Окрема ухвала
від 13.09.2023 по справі 910/6934/22
ПІВНІЧНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ПІВНІЧНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

вул. Шолуденка, буд. 1, літера А, м. Київ, 04116 (044) 230-06-58 inbox@anec.court.gov.ua

ОКРЕМА УХВАЛА

"13" вересня 2023 р. Справа№ 910/6934/22

Північний апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого: Корсака В.А.

суддів: Євсікова О.О.

Алданової С.О.

за участю секретаря судового засідання: Заборовської А.О.,

за участю представників учасників справи:

від позивача: Остапенко О.П.

від відповідача: Слюсар С.В.

від третьої особи-1: Гаврищук Е.В.

від третьої особи-2: не з`явився

розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали апеляційної скарги Акціонерного товариства "Укргазвидобування" на рішення Господарського суду міста Києва від 08.11.2022 та на додаткове рішення Господарського суду міста Києва від 30.11.2022 (суддя Зеленіна Н.І.)

у справі №910/6934/22

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Сервіс Ойл"

до Акціонерного товариства "Укргазвидобування"

за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача - 1. Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів

2. Товариство з обмеженою відповідальністю «НАФТОГАЗЕНЕРГІЯ»

про стягнення 12 539 922,93 грн,

ВСТАНОВИВ:

В провадженні колегії суддів Північного апеляційного господарського суду у складі: головуючий суддя - Корсак В.А., судді - Алданова С.О., Євсіков О.О. перебуває справа №910/6934/22 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Сервіс Ойл" до Акціонерного товариства "Укргазвидобування" про стягнення 12 539 922,93 грн.

Під час розгляду даного спору судом апеляційної інстанції на підставі відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань встановлено, що власником позивача у справі - Товариства з обмеженою відповідальністю "Сервіс Ойл" є ВАТ «Пуховичи Нафтопродукт», який зареєстрований за адресою: Республіка Білорусь, Мінська область, Пуховицький р-н, м. Мар`їна Горка, вул. Октябрська, 62.

Судом також встановлено, ухвалою Полтавського апеляційного суду від 11.01.2023 в кримінальній справі №554/2088/22 (яка міститься в Єдиному державному реєстрі судових рішень) на майно ТОВ «Сервіс Ойл» накладено арешт та у відповідності до ч. 6 ст.100 КПК України, вказане майно передано в управління Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів.

Ухвалою слідчого судді Подільського районного суду міста Києва від 22.07.2022 у справі № 758/5544/22 та ухвалою слідчого судді Октябрського районного суду м. Полтава від 30.03.2022 у справі № 554/2088/22 передано в управління АРМА корпоративні права ТОВ «Сервіс Ойл» в розмірі 100% статутного капіталу та рухоме майно, що належить ТОВ «Сервіс Ойл», зокрема спеціалізовану техніку призначену для буріння свердловин, внутрішньосвердловинних операцій та автотранспортні засоби (далі - Актив). АРМА проведено відбір управителя на загальних засадах та за результатами конкурсної процедури відібрано управителя Активу.

Підставою для передання цих актів стало те, що службові особи підприємств, зокрема ТОВ "Сервіс Ойл" (позивача у справі), які мають у своєму активі російський та білоруський капітал, намагалися вчиняти дії, спрямовані на виведення майна підприємств.

АРМА зазначалось, що фактично всі активи переходять в управління агентства та відповідно воно набуває прав та обов`язків щодо таких активів.

Судовою колегією також було встановлено, що у подальшому 06.04.2023 між Національним агентством України з питань виявлення, розшуку та управління активами (АРМА) та Товариством з обмеженою відповідальністю «НАФТОГАЗЕ НЕРГІЯ» було укладено договір управління активами та станом на 22.05.2023 здійснені заходи з передачі майна за актами приймання-передачі.

Враховуючи зазначене, ухвалами Північного апеляційного господарського суду від 01.05.2023 та від 10.07.2023 залучено до участі у справі №910/6934/22 у якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача - Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (скорочено АРМА) та Товариство з обмеженою відповідальністю «НАФТОГАЗЕНЕРГІЯ».

В контексті встановлених обставин, судова колегія вважає за необхідне звернутись до норм Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення», який спрямований на захист прав та законних інтересів громадян, суспільства і держави, забезпечення національної безпеки шляхом визначення правового механізму запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення (далі - запобігання та протидія).

Згідно цього Закону, державний фінансовий моніторинг - сукупність заходів, що вживаються суб`єктами державного фінансового моніторингу і спрямовуються на виконання вимог цього Закону та іншого законодавства у сфері запобігання та протидії:

державний фінансовий моніторинг спеціально уповноваженого органу - сукупність заходів із збору, обробки та аналізу інформації про фінансові операції, що подається до спеціально уповноваженого органу суб`єктами первинного і державного фінансового моніторингу та іншими державними органами, відповідними органами іноземних держав, іншої інформації, що може бути пов`язана з підозрою в легалізації (відмиванні) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванні тероризму та/або фінансуванні розповсюдження зброї масового знищення та/або з іншими незаконними фінансовими операціями, а також заходів з перевірки такої інформації згідно із законодавством України та інших заходів, спрямованих на виконання вимог законодавства у сфері запобігання та протидії;

державний фінансовий моніторинг інших суб`єктів державного фінансового моніторингу - сукупність заходів, що вживаються іншими суб`єктами, визначеними частиною третьою статті 6 цього Закону, і спрямовані на виконання вимог законодавства у сфері запобігання та протидії (п. 16 ч. 1 ст. 1 Закону);

фінансові операції, що підлягають фінансовому моніторингу, - порогові фінансові операції, підозрілі фінансові операції (діяльність) (п. 67 ч. 1 Закону).

Відповідно до ст. 20 названого Закону фінансові операції є пороговими, якщо сума, на яку здійснюється кожна із них, дорівнює чи перевищує 400 тисяч гривень (для суб`єктів господарювання, які проводять лотереї та/або азартні ігри, - 55 тисяч гривень) або дорівнює чи перевищує суму в іноземній валюті, банківських металах, інших активах, еквівалентну за офіційним курсом гривні до іноземних валют і банківських металів 400 тисяч гривень на момент проведення фінансової операції (для суб`єктів господарювання, які проводять лотереї та/або азартні ігри, - 55 тисяч гривень), за наявності однієї або більше таких ознак:

- фінансові операції, якщо хоча б одна із сторін - учасників фінансової операції має реєстрацію, місце проживання чи місцезнаходження в державі, що здійснює збройну агресію проти України, та/або в державі (юрисдикції), що не виконує чи неналежним чином виконує рекомендації міжнародних, міжурядових організацій, задіяних у сфері боротьби з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванням тероризму чи фінансуванням розповсюдження зброї масового знищення (у тому числі дипломатичне представництво, посольство, консульство такої держави), або якщо однією із сторін - учасників фінансової операції є особа, яка має рахунок у банку, зареєстрованому в зазначеній державі (юрисдикції).

Водночас згідно з п. 15 постанови Правління Національного банку України «Про роботу банківської системи в період воєнного стану" №18 у редакції від 24.02.2022 зупинено здійснення обслуговуючими банками видаткових операцій за рахунками резидентів держави, що здійснила збройну агресію проти України.

Відповідно до п. 5 постанови Правління Національного банку України "Про внесення змін до постанови Правління Національного банку України від 24 лютого 2022 року №18" від 04.03.2022 №36 пункт 15 викладено в наступній редакції: "Зупинити здійснення обслуговуючими банками видаткових операцій за рахунками резидентів Російської Федерації/Республіки Білорусь, за рахунками осіб, кінцевими бенефіціарними власниками яких є резиденти Російської Федерації/Республіки Білорусь, крім переказу коштів (за виключенням коштів у російських рублях та білоруських рублях) з таких рахунків на спеціальний рахунок Національного банку України для збору коштів на підтримку Збройних Сил України та/або на рахунки Кабінету Міністрів України, міністерств та інших державних органів України".

Беручи до уваги те, що обмежень щодо зарахування на рахунки ТОВ "Сервіс Ойл" грошових коштів від компаній-резидентів згадуваною постановою не передбачено, однак має місце наявність необхідності запобігання можливості виведення активів, належних кінцевому бенефіціарному власнику що є резидентом республіки білорусь, Північний апеляційний господарський суд вважає за необхідне направити Державній службі фінансового моніторингу України (04050 м. Київ, вул. Білоруська, 24; електронна пошта: office@fiu.gov.ua) окрему ухвалу з метою здійснення фінансового моніторингу відповідно до вимог Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» щодо рухів активів Товариства з обмеженою відповідальністю "Сервіс Ойл" (ідентифікаційний код 38516938).

Керуючись ст.ст. 234, 235, 246, 281 Господарського процесуального кодексу України, Північний апеляційний господарський суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Направити окрему ухвалу Державній службі фінансового моніторингу України (04050 м. Київ, вул. Білоруська, 24; електронна пошта: office@fiu.gov.ua) з метою здійснення фінансового моніторингу відповідно до вимог Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» щодо рухів фінансових операцій Товариства з обмеженою відповідальністю "Сервіс Ойл" (ідентифікаційний код 38516938).

Ухвала набирає законної сили негайно після її оголошення та може бути оскаржена до суду касаційної інстанції у господарських справах в порядку і строки, визначені в ст.ст. 287, 288, 289 Господарського процесуального кодексу України.

Головуючий суддя В.А. Корсак

Судді О.О. Євсіков

С.О. Алданова

Дата ухвалення рішення13.09.2023
Оприлюднено09.10.2023
Номер документу113980641
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —910/6934/22

Постанова від 11.10.2023

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Корсак В.А.

Окрема ухвала від 13.09.2023

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Корсак В.А.

Постанова від 13.09.2023

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Корсак В.А.

Ухвала від 02.10.2023

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Корсак В.А.

Постанова від 13.09.2023

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Корсак В.А.

Ухвала від 30.08.2023

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Корсак В.А.

Ухвала від 30.08.2023

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Корсак В.А.

Ухвала від 07.08.2023

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Корсак В.А.

Ухвала від 07.08.2023

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Корсак В.А.

Ухвала від 10.07.2023

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Корсак В.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні