Рішення
від 06.10.2023 по справі 380/22153/23
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа № 380/22153/23

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

06 жовтня 2023 року м. Львів

Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Качур Р.П. розглянув у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «На Ковельській, 63» до Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Львівській області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Львів), за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача, Львівської міської ради, Львівського комунального підприємства «Спортресурс» про визнання протиправною та скасування постанови

УСТАНОВИВ:

Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "На Ковельській, 63" звернулося до Львівського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Львівській області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції, у якій просить визнати протиправною та скасувати постанову про закінчення виконавчого провадження № 69463948 від 30 червня 2023 року, прийняту Головним державним виконавцем Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Львівській області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції Курманом Богданом Григоровичем.

В обґрунтування позовних вимог вказав, що постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 21.04.2022 у справі № 380/3340/21 визнати протиправною та скасовано ухвалу Львівської міської ради від 07.09.2020 № 6737 «Про відмову ОСББ «На Ковельській, 63» у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та наданні земельної ділянки на вул. Ковельській, 63»; зобов`язано Львівську міську раду затвердити Об`єднанню співвласників багатоквартирного будинку «На Ковельській, 63» проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку на вул. Ковельській, 63 у місті Львові, площею 0,2108 га у користування для Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «На Ковельській, 63» та надати вказану земельну ділянку (кадастровий номер 4610137200:08: 009:0203) у постійне користування. Вказав, що відповідачем відкрито виконавче провадження з примусового виконання виконавчого листа, виданого у справі № 380/3340/21. Попри це, з моменту відкриття виконавчого провадження (22.07.2022) по 30.06.2023 (момент винесення оскаржуваної постанови) Львівською міською радою постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 21.04.2022 у справі № 380/3340/21 не виконано. Позивач вважає, що у випадку залишення в силі оскаржуваної постанови буде мати місце факт, що судове рішення не виконано і очевидно, що виконуватись не буде, а в боржника не має більше жодного процесуального примусу виконувати судове рішення, що має наслідком втрату сенсу звернення до суду і втрату сенсу існування такого інституту як рішення суду. Зазначив, що оскаржувана постанова державного виконавця винесена передчасно й за відсутності доказів, які б підтверджували факт реального виконання судового рішення чи вжиття вичерпних заходів з його виконання. Відтак звернувся до суду із цим позовом.

Ухвалою від 26.09.2023 провадження у справі відкрито за правилами спрощено позовного провадження з повідомленням сторін. Цією ж ухвалою залучено до участі у справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача, - Львівську міську раду, Львівське комунальне підприємство «Спортресурс» (далі треті особи).

На адресу суду від відповідача надійшов відзив на позовну заяву (вх. № 19656ел від 05.10.2023), у якому проти позову заперечив. В обґрунтування вказав, що на примусовому виконанні у Відділі примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Львівській області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Львів) (далі - Відділ) на виконанні перебувало виконавче провадження ВП № 69463948 з примусового виконання виконавчого листа № 380/3340/21 від 29.06.2022, виданого Львівським окружним адміністративним судом, про зобов`язання Львівської міської ради затвердити Об`єднанню співвласників багатоквартирного будинку «На Ковельській, 63» проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку на вул. Ковельській, 63 у місті Львові, площею 0,2108 га у користування для Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «На Ковельській, 63» та надати вказану земельну ділянку (кадастровий номер 4610137200:08: 009:0203) у постійне користування. Зазначив, що 22.07.2022 державним виконавцем відкрито виконавче провадження. Оскільки рішення суду боржником не виконано, державним виконавцем 12.09.2022 винесено постанову про накладення штрафу на боржника у розмірі 5100,00 грн та повторно зобов`язано боржника виконати рішення суду протягом десяти робочих днів. По факту повторного невиконання без поважних причин рішення зобов`язального характеру, керуючись ч. 2 ст. 75 Закону України «Про виконавче провадження», державним виконавцем 16.01.2023 винесено постанову про накладення штрафу на боржника у подвійному розмірі в сумі 10200,00 грн та попереджено про кримінальну відповідальність за умисне невиконання рішення. Відповідач вважає, що ним вжито всіх передбачених законом заходів примусового виконання рішення про зобов`язання боржника до вчинення певних дій, однак такі заходи виявились безрезультатними, а виконати рішення без участі боржника неможливо. На підставі вищевикладеного, 16.01.2023 в Львівське районне управління поліції № 1 скеровано подання (повідомлення) про внесення відомостей до Єдиного реєстру досудових розслідувань стосовного боржника за ознаками складу злочину, передбаченого ст. 382 Кримінального кодексу України за невиконання виконавчого листа № 380/3340/21 від 29.06.2023, що видав Львівський окружний адміністративний суд. Також вказав, що 30.06.2023 державним виконавцем винесено постанову про закінчення виконавчого провадження на підставі пункту 11 частини першої статті 39 Закону України «Про виконавче провадження». Просив відмовити у задоволенні позову.

Копію ухвали від 26.09.2023 надіслано третім особам засобами електронного зв`язку, що підтверджується наявними в матеріалах справи, довідками про доставку електронних листів, однак станом день розгляду справи правом подати письмові пояснення по суті спору треті особи не скористалися.

Суд дослідив матеріали справи, всебічно і повно з`ясував усі фактичні обставини, об`єктивно оцінив докази, які мають юридичне значення для вирішення спору по суті та встановив таке.

Ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 17.03.2021 відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження в адміністративній справі № 380/3340/21 за позовом Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «На Ковельській, 63» до Львівської міської ради, у якій заявлено такі позовні вимоги:

- визнати протиправною та скасувати ухвалу від 07.09.2020 № 6737 Львівської міської ради «Про відмову ОСББ «На Ковельській, 63» у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та наданні земельної ділянки на АДРЕСА_1 »;

- зобов`язати Львівську міську раду затвердити Об`єднанню співвласників багатоквартирного будинку «На Ковельській, 63» проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку на АДРЕСА_1 , площею 0,2108 га, у користування для Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «На Ковельській,63» та надати вказану земельну ділянку (кадастровий номер 4610137200:08:009:0203) у постійне користування із зазначеним позовом.

Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 15.09.2021 у справі № 380/3340/21 у задоволенні позову відмовлено.

Постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 21.04.2022 у справі № 380/3340/21 апеляційну скаргу Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «На Ковельській, 63» задоволено.

Рішення Львівського окружного адміністративного суду від 15 вересня 2021 року скасовано та прийнято нову постанову, якою позовні вимоги Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «На Ковельській, 63» задоволено.

Визнати протиправною та скасовано ухвалу Львівської міської ради від 07.09.2020 № 6737 «Про відмову ОСББ «На Ковельській, 63» у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та наданні земельної ділянки на АДРЕСА_1 ».

Зобов`язано Львівську міську раду затвердити Об`єднанню співвласників багатоквартирного будинку «На Ковельській, 63» проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку на АДРЕСА_1 , площею 0,2108 га у користування для Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «На Ковельській, 63» та надати вказану земельну ділянку (кадастровий номер 4610137200:08: 009:0203) у постійне користування.

Постанова Восьмого апеляційного адміністративного суду від 21.04.2022 у справі № 380/3340/21 набрала законної сили 21 квітня 2022 року, відтак Львівським окружним адміністративним судом 29 червня 2022 року видано виконавчий лист.

Голова Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «На Ковельській, 63» звернулася до Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Львівській області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Львів) із заявою від 18.07.2022 про відкриття виконавчого провадження з виконання виконавчого листа № 380/3340/21 від 29.06.2022, виданого Львівським окружним адміністративним судом.

Постановою від 22.07.2022 ВП № 69463948 головним державним виконавцем Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Львівській області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Львів) Курманом Богданом Григоровичем відкрито виконавче провадження з примусового виконання виконавчого листа № 380/3340/21, виданого 29.06.2022, про зобов`язання Львівської міської ради затвердити Об`єднанню співвласників багатоквартирного будинку «На Ковельській, 63» проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку на вул. Ковельській, 63 у місті Львові, площею 0,2108 га у користування для Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «На Ковельській, 63» та надати вказану земельну ділянку (кадастровий номер 4610137200:08:009:0203) у постійне користування.

Разом з вказаною постановою державним виконавцем винесено також постанови від 22.07.2022 про розмір мінімальних витрат виконавчого провадження та про стягнення виконавчого збору.

За невиконання без поважних причин рішення, що зобов`язує боржника виконати певні дії головним державним виконавцем Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Львівській області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Львів) Курманом Богданом Григоровичем винесено постанову від 12.09.2022 ВП № 69463948 про накладення штрафу на користь держави у розмірі 5100,00 грн.

Головним державним виконавцем Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Львівській області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Львів) Курманом Богданом Григоровичем направлено на адресу боржника у виконавчому листі № 380/3340/21, виданого 29.06.2022 Львівським окружним адміністративним судом, вимогу державного виконавця про виконання рішення суду.

За повторне невиконання без поважних причин рішення, що зобов`язує боржника виконати певні дії головним державним виконавцем Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Львівській області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Львів) Курманом Богданом Григоровичем винесено постанову від 16.01.2023 ВП № 69463948 про накладення штрафу на користь держави у розмірі 10200,00 грн.

Жодних доказів виконання або вжиття заходів щодо виконання судового рішення у справі № 380/3340/21 боржником не надано.

Крім того, Управлінням забезпечення примусового виконання рішень у Львівській області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Львів) надіслано на адресу Львівського районного управління поліції № 1 подання (повідомлення) про внесення відомостей до Єдиного реєстру досудових розслідувань стосовно боржника за ознаками складу злочину, передбаченого статтею 382 Кримінального кодексу України від 16.01.2023 № 2213. Вказаним поданням повідомлено про те, що державним виконавцем вжито всіх передбачених законом заходів примусового виконання рішення про зобов`язання боржника до вчинення певних дій, однак такі заходи виявились безрезультатними, а виконати рішення без участі боржника неможливо. Так, заступник начальника управління начальник Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Львівській області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Львів) просив розглянути подання та внести відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань стосовно наявності в діях посадових осіб Львівської міської ради складу злочину, передбаченого статтею 382 КК України щодо невиконання виконавчого листа № 380/3340/21 від 29.06.2022, що видав Львівський окружний адміністративний суд.

Постановою від 30.06.2023 ВП № 69463948 закінчено виконавче провадження на підставі п. 11 ч. 1 ст. 39 та ст. 40 Закону України «Про виконавче провадження». Вказана постанова вмотивована тим, що державним виконавцем вжито всіх передбачених законом заходів примусового виконання рішення про зобов`язання боржника до вчинення певних дій, однак такі заходи виявились безрезультатними, а виконати рішення без участі боржника неможливо.

Не погоджуючись із вказаною постановою відповідача, позивач звернувся із цим позовом до суду.

При вирішенні спору суд керується таким.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Спірні правовідносини, що склались між сторонами, регулюються Конституцією України, Законом України «Про виконавче провадження» від 02.06.2016 № 1404-VIII (далі - Закон № 1404-VIII).

Відповідно до ч. 1 ст. 1 Закону № 1404-VIII, виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) - це сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.

Згідно із статтею 5 Закону № 1404-VIII, примусове виконання рішень покладається на органи державної виконавчої служби (державних виконавців) та у передбачених цим Законом випадках на приватних виконавців, правовий статус та організація діяльності яких встановлюються Законом України «Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів».

Частиною 1 статті 13 Закону № 1404-VIII передбачено, що під час здійснення виконавчого провадження виконавець вчиняє виконавчі дії та приймає рішення шляхом винесення постанов, попереджень, внесення подань, складення актів та протоколів, надання доручень, розпоряджень, вимог, подання запитів, заяв, повідомлень або інших процесуальних документів у випадках, передбачених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.

Згідно з частиною 1 статті 18 Закону № 1404-VIII, виконавець зобов`язаний вживати передбачених цим Законом заходів щодо примусового виконання рішень, неупереджено, ефективно, своєчасно і в повному обсязі вчиняти виконавчі дії.

Відповідно до частини 6 статті 26 Закону № 1404-VIII, за рішенням немайнового характеру виконавець у постанові про відкриття виконавчого провадження зазначає про необхідність виконання боржником рішення протягом 10 робочих днів (крім рішень, що підлягають негайному виконанню, рішень про встановлення побачення з дитиною).

Порядок виконання рішень, за якими боржник зобов`язаний вчинити певні дії або утриматися від їх вчинення регламентований статтею 63 Закону України «Про виконавче провадження».

Так, відповідно до ч. 1 ст. 63 Закону № 1404-VIII за рішеннями, за якими боржник зобов`язаний особисто вчинити певні дії або утриматися від їх вчинення, виконавець наступного робочого дня після закінчення строку, визначеного частиною шостою статті 26 цього Закону, перевіряє виконання рішення боржником. Якщо рішення підлягає негайному виконанню, виконавець перевіряє виконання рішення не пізніш як на третій робочий день після відкриття виконавчого провадження.

У разі невиконання без поважних причин боржником рішення виконавець виносить постанову про накладення на боржника штрафу, в якій також зазначаються вимога виконати рішення протягом 10 робочих днів (за рішенням, що підлягає негайному виконанню, - протягом трьох робочих днів) та попередження про кримінальну відповідальність (ч. 2 ст. 63 Закону № 1404-VIII).

Згідно з ч. 3 ст. 63 Закону № 1404- VIII виконавець наступного робочого дня після закінчення строку, передбаченого частиною другою цієї статті, повторно перевіряє виконання рішення боржником.

У разі повторного невиконання без поважних причин боржником рішення, якщо таке рішення може бути виконано без участі боржника, виконавець надсилає органу досудового розслідування повідомлення про вчинення боржником кримінального правопорушення та вживає заходів примусового виконання рішення, передбачених цим Законом.

У разі невиконання боржником рішення, яке не може бути виконано без участі боржника, виконавець надсилає до органу досудового розслідування повідомлення про вчинення боржником кримінального правопорушення та виносить постанову про закінчення виконавчого провадження.

Відповідно до п. 11 ч. 1 ст. 39 Закону № 1404-VIII виконавче провадження підлягає закінченню у разі надіслання виконавчого документа до суду, який його видав, у випадку, передбаченому частиною третьою статті 63 цього Закону.

Виконавче провадження, в якому було прийнято спірну постанову від 30.06.2023 року, відкрите з примусового виконання виконавчого листа Львівського окружного адміністративного суду № 380/3340/21 про зобов`язання Львівської міської ради затвердити Об`єднанню співвласників багатоквартирного будинку «На Ковельській, 63» проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку на вул. Ковельській, 63 у місті Львові, площею 0,2108 га у користування для Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «На Ковельській, 63» та надати вказану земельну ділянку (кадастровий номер 4610137200:08:009:0203) у постійне користування.

Згідно з ч. 1 ст. 123 Земельного кодексу України надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється на підставі рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування. Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі: надання земельної ділянки із зміною її цільового призначення; формування нової земельної ділянки (крім поділу та об`єднання).

Відповідно до ч. 6 статті 123 Земельного кодексу України відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування у двотижневий строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, а в разі необхідності здійснення державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом після отримання позитивного висновку такої експертизи приймає рішення про надання земельної ділянки у користування.

Відповідно до ч. 15 ст.123 Земельного кодексу України підставою відмови у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути його невідповідність вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів.

Згідно зі статтею 25 Закону України "Про землеустрій" від 22 травня 2003 року № 858-IV (далі - Закон № 858-IV) документація із землеустрою розробляється у вигляді схеми, проекту, робочого проекту або технічної документації, в тому числі у вигляді проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок.

Статтею 30 Закону № 858-IV передбачено, що погодження і затвердження документації із землеустрою проводиться в порядку, встановленому Земельним кодексом України, цим Законом.

У свою чергу, частино 1 статті 186-1 ЗК України передбачено, що проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок усіх категорій та форм власності (крім земельних ділянок зони відчуження та зони безумовного (обов`язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи) підлягає обов`язковому погодженню з територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Відповідно до частини 4 статті 186-1 ЗК України розробник подає на погодження до органу, визначеного в частині першій цієї статті, за місцем розташування земельної ділянки оригінал проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, а до органів, зазначених у частинах другій і третій цієї статті, - завірені ним копії проекту.

Органи, зазначені в частинах першій-третій цієї статті, зобов`язані протягом десяти робочих днів з дня одержання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або копії такого проекту безоплатно надати або надіслати рекомендованим листом з повідомленням розробнику свої висновки про його погодження або про відмову в такому погодженні з обов`язковим посиланням на закони та прийняті відповідно до них нормативно-правові акти, що регулюють відносини у відповідній сфері (ч. 5 ст. 186-1 ЗК України).

Згідно з частиною 6 статті 186-1 ЗК України підставою для відмови у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише невідповідність його положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівній документації.

Згідно частини 9 статті 118 ЗК України відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, у двотижневий строк з дня отримання погодженого проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (а в разі необхідності здійснення обов`язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи) приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність.

Тобто, єдиною підставою для відмови у затвердженні проекту землеустрою може бути лише те, що проект землеустрою не погоджено в порядку, встановленому статтею 186-1 ЗК України, а також відсутність обов`язкової державної експертизи у визначених законом випадках та відомостей щодо державної реєстрації сформованої земельної ділянки у Державному земельному кадастрі. Результат розгляду з питань затвердження проекту землеустрою оформлюється відповідним органом у формі рішення, що прямо передбачено частиною 9 статті 118 ЗК України.

Жодних інших правових підстав для відмови у затвердженні проекту землеустрою після його погодження в порядку статті 186-1 ЗК України норми цього Кодексу не містять.

При цьому перевірка на відповідність проекту землеустрою вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів має здійснюватися саме на етапі погодження такого проекту.

Така правова позиція висловлена Верховним Судом, зокрема, у постанові від 27 січня 2021 року у справі № 560/1334/19.

Постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 21.04.2022 у справі № 380/3340/21 встановлено, що проект землеустрою позивача був погоджений 09 квітня 2015 року управлінням архітектури Департаменту містобудування Львівської міської ради висновком № 2401-2 вих.-404 та 28 травня 2015 року відділом Держземагенства у м. Львові Львівської області висновком № 19-1323-0.3-6551/9-15АП.

Також земельній ділянці був присвоєний кадастровий номер, що ідентифікує земельну ділянку як окремий об`єкт.

Отже, у відповідача (боржника у виконавчому провадженні № 69463948) не було правових підстав для відмови у затвердженні вже погодженого у встановленому порядку проекту землеустрою.

При цьому, Львівською міською радою у межах ВП № 69463948 не надано жодних доказів виконання рішення суду у справі № 380/3340/21, як і не надано доказів неможливості виконання рішення з поважних причин.

З вищенаведених приписів чинного законодавства суд дійшов висновку, що зобов`язання, покладене на боржника судовим рішенням у справі № 380/3340/21 не може бути виконане без участі боржника Львівської міської ради, з огляду на її повноваження в частині затвердження Об`єднанню співвласників багатоквартирного будинку «На Ковельській, 63» проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку на АДРЕСА_1 , площею 0,2108 га у користування для Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «На Ковельській, 63» та надання вказаної земельної ділянки (кадастровий номер 4610137200:08:009:0203) у постійне користування.

Суд зазначає, що порядок дій державного виконавця при примусовому виконанні рішень зобов`язального характеру, встановлено статтею 63 Закону України «Про виконавче провадження».

Як вже встановлено судом, за рішеннями, за якими боржник зобов`язаний особисто вчинити певні дії або утриматися від їх вчинення, виконавець наступного робочого дня після закінчення строку, визначеного частиною шостою статті 26 цього Закону, перевіряє виконання рішення боржником. У разі невиконання без поважних причин боржником рішення виконавець виносить постанову про накладення на боржника штрафу, в якій також зазначаються вимога виконати рішення протягом 10 робочих днів та попередження про кримінальну відповідальність (ч. 2 ст. 63 Закону № 1404-VIII). Виконавець наступного робочого дня після закінчення строку, передбаченого частиною другою цієї статті, повторно перевіряє виконання рішення боржником. У разі повторного невиконання без поважних причин боржником рішення, якщо таке рішення може бути виконано без участі боржника, виконавець надсилає органу досудового розслідування повідомлення про вчинення боржником кримінального правопорушення та вживає заходів примусового виконання рішення, передбачених цим Законом. У разі невиконання боржником рішення, яке не може бути виконано без участі боржника, виконавець надсилає до органу досудового розслідування повідомлення про вчинення боржником кримінального правопорушення та виносить постанову про закінчення виконавчого провадження.

Відповідачем надано докази додержання приписів ст. 63 Закону № 1404-VIII при вчиненні виконавчих дій з примусового виконання виконавчого листа № 380/3340/21, виданого Львівським окружним адміністративним судом у межах ВП № 69463948.

Суд звертає увагу, що виконавче провадження закінчено саме з підстав неможливості виконання судового рішення без участі боржника. Вказане спростовує доводи позивача про те, що спірна постанова державного виконавця винесена передчасно й за відсутності доказів, які б підтверджували факт реального виконання судового рішення чи вжиття вичерпних заходів з його виконання.

Таким чином, на думку суду, відповідачем вжито всіх можливих заходів щодо виконання рішення суду у межах ВП № 69463948, вказані заходи не сприяли виконанню боржником рішення суду, відтак відповідачем правомірно винесено постанову про закінчення виконавчого провадження на підставі п. 11 ч. 1 ст. 39 та ст. 40 Закону України «Про виконавче провадження».

Підсумовуючи викладене, суд дійшов висновку, що головний державний виконавець Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Львівській області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Львів) прийнявши постанову про закінчення виконавчого провадження № 69463948 виходив з правильних міркувань щодо неможливості виконання виконавчого листа без участі боржника, та, виносячи оскаржувану постанову про закінчення виконавчого провадження, діяв на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Інші доводи та заперечення висновків суду по суті заявлених позовних вимог не спростовують. Слід зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі «Серявін та інші проти України» від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п. 58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються.

Завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень (ч. 1 ст. 2 КАС України).

Частиною 2 статті 2 КАС України встановлено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до частини 2 статті 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Згідно із ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних в матеріалах справи, суд дійшов висновку про необґрунтованість позовних вимог, відтак у задоволенні позову слід відмовити.

В силу приписів ст. 139 КАС України судові витрати покладаються на позивача.

Керуючись ст.ст. 72-77, 90, 139, 242-246, 250, 255, 287, 293-295 КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

1. У задоволенні адміністративного позову Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «На Ковельській, 63» до Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Львівській області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції, за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача, Львівської міської ради, Львівського комунального підприємства «Спортресурс» про визнання протиправною та скасування постанови відмовити.

2. Судові витрати розподілу не підлягають.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду відповідно до ст. 287 КАС України подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач: Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «На Ковельській, 63» (79024 м. Львів вул. Ковельська 63; код ЄДРПОУ 37919940).

Відповідач: Відділ примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Львівській області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (76018 м. Івано-Франківськ вул. Грюнвальдська 11; код ЄДРПОУ 43316386).

Треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача:

Львівська міська рада (79008 м. Львів пл. Ринок 1; код ЄДРПОУ 04055896).

Львівське комунальне підприємство «Спортресурс» (79008 м. Львів пл. Ринок 1; код ЄДРПОУ 33073600).

Суддя Р.П. Качур

Дата ухвалення рішення06.10.2023
Оприлюднено11.10.2023
Номер документу114023558
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо примусового виконання судових рішень і рішень інших органів

Судовий реєстр по справі —380/22153/23

Постанова від 06.12.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Мікула Оксана Іванівна

Ухвала від 22.11.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Мікула Оксана Іванівна

Ухвала від 22.11.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Мікула Оксана Іванівна

Ухвала від 25.10.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Мікула Оксана Іванівна

Рішення від 06.10.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Качур Роксолана Петрівна

Ухвала від 26.09.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Качур Роксолана Петрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні