Ухвала
від 28.09.2023 по справі 260/2872/23
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

О К РЕ М А У Х В А Л А

28 вересня 2023 рокум. Ужгород№ 260/2872/23

Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Плеханова З.Б.

при секретарі Прокоп Т.

за участю:

Закарпатська обласна прокуратура, Мукачівська окружна прокуратура Закарпатської області - представник Черненко С.С.

позивачі:

Департамент екології та природних ресурсів Закарпатської обласної державної адміністрації - представник не зявився

Державна екологічна інспекція в Закарпатській області - представник не зявився

відповідача: Державне підприємство "Свалявське лісове господарство" , Державне спеціалізоване господарське підприємство "Ліси України" - представник не зявився

третьої особи: Закарпатська обласна рада - представник не зявився

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Мукачівська окружна прокуратура Закарпатської області до Державне підприємство "Свалявське лісове господарство" про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії

В С Т А Н О В И В:

24 квітня 2023 року Закарпатська обласна прокуратура (Мукачівська окружна прокуратура) звернулася до Закарпатського окружного адмінсуду в інтересах держави в особі Департаменту екології та природних ресурсів Закарпатської обласної державної адміністрації, Державної екологічної інспекції в Закарпатській області до Державного підприємства "Свалявське лісове господарство" з позовом, в якому просить :

-визнати протиправною бездіяльність Державного підприємства "Свалявське лісове господарство" щодо незабепечення проведення робіт із винесення меж лісового заказника місцевого значення "Тесаник" та закріплення їх в натурі;

- зобовязати Державне підприємство "Свалявське лісове господарство" відповідно до вимог чинного законодавства України забезпечити організацію проведення робіт із винесення меж лісового заказника місцевого значення "Тесаник" загальною площею 169,5 га вартістю земельної ділянки 4621926 грн. шляхом закріплення їх в натурі.

Щодо захисту інтересів держави , то прокурор зазначає, що на підставі ПКМУ № 338 від 15.05.2013 року реалізацію державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища на території Закарпатської області покладено на Департамент екології та природних ресурсів Закарпатської ОДА, який не забезпечив виконання ДП "Свалявське ЛГ" природоохоронних заходів., зокрема щодо проведення робіт із винесення меж лісового заказника місцевого значення "Тесаник" та закріплення їх в натурі, що свідчить про неналежне здійснення владних повноважень у вказаній сфері.

Крім того, відповідно до Положення № 21 від 20.02.2023 року про Державну екологічну інспекцію України, остання звертається до суду із позовами щодо визнання протиправними дій чи бездіяльності фізичних і юридичних осіб , фізичних осіб-підприємців, органів державної влади .

Однак прокуратуру повідомлено про те, що у звзязку із введенням воєнного стану на території України 13.03.2023 року КМУ прийнято постанову № 303 "Про припинення заходів державного нагляду(контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану ",якою припинено проведення планових та позапланових заходів державного нагляду(контролю) на період воєнного стану. Вищевказані органи із позовами до суду не зверталися, ніяких заходів не здійснювали ні до звернень прокурора ні після цього , що свідчить про бездіяльність вказаних органів, що є достатнім аргументом для підтвердження підстав представництва .

Оскільки органи уповноважені здійснювати контроль та нагляд за виконанням відповідачем охоронного зобовязання та забезпечення режиму охорони заказника , а саме Департамент екології та природних ресурсів Закарпатської обласної державної адміністрації, Державна екологічна інспекція в Закарпатській області у відповідності до своїх повноважень зазначених у Положеннях про органи не здійснювали ніяких заходів , чим допустили бездіяльність , повноваження щодо подання даного позову у них відсутні, то прокурор в інтересах держави у відповідності до підстав ст. 23 ЗУ "Про прокуратуру" вжив заходи представницького характеру і звернувся до суду з даним позовом. в інтересах держави.

Судом враховано позицію Верховного Суду у справі № 260/2609/21 щодо представництва прокуратури .

Посилання в обгрунтування своєї бездіяльності на відсутність заходів контролю під час воєнного стану , суд критично оцінює , оскільки "Положення про лісовий заказник місцевого значення "затверджено Розпорядженням № 80 Закарпатської ОДА ще 13 лютого 2020 року , а не після 24.02.2022 року, а тому і у Департаменту екології та природних ресурсів Закарпатської обласної державної адміністрації, і у Державної екологічна інспекція в Закарпатській області були повноваження у відповідності до Положень про їх діяльність здійснювати заходи контролю та впливу на відповідача.

Відповідно до ст. 249 КАСУ суд, виявивши під час розгляду справи порушення закону, може постановити окрему ухвалу і направити її відповідним суб`єктам владних повноважень для вжиття заходів щодо усунення причин та умов, що сприяли порушенню закону.

Керуючись ст.ст. 248, 249 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

У Х В А Л И В:

Направити окрему ухвалу Державній екологічній інспекції в Закарпатській області, Департаменту екології та природних ресурсів Закарпатської обласної державної адміністрації для вжиття заходів щодо усунення причин та умов, що сприяли порушенню закону, зокрема для здійснення контролю за вчиненням Державним спеціалізованим господарським підприємством «Ліси України» в особі філії "Свалявське лісове господарство" робіт із винесення меж лісового заказника місцевого значення "Тесаник" та закріплення їх в натурі( на місцевості) загальною площею 169,5 га .

Надати строк для виконання вимог ухвали 8 місяців з дня набрання ухвалою законної сили , про що повідомити суд.

Ухвала може бути оскаржена до Восьмого апеляційного адмінсуду протягом 15 днів.

Суддя З.Б.Плеханова

Повний текст ухвали виготовлено та підписано 09 жовтня 2023 року

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.09.2023
Оприлюднено11.10.2023
Номер документу114022645
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності

Судовий реєстр по справі —260/2872/23

Ухвала від 01.10.2024

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Плеханова З.Б.

Ухвала від 03.09.2024

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Плеханова З.Б.

Ухвала від 10.07.2024

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Плеханова З.Б.

Ухвала від 23.10.2023

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Плеханова З.Б.

Ухвала від 28.09.2023

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Плеханова З.Б.

Рішення від 28.09.2023

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Плеханова З.Б.

Ухвала від 12.07.2023

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Плеханова З.Б.

Ухвала від 24.05.2023

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Плеханова З.Б.

Ухвала від 27.04.2023

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Плеханова З.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні