Ухвала
від 11.10.2023 по справі 912/964/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. В`ячеслава Чорновола, 29/32, м. Кропивницький, 25022,

тел. (0522) 32 05 11, код ЄДРПОУ 03499951,

e-mail: inbox@kr.arbitr.gov.ua, web: http://kr.arbitr.gov.ua

ОКРЕМА УХВАЛА

11 жовтня 2023 рокуСправа № 912/964/23

Господарський суд Кіровоградської області у складі судді Глушкова М.С., розглянувши у судовому засіданні справу

за позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 )

до відповідачів:

Фермерського господарства "НАДІЯ" (вул. Молодіжна, 9, с. Соснівка, Кропивницький район, Кіровоградська область, 27322)

ОСОБА_2 ( АДРЕСА_2 )

ОСОБА_3 ( АДРЕСА_3 )

ОСОБА_4 ( АДРЕСА_4 )

за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача:

ОСОБА_5 ( АДРЕСА_5 );

ОСОБА_6 ( АДРЕСА_6 );

ОСОБА_7 ( АДРЕСА_7 )

про визнання недійсними рішень, редакції статуту, договору купівлі-продажу,

УСТАНОВИВ:

До Господарського суду Кіровоградської області надійшла позовна заява ОСОБА_1 до Фермерського господарства "НАДІЯ", ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 про таке:

1. Визнати недійсним рішення засновника Фермерського господарства "Надія" (ідентифікаційний код 20654596) № 14-7/16 від 14 липня 2016 року;

2. Визнати недійсною нову редакцію Статуту Фермерського господарства "Надія", затверджену рішенням засновника ФГ "Надія" № 29-07/16 від 29.07.2016 року;

3. Визнати недійсним рішення засновника Фермерського господарства "Надія" (ідентифікаційний код 20654596) № 1/22 від 14 грудня 2022 року;

4. Визнати недійсною нову редакцію Статуту Фермерського господарства "Надія", затверджену рішенням засновника Фермерського господарства "Надія" № 1/22 від 14.12.2022 року;

5. Визнати недійсним рішення засновника Фермерського господарства "Надія" (ідентифікаційний код 20654596) № 3/22 від 26.12.2022 року;

6. Визнати недійсним договір купівлі-продажу частки в складеному капіталі Фермерського господарства "Надія" (ідентифікаційний код 20654596) у розмірі 100%, що відповідає вкладу (внеску) в сумі 1000,00 грн, укладений між ОСОБА_3 та ОСОБА_2 26 грудня 2022 року, посвідчений Приватним нотаріусом Кропивницького міського нотаріального округу Недільченко І. С, зареєстровано в реєстрі за № 1335;

7. Визнати недійсним рішення засновника Фермерського господарства "Надія" (ідентифікаційний код 20654596) № 4/22 від 26 грудня 2022 року;

8. Визнати недійсною нову редакцію Статуту Фермерського господарства "Надія" (ідентифікаційний код 20654596), затверджену рішенням засновника Фермерського господарства "Надія" № 4/22 від 26 грудня 2022 року.

Під час розгляду справи до суду надана реєстраційна справа Фермерського господарства "Надія" (ідентифікаційний код 20654596), матеріали якої не відповідають вимогам чинного законодавства, зокрема, Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб та громадських формувань" та Порядку формування та зберігання реєстраційних справ, затвердженим наказом Міністерства юстиції України 18.11.2016 № 32697/5.

Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 10.10.2023 судом встановлено:

- реєстраційною дією № 14361050008000032 від 21.07.2016 внесено зміни до розміру статутного капіталу, зміна складу та інформації про засновників. Державний реєстратор Кравців О.А., Олександрівська районна державна адміністрація Кіровоградської області;

- реєстраційною дією № 14361050009000032 від 18.08.2016 внесено зміни до розміру статутного капіталу, зміна складу та інформації про засновників. Державний реєстратор Кравців О.А., Олександрівська районна державна адміністрація Кіровоградської області.

У той же час в матеріалах реєстраційної справи Фермерського господарства "Надія" взагалі відсутні документи, на підставі яких були внесені вищезазначені зміни.

Також, реєстраційною дією № 1004361070010000032 від 05.10.2021 внесено зміни кінцевого бенефіціарного власника, зміна складу засновників. Державний реєстратор Кравців О.А., Олександрівська районна державна адміністрація Кіровоградської області. У той же час в матеріалах справи наявні тільки не завірені ксерокопії документів, на підставі яких внесені зазначені зміни.

Проведення державної реєстрації змін щодо юридичної особи регулюється положеннями Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб та громадських формувань".

Згідно з ч. 1 ст. 14 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб та громадських формувань" документи для державної реєстрації можуть подаватися у паперовій або електронній формі. У паперовій формі документи подаються особисто заявником або поштовим відправленням.

Якщо документи подаються у паперовій формі заявник має надати докази наявності у нього повноважень щодо вчинення відповідних дій.

Відповідно до ч. 4 ст. 14 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб та громадських формувань" документи в паперовій формі приймаються за описом, примірник якого в день їх надходження видається заявнику з відміткою про дату їх отримання та кодом доступу в той спосіб, відповідно до якого були подані документи.

У реєстраційній справі на Описах документів, що подаються заявником для проведення державної реєстрації в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань "Державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи" наявні написи олівцем про не передачу Олександрівською районною державною адміністрацією Кіровоградської області до Кропивницької районної державної адміністрації Кіровоградської області оригіналів документів, на підставі яких внесені всі вищезазначені реєстраційні дії (аркуші реєстраційної справи - 70, 83, 95). Також у зазначених Описах відсутні підписи осіб, які отримали зазначені в описах документи, а також відсутні відомості про особу заявника.

Відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб та громадських формувань", зокрема:

ч. 3 ст. 29. Реєстраційна справа в паперовій формі зберігається у суб`єкта державної реєстрації за місцезнаходженням юридичної особи, громадського формування, фізичної особи - підприємця: щодо юридичної особи (крім громадського формування та релігійної організації) та фізичної особи - підприємця - у виконавчих органах міської ради міст обласного та/або республіканського Автономної Республіки Крим значення, Київській, Севастопольській міських, районних, районних у містах Києві та Севастополі державних адміністраціях;

ч. 6 ст. 29. Порядок формування та зберігання реєстраційних справ визначається Міністерством юстиції України.

Згідно з Порядком формування та зберігання реєстраційних справ, затвердженим наказом Міністерства юстиції України 18.11.2016 № 32697/5:

абз. 1 п.п. 2 п. 1 розділу VII. Підставою для передачі реєстраційної справи між суб`єктами, що забезпечують зберігання реєстраційних справ у сфері державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, що не мають статус юридичної особи, є реєстраційна дія, проведена державним реєстратором, що пов`язана зі зміною місцезнаходження юридичної особи, громадського формування або фізичної особи - підприємця, якщо нове місцезнаходження розташоване на території іншої адміністративно-територіальної одиниці;

абз. 2 п. 2 розділу VII. У разі коли передача реєстраційної справи до іншого суб`єкта, що забезпечує зберігання реєстраційних справ, відбувається з підстави, передбаченої абзацом другим підпункту 2 пункту 1 цього розділу, така передача здійснюється протягом десяти робочих днів з дати надходження до суб`єкта, що забезпечує зберігання реєстраційних справ, документів, поданих для проведення державної реєстрації, пов`язаної зі зміною місцезнаходження юридичної особи, громадського формування або фізичної особи - підприємця, від державного реєстратора, нотаріуса чи уповноваженої особи фронт-офісу, що забезпечував прийняття, зберігання та видачу документів, поданих для державної реєстрації;

п. 4 розділу VII. Посадова особа із зберігання реєстраційних справ, яка передає реєстраційну справу, у день відправлення реєстраційної справи знімає її з обліку, а посадова особа із зберігання реєстраційних справ, яка отримує реєстраційну справу, у день отримання реєстраційної справи поштою або нарочно приймає її на облік у журналі обліку надходження (вибуття) реєстраційних справ, а також за допомогою програмних засобів ведення Державного реєстру прав, Єдиного державного реєстру.

п. 6 розділу VII. У разі відсутності у Державному реєстрі прав, Єдиному державному реєстрі відомостей про взяття на облік реєстраційної справи за новим місцезнаходженням протягом тридцяти календарних днів з дня її поштового відправлення посадова особа із зберігання реєстраційних справ, яка надсилала реєстраційну справу, вживає заходів з її розшуку.

Відповідно до ч. 1 ст. 246 Господарського процесуального кодексу України суд, виявивши при вирішенні спору порушення законодавства або недоліки в діяльності юридичної особи, державних чи інших органів, інших осіб, постановляє окрему ухвалу, незалежно від того, чи є вони учасниками судового процесу.

Аналізуючи установлені обставини справи та норми чинного законодавства суд прийшов до таких висновків.

У порушення розділу VII Порядку формування та зберігання реєстраційних справ, затвердженого наказом Міністерства юстиції України 18.11.2016 N 32697/5, передача реєстраційної справи юридичної особи Фермерського господарства "НАДІЯ" у повному обсязі державним реєстратором Олександрівської РДА до Кропивницької РДА здійснена не була, що призвело до надання до суду не повної інформації щодо вчинення реєстраційних дій у реєстраційній справі юридичної особи - Фермерського господарства "НАДІЯ" та, як наслідок, призвело до об`єктивної неможливості встановлення судом підстав внесення відповідних реєстраційних змін під час розгляду справи №912/964/23.

Вказані обставини є підставою для постановлення окремої ухвали та надіслання її з відповідними вказівками службовій особі або органу, які за своїми повноваженнями повинні усунути виявлені судом недоліки чи порушення.

Також, згідно зі ст. 30 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" витребування (вилучення) документів з реєстраційних справ здійснюється в порядку, визначеному законом.

Суб`єкт державної реєстрації, у якого зберігається реєстраційна справа, зобов`язаний зробити копії документів, що вилучаються з реєстраційної справи, у паперовій та електронній формі у разі їх відсутності в Єдиному державному реєстрі. Копії документів у паперовій формі повинні бути пронумеровані, прошиті та завірені печаткою. До реєстраційної справи долучаються копія судового рішення про витребування документів, супровідний лист або документ, яким суд уповноважив особу на їх одержання, а також копія опису вилучених документів.

Статтею 34-1 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" визначено, що контроль у сфері державної реєстрації здійснюється Міністерством юстиції України, у тому числі шляхом моніторингу реєстраційних дій в Єдиному державному реєстрі з метою виявлення порушень порядку державної реєстрації державними реєстраторами, уповноваженими особами суб`єктів державної реєстрації, а також з метою виявлення фактів неподання або несвоєчасного подання державному реєстратору передбаченої цим Законом інформації про кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи або його відсутність.

За результатами моніторингу реєстраційних дій в Єдиному державному реєстрі у разі виявлення порушень порядку державної реєстрації державними реєстраторами, уповноваженими особами суб`єктів державної реєстрації Міністерство юстиції України проводить камеральні перевірки суб`єктів державної реєстрації.

У разі якщо в результаті проведеної камеральної перевірки суб`єктів державної реєстрації виявлено прийняття рішень державним реєстратором з порушенням законів, що має наслідком порушення прав та законних інтересів фізичних та/або юридичних осіб, Міністерство юстиції України вживає заходів щодо негайного повідомлення про це відповідних правоохоронних органів для вжиття необхідних заходів, а також заінтересованих осіб.

Частиною 5 ст. 246 Господарського процесуального кодексу України визначено, що в окремій ухвалі суд має зазначити закон чи інший нормативно-правовий акт (у тому числі його статтю, пункт тощо), вимоги яких порушено, і в чому саме полягає порушення.

Згідно з ч. 6 ст. 246 Господарського процесуального кодексу України окрема ухвала надсилається відповідним юридичним та фізичним особам, державним та іншим органам, посадовим особам, які за своїми повноваженнями повинні усунути виявлені судом недоліки чи порушення чи запобігти їх повторенню.

Згідно з ч. 7 ст. 246 Господарського процесуального кодексу України з метою забезпечення виконання вказівок, що містяться в окремій ухвалі, суд встановлює у ній строк для надання відповіді залежно від змісту вказівок та терміну, необхідного для їх виконання.

Таким чином, враховуючи виявлені під час розгляду справи № 912/964/23 недоліки в роботі Олександрівської РДА, зокрема державним реєстратором Кравців О.А., як суб`єкта державної реєстрації чия діяльність підпорядковується Міністерству юстиції України, суд, в порядку ст. 246 Господарського процесуального кодексу України, дійшов висновку про необхідність надіслання Міністерству юстиції України окремої ухвали з метою усунення виявлених недоліків в роботі суб`єкта державної реєстрації - Олександрівської РДА, а саме, з`ясування причин не передачі повної реєстраційної справи Фермерського господарства "НАДІЯ" та наявності чи відсутності підстав для внесення спірних реєстраційних дій і вжиття заходів щодо усунення причин та запобігання їх повторенню.

Керуючись ст. 234, 246 Господарського процесуального кодексу України, суд -

УХВАЛИВ:

1. Повідомити Міністерство юстиції України про недоліки в роботі Олександрівської районної державної адміністрації Кіровоградської області, як суб`єкта державної реєстрації, яким вчинено реєстраційні дії щодо юридичної особи - Фермерського господарства "Надія" з метою усунення виявлених недоліків в роботі суб`єкта державної реєстрації - Олександрівської районної державної адміністрації Кіровоградської області.

2. Міністерству юстиції України вжити передбачених законом заходів щодо усунення виявлених недоліків в роботі суб`єкта державної реєстрації - Олександрівської районної державної адміністрації, шляхом:

- забезпечення передання Олександрівською районною державною адміністрацією до Кропивницької районної державної адміністрації всіх наявних документів (зокрема, оригіналів документів на підставі яких були внесені реєстраційні дії № 14361050008000032 від 21.07.2016; № 14361050009000032 від 18.08.2016; № 1004361070010000032 від 05.10.2021 до державної реєстрації Фермерського господарства "НАДІЯ" (ідентифікаційний код 20654596);

- надання обґрунтованих письмових пояснень з підтверджуючими доказами щодо причини не передання Олександрівською районною державною адміністрацією до Кропивницької районної державної адміністрації всіх наявних документів разом із реєстраційною справою Фермерського господарства "НАДІЯ" (ідентифікаційний код 20654596);

- надання результатів проведення перевірки законності внесення змін до державної реєстрації Фермерського господарства "НАДІЯ" (ідентифікаційний код 20654596) реєстраційною дією № 14361050008000032 від 21.07.2016; реєстраційною дією № 14361050009000032 від 18.08.2016; реєстраційною дією № 1004361070010000032 від 05.10.2021;

- надання інформації про вжиті заходи за результатами проведення зазначених перевірок.

3. Міністерству юстиції України відповідь з приводу результатів розгляду даної окремої ухвали та вжитих заходів надати до Господарського суду Кіровоградської області протягом 30-ти днів з дня отримання даної ухвали.

Ухвала набрала законної сили в порядку ст. 235 Господарського процесуального кодексу України та може бути оскаржена протягом десяти днів з моменту її підписання до Центрального апеляційного господарського суду.

СуддяМ.С. Глушков

СудГосподарський суд Кіровоградської області
Дата ухвалення рішення11.10.2023
Оприлюднено13.10.2023
Номер документу114085770
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають з корпоративних відносин про оскарження рішень загальних зборів учасників товариств, органів управління

Судовий реєстр по справі —912/964/23

Постанова від 23.05.2024

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Коваль Любов Анатоліївна

Ухвала від 11.03.2024

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Коваль Любов Анатоліївна

Ухвала від 04.03.2024

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Коваль Любов Анатоліївна

Ухвала від 14.12.2023

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Коваль Любов Анатоліївна

Ухвала від 28.11.2023

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Коваль Любов Анатоліївна

Ухвала від 14.11.2023

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Коваль Любов Анатоліївна

Рішення від 26.10.2023

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Глушков М.С.

Рішення від 11.10.2023

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Глушков М.С.

Ухвала від 17.10.2023

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Глушков М.С.

Ухвала від 11.10.2023

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Глушков М.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні