Постанова
від 05.10.2023 по справі 344/10191/23
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 344/10191/23

Провадження № 3/344/4082/23

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 жовтня 2023 року м. Івано-Франківськ

Суддя Івано-Франківського міського суду Івано-Франківської області Ковалюк І.П., за участі представника Івано-Франківської митниці Галкіної Є., захисника Ковташа Д.М., розглянувши в режимі відеоконференції матеріали справи про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , жителя АДРЕСА_1 , керівника ТзОВ «УЛЬТРА-МАРІЯ», ІПН НОМЕР_1 , за ч.1 ст.485 Митного кодексу України, -

В С Т А Н О В И Л А:

ОСОБА_1 вчинив дії, спрямовані на зменшення розміру митних платежів на суму 640 393,34 гривні, за наступних обставин.

Так, під час перевірки доповідної записки №7.21-28.4-01/117 від 25.04.2023 відділу митного оформлення №, митного поста "Прикарпаття", Івано-Франківської митниці працівниками оперативного відділу управління боротьби з контрабандою та порушення митних правил Івано-Франківської митниці встановлено, що 14.02.2023року керівником ТОВ "УЛЬТРА-МАРІЯ", (Україна, 29000, Хмельницька обл., м. Хмельницький, вул. Зарічанська, буд. 11-А, кв. (Офіс) 21, код ЄДРПОУ 42998448) ОСОБА_1 , до ВМО №1 митного поста "Прикарпаття", Івано-Франківської митниці Державної митної служби України подано електронну митну декларацію типу ІМ 40 ДЕ та товаросупровідні документи для проведення митного оформлення у режимі "імпорт" товару, який був ввезений на митну територію України на адресу ТОВ "УЛЬТРА-МАРІЯ", відправник ZHEJIANG FANTASY INTERNATIONAL TRADING CO.,LTD. NO:186 QINWANG KEXI SHAOXING COUNTY ZHEJIANG CHINA за документами: попередня митна декларація №23UA206020002282U9 від 13.02.2023 року, зовнішньоекономічного договору №08/22 від 16.08.2022, commercial invoice № FM22308 від 31.12.2022.

Електронній митній декларації митним органом присвоєно реєстраційний номер №23UA206020002380U8. У графі 31 митної декларації ОСОБА_1 було заявлено, що митному оформленню підлягає товар "полотно трикотажне, із синтетичних ниток (95% поліестер) з вмістом еластомірних ниток (5%), поверхнева щільність 165+/-2 г/м2. Загальна ширина 182 - 152+/-1 см., загальна ширина по фону (між крайками) 180-150+/-1 см. Просочення, дублювання і покриття пластмасами, що спостерігається неозброєним оком, відсутнє. Постачається в рулонах, намотана на картоні бобіни у транспортній упаковці (116445 м2) -19250кг. Торговельна марка - ZHEJ-FAN. Виробник - ZHEJIANG FANTASY INTERNATIONAL TRADING CO., LTD. Країна виробництва - Китай, CN. " У графі 33 митної декларації було заявлено код УКТЗЕД "6004100000" з ставкою мита 8%.

Під час проведення митного контролю товару, головним державним інспектором ВМО №1 митного поста "Прикарпаття", Івано-Франківської митниці Липовецьким Олександром згенеровано форму контролю 905-3 "Взяття проб (зразків) товарів для проведення досліджень (аналізу, експертизи) з метою встановлення характеристик, визначальних для класифікації товарів згідно з УКТ ЗЕД.

15.02.2023 директором ТОВ "УЛЬТРА-МАРІЯ" було подано електронну митну декларацію типу ІМ 40 ТН, якій присвоєно реєстраційний номер №23UA206020002526U0.

У графі 31 митної декларації ОСОБА_1 було заявлено, що митному оформленню підлягає товар "полотно трикотажне, із синтетичних ниток (95% поліестер) з вмістом еластомірних ниток (5%), поверхнева щільність 165+/-2 г/м2. Загальна ширина 182 - 152+/-1 см., загальна ширина по фону (між крайками) 180-150+/-1 см. Просочення, дублювання і покриття пластмасами, що спостерігається неозброєним оком, відсутнє. Постачається в рулонах, намотана на картоні бобіни у транспортній упаковці (116445 м2) -19250кг. Торговельна марка - ZHEJ-FAN. Виробник - ZHEJIANG FANTASY INTERNATIONAL TRADING CO., LTD. Країна виробництва - Китай, CN. "

У графі 33 митної декларації було заявлено код УКТЗЕД "6004100000" з ставкою мита 8%.

Управлінням митних платежів, контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД, Івано-Франківської митниці, Державної митної служби України спеціалізованим підрозділом на підставі лабораторних досліджень 08.03.2023 було винесено Рішення про визначення коду товару № КТ-UA206000-0009-2023, згідно якого встановлено, що товар являє собою: "тканина полотняного переплетення пофарбована, виготовлена з комплексних текстурованих ниток (поліефір 100%), без покриття та просочення, шириною 150 180см. Кольори в асортименті, в рулонах, намотана на картоні бобіни, у транспортній упаковці". код УКТЗЕД "5407520000".

14.04.2023 керівнику ТОВ "УЛЬТРА-МАРІЯ Янчишину М.М. Івано-Франківською митницею направлено листа №7.21-1/28.4-01/13/1384, в якому вказано, що товар який заявлено по МД № 23UA206020002282U9 згідно КТ № КТ-UA206000-000-2023 є товар "тканина полотняного переплетення" і підлягає оподаткування за повною ставкою мита у розмірі 20 %, як товар походження якого не встановлено.

В разі неподання митної декларації із встановленою повною ставкою мита 20 % митницею буде розглянуто питання щодо притягнення посадових осіб підприємства до адміністративної відповідальності, передбаченої статтею 485 Митного Кодексу України.

21.04.2023 керівником ТОВ "УЛЬТРА-МАРІЯ" було подано електронну митну декларацію типу ІМ 40 ДТ, якій присвоєно реєстраційний номер №23UA206020006632U0. У графі 31 митної декларації ОСОБА_1 було заявлено, що митному оформленню підлягає товар "тканина полотняного переплетення пофарбована, виготовлена з комплексних текстурованих ниток (поліефір 100%), без покриття та просочення, шириною 150-180 см. Кольори в асортименті, в рулонах, намотана на картонні бобіни, у транспортній упаковці (116445 м2) -19250кг. Торговельна марка - ZHEJ-FAN. Виробник - ZHEJIANG FANTASY INTERNATIONAL TRADING CO., LTD. Країна виробництва - Китай, CN". У графі 33 митної декларації було заявлено код УКТЗЕД "5407520000". Товар задекларовано згідно з рішенням № КТ-UA206000-0009-2023 від 08.03.2023 і застосовано до нього пільговою ставкою 1%. В якості підстави для застосування режиму найбільшого сприяння було надано китайський сертифікат про походження загальної форми № 23С3306В0А13/00317 від 14.03.2023.

Крім того в графі 47 електронної митної декларації № 23UA206020006632U0 керівник ТОВ "УЛЬТРА-МАРІЯ" ОСОБА_1 зазначив суму розрахованих митних платежів: мито 28087,43 грн. та ПДВ 567366,03грн., які сплачені ним згідно ст. 299 МК із застосуванням авансованих платежів (передоплати).

Проте у вказаному сертифікаті про походження також наведено відомості про товар за кодом 6004 (полотно трикотажне), що не дає змоги застосувати його до товару тканина полотняного переплетіння (код 5407), оскільки критерії переробки матеріалів, за умови виконання яких продукція виготовлена з них вважається походженням з певної країни для даних товарних позицій відрізняються.

Проте, оскільки задекларований товар виявився відмінним від товару, відомості про який наведено в інвойсі № FM22308 та сертифікаті № 23С3306В0А13/00317- дані документи не можуть бути використані в якості документів, що встановлюють країну походження.

Відповідно до ч.5 ст.280 Митного кодексу України передбачено, що ввізне мито є диференційованим щодо товарів, що походять з держав, які спільно з Україною входять до митних союзів або утворюють з нею зони вільної торгівлі. У разі встановлення будь-якого спеціального преференційного митного режиму згідно з міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, застосовуються преференційні ставки ввізного мита, встановлені Митним тарифом України.

До товарів, що походять з України або з держав - членів Світової організації торгівлі, або з держав, з якими Україна уклала двосторонні або регіональні угоди щодо режиму найбільшого сприяння, застосовуються пільгові ставки ввізного мита, встановлені Митним тарифом України, якщо інше не встановлено законом.

До решти товарів застосовуються повні ставки ввізного мита, встановлені Митним тарифом України.

Таким чином, вищевказаний товар підлягає оподаткуванню згідно Закону України № 2697-ІХ "Про митний тариф України" за повною ставкою мита в розмірі 20 %, як товар походження якого не встановлено.

Отже, у гр.47 МД № 23UA206020006632U0 від 21.04.2023 керівником ТОВ "УЛЬТРА-МАРІЯ" ОСОБА_1 зазначено ставку мита у розмірі 1%, тоді як товар підлягає оподаткуванню за повною ставкою мита у розмірі 20%.

Крім того Івано-Франківською митницею направлено лист від 04.04.2023 №7.21-3/20/4/1236 та електронне повідомлення по митній декларації 23UA206020006632U0 із запрошенням гр. ОСОБА_1 , прибути до митниці для надання пояснень по суті справи та вирішення питання щодо складання протоколу про порушення митних правил.

У вказані дати до митниці гр. ОСОБА_1 не з`явився та будь яких пояснень не надав.

Відповідно до службової записки в Управління митних платежів, контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД Івано-Франківської митниці Державної митної служби України від 24.04.2023 №7.21-15/48 сума несплачених митних платежів по товару митної декларації типу ІМ 40 ДТ реєстраційний номер 23UA206020006632U0 різниця між сплаченими та митних платежів при застосуванні ставок ввізного мита 20 % та 1 % , становить мито 533661,12 грн. та ПДВ 106732,22 грн.

Таким чином, керівником ТОВ "УЛЬТРА-МАРІЯ" (Україна, 29000, Хмельницька обл., м. Хмельницький, вул. Зарічанська, буд. 11-А, кв. (Офіс) 21 Код ЄДРПОУ 42998448) ОСОБА_1 вчинено дії спрямовані на зменшення розміру митних платежів на суму 640393,34 грн., за що передбачена адміністративна відповідальність за ч.1 ст. 485 Митного кодексу України.

У судовому засіданні (в режимі відеоконференції) захисник ОСОБА_1 адвокат Ковташ Д.М., вказав, що ОСОБА_1 своєї вини у вчиненні інкримінованому йому адміністративному правопорушенні не визнає. Надав письмові заперечення із додатками. Просив провадження в справі закрити у зв`язку із відсутністю події і складу адміністративного правопорушення.

Представник Івано-Франківської митниці в судовому засіданні підтримала викладені у протоколі обставини.

Заслухавши пояснення учасників процесу, дослідивши та оцінивши надані письмові докази, з`ясувавши всі фактичні обставини справи, вважаю наступне.

Згідно з положеннями ст.9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Відповідно до змісту вимог ст.245 КУпАП, завданням судді при розгляді справи про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.

Вимогами ст.280 КУпАП передбачено, що орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до ст.251 КУпАП, доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно ст.23 КУпАП адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.

Відповідно до ст.485 Митного кодексу України відповідальність настає за заявлення в митній декларації з метою неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру неправдивих відомостей щодо істотних умов зовнішньоекономічного договору (контракту), ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача товару, неправдивих відомостей, необхідних для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості, та/або надання з цією ж метою митному органу документів, що містять такі відомості, або несплата митних платежів у строк, встановлений законом, або інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів, а так само використання товарів, стосовно яких надано пільги щодо сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті, у зв`язку з якими було надано такі пільги.

Пунктом 8 частини 1 статті 4 Митного кодексу України визначено, що декларантом є особа, яка самостійно здійснює декларування або від імені якої здійснюється декларування. Згідно з частиною 1 статті 257 Кодексу, декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Згідно із ч.2 ст.48 Митного Кодексу України товари, походження яких достовірно не встановлено, випускаються митним органом у вільний обіг на митній території України за умови сплати ввізного мита за повними ставками Митного тарифу України. Згідно ч.8 ст.264 з моменту прийняття митним органом декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за надання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.

Відповідно до ч.1 ст.257 Митного кодексу України, декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення, через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення. При застосуванні письмової форми декларування можуть використовуватись як електронні документи, так і документи на паперовому носії.

Статтею 74 Митного кодексу України визначено, що імпорт (випуск для вільного обігу) - це митний режим, відповідно до якого іноземні товари після сплати всіх митних платежів, встановлених законами України на імпорт цих товарів, та виконання усіх необхідних митних формальностей випускаються для вільного обігу на митній території України.

Статтею 75 Митного кодексу України передбачено, що для поміщення товарів у митний режим імпорту особа, на яку покладається дотримання вимог митного режиму, повинна подати митному органу, що здійснює випуск товарів, документи на такі товари, сплатити митні платежі, якими відповідно до законів України обкладаються товари під час ввезення на митну територію України в режимі імпорту.

Частиною 1 ст.293 Митного кодексу України визначено, що особою, на яку покладається обов`язок із сплати митних платежів, є декларант. Якщо декларування товарів здійснюється особою, уповноваженою на це декларантом, на таку особу покладається обов`язок із сплати митних платежів солідарно з декларантом.

Відповідно до п.39 ч.1 ст.4 Митного кодексу України платником податків є особа, на яку відповідно до цього Кодексу, Податкового кодексу України та інших законів України покладено обов`язок зі сплати митних платежів

Відповідно до частини 8 статті 264 Митного кодексу України, з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.

Згідно п.4 ч.1 ст.266 Митного кодексу України у випадках, визначених Митним та Податковим кодексами України, декларант зобов`язаний сплатити митні платежі або забезпечити їх сплату відповідно до Митного кодексу України.

Частиною 4 ст.266 Митного кодексу України встановлено, що у разі самостійного декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення декларантом передбачену цим Кодексом відповідальність за вчинення порушення митних правил у повному обсязі несе декларант.

Частиною 5 ст.266 Митного кодексу України встановлено, що особа, уповноважена на декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення від імені декларанта, має такі самі обов`язки, права і несе таку саму відповідальність, що й декларант.

Відповідно до ч.1 ст.251 КУпАП доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Вина ОСОБА_1 підтверджується матеріалами справи про порушення митних правил, а саме: протоколом про порушення митних правил №0017/20600/23 від 26.04.2023 року, електронною митною декларацією типу ІМ 40 ТН №23UA206020002526U0, електронною митною декларацією №23UA206020002282U8, INVOICE №FM22308 від 31.12.2022; копією рішення про визначення коду товару від 08.03.2023, копією акту про взяття пробо(зразків) товарів від 15.02.2023 № 01/02-23, копією акту про проведення огляду(переогляду) товарів, т/з, ручної поклажі та багажу від 15.02.2023, фото таблицею товару, службовими записками, іншими матеріалами справи в їх сукупності.

Таким чином, вищеописані надані суду та досліджені в процесі судового розгляду докази у своїй сукупності свідчать про наявність у діях ОСОБА_1 складу порушення митних правил, передбаченого ч.1 ст.485 МК України.

Вирішуючи питання призначення виду та розміру стягнення за порушення митних правил, з урахуванням характеру вчиненого порушення митних правил, особи правопорушника та не визнання ОСОБА_1 своєї вини, суд дійшов висновку, що до нього належить застосувати адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 50 відсотків несплаченої суми митних платежів, що становить 320 196, 67 грн.

Крім того, відповідно до ст. 40-1 КУпАП та Закону України «Про судовий збір» з ОСОБА_1 необхідно стягнути судовий збір у розмірі 536,80 грн.

Керуючись ст.ст. 485,519, 524, 526, 527, 528 МК України, ст.ст. 40-1, 283 КУпАП, суд -

П О С Т А Н О В И Л А :

ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.485 Митного кодексу України та накласти адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 50 відсотків несплаченої суми митних платежів, що складає 320 196 (триста двадцять тисяч сто дев`яносто шість) гривень 67 копійок.

Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави: отримувач коштів: ГУК у м.Києві/м.Київ/22030106, код отримувача (код за ЄДРПОУ) 37993783, банк отримувача: Казначейство України (ЕАП), рахунок отримувача UA908999980313111256000026001, код класифікації доходів бюджету 22030106 536 гривень 80 копійок судового збору.

На постанову може бути подана апеляційна скарга до Івано-Франківського апеляційного суду через Івано-Франківський міський суд упродовж десяти днів з дня винесення постанови.

Повний текст постанови складено та підписано 06 жовтня 2023 року.

Суддя Іванна КОВАЛЮК

СудІвано-Франківський міський суд Івано-Франківської області
Дата ухвалення рішення05.10.2023
Оприлюднено09.10.2023
Номер документу113978745
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру, а також інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів

Судовий реєстр по справі —344/10191/23

Постанова від 27.12.2023

Адмінправопорушення

Івано-Франківський апеляційний суд

Кукурудз Б. І.

Постанова від 27.12.2023

Адмінправопорушення

Івано-Франківський апеляційний суд

Кукурудз Б. І.

Постанова від 05.10.2023

Адмінправопорушення

Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області

Ковалюк І. П.

Постанова від 05.10.2023

Адмінправопорушення

Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області

Ковалюк І. П.

Постанова від 06.09.2023

Адмінправопорушення

Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області

Ковалюк І. П.

Постанова від 13.07.2023

Адмінправопорушення

Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області

Ковалюк І. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні