Рішення
від 09.10.2023 по справі 380/7678/23
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

09 жовтня 2023 рокусправа № 380/7678/23

Львівський окружний адміністративний суд, у складі головуючої судді О.Желік, розглянувши в письмовому провадженні у м.Львові в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Львів`янка плюс» до Шевченківської районної адміністрації Львівської міської ради про визнання протиправним і скасування розпорядження, -

в с т а н о в и в :

на розгляд Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю «Львів`янка плюс» до Шевченківської районної адміністрації Львівської міської ради із вимогою визнати протиправним та скасувати розпорядження Шевченківської районної адміністрації Львівської міської ради № 87 від 24.02.2022 року «Про примусовий демонтаж пристроїв кондиціонування повітря, встановлених на фасаді будинку на вул. Вербовій, 15».

Ухвалою судді від 18.04.2023 в справі відкрито провадження за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання, за наявними матеріалами.

В обґрунтування позовних вимог позивач вказує, що є власником нежитлового приміщення (будівля виробничого цеху під літерою «Г-З») за адресою: м.Львів, вул.Вербова,15. 03.01.2023 Шевченківська районна адміністрація Львівської міської ради видала позивачу припис про демонтаж пристроїв кондиціонування повітря. 24.02.2023 Шевченківська районна адміністрація Львівської міської ради прийняла розпорядження №87 «Про примусовий демонтаж пристроїв кондиціонування повітря, встановлених на фасаді будинку на вул.Вербовій, 15». Вказане розпорядження мотивоване тим, що позивачем протиправно встановлено на фасаді будинку пристрої кондиціонування повітря без відповідного погодження та з порушенням вимог, визначених «Порядком утримання фасадів будівель і споруд на території історичного ареалу м.Львова та будівель і споруд, що є об`єктами культурної спадщини поза межами історичного ареалу м.Львова», затвердженого рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради від 19.10.2022 року № 952. Позивач вважає таке розпорядження протиправним та таким, що підлягає скасуванню, оскільки будинок на вул.Вербовій, 15 на фасаді якого розміщено зазначені в розпорядженні пристрої кондиціонування повітря, не відноситься до будівель і споруд на території історичного ареалу м.Львова та будівель і споруд, що є об`єктами культурної спадщини поза межами історичного ареалу м.Львова.

Ухвалою від 23.06.2023 відмовлено в клопотанні представника Шевченківської районної адміністрації Львівської міської ради про залучення ОСОБА_1 до участі в справі в якості третьої особи.

Від відповідача надійшов відзив, у якому відповідач заперечив проти позову, мотивуючи тим, що на фасаді будинку на АДРЕСА_1 , позивачем встановлено без відповідного маскування та з видимої сторони вулиці чотири промислові пристрої кондиціонування повітря. Відповідачем видано припис № 36-вих-762 від 03.01.2023 про усунення порушень та зобов`язано демонтувати вказані пристрої кондиціонування повітря. З акту комісії за участі мешканців будинку АДРЕСА_2 , представників Шевченківської районної адміністрації Львівської міської ради, представників ЛКП «Варшавське-407» від 02.02.2023 вбачається, що припис від 03.01.2023 № 36-вих-762 не виконано. У зв`язку з чим, головою Шевченківської районної адміністрації видано розпорядження від 24.02.2023 №87 «Про примусовий демонтаж пристроїв кондиціонування повітря, встановлених на фасаді будинку на АДРЕСА_1 ». Відповідач вказує, що вимога позивача щодо прийняття рішення про скасування розпорядження є безпідставною, оскільки при прийнятті оскаржуваного розпорядження районна адміністрація діяла в межах та на підставі наданих повноважень, а також з врахуванням всіх обставин та належних документів.

Суд, з`ясувавши обставини, на які учасники справи посилаються як на підставу своїх вимог та заперечень, дослідивши докази, якими вони обґрунтовуються, встановив наступне.

Згідно Свідоцтва про право власності серія НОМЕР_1 від 20.05.2010 будівля виробничого цеху під літерою «Г-3», яка знаходиться за адресою: м.Львів, вул.Вербова, 15, належить Товариству з обмеженою відповідальністю «Львів`янка плюс» на праві приватної власності.

03.01.2023 року Шевченківською районною адміністрацією Львівської міської ради видано припис №36-вих-762 про усунення порушень, яким зобов`язано Товариство з обмеженою відповідальністю «Львів`янка плюс» протягом 10 днів демонтувати чотири промислові кондиціонери, які самовільно встановлені на фасаді будинку №15 на вулиці Вербовій у м.Львові без відповідного погодження та з порушенням вимог, визначених «Порядком утримання фасадів будівель і споруд на території історичного ареалу м.Львова та будівель і споруд, що є об`єктами культурної спадщини поза межами історичного ареалу м.Львова», затвердженого рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради від 19.10.2022 року № 952.

02.02.2023 комісією за участі представників Шевченківської районної адміністрації Львівської міської ради, представників ЛКП «Варшавське-407», мешканців будинку АДРЕСА_2 , складено акт про те, що припис Шевченківської районної адміністрації Львівської міської ради №36-вих-762 від 03.01.2023 не виконано.

24.02.2023 ЛКП «Варшавське-407» листом № 4-3602-7538 повідомило Шевченківську районну адміністрацію Львівської міської ради про те, що припис Шевченківської районної адміністрації Львівської міської ради №36-вих-762 від 03.01.2023 не виконано.

24.02.2023 Шевченківська районна адміністрація Львівської міської ради, керуючись Положенням про Шевченківську районну адміністрацію Львівської міської ради, затвердженим рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради від 08.10.2021 № 914, п.3.2.7 «Правил благоустрою Львівської міської територіальної громади», затверджених ухвалою Львівської міської ради від 21.04.2011 № 376 зі змінами та п. 3.1.1., 3.2.8 «Правил дотримання тиші у громадських місцях на території м.Львова», затверджених ухвалою Львівської міської ради від 28.01.2010 № 3166 зі змінами, видала розпорядження № 87.

Розпорядженням Шевченківської районної адміністрації Львівської міської ради № 87 від 24.02.2023 доручено директору ЛКП «Варшавське-407» демонтувати чотири пристрої кондиціонування повітря, що встановлені на зовнішніх стінах нежитлових приміщень будинку 15 на вулиці Вербовій у місті Львові, які належать на праві приватної власності ТзОВ «Львів`янка плюс» (термін виконання: впродовж десяти робочих днів з дати прийняття розпорядження); звернутися до відділу поліції № 1 Львівського районного управління поліції

№ 1 Головного Управління Національної Поліції у Львівській області для підтримання громадського порядку під час проведення демонтажних робіт; повідомити ТзОВ «Львів`янка плюс» про місце зберігання демонтованих пристроїв кондиціонування повітря та про відшкодування вартості робіт з примусового демонтажу; стягнення коштів за проведені роботи з примусового демонтажу провести у порядку, передбаченому чинним законодавством.

Вважаючи таке розпорядження протиправним, позивач звернувся з цим позовом до суду з вимогами про його скасування.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам та вирішуючи спір по суті, суд зазначає наступне.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з статтею 144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов`язковими до виконання на відповідній території. Правові, економічні, екологічні, соціальні та організаційні засади благоустрою населених пунктів визначає Закон України від 06 вересня 2005 року №2807-IV «Про благоустрій населених пунктів» (далі Закон №2807-IV, в редакції, чинній станом на час виникнення спірних правовідносин).

Статтею 5 вищевказаного Закону встановлено, що управління у сфері благоустрою населених пунктів здійснюють Кабінет Міністрів України, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації, органи місцевого самоврядування та інші органи влади в межах їх повноважень.

Пунктом 1 частини 1 статті 9 Закону №2807-IV до повноважень місцевих державних адміністрацій у сфері благоустрою населених пунктів віднесено забезпечення реалізації державної політики у цій сфері.

Суб`єктами у сфері благоустрою населених пунктів у розумінні частини першої статті 12 Закону №2807-IV є органи державної влади та органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, органи самоорганізації населення, громадяни.

Відповідно до ч. 3 ст. 24 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.

Відповідно до Положення про Шевченківську районну адміністрацію Львівської міської ради, затвердженого рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради від 08 жовтня 2021 року №914, до основних завдань та повноважень Шевченківської районної адміністрації Львівської міської ради віднесено, зокрема, виконання рішень виконавчого комітету Львівської міської ради, забезпечення благоустрою району у межах, визначених Львівською міською радою.

Відповідно до підп. 3.6.5 п. 3.6 Положення, голова районної адміністрації у порядку, визначеному законодавством: видає у межах компетенції районної адміністрації розпорядження, вносить в них зміни та доповнення, організовує їх виконання.

З метою реалізації повноважень органів місцевого самоврядування виконавчим комітетом Львівської міської ради затверджено Порядок утримання фасадів будівель і споруд на території історичного ареалу м.Львова та будівель і споруд, що є об`єктами культурної спадщини поза межами історичного ареалу м.Львова від 19.10.2022 №952 (далі - Порядок №952).

Відповідно до п.1.1. Порядку №952 цей Порядок регламентує вимоги до зовнішнього вигляду існуючої забудови, спрямовані на збереження традиційного характеру історичного ареалу і об`єктів культурної спадщини.

Згідно з п.1.3 цього Порядку, історичний ареал - територія площею 2311,95 га, визначена рішенням виконавчого комітету від 22.10.2021 №924 «Про погодження меж історичного ареалу м. Львова».

Розділом 5 Порядку №952 визначено правила розміщення технічних елементів (пристроїв) на фасадах будинків та споруд на території історичного ареалу м.Львова та будівель і споруд, що є об`єктами культурної спадщини поза межами історичного ареалу м.Львова. Так, згідно підп.5.1.3 п.5.1 цього розділу, до технічних елементів (пристроїв), що розміщуються ззовні на фасадах будівель та споруд належать, зокрема: пристрої та устаткування інженерного забезпечення будівель та споруд (системи опалення, вентиляції, кондиціювання повітря тощо). Відповідно до п.5.2 та п.5.3, забороняється встановлення на будинках пам`ятках архітектури технічних елементів (пристроїв), вказаних у пп.5.1.2.-5.1.6. Забороняється розміщення на будинках та спорудах у межах історичного ареалу на головних фасадах та бічних фасадах видимих зі сторони вулиці, технічних елементів (пристроїв), вказаних у пп. 5.1.2.-5.1.5.

Згідно з рішенням виконавчого комітету від 22.10.2021 № 924 «Про погодження меж історичного ареалу м. Львова» межа історичного проходить від перетину вул. Княгині Ольги та вул. Академіка А. Сахарова на південний схід по вул. Академіка А. Сахарова, далі на південь по вул. Стрийській до південної межі території Стрийського парку, далі на схід по південній межі території Стрийського парку до перетину з вул. Козельницькою, далі на південь по вул. Козельницькій, далі на схід по вул. Енергетичній, далі на схід по вул. Панаса Мирного, далі по вул. Тернопільській, далі на північ та схід по вул. В. Стуса, далі по вул. Липова Алея, далі оминаючи Стадіон Україна, далі на схід по вул. Липова Алея, далі по вул. Жасминовій, далі вздовж південної межі території Снопківського парку до перетину з вул. Пасіки Галицькі, далі на південь по вул. Пасіки Галицькі, далі на схід вздовж комплексу по вул. Пасіки Галицькі, 7 до перетину з вул. П. Шафарика, далі на північ по вул. П. Шафарика, далі на схід, південь, північ вздовж території Снопківського парку, далі вздовж південно-східного фасаду будинку № 36 по вул. Пасічній до перетину з вул. Пасічною, далі на північ по вул. Пасічній, далі на захід по вул. Личаківській, далі на північ по вул. М. Козика, далі на північ по вул. П. Ніщинського, далі по вул. Дорога Кривчицька, далі на північний схід по вул. Березовій до перетину з залізничною колією, далі на південний схід по залізничній колії до перетину з вул. Богданівською, далі на північ по вул. Богданівській до перетину з залізничними коліями, далі на захід по залізничних коліях, далі на північ у напрямку вул. Механічної до перетину з вул. Новознесенською, далі на північ по вул. Новознесенській, далі на північ по вул. Туркменській, далі на захід по вул. С. Височана, далі на південь по вул. Б. Хмельницького, далі по вул. Нафтовій, далі по вул. Смілій, далі на північ по вул. В. Бобинського, далі на південний захід по вул. Промисловій, далі на північний захід по вул. Донецькій, далі на північ по вул. Жовківській, далі на захід по вул. Р. Дашкевича, далі по вул. Хімічній до перетину з залізничними коліями, далі на північний захід по залізничних коліях до перетину з вул. Винниця, далі на захід по вул. Винниця, далі по вул. о. Омеляна Ковча до початку забудови Львівської виправної колонії за адресою: вул. Т. Шевченка, 156, далі на схід до перетину з західною межею території Янівського цвинтаря, далі на південь по західній межі Янівського цвинтаря до перетину з вул. Т. Шевченка, далі на південний схід по вул. Т. Шевченка, далі на південь по вул. О. Луцького, далі на схід по вул. Д. Бортнянського, далі вздовж західного фасаду будинку № 55 по вул. Д. Бортнянського, далі на схід, південь та захід вздовж меж комплексу На Залізничній по вул. Залізничній, далі по вул. Залізничній, далі вздовж огорожі ділянки по вул. Залізничній, 7, далі по залізничному віадуку, далі вздовж платформи та споруди дебаркадера на південь, далі від залізничних колій на південь до перетину з вул. Городоцькою, далі по вул. Городоцькій, далі на південь по вул. Кульпарківській, далі на схід по вул. В. Поліщука, далі на південь по вул. І. Боберського, далі по вул. Героїв УПА до будинку № 71, далі на південний схід по міжквартальному провулку до перетину з вул. М. Залізняка, далі на південь по вул. М. Залізняка, далі на південний захід по вул. В. Антоновича, далі по вул. Кульпарківській на південь до перетину з залізничною колією, далі на південний схід по залізничних коліях до перетину з вул. Княгині Ольги, далі на північ по вул. Княгині Ольги до вихідної точки.

З додатку до рішення №924 від 22.10.2021 суд встановив, що будівля виробничого цеху під літерою «Г-3», яка знаходиться за адресою: м.Львів, вул.Вербова, 15 та належить Товариству з обмеженою відповідальністю «Львів`янка плюс» на праві приватної власності знаходиться поза межами історичного ареалу м.Львова, затвердженого рішенням Львівської міської ради №924 від 22.10.2021.

Окрім того в матеріалах справ відсутні докази, що будівля виробничого цеху під літерою «Г-3», яка знаходиться за адресою: м.Львів, вул.Вербова, 15 є обєктом культурної спадщини України та включена до Державного реєстру нерухомих пам`яток України за категорією місцевого значення чи національного значення.

Доказів протилежного відповідачем не подано.

Правила благоустрою Львівської міської територіальної громади», затверджені ухвалою Львівської міської ради від 21.04.2011 року № 376 (далі - Правила благоустрою), установлюють порядок благоустрою та утримання об`єктів благоустрою міста Львова, визначають правові, економічні, екологічні, соціальні та організаційні засади благоустрою міста і спрямовані на створення умов, сприятливих для життєдіяльності людини.

Відповідно до 3.2. Правил благоустрою відповідальні посадові особи підприємств, установ та організацій, незалежно від форм власності, юридичні особи, що мають будинки і споруди на праві господарського відання, в орендному користуванні зобов`язані, зокрема, утримувати в належному стані території, надані їм в установленому законом порядку; утримувати в належному стані закріплені за ними на умовах договору з балансоутримувачем об`єкти благоустрою (їх частини); змінювати зовнішній вигляд фасадів будівель та споруд тільки на підставі затверджених у встановленому порядку проектів та за умови одержання дозволу згідно нормативних документів Львівської міської ради; розміщувати елементи благоустрою тільки на підставі проектно-дозвільної документації.

Як встановлено судом, будівля за адресою: вул. Вербова, 15, належить ТОВ «Львів`янка плюс» на праві приватної власності згідно свідоцтва про право власності Серія САС №972144 від 20.05.2010.

Положення п.п.3.2.7 Правил благоустрою встановлюють обов`язок одержання дозволу згідно з нормативними документами міської ради на зміну зовнішнього вигляду фасадів будівель та споруд для посадових осіб підприємств, установ та організацій, незалежно від форм власності, юридичних осіб, що мають будинки і споруди на праві господарського відання чи в орендному користуванні, а отже не можуть бути застосовані до позивача, оскільки будівля за адресою: вул. Вербова, 15, належить ТОВ «Львів`янка плюс» на праві приватної власності.

Суд висновує, що позивач, встановивши чотири промислові пристрої кондиціонування повітря на будівлі виробничого цеху під літерою «Г-3», яка знаходиться за адресою: м.Львів, вул.Вербова, 15 жодним чином не порушив вимог передбачених Порядком утримання фасадів будівель і споруд на території історичного ареалу м.Львова та будівель і споруд, що є об`єктами культурної спадщини поза межами історичного ареалу м.Львова від 19.10.2022 №952 та Правил благоустрою Львівської міської територіальної громади, затверджені ухвалою Львівської міської ради від 21.04.2011 року № 376.

Окрім того, суд вважає необґрунтованими твердження відповідача про порушення позивачем п.п. 3.1.1., 3.2.8 «Правил дотримання тиші у громадських місцях на території м.Львова», затверджених ухвалою Львівської міської ради від 28.01.2010 № 3166 зі змінами, оскільки відповідач не надав жодних доказів таких порушень зі сторони позивача.

Відповідно до ч.ч.1, 2 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. А, згідно ч.1 ст.90 цього ж Кодексу, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

На підставі досліджених доказів та встановлених на їх підставі обставин, суд дійшов висновку, що спірне розпорядження Шевченківської районної адміністрації Львівської міської ради № 87 від 24.02.2022 року «Про примусовий демонтаж пристроїв кондиціонування повітря, встановлених на фасаді будинку на вул. Вербовій, 15» не відповідає критеріям правомірності рішень суб`єкта владних повноважень, наведеним у ч.2 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України.

Оцінивши докази, які є у справі за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та, враховуючи всі наведені обставини, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позову.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Враховуючи зазначене, сума сплаченого судового збору підлягає стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись ст. ст. 2, 8-10, 14, 72-79, 90, 139, 241-246, 250, Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

в и р і ш и в:

позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати розпорядження Шевченківської районної адміністрації Львівської міської ради № 87 від 24.02.2022 року «Про примусовий демонтаж пристроїв кондиціонування повітря, встановлених на фасаді будинку на вул. Вербовій, 15».

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Шевченківської районної адміністрації Львівської міської ради (місцезнаходження: вул.Липинського,11, м.Львів, 79019; код ЄДРПОУ: 04056115) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Львів`янка плюс» (місце знаходження: м. Львів, вул. Вербова, буд. 15; ЄДРПОУ: 36462624) судовий збір в сумі 2684 (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири) гривні 00 копійок.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя Желік О.М.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.10.2023
Оприлюднено11.10.2023
Номер документу114023554
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності

Судовий реєстр по справі —380/7678/23

Ухвала від 22.12.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шевчук Світлана Михайлівна

Ухвала від 04.12.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шевчук Світлана Михайлівна

Ухвала від 15.11.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шевчук Світлана Михайлівна

Рішення від 09.10.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Желік Олександра Мирославівна

Ухвала від 23.06.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Желік Олександра Мирославівна

Ухвала від 18.04.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Желік Олександра Мирославівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні