Рішення
від 11.10.2023 по справі 380/13765/23
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа № 380/13765/23

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

11 жовтня 2023 року місто Львів

Львівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючої-судді Мричко Н.І.,

за участі секретаря судового засідання Максимович А.Я.,

представника позивача Горбая Р.С.,

представника відповідача Думич І.А.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження з викликом сторін адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,-

встановив:

до Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 РНОКПП НОМЕР_1 , місце проживання: АДРЕСА_1 (далі позивач) до Головного управління ДПС у Львівській області код ЄДРПОУ 43968090, місцезнаходження: 79003, м. Львів, вул. Стрийська, 35 (далі відповідач; ГУ ДПС у Львівській області), в якій позивач просить:

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Львівській області від 05.04.2023 № 437154-2416-1311 про визначення податкового зобов`язання на 2023 рік в розмірі 44729,46 грн.

Ухвалою від 20.06.2023 суддя залишила позовну заяву без руху.

Ухвалою від 18.07.2023 суддя прийняла позовну заяву до розгляду й відкрила провадження у справі.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що у позивача у власності/користуванні немає земельної ділянки з кадастровим номером 4625355300:03:000:0115, про що свідчить відповідь Головного управління Держгеокадастру у Львівській області. Окрім цього, відповідач не звертався до Головного управління Держгеокадастру у Львівській області з метою визначення податкового зобов`язання щодо встановлення плати земельного податку позивачу.

02.10.2023 представник відповідача подав до суду відзив на позовну заяву, в якому проти позовних вимог заперечила. Відзив обґрунтований тим, що станом на момент винесення оскарженого податкового повідомлення-рішення у контролюючого органу була інформація про неможливість використання за цільовим призначенням земельної ділянки позивача, податкове повідомлення-рішення прийняте у відповідності до вимог Податкового кодексу України, а отже дії податкового органу щодо визначення позивачу податкового зобов`язання з земельного податку з фізичних осіб, є правомірними. Рішенням Дашавської селищної ради Стрийського району Львівської області від 25.11.2011 №275 затверджено містобудівне обґрунтування розміщення об`єкту торгівельно-побутового та спортивно-розважального призначення приватному підприємцю ОСОБА_1 . Отже, при прийнятті податкового повідомлення-рішення від 05.04.2023 ГУ ДПС у Львівській області використало визначені ПК України джерела податкової інформації про об`єкти оподаткування податком на майно, діяло в межах повноважень та спосіб, визначені ПК України, тому підстав для скасування даних податкових повідомлень-рішень немає.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав. Просив суд позов задовольнити повністю.

У судовому засіданні представник відповідача проти позовних вимог заперечила. Просив суд у задоволенні позову відмовити повністю.

Заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення сторін, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив таке.

05.04.2023 ГУ ДПС у Львівській області прийняло податкове повідомлення-рішення № 437154-2416-1311, яким визначило позивачу податкове зобов`язання за 2023 рік у розмірі 44729,46 грн із земельного податку з фізичних осіб (земельна ділянка з кадастровим номером 4625355300:03:000:0115).

Вважаючи вказане податкове повідомлення-рішення протиправним, позивач звернулася з цим позовом до суду.

При вирішенні спору по суті суд виходив з такого.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюють Податковим кодексом України (далі ПК України).

Згідно з підпунктом 14.1.147 пункту 14.1 статті 14 ПК України плата за землю - обов`язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності;

Підпункт 14.1.72 пункту 14.1 статті 14 ПК України вказано, що земельний податок - обов`язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів (далі - податок для цілей розділу XII цього Кодексу);

За наданим у підпункту 14.1.73. пункту 14.1 статті 14 ПК України визначенням, землекористувачі - юридичні та фізичні особи (резиденти і нерезиденти), які користуються земельними ділянками державної та комунальної власності:

- на праві постійного користування;

- на умовах оренди.

Плату за землю статтею 265 ПК України віднесено до складу податку на майно.

Відповідно до пункту 269.1 статті 269 ПК України платниками плати за землю є:

- платники земельного податку:

- власники земельних ділянок, земельних часток (паїв);

- землекористувачі, яким відповідно до закону надані у користування земельні ділянки державної та комунальної власності на правах постійного користування;

- платники орендної плати - землекористувачі (орендарі) земельних ділянок державної та комунальної власності на умовах оренди.

У пункті 270.1 статті 270 ПК України встановлено, що об`єктами оподаткування платою за землю є:

- об`єкти оподаткування земельним податком: земельні ділянки, які перебувають у власності; земельні частки (паї), які перебувають у власності; земельні ділянки державної та комунальної власності, які перебувають у володінні на праві постійного користування;

- об`єкти оподаткування орендною платою - земельні ділянки державної та комунальної власності, надані в користування на умовах оренди.

Згідно з абзацом першим пункту 287.1 статті 287 ПК України власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.

Таким чином, обов`язок платника податку сплачувати плату за землю виникає у власників та землекористувачів з дня виникнення права власності або користування земельною ділянкою.

Як видно з матеріалів справи, для нарахування позивачу податкового зобов`язання зі сплати земельного податку відповідач використав відомості з системи ІКС „Податковий блок про перебування у власності позивача земельної ділянки площею 3,0 га (кадастровий номер 4625355300:03:000:0115), цільове призначення якої 03.07 - землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення, для розміщення об`єкту торгівельно-побутового та спортивно-розважального призначення (реконструкція нежитлових приміщень).

На спростування наведених обставин позивач подала до суду лист-відповідь Головного управління Держгеокадастру у Львівській області від 05.06.2023 №29-13-0.2-2454/2-23, згідно з яким 07.12.2021 за позивачем зареєстровано речове право на земельну ділянку площею 0,0100 га для будівництва індивідуальних гаражів у с. Діброва Стрийського району Львівської області (кадастровий номер земельної ділянки 46253888000:02:000:0743). У цьому ж листі вказано про те, що відповідач не звертався до Головного управління Держгеокадастру у Львівській області з метою визначення податкового зобов`язання позивачу щодо встановлення плати земельного податку.

Окрім цього, згідно з витягом з Державного земельного кадастру про земельну ділянку від 10.05.2023 №НВ-9919925412023 земельна ділянка з кадастровим номером 4625355300:03:000:0115 (місце розташування: Львівська обл., Стрийський р-н, Дашавська селищна рада; категорія земель землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення) перебуває у державній формі власності.

Додатково позивач надала довідку Дашавського старостинського округу від 30.03.2023 №420, згідно з якою позивач не має у власності чи користуванні земельних ділянок по Дашавському старостинському окрузі.

На підставі наведених доказів, суд формує висновок про безпідставне визначення відповідача у справі - ОСОБА_1 як власника земельної ділянки площею 3,0 га з кадастровим номером 4625355300:03:000:0115, а відтак і наявності в останньої обов`язку зі сплати земельного податку.

Підсумовуючи викладене, суд дійшов висновку про невідповідність оскарженого податкового повідомлення-рішення критеріям правомірності рішень суб`єктів владних повноважень, викладеним у частині другій статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України), а тому таке є протиправним та підлягає скасуванню.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України та частини третьої статті 2 КАС України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з вимогами статті 78 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідно до статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Виходячи із заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та доказів, зібраних у справі, суд дійшов висновку, що позов необхідно задовольнити повністю.

Відповідно до статті 139 КАС України на користь позивача необхідно стягнути з відповідача за рахунок його бюджетних асигнувань судовий збір у розмірі 1073,60 грн.

Керуючись статтями 2, 6, 8-10, 13, 14, 72-76, 139, 241-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Львівській області від 05.04.2023 № 437154-2416-1311.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Львівській області (код ЄДРПОУ 43968090, місцезнаходження: 79003, м. Львів, вул. Стрийська, 35) на користь ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , місце проживання: АДРЕСА_1 ) судовий збір у розмірі 1073 (одна тисяча сімдесят три) грн 60 коп.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення суду.

Повне рішення суду складене 16 жовтня 2023 року.

Суддя Мричко Н.І.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.10.2023
Оприлюднено19.10.2023
Номер документу114231145
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них плати за землю

Судовий реєстр по справі —380/13765/23

Ухвала від 13.03.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Постанова від 31.01.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Курилець Андрій Романович

Ухвала від 12.01.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Курилець Андрій Романович

Ухвала від 12.01.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Курилець Андрій Романович

Ухвала від 15.11.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Курилець Андрій Романович

Рішення від 11.10.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мричко Наталія Іванівна

Ухвала від 18.07.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мричко Наталія Іванівна

Ухвала від 20.06.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мричко Наталія Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні