Рішення
від 09.10.2023 по справі 400/10681/23
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

09 жовтня 2023 р. № 400/10681/23 м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі судді Гордієнко Т. О. розглянув у порядку письвового провадження адміністративну справу

за позовом:Товариства з обмеженою відповідальністю " Крафтер МК", вул. Робоча, 2-А/5,Миколаїв,54029,

до відповідача:Головного управління ДПС у Миколаївській області, вул. Лягіна, 6,м. Миколаїв,54001, Державної податкової служби України, пл. Львівська, 8,м. Київ,04053,

про:визнання протиправним та скасування рішення від 31.07.23 №6969/2023, зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з позовом до Головного управління ДПС у Миколаївській області та Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення № 6969/2023 Головного управління ДПС у Миколаївській області про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю "КРАФТЕР МК» від 31.07.2023 року; зобов`язання ГУ ДПС у Миколаївській області та ДПС України поновити дію реєстрації платника податку на додану вартість юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю " КРАФТЕР МК» з моменту її анулювання зі збереженням податкових показників у розмірі 3261081грн.92 коп. на рахунку платника в системі електронного адміністрування податку на додану вартість юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю "КРАФТЕР МК».

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що позивач не подавав декларації, в зв`язку з тим, що фактично комп`ютер-сервер та всі первинні документи зберігались та зберігаються в м. Миколаєва, а директор та бухгалтер в зв`язку з військовою агресією виїхали з м.Миколаєва, тому не мали можливість подавати податкову звітність з березня 2022. Разом з тим з березня 2022 по серпень 2023 на ТОВ «КРАФТЕР МК» контрагентами-постачальниками були зареєстровані податкові накладні та розрахунки. Факт реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних було відомо відповідачу1, але не зважаючи на цей факт було винесене спірне рішення. Позивач стверджує, що операції з постачання/придбання послуг, здійсненних з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту в період липня 2022 по червень 2023 відбувались, тому відсутні підстави для анулювання реєстрації платника податків ПДВ, визначених п. «г» п.184.1 ст.184 ПК України. Реєстраційний ліміт позивача станом на 31.07.2023 складає 3 261 081,92грн. Постановою КМУ М№569 від 16.10.2014, Положенням про реєстрацію платника податку на додану вартість, затверджене наказом Мінфіна України № 1130 від 1130 передбачено, що відновлення показників в обліковій картці на рахунку платника податку електронного адміністрування ПДВ належить до повноважень ДПС України.

Відповідачі надали суду відзив, в якому просили відмовити у задоволенні позову, оскільки відповідач протягом 12 послідовних місяців не подавав декларації з ПДВ за період липень 2022 по червень 2023, що стало підставою для прийняття рішення про анулювання свідоцтва платника ПДВ відповідно до ст.184 ПК України. Заяву про неможливість виконання податкових зобов`язань відповідно до п.69-1 п.10 розділу ХХ Перехідних положень ПК України підприємство не подавало. Щодо вимоги про поновлення дії реєстрації платника податку на додану вартість з моменту її анулювання зі збереженням податкових показників відповідач зазначив, що нормами ПК України не передбачено відновлення закритого рахунку платника податків в СЕА після скасування реєстрації такого суб`єкта господарювання платником ПДВ та поновлення облікових даних.

Ухвалою від 29.08.2023 суд відкрив провадження у справі за правилами загального провадження.

Ухвалою від 18.09.2023 суд закінчив підготовче провадження та призначив справу до судового розгляду.

В судовому засіданні від 25.09.2023 представники сторін надали суду свої пояснення та суд перейшов до розгляду справи в порядку письмового провадження. Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складання повного судового рішення (ч. 5 ст. 250 КАС України).

Розглянув матеріали справи, дослідив докази, суд встановив.

31.07.2023 року Головним управлінням ДПС у Миколаївській області прийнято рішення №6969/2023 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю "КРАФТЕР МК".

Підставою для його прийняття стало те, що позивачем не подано податкові декларації з податку на додану вартість, протягом липня 2022-червня 2023.

Рішення №6211/2023 прийнято відповідно до п.п. «г» п. 184.1 ст. 184 Податкового Кодексу України.

Відповідно до підпунктів 49.2, 49.4 статті 49 ПК України платник податків зобов`язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період, в якому виникають об`єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є. Податкова звітність з податку на додану вартість подається в електронній формі до контролюючого органу всіма платниками цього податку з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.

Статтею 184 ПК України визначено порядок та підстави анулювання реєстрації платника податку на додану вартість.

Відповідно до п. 184.1 ст. 184 ПК України реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі якщо: г) особа, зареєстрована як платник податку, протягом 12 послідовних податкових місяців не подає контролюючому органу декларації з податку на додану вартість та/або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання/придбання товарів/послуг, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту.

Згідно з п. 184.2 ст. 184 ПК України анулювання реєстрації на підставі, визначеній у підпункті "а" пункту 184.1 цієї статті, здійснюється за заявою платника податку, а на підставах, визначених у підпунктах "б" - "з" пункту 184.1 цієї статті, може здійснюватися за заявою платника податку або за самостійним рішенням відповідного контролюючого органу.

Згідно з пунктом 5.5 Положення Про затвердження Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість№ 1130, затверджене Міністерством фінансів України від 14.11.2014, контролюючі органи здійснюють постійний моніторинг платників ПДВ, включених до Реєстру, та приймають рішення про анулювання реєстрації платників ПДВ у разі існування відповідних підстав.

Рішення про анулювання реєстрації за самостійним рішенням контролюючого органу приймаються за наявності відповідних підтвердних документів (відомостей).

Такими документами є, зокрема, довідка про подання/неподання платником ПДВ контролюючому органу декларації з податку на додану вартість протягом 12 послідовних податкових місяців та/або реєстр (перелік) податкових декларацій (податкових розрахунків) особи за 12 послідовних податкових місяців, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту у таких деклараціях (податкових розрахунках) протягом 12 послідовних податкових місяців (підстава - підпункт «г» пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу). У реєстрі (переліку) зазначаються дані про реєстрацію особи платником ПДВ та по кожній декларації (податковому розрахунку) - податковий період, дата надходження декларації (податкового розрахунку) до контролюючого органу, загальні обсяги постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту звітного періоду, вказані у відповідних рядках та колонках податкової декларації (податкового розрахунку) (підпункт 3 абзацу 3 пункту 5.5. Наказу №1130).

Відповідно до пункту 5.6 Наказу № 1130 за наявності зазначених підтвердних документів (відомостей) контролюючий орган за місцем перебування на обліку платника податків приймає рішення про анулювання реєстрації особи - платника ПДВ незалежно від здійснення контролюючим органом документальних та камеральних перевірок такої особи і їх результатів, а також обов`язку такої особи бути зареєстрованою та/або нараховувати чи сплачувати податок на додану вартість відповідно до законодавства.

Отже, анулювання реєстрації платника податку за рішенням податкового органу на підставі підпункту «г» пункту184.1 статті 184 ПК України можливе за таких обставин:

особа, зареєстрована як платник податку, протягом 12 послідовних податкових місяців:

- не подає контролюючому органу декларації з податку на додану вартість та/або

-подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання/придбання товарів/послуг, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту.

В судовому засіданні представник позивача пояснив, що протягом березня 2022 - серпня 2023 на ТОВ контрагентами постачальниками зареєстровані податкові накладні та розрахунки, що відображено в ЄРПН, тому відповідач 1 не міг скасовувати свідоцтво ПДВ, оскільки це свідчить про постачання/придбання товарів/послуг, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту. Також позивач зазначив, що словосполучення «яка (який) свідчить про відсутність постачання/придбання товарів/послуг, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту» відноситься до випадку, коли особа не подає декларації протягом 12 місяців, тому податковий орган не міг приймати спірне рішення.

Суд не погоджується з доводами позивача, оскільки в підпункті «г» п.184.1 ст.184 ПК України мається на увазі, що особа протягом послідовних 12 місяців, або взагалі не подає декларації з ПДВ, або подає такі декларації, в яких відсутнє відображення податкових зобов`язань чи податкового кредиту.

Словосполучення «яка (який) свідчить про відсутність постачання/придбання товарів/послуг, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту» відноситься до другої підстави для анулювання свідоцтва платника ПДВ - подання декларації, яка свідчить про відсутність постачання, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту.

Зміст самої статті свідчить, що не подання декларацій протягом послідовних 12 місяців є самостійною підставою для анулювання свідоцтва платника ПДВ.

Словосполучення «особа не подає декларації з податку на додану вартість» зазначено в множині, тому потім граматично неможливо застосувати до нього прикметник який (яка), що відноситься до однини та в іншому відмінку.

Позивач у позові та у судовому засіданні суду пояснив, що директор та бухгалтер підприємства з метою збереження життя та здоров`я виїхали з м. Миколаєва та у них не було можливості подати податкові декларації з податку на додану вартість, оскільки комп`ютер-сервер та всі первинні документи залишились в м. Миколаїв.

Відповідач у відзиві зазначив, що позивач не подав до контролюючого органу заяву про неможливість виконання податкових зобов`язань .

Відповідно до п.69.1. п.69 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідних Положень Податкового Кодексу (Норми підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX застосовуються починаючи з 27 травня 2022 року) передбачено, що у разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності та/або документів (повідомлень), у тому числі передбачених статтями 39 і 39-2, пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.

Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у цьому підпункті, та перелік документів на підтвердження затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Законом України № 2836 від 13.12.2022, який набрав чинності 03.01.2023 цей пункт був викладений в новій редакції та абзац про порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у цьому підпункті, та перелік документів на підтвердження затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, був виключений.

Але Наказом Міністерства фінансів України № 225 від 29.07.2022 «Про затвердження Порядку підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України, та переліків документів на підтвердження», який набрав чинності 06.09.2022 та чинний станом на день розгляду справи передбачено, що до платників податків / податкових агентів, які не можуть виконувати податкові обов`язки, передбачені Кодексом або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, застосовуються правила для підтвердження можливості чи неможливості виконання платником такого обов`язку, передбачені цим Порядком.

Оскільки в Україні з 24.02.2022 року триває воєнний стан, тому законодавець передбачив для платників податку можливість уникнути відповідальність в т.ч за неподання звітності при дотриманні процедури звернення до контролюючого органу із заявою про неможливість виконання податкових зобов`язань.

Позивач не скористався наданим йому правом надання заяви та підтверджуючих документів про неможливість виконання податкових зобов`язань, тому міра відповідальності у вигляді рішення про анулювання свідоцтва платника ПДВ до позивача застосована правомірно.

Позовна вимога в частині зобов`язання ГУ ДПС у Миколаївській області та ДПС України поновити дію реєстрації платника податку на додану вартість юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю " КРАФТЕР МК» з моменту її анулювання зі збереженням податкових показників у розмірі 3261081грн.92 коп. на рахунку платника в системі електронного адміністрування податку на додану вартість юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю "КРАФТЕР МК» є похідною від позовної вимоги про визнання протиправним та скасування рішення № 6969/2023 Головного управління ДПС у Миколаївській області про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю "КРАФТЕР МК» від 31.07.2023 року, тому вона теж задоволенню не підлягає.

Частиною 1 ст. 77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Частиною 2 ст. 77 КАС України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Позивач не довів суду належними та допустимими доказами, що спірне рішення є протиправним, тому позов задоволенню не підлягає.

Судовий збір покладається на позивача.

Керуючись ст. 2, 19, 139, 241, 244, 242 - 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову відмовити.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Апеляційна скарга може бути подана до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Суддя Т. О. Гордієнко

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.10.2023
Оприлюднено11.10.2023
Номер документу114023592
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —400/10681/23

Постанова від 17.04.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Скрипченко В.О.

Постанова від 17.04.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Скрипченко В.О.

Ухвала від 16.04.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Скрипченко В.О.

Ухвала від 05.03.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Скрипченко В.О.

Ухвала від 05.12.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Скрипченко В.О.

Ухвала від 16.11.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Скрипченко В.О.

Рішення від 09.10.2023

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Гордієнко Т. О.

Ухвала від 18.09.2023

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Гордієнко Т. О.

Ухвала від 29.08.2023

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Гордієнко Т. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні