.2021, № 1728 від 24.12.2021, № 1772 від 24.12.2021, № 1812 від 24.12.2021, № 1856 від 24.12.2021, № 1900 від 24.12.2021, № 1940 від 24.12.2021, № 1696 від 28.12.2021, № 1730 від 28.12.2021, № 1774 від 28.12.2021, № 1814 від 28.12.2021, № 1858 від 28.12.2021, № 1902 від 28.12.2021, № 1942 від 28.12.2021, № 1698 від 29.12.2021, № 1732 від 29.12.2021, № 1776 від 29.12.2021, № 1816 від 29.12.2021, № 1860 від 29.12.2021, № 1904 від 29.12.2021, № 1944 від 29.12.2021, № 1700 від 30.12.2021, № 1734 від 30.12.2021, № 1778 від 30.12.2021, № 1818 від 30.12.2021, № 1862 від 30.12.2021, № 1906 від 30.12.2021, № 1946 від 30.12.2021, № 1702 від 31.12.2021, № 1736 від 31.12.2021, № 1780 від 31.12.2021, № 1820 від 31.12.2021, № 1864 від 31.12.2021, № 1908 від 31.12.2021, № 1948 від 31.12.2021.
Після сортування переробленого товару на Складі 1 брак і відходи виробництва/ремонту речей, одягу і взуття було переміщено на склад, розташований за адресою: м. Полтава, вул. Маршала Бірюзова, 26/1, що підтверджується накладними на переміщення № 1949 від 01.12.2021, № 1950 від 02.12.2021, № 1951 від 03.12.2021, № 1952 від 06.12.2021, № 1953 від 07.12.2021, № 1954 від 08.12.2021, № 1955 від 09.12.2021, № 1956 від 10.12.2021, № 1957 від 10.12.2021, № 1958 від 13.12.2021, № 1959 від 14.12.2021, № 1960 від 15.12.2021, № 1961 від 16.12.2021, № 1962 від 17.12.2021, № 1963 від 20.12.2021, № 1964 від 21.12.2021, № 1965 від 21.12.2021, № 1966 від 22.12.2021, № 1967 від 23.12.2021, № 1968 від 24.12.2021, № 1969 від 28.12.2021, № 1970 від 29.12.2021, № 1971 від 29.12.2021, № 1972 від 30.12.2021, № 1973 від 31.12.2021, № 1974 від 31.12.2021.
Для переробки товару позивачем закуповувались матеріали (ґудзики, блискавки, нитки, голки, тасьма тощо) у ФОП ОСОБА_1 , що підтверджується Договором поставки №01/10-2021/2 від 01.102021, видатковою накладною №591 від 01.12.2021 та товарно-транспортною накладною від 01.12.2021.
Згідно акта про зворотні відходи на виробництві № 8 від 31.12.2021 комісією позивача вирішено: визначити залишкову вартість браку та виробничих відходів у розмірі 5 грн. за 1 кг; собівартість браку та зворотних відходів, отриманих в результаті виробництва в грудні 2021 р. та зменшених на їх залишкову вартість, визнати у складі витрат на виробництво у розмірі 13 194 764,80 грн.; списати до складу витрат на собівартість вартість браку та виробничих відходів, зменшену на їх залишкову вартість.
Перероблений товар у подальшому був реалізований позивачем в переважній більшості у грудні 2021 року на ТОВ «Клоуз Мікс», що підтверджується договором поставки №01/04-3 від 01.04.2021 та видатковими накладними №1135 від 01.12.2021, №1136 від 01.12.2021, №1137 від 01.12.2021, №1138 від 02.12.2021, №1138 від 02.12.2021, №1139 від 02.12.2021, №1140 від 02.12.2021, №1141 від 03.12.2021, №1142 від 03.12.2021, №1143 від 03.12.2021, №1144 від 03.12.2021, №1145 від 03.12.2021, №1146 від 03.12.2021, №1147 від 03.12.2021, №1148 від 03.12.2021, №1150 від 06.12.2021, №1151 від 07.12.2021, №1152 від 07.12.2021, №1153 від 07.12.2021, №1154 від 08.12.2021, №1155 від 08.12.2021, №1156 від 10.12.2021, №1157 від 10.12.2021, №1158 від 10.12.2021, №1159 від 13.12.2021, №1163 від 16.12.2021, №1164 від 16.12.2021, №1165 від 16.12.2021, №1166 від 16.12.2021, №1167 від 16.12.2021, №1168 від 16.12.2021, №1169 від 16.12.2021, №1170 від 16.12.2021, №1171 від 16.12.2021, №1173 від 16.12.2021, №1181 від 16.12.2021, №1174 від 17.12.2021, №1172 від 20.12.2021, №1175 від 21.12.2021, №1176 від 23.12.2021, №1177 від 24.12.2021, №1178 від 24.12.2021, №1179 від 28.12.2021, №1180 від 29.12.2021, а також договором поставки №б/н від 01.04.2021 та видатковими накладними №1161 від 16.12.2021, №1182 від 16.12.2021, №1184 від 16.12.2021, №1186 від 17.12.2021, №1187 від 17.12.2021, №1188 від 21.12.2021, №1189 від 22.12.2021, №1190 від 22.12.2021, №1191 від 28.12.2021, №1192 від 28.12.2021, №1193 від 29.12.2021, №1194 від 29.12.2021, №1195 від 30.12.2021, №1196 від 30.12.2021, №1183 від 31.12.2021, №1185 від 31.12.2021, №1197 від 31.12.2021, №1198 від 31.12.2021, №1162 від 31.12.2021.
Реалізація товарів у грудні 2021 року здійснювалась самовивозом зі складу постачальника - позивача, тобто за рахунок покупця, про що зазначено у вказаних договорах (пункт 1.3 договорів поставки).
Розрахунок за поставлений товар було здійснено шляхом зарахування однорідних зустрічних вимог.
Частина переробленого товару була реалізована позивачем на ФОП ОСОБА_2 та ФОП ОСОБА_3 , що підтверджується договорами поставки № б/н від 09.02.2021, № б/н від 08.12.2021 та видатковими накладними.
Реалізація товарів у грудні 2021 року здійснювалась самовивозом фізичних осіб-підприємців, тобто за рахунок покупців, про що зазначено у вказаних договорах.
Покупці готової продукції у періоді, що перевірявся здійснили повний розрахунок, що підтверджується банківською випискою АТ «Банк Альянс» за період з 01.12.2021 по 31.12.2021.
Покупцями готової продукції позивача у періоді, що перевірявся були суб`єкти господарювання, які не є платниками ПДВ, тому позивачем виписувались податкові накладні з ознакою покупця «неплатник ПДВ», а саме: № 62 від 01.12.2021, № 1 від 01.12.2021, № 21 від 01.12.2021, № 19 від 01.12.2021, № 20 від 01.12.2021, № 16 від 01.12.2021, № 18 від 01.12.2021, № 17 від 01.12.2021, № 1 від 01.12.2021, № 23 від 02.12.2021, № 24 від 02.12.2021, № 22 від 02.12.2021, № 2 від 02.12.2021, № 2 від 03.12.2021, № 28 від 03.12.2021, № 31 від 03.12.2021, № 30 від 03.12.2021, № 25 від 03.12.2021, № 33 від 03.12.2021, № 32 від 03.12.2021, № 29 від 03.12.2021, № 3 від 03.12.2021, № 26 від 03.12.2021, № 27 від 03.12.2021, № 4 від 04.12.2021, № 5 від 05.12.2021, № 34 від 06.12.2021, № 6 від 06.12.2021, № 35 від 07.12.2021, № 36 від 07.12.2021, № 37 від 07.12.2021, № 7 від 07.12.2021, № 39 від 08.12.2021, № 38 від 08.12.2021, № 40 від 08.12.2021, № 8 від 08.12.2021, № 9 від 09.12.2021, № 42 від 10.12.2021, № 43 від 10.12.2021, № 44 від 10.12.2021, № 41 від 10.12.2021, № 10 від 10.12.2021, № 11 від 11.12.2021, № 12 від 12.12.2021, № 45 від 13.12.2021, № 13 від 13.12.2021, № 14 від 14.12.2021, № 15 від 15.12.2021, № 65 від 16.12.2021, № 68 від 16.12.2021, № 73 від 16.12.2021, № 72 від 16.12.2021, № 71 від 16.12.2021, № 75 від 16.12.2021, № 74 від 16.12.2021, № 76 від 16.12.2021, № 67 від 16.12.2021, № 46 від 16.12.2021, № 70 від 16.12.2021, № 69 від 16.12.2021, № 77 від 16.12.2021, № 66 від 16.12.2021, № 63 від 16.12.2021, № 47 від 17.12.2021, № 78 від 17.12.2021, № 80 від 17.12.2021, № 79 від 17.12.2021, № 48 від 18.12.2021, № 49 від 19.12.2021, № 81 від 20.12.2021, № 50 від 20.12.2021, № 82 від 21.12.2021, № 51 від 21.12.2021, № 83 від 21.12.2021, № 84 від 22.12.2021, № 52 від 22.12.2021, № 85 від 22.12.2021, № 86 від 23.12.2021, № 53 від 23.12.2021, № 88 від 24.12.2021, № 54 від 24.12.2021, № 87 від 24.12.2021, № 55 від 25.12.2021, № 56 від 26.12.2021, № 57 від 27.12.2021, № 89 від 28.12.2021, № 58 від 28.12.2021, № 91 від 28.12.2021, № 90 від 28.12.2021, № 93 від 29.12.2021, № 59 від 29.12.2021, № 92 від 29.12.2021, № 94 від 29.12.2021, № 96 від 30.12.2021, № 95 від 30.12.2021, № 60 від 30.12.2021, № 100 від 31.12.2021, № 99 від 31.12.2021, № 64 від 31.12.2021, № 98 від 31.12.2021, № 61 від 31.12.2021, № 97 від 31.12.2021.
Загалом за грудень 2021 року позивачем було реалізовано готової продукції на суму 98 677 651, 00 грн., з ПДВ 0% (операції оподатковувались за нульовою ставкою відповідно до дозволу на право користування пільгами з оподаткування підприємствам громадських організацій осіб з інвалідністю), дані про що відображено в рядку 3 (колонка А) декларації з ПДВ за грудень 2021 року.
Докази, які містяться в матеріалах справи, в їх сукупності підтверджують, що між позивачем та його постачальниками товарів було належним чином оформлено всі необхідні первинні розрахунково-фінансові документи, які безпосередньо підтверджують отримання позивачем товару від контрагентів та доводять рух активів і зматеріалізовані результати зазначеної господарської операції.
Позивач сплатив ПДВ у складі вартості товарів, що мало вплив на структуру його активів.
Висновки викладені в акті перевірки № 46959/26-15-07-04-02/30404677 від 12.12.2022 про відсутність у позивача права на бюджетне відшкодування на рахунок платника у банку за грудень 2021 року в сумі 16 094 917,00 грн. ґрунтуються на ненаданні документів на запит податкового органу під час перевірки, однак, у той же час, актом перевірки не заперечується правомірність формування Підприємством «Здоров`я-2000» податкового кредиту, відображеного у податковій декларації з ПДВ за червень 2022 року.
Так, відповідно до пункту 3.2 акта перевірки перевіркою достовірності і правильності визначення та врахування при розрахунку показника рядка 19 Декларації суми податкового кредиту (рядок 17 (колонка Б) Декларації) не встановлено порушень податкового законодавства.
Причиною виникнення від`ємного значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту (із зазначенням частки загальної суми податкового кредиту звітного (податкового) періоду, в якому виникло від`ємне значення ПДВ) є ввезення на митну територію України товарів - вживаного одягу, взуття, текстильних виробів.
У період грудень 2021 року позивачем сплачено митним органам 16 094 917 грн. імпортного ПДВ (100% суми задекларованого податкового кредиту, заявленого до бюджетного відшкодування за період - червень 2022 року), за результатом чого митним органом було зареєстровано митні декларації, які надавались перевіряючим під час перевірки, що підтверджується додатком № 1 до акта перевірки.
Отже, актом перевірки підтверджується право на формування Підприємством «Здоров`я-2000» податкового кредиту, відображеного у податковій декларації з ПДВ за червень 2022 року, та наявність якого є підставою для формування від`ємного значення об`єкта оподаткування ПДВ та суми, заявленої Підприємством «Здоров`я-2000» до бюджетного відшкодування за податковою декларацією з ПДВ за червень 2022 року.
Так, відповідно до підпункту 3.3.1 акта перевірки: «Перевіркою достовірності і правильності визначення суми від`ємного значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного періоду (показник рядка 19 Декларації) не встановлено порушення».
Також, необхідно зазначити, що основна частина податкового кредиту, відображеного у податковій декларації за податковий період - грудень 2021 року була сформована за рахунок імпортного ПДВ, сплата якого відображається в електронній базі СЕА ПДВ та у доступних Відповідачу базах даних Державної митної служби України.
При цьому сума ПДВ у розмірі 16 094 917, 00 грн., заявлена до бюджетного відшкодування, була сплачена позивачем під час митного оформлення товарів в режимі імпорт.
У свою чергу, актом перевірки також підтверджується ввезення товарів на митну територію України у грудні 2021 року на суму ПДВ 16 094 917, 00 грн.
Оскільки позивачем було сплачено вартість ПДВ під час митного оформлення товарів, отриманих від постачальників як за прямими контрактами, так і за договорами комісії, позивачем було правомірно сформовано показники від`ємного значення з ПДВ та, відповідно, правомірно заявлено означені суми до бюджетного відшкодування.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, виходячи з положень норм законодавства, які діяли на момент їх виникнення, суд виходив із такого.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює та визначає Податковий кодекс України від 02.12.2010 № 2755-VI (далі - ПК України), у редакції, яка діяла на момент виникнення спірних правовідносин.
Відповідно до підпункту 14.1.18 пункту 14.1 статті 14 ПК України бюджетне відшкодування - це відшкодування від`ємного значення ПДВ на підставі підтвердження правомірності сум бюджетного відшкодування ПДВ за результатами перевірки платника, у тому числі автоматичне бюджетне відшкодування у порядку та за критеріями, визначеними у розділі V цього Кодексу.
Згідно з підпунктом «а» пункту 185.1 ст.185 ПК України, об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю.
Датою виникнення податкових зобов`язань у разі ввезення товарів на митну територію України є дата подання митної декларації для митного оформлення (пункт 187.8 статті 187 ПК України).
Підпунктом «а» пункту 198.1 статті 198 ПК України передбачено, що право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг.
Згідно з пунктом 198.2 статті 198 ПК України датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.
Для операцій із ввезення на митну територію України товарів датою віднесення сум податку до податкового кредиту є дата сплати податку за податковими зобов`язаннями згідно з пунктом 187.8 статті 187 цього Кодексу, а для операцій з постачання послуг нерезидентом на митній території України - дата складення платником податкової накладної за такими операціями, за умови реєстрації такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до пункту 198.3 статті 198 ПК України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку. Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
Згідно з пунктом 198.6 статті 198 ПК України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними/розрахунками коригування до таких податкових накладних чи не підтверджені митними деклараціями (тимчасовими, додатковими та іншими видами митних декларацій, за якими сплачуються суми податку до бюджету при ввезенні товарів на митну територію України), іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.
Відповідно до пункту 201.12 статті 201 ПК України у разі ввезення товарів на митну територію України документом, що посвідчує право на віднесення сум податку до податкового кредиту, вважається митна декларація, оформлена відповідно до вимог законодавства, яка підтверджує сплату податку.
При цьому згідно з пунктом 206.1 статті 206 ПК України під час ввезення товарів на митну територію України суми податку підлягають сплаті до державного бюджету платниками податку до/або на день подання митної декларації безпосередньо на єдиний казначейський рахунок, крім операцій, за якими надається звільнення (умовне звільнення) від оподаткування.
Таким чином, якщо при ввезенні товарів на митну територію України платником податку сплачено суму податку до бюджету і така сплата підтверджується митними деклараціями, платник податку має право на включення такої суми податку до складу податкового кредиту звітного періоду, в якому відбулось оформлення відповідної митної декларації.
Митні декларації позивача в сукупності з іншими доказами підтверджують сплату позивачем ПДВ під час митного оформлення товарів.
Алгоритм дій платника податку та державних органів щодо відшкодування з Державного бюджету України (бюджетного відшкодування) ПДВ визначено статтею 200 ПК України.
Відповідно до пункту 200.1 статті 200 ПК України, сума податку, що підлягає сплаті перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов`язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.
Згідно з підпунктом «б» пункту 200.4 статті 200 ПК України, при від`ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума або підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника у сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, на поточний рахунок платника податку та/або у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету.
Пунктом 200.7 статті 200 ПК України встановлено, що платник податку, який має право на отримання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення суми бюджетного відшкодування, подає відповідному контролюючому органу податкову декларацію та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації.
Із чого слідує, що сума від`ємного значення визначається як різниця між сумою податкового зобов`язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду та враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу), а в разі відсутності податкового боргу платник ПДВ має право обирати: декларувати йому суму бюджетного відшкодування чи зараховувати цю суму до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.
Таким чином, право на бюджетне відшкодування податкове законодавство обмежує виключно фактом сплати суми ПДВ у попередніх і звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до бюджету та строком давності у 1095 днів.
Ураховуючи, що товар, який придбавався позивачем, притаманний його господарській діяльності та використовувався ним для здійснення господарської діяльності, тому формування позивачем податкового кредиту за результатами господарської діяльності з постачальниками-нерезидентами є правомірним, відповідно, факт сплати суми ПДВ надає право на отримання бюджетного відшкодування у розмірі сплаченої суми ПДВ, а тому оскаржуване податкове повідомлення-рішення є протиправним та підлягають скасуванню у судовому порядку.
Стосовно позовної вимоги зобов`язати Головне управління ДПС у місті Києві внести до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування ПДВ дані щодо узгодженої суми бюджетного відшкодування, заявленої Підприємством «Здоров`я-2000» Громадської організації «Всеукраїнської організації союз осіб з інвалідністю України» (код ЄДРПОУ 30404677) за податковий період червень 2022 року в розмірі 16 094 917, 00 грн. відповідно до абзацу 2 пункту 200.15 статті 200 Податкового кодексу України, суд зазначає таке.
Відповідно до пункту 200.15 статті 200 Податкового кодексу України (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) у разі коли за результатами перевірки сум податку, заявлених до відшкодування, платник податку розпочинає процедуру адміністративного або судового оскарження, контролюючий орган не пізніше наступного робочого дня після отримання відповідного повідомлення від платника або ухвали суду про порушення провадження у справі зобов`язаний внести відповідні дані до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування.
Після закінчення процедури адміністративного оскарження або набрання законної сили рішенням суду, контролюючий орган на наступний робочий день після отримання відповідного рішення зобов`язаний внести до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування дані щодо узгодженої суми бюджетного відшкодування платника.
Ураховуючи викладене, з огляду на норми чинного податкового законодавства, суд доходить висновку, що у контролюючого органу може виникнути обов`язок внести до Реєстру заяв інформацію про повернення позивачу суми бюджетного відшкодування, у випадку набрання законної сили даним рішенням суду.
Суд зауважує, що судовому захисту підлягає вже порушене право, а не те, що можливо буде порушено у майбутньому, тобто позовна вимога про зобов`язання Головного управління ДПС у місті Києві внести до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість дані щодо узгодженої суми бюджетного відшкодування, не підлягає задоволенню.
Відповідно до статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглядає адміністративні справи не інакше, як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, у межах позовних вимог.
Згідно із частиною першою статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до вимог статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
У свою чергу, відповідачем не доведено відсутності у позивача права на отримання бюджетного відшкодування податку на додану вартість.
Решта доводів та заперечень сторін висновків суду по суті заявлених позовних вимог не спростовують.
За наслідком здійснення аналізу оскаржуваних рішень на відповідність наведеним вище критеріям, суд, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень наведеного законодавства України, матеріалів справи, доходить висновку про часткове задоволення позовних вимог, оскільки оскаржувані рішення не відповідають наведеним у частині другій статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України критеріям.
Згідно зі статтею 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Ураховуючи зазначене, суд уважає за необхідне стягнути на користь позивача понесені ним судові витрати по сплаті судового збору у розмірі 26 840, 00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.
Керуючись статтями 9, 14, 73-78, 90, 139, 143, 159, 162, 242-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
в и р і ш и в:
позов Підприємства «Здоров`я 2000» Громадської організації «Всеукраїнської організації союз осіб з інвалідністю України» задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати повністю податкове повідомлення-рішення від 02.01.2023 за № 00000250704 форми «В3».
У задоволенні іншої частини позовних вимог відмовити.
Стягнути на користь Підприємства «Здоров`я 2000» Громадської організації «Всеукраїнської організації союз осіб з інвалідністю України» (код ЄДРПОУ: 30404677; місцезнаходження: 69001, Запорізька обл., м. Запоріжжя, вул. Тюленіна Сергія, буд. 13) судовий збір у розмірі 26840, 00 грн. (двадцять шість тисяч вісімсот сорок гривень 0 копійок) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у м. Києві (код ЄДРПОУ ВП: 44116011; місцезнаходження: 04116, м. Київ, вул. Шолуденка, буд. 33/19).
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Суддя Шевченко А.В.
Дата виготовлення і підписання повного рішення - 05 жовтня 2023 р.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.09.2023 |
Оприлюднено | 09.10.2023 |
Номер документу | 113963544 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них акцизного податку, крім акцизного податку із ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції) |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Ключкович Василь Юрійович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Ключкович Василь Юрійович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Ключкович Василь Юрійович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Ключкович Василь Юрійович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Ключкович Василь Юрійович
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Шевченко А.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні