Справа №295/10381/23
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11.10.2023 року м. Житомир
Богунський районний суд м. Житомира у складі:
головуючого судді Панченко Г.В.
секретаря судового засідання Прилипко А.В.,
розглянув у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Житомирі справу про притягнення до адміністративної відповідальності
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , проживаючого у АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , за ст.485 ч.1 Митного Кодексу України,
з участю:
представника Житомирської митниці - Кондратюка А.В.
захисника - Коки В.А.,
особи, що притягається до відповідальності ОСОБА_1 ,
встановив:
03.05.2023 о 15 год. 49 хв. до відділу митного оформлення «Оліївка» митного поста «Житомир-центральний» Житомирської митниці керівником та особою, уповноваженою на роботу з митними органами ТОВ «АІР КАСТОМС» (10001, м. Житомир, вул. Сергія Параджанова, буд. 77; код ЄДРПОУ - 43958055) ОСОБА_1 до митного оформлення в митному режимі «Імпорт 40 ДЕ» подано електронну митну декларацію, якій присвоєно номер 23UA101020015578U8, на товар (відповідно до графи 31 ЕМД) «мішки пакувальні виготовлені з поліпропиленових стрічок полотняного плетення: Поліпропіленові мішки - 250000 шт. не просочені, без покриття, недубльовані, без вкладиша, без зображення, ширина: 55 см -/+ 1 см, довжина: 105 см -/+ 1 см, вага мішка: 85 гр/м2 -/+ 2 гр, колір: зелений. Торгівельна марка: EZIZ ERKIN. Виробник: «EZIZ ERKIN» ХО. Країна виробник: ТМ», країна відправлення/ експорту (гр. 15) - ТМ (Туркменістан), та товаросупровідні документи на вказаний товар: інвойс від 11.03.2023 № Т/М-19/1, CMR від 11.04.2023 № АА0068384, сертифікат про походження товару форми СТ-1 від 07.04.2023 № TMUA37956608, митну декларацію країни експортера від 011.04.2023 №07218/110423/0005560 та інші.
Товар на митну територію України ввезено 03.05.2023 згідно документу контролю доставки - ЕМД типу ІМ40ЕЕ від 02.04.2023 № UA101000/2023/903575 через пункт пропуску «Порубне - Сірет» митного поста «Порубне - Сірет» Чернівецької митниці. Згідно графи 47 документу контролю доставки зазначено: мито (вид платежу 020), основа нарахування - 1 658 020,70 грн., ставка 20%, сума - 331 604,14 грн., ПДВ (вид платежу 028), основа нарахування 1 989 624,84 грн., ставка 20%, сума - 397 924,97 грн. спосіб платежу, обох випадках, зазначено 32 (грошова застава).
Відповідно до товарно-супровідних документів та ЕМД № 23UA101020015578U8, відправник товару (графа 2 ЕМД): «EZIZ ERKIN» ХО (Туркменістан, м. Ашхабад, район Багтиярлик, проспект Магтимгули, буд. 96); одержувач/імпортер (графа 8): ТОВ «ТРЕЙДІНГ ЕНД ДЕ ЛІВЕРІ» (04053, м. Київ, Шевченківський р-н, вул. Вознесенський узвіз, буд. 23А, офіс 20, Україна, код ЄДРПОУ 42940293; код товару (графа 33): 6305339000; країна походження (гр. 34): Туркменістан (ТМ); валюта та загальна фактурна вартість (гр. 22): 39500,00 дол. США митна та статистична вартість (графи 45, 46): 1658 020,70 гривень. У графі 47 (нарахування платежів) ЕМД
№ 23UA101020015578U8 керівником та особою, уповноваженою на роботу з митними органами Соловйовим А.О. зазначено наступні ставки платежів: мито (вид платежу 020), основа нарахування - 1 658 020,70 грн., ставка 4%, сума - 66 320,83 грн.спосіб платежузазначено 06(сумаподатку,нарахована умовно,у зв`язкуіз звільненнямвід оподаткування,передбаченим Митнимкодексом України,Податковим кодексомУкраїни,іншими законамиУкраїни таміжнародними договорами,згоду наобов`язковістьяких наданоВерховною РадоюУкраїни припоміщенні товаріву митнірежими Імпорту(випуску вільнийобіг),експорту),ПДВ (видплатежу 028), основа нарахування 1 658 020,70 грн., ставка 20%, сума - 331 604,14 грн. спосіб платежу зазначено 01 (сума митних платежів у безготівковій формі через рахунки, відкриті на ім`я митних органів в територіальних органах Державної казначейської служби). Відповідно до графи 36 - 400/000/000 (400 - товари, що ввозяться в Україну згідно з міжурядовими угодами України з країнами СНД (крім Республіки Грузія).
Під час проведення формато-логічного контролю встановлено спрацювання ряду критеріїв ризику АСУР, серед яких: 103-1 «Перевірка поданих товаросупровідних та товаротранспортних документів (у тому числі наданих на вимогу митного органу) та/або відомостей про них на предмет розбіжностей у відомостях, що зазначені у цих документах, митній декларації чи документах, що її заміщують, їх електронних копіях, розміщених в ЄАІС Держмитслужби (по преференціями кодом «400» наявний ризик з неправомірного надання пільг і звільнення від оподаткування. Необхідно перевірити наявність митного забезпечення країни експорту та країн транзиту. У випадку відсутності митного забезпечення - витребувати товаросупровідні документи, які підтверджують перебування товарів під митним контролем та приєднати відповідні документи до митної декларації. Під час митного оформлення враховувати роз`яснення, надіслані листом Держмитслужби від 05.07.2022 № 08-1/15-03/7/3716)» та 915-1 «Перевірка на предмет пошкодження або втрати митних забезпечень чи інших засобів ідентифікації, накладених на товари, транспортні засоби, чи наявності інших видимих ознак можливого несанкціонованого доступу до товарів, що перебувають під митним контролем (По преференції за кодом «400» наявний ризик неправомірного надання пільг і звільнення від оподаткування. Необхідно перевірити наявність митного забезпечення країни експорту та країн транзиту. У випадку відсутності митного забезпечення - витребувати товаросупровідні документи, які підтверджують перебування товарів під митним контролем та приєднати відповідні документи до митної декларації. Під час митного оформлення враховувати роз`яснення, надіслані листом Держмитслужби від 05.07.2022 № 08-1/15-03/7/3716)»
Згідно п.2 листа Держмитслужби від 05.07.2022 № 08-1/15-03/7/3716 «Застосування «правила прямого транспортування» до товарів походженням з Туркменістану та Узбекистану» встановлено «У межах двосторонніх та багатосторонніх угод про вільну торгівлю, укладених Україною з Туркменістаном та ОСОБА_2 , визначення країни походження товарів здійснюється відповідно Рішення про Правила визначення країни походження товарів від 24 вересня 1993 року (із змінами, до яких приєдналася Україна). Відповідно до пункту 9 цих Правил товар вважається як такий, що походить з митної території держави - учасниці Угоди про створення зони вільної торгівлі від 15 квітня 1994 року, якщо він відповідає встановленим цими Правилами критеріям походження, експортується резидентом однієї з держав - учасниць цієї Угоди і ввозиться резидентом держави - учасниці цієї Угоди з митної території іншої держави - учасниці цієї Угоди.
Таким чином, Рішенням про Правила визначення країни походження товарів від 24 вересня 1993 року не передбачено можливість транспортування в Україну товарів походженням з Туркменістану та Узбекистану транзитом через територію країн, які не є учасниками Угоди про створення зони вільної торгівлі від 15 квітня 1994 року.
Згідно товаро-супровідних документів, що подані разом з ЕМД: довідки про транспортні витрати від 11.04.2023 № 014/2023, товарно-транспортної накладної CMR від 11.04.2023 № АА0068384 та Книжки МДП (TIR carnet) зазначено, що перевезення товару відбувалось за маршрутом м. Ашгабад (Туркменістан) - м. Ніжин (Україна).
У зв`язку з викладеним, застосування преференційної ставки мита - 400, при декларуванні товару «мішки пакувальні... в кількості 250 000 шт.» не є можливим у частині застосування «правила прямого транспортування» до товарів походженням з Туркменістану та Узбекистану.
Беручи до уваги викладене, розрахунки в графі 47 митної декларації повинні бути наступними: мито (вид платежу 020), основа нарахування 1 658 020,70 грн., ставка 4%, сума 66 320,83 грн., ПДВ (вид платежу 028), основа нарахування 1 724 341,53 грн., ставка 20%, сума 344 868,31 грн. спосіб платежу в обох випадках необхідно зазначено 01.
Таким чином, керівником ТОВ «АІР КАСТОМС» та особою, уповноваженою на роботу з митними органами, декларантом ОСОБА_1 у митній декларації від 03.05.2023 № 23UA101020015578U8 неправомірно застосовано преференційну ставку мита при декларуванні товару «мішки пакувальні... в кількості 250 000 шт.», що в свою чергу призвело до зменшення розміру сплати митних платежів по ввізному миту на 66 320,83 грн., та по ПДВ на 13 264,17 грн., а всього на загальну суму 79 585,00 грн.
У судовому засіданні ОСОБА_1 зазначив, що неодноразово декларував товари і за попередньою декларацією декларував товар без преференцій, однак з кінця минулого року сервери працюють із збоями і під час чергового направлення відбувся збій.
Захисник Кока В.А. просив закрити провадження у справі у зв`язку відсутністю підтвердження умислу ОСОБА_1 на порушення митних правил, оскільки помилка при заповнені митної декларації відбулась через технічний збій, а не з метою неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру, ухилення від сплати митних платежів.
Представник Житомирськоїмитниці Державноїмитної службиУкраїни усудовому засіданніпояснив,що декларантнесе повнувідповідальність заправильність заповненняі відображеннявідповідних відомостей,а томупросив застосувати до ОСОБА_1 стягнення в межах санкції ч.1 ст. 485 МК України.
Вислухавши учасників справи, дослідивши матеріали справи, суд приходить до таких висновків.
Вина ОСОБА_1 у вчиненні правопорушення підтверджується такими доказами:
- протоколом про порушення митних правил №0261/101000/23 від 04.05.2023;
- ЕМД типу ІМ40ДЕ від 03.05.2023 № 23UA101020015578U8, згідно якої ОСОБА_1 застосовано преференційну ставку мита «400000000» при декларуванні товару «мішки пакувальні... в кількості 250 000 шт.», що призвело до зменшення розміру основи нарахування та сум митних платежів;
- копією декларації ІМ0ЕЕ від 02.05.2023 №UA101000/2023/903575;
- копією рахунку-фактури від 11.03.2023 №Т/М/-19/1;
- копією пакувального листа від 10.04.2023 №19;
- копією міжнародної товаротранспортної накладної;
- копією договору про надання транспортних послуг від 27.03.2023;
- копією контракту від 02.03.2023 №19 та доповнень до нього від 22.03.2023 №1;
- копією довідки про транспортні витрати від 11.04.2023 №014/2023;
- копією акту експертизи походження товару від 07.04.2023 №37956608;
- копією експортної декларації країни походження;
- копією сертифікату про походження товару СТ-1 від 07.04.2023;
- копією облікової картки ТОВ «АІР Кастомс»;
- письмовими поясненнями ОСОБА_1 , у яких він зокрема зазначив, що Рішення про правила визначення країни походження товарів від 24.09.1993 йому відоме, а його вимоги не були враховані так як був технічний збій програмного забезпечення.
- доповідною запискою в.о. головного державного інспектора відділу провадження у справах про порушення митних правил управленні боротьби з контрабандою та порушення митних правил від 04.05.2023;
- актом прийому-передачі матеріалів справи про порушення митних правил №0261/101000/22 від 04.05.2023.
Відповідно до ч. 1ст. 458 МК Українипорушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншимизаконами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Стаття 485 Митного кодексу України передбачає відповідальність за заявлення в митній декларації з метою неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру неправдивих відомостей щодо істотних умов зовнішньоекономічного договору (контракту), ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача товару, неправдивих відомостей, необхідних для визначення коду товару згідно зУКТ ЗЕДта його митної вартості, та/або надання з цією ж метою митному органу документів, що містять такі відомості, або несплата митних платежів у строк, встановлений законом, або інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів, а так само використання товарів, стосовно яких надано пільги щодо сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті, у зв`язку з якими було надано такі пільги.
Відповідно до ч. 1ст. 257 МК Українидекларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення. При застосуванні письмової форми декларування можуть використовуватися як електронні документи, так і документи на паперовому носії.
Згідно ч. 1ст. 262 МК Українитовари, що переміщуються через митний кордон України, декларуються органу доходів і зборів, який здійснює митне оформлення цих товарів.
Доказів існування технічного збою роботи серверів у час подачі ОСОБА_1 декларації ЕМД типу ІМ40ДЕ від 03.05.2023 № 23UA101020015578U8, ні ним ні захисником не надано, та під час судового розгляду таких обставин не встановлено.
Таким чином, декларантом ОСОБА_1 у електронній митній декларації №23UA101020015578U8 заявлено та застосовано преференційну ставку ввізного мита при декларуванні товару «мішки пакувальні... у кількості 250 000 шт.», що призвело до зменшення розміру сплати митних платежів по ввізному миту на 66 320,83 грн., та по ПДВ на 13 264,17 грн., а всього на загальну суму 79 585,00 грн., чим вчинено порушення митних правил, передбачене ст. 485 Митного кодексу України.
Діями, спрямованими на ухилення від сплати митних платежів на суму 79585,00 грн., ОСОБА_1 вчинив правопорушення, передбачене ст. 485 Митного кодексу України.
За таких обставин, суд приходить до висновку, що у діях ОСОБА_1 є склад правопорушення передбаченого ст. 485 МК України, а тому до нього слід застосувати адміністративне стягнення в межах санкції цієї статтіу виді штрафу в розмірі 50 відсотків несплаченої суми митних платежів, що становить 39792,50 грн. ((79 585,00/100)*50).
Відповідно до ст. 40-1 КУпАП судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення суддею постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладене таке стягнення.
Враховуючи наведене, керуючись ст. 283, 284 Кодексу України про адміністративні правопорушення, ст.ст.458,485,489-491,494,495,527-529 МК України,
постановив :
ОСОБА_1 визнативинниму вчиненні правопорушення, передбаченого ст.485 МК Українитанакласти на ньогоадміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 50 відсотків несплаченої суми митних платежів, що становить 39792,50 грн. тридцять дев`ять тисяч сімсот дев`яносто дві грн. 50 коп.
Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави в особі ДСА України судовий збір у розмірі 536,80 (п`ятсот тридцять шість) гривень 80 коп.
Постанова може бути оскаржена до Житомирського апеляційного суду через Богунський районний суд м.Житомира протягом 10 днів з дня її винесення.
Суддя Г.В.Панченко
Постанова підлягає зверненню до виконання протягом трьох місяців з дня її винесення.
Суд | Богунський районний суд м. Житомира |
Дата ухвалення рішення | 11.10.2023 |
Оприлюднено | 16.10.2023 |
Номер документу | 114114878 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру, а також інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів |
Адмінправопорушення
Богунський районний суд м. Житомира
Панченко Г. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні