ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
про повернення апеляційної скарги
11 жовтня 2023 рокуЛьвівСправа № 140/6908/22 пров. № А/857/14059/23
Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі колегії суддів:
судді-доповідача -Судової-Хомюк Н. М.суддів -Онишкевича Т. В. Сеника Р. П.
перевіривши апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Волинській області на рішення Волинського окружного адміністративного суду від 24 січня 2023 року у справі № 140/6908/22 за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ТМ Автотранс" до Голоіного управління ДПС у Волинській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Ухвалою судді Восьмого апеляційного адміністративного суду від 07 вересня 2023 року апеляційну скаргу залишено без руху у зв`язку з невідповідністю апеляційної скарги вимогам статті 296 Кодексу адміністративного судочинства України, а саме: не додано документа про сплату судового збору та надано десятиденний строк з дня вручення копії цієї ухвали для усунення виявлених недоліків.
Копію зазначеної ухвали скаржник отримав 07 вересня 2023 року до електронного кабінету користувача підсистеми "Електронний суд" vl.official@tax.gov.ua , що підтверджується довідкою Восьмого апеляційного адміністративного суду про доставку електронного листа.
Проаналізувавши матеріали справи, суд прийшов до висновку про наявність підстав для повернення апеляційної скарги з огляду на наступне.
13 вересня 2023 року на адресу апеляційного суду надійшла заява Головного управління ДПС у Волинській області про продовження процесуального строку для усунення недоліку апеляційної скарги. Доводи поданої заяви полягали в тому, що у зв`язку із веденням на території України воєнного стану податковий орган обмежений у фінансуванні витрат на сплату судового збору, також звертав увагу суду на те, що на рахунку податкового органу за КВЕК 2800, за яким здійснюються видатки для сплати судового збору, коштів для сплати судового збору в належній сумі недостатньо. Апелянт наголошував на тому, що дана обставина носить термін тимчасового характеру, і є незалежною від волі апелянта та реально перешкоджає доступу до правосуддя та здійснення належного оскарження судового рішення.
Ухвалою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 18 вересня 2023 року продовжено строк для усунення Головному управлінню ДПС у Волинській області недоліку апеляційної скарги на рішення Волинського окружного адміністративного суду від 24 січня 2023 року у справі №140/6908/22 зазначених в ухвалі судді-доповідача Восьмого апеляційного адміністративного суду від 07 вересня 2023 року, на 10 днів з дня отримання копії цієї ухвали.
Копію зазначеної ухвали скаржник отримав 18 вересня 2023 року до електронного кабінету користувача підсистеми «Електронний суд» vl.official@tax.gov.ua, що підтверджується довідкою Восьмого апеляційного адміністративного суду про доставку електронного листа.
05 жовтня 2023 року на адресу апеляційного суду апелянтом повторно подана заява про продовження процесуального строку для усунення недоліку апеляційної скарги. В заяві апелянт посилається на ті ж обставини, які зазначались у поданій заяві від 13 вересня 2023 року.
Зокрема, вказує на те, що видатки для сплати судового збору в умовах введеного воєнного стану є критично недостатніми, згідно бюджетних асигнувань по рахунку 2800. Відповідно обставина є незалежною від волі апелянта та реально перешкоджає доступу до правосуддя та здійснення належного оскарження судового рішення. Вказує про те, що управлінням очікується надходження коштів для сплати судового збору, після отримання яких податковим органом буде спллачено судовий збір за подання апеляційної скарги у цій справі.
Вирішуючи подане клопотання, суд апеляційної інстанції виходить з наступного.
Колегія суддів зазначає, що сплата судового збору за подання апеляційної скарги, в силу положень КАС України, є процесуальним обов`язком сторони, що звертається до суду з апеляційною скаргою.
У п. 74 рішення Європейського Суду з прав людини «Лелас проти Хорватії» суд звернув увагу на те, що «держава, чиї органи влади не дотримувалися своїх власних внутрішніх правил та процедур, не повинна отримувати вигоду від своїх правопорушень та уникати виконання своїх обов`язків. Ризик будь-якої помилки, зробленої органами державної влади, повинна нести держава, а помилки не повинні виправлятися за рахунок зацікавленої особи, особливо якщо при цьому немає жодного іншого приватного інтересу».
У справі «Рисовський проти України» Європейський Суд з прав людини підкреслює особливу важливість принципу «належного урядування». Він передбачає, що «…у разі, коли йдеться про питання загального інтересу, зокрема, якщо справа впливає на такі основоположні права людини, як майнові права, державні органи повинні діяти вчасно та в належний і якомога послідовніший спосіб…».
Тобто, виходячи з принципу «належного урядування», державні органи зобов`язані діяти в належний спосіб, а держава не повинна отримувати вигоду у вигляді безпідставного продовження строку для усунення недоліків апеляційної скарги, яка не відповідає вимогам процесуального законодавства.
Велика Палата Верховного Суду у постанові від 28.04.2021 у справі № 640/3393/19 зазначала, що особа, яка утримується за рахунок державного бюджету, має право в межах бюджетних асигнувань здійснити розподіл коштів з метою забезпечення сплати судового збору.
Суд апеляційної інстанції звертає увагу на те, що відсутність належного фінансування, довготривала процедура погодження сплати судового збору не може бути визнана поважною причиною для продовження процесуального строку.
Відповідно до частини першої статті 118 Кодексу адміністративного судочинства України процесуальні строки - це встановлені законом або судом строки, у межах яких вчиняються процесуальні дії.
Частиною другою статті 121 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що встановлений судом процесуальний строк може бути продовжений судом за заявою учасника справи, поданою до закінчення цього строку, чи з ініціативи суду.
Колегія суддів вважає, що прохання скаржника продовжити термін усунення недоліків не ґрунтується на вимогах закону, і скаржник не зазначив обставин фактичної неможливості вчинення ним процесуальних дій у визначений судом строк.
Крім того, враховуючи ту обставину, що судом вже продовжувався строк для усунення такого недоліку апеляційної скарги, у скаржника було достатньо часу для усунення недоліків апеляційної скарги.
Враховуючи викладене, слід вважати, що у встановлений строк недоліки в апеляційній скарзі скаржником не усунуті.
Проаналізувавши матеріали справи, суд прийшов до висновку про наявність підстав для повернення апеляційної скарги з огляду на наступне.
Згідно з частиною другою статті 298 Кодексу адміністративного судочинства України до апеляційної скарги, яка оформлена з порушенням вимог, встановлених статтею 296 цього Кодексу, застосовуються положення статті 169 цього Кодексу.
Відповідно до пункту 1 частини четвертої статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга повертається скаржнику, якщо останній не усунув недоліки апеляційної скарги, яку залишено без руху, у встановлений судом строк.
На підставі викладеного, керуючись статтями 169, 296, 298 Кодексу адміністративного судочинства України,
УХВАЛИВ:
У задоволенні заяви Головного управління ДПС у Волинській області про продовження строку для усунення недоліків апеляційної скарги - відмовити.
Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Волинській області на рішення Волинського окружного адміністративного суду від 24 січня 2023 року у справі № 140/6908/22 повернути скаржнику.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та може бути оскаржена протягом тридцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.
Суддя-доповідач Н. М. Судова-Хомюк судді Т. В. Онишкевич Р. П. Сеник
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.10.2023 |
Оприлюднено | 13.10.2023 |
Номер документу | 114097105 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні