Рішення
від 12.10.2023 по справі 420/16677/23
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/16677/23

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 жовтня 2023 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Потоцької Н.В.

розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження (в порядку ст. 262 КАС України) адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Херсонській області, Головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області, Головного управління Пенсійного фонду України в Київській області та Головного управління Пенсійного фонду України в Вінницькій області про визнання протиправним та скасування рішень, зобов`язання призначити пенсію,

ВСТАНОВИВ:

В провадженні Одеського окружного адміністративного суду перебуває адміністративна справа за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Херсонській області, Головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області, Головного управління Пенсійного фонду України в Київській області та Головного управління Пенсійного фонду України в Вінницькій області, в якому позивач просить:

визнати протиправною бездіяльність Головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області, яка полягає у відмові в призначенні ОСОБА_1 пенсії за віком, відповідно до ч. 1 ст. 26 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування»;

визнати протиправним та скасувати Рішення Головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області від 05.01.2023 року по справі №213050030126, реєстраційний номер рішення 2000-0302-9/2559, яким відмовлено ОСОБА_1 в призначенні пенсії за віком, відповідно до ч. 1 ст. 26 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування»;

визнати протиправною бездіяльність Головного управління Пенсійного фонду України в Київської області, яка полягає у відмові в призначенні ОСОБА_1 пенсії за віком, відповідно до ч. 1 ст. 26 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування»;

визнати протиправним та скасувати Рішення Головного управління Пенсійного фонду України в Київської області від 08.02.2023 року №213050030126, реєстраційний номер рішення 4412/03-16, яким відмовлено ОСОБА_1 в призначенні пенсії за віком, відповідно до ч. 1 ст. 26 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування»;

визнати протиправною бездіяльність Головного управління Пенсійного фонду України в Вінницькій області, яка полягає у відмові в призначенні ОСОБА_1 пенсії за віком, відповідно до ч. 1 ст. 26 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування»;

визнати протиправним та скасувати Рішення Головного управління Пенсійного фонду України в Вінницькій області від 15.06.2023 року №213050030126, реєстраційний номер рішення 12319/03-16, яким відмовлено ОСОБА_1 в призначенні пенсії за віком, відповідно до ч. 1 ст. 26 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування»;

зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Херсонській області призначити ОСОБА_1 пенсію за віком, відповідно до ч. 1 ст. 26 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», з 14.10.2022 року.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що рішеннями відповідачів позивачу відмовлено в призначенні пенсії за віком, згідно п. 1 ст. 26 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» у зв`язку з відсутністю необхідного стажу роботи, оскільки до страхового стажу позивача не зарахований період, що зазначений у трудовій книжці НОМЕР_1 , та період навчання з 01.09.1980 р. по 20.06.1985 р.

На переконання позивача такі рішення є протиправними та підлягають скасуванню, оскільки згідно до поданих позивачем документів разом з заявами, а саме трудової книжки, диплому НОМЕР_2 , військового квитка НОМЕР_3 та Довідки ІНФОРМАЦІЯ_3 №4/19 від 09.12.2022 року, а також відомостей, що містяться у системі загальнообов`язкового державного пенсійного страхування позивач має 31 рік 5 місяців та 3 дні страхового стажу.

Неврахування відомостей з копії трудової книжки та інших наданих позивачем доказів під час розгляду заяв позивача про призначення пенсії за віком вплинуло на соціальні права позивача, що і стало підставою для звернення до суду.

Процесуальні дії

Ухвалою суду від 13.07.2023 року позовну заяву залишено без руху.

19.07.2023 року до суду за вхід. №ЕП/28076/23 надійшла заява на виконання ухвали суду з доказами сплати судового збору.

Ухвалою суду від 21.07.2023 року відкрито провадження по справі в порядку спрощеного позовного провадження (відповідно до ст. 262 КАСУ) без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.

02.08.2023 року за вхід.№ЕП/30162/23 надійшов відзив на позов ГУ ПФУ в Харківській області, в якому наголошено на правомірності прийнятого рішення, оскільки у заявника недостатньо загального страхового стажу через неврахування періодів роботи згідно трудової книжки НОМЕР_1 від 20.12.1986 р., оскільки надано її копію.

17.08.2023 року за вхід.№ЕП/32390/23 надійшов відзив на позов ГУ ПФУ в Вінницькій області, в якому зазначено, що позивачем при поданні заяви про призначення пенсії подано копію трудової книжки НОМЕР_1 . Відповідно до п.2.23 Порядку №22-1, при поданні особою заяви в паперовій формі документи можуть бути подані як в оригіналах, так і копіях, посвідчених нотаріально або адміністрацією підприємства, установи, організації, що подає документи заявника для призначення пенсії, чи органом, що призначає пенсію. Документи про стаж, вік та заробітну плату подаються тільки в оригіналах.

Відтак, правові підстави для зарахування страхового стажу Позивача відповідно до копії трудової книжки відсутні.

Страховий стаж ОСОБА_1 обраховано відповідно до даних уточнюючої довідки №37-13/7 від 23.02.2022, а також даних реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування.

За доданими документами до страхового стажу не зараховано період навчання з 01.09.1980 року по 20.06.1985 року, оскільки в дипломі про навчання НОМЕР_2 від 30.06.1985 року зазначено, що позивач у 1980 році поступив до Одеського політехнічного інституту, а у 1985 році закінчив Херсонський індустріальний інститут. Для зарахування до загального страхового стажу особи періоду навчання необхідно надати уточнюючу довідку.

18.08.2023 року за вхід.№ЕП/32647/23 надійшов відзив на позов ГУ ПФУ в Херсонській області де зазначено, що завдання, покладені на органи Пенсійного фонду України, в тому числі щодо прийняття рішення про призначення (перерахунок) пенсії із зазначенням її розміру, за своєю правовою природою, є їх виключною компетенцією (дискреційними повноваженнями), тобто втручання в таку діяльність є формою втручання в дискреційні повноваження наведеного органу та виходить за межі завдань адміністративного судочинства.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ

Як вбачається з копії паспорта громадянина України серії НОМЕР_4 , ОСОБА_1 народився ІНФОРМАЦІЯ_1 . 13 жовтня 2022 року позивачу виповнилося 60 років. 02.01.2023 року (протягом 3 місячного строку (до 13.01.2023 року) позивач звернувся до ГУ ПФУ в Херсонській області із заявою про призначення пенсії за віком, відповідно до ст. 26 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування».

Із заявою про призначення пенсії за віком позивачем додано наступний пакет документів:

1. Довідка про присвоєння ідентифікаційного номеру

2. Паспорт

3. Військовий квиток НОМЕР_3

4. Диплом (свідоцтво, атестат) про навчання

НОМЕР_2 5 . Довідка про відкриття рахунку в банку

6. Довідка про прийняття на роботу (навчання) (Наказ №2503-22-1)

7. Довідка про прийняття на роботу (навчання) (Наказ №0103-22-1)

8. Довідка з військкомату №4/19

9. Копія трудової книжки НОМЕР_6

Заява позивача від 02 січня 2023 року передана на розгляд до Головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області за принципом екстериторіальності.

05.01.2023 року Головним управлінням Пенсійного фонду України в Харківській області прийнято рішення про відмову в призначення пенсії №2000-0302-9/2559. Підставою для відмови позивачу у призначенні пенсії за віком стало не зарахування періоду роботи за трудовою книжкою НОМЕР_1 від 20.12.1986 оскілки заявником надана її ксерокопія.

Також, 23.01.2023 року Головним управління Пенсійного фонду України в Херсонській області надано позивачу лист від 23.01.2023 року №2100-0304-8/1855, яким роз`яснено останньому причини відмови у призначенні йому пенсії.

02.02.2023 року ОСОБА_1 повторно звернувся до ГУ ПФУ в Херсонській області з заявою про призначення пенсії, до якої додав свої пояснення, а також пояснення громадянина ОСОБА_2 та громадянки ОСОБА_3 , які працювали разом з позивачем у Херсонському ордена Леніна Хлопчатобумажному комбінаті у період з 20.12.1986 по 16.09.1994 роки, а також трудові книжки зазначених осіб.

Заява позивача від 02 лютого 2023 року передана на розгляд до Головного управління Пенсійного фонду України в Київській області за принципом екстериторіальності.

Рішенням Головного управління Пенсійного фонду України в Київській області від 08.02.2023 року (справа №213050030126) №4412/03-16 відмовлено позивачу у призначені пенсії за віком у зв`язку з тим, що останньому недостатньо стажу для призначення пенсії, так як період з 20.12.1986 року по 16.09.1994 року не зараховані.

Підставою неврахування пояснень громадян, які працювали з ОСОБА_1 стала відсутність документального підтвердження пошкодження або знищення трудової книжки позивача.

У березні 2023 року позивач звернувся до свого останнього роботодавця ТОВ «Світло-ОПТ» з вимогою видати йому трудову книжку. У відповідь на звернення позивача, ТОВ «Світло-ОПТ» надано Довідку №1 від 05.04.2023 року, видану Приватним підприємством «Імперія Метрів», якою повідомлено, що на даний момент доступу до кадрової документації немає у зв`язку з воєнним станом і тим, що директор ПП «Імперія Метрів» зараз знаходиться не на території України.

07.04.2023 року позивач звернувся до відділу поліції №1 Херсонського районного управління поліції Головного управління національної поліції в Херсонській області з заявою про втрату трудової книжки.

Листом від 12.04.2023 року №542/36-1 Відділ поліції №1 Херсонського районного управління поліції Головного управління Національної поліції в Херсонській області повідомив позивача про неможливість встановити місцезнаходження трудової книжки останнього та рекомендовано звернутись до місця її видачі.

Також, 20.04.2023 року позивачем отримано довідку Акціонерного Товариства «Херсонський Бавовняний Комбінат» №10, якою повідомлено Головне управління Пенсійного фонду України в Херсонській області, що більшість документації та архів підприємства знищено.

09.06.2023 року позивач звернувся до ГУ ПФУ в Херсонській області з заявою про призначення пенсії за віком, до заяви додано наступний пакет документів:

1. Довідка про присвоєння ідентифікаційного номеру

2. Акт опитування свідків

3. Паспорти свідків

4. Паспорт

5. Трудова книжка свідків

6. Військовий квиток (довідка з військкомату)

7. Диплом (свідоцтво, атестат) про навчання

8. Документ про стаж (Наказ №0103-22-1)

9. Документ про стаж 37-13/7

10. Документ про стаж 2503/22-1

11. Відповідь з поліції

12 Адвокатський запит

13. Довідка з АТ «ХБК»

14. Довідка від ПП «Імперія Метрів»

15. Копія Трудової книжки

Рішенням Головного управління Пенсійного фонду України в Вінницькій області від 15.06.2023 року відмовлено ОСОБА_1 у призначені пенсії за віком у зв`язку з відсутністю достатньої кількості страхового стажу, а саме: не зараховано страховий стаж за період з 01.09.1980 року по 20.06.1985 року, оскільки в дипломі про навчання НОМЕР_2 від 30.06.1985 року зазначено, що позивач у 1980 році вступив до Одеського політехнічного інституту, а у 1985 році закінчив Херсонський індустріальний інститут.

Також судом встановлено, що згідно до поданих позивачем документів разом з заявами, а саме: трудової книжки, диплому НОМЕР_2 , військового квитка НОМЕР_3 та Довідки ІНФОРМАЦІЯ_3 №4/19 від 09.12.2022 року, а також відомостей, що містяться у системі загальнообов`язкового державного пенсійного страхування позивач має наступний страховий (трудовий) стаж:

1. Відповідно до диплому серії НОМЕР_2 від 30 червня 1985 року позивач 01.09.1980 року вступив до Одеського технологічного інституту харчової промисловості та відповідно до рішення Державної екзаменаційної комісії від 20 червня 1985 року отримав кваліфікацію інженера-механіка та закінчив повний курс Херсонського індустріального інституту за спеціальністю машини і апарати текстильної промисловості - страховий стаж за період з 01.09.1980 по 20.06.1985 -4 роки 9 місяців та 20 днів.

2. Відповідно до військового квитка серії НОМЕР_3 від 26.04.1985 року, Довідки ІНФОРМАЦІЯ_3 №4/19 від 09.12.2022 року позивач проходив строкову військову службу з 27.06.1985 по 20.11.1986 - страховий стаж - 1 рік 4 місяці 25 днів.

3. Згідно відомостей зазначених у трудовій книжці позивача, довідки Акціонерного товариства «Херсонський бавовняний комбінат» №37-13/7 від 23.02.2022 року, а також у поясненнях громадян ОСОБА_2 та ОСОБА_3 , у період з 20.12.1986 року по 16.09.1994 року ОСОБА_1 працював на підприємстві «Херсонский ордена Ленина хлопчато-бумажный комбинат», що в подальшому був перетворений у АТ «Херсонський бавовняний комбінат» - страховий стаж - 7 років 8 місяців та 28 днів.

4. Згідно Довідки форми ОК-5 позивача, а також трудової книжки, останній у період з 03.06.2002 року по 24.04.2014 року працював у Товаристві з обмеженою відповідальністю Херсонська філія «Біотрейд» (страхові внески за червень 2022 року та квітень 2014 року сплачені в повному обсязі) - розмір страхового стажу - 11 років 11 місяців.

5. Згідно відомостей, зазначених у трудовій книжці позивача, останній у період з 25.05.2014 року по 19.05.2015 року отримував допомогу по безробіттю - страховий стаж - 11 місяців та 25 днів.

6. Згідно Довідки форми ОК-5 позивача, а також трудової книжки, останній у період з 15.08.2016 року по 30.06.2021 року був працевлаштований у Товариство з обмеженою відповідальністю «Спектрум - А», у період з квітня 2020 року по березень 2021 року ТОВ «Спектрум - А» не здійснювалось сплату страхових внесків за Позивача - страховий стаж - 3 роки 10 місяців 17 днів.

7. Відповідно до Довідки форми ОК-5 позивача, останній у період з 21.07.2021 року по 28.02.2022 року був працевлаштований у ТОВ «Світло-ОПТ» - страховий стаж - 7 місяців та 8 днів.

Так, загальний розмір страхового стажу позивача становить 31 рік 5 місяців та 3 дні.

Указом Президента від 24.02.2022 року № 64/2022 (затвердженим Законом України № 2102- IX від 24.02.2022) У зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України "Про правовий режим воєнного стану" введено в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року. В подальшому воєнний стан на території України продовжено до теперішнього часу.

У період з 02 березня 2022 року по 11 листопада 2022 року місто Херсон перебував під фактичною окупацією збройних сил російської федерації.

На момент введення воєнного стану позивач перебував у трудових відносинах з ТОВ «Світло-ОПТ». Враховуючи стрімкість боїв за м. Херсон та його окупацію, трудова книжка позивача залишилась в його останнього роботодавця - Товариства з обмеженою відповідальністю «Світло-ОПТ» (код за ЄДРПОУ 42554529).

Відповідно до довідки №1 від 05.03.2023 року, наданої Приватним підприємством «Імперія Метрів», яким здійснювалось надання ТОВ «Світло-ОПТ» послуги з ведення бухгалтерського обліку та кадрової діяльності, доступу до кадрової документації немає у зв`язку з воєнним станом.

РЕЛЕВАНТНІ ДЖЕРЕЛА ПРАВА ТА ВИСНОВКИ СУДУ

Відповідно до статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно із статтею 46 Конституції України громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом. Це право гарантується загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням за рахунок страхових внесків громадян, підприємств установ і організацій, а також бюджетних та інших джерел соціального забезпечення, створенням мережі державних, комунальних приватних закладів для догляду непрацездатними.

Принципи, засади і механізми функціонування системи загальнообов`язкового державного пенсійного страхування, призначення, перерахунку і виплати пенсій, надання соціальних послуг з коштів Пенсійного фонду, порядок формування Накопичувального пенсійного фонду та фінансування за рахунок його коштів видатків на оплату договорів страхування довічних пенсій або одноразових виплат застрахованим особам, членам їхніх сімей та іншим особам регулює Закон №1058-ІV від 09.07.2003 року «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» (далі - Закон №1058).

Відповідно до ч. 1 ст. 24 Закону № 1058 страховий стаж - період (строк), протягом якого особа підлягає загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню та за який щомісяця сплачені страхові внески в сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок.

Страховий стаж обчислюється територіальними органами Пенсійного фонду відповідно до вимог цього Закону за даними, що містяться в системі персоніфікованого обліку, а за періоди до впровадження системи персоніфікованого обліку - на підставі документів та в порядку, визначеному законодавством, що діяло до набрання чинності цим Законом (ч. 2 ст. 24 Закону № 1058).

Відповідно до ч. 4 ст. 24 Закону №1058 періоди трудової діяльності та інші періоди, що враховувалися до стажу роботи для призначення пенсії до набрання чинності цим Законом, зараховуються до страхового стажу в порядку і на умовах, передбачених законодавством, що діяло раніше, крім випадків, передбачених цим Законом.

Відповідно до ч. 1 ст. 26 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» Особи мають право на призначення пенсії за віком після досягнення віку 60 років за наявності страхового стажу не менше 15 років по 31 грудня 2017 року. Починаючи з 1 січня 2018 року право на призначення пенсії за віком після досягнення віку 60 років мають особи яким виповнилося 60 років у період з 01 січня 2022 року по 31 грудня 2022 року за наявності страхового стажу не менше 29 років.

Згідно положень ст. 56 Закону України «Про пенсійне забезпечення», до стажу роботи зараховується робота, виконувана на підставі трудового договору на підприємствах, в установах, організаціях і кооперативах, незалежно від використовуваних форм власності та господарювання, а також на підставі членства в колгоспах та інших кооперативах, незалежно від характеру й тривалості роботи і тривалості перерв. До стажу роботи зараховується також: а) будь-яка інша робота, на якій працівник підлягав державному соціальному страхуванню, або за умови сплати страхових внесків, період одержання допомоги по безробіттю, а також робота в`язнів і робота за угодами цивільно-правового характеру за умови сплати страхових внесків; в) військова служба та перебування в партизанських загонах і з`єднаннях, служба в органах державної безпеки, внутрішніх справ та Національної поліції, незалежно від місця проходження служби; д) навчання у вищих і середніх спеціальних навчальних закладах, в училищах і на курсах по підготовці кадрів, підвищенню кваліфікації та перекваліфікації, в аспірантурі, докторантурі і клінічній ординатурі;

Відповідно до ст. 80 та ст. 81 Закону України «Про пенсійне забезпечення», заява про призначення пенсії працюючим подається за місцем роботи, а непрацюючим - до зазначених у статті 81 цього Закону органів за місцем проживання заявника. Призначення пенсій і оформлення документів для їх виплати здійснюється органами Пенсійного фонду України.

Положеннями пп. 2 п. 2.1. Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" затвердженого Постановою правління Пенсійного фонду України від 25.11.2005 № 22-1, зареєстрована в Міністерстві юстиції України 27 грудня 2005 р. за № 1566/11846 (далі - Постанова № 22-1) до заяви про призначення пенсії за віком додаються такі документи: документи про стаж, що визначені Порядком підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12 серпня 1993 року №637 (далі - Порядок підтвердження наявного трудового стажу). За періоди роботи після впровадження персоніфікованого обліку у системі загальнообов`язкового державного пенсійного страхування (далі - персоніфікований облік) орган, що призначає пенсію, додає індивідуальні відомості про застраховану особу з реєстру застрахованих осіб за формою згідно з додатком 4 до Положення про реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 18 червня 2014 року № 10-1, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 08 липня 2014 року за № 785/25562 (у редакції постанови правління Пенсійного фонду України від 27 березня 2018 року № 8-1) (далі - Положення), а у разі необхідності - за формою згідно з додатком 3 до Положення (далі - індивідуальні відомості про застраховану особу).

Згідно п. 1 та п. 2 Порядку підтвердження наявного стажу роботи для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 12 серпня 1993 р. №637 (далі - Постанова №637), основним документом, що підтверджує стаж роботи за період до впровадження персоніфікованого обліку у системі загальнообов`язкового державного соціального страхування (далі - персоніфікований облік), є трудова книжка. За відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній стаж роботи встановлюється на підставі інших документів, виданих за місцем роботи, служби, навчання, а також архівними установами. У разі коли документи про стаж роботи не збереглися, підтвердження стажу роботи здійснюється органами Пенсійного фонду України на підставі показань свідків.

Відповідно до п. 6 та п. 8 Постанови №637, для підтвердження військової служби, служби цивільного захисту, служби в органах державної безпеки, розвідувальних органах, Держспецзв`язку приймаються: військові квитки; довідки територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, військових частин і установ системи Міноборони, МВС, МНС, Мінінфраструктури, СБУ, Служби зовнішньої розвідки, ДПС, Управління державної охорони, Держспецзв`язку, Держприкордонслужби, Державної кримінально-виконавчої служби, ДСНС; довідки архівних і військово-лікувальних установ. Період навчання за денною формою здобуття освіти у закладам вищої освіти (крім періоду навчання за денною формою здобуття освіти на підготовчих відділеннях у закладах вищої освіти), професійних навчально-виховних закладах, навчальних закладах підвищення кваліфікації та перепідготовки кадрів, в аспірантурі, докторантурі і клінічній ординатурі підтверджується дипломами, посвідченнями, свідоцтвами, а також довідками та іншими документами, що видані на підставі архівних даних і містять відомості про періоди навчання.

Згідно до поданих позивачем документів разом з заявами, а саме: трудової книжки, диплому НОМЕР_2 , військового квитка НОМЕР_3 та Довідки ІНФОРМАЦІЯ_3 №4/19 від 09.12.2022 року, а також відомостей, що містяться у системі загальнообов`язкового державного пенсійного страхування, страховий стаж позивача складає 31 рік 5 місяців та 3 дні.

Як встановлено судом, Головним управлінням Пенсійного фонду України в Харківській області 05.01.2023 року прийнято рішення про відмову в призначенні ОСОБА_1 у зв`язку з наданням ним копії трудової книжки.

Відповідно до п. 18 Постанови №637, за відсутності документів про наявний стаж роботи і неможливості одержання їх внаслідок ліквідації підприємства, установи, організації або відсутності архівних даних з інших причин, ніж ті, що зазначені в пункті 17 цього Порядку, стаж роботи установлюється на підставі показань не менше двох свідків, які б знали заявника по спільній з ним роботі на одному підприємстві, в установі, організації (в тому числі колгоспі) або в одній системі і мали документи про свою роботу за час, стосовно якого вони підтверджують роботу заявника. У такому ж порядку підтверджується стаж роботи за відсутності документів у разі, коли підприємства, установи, організації або їх правонаступники розміщуються (розміщувалися) на тимчасово окупованій російською федерацією території України, в районі проведення антитерористичної операції або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії російської федерації, а також на територіях територіальних громад, що розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають/перебували в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні), а також у разі, коли майно (документи) підприємств, установ, організацій або їх правонаступників (незалежно від місця їх реєстрації на території України) розташоване на території України та/або пошкоджене чи знищене внаслідок воєнних (бойових) дій, терористичних актів, диверсій спричинених військовою агресією російської федерації проти України, за умови документального підтвердження пошкодження чи знищення майна (документів).

Положеннями п. 17 Постанови № 637 визначено, що за відсутності документів про наявний стаж роботи та неможливості їх одержання у зв`язку із стихійним лихом, аваріями, катастрофами або іншими надзвичайними ситуаціями стаж роботи, який дає право на пенсію, встановлюється на підставі показань не менше двох свідків, які б знали заявника по спільній з ним роботі на одному підприємстві, в установі, організації (в тому числі колгоспі) або в одній системі.

Так, 02.02.2023 року ОСОБА_1 повторно звернувся з заявою про призначення пенсії та додав до неї пояснення громадян України ОСОБА_2 , ОСОБА_3 та ОСОБА_1 , які були відібрані співробітниками ГУ ПФУ в Херсонській області, а також трудовими книжками ОСОБА_2 та ОСОБА_3 . У вказаних поясненнях ОСОБА_2 та ОСОБА_3 підтвердили, що ОСОБА_1 дійсно працював разом з ними у період з 20.12.1986 по 16.09.1994 року у АТ «Херсонський бавовняний комбінат».

Натомість, Рішенням Головного управління Пенсійного фонду України в Київській області від 08.02.2023 року №213050030126 відмовлено позивачу у призначені пенсії та не враховано період роботи останнього у АТ «Херсонський бавовняний комбінат» за період з 20.12.1986 року по 16.09.1994 року у зв`язку з тим, що встановлення страхового стажу на підставі показань свідків можливе лише за наявності документального підтвердження знищення майна (документів).

Відповідно до п. 1.8. Постанови № 22-1, днем звернення за призначенням пенсії вважається день прийняття органом, що призначає пенсію, відповідної заяви. У разі, якщо до заяви про призначення пенсії додані не всі необхідні документи, орган, що призначає пенсію, письмово повідомляє заявника про те, які документи необхідно подати додатково, про що в заяві про призначення пенсії робиться відповідний запис (у разі подання заяви через вебпортал або засобами Порталу Дія таке повідомлення надсилається особі через електронний кабінет користувача вебпорталу або засобами Порталу Дія). Якщо документи будуть подані не пізніше трьох місяців із дня повідомлення про необхідність подання додаткових документів, то днем звернення за призначенням пенсії вважається день прийняття заяви про призначення пенсії або дата реєстрації заяви на вебпорталі або засобами Порталу Дія. Якщо наявних документів достатньо для визначення права особи на призначення пенсії, пенсія призначається на підставі таких документів. При надходженні додаткових документів у визначений строк розмір пенсії переглядається з дати призначення. У разі надходження додаткових документів пізніше трьох місяців із дня повідомлення про необхідність їх подання пенсія перераховується зі строків, передбачених частиною четвертою статті 45 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» (далі - Закон).

Положеннями п. 3.3. Постанови № 22-1 визначено, що орган, що призначає пенсію, надає:

роз`яснення підприємствам, установам, організаціям та особам з питань призначення та виплати пенсій;

у разі необхідності - бланки документів;

допомогу особам щодо одержання відсутніх документів для призначення пенсії; у разі необхідності - допомогу щодо визначення права на пенсію до звільнення особи з посади, яка дає право на її призначення.

Відповідно до п. 4.1. Постанови № 22-1, заяви, що подаються особами відповідно до цього Порядку, реєструються в електронному журналі звернень органу, що призначає пенсію. Заяви про перерахунок пенсії, поновлення виплати раніше призначеної пенсії, переведення з одного виду пенсії на інший, припинення перерахування пенсії на поточний рахунок пенсіонера в банку та отримання пенсії за місцем фактичного проживання, продовження виплати пенсії за довіреністю, виплату частини пенсії на непрацездатних членів сім`ї особи, яка перебуває на повному державному утриманні, виплату пенсії за шість місяців наперед у зв`язку з виїздом на постійне місце проживання за кордон, переведення виплати пенсії за новим місцем проживання, виплату недоотриманої пенсії у зв`язку зі смертю пенсіонера, працевлаштування (звільнення), початок (припинення) діяльності, пов`язаної з отриманням доходу, що є базою нарахування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування приймаються органом, що призначає пенсію, за наявності в особи всіх необхідних документів.

Положеннями п. 4.2. Постанови № 22-1 визначено, що при прийманні документів працівник структурного підрозділу, який здійснює прийом та обслуговування осіб:

ідентифікує заявника (його представника);

надає інформацію щодо умов та порядку призначення (перерахунку) пенсії; реєструє заяву, перевіряє зміст і належне оформлення наданих документів, відповідність викладених у них відомостей про особу даним паспорта;

уточнює інформацію про факт роботи (навчання, служби, підприємницької діяльності) і про інші періоди діяльності до 01 січня 2004 року, що можуть бути зараховані до страхового стажу. У разі необхідності роз`яснює порядок підтвердження страхового стажу, повідомляє про право особи на здійснення доплати до мінімального страхового внеску відповідно до частини третьої статті 24 Закону, та/або на добровільну участь у системі загальнообов`язкового пенсійного страхування;

проводить опитування свідків для підтвердження стажу відповідно до пунктів 17- 19 Порядку підтвердження наявного трудового стажу. Опитування свідків проводиться згідно із пунктом 12 Порядку підтвердження періодів роботи, що зараховуються до стажу для призначення пенсії;

з`ясовує наявність у заявника особливого (особливих) статусу (статусів), особливих заслуг, інших обставин, які можуть бути підставою для встановлення підвищень, надбавок, доплат;

повідомляє про необхідність дооформлення документів або надання додаткових документів у тримісячний строк з дня подання заяви про призначення пенсії, у разі неналежного оформлення поданих документів або відсутності необхідних документів;

сканує документи. На створені електронні копії накладає кваліфікований електронний підпис; надсилає запити про отримання необхідних відомостей з відповідних державних електронних інформаційних реєстрів, систем або баз даних згідно з пунктом 2.28 розділу С цього Порядку;

повідомляє про можливості подавати заяви через вебпортал або засобами Порталу Дія; видає особі або посадовій особі розписку із зазначенням дати прийняття заяви, переліку одержаних і відсутніх документів, строку подання додаткових документів для призначення пенсії та пам`ятку пенсіонеру (додаток 7). Скановані розписка та пам`ятка пенсіонеру зберігаються в електронній пенсійній справі;

повідомляє особу, у вибраний нею спосіб, про відсутність відомостей або/та наявність розбіжностей у відповідних інформаційних реєстрах, системах або базах даних та строки подання необхідних документів для призначення пенсії, не пізніше двох робочих днів після отримання відповідної інформації.

Після реєстрації заяви та сканування копій документів засобами програмного забезпечення за принципом екстериторіальності визначається структурний підрозділ органу, що призначає пенсію, який формує атрибути сканованих документів (із зазначенням часу їх створення), електронну пенсійну справу.

Відтак, органи Пенсійного фонду України замість відмови в призначенні пенсії мали б надати позивачу письмове повідомлення про те, які документи необхідно додатково подати для призначення йому пенсії. Натомість органами пенсійного фонду не було вчинено дій передбачених п. 1.8. Постанови № 22-1 та відмовлено позивачу в призначенні пенсії.

Суд зазначає, що в частині не зарахування до страхового стажу періодів роботи згідно трудової книжки відповідачем допущено надмірний формалізм, наслідком чого стало порушення прав та інтересів позивача, як пенсіонера (верстви населення, яка навпаки потребує особливої уваги з боку держави в частині дотримання конституційних гарантій)

Зазначена правова позиція узгоджується з правовою позицією, яка викладена у постановах Верховного Суду від 24.05.2018 у справі № 490/12392/16-а, від 30.09.2019 у справі № 638/18467/15-а.

Разом з цим, встановлене судом свідчить про необгрунтованість заперечень ГУ ПФУ в Херсонській області, викладених у відзиві на позов (у доданих письмових показаннях свідків, чітко проглядається, що свідчення самого позивача та свідчення свідків написані одним почерком, у той час, як письмові показання мають писатися особою власноруч), оскільки протоколи опитування свідків складені працівниками ГУ ПФУ в Херсонській області та підписані начальником відділу та головним спеціалістом пенсійного органу і скріплені печаткою.

В подальшому, позивач 09.06.2023 року знову звернувся з заявою про призначення пенсії. Під час звернення з цією заявою позивачем було враховано та виправлено всі недоліки які зазначались у рішеннях про відмову в призначенні позивачу пенсії.

Натомість, Рішенням Головного управління Пенсійного фонду України у Вінницькій області відмовлено позивачу в призначені пенсії з підстав, які не були зазначені у попередніх рішеннях, а саме те, що відповідно до Диплому позивача, останній у вересні 1980 року вступив до Одеського політехнічного інституту а у 1985 році закінчив Херсонський індустріальний інститут.

Як встановлено судом з матеріалів справи, ОСОБА_1 30.06.1985 року отримав диплом державного зразка серії НОМЕР_2 , реєстраційний номер 164 про те, що він 01.09.1980 року вступив до Одеського технологічного інституту харчової промисловості та відповідно до рішення Державної екзаменаційної комісії від 20 червня 1985 року отримав кваліфікацію інженера-механіка та закінчив повний курс Херсонського індустріального інституту за спеціальністю машини і апарати текстильної промисловості.

Вказаним документом підтверджено навчання позивача у період з 01.09.1980 р. по 20.06.1985 р.

Щодо способу захисту

Відповідно до ч. 1 ст. 58 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», пенсійний фонд є органом, який здійснює керівництво та управління солідарною системою, провадить збір, акумуляцію та облік страхових внесків, призначає пенсії та підготовляє документи для її виплати, забезпечує своєчасне і в повному обсязі фінансування та виплату пенсій, допомоги на поховання, здійснює контроль за цільовим використанням коштів Пенсійного фонду, вирішує питання, пов`язані з веденням обліку пенсійних активів застрахованих осіб на накопичувальних пенсійних рахунках, здійснює адміністративне управління Накопичувальним фондом та інші функції, передбачені цим Законом і статутом Пенсійного фонду.

Згідно з п.п.3 п. 4 Положення про управління Пенсійного фонду України в районах, містах, районах у містах, а також про об`єднані управління, яке затверджене постановою правління Пенсійного фонду України від 22 грудня 2014 року №28-2 та зареєстроване в Міністерстві юстиції України 15 січня 2015 року за №40/26485, Управління Фонду відповідно до покладених на нього завдань, зокрема, призначає (здійснює перерахунок) і виплачує пенсії, щомісячне довічне грошове утримання суддям у відставці, допомогу на поховання та інші виплати відповідно до законодавства.

З аналізу наведеного вбачається, що на цей час органи Пенсійного фонду України, відповідно до покладених на них завдань, зокрема, призначають (здійснюють перерахунок) і виплату пенсії, щомісячне довічне грошове утримання суддям у відставці, допомогу на поховання та інші виплати відповідно до законодавства.

Так, питання призначення пенсії є дискреційним повноваженням та виключною компетенцією уповноваженого органу.

Дискреційні повноваження - це сукупність прав та обов`язків органів державної влади та місцевого самоврядування, осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, що надають можливість на власний розсуд визначити повністю або частково вид і зміст управлінського рішення, яке приймається, або можливість вибору на власний розсуд одного з декількох варіантів управлінських рішень, передбачених проектом нормативно-правового акта.

Отже, дискреційне право органу виконавчої влади та місцевого самоврядування, осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування обумовлене певною свободою (тобто вільним, або адміністративним, розсудом) в оцінюванні та діях, у виборі одного з варіантів рішень та правових наслідків.

Наділивши державні органи та осіб, уповноважених на виконання функцій держави дискреційними повноваженнями, законодавець надав відповідному органу держави та особам уповноважених на виконання функцій держави певну свободу розсуду при прийнятті управлінського рішення.

За таких обставин, адміністративний суд не може підміняти інший орган державної влади та перебирати на себе повноваження щодо вирішення питань, які законодавством віднесені до компетенції цього органу державної влади.

Разом з цим, предметом спору даної справи є 3 рішення пенсійних органів, якими відмовлено позивачу у призначення пенсії.

Стаття 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (право на ефективний засіб юридичного захисту) гарантує, що кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.

Під ефективним засобом (способом) необхідно розуміти такий, що призводить до потрібних результатів, наслідків, дає найбільший ефект. Тобто ефективний спосіб захисту повинен забезпечити поновлення порушеного права, бути адекватним наявним обставинам.

Отже, обираючи спосіб захисту порушеного права, слід зважати й на його ефективність з точки зору статті 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.

Згідно з ч.2 ст.9 КАС України, суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Поряд з цим, відповідно до п.1.1 розділу І постанови Пенсійного фонду України від 25.11.2002 №22-1 «Про затвердження Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», серед інших заяв, заява про призначення пенсії подається заявником до територіального органу Пенсійного фонду України (далі - орган, що призначає пенсію) через структурний підрозділ, який здійснює прийом та обслуговування осіб (далі - сервісний центр).

Заяви, що подаються особами відповідно до цього Порядку, реєструються в електронному журналі звернень органу, що призначає пенсію (п.4.1. Порядку №22-1).

Після реєстрації заяви та сканування копій документів засобами програмного забезпечення за принципом екстериторіальності визначається структурний підрозділ органу, що призначає пенсію, який формує атрибути сканованих документів (із зазначенням часу їх створення), електронну пенсійну справу (4.2. Порядку №22-1).

Згідно з п.4.10. Порядку №22-1, після призначення пенсії, поновлення виплати раніше призначеної пенсії, переведення з одного виду пенсії на інший електронна пенсійна справа засобами програмного забезпечення передається до органу, що призначає пенсію, за місцем проживання (реєстрації)/фактичного місця проживання особи для здійснення виплати пенсії.

Таким чином, заява про призначення пенсії подається особою до територіального органу Пенсійного фонду України (органу, що призначає пенсію), після сканування якої та сканування копій доданих до неї документів (формування електронної пенсійної справи), за принципом екстериторіальності визначається структурний підрозділ органу, що призначає пенсію.

Отже, заява про призначення пенсії може бути розглянута як територіальним органом Пенсійного фонду, до якого заява була подана, так і іншим територіальним органом Пенсійного фонду.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку про зобов`язання Головного управління Пенсійного фонду України в Херсонській області призначити ОСОБА_1 пенсію за віком, відповідно до ч. 1 ст. 26 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» з 14.10.2022 року.

Крім цього, суд зазначає, що наведений вище спосіб захисту буде сприяти позивачу в ефективному виконанні судового рішення зобов`язального характеру саме за зареєстрованим місцем проживання позивача.

Решта доводів та заперечень сторін висновків суду по суті заявлених позовних вимог не спростовують. Слід зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі «Серявін та інші проти України» від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п. 58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються.

При розв`язанні спору, суд зважає на практику Європейського суду з прав людини щодо застосування ст.6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року (далі за текстом - Конвенція; рішення від 21.01.1999р. у справі "Гарсія Руїз проти Іспанії", від 22.02.2007р. у справі "Красуля проти Росії", від 05.05.2011р. у справі "Ільяді проти Росії", від 28.10.2010р. у справі "Трофимчук проти України", від 09.12.1994р. у справі "Хіро Балані проти Іспанії", від 01.07.2003р. у справі "Суомінен проти Фінляндії", від 07.06.2008р. у справі "Мелтекс ЛТД (MELTEX LTD) та Месроп Мовсесян (MESROP MOVSESYAN) проти Вірменії") і тому надав оцінку усім обставинам справи, котрі мають юридичне значення для правильного вирішення спору, та дослухався до усіх аргументів сторін, які ясно і чітко сформульовані та здатні вплинути на результат вирішення спору.

Відповідно до вимог частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

З огляду на зазначене та згідно із ст.139 КАС України судові витрати ОСОБА_1 у загальній сумі 1073,60 грн., сплачені згідно квитанції №32528798800007264337 від 05.07.2023 року та у сумі 2147,20 грн., сплачені згідно квитанції №32528798800007361324 від 19.07.2023 року підлягають стягненню на його користь за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області, Головного управління Пенсійного фонду України в Київській області та Головного управління Пенсійного фонду України в Вінницькій області.

Керуючись ст. ст. 2-9, 139, 242, 246, 250, 251, 255, 262, 293-297 КАС України, суд,

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Херсонській області, Головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області, Головного управління Пенсійного фонду України в Київській області та Головного управління Пенсійного фонду України в Вінницькій області про визнання протиправним та скасування рішень, зобов`язання призначити пенсію - задовольнити повністю.

Визнати протиправною бездіяльність Головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області, яка полягає у відмові в призначенні ОСОБА_1 пенсії за віком, відповідно до ч. 1 ст. 26 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування».

Визнати протиправним та скасувати Рішення Головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області від 05.01.2023 року по справі №213050030126, реєстраційний номер рішення 2000-0302-9/2559, яким відмовлено ОСОБА_1 в призначенні пенсії за віком, відповідно до ч. 1 ст. 26 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування».

Визнати протиправною бездіяльність Головного управління Пенсійного фонду України в Київської області, яка полягає у відмові в призначенні ОСОБА_1 пенсії за віком, відповідно до ч. 1 ст. 26 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування».

Визнати протиправним та скасувати Рішення Головного управління Пенсійного фонду України в Київської області від 08.02.2023 року №213050030126, реєстраційний номер рішення 4412/03-16, яким відмовлено ОСОБА_1 в призначенні пенсії за віком, відповідно до ч. 1 ст. 26 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування».

Визнати протиправною бездіяльність Головного управління Пенсійного фонду України в Вінницькій області, яка полягає у відмові в призначенні ОСОБА_1 пенсії за віком, відповідно до ч. 1 ст. 26 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування».

Визнати протиправним та скасувати Рішення Головного управління Пенсійного фонду України в Вінницькій області від 15.06.2023 року №213050030126, реєстраційний номер рішення 12319/03-16, яким відмовлено ОСОБА_1 в призначенні пенсії за віком, відповідно до ч. 1 ст. 26 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування».

Зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Херсонській області призначити ОСОБА_1 пенсію за віком, відповідно до ч. 1 ст. 26 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», з 14.10.2022 року.

Стягнути на користь ОСОБА_1 (адреса: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_7 ) судові витрати за сплату судового збору у розмірі 1073 (одна тисяча сімдесят три гривні) грн. 60 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області (адреса: 61022, м. Харків, майдан Свободи 5, Держпром, 3 під., 2 пов., код ЄДРПОУ 14099344).

Стягнути на користь ОСОБА_1 (адреса: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_7 ) судові витрати за сплату судового збору у розмірі 1073 (одна тисяча сімдесят три гривні) грн. 60 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Пенсійного фонду України в Київській області (адреса: 08500, Київська обл., місто Фастів, вул. Саєнка Андрія, будинок 10, код ЄДРПОУ 22933548).

Стягнути на користь ОСОБА_1 (адреса: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_7 ) судові витрати за сплату судового збору у розмірі 1073 (одна тисяча сімдесят три гривні) грн. 60 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Пенсійного фонду України в Вінницькій області (адреса: 21028, м. Вінниця, Хмельницьке шосе, буд. 7, код ЄДРПОУ 13322403).

Рішення набирає законної сили згідно ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст.ст. 293-297 та п. 15-5 розділу VII Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення підписано 12.10.2023 року у зв`язку з перебуванням головуючого судді у щорічній черговій відпустці.

ОСОБА_1 (адреса: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_7 , електронна пошта: ІНФОРМАЦІЯ_2 )

Головне управління Пенсійного фонду України в Херсонській області (адреса: 73000, м. Херсон, вулиця 28-ї Армії, буд. 6, код ЄДРПОУ 21295057, e-mail: gu@ks.pfu.gov.ua)

Головне управління Пенсійного фонду України в Харківській області (адреса: 61022, м. Харків, майдан Свободи 5, Держпром, 3 під., 2 пов., код ЄДРПОУ 14099344, e-mail: gu@kh.pfu.gov.ua)

Головне управління Пенсійного фонду України в Київській області (адреса: 08500, Київська обл., місто Фастів, вул. Саєнка Андрія, будинок 10, код ЄДРПОУ 22933548, e-mail: gu@ko.pfu.gov.ua)

Головне управління Пенсійного фонду України в Вінницькій області (адреса: 21028, м. Вінниця, Хмельницьке шосе, буд. 7, код ЄДРПОУ 13322403, e-mail: gu@vn.pfu.gov.ua)

Головуючий суддя Н.В. Потоцька

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.10.2023
Оприлюднено17.10.2023
Номер документу114126235
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них

Судовий реєстр по справі —420/16677/23

Постанова від 24.01.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шевчук О.А.

Ухвала від 06.11.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шевчук О.А.

Ухвала від 06.11.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шевчук О.А.

Рішення від 12.10.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Потоцька Н.В.

Ухвала від 21.07.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Потоцька Н.В.

Ухвала від 13.07.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Потоцька Н.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні