ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
31 січня 2024 рокуЛьвівСправа № 380/13765/23 пров. № А/857/21623/23
Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі:
головуючого-судді Курильця А.Р.,
суддів Мікули О.І., Пліша М.А.,
з участю секретаря Кардаш В.В.,
представника позивача Горбая Р.С.,
представника відповідача Єрмолової О.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Львівській області на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 11 жовтня 2023 року у справі за позовом ОСОБА_1 до Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення,-
суддя в 1-й інстанції Мричко Н.І.,
час ухвалення рішення 11.10.2023 року, 14:03 год.,
місце ухвалення рішення м.Львів,
дата складання повного тексту рішення 16.10.2023 року,
в с т а н о в и в :
ОСОБА_1 звернулася в суд з позовом до Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення.
Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 11 жовтня 2023 року позов задоволено. Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Львівській області від 05.04.2023 № 437154-2416-1311.
Не погоджуючись з таким рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, неповне з`ясування обставин справи та невідповідність висновків суду фактичним обставинам справи, просить скасувати оскаржуване рішення та прийняти постанову про відмову в задоволенні позову.
Вимоги апеляційної скарги обґрунтовує тим, що станом на момент винесення оскарженого податкового повідомлення-рішення у контролюючого органу була інформація про неможливість використання за цільовим призначенням земельної ділянки позивача, податкове повідомлення-рішення прийняте у відповідності до вимог Податкового кодексу України, а отже дії податкового органу щодо визначення позивачу податкового зобов`язання з земельного податку з фізичних осіб, є правомірними. Рішенням Дашавської селищної ради Стрийського району Львівської області від 25.11.2011 №275 затверджено містобудівне обґрунтування розміщення об`єкту торгівельно-побутового та спортивно-розважального призначення приватному підприємцю ОСОБА_1 . Отже, при прийнятті податкового повідомлення-рішення від 05.04.2023 ГУ ДПС у Львівській області використало визначені ПК України джерела податкової інформації про об`єкти оподаткування податком на майно, діяло в межах повноважень та спосіб, визначені ПК України, тому підстав для скасування даних податкових повідомлень-рішень немає.
Представник відповідача в судовому засіданні апеляційну скаргу підтримав, просить рішення Львівського окружного адміністративного суду від 11 жовтня 2023 року скасувати та прийняти постанову, якою в задоволенні позову відмовити.
Представник позивача в судовому засіданні апеляційну скаргу заперечив, просить рішення Львівського окружного адміністративного суду від 11 жовтня 2023 року залишити без змін.
Заслухавши суддю-доповідача, пояснення учасників справи, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги в їх сукупності, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення з таких підстав.
05.04.2023 ГУ ДПС у Львівській області прийняло податкове повідомлення-рішення № 437154-2416-1311, яким визначило позивачу податкове зобов`язання за 2023 рік у розмірі 44729,46 грн із земельного податку з фізичних осіб (земельна ділянка з кадастровим номером 4625355300:03:000:0115).
Вважаючи вказане податкове повідомлення-рішення протиправним, позивач звернулася з цим позовом до суду.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюють Податковим кодексом України (далі ПК України).
Згідно з підпунктом 14.1.147 пункту 14.1 статті 14 ПК України плата за землю - обов`язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності;
Підпункт 14.1.72 пункту 14.1 статті 14 ПК України вказано, що земельний податок - обов`язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів (далі - податок для цілей розділу XII цього Кодексу);
За наданим у підпункту 14.1.73. пункту 14.1 статті 14 ПК України визначенням, землекористувачі - юридичні та фізичні особи (резиденти і нерезиденти), які користуються земельними ділянками державної та комунальної власності:
- на праві постійного користування;
- на умовах оренди.
Плату за землю статтею 265 ПК України віднесено до складу податку на майно.
Відповідно до пункту 269.1 статті 269 ПК України платниками плати за землю є:
- платники земельного податку:
- власники земельних ділянок, земельних часток (паїв);
- землекористувачі, яким відповідно до закону надані у користування земельні ділянки державної та комунальної власності на правах постійного користування;
- платники орендної плати - землекористувачі (орендарі) земельних ділянок державної та комунальної власності на умовах оренди.
У пункті 270.1 статті 270 ПК України встановлено, що об`єктами оподаткування платою за землю є:
- об`єкти оподаткування земельним податком: земельні ділянки, які перебувають у власності; земельні частки (паї), які перебувають у власності; земельні ділянки державної та комунальної власності, які перебувають у володінні на праві постійного користування;
- об`єкти оподаткування орендною платою - земельні ділянки державної та комунальної власності, надані в користування на умовах оренди.
Згідно з абзацом першим пункту 287.1 статті 287 ПК України власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.
Таким чином, обов`язок платника податку сплачувати плату за землю виникає у власників та землекористувачів з дня виникнення права власності або користування земельною ділянкою.
Як видно з матеріалів справи, для нарахування позивачу податкового зобов`язання зі сплати земельного податку відповідач використав відомості з системи ІКС „Податковий блок про перебування у власності позивача земельної ділянки площею 3,0 га (кадастровий номер 4625355300:03:000:0115), цільове призначення якої 03.07 - землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення, для розміщення об`єкту торгівельно-побутового та спортивно-розважального призначення (реконструкція нежитлових приміщень).
На спростування наведених обставин позивач подала до суду лист-відповідь Головного управління Держгеокадастру у Львівській області від 05.06.2023 №29-13-0.2-2454/2-23, згідно з яким 07.12.2021 за позивачем зареєстровано речове право на земельну ділянку площею 0,0100 га для будівництва індивідуальних гаражів у с. Діброва Стрийського району Львівської області (кадастровий номер земельної ділянки 46253888000:02:000:0743). У цьому ж листі вказано про те, що відповідач не звертався до Головного управління Держгеокадастру у Львівській області з метою визначення податкового зобов`язання позивачу щодо встановлення плати земельного податку.
Окрім цього, згідно з витягом з Державного земельного кадастру про земельну ділянку від 10.05.2023 №НВ-9919925412023 земельна ділянка з кадастровим номером 4625355300:03:000:0115 (місце розташування: Львівська обл., Стрийський р-н, Дашавська селищна рада; категорія земель землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення) перебуває у державній формі власності.
Додатково позивач надала довідку Дашавського старостинського округу від 30.03.2023 №420, згідно з якою позивач не має у власності чи користуванні земельних ділянок по Дашавському старостинському окрузі.
На підставі наведених доказів, колегія суддів вважає аірними висновки суду першої інстанції про безпідставне визначення відповідача у справі - ОСОБА_1 як власника земельної ділянки площею 3,0 га з кадастровим номером 4625355300:03:000:0115, а відтак і наявності в останньої обов`язку зі сплати земельного податку, а тому позов підлягає до задоволення.
Решта доводів та заперечень учасників справи, висновків суду по суті позовних вимог не спростовують. Згідно з усталеною практикою Європейського суду з прав людини, зокрема у рішенні у справі "Серявін та інші проти України" від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відображено принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).
Відповідно до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а рішення суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
З огляду на викладене колегія суддів приходить до висновку, що суд першої інстанції правильно встановив фактичні обставини справи та надав їм належну правову оцінку, доводами апеляційної скарги висновки, викладені в судовому рішенні не спростовуються і підстав для його скасування немає.
Враховуючи вищевикладене, апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Львівській області слід залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін.
Керуючись ст.ст.308,311,315,316,321,322,325,328,329 КАС України, суд, -
п о с т а н о в и в :
Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Львівській області залишити без задоволення, а рішення Львівського окружного адміністративного суду від 11 жовтня 2023 року у справі № 380/13765/23 - без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного суду лише з підстав, визначених ст. 328 КАС України, протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Головуючий суддя А. Р. Курилець судді О. І. Мікула М. А. Пліш Повне судове рішення складено 31 січня 2024 року.
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.01.2024 |
Оприлюднено | 02.02.2024 |
Номер документу | 116680691 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них плати за землю |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Курилець Андрій Романович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Курилець Андрій Романович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Курилець Андрій Романович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Курилець Андрій Романович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Мричко Наталія Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні