Рішення
від 11.10.2023 по справі 260/2899/23
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

11 жовтня 2023 рокум. Ужгород№ 260/2899/23 16:00 год

Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Скраль Т.В.

при секретарі Шестак Н.В.,

за участю сторін:

позивач: Ужгородська окружна прокуратура Закарпатської області - представник Тетеніч Денис Юрійович,

відповідач: Ужгородська міська рада - представник не з"явився,

третя особа: Заклад дошкільної освіти № 18 санаторного типу Ужгородської міської ради Закарпатської області - представник Колодій Ганна Степанівна,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Ужгородської окружної прокуратури (88000, Закарпатська область, м. Ужгород, вул. Небесної сотні, 6) до Ужгородської міської ради (88000, Закарпатська область, м. Ужгород, пл. Поштова,3, код ЄДРПОУ 33868924), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Заклад дошкільної освіти № 18 санаторного типу Ужгородської міської ради Закарпатської області (88000, Закарпатська область, м. Ужгород, вул. Айвазовського, 6, код ЄДРПОУ 34835486) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

У відповідності до статті 243 частини 3 КАС України 11 жовтня 2023 року проголошено вступну та резолютивну частини рішення. Рішення у повному обсязі складено 16 жовтня 2023 року.

24 квітня 2023 року Ужгородська окружна прокуратура звернулася до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Ужгородської міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Заклад дошкільної освіти № 18 санаторного типу Ужгородської міської ради Закарпатської області, якою просить: 1) визнати протиправною бездіяльність Ужгородської міської ради щодо не оформлення правовстановлюючих документів на будівлі (приміщення) загальною площею 1 412 м2 вартістю 19 369 605,51 грн та земельної ділянки загальною площею 7 837 м2 закладу дошкільної освіти № 18 санаторного типу Ужгородської міської ради Закарпатської області за адресою: м. Ужгород, вул. Айвазовського, 6; 2) зобов`язати Ужгородську міську раду вжити заходи щодо оформлення та державної реєстрації права власності на будівлю і земельну ділянку закладу дошкільної освіти № 18 санаторного типу Ужгородської міської ради Закарпатської області за адресою: м. Ужгород, вул. Айвазовського, 6.

22 травня 2023 року ухвалою суду відкрито провадження у даній адміністративній справі.

1. Позиції сторін.

Позивач свої позовні вимоги аргументував тим, що за результатами моніторингу відомостей Публічної кадастрової карти України підтверджено, що на даний час питання щодо розробки земельно- технічної документації на земельну ділянку, що знаходиться за адресою: м. Ужгород вул. Айвазовського, 6, залишається не вирішеним, правовстановлюючі документи на земельну ділянку не розроблено та не видано. Разом з тим, відповідно до Інформації із Державного реєстру прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна за адресою: м.Ужгород вул. Айвазовського, 6, відсутні відомості щодо державної реєстрації права власності на об`єкти нерухомості за вказаною адресою. Таким чином, Ужгородською окружною прокуратурою встановлено, що на будівлі та приміщення ЗДО № 18 та на земельну ділянку, яка знаходиться у користуванні вказаного закладу освіти, відсутні правовстановлюючі документи, що створює передумови для зловживань щодо розпорядження зазначеними об`єктами нерухомості та земельною ділянкою і ризики для нормального функціонування закладу та здійснення покладених на нього функцій, що може призвести до негативних наслідків. Отже, Ужгородською міською радою із часу прийняття створення освітнього закладу та прийняття відповідного рішення, не вжито дій, направлених на оформлення правовстановлюючих документів на будівлі та приміщення закладу і на земельну ділянку, яка знаходиться у користуванні вказаного закладу освіти. Відповідно, використання зазначеного нерухомого майна здійснюється із порушенням вимог чинного законодавства шляхом користування будівлями, спорудами без державної реєстрації права власності та правовстановлюючих документів (свідоцтва про право власності).

Відповідачем або уповноваженим представником відзиву на позовну заяву до суду, у строк наданий судом в ухвалі Закарпатського окружного адміністративного суду про відкриття провадження в адміністративній справі від 22 травня 2023 року, не надано та не повідомлено суду поважні причини його ненадання.

Відповідно до статті 162 частини 6 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Представником третьої особи письмових пояснень щодо позову, у строк наданий судом в ухвалі від 22 травня 2023 року, не надано та не повідомлено суду поважні причини його ненадання.

Представник відповідача у судове засідання не з`явився, однак про час і дату судового засідання повідомлені належним чином, що підтверджується довідкою про надіслання судової повістки до електронного кабінету 04 жовтня 2023 року.

У відповідності до статті 205 частини 1, 3 пункту 1 КАС України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті. Якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі, зокрема, неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки.

Під час розгляду справи по суті уповноважений представник позивача позов підтримав повністю, просив суд його задовольнити з мотивів, що у ньому наведені.

Представник третьої особи у судовому засіданні позов підтримала повністю.

2. Обставини, встановлені судом.

Судом встановлено, що 11 жовтня 2018 року рішенням 28 сесії 7 скликання Ужгородської міської ради № 1289 «Про зміну назв та затвердження Статутів освітніх закладів міста», а саме пунком 1.9 змінено назву дошкільного навчального закладу № 18 санаторного типу Ужгородської міської ради на заклад дошкільної освіти № 18 санаторного типу Ужгородської міської ради Закарпатської області, (а.с. 35-38).

Відповідно до пункту 1.1. Статуту закладу дошкільної освіти № 18 санітарного типу Ужгородської міської ради Закарпатської області, заклад дошкільної освіти № 18 санаторного типу Ужгородської міської ради Закарпатської області знаходиться у комунальній власності (а.с. 21).

Відповідно до пункту 1.4 Статуту юридична адреса закладу освіти: 88000, Закарпатська область, м. Ужгород, вул. Айвазовського,6, (а.с. 21).

Матеріально-технічна база закладу освіти включає будівлі, споруди, земельну ділянку, комунікації інвентар, обладнання та інші матеріальні цінності. Майно закладу освіти є комунальною власністю і належить йому на праві оперативного управління (пункти 9.1 та 9.2 Статуту).

Як вбачається із інвентаризаційної справи № 6852 приміщення ДНЗ № 18 за адресою АДРЕСА_1 , загальною площею 1412 м2 введено в експлуатацію в 1980 році, (а.с. 43-81).

30 листопада 2007 року Управлінням освіти Ужгородської міської ради укладено договір про виконання інвентаризаційних робіт № 23 з КП «Бюро технічної інвентаризації м. Ужгорода», (а.с. 83).

Відповідно до пунктів 1.1.-1.2 Договору Виконавець за кошти Замовника виконує інвентаризаційні роботи (обстеження будівлі з виходом на місце та виготовлення інвентарної справи) в строк передбачений цим договором. Виконавець виконує інвентаризаційні роботи щодо об`єкта нерухомого майна, що знаходиться за адресою АДРЕСА_1 (Санаторний дошкільний виховний заклад № 18).

Відповідно до акту виконаних робіт № 4 Комунальним підприємством «Бюро технічної інвентаризації м. Ужгорода» здійснено обстеження будівлі з виходом на місце та виготовлення інвентаризаційної справи за адресою АДРЕСА_1 , (а.с. 84).

Крім того, пунктом 2.3 рішення 5 сесії 5 скликання Ужгородської міської ради № 1466 від 04.06.2010 «Про регулювання земельних відносин» дошкільному навчальному закладу № 18 санаторного типу Ужгородської міської рад надано дозвіл на підготовку проекту відведення земельної ділянки площею 0,7837 га під будівлями та спорудами дитячого закладу та для їх обслуговування по вул. Айвазовського, 6 ( в постійне користування), (а.с. 82).

21 лютого 2023 року Ужгородська окружна прокуратура звернулась до Ужгородського міського голови Богдана Андріїва із запитом в порядку статті 23 Закону України «Про прокуратуру», в якому просять, з метою вирішення питання про наявність підстав для вжиття заходів представницького характеру, у строк до 02.03.2023 надати наступну інформацію та належним чином завірені копії документів: причини не здійснення державної реєстрації об`єкту нерухомого майна; на підставі яких документів вказаний вище об`єкт нерухомого майна Ужгородською міською радою взято на баланс, якими документами підтверджується факт перебування на балансі (надати всі документи, що стосуються передачі/оформлення права власності на вказаний об`єкт нерухомого майна та земельну ділянку під ним); які вжито заходи та заплановано вжити щодо державної реєстрації; чи зверталася Ужгородська міська рада до державного реєстратора щодо реєстрації права власності на вказаний об`єкт нерухомого майна в тому числі земельної ділянки. Якщо зверталась - надати належним чином завірені копії підтверджуючих документів, якщо не зверталась - зазначити причини; належним чином завірену копію статуту Закладу дошкільної освіти № 18 санаторного типу Ужгородської міської ради Закарпатської області, (а.с. 39-40).

08 березня 2023 року Виконавчий комітет Ужгородської міської ради листом № 655/03-18 на виконання запиту від 20.03.2023 року повідомив Ужгородську окружну прокуратуру, що у 2016 році при виготовленні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ДНЗ № 18 за результатами кадастрової зйомки було виявлено неправильне місцеположення суміжних ділянок, а саме: громадянки ОСОБА_1 (кадастровий номер 2110100000:35:002:0101, АДРЕСА_2 ) та громадянина ОСОБА_2 , кадастровий номер 2110100000:35:002:0088, АДРЕСА_3 ). Відповідно до пояснень керівника ЗДО № 18, у 2020 році ОСОБА_1 та ОСОБА_2 погодились після зняття карантинних обмежень врегулювати питання на користь ЗДО № 18 шляхом виправлення технічних помилок, так як претензій до меж не мають. Станом на березень 2023 року виправлення меж ділянки виконано тільки громадянином ОСОБА_2 . Очікується аналогічне виправлення громадянкою ОСОБА_1 . Ужгородська міська рада не зверталася до державного реєстратора щодо реєстрації права власності, оскільки відповідно до частини 4 статті 20 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» заява про проведення реєстраційних дій не приймається в разі, зокрема, відсутності в Державному земельному кадастрі відомостей про земельну ділянку (у разі державної реєстрації прав на земельну ділянку). Кадастровий номер земельній ділянці присвоюється при здійсненні її державної реєстрації (частина 9 статті 24 Закону України «Про державний земельний кадастр»). Разом з наведеним, інформують, що керівника закладу освіти зобов`язано розпочати процес реєстрації права на об`єкт нерухомого майна (будівлю), (а.с. 41-42).

3. Мотиви суду та норми права, застосовані судом.

Відповідно до статті 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

У відповідності до статті 121 Конституції України на органи прокуратури покладено функції представництва інтересів громадян і держави в судах у випадках визначених законом.

Право на звернення прокурора або його заступника до адміністративного суду в інтересах держави передбачено статтею 24 Закону України "Про прокуратуру" та статтею 53 КАС України.

Частиною другою статті 23 Закону України "Про прокуратуру" передбачено, що підставою представництва у суді інтересів держави є наявність порушень або загрози порушень інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу.

Згідно з частиною четвертою статті 53 КАС України прокурор, який звертається до суду в інтересах держави, в позовній чи іншій заяві, скарзі обґрунтовує, в чому полягає порушення інтересів держави, необхідність їх захисту, визначені законом підстави для звернення до суду прокурора, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах. Невиконання цих вимог має наслідком застосування положень, визначених статтею 169 цього Кодексу.

Відповідно до частини п`ятої статті 53 КАС України у разі відкриття провадження за позовною заявою, поданою прокурором в інтересах держави в особі органу, уповноваженого здійснювати функції держави у спірних правовідносинах, зазначений орган набуває статусу позивача. У разі відсутності такого органу або відсутності у нього повноважень щодо звернення до суду прокурор зазначає про це в позовній заяві і в такому разі прокурор набуває статусу позивача.

Згідно з частиною 1 статті 10 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

У відповідності до вимог частини 1 статті 80 Закону України «Про освіту» до майна закладів освіти та установ, організацій, підприємств системи освіти належать: нерухоме та рухоме майно, включаючи будівлі, споруди, земельні ділянки, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло тощо; майнові права, включаючи майнові права інтелектуальної власності на об`єкти права інтелектуальної власності, зокрема інформаційні системи, об`єкти авторського права та/або суміжних прав; інші активи, передбачені законодавством. Майно закладів освіти та установ, організацій, підприємств системи освіти належить їм на правах, визначених законодавством.

Статтею 38 Закону України «Про дошкільну освіту» визначено, що матеріально-технічна база закладу дошкільної освіти включає будівлі, споруди, земельні ділянки, комунікації, інвентар, обладнання, транспортні засоби, службове житло та інше. Майно закладу дошкільної освіти належить йому на правах, визначених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.

Згідно з частиною 2 статті 80 Закону України «Про освіту» порядок, умови та форми набуття закладами освіти прав на землю визначаються Земельним кодексом України.

Статтею 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено, що територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров`я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об`єкти, визначені відповідно до закону як об`єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження. Спадщина, визнана судом відумерлою, переходить у власність територіальної громади за місцем відкриття спадщини.

Органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об`єктами права комунальної власності, в тому числі виконують усі майнові операції, можуть передавати об`єкти права комунальної власності у постійне або тимчасове користування юридичним та фізичним особам, укладати договори в рамках державно-приватного партнерства, у тому числі концесійні договори, здавати їх в оренду, продавати і купувати, використовувати як заставу, вирішувати питання їхнього відчуження, визначати в угодах та договорах умови використання та фінансування об`єктів, що приватизуються та передаються у користування і оренду, (частини 1, 5 статті 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»).

Відповідно до статті 25 Закону України «Про освіту» передбачено, що права і обов`язки засновника щодо управління закладом освіти визначаються цим Законом та іншими законами України, установчими документами закладу освіти. Засновник закладу освіти або уповноважена ним особа: здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю закладу освіти. Засновник закладу освіти зобов`язаний: забезпечити утримання та розвиток матеріально- технічної бази заснованого ним закладу освіти на рівні, достатньому для виконання вимог стандартів освіти та ліцензійних умов; у разі реорганізації чи ліквідації закладу освіти забезпечити здобувачам освіти можливість продовжити навчання на відповідному рівні освіти; забезпечити відповідно до законодавства створення в закладі освіти безперешкодного середовища для учасників освітнього процесу, зокрема для осіб з особливими освітніми потребами.

Відтак земельна ділянка, якою користується Заклад дошкільної освіти № 18 санаторного типу Ужгородської міської ради Закарпатської області має перебувати у засновника на праві постійного користування.

У відповідності до вимог статті 14 Конституції України право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.

Згідно зі статтями 125, 126 Земельного Кодексу України право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав. Право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень".

Враховуючи відсутність правовстановлюючих документів на земельну ділянку під навчальним закладом, суд дійшов висновку, що вказані порушення свідчать про допущену бездіяльність з боку власника Закладу дошкільної освіти № 18 санаторного типу Ужгородської міської ради Закарпатської області.

Статтею 25 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено, що сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.

Відповідно до статті 32 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать: власні (самоврядні) повноваження щодо управління закладами освіти, охорони здоров`я, культури, фізкультури і спорту, оздоровчими закладами, які належать територіальним громадам або передані їм, молодіжними підлітковими закладами за місцем проживання, організація їх матеріально-технічного та фінансового забезпечення.

Статтею 33 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачені повноваження виконавчих органів сільських, селищних, міських рад у сфері регулювання земельних відносин, а саме: власні - 1) підготовка і внесення на розгляд ради пропозицій щодо встановлення ставки земельного податку, розмірів плати за користування природними ресурсами, вилучення (викупу), а також надання під забудову та для інших потреб земель, що перебувають у власності територіальних громад; та делеговані - 1) здійснення контролю за додержанням земельного та природоохоронного законодавства, використанням і охороною земель, 8) підготовка висновків щодо надання або вилучення в установленому законом порядку земельних ділянок, що проводиться органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування; 9) організація і здійснення землеустрою, погодження проектів землеустрою; 10) здійснення контролю за впровадженням заходів, передбачених документацією із землеустрою.

Приписами пункту 34 частини 1 статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено, що виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання: вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.

Статтею 12 Земельного кодексу України визначені повноваження сільських, селищних міських рад у галузі, земельних відносин, до яких віднесено розпорядження землями територіальних громад, надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності та інші.

Відповідно до частин 1, 2 статті 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної та комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

Відповідно до статті 122 Земельного кодексу України сільські, селищні, міські ради, передають земельні ділянки у власність або користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для усіх потреб.

Порядок надання земельних ділянок, комунальної власності у користування визначений статтею 123 Земельного кодексу України.

Згідно зі статтею 92 Земельного кодексу України право постійного користування земельною ділянкою - це право володіння та користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній та комунальній власності без встановлення строку.

Відтак, в Ужгородської міської ради є обов`язок як засновника Закладу дошкільної освіти № 18 санаторного типу Ужгородської міської ради Закарпатської області вжити заходів щодо розробки та затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в постійне користування та відповідно надання її в постійне користування зазначеному закладу освіти.

Вказане і є обов`язком сільської ради як єдиного органу, який здійснює контроль за використанням та охороною земель комунальної власності відповідної територіальної громади відповідно до статті 123 Земельного кодексу України.

Згідно зі статті 126 Земельного кодексу України право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».

Статтею 3 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» встановлено, що загальними засадами державної реєстрації прав є: 1) гарантування державою об`єктивності, достовірності та повноти відомостей про зареєстровані права на нерухоме майно та їх обтяження; 2) обов`язковість державної реєстрації прав у Державному реєстрі прав; 2-1) одночасність вчинення нотаріальної дії з нерухомим майном, об`єктом незавершеного будівництва, майбутнім об`єктом нерухомості та державної реєстрації прав; 3) публічність державної реєстрації прав; 4) внесення відомостей до Державного реєстру прав виключно на підставах та в порядку, визначених цим Законом; 5) відкритість та доступність відомостей Державного реєстру прав.

Речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що підлягають державній реєстрації відповідно до цього Закону, виникають з моменту такої реєстрації.

У порушення вказаних вище норм законодавства України, правовстановлюючі документи на земельну ділянку Закладу дошкільної освіти № 18 санаторного типу Ужгородської міської ради Закарпатської області не оформлені.

Відповідно до частини 1 статті 66 Закону України «Про освіту» Верховна Рада Автономної Республіки Крим, обласні ради, Київська та Севастопольська міські ради: засновують заклади освіти, а також реорганізовують, перепрофільовують (змінюють тип) та ліквідовують їх з урахуванням спеціальних законів.

Положеннями частини 2 статті 19 Закону України «Про дошкільну освіту» передбачено, що органи місцевого самоврядування в системі дошкільної освіти в межах їх компетенції: забезпечують реалізацію державної політики у сфері дошкільної освіти на відповідній території, у тому числі розвиток мережі закладів дошкільної освіти всіх форм власності відповідно до потреб населення, поліпшення матеріально-технічної бази та господарське обслуговування комунальних закладів дошкільної освіти; виконують функції засновника закладів дошкільної освіти на відповідній території; забезпечують доступність будівель, споруд і приміщень закладів дошкільної освіти згідно з державними будівельними нормами і стандартами; здійснюють інші повноваження відповідно до Конституції України, законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про освіту», цього Закону та положень про них.

Судом встановлено, що у порушення вказаних норм законодавства станом на день розгляду справи в суді правовстановлюючі документи на земельну ділянку зазначеним навчальним закладом не оформлено.

Суд зазначає, що матеріали справи не містять та судом не встановлено обставин прийняття рішення Ужгородською міської радою щодо оформлення правовстановлюючої документації або доказів реєстрації права постійного користування земельною ділянкою за Закладом дошкільної освіти № 18 санаторного типу Ужгородської міської ради Закарпатської області.

Враховуючи вищенаведене, суд приходить висновку, що така бездіяльність відповідача є протиправною та вважає за необхідне зобов`язати Ужгородську міську раду вжити заходи щодо оформлення та державної реєстрації права власності на земельну ділянку закладу дошкільної освіти № 18 санаторного типу Ужгородської міської ради Закарпатської області за адресою: м. Ужгород, вул. Айвазовського, 6.

Що стосується позовних вимог в частині визнання протиправною бездіяльності Ужгородської міської ради щодо не оформлення правовстановлюючих документів на будівлі (приміщення) загальною площею 1 412 м2 вартістю 19 369 605,51 грн та зобов`язання вжити заходи щодо оформлення та державної реєстрації права власності на будівлю, то такі не підлягають задоволенню, оскільки відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна 31 липня 2023 року зареєстровано право власності на Заклад дошкільної освіти № 18 санаторного типу Ужгородської міської ради Закарпатської області за адресою: Закарпатська область, Ужгородський район, м. Ужгород, вул. Айвазовського Івана, буд. 6, (а.с. 215-216).

Відповідно до частин першої та другої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Положеннями статті 90 КАС України визначено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Враховуючи, що позивачем частково доведено суду правомірність заявлених вимог, суд приходить висновку, що позовні вимоги підлягають до часткового задоволенню.

Відповідно до статті 139 частини 2 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Таким чином, судові витрати по справі з відповідача не стягуються.

Керуючись статтями 9, 14, 90, 139, 242-246, 255 КАС України, суд -

У Х В А Л И В:

1. Позовні вимоги Ужгородської окружної прокуратури до Ужгородської міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Заклад дошкільної освіти № 18 санаторного типу Ужгородської міської ради Закарпатської області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії - задоволити частково.

2. Визнати протиправною бездіяльність Ужгородської міської ради щодо не оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку загальною площею 7 837 м2 закладу дошкільної освіти № 18 санаторного типу Ужгородської міської ради Закарпатської області за адресою: м. Ужгород, вул. Айвазовського, 6.

3. Зобов`язати Ужгородську міську раду вжити заходи щодо оформлення та державної реєстрації права власності на земельну ділянку закладу дошкільної освіти № 18 санаторного типу Ужгородської міської ради Закарпатської області за адресою: м. Ужгород, вул. Айвазовського, 6.

4. В іншій частині позовних вимог - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

СуддяТ.В.Скраль

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.10.2023
Оприлюднено19.10.2023
Номер документу114230109
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (у тому числі прав на земельні ділянки)

Судовий реєстр по справі —260/2899/23

Рішення від 11.10.2023

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Скраль Т.В.

Рішення від 11.10.2023

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Скраль Т.В.

Ухвала від 22.05.2023

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Скраль Т.В.

Ухвала від 01.05.2023

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Скраль Т.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні