Постанова
від 24.01.2024 по справі 420/16677/23
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 січня 2024 р.м. ОдесаСправа № 420/16677/23Головуючий в 1 інстанції: Потоцька Н.В.

Колегія суддів П`ятого апеляційного адміністративного суду

у складі: головуючої судді Шевчук О.А.,

суддів: Бойка А.В., Федусика А.Г.

розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління Пенсійного фонду України в Херсонській області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 12 жовтня 2023 року у справі за позовною заявою ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Херсонській області, Головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області, Головного управління Пенсійного фонду України у Київській області, Головного управління Пенсійного фонду України у Вінницькій області про визнання протиправною бездіяльності, визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання призначити пенсію, -

ВСТАНОВИЛА:

В липні 2023 року позивач звернувся до суду з позовною заявою до відповідачів, в якій просив визнати протиправною бездіяльність Головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області, яка полягає у відмові в призначенні ОСОБА_1 пенсії за віком, відповідно до ч. 1 ст. 26 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування»;

- визнати протиправним та скасувати Рішення Головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області від 05.01.2023 року по справі №213050030126, реєстраційний номер рішення 2000-0302-9/2559, яким відмовлено ОСОБА_1 в призначенні пенсії за віком, відповідно до ч. 1 ст. 26 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування»;

- визнати протиправною бездіяльність Головного управління Пенсійного фонду України в Київської області, яка полягає у відмові в призначенні ОСОБА_1 пенсії за віком, відповідно до ч. 1 ст. 26 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування»;

- визнати протиправним та скасувати Рішення Головного управління Пенсійного фонду України в Київської області від 08.02.2023 року №213050030126, реєстраційний номер рішення 4412/03-16, яким відмовлено ОСОБА_1 в призначенні пенсії за віком, відповідно до ч. 1 ст. 26 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування»;

- визнати протиправною бездіяльність Головного управління Пенсійного фонду України в Вінницькій області, яка полягає у відмові в призначенні ОСОБА_1 пенсії за віком, відповідно до ч. 1 ст. 26 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування»;

- визнати протиправним та скасувати Рішення Головного управління Пенсійного фонду України в Вінницькій області від 15.06.2023 року №213050030126, реєстраційний номер рішення 12319/03-16, яким відмовлено ОСОБА_1 в призначенні пенсії за віком, відповідно до ч. 1 ст. 26 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування»;

- зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Херсонській області призначити ОСОБА_1 пенсію за віком, відповідно до ч. 1 ст. 26 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», з 14.10.2022 року;

- здійснити розподіл судових витрат відповідно до вимог чинного законодавства.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що рішеннями відповідачів позивачу відмовлено в призначенні пенсії за віком, згідно п. 1 ст. 26 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» у зв`язку з відсутністю необхідного стажу роботи, оскільки до страхового стажу позивача не зарахований період роботи, що зазначений у трудовій книжці НОМЕР_1 та період навчання з 01.09.1980 р. по 20.06.1985 р. На переконання позивача такі рішення є протиправними та підлягають скасуванню, оскільки згідно до поданих позивачем документів разом з заявами, а саме трудової книжки, диплому НОМЕР_2 , військового квитка НОМЕР_3 та Довідки Херсонського районного центу комплектування та соціальної підтримки №4/19 від 09.12.2022 року, а також відомостей, що містяться у системі загальнообов`язкового державного пенсійного страхування позивач має 31 рік 5 місяців та 3 дні страхового стажу. Неврахування відомостей з копії трудової книжки та інших наданих позивачем доказів під час розгляду заяв позивача про призначення пенсії за віком вплинуло на соціальні права позивача, що і стало підставою для звернення до суду.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 12 жовтня 2023 року адміністративний позов задоволено повністю.

Не погоджуючись з таким рішенням, відповідач - Головне управління Пенсійного фонду України в Херсонській області надав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права, просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нове, яким у задоволенні позовних вимог відмовити у повному обсязі у зв`язку з необґрунтованістю.

Доводами апеляційної скарги зазначено, що судом І інстанції проігноровано той факт, що Головним управлінням Пенсійного фонду України в Херсонській області протиправних дій, щодо позивача під час прийняття рішення не допущено, оскільки жодних рішень стосовно заяви ОСОБА_1 апелянтом не приймалось. Щодо незарахування періодів роботи за трудовою книжкою НОМЕР_1 від 20.12.1986 апелянт зазначив, що Головним управлінням Пенсійного фонду України в Харківській області до загального страхового стажу позивача не зараховано періоди роботи згідно трудової книжки серії НОМЕР_1 від 20.12.1986, оскільки при поданні заяви про призначення пенсії позивачем надано копію трудової книжки. Щодо незарахування до страхового стажу період з 20.12.1986 по 16.09.1994 апелянт зазначив, що Головним управлінням Пенсійного фонду України в Київській області не зараховано до страхового стажу періоди: - з 20.12.1986 по 16.09.1994, оскільки підтвердження стажу показаннями свідків згідно п.18 Порядку 637 можливо за умови документального підтвердження пошкодження чи знищення майна (документів). Проте, при винесенні рішення № 213050030126 від 15.06.2023 Головним управлінням Пенсійного фонду України у Вінницькій області зараховано зазначений період до страхового стажу Позивача, оскільки до заяви про призначення пенсії за віком від 09.06.2023 він додав довідку АТ Херсонський бавовняний комбінат № 37-13/7 від 23.02.2022 про період роботи з 20.12.1986 по 16.09.1994. Щодо незарахування до страхового стажу періоду навчання з 01.09.1980 року по 20.06.1985 року апелянт зазначив, що при зверненні із заявою про призначення пенсії позивачем надано диплом про навчання НОМЕР_2 від 30.06.1985 року. Згідно записів вказаного документу ОСОБА_1 у 1980 році вступив до Одеського політехнічного інституту, а у 1985 році закінчив Херсонський індустріальний інститут. Що стосується зобов`язання апелянта призначити ОСОБА_1 пенсію за віком відповідно до ч. 1 ст. 26 Закону № 1058 з 14.10.2022 року апелянт вказує, враховуючи те, що рішення про відмову в призначенні пенсії позивачеві прийняті Головними управліннями Пенсійного фонду України в інших областях, як органами, до виключних повноважень яких належить прийняття рішення щодо призначення пенсії ОСОБА_1 , то відсутні підстави для покладення зобов`язань щодо вчинення певних дій на апелянта.

У відзиві на апеляційну скаргу представник позивача зазначає, що загальний розмір страхового стажу позивача становить 31 рік 5 місяців та 3 дні. Враховуючи те, що на момент введення воєнного стану позивач перебував у трудових відносинах з ТОВ «Світло-ОПТ», стрімкість боїв за м. Херсон та його окупацію, трудова книжка позивача залишилась в його останнього роботодавця - Товариства з обмеженою відповідальністю «Світло-ОПТ» (код за ЄДРПОУ 42554529). Відповідно до довідки № 1 від 05.03.2023 року, наданої Приватним підприємством «Імперія Метрів», яким здійснювалось надання ТОВ «Світло - ОПТ» послуги з ведення бухгалтерського обліку та кадрової діяльності, доступу до кадрової документації немає у зв`язку з воєнним станом. Представник позивача вказує, що відмовляючи позивачу у призначенні пенсії з різних підстав відповідачі порушують право позивача на соціальний захист, передбачене Конституцією України та порушують його право правової визначеності, адже знаходячи постійно нові підстави для відмови у призначенні пенсії та не даючи позивачу можливості своєчасно виправити недоліки, відповідачі ставлять позивача в положення, коли він не може розраховувати на отримання гарантованого йому конституцією України права, а лише викликають зневіру позивача у свою державу та її органи влади. Представник позивача вважає, що він має право на призначення пенсії за віком з 14.10.2022 року, тобто з дня, що настає за днем набуття позивачем права на пенсію. Позивач зазначає, що документи для призначення пенсії від позивача приймав відповідач-1, Головне управління Пенсійного фонду України в Херсонській області. Тому й документи для призначення пенсії відповідно до зазначеної норми перебувають у відповідача 1. Позивач вважає за необхідне визначити 4 відповідачів у справі, так як Головне управління Пенсійного фонду України в Херсонській області обліковує пенсійну справу позивача. Також, позивач звертався саме до відповідача - 1 з заявою про призначення пенсії й надав саме йому всі оригінали документів. Виплату пенсії буде здійснювати саме Головне управління Пенсійного фонду України в Херсонській області. А прийняття рішення щодо відмови у призначенні пенсії здійснювалось головними управлінням Пенсійного фонду України у Харківській, Київській та Вінницькій областях. З огляду на зазначене, представник позивача просить залишити без задоволення апеляційну скаргу, залишити без змін рішення суду першої інстанції.

У відзиві на апеляційну скаргу представник відповідача - Головного управління Пенсійного фонду України у Вінницькій області зазначає, що позивач ОСОБА_1 декілька раз звертався до територіальних органів Пенсійного фонду України із заявою про призначення пенсії. За принципом екстериторіальності заява від 09.06.2023 року розглянута Головним управлінням Пенсійного фонду України у Вінницькій області. За результатами розгляду заяви позивача та наданих документів визначено, що вік ОСОБА_1 на момент звернення становить 60 років 7 місяців. Страховий стаж-26 років 06 місяців 08 днів. Позивачем при поданні заяви про призначення пенсії подано копію трудової книжки НОМЕР_1 . Відповідно до п. 2.23 Порядку № 22-1, при поданні особою заяви в паперовій формі документи можуть бути подані як в оригіналах, так і копіях, посвідчених нотаріально або адміністрацією підприємства, установи, організації, що подає документи заявника для призначення пенсії, чи органом, що призначає пенсію. Документи про стаж, вік та заробітну плату подаються тільки в оригіналах. Відтак, на думку представника відповідача, правові підстави для зарахування страхового стажу позивача відповідно до копії трудової книжки відсутні. Страховий стаж ОСОБА_1 обраховано відповідно до даних уточнюючої довідки № 37-13/7 від 23.02.2022, а також даних реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування. За доданими документами до страхового стажу не зараховано період навчання з 01.09.1980 року по 20.06.1985 року, оскільки в дипломі про навчання НОМЕР_2 від 30.06.1985 року зазначено, що позивач у 1980 році поступив до Одеського політехнічного інституту, а у 1985 році закінчив Херсонський індустріальний інститут. Для зарахування до загального страхового стажу особи період навчання необхідно надати уточнюючу довідку. Враховуючи наведене, Головним управлінням Пенсійного фонду України в Харрківській області прийняте, на думку представника відповідача, правомірне та обгрунтоване рішення про відмову у призначенні пенсії у зв`язку з відсутністю необхідного стажу №213050030126 від 15.06.2023. З огляду на зазначене, представник відповідача просить рішення суду першої інстанції скасувати та винести постанову про відмову у задоволенні позовних вимог.

Відзивів на апеляційну скаргу іншими відповідачами до суду не надано.

Відповідно до п.3 ч.6 ст.12 КАС України дана справа відноситься до категорії незначної складності.

Відповідно до п.2 ч.1 ст. 263 КАС України суд розглядає за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) справи щодо: оскарження фізичними особами рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень щодо обчислення, призначення, перерахунку, здійснення, надання, одержання пенсійних виплат, соціальних виплат непрацездатним громадянам, виплат за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням, виплат та пільг дітям війни, інших соціальних виплат, доплат, соціальних послуг, допомоги, захисту, пільг.

Згідно з ч.1 ст. 311 КАС України суд апеляційної інстанції може розглянути справу без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження) за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, у разі: 1) відсутності клопотань від усіх учасників справи про розгляд справи за їх участю; 2) неприбуття жодного з учасників справи у судове засідання, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання; 3) подання апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції, які ухвалені в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у порядку письмового провадження).

Перевіривши матеріали справи, правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, правової оцінки обставин у справі, обговоривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено, що відповідно до копії паспорта громадянина України серії НОМЕР_4 , ОСОБА_1 народився ІНФОРМАЦІЯ_1 . 13 жовтня 2022 року позивачу виповнилося 60 років. 02.01.2023 року (протягом 3 місячного строку (до 13.01.2023 року) позивач звернувся до ГУ ПФУ в Херсонській області із заявою про призначення пенсії за віком, відповідно до ст. 26 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування».

Із заявою про призначення пенсії за віком позивачем додано наступний пакет документів:

1. Довідка про присвоєння ідентифікаційного номеру

2. Паспорт

3. Військовий квиток НОМЕР_3

4. Диплом (свідоцтво, атестат) про навчання

НОМЕР_5 . Довідка про відкриття рахунку в банку

6. Довідка про прийняття на роботу (навчання) (Наказ №2503-22-1)

7. Довідка про прийняття на роботу (навчання) (Наказ №0103-22-1)

8. Довідка з військкомату №4/19

9. Копія трудової книжки НОМЕР_6

Заява позивача від 02 січня 2023 року передана на розгляд до Головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області за принципом екстериторіальності.

05.01.2023 року Головним управлінням Пенсійного фонду України в Харківській області прийнято рішення про відмову в призначення пенсії №2000-0302-9/2559. Підставою для відмови позивачу у призначенні пенсії за віком стало не зарахування періоду роботи за трудовою книжкою НОМЕР_1 від 20.12.1986 оскілки заявником надана її ксерокопія.

Також, 23.01.2023 року Головним управління Пенсійного фонду України в Херсонській області надано позивачу лист від 23.01.2023 року №2100-0304-8/1855, яким роз`яснено останньому причини відмови у призначенні йому пенсії.

02.02.2023 року ОСОБА_1 повторно звернувся до ГУ ПФУ в Херсонській області з заявою про призначення пенсії, до якої додав свої пояснення, а також пояснення громадянина ОСОБА_2 та громадянки ОСОБА_3 , які працювали разом з позивачем у Херсонському ордена ОСОБА_4 комбінаті у період з 20.12.1986 по 16.09.1994 роки, а також трудові книжки зазначених осіб.

Заява позивача від 02 лютого 2023 року передана на розгляд до Головного управління Пенсійного фонду України в Київській області за принципом екстериторіальності.

Рішенням Головного управління Пенсійного фонду України в Київській області від 08.02.2023 року (справа №213050030126) №4412/03-16 відмовлено позивачу у призначені пенсії за віком у зв`язку з тим, що останньому недостатньо стажу для призначення пенсії, так як період з 20.12.1986 року по 16.09.1994 року не зараховані.

Підставою неврахування пояснень громадян, які працювали з ОСОБА_1 стала відсутність документального підтвердження пошкодження або знищення трудової книжки позивача.

У березні 2023 року позивач звернувся до свого останнього роботодавця ТОВ «Світло-ОПТ» з вимогою видати йому трудову книжку. У відповідь на звернення позивача, ТОВ «Світло-ОПТ» надано Довідку №1 від 05.04.2023 року, видану Приватним підприємством «Імперія Метрів», якою повідомлено, що на даний момент доступу до кадрової документації немає у зв`язку з воєнним станом і тим, що директор ПП «Імперія Метрів» зараз знаходиться не на території України.

07.04.2023 року позивач звернувся до відділу поліції №1 Херсонського районного управління поліції Головного управління національної поліції в Херсонській області з заявою про втрату трудової книжки.

Листом від 12.04.2023 року №542/36-1 Відділ поліції №1 Херсонського районного управління поліції Головного управління Національної поліції в Херсонській області повідомив позивача про неможливість встановити місцезнаходження трудової книжки останнього та рекомендовано звернутись до місця її видачі.

Також, 20.04.2023 року позивачем отримано довідку Акціонерного Товариства «Херсонський Бавовняний Комбінат» №10, якою повідомлено Головне управління Пенсійного фонду України в Херсонській області, що більшість документації та архів підприємства знищено.

09.06.2023 року позивач звернувся до ГУ ПФУ в Херсонській області з заявою про призначення пенсії за віком, до заяви додано наступний пакет документів:

1. Довідка про присвоєння ідентифікаційного номеру

2. Акт опитування свідків

3. Паспорти свідків

4. Паспорт

5. Трудова книжка свідків

6. Військовий квиток (довідка з військкомату)

7. Диплом (свідоцтво, атестат) про навчання

8. Документ про стаж (Наказ №0103-22-1)

9. Документ про стаж 37-13/7

10. Документ про стаж 2503/22-1

11. Відповідь з поліції

12 Адвокатський запит

13. Довідка з АТ «ХБК»

14. Довідка від ПП «Імперія Метрів»

15. Копія Трудової книжки

Рішенням Головного управління Пенсійного фонду України в Вінницькій області від 15.06.2023 року відмовлено ОСОБА_1 у призначені пенсії за віком у зв`язку з відсутністю достатньої кількості страхового стажу, а саме: не зараховано страховий стаж за період з 01.09.1980 року по 20.06.1985 року, оскільки в дипломі про навчання НОМЕР_2 від 30.06.1985 року зазначено, що позивач у 1980 році вступив до Одеського політехнічного інституту, а у 1985 році закінчив Херсонський індустріальний інститут.

Також судом встановлено, що згідно до поданих позивачем документів разом з заявами, а саме: трудової книжки, диплому НОМЕР_2 , військового квитка НОМЕР_3 та Довідки Херсонського районного центу комплектування та соціальної підтримки №4/19 від 09.12.2022 року, а також відомостей, що містяться у системі загальнообов`язкового державного пенсійного страхування позивач має наступний страховий (трудовий) стаж:

1. Відповідно до диплому серії НОМЕР_2 від 30 червня 1985 року позивач 01.09.1980 року вступив до Одеського технологічного інституту харчової промисловості та відповідно до рішення Державної екзаменаційної комісії від 20 червня 1985 року отримав кваліфікацію інженера-механіка та закінчив повний курс Херсонського індустріального інституту за спеціальністю машини і апарати текстильної промисловості - страховий стаж за період з 01.09.1980 по 20.06.1985 -4 роки 9 місяців та 20 днів.

2. Відповідно до військового квитка серії НОМЕР_3 від 26.04.1985 року, Довідки Херсонського районного центу комплектування та соціальної підтримки №4/19 від 09.12.2022 року позивач проходив строкову військову службу з 27.06.1985 по 20.11.1986 - страховий стаж - 1 рік 4 місяці 25 днів.

3. Згідно відомостей зазначених у трудовій книжці позивача, довідки Акціонерного товариства «Херсонський бавовняний комбінат» №37-13/7 від 23.02.2022 року, а також у поясненнях громадян ОСОБА_2 та ОСОБА_3 , у період з 20.12.1986 року по 16.09.1994 року ОСОБА_1 працював на підприємстві «Херсонский ордена Ленина хлопчато-бумажный комбинат», що в подальшому був перетворений у АТ «Херсонський бавовняний комбінат» - страховий стаж - 7 років 8 місяців та 28 днів.

4. Згідно Довідки форми ОК-5 позивача, а також трудової книжки, останній у період з 03.06.2002 року по 24.04.2014 року працював у Товаристві з обмеженою відповідальністю Херсонська філія «Біотрейд» (страхові внески за червень 2022 року та квітень 2014 року сплачені в повному обсязі) - розмір страхового стажу - 11 років 11 місяців.

5. Згідно відомостей, зазначених у трудовій книжці позивача, останній у період з 25.05.2014 року по 19.05.2015 року отримував допомогу по безробіттю - страховий стаж - 11 місяців та 25 днів.

6. Згідно Довідки форми ОК-5 позивача, а також трудової книжки, останній у період з 15.08.2016 року по 30.06.2021 року був працевлаштований у Товариство з обмеженою відповідальністю «Спектрум - А», у період з квітня 2020 року по березень 2021 року ТОВ «Спектрум - А» не здійснювалось сплату страхових внесків за Позивача - страховий стаж - 3 роки 10 місяців 17 днів.

7. Відповідно до Довідки форми ОК-5 позивача, останній у період з 21.07.2021 року по 28.02.2022 року був працевлаштований у ТОВ «Світло-ОПТ» - страховий стаж - 7 місяців та 8 днів.

Так, загальний розмір страхового стажу позивача становить 31 рік 5 місяців та 3 дні.

Указом Президента від 24.02.2022 року № 64/2022 (затвердженим Законом України № 2102- IX від 24.02.2022) у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України "Про правовий режим воєнного стану" введено в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року. В подальшому воєнний стан на території України продовжено до теперішнього часу.

У період з 02 березня 2022 року по 11 листопада 2022 року місто Херсон перебував під фактичною окупацією збройних сил російської федерації.

На момент введення воєнного стану позивач перебував у трудових відносинах з ТОВ «Світло-ОПТ». Враховуючи стрімкість боїв за м. Херсон та його окупацію, трудова книжка позивача залишилась в його останнього роботодавця - Товариства з обмеженою відповідальністю «Світло-ОПТ» (код за ЄДРПОУ 42554529).

Відповідно до довідки №1 від 05.03.2023 року, наданої Приватним підприємством «Імперія Метрів», яким здійснювалось надання ТОВ «Світло-ОПТ» послуги з ведення бухгалтерського обліку та кадрової діяльності, доступу до кадрової документації немає у зв`язку з воєнним станом.

Приймаючи рішення про задоволення позовних вимог, суд першої інстанції виходив з того, що рішення та бездіяльність відповідачів є протиправними, позивач має право на призначення пенсії за віком, відповідно до ч. 1 ст. 26 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», з 14.10.2022 року.

Колегія суддів погоджується з таким висновком суду першої інстанції з огляду на наступне.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно із статтею 46 Конституції України громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.

Принципи, засади і механізми функціонування системи загальнообов`язкового державного пенсійного страхування, призначення, перерахунку і виплати пенсій, надання соціальних послуг з коштів Пенсійного фонду, що формуються за рахунок страхових внесків роботодавців, бюджетних та інших джерел, визначає Закон України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" (далі-Закон № 1058), який також регулює порядок формування Накопичувального пенсійного фонду та фінансування за рахунок його коштів видатків на оплату договорів страхування довічних пенсій або одноразових виплат застрахованим особам, членам їхніх сімей та іншим особам, передбаченим цим Законом.

Відповідно до ч.1, ч.2, ч.4 ст. 24 Закону №1058 страховий стаж - період (строк), протягом якого особа підлягає загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню та за який щомісяця сплачені страхові внески в сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок. До страхового стажу для обчислення розміру пенсії за віком, з якого обчислюється розмір пенсії по інвалідності або у зв`язку з втратою годувальника, крім наявного страхового стажу, зараховується також на загальних підставах відповідно період з дня встановлення інвалідності до досягнення застрахованою особою віку, передбаченого частиною першою статті 26 цього Закону, та період з дня смерті годувальника до дати, коли годувальник досяг би віку, передбаченого частиною першою статті 26 цього Закону.

Страховий стаж обчислюється територіальними органами Пенсійного фонду відповідно до вимог цього Закону за даними, що містяться в системі персоніфікованого обліку, а за періоди до впровадження системи персоніфікованого обліку - на підставі документів та в порядку, визначеному законодавством, що діяло до набрання чинності цим Законом, а також даних, включених на підставі цих документів до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування.

Періоди трудової діяльності та інші періоди, що враховувалися до стажу роботи для призначення пенсії до набрання чинності цим Законом, зараховуються до страхового стажу в порядку і на умовах, передбачених законодавством, що діяло раніше, крім випадків, передбачених цим Законом.

Відповідно до ст. 44 Закону №1058 призначення (перерахунок) пенсії здійснюється за зверненням особи або автоматично (без звернення особи) у випадках, передбачених цим Законом.

Звернення за призначенням (перерахунком) пенсії здійснюється шляхом подання заяви та інших документів, необхідних для призначення (перерахунку) пенсії, до територіального органу Пенсійного фонду або до уповноваженого ним органу чи уповноваженої особи застрахованою особою особисто або через законного представника недієздатної особи, особи, дієздатність якої обмежена, малолітньої або неповнолітньої особи.

Порядок подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсії визначається правлінням Пенсійного фонду за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері соціального захисту населення.

Призначення пенсії за віком здійснюється автоматично (без звернення особи) у разі набуття застрахованою особою права на призначення пенсії за віком при досягненні пенсійного віку, передбаченого частиною першою статті 26 цього Закону, на підставі відомостей, наявних у системі персоніфікованого обліку, якщо до досягнення пенсійного віку, передбаченого статтею 26 цього Закону, особа не повідомила про бажання одержувати пенсію з більш пізнього віку.

У разі відсутності в системі персоніфікованого обліку даних про страховий стаж, необхідний для призначення пенсії за віком (у тому числі за періоди до впровадження системи персоніфікованого обліку), територіальний орган Пенсійного фонду інформує застраховану особу, у тому числі через її особистий електронний кабінет на веб-порталі електронних послуг Пенсійного фонду, про відсутність таких відомостей та необхідність їх подання (за наявності). Документи про страховий стаж можуть бути подані до територіального органу Пенсійного фонду або через особистий електронний кабінет на веб-порталі електронних послуг Пенсійного фонду.

Органи Пенсійного фонду мають право вимагати відповідні документи від підприємств, організацій і окремих осіб, видані ними для оформлення пенсії, а також в необхідних випадках перевіряти обґрунтованість їх видачі та достовірність поданих відомостей про осіб, які підлягають загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню, умови їх праці та інших відомостей, передбачених законодавством для визначення права на пенсію. На такі перевірки не поширюється дія положень законодавства про здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.

Відповідно до ч. 1 ст. 26 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» особи мають право на призначення пенсії за віком після досягнення віку 60 років за наявності страхового стажу не менше 15 років по 31 грудня 2017 року. Починаючи з 1 січня 2018 року право на призначення пенсії за віком після досягнення віку 60 років мають особи яким виповнилося 60 років у період з 01 січня 2022 року по 31 грудня 2022 року за наявності страхового стажу не менше 29 років.

Згідно положень ст. 56 Закону України «Про пенсійне забезпечення», до стажу роботи зараховується робота, виконувана на підставі трудового договору на підприємствах, в установах, організаціях і кооперативах, незалежно від використовуваних форм власності та господарювання, а також на підставі членства в колгоспах та інших кооперативах, незалежно від характеру й тривалості роботи і тривалості перерв.

До стажу роботи зараховується також: а) будь-яка інша робота, на якій працівник підлягав державному соціальному страхуванню, або за умови сплати страхових внесків, період одержання допомоги по безробіттю, а також робота в`язнів і робота за угодами цивільно-правового характеру за умови сплати страхових внесків; в) військова служба та перебування в партизанських загонах і з`єднаннях, служба в органах державної безпеки, внутрішніх справ та Національної поліції, незалежно від місця проходження служби; д) навчання у вищих і середніх спеціальних навчальних закладах, в училищах і на курсах по підготовці кадрів, підвищенню кваліфікації та перекваліфікації, в аспірантурі, докторантурі і клінічній ординатурі; е) тимчасова непрацездатність, що почалася у період роботи; є) час догляду за інвалідом I групи або дитиною-інвалідом віком до 16 років, а також за пенсіонером, який за висновком медичного закладу потребує постійного стороннього догляду; ж) час догляду непрацюючої матері за малолітніми дітьми, але не довше ніж до досягнення кожною дитиною 3-річного віку; з) період проживання дружин осіб офіцерського складу, прапорщиків, мічманів і військовослужбовців надстрокової служби з чоловіками в місцевостях, де була відсутня можливість їх працевлаштування за спеціальністю, але не більше 10 років.

Відповідно до ст. ст. 80, 81 Закону України «Про пенсійне забезпечення», заява про призначення пенсії працюючим подається за місцем роботи, а непрацюючим - до зазначених у статті 81 цього Закону органів за місцем проживання заявника. Призначення пенсій і оформлення документів для їх виплати здійснюється органами Пенсійного фонду України.

Постановою правління Пенсійного фонду України від 25.11.2005 № 22-1, зареєстрована в Міністерстві юстиції України 27 грудня 2005 р., затверджено Порядок подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" (далі- Порядок № 22-1).

Відповідно до п. 2-1 Порядку 22-1 до заяви про призначення пенсії за віком додаються такі документи:

1) документ, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків (крім осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті), надається у разі відсутності в паспорті громадянина України або свідоцтві про народження інформації про реєстраційний номер облікової картки платника податків;

2) документи про стаж, що визначені Порядком підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12 серпня 1993 року № 637 (далі - Порядок підтвердження наявного трудового стажу). За періоди роботи після впровадження персоніфікованого обліку у системі загальнообов`язкового державного пенсійного страхування (далі - персоніфікований облік) орган, що призначає пенсію, додає індивідуальні відомості про застраховану особу з реєстру застрахованих осіб за формою згідно з додатком 4 до Положення про реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 18 червня 2014 року № 10-1, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 08 липня 2014 року за № 785/25562 (у редакції постанови правління Пенсійного фонду України від 27 березня 2018 року № 8-1) (далі - Положення), а у разі необхідності - за формою згідно з додатком 3 до Положення (далі - індивідуальні відомості про застраховану особу).

Відповідно до п. 1.8. Постанови № 22-1, днем звернення за призначенням пенсії вважається день прийняття органом, що призначає пенсію, відповідної заяви. У разі, якщо до заяви про призначення пенсії додані не всі необхідні документи, орган, що призначає пенсію, письмово повідомляє заявника про те, які документи необхідно подати додатково, про що в заяві про призначення пенсії робиться відповідний запис (у разі подання заяви через вебпортал або засобами Порталу Дія таке повідомлення надсилається особі через електронний кабінет користувача вебпорталу або засобами Порталу Дія). Якщо документи будуть подані не пізніше трьох місяців із дня повідомлення про необхідність подання додаткових документів, то днем звернення за призначенням пенсії вважається день прийняття заяви про призначення пенсії або дата реєстрації заяви на вебпорталі або засобами Порталу Дія. Якщо наявних документів достатньо для визначення права особи на призначення пенсії, пенсія призначається на підставі таких документів. При надходженні додаткових документів у визначений строк розмір пенсії переглядається з дати призначення. У разі надходження додаткових документів пізніше трьох місяців із дня повідомлення про необхідність їх подання пенсія перераховується зі строків, передбачених частиною четвертою статті 45 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» (далі - Закон).

Положеннями п. 3.3. Постанови № 22-1 визначено, що орган, що призначає пенсію, надає: роз`яснення підприємствам, установам, організаціям та особам з питань призначення та виплати пенсій; у разі необхідності - бланки документів; допомогу особам щодо одержання відсутніх документів для призначення пенсії; у разі необхідності - допомогу щодо визначення права на пенсію до звільнення особи з посади, яка дає право на її призначення.

Відповідно до п. 4.1. Постанови № 22-1, заяви, що подаються особами відповідно до цього Порядку, реєструються в електронному журналі звернень органу, що призначає пенсію. Заяви про перерахунок пенсії, поновлення виплати раніше призначеної пенсії, переведення з одного виду пенсії на інший, припинення перерахування пенсії на поточний рахунок пенсіонера в банку та отримання пенсії за місцем фактичного проживання, продовження виплати пенсії за довіреністю, виплату частини пенсії на непрацездатних членів сім`ї особи, яка перебуває на повному державному утриманні, виплату пенсії за шість місяців наперед у зв`язку з виїздом на постійне місце проживання за кордон, переведення виплати пенсії за новим місцем проживання, виплату недоотриманої пенсії у зв`язку зі смертю пенсіонера, працевлаштування (звільнення), початок (припинення) діяльності, пов`язаної з отриманням доходу, що є базою нарахування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування приймаються органом, що призначає пенсію, за наявності в особи всіх необхідних документів.

Положеннями п. 4.2. Постанови № 22-1 визначено, що при прийманні документів працівник структурного підрозділу, який здійснює прийом та обслуговування осіб:

ідентифікує заявника (його представника);

надає інформацію щодо умов та порядку призначення (перерахунку) пенсії; реєструє заяву, перевіряє зміст і належне оформлення наданих документів, відповідність викладених у них відомостей про особу даним паспорта;

уточнює інформацію про факт роботи (навчання, служби, підприємницької діяльності) і про інші періоди діяльності до 01 січня 2004 року, що можуть бути зараховані до страхового стажу. У разі необхідності роз`яснює порядок підтвердження страхового стажу, повідомляє про право особи на здійснення доплати до мінімального страхового внеску відповідно до частини третьої статті 24 Закону, та/або на добровільну участь у системі загальнообов`язкового пенсійного страхування;

проводить опитування свідків для підтвердження стажу відповідно до пунктів 17- 19 Порядку підтвердження наявного трудового стажу. Опитування свідків проводиться згідно із пунктом 12 Порядку підтвердження періодів роботи, що зараховуються до стажу для призначення пенсії;

з`ясовує наявність у заявника особливого (особливих) статусу (статусів), особливих заслуг, інших обставин, які можуть бути підставою для встановлення підвищень, надбавок, доплат;

повідомляє про необхідність дооформлення документів або надання додаткових документів у тримісячний строк з дня подання заяви про призначення пенсії, у разі неналежного оформлення поданих документів або відсутності необхідних документів;

сканує документи. На створені електронні копії накладає кваліфікований електронний підпис; надсилає запити про отримання необхідних відомостей з відповідних державних електронних інформаційних реєстрів, систем або баз даних згідно з пунктом 2.28 розділу С цього Порядку;

повідомляє про можливості подавати заяви через вебпортал або засобами Порталу Дія; видає особі або посадовій особі розписку із зазначенням дати прийняття заяви, переліку одержаних і відсутніх документів, строку подання додаткових документів для призначення пенсії та пам`ятку пенсіонеру (додаток 7). Скановані розписка та пам`ятка пенсіонеру зберігаються в електронній пенсійній справі;

повідомляє особу, у вибраний нею спосіб, про відсутність відомостей або/та наявність розбіжностей у відповідних інформаційних реєстрах, системах або базах даних та строки подання необхідних документів для призначення пенсії, не пізніше двох робочих днів після отримання відповідної інформації.

Після реєстрації заяви та сканування копій документів засобами програмного забезпечення за принципом екстериторіальності визначається структурний підрозділ органу, що призначає пенсію, який формує атрибути сканованих документів (із зазначенням часу їх створення), електронну пенсійну справу.

Згідно п. 1 та п. 2 Порядку підтвердження наявного стажу роботи для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 12 серпня 1993 р. №637 (далі - Постанова №637), основним документом, що підтверджує стаж роботи за період до впровадження персоніфікованого обліку у системі загальнообов`язкового державного соціального страхування (далі - персоніфікований облік), є трудова книжка. За відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній стаж роботи встановлюється на підставі інших документів, виданих за місцем роботи, служби, навчання, а також архівними установами. У разі коли документи про стаж роботи не збереглися, підтвердження стажу роботи здійснюється органами Пенсійного фонду України на підставі показань свідків.

Відповідно до п. 6 та п. 8 Постанови №637, для підтвердження військової служби, служби цивільного захисту, служби в органах державної безпеки, розвідувальних органах, Держспецзв`язку приймаються: військові квитки; довідки територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, військових частин і установ системи Міноборони, МВС, МНС, Мінінфраструктури, СБУ, Служби зовнішньої розвідки, ДПС, Управління державної охорони, Держспецзв`язку, Держприкордонслужби, Державної кримінально-виконавчої служби, ДСНС; довідки архівних і військово-лікувальних установ. Період навчання за денною формою здобуття освіти у закладам вищої освіти (крім періоду навчання за денною формою здобуття освіти на підготовчих відділеннях у закладах вищої освіти), професійних навчально-виховних закладах, навчальних закладах підвищення кваліфікації та перепідготовки кадрів, в аспірантурі, докторантурі і клінічній ординатурі підтверджується дипломами, посвідченнями, свідоцтвами, а також довідками та іншими документами, що видані на підставі архівних даних і містять відомості про періоди навчання.

Положеннями п. 17 Постанови № 637 визначено, що за відсутності документів про наявний стаж роботи та неможливості їх одержання у зв`язку із стихійним лихом, аваріями, катастрофами або іншими надзвичайними ситуаціями стаж роботи, який дає право на пенсію, встановлюється на підставі показань не менше двох свідків, які б знали заявника по спільній з ним роботі на одному підприємстві, в установі, організації (в тому числі колгоспі) або в одній системі.

Відповідно до п. 18 Постанови №637, за відсутності документів про наявний стаж роботи і неможливості одержання їх внаслідок ліквідації підприємства, установи, організації або відсутності архівних даних з інших причин, ніж ті, що зазначені в пункті 17 цього Порядку, стаж роботи установлюється на підставі показань не менше двох свідків, які б знали заявника по спільній з ним роботі на одному підприємстві, в установі, організації (в тому числі колгоспі) або в одній системі і мали документи про свою роботу за час, стосовно якого вони підтверджують роботу заявника. У такому ж порядку підтверджується стаж роботи за відсутності документів у разі, коли підприємства, установи, організації або їх правонаступники розміщуються (розміщувалися) на тимчасово окупованій російською федерацією території України, в районі проведення антитерористичної операції або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії російської федерації, а також на територіях територіальних громад, що розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають/перебували в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні), а також у разі, коли майно (документи) підприємств, установ, організацій або їх правонаступників (незалежно від місця їх реєстрації на території України) розташоване на території України та/або пошкоджене чи знищене внаслідок воєнних (бойових) дій, терористичних актів, диверсій спричинених військовою агресією російської федерації проти України, за умови документального підтвердження пошкодження чи знищення майна (документів).

Як встановлено судом першої інстанції, згідно до поданих позивачем документів разом з заявами, а саме: трудової книжки, диплому НОМЕР_2 , військового квитка НОМЕР_3 та Довідки Херсонського районного центу комплектування та соціальної підтримки №4/19 від 09.12.2022 року, а також відомостей, що містяться у системі загальнообов`язкового державного пенсійного страхування, страховий стаж позивача складає 31 рік 5 місяців та 3 дні.

Головним управлінням Пенсійного фонду України в Харківській області 05.01.2023 року прийнято рішення про відмову в призначенні ОСОБА_1 у зв`язку з наданням ним копії трудової книжки.

02.02.2023 року ОСОБА_1 повторно звернувся з заявою про призначення пенсії та додав до неї пояснення громадян України ОСОБА_2 , ОСОБА_3 та ОСОБА_1 , які були відібрані співробітниками ГУ ПФУ в Херсонській області, а також трудовими книжками ОСОБА_2 та ОСОБА_3 . У вказаних поясненнях ОСОБА_2 та ОСОБА_3 підтвердили, що ОСОБА_1 дійсно працював разом з ними у період з 20.12.1986 по 16.09.1994 року у АТ «Херсонський бавовняний комбінат».

Натомість, Рішенням Головного управління Пенсійного фонду України в Київській області від 08.02.2023 року №213050030126 відмовлено позивачу у призначені пенсії та не враховано період роботи останнього у АТ «Херсонський бавовняний комбінат» за період з 20.12.1986 року по 16.09.1994 року у зв`язку з тим, що встановлення страхового стажу на підставі показань свідків можливе лише за наявності документального підтвердження знищення майна (документів).

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що органи Пенсійного фонду України замість відмови в призначенні пенсії мали б надати позивачу письмове повідомлення про те, які документи необхідно додатково подати для призначення йому пенсії. Натомість органами пенсійного фонду не було вчинено дій передбачених п. 1.8. Постанови № 22-1 та відмовлено позивачу в призначенні пенсії.

В подальшому, позивач 09.06.2023 року знову звернувся з заявою про призначення пенсії. Під час звернення з цією заявою позивачем було враховано та виправлено всі недоліки, які зазначались у рішеннях про відмову в призначенні позивачу пенсії.

Натомість, Рішенням Головного управління Пенсійного фонду України у Вінницькій області відмовлено позивачу в призначені пенсії з підстав, які не були зазначені у попередніх рішеннях, а саме те, що відповідно до Диплому позивача, останній у вересні 1980 року вступив до Одеського політехнічного інституту а у 1985 році закінчив Херсонський індустріальний інститут.

Як встановлено судами та підтверджено матеріалами справи, ОСОБА_1 30.06.1985 року отримав диплом державного зразка серії НОМЕР_2 , реєстраційний номер 164 про те, що він 01.09.1980 року вступив до Одеського технологічного інституту харчової промисловості та відповідно до рішення Державної екзаменаційної комісії від 20 червня 1985 року отримав кваліфікацію інженера-механіка та закінчив повний курс Херсонського індустріального інституту за спеціальністю машини і апарати текстильної промисловості.

З огляду на вищезазначене, вірним є висновок суду першої інстанції, що вказаним документом підтверджено навчання позивача у період з 01.09.1980 р. по 20.06.1985 р.

Стаття 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (право на ефективний засіб юридичного захисту) гарантує, що кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.

Під ефективним засобом (способом) необхідно розуміти такий, що призводить до потрібних результатів, наслідків, дає найбільший ефект. Тобто ефективний спосіб захисту повинен забезпечити поновлення порушеного права, бути адекватним наявним обставинам.

Отже, обираючи спосіб захисту порушеного права, слід зважати й на його ефективність з точки зору статті 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.

Колегія суддів зазначає, що спосіб відновлення порушеного права має бути ефективним і таким, що виключає подальші протиправні рішення, дії чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень, і у випадку невиконання або неналежного виконання рішення не виникла б необхідність повторного звернення до суду, а здійснювалося примусове виконання рішення суду.

Аналіз норм ст. 245 КАС України, у їх взаємозв`язку зі статтями 2, 5 КАС України, свідчить про те, що суд може зобов`язати відповідача - суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача. Якщо прийняття рішення на користь позивача передбачає право суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд, суд зобов`язує суб`єкта владних повноважень вирішити питання, щодо якого звернувся позивач, з урахуванням його правової оцінки, наданої судом у рішенні.

З огляду на зазначене, вірним є висновок суду першої інстанції, що для належного захисту порушених прав позивача, необхідно зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Херсонській області призначити ОСОБА_1 пенсію за віком, відповідно до ч. 1 ст. 26 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» з 14.10.2022 року.

З огляду на вищезазначене, суд першої інстанції дійшов вірного висновку про обґрунтованість та необхідність задоволення позовних вимог шляхом визнання протиправною бездіяльність Головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області, яка полягає у відмові в призначенні ОСОБА_1 пенсії за віком, відповідно до ч. 1 ст. 26 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування»; визнання протиправним та скасування Рішення Головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області від 05.01.2023 року по справі №213050030126, реєстраційний номер рішення 2000-0302-9/2559, яким відмовлено ОСОБА_1 в призначенні пенсії за віком, відповідно до ч. 1 ст. 26 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування»; визнання протиправною бездіяльність Головного управління Пенсійного фонду України в Київської області, яка полягає у відмові в призначенні ОСОБА_1 пенсії за віком, відповідно до ч. 1 ст. 26 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування»; визнання протиправним та скасування Рішення Головного управління Пенсійного фонду України в Київської області від 08.02.2023 року №213050030126, реєстраційний номер рішення 4412/03-16, яким відмовлено ОСОБА_1 в призначенні пенсії за віком, відповідно до ч. 1 ст. 26 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування»; визнання протиправною бездіяльність Головного управління Пенсійного фонду України в Вінницькій області, яка полягає у відмові в призначенні ОСОБА_1 пенсії за віком, відповідно до ч. 1 ст. 26 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування»; визнання протиправним та скасування Рішення Головного управління Пенсійного фонду України в Вінницькій області від 15.06.2023 року №213050030126, реєстраційний номер рішення 12319/03-16, яким відмовлено ОСОБА_1 в призначенні пенсії за віком, відповідно до ч. 1 ст. 26 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування»; зобов`язання Головне управління Пенсійного фонду України в Херсонській області призначити ОСОБА_1 пенсію за віком, відповідно до ч. 1 ст. 26 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», з 14.10.2022 року.

Згідно п.41 висновку №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.

Інші доводи апеляційної скарги не спростовують висновки суду першої інстанції і зводяться до переоцінки встановлених судом обставин справи.

На підставі вищевикладеного, колегія суддів апеляційної інстанції вважає, що рішення Одеського окружного адміністративного суду ґрунтується на всебічному, повному та об`єктивному розгляді всіх обставин справи, які мають значення для вирішення спору, відповідає нормам матеріального та процесуального права. Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, викладених у зазначеному рішенні, у зв`язку з чим підстав для його скасування не вбачається.

Відповідно до ч.1 ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст. ст. 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, колегія суддів, -

ПОСТАНОВИЛА:

Апеляційну скаргу Головного управління Пенсійного фонду України в Херсонській області залишити без задоволення.

Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 12 жовтня 2023 року залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню не підлягає крім випадків, передбачених підпунктами а), б), в), г) пункту 2 частини 5 статті 328 КАС України.

Головуюча суддя: О.А. Шевчук

Суддя: А.В. Бойко

Суддя: А.Г. Федусик

СудП'ятий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.01.2024
Оприлюднено26.01.2024
Номер документу116519297
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них

Судовий реєстр по справі —420/16677/23

Постанова від 24.01.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шевчук О.А.

Ухвала від 06.11.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шевчук О.А.

Ухвала від 06.11.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шевчук О.А.

Рішення від 12.10.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Потоцька Н.В.

Ухвала від 21.07.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Потоцька Н.В.

Ухвала від 13.07.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Потоцька Н.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні