Постанова
від 27.12.2023 по справі 344/10191/23
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

Справа № 344/10191/23

Провадження № 33/4808/759/23

Категорія ст.485 ч.1 МКУ

Головуючий у 1 інстанції Ковалюк І. П.

Суддя-доповідач Кукурудз

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 грудня 2023 року м. Івано-Франківськ

Суддя Івано-Франківського апеляційного суду Кукурудз Б.І., участю захисника Ковташа Д.М., який діє в інтересах ОСОБА_1 , представника Івано-Франківської митниці розглянувши апеляційну скаргу захисника Ковташа Д.М. на постанову Івано-Франківського міського суду від 05.10.2023 року,-

в с т а н о в и в:

За постановою Івано-Франківського міського суду Івано-Франківської області від 05.10.2023 року ОСОБА_1 визнано винним за ч.1 ст. 485 Митного кодексу України та накладено адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 50 відсотків несплаченої суми митних платежів, що складає 320 196 (триста двадцять тисяч сто дев`яносто шість) гривень 67 копійок.

Стягнуто із ОСОБА_1 в дохід держави 536 грн. 80 коп. судового збору.

ОСОБА_1 вчинив дії, спрямовані на зменшення розміру митних платежів на суму 640 393,34 гривні, за наступних обставин.

Так, під час перевірки доповідної записки №7.21-28.4-01/117 від 25.04.2023 відділу митного оформлення №, митного поста "Прикарпаття", Івано-Франківської митниці працівниками оперативного відділу управління боротьби з контрабандою та порушення митних правил Івано-Франківської митниці встановлено, що 14.02.2023року керівником ТОВ "УЛЬТРА-МАРІЯ", (Україна, 29000, Хмельницька обл., м. Хмельницький, вул. Зарічанська, буд. 11-А, кв. (Офіс) 21, код ЄДРПОУ 42998448) ОСОБА_1 , до ВМО №1 митного поста "Прикарпаття", Івано-Франківської митниці Державної митної служби України подано електронну митну декларацію типу ІМ 40 ДЕ та товаросупровідні документи для проведення митного оформлення у режимі "імпорт" товару, який був ввезений на митну територію України на адресу ТОВ "УЛЬТРА-МАРІЯ", відправник ZHEJIANG FANTASY INTERNATIONAL TRADING CO.,LTD. NO:186 QINWANG KEXI SHAOXING COUNTY ZHEJIANG CHINA за документами: попередня митна декларація №23UA206020002282U9 від 13.02.2023 року, зовнішньоекономічного договору №08/22 від 16.08.2022, commercial invoice № FM22308 від 31.12.2022.

Електронній митній декларації митним органом присвоєно реєстраційний номер №23UA206020002380U8. У графі 31 митної декларації ОСОБА_1 було заявлено, що митному оформленню підлягає товар "полотно трикотажне, із синтетичних ниток (95% поліестер) з вмістом еластомірних ниток (5%), поверхнева щільність 165+/-2 г/м2. Загальна ширина 182 - 152+/-1 см., загальна ширина по фону (між крайками) 180-150+/-1 см. Просочення, дублювання і покриття пластмасами, що спостерігається неозброєним оком, відсутнє. Постачається в рулонах, намотана на картоні бобіни у транспортній упаковці (116445 м2) -19250кг. Торговельна марка - ZHEJ-FAN. Виробник - ZHEJIANG FANTASY INTERNATIONAL TRADING CO., LTD. Країна виробництва - Китай, CN. " У графі 33 митної декларації було заявлено код УКТЗЕД "6004100000" з ставкою мита 8%.

Під час проведення митного контролю товару, головним державним інспектором ВМО №1 митного поста "Прикарпаття", Івано-Франківської митниці Липовецьким Олександром згенеровано форму контролю 905-3 "Взяття проб (зразків) товарів для проведення досліджень (аналізу, експертизи) з метою встановлення характеристик, визначальних для класифікації товарів згідно з УКТ ЗЕД.

15.02.2023 директором ТОВ "УЛЬТРА-МАРІЯ" було подано електронну митну декларацію типу ІМ 40 ТН, якій присвоєно реєстраційний номер №23UA206020002526U0.

У графі 31 митної декларації ОСОБА_1 було заявлено, що митному оформленню підлягає товар "полотно трикотажне, із синтетичних ниток (95% поліестер) з вмістом еластомірних ниток (5%), поверхнева щільність 165+/-2 г/м2. Загальна ширина 182 - 152+/-1 см., загальна ширина по фону (між крайками) 180-150+/-1 см. Просочення, дублювання і покриття пластмасами, що спостерігається неозброєним оком, відсутнє. Постачається в рулонах, намотана на картоні бобіни у транспортній упаковці (116445 м2) -19250кг. Торговельна марка - ZHEJ-FAN. Виробник - ZHEJIANG FANTASY INTERNATIONAL TRADING CO., LTD. Країна виробництва - Китай, CN. "

У графі 33 митної декларації було заявлено код УКТЗЕД "6004100000" з ставкою мита 8%.

Управлінням митних платежів, контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД, Івано-Франківської митниці, Державної митної служби України спеціалізованим підрозділом на підставі лабораторних досліджень 08.03.2023 було винесено Рішення про визначення коду товару № КТ-UA206000-0009-2023, згідно якого встановлено, що товар являє собою: "тканина полотняного переплетення пофарбована, виготовлена з комплексних текстурованих ниток (поліефір 100%), без покриття та просочення, шириною 150 180см. Кольори в асортименті, в рулонах, намотана на картоні бобіни, у транспортній упаковці". код УКТЗЕД "5407520000".

14.04.2023 керівнику ТОВ "УЛЬТРА-МАРІЯ Янчишину М.М. Івано-Франківською митницею направлено листа №7.21-1/28.4-01/13/1384, в якому вказано, що товар який заявлено по МД № 23UA206020002282U9 згідно КТ № КТ-UA206000-000-2023 є товар "тканина полотняного переплетення" і підлягає оподаткування за повною ставкою мита у розмірі 20 %, як товар походження якого не встановлено.

В разі неподання митної декларації із встановленою повною ставкою мита 20 % митницею буде розглянуто питання щодо притягнення посадових осіб підприємства до адміністративної відповідальності, передбаченої статтею 485 Митного Кодексу України.

21.04.2023 керівником ТОВ "УЛЬТРА-МАРІЯ" було подано електронну митну декларацію типу ІМ 40 ДТ, якій присвоєно реєстраційний номер №23UA206020006632U0. У графі 31 митної декларації ОСОБА_1 було заявлено, що митному оформленню підлягає товар "тканина полотняного переплетення пофарбована, виготовлена з комплексних текстурованих ниток (поліефір 100%), без покриття та просочення, шириною 150-180 см. Кольори в асортименті, в рулонах, намотана на картонні бобіни, у транспортній упаковці (116445 м2) -19250кг. Торговельна марка - ZHEJ-FAN. Виробник - ZHEJIANG FANTASY INTERNATIONAL TRADING CO., LTD. Країна виробництва - Китай, CN". У графі 33 митної декларації було заявлено код УКТЗЕД "5407520000". Товар задекларовано згідно з рішенням № КТ-UA206000-0009-2023 від 08.03.2023 і застосовано до нього пільговою ставкою 1%. В якості підстави для застосування режиму найбільшого сприяння було надано китайський сертифікат про походження загальної форми № 23С3306В0А13/00317 від 14.03.2023.

Крім того в графі 47 електронної митної декларації № 23UA206020006632U0 керівник ТОВ "УЛЬТРА-МАРІЯ" ОСОБА_1 зазначив суму розрахованих митних платежів: мито 28087,43 грн. та ПДВ 567366,03грн., які сплачені ним згідно ст. 299 МК із застосуванням авансованих платежів (передоплати).

Проте у вказаному сертифікаті про походження також наведено відомості про товар за кодом 6004 (полотно трикотажне), що не дає змоги застосувати його до товару тканина полотняного переплетіння (код 5407), оскільки критерії переробки матеріалів, за умови виконання яких продукція виготовлена з них вважається походженням з певної країни для даних товарних позицій відрізняються.

Проте, оскільки задекларований товар виявився відмінним від товару, відомості про який наведено в інвойсі № FM22308 та сертифікаті № 23С3306В0А13/00317- дані документи не можуть бути використані в якості документів, що встановлюють країну походження.

Відповідно до ч.5 ст.280 Митного кодексу України передбачено, що ввізне мито є диференційованим щодо товарів, що походять з держав, які спільно з Україною входять до митних союзів або утворюють з нею зони вільної торгівлі. У разі встановлення будь-якого спеціального преференційного митного режиму згідно з міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, застосовуються преференційні ставки ввізного мита, встановлені Митним тарифом України.

До товарів, що походять з України або з держав - членів Світової організації торгівлі, або з держав, з якими Україна уклала двосторонні або регіональні угоди щодо режиму найбільшого сприяння, застосовуються пільгові ставки ввізного мита, встановлені Митним тарифом України, якщо інше не встановлено законом.

До решти товарів застосовуються повні ставки ввізного мита, встановлені Митним тарифом України.

Таким чином, вищевказаний товар підлягає оподаткуванню згідно Закону України № 2697-ІХ "Про митний тариф України" за повною ставкою мита в розмірі 20 %, як товар походження якого не встановлено.

Отже, у гр.47 МД № 23UA206020006632U0 від 21.04.2023 керівником ТОВ "УЛЬТРА-МАРІЯ" ОСОБА_1 зазначено ставку мита у розмірі 1%, тоді як товар підлягає оподаткуванню за повною ставкою мита у розмірі 20%.

Крім того Івано-Франківською митницею направлено лист від 04.04.2023 №7.21-3/20/4/1236 та електронне повідомлення по митній декларації 23UA206020006632U0 із запрошенням гр. ОСОБА_1 , прибути до митниці для надання пояснень по суті справи та вирішення питання щодо складання протоколу про порушення митних правил.

У вказані дати до митниці гр. ОСОБА_1 не з`явився та будь яких пояснень не надав.

Відповідно до службової записки в Управління митних платежів, контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД Івано-Франківської митниці Державної митної служби України від 24.04.2023 №7.21-15/48 сума несплачених митних платежів по товару митної декларації типу ІМ 40 ДТ реєстраційний номер 23UA206020006632U0 різниця між сплаченими та митних платежів при застосуванні ставок ввізного мита 20 % та 1 % , становить мито 533661,12 грн. та ПДВ 106732,22 грн.

Таким чином, керівником ТОВ "УЛЬТРА-МАРІЯ" (Україна, 29000, Хмельницька обл., м. Хмельницький, вул. Зарічанська, буд. 11-А, кв. (Офіс) 21 Код ЄДРПОУ 42998448) ОСОБА_1 вчинено дії спрямовані на зменшення розміру митних платежів на суму 640393,34 грн., за що передбачена адміністративна відповідальність за ч.1 ст. 485 Митного кодексу України.

На вказану постанову захисник Ковташ Д.М. в інтересах ОСОБА_1 подав апеляційну скаргу, вважає її ухваленою з порушенням норм матеріального та процесуального права та такою, що не відповідає матеріалам та обставинам справи.

Стверджує, що, сам по собі факт зазначення у митній декларації невірного коду УКТ ЗЕД і коригування розміру нарахованих митних платежів не може бути підставою для складання протоколу про порушення митних правил.

Вказує, що обставини, які свідчать про наявність чи відсутність вини правопорушення, є крім іншого, ступінь складності і однозначності класифікації товару. Рішення про класифікацію товарів, відповідно до якого товар підлягає митному оформленню за іншим, ніж вказано у митній декларації кодом згідно УКТ ЗЕД не свідчить про обов`язкову наявність вини декларанта у визначенні невірного коду товару, і відповідно, не повинно в обов`язковому порядку розцінюватися як підстава для складання протоколу про порушення митних правил.

Крім того, зазначає, що ТОВ "Ультра-Марія" звернулось до Хмельницького окружного адміністративного суду з позовом до Івано-Франківської митниці про визнання протиправними та скасування карток відмов. 04.10.2023 року за результатами розгляду справи Хмельницьким окружним адміністративним судом винесено рішення, яким адміністративний позов задоволено. Визнано протиправними та скасовано картки відмови Івано-Франківської митниці в прийняті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення. Тобто, вищезазначені картки відмови, які були підставою для складання протоколу про порушення митних правил визнані протиправними та їх скасовано.

Просить скасувати постанову Івано-Франківського міського суду Івано-Франківської області від 05 жовтня 2023 року відносно ОСОБА_1 за ст..485 ч.1 МК , провадження у справі закрити на підставі п.1 ч.1 ст.247 КУпАП у зв`язку з відсутністю складу адміністративного правопорушення.

Начальник Івано-Франківської митниці М. Криворучко подав заперечення на апеляційну скаргу захисника Ковташа Д.М. Просить апеляційну скаргу захисника особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, адвоката Ковташа Д.М. залишити без задоволення, а постанову Івано-Франківського міського суду Івано-Франківської області від 05 жовтня 2023 року залишити без змін.

Заслухавши учасників процесу, перевіривши та дослідивши матеріали адміністративної справи, приходжу до висновку, що апеляційна скарга не підлягає до задоволення з таких підстав.

У відповідності до вимог ст.ст. 245, 251, 252, 280 КУпАП завданням провадження в справах про адміністративні правопорушення є своєчасне, всебічне, повне й об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом.

Суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.

Відповідно до вимог ст. 251 КУпАП, доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, а також іншими документами.

Таким чином, при розгляді справи про адміністративне правопорушення необхідно належно з`ясувати: чи було вчинене таке правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно вимог ст.245 КУпАП завданням провадження у справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин справи, вирішення її в точній відповідності з законом.

Суд першої інстанції правильно встановив фактичні обставини справи і його висновок про винність ОСОБА_1 у вчиненні правопорушення, крім цього врахував характер вчиненого правопорушення, особу порушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність.

З об`єктивної сторони, адміністративне правопорушення, передбачене ч.1 ст. 485 МК полягає у діях, спрямованих на неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру, а також інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів.

Заявлення в митній декларації з метою неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру неправдивих відомостей щодо істотних умов зовнішньоекономічного договору (контракту), ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача товару, неправдивих відомостей, необхідних для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості, та/або надання з цією ж метою митному органу документів, що містять такі відомості, або несплата митних платежів у строк, встановлений законом, або інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів, а так само використання товарів, стосовно яких надано пільги щодо сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті, у зв`язку з якими було надано такі пільги, -

Як вбачається з матеріалів справи, суд першої інстанції в повному обсязі виконав вимоги ст.280 КУпАП, дослідив матеріали справи та обґрунтовано дійшов висновку про доведеність вини ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення за ч.1 ст.485 МК України яка підтверджується матеріалами справи, а саме даними протоколу про порушення митних правил №0017/20600/23 від 26.04.2023 року, електронною митною декларацією типу ІМ 40 ТН №23UA206020002526U0, електронною митною декларацією №23UA206020002282U8, INVOICE №FM22308 від 31.12.2022,копією рішення про визнання коду товару від 08.03.2023 року, копією акту про взяття пробо (зразків) товарів від 15.02.2023 року №01/02-23, копією акту про проведення огляду ( переогляду) товарів, т/з, ручноїпоклажі та багажу від 15.02.2023 року, фото таблицею товару, службовими записками, іншими матеріалами справи в їх сукупності.

Під час апеляційного розгляду, перевіряючи доводи апеляційної скарги захисника Ковташа Д.М. судом не встановлено порушень норм КУпАП при складанні протоколу про адміністративне правопорушення, оскільки протокол містить всі необхідні дані відповідно до вимог ст. 256 КУпАП, в тому числі відомості про місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення.

Як вбачається із протоколу про порушення митних правил №0017/20600/23 від 26.04.2023, встановлено, що під час перевірки доповідної записки №7.21-28.4-01/117 від 25.04.2023, щодо виявлення невідповідності заявленного товару в графі 31 митної декларації №23UA206020002282U9та коду товару згідно УКТЗЕД, працівниками оперативного відділу управління бородьби з контрабандою та порушення митних правил встановлено, що 14.02.2023 директором ТзОВ "Ультра-Марія" ОСОБА_1 , який здійснював декларування та подав до ВМО №1 митного поста "Прикарпаття", Івано-Франківської митниці, електронну митну декларацію ІМ 40ДЕ товаросупровідні документи для проведення митного оформлення у режимі "імпорт" товару, який був везений на митну територію України на адресу: ТзОВ "Ультра-Марія", Україна, 29000, Хмельницька обл., м. Хмельницький, вул. Зарічанська, буд. 11-А, кв. (Офіс) 21, код ЄДРПОУ 42998448) відправник ZHEJIANG FANTASY INTERNATIONAL TRADING CO.,LTD. NO:186 QINWANG KEXI SHAOXING COUNTY ZHEJIANG CHINA за документами: попередня митна декларація №23UA206020002282U9 від 13.02.2023 року, зовнішньоекономічного договору №08/22 від 16.08.2022, commercial invoice № FM22308 від 31.12.2022.

В електронній митній декларації митним органом присвоєно реєстраційний номер № 23UA206020002380U8. У графі 31 митної декларації ОСОБА_1 було заявлено, що митному оформленню підлягає товар - «полотно трикотажне, із синтетичних ниток (95% поліестер) з вмістом еластомірних ниток (5%), поверхнева щільність 165+/-2 г/м2. Загальна ширина 182-152+/-1 см., загальна ширина по фону (між крайками) 180-150+/- см. Просочення, дублювання і покриття пластмасами, що спостерігається неозброєним оком, відсутнє. Постачається в рулонах, намотана картонні бобіни у транспортній упаковці (116 445 м2) - 19 250 кг. Торговельна марка ZHEJ-FAN. Виробник - «ZHEJIANG' FANTASY INTERNATIONAL TRADIN СО. LTD. Країна виробництва - Китай, CN». У графі 33 митної декларації було заявлено код УКТЗЕД «6004100000» з ставкою мита 8 %.

Під час проведення митного контролю товару, посадовою особою ВМС №1 митного поста «Прикарпаття» Івано-Франківської митниці згенеровано форму контролю 905-3 «Взяття проб (зразків) товарів для проведення досліджень (аналізу, експертизи) з метою встановлення характеристик, визначальних для класифікації товарів згідно з УКТЗЕД,

Під час взяття проб (зразків) товарів в зоні митного контролю BMC№1 митного поста "Прикарпаття" Івано-Франківської митниці, на території ТзОВ «Кобра», що знаходиться за адресою: вул. Польова,6, м,Івано-Франківськ, у присутності довіреної особи від ТзОВ «УЛЬТРА-МАРІЯ» Іванова С.В, (довіреність б/'н від 14.0,2023 року), складено Акт про взяття проб (зразків) товарів № 01/02-23 від 15.02.2023 року та направлено на адресу Спеціалізованої лабораторії з питань експертних досліджень Держмитслужби.

27.02.2023 року СЛЕД, складений висновок №142000-3103-0034 з якому зазначено, що за результатами проведених досліджень, з урахуванням наданої інформації та відомостей, отриманих з інформаційних джерел, встановлено наступне:

- надана на дослідження проба товару ідентифікована як пофарбована (рожевого кольору) тканина полотняного переплетення, що виготовлена з комплексних текстурованих ниток (поліефір 100%). Тканина без покриття та просочення, що може бути виявлено неозброєним оком. Проба надійшла загальною шириною (1564-7-1 см).

З урахуванням результатів лабораторних досліджень та Висновку, посадовою особою Управління митних платежів, контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД Івано-Франківської митниці на товар №1 "Полотно трикотажне, із синтетичних ниток" винесено Рішення про визначення коду товару від року №КТ-иА206000-0009-2023, яким змінено заявлений декларантом код УКТЗЕД з «6004100000» на «5407520000».

Код товарної позиції, що заявлявся, 6004 має текстовий опис «Полотна трикотажні машинного чи ручного в`язання, завширшки більш як 30 см з вмістом 5 мас.% або більше еластомірних чи гумових ниток, крім полотен товарної позиції 6001.

Трикотажні полотна виготовляють методом машинного чи ручного в`язання. Усі трикотажні полотна включені у товарну групу 60 УКТЗЕД, товарні позиції 6001-6006. Сюди включаються трикотажні полотна з любих матеріалів: вовна, бавовна, синтетичні волокна, штучні волокна тощо.

Термін «Тканини полотняного переплетіння» визначено у Примітці до товарних під позицій 1 (у) Розділу XI УКТЗЕД:

-тканини, у структурі яких кожна утокова нитка проходить почергово над і під послідовними нитками основи і, у свою чергу, кожна нитка основи проходить послідовно над і під утоковими нитками.

Тканини полотняного переплетіння виготовляються на ткацьких верстатах і сам процес виготовлення відрізняється від виготовлення трикотажних полотен.

Ці тканини також можуть виготовлятися з любого матеріалу як то: вовна, бавовна, синтетичні волокна, штучні волокна тощо.

Першим визначальним критерієм для класифікації за УКТЗЕД текстильних виробів є метод виготовлення.

У контексті пункту (С) Загальних положень до розділу XI УКТЗЕД зазначається, що тканини полотняного переплетення включаються у товарні групи УКТЗЕД 50-55.

За складом ниток тканина відноситься до товарної позиції 54 УКТЗЕД (Нитки синтетичні або штучні), як тканина товар має відноситися до товарної позиції 5407 УКТЗЕД (Тканини з синтетичних комплексних ниток). У межах товарної позиції тканина відноситься до товарної підкатегорії 5407 52 00 00 за УКТЗЕД (Тканини з синтетичних комплексних ниток з поліефіру, пофарбовані).

14.04.2023 року директору ТзОВ «УЛЬТРА-МАРІЯ» ОСОБА_1 , Івано- Франківською митницею направлено листа №7.21-1/28.4-01/13/1384, в якому зазначено, що товар, який заявлено по МД №23UA206020002282U9 згідно KT-UA206000-0009- 2023 є товар «тканина полотняного переплетення» і підлягає оподаткуванню за повною ставкою мита у розмірі 20%, як товар походження якого не встановлено.

2 Частинами 5 та 6 статті 69 МК України передбачено, що штрафи та інші санкції за несплату митних платежів та за інші порушення виявлені у зв`язку із несплатою митних платежів та за інші порушення, виявлені у зв`язку із неправильною класифікацією товарів, застосовується митними органами виключно у разі, якщо прийняте митним органом рішення про класифікацію цих товарів у складному випадку було прийнято на підставі поданих заявником недостовірних документів, наданої ним недостовірної інформації та/або внаслідок ненадання заявником всієї наявної у нього інформації необхідної для прийняття зазначеного рішення, що суттєво вплинуло на характер цього рішення.

В даному випадку інформація, щодо складу тканини наявна на маркуванні товару, що не відповідає заявленому.

Товар було задекларовано згідно з рішенням №KT-UA206000-0009-2023 і застосовано до нього пільгову ставку 1%. В якості підстави для застосування режиму найбільшого сприяння було надано китайський сертифікат про походження загальної форми №23С3306В0А13/00317 від 14.03.2023.

Проте, у вказаному сертифікаті про походження наведено відомості про товар за кодом 6004 «полотно трикотажне», що не дає змоги застосувати його до товару «тканина полотняного переплетіння» за кодом 5407, оскільки критерії переробки матеріалів, за умови виконання яких, продукція виготовлена з них вважається походженням з певної країни для даних товарних позицій відрізняються.

Оскільки, задекларований товар виявився відмінним від того, відомості про який наведено в інвойсі №FM22308 та сертифікаті про походження №23С3306В0А13/00317 - дані документи не можуть бути використані в якості документів, що встановлюють походження товару.

Таким чином, вищевказаний товар підлягає оподаткуванню згідно Закону України №2697-ІХ від 19.10.2022 «Про митний тариф України», за повною ставкою мита в розмірі 20%, як товар походження якого не встановлено.

У відповідності до частини 1 ст. 458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами У країни, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Статтею 485 МК України передбачена відповідальність за дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру, а також інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів, в тому числі за заявления в митній декларації з метою неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру неправдивих відомостей щодо істотних умов зовнішньоекономічного договору (контракту), ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача товару, неправдивих відомостей, необхідних для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості, та/або надання з цією ж метою митного органу документів, що містять такі відомості, або за несплату митних платежів у строк, встановлений законом, або за вчинення інших протиправних дій, спрямованих на ухилення від сплати митних платежів.

Відповідно до ч.1 ст.494 МК України зазначено, що про кожний випадок виявлення порушення митних правил уповноважена посадова особа митного органу, яка виявила таке порушення, невідкладно складає протокол за формою, установленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

21.04.2023 керівником ТОВ "УЛЬТРА-МАРІЯ" було подано електронну митну декларацію типу ІМ 40 ДТ, якій присвоєно реєстраційний номер №23UA206020006632U0. У графі 31 митної декларації ОСОБА_1 було заявлено, що митному оформленню підлягає товар - "тканина полотняного переплетення пофарбована, виготовлена з комплексних текстурованих ниток (поліефір 100%), без покриття та просочення, шириною 150-180 см. Кольори в асортименті, в рулонах, намотана на картонні бобіни, у транспортній упаковці (116445 м2) -19250кг. Торговельна марка - ZHEJ-FAN. Виробник - ZHEJIANG FANTASY INTERNATIONAL TRADING CO., LTD. Країна виробництва - Китай, CN". У графі 33 митної декларації було заявлено код УКТЗЕД "5407520000". Товар задекларовано згідно з рішенням № KT-UA206000-0009-2023 від 08.03.2023 і застосовано до нього пільговою ставкою 1%. В якості підстави для застосування режиму найбільшого сприяння було надано китайський сертифікат про походження загальної форми № 23С3306В0А13/00317 від 14.03.2023 року.

Крім того в графі 47 електронної митної декларації № 23UA206020006632U0 керівник ТОВ "УЛЬТРА-МАРІЯ" ОСОБА_1 зазначив суму розрахованих митних платежів: мито 28087,43 грн. та ПДВ 567366,03грн., які сплачені ним згідно ст. 299 МК із застосуванням авансованих платежів (передоплати).

Проте у вказаному сертифікаті про походження також наведено відомості про товар за кодом 6004 (полотно трикотажне), що не дає змоги застосувати його до товару тканина полотняного переплетіння (код 5407), оскільки критерії переробки матеріалів, за умови виконання яких продукція виготовлена з них вважається походженням з певної країни для даних товарних позицій відрізняються.

Проте, оскільки задекларований товар виявився відмінним від товару, відомості про який наведено в інвойсі № FM22308 та сертифікаті № 23С3306ВОА13/00317- дані документи не можуть бути використані в якості документів, що встановлюють країну походження.

Відповідно до 4.5 ст.280 Митного кодексу України передбачено, що ввізне мито є диференційованим щодо товарів, що походять з держав, які спільно з Україною входять до митних союзів або утворюють з нею зони вільної торгівлі. У разі встановлення будь- якого спеціального преференційного митного режиму згідно з міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, застосовуються преференційні ставки ввізного мита, встановлені Митним тарифом України.

До товарів, що походять з України або з держав - членів Світової організації торгівлі, або з держав, з якими Україна уклала двосторонні або регіональні угоди щодо режиму найбільшого сприяння, застосовуються пільгові ставки ввізного мита, встановлені Митним тарифом України, якщо інше не встановлено законом.

До решти товарів застосовуються повні ставки ввізного мита, встановлені Митним тарифом України.

Таким чином, вищевказаний товар підлягає оподаткуванню згідно Закону України № 2697-ІХ "Про митний тариф України" за повною ставкою мита в розмірі 20 %, як товар походження якого не встановлено.

Згідно із 4.2 ст.48 Митного Кодексу України товари, походження яких достовірно не встановлено, випускаються митним органом у вільний обіг на митній території України за умови сплати ввізного мита за повними ставками Митного тарифу України. Згідно 4.8 ст.264 з моменту прийняття митним органом декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за надання недостовірних відомостей, наведених у ці декларації.

Відповідно до ч.1 ст.257 Митного кодексу України, декларування здійснюється шляхом заявления за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення, через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення. При застосуванні письмової форми декларування можуть використовуватись як електронні документи, так і документи на паперовому носії.

Статтею 75 Митного кодексу України передбачено, що для поміщення товарів у митний режим імпорту особа, на яку покладається дотримання вимог митного режиму, повинна подати митному органу, що здійснює випуск товарів, документи на такі товари, сплатити митні платежі, якими відповідно до законів України обкладаються товари під час ввезення на митну територію України в режимі імпорту.

Аналіз досліджених під час судового розгляду судом першої інстанції та перевірених апеляційним судом доказів у їх сукупності дає підстави зробити висновок про доведеність вини ОСОБА_1 встановленою постановою судді Івано-Франківського міського суду тобто вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.485 Митного кодексу України.

Доводи захисника в апеляційній скарзі, що судом першої інстанції не доведено винуватість ОСОБА_1 є безпідставними, та не є підставою для задоволення апеляційної скарги.

Таким чином висновок суду першої інстанції про наявність в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушенняпередбаченого ч.1 ст.485 Митного кодексу України є правильним та відповідає дійсним обставинам справи.

Судом першої інстанції при винесенні оскаржуваної постанови дотримано вимог ст.280 КУпАП, а саме повністю з`ясовано обставини, що мають значення для правильного вирішення справи, дано належну оцінку матеріалам провадждення.

Інші доводи апелянта щодо незаконності оскаржуваної постанови не знайшли свого підтвердження під час апеляційного розгляду справи.

За таких обставин апеляційна скарга не підлягає до задоволення, а постанову суду першої інстанції слід залишити без зміни.

Керуючись ст.294 КУпАП,-

п о с т а н о в и в:

Апеляційну скаргу захисника Ковташа Д.М. в інтересах ОСОБА_1 залишити без задоволення.

Постанову Івано-Франківського міського суду від 05.10.2023 року відносно ОСОБА_1 за ч.1 ст.485 Митного кодексу України залишити без змін.

Постанова остаточна і оскарженню не підлягає.

Суддя Івано-Франківського

апеляційного суду Б.І. Кукурудз

СудІвано-Франківський апеляційний суд
Дата ухвалення рішення27.12.2023
Оприлюднено01.01.2024
Номер документу116038417
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру, а також інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів

Судовий реєстр по справі —344/10191/23

Постанова від 27.12.2023

Адмінправопорушення

Івано-Франківський апеляційний суд

Кукурудз Б. І.

Постанова від 27.12.2023

Адмінправопорушення

Івано-Франківський апеляційний суд

Кукурудз Б. І.

Постанова від 05.10.2023

Адмінправопорушення

Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області

Ковалюк І. П.

Постанова від 05.10.2023

Адмінправопорушення

Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області

Ковалюк І. П.

Постанова від 06.09.2023

Адмінправопорушення

Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області

Ковалюк І. П.

Постанова від 13.07.2023

Адмінправопорушення

Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області

Ковалюк І. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні