ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17 жовтня 2023 рокуЛьвівСправа № 380/18884/22 пров. № А/857/12035/23
Колегія суддів Восьмого апеляційного адміністративного суду в складі:
головуючого судді:Улицького В.З.
суддів:Кузьмича С.М., Матковської З.М.
розглянувши у порядку письмового провадження в м. Львові апеляційну скаргу Головного управління Державної податкової служби у Львівській області на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 05.06.2023 року (рішення ухвалене у м. Львові судом у складі головуючого судді Клименко О.М.) у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕС-ОЙЛ» до Головного управління Державної податкової служби у Львівській області про визнання протиправним та скасування розпорядження, зобов`язання вчинити дії,-
ВСТАНОВИЛА:
У грудні 2022 року позивач звернувся до суду з адміністративним позовом до Головного управління Державної податкової служби у Львівській області про визнання протиправним та скасування розпорядження Головного управління ДПС у Львівській області про анулювання ліцензії на право оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі від 15 грудня 2022 року № 867-РЛ в частині анулювання ліцензії ТОВ «ЕС-ОЙЛ», зобов`язання Головне управління ДПС у Львівській області видалити з Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним інформацію щодо анулювання ТОВ «ЕС-ОЙЛ» ліцензії на право оптової торгівлі пальним за відсутності місць оптової торгівлі (реєстраційний номер 990614202100111, терміном дії з 16 березня 2021 року по 16 березня 2026 року) та поновити інформацію (внести відомості) Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним про ліцензію на право оптової торгівлі пальним за № 990614202100111.
Позивач позовні вимоги мотивував тим, що ТОВ «ЕС-ОЙЛ» зареєстроване 07 жовтня 2020 року як юридична особа за адресою вул. Опришківська, будинок 3, кімната 308, м. Львів, 79024, є платником податків та перебуває на обліку в ГУ ДПС у Львівській області. Основним видом економічної діяльності є, зокрема 46.71 Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами. ТОВ «ЕС-ОЙЛ» отримало ліцензію за реєстраційним номером 990614202100111 щодо оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі з терміном дії з 16 березня 2021 року до 16 березня 2026 року. 15 грудня 2022 року ГУ ДПС у Львівській області надіслало в Електронний кабінет позивача Витяг з розпорядження № 867-РЛ «Анулювання ліцензії», в якому зазначено, що ліцензію за реєстраційним номером 990614202100111 терміном дії з 16 березня 2021 року до 16 березня 2026 року, видану ТОВ «ЕС-ОЙЛ», анульовано у зв`язку з несплатою чергового платежу за ліцензію протягом 30 днів від моменту призупинення ліцензії (норма діє до 31.12.2021). Після телефонного дзвінка в ГУ ДПС у Львівській області та скерування на електронну адресу контролюючого органу адвокатського запиту, 20 грудня 2022 року ГУ ДПС у Львівській області надіслало в Електронний кабінет позивача Витяг з розпорядження № 867-РЛ «Анулювання ліцензії», в якому зазначено, що ліцензію за реєстраційним номером 990614202100111 терміном дії з 16 березня 2021 року до 16 березня 2026 року, видану ТОВ «ЕС-ОЙЛ», анульовано у зв`язку з встановленням факту відсутності суб`єкта господарювання за місцезнаходженням та/або за місцезнаходженням провадження діяльності, які зазначені у виданій ліцензії. Зокрема, факт відсутності суб`єкта господарювання за місцезнаходженням та/або за місцезнаходженням провадження діяльності, які зазначені у виданій ліцензії, був встановлений на підставі Акта про неможливість проведення перевірки від 28 листопада 2022 року № 104213-01-09-02/31730017. Позивач не погоджується з оскаржуваним розпорядженням контролюючого органу про анулювання ліцензії, вважає його необґрунтованим. Просив позов задоволити.
Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 05.06.2023 року адміністративний позов задоволено.
Рішення суду першої інстанції оскаржило Головне управління Державної податкової служби у Львівській області. Вважає, що оскаржуване рішення прийняте з помилковим застосуванням норм матеріального та процесуального права та підлягає скасуванню з підстав викладених у апеляційній скарзі. Просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нову постанову, якою у задоволені адміністративного позову відмовити.
Заслухавши доповідача, перевіривши матеріали справи, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційну скаргу апелянта слід залишити без задоволення з наступних підстав.
Згідно ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Відповідно до ст.242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом. При виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду. Якщо одна із сторін визнала пред`явлену до неї позовну вимогу під час судового розгляду повністю або частково, рішення щодо цієї сторони ухвалюється судом згідно з таким визнанням, якщо це не суперечить вимогам статті 189 цього Кодексу.
Згідно ст.316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Судом першої інстанції встановлено, що відповідно до Виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕС-ОЙЛ» (код ЄДРПОУ 43856585) зареєстроване як юридична особа за адресою: Україна, 79024, Львівська область, місто Львів, вул. Опришківська, будинок 3, кімната 308. Основним видом економічної діяльності Товариства є: 46.71 Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами.
Головне управління ДПС у Львівській області 16 березня 2021 року видало Товариству з обмеженою відповідальністю «ЕС-ОЙЛ» ліцензію на право оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі, реєстраційний номер 990614202100111, терміном дії з 16 березня 2021 року до 16 березня 2026 року.
На підставі наказу ГУ ДПС у Львівській області від 17 листопада 2022 року № 2971-ПП «Про проведення фактичної перевірки» та направлень на перевірку від 17 листопада 2022 року № 9796 та № 9797, посадовими особами контролюючого з метою посилення контролю за виробництвом та обігом пального і запобігання порушень у сфері оптової та роздрібної торгівлі пальним, здійснено виїзд 24 листопада 2022 року за адресою: м. Львів, вул. Опришківська, буд. 3, кв. 308 для проведення фактичної перевірки ТОВ «ЕС-ОЙЛ».
За результатами виїзду за вищевказаною адресою встановлено факт відсутності суб`єкта господарювання (посадових осіб) за місцезнаходженням ТОВ «ЕС-ОЙЛ», про що складено Акт про неможливість проведення перевірки від 28 листопада 2022 року № 104213-01-09-02/31730017.
Розпорядженням Головного управління ДПС у Львівській області від 15 грудня 2022 року № 867-РЛ «Про анулювання ліцензій» (з урахуванням Витягу з Додатку до цього розпорядження) відповідно до статті 15 Закону № 481/95-ВР зобов`язано анулювати ліцензію на право оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі, реєстраційний номер 990614202100111, видану ТОВ «ЕС-ОЙЛ» терміном дії з 16 березня 2021 року до 16 березня 2026 року.
У матеріалах справи наявні два Витяги з розпорядження Головного управління ДПС у Львівській області від 15 грудня 2022 року № 867-РЛ «Про анулювання ліцензій», в яких зазначено дві різні підстави для анулювання ліцензії ТОВ «ЕС-ОЙЛ», реєстраційний номер 990614202100111, а саме: у зв`язку з несплатою чергового платежу за ліцензію протягом 30 днів від моменту призупинення ліцензії (норма діє до 31.12.2021), у зв`язку із встановленням факту відсутності суб`єкта господарювання за місцезнаходженням та/або за місцезнаходженням провадження діяльності, які зазначені у виданій ліцензії.
Основні засади державної політики, зокрема щодо регулювання роздрібної торгівлі пальним, а також посилення боротьби з незаконним обігом пального на території України визначає Закон України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального».
Згідно статті 1 Закону № 481/95-ВР: ліцензія (спеціальний дозвіл) - документ, що засвідчує право суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) на провадження одного із зазначених у цьому Законі видів діяльності протягом визначеного строку; анулювання ліцензії - позбавлення суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) права на провадження діяльності, зазначеної в ліцензії.
Правове регулювання видачі та анулювання виданої суб`єкту господарювання ліцензії, зокрема на право оптової торгівлі пальним визначає стаття 15 Закону № 481/95-ВР.
Відповідно до приписів цієї статті оптова торгівля пальним та зберігання пального здійснюються суб`єктами господарювання (у тому числі іноземними суб`єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності за наявності ліцензії.
Суб`єкти господарювання (у тому числі іноземні суб`єкти господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) отримують ліцензії на право оптової торгівлі пальним та зберігання пального на кожне місце оптової торгівлі пальним або кожне місце зберігання пального відповідно, а за відсутності місць оптової торгівлі пальним - одну ліцензію на право оптової торгівлі пальним за місцезнаходженням суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) або місцезнаходженням постійного представництва.
Ліцензії на право оптової торгівлі пальним видаються терміном на п`ять років органом виконавчої влади, уповноваженим Кабінетом Міністрів України.
Ліцензії на право оптової торгівлі видаються терміном на п`ять років уповноваженими Кабінетом Міністрів України органами виконавчої влади оптової торгівлі, а за відсутності місць оптової торгівлі - за місцезнаходженням суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) або місцезнаходженням постійного представництва.
Плата за ліцензії справляється органом, що видає ліцензії, у розмірах, встановлених цим Законом, і зараховується до місцевих бюджетів.
Ліцензія анулюється шляхом прийняття органом, який видав ліцензію, відповідного розпорядження на підставі встановлення факту відсутності суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) за місцезнаходженням та/або за місцезнаходженням провадження діяльності, які зазначені у виданій ліцензії.
Ліцензія анулюється та вважається недійсною з моменту одержання суб`єктом господарювання (у тому числі іноземним суб`єктом господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) розпорядження про її анулювання в електронній формі засобами електронного зв`язку.
Аналіз наведених норм Закону № 481/95-ВР вказує, що однією з підстав для анулювання ліцензії є встановлення факту відсутності суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) за місцезнаходженням та/або за місцезнаходженням провадження діяльності, які зазначені у виданій ліцензії.
При вирішенні спору, який розглядається, визначальним є факт відсутності позивача за місцезнаходженням, який і, власне, слугував підставою для винесення оскаржуваного розпорядження.
Порядок проведення фактичної перевірки врегульований статтею 80 Податкового кодексу України (далі ПК України).
Відповідно до пункту 80.1 ст.80 ПК України фактична перевірка здійснюється без попередження платника податків (особи).
Підпунктом 80.2.5 пункту 80.2 статті 80 ПК України передбачено, що фактична перевірка може проводитися на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції під розписку до початку проведення такої перевірки, та за наявності хоча б однієї з таких підстав: у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про порушення вимог законодавства в частині виробництва, обліку, зберігання та транспортування спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах і пального, та цільового використання спирту платниками податків, обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками, та/або масовими витратомірами, а також здійснення функцій, визначених законодавством у сфері регулювання виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, пального.
Згідно з пунктом 80.7 пункту 80 ПК України фактична перевірка проводиться двома і більше посадовими особами контролюючого органу у присутності посадових осіб суб`єкта господарювання або його представника та/або особи, що фактично здійснює розрахункові операції.
Відповідно до абзацу четвертого пункту 81.2 статті 81 ПК України у разі якщо при організації документальної планової та позапланової виїзної або фактичної перевірки встановлено неможливість її проведення, посадовими (службовими) особами контролюючого органу невідкладно складається та підписується акт про неможливість проведення перевірки, який не пізніше наступного робочого дня реєструється в контролюючому органі. До такого акта додаються матеріали, що підтверджують факти, наведені в такому акті. Зазначений акт та матеріали надсилаються контролюючим органом платнику податку в порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.
Наказом ДПС № 470 України від 04 вересня 2020 року (зі змінами, внесеними наказом ДПС від 06 жовтня 2022 року № 733) затверджено Методичні рекомендації щодо порядку взаємодії між підрозділами органів Державної податкової служби при організації, проведенні та реалізації матеріалів перевірок платників податків (далі - Методичні рекомендації), які розроблено відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) та рекомендовано для застосування посадовими особами ДПС та її територіальних органів (далі органи ДПС) (з урахуванням визначених статтею 191 Кодексу функцій) при організації, проведенні та реалізації матеріалів документальних перевірок платників податків з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи ДПС, фактичних перевірок щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, дотримання вимог законодавства щодо виробництва та обігу підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства стосовно укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами), порядку розрахунків з використанням електронних платіжних засобів за товари (послуги), а також тимчасово, на період до припинення або скасування дії воєнного стану в Україні, під час здійснення контролю за дотриманням платниками податків вимог законодавства щодо встановлених державою фіксованих цін, граничних цін та граничних рівнів торговельної надбавки (націнки).
Положеннями пункту 1.4.5 вищезазначених Методичних рекомендацій визначено організацію роботи у разі неможливості проведення перевірки у зв`язку з відсутністю платника податків за місцезнаходженням та передбачено, що у разі коли при організації документальної планової та позапланової виїзної або фактичної перевірки встановлено неможливість її проведення (у тому числі у зв`язку з відсутністю платника податків (посадових осіб платника податків або його законних (уповноважених) представників) за податковою адресою та/або адресою об`єктів оподаткування) посадовими (службовими) особами територіального органу ДПС/апарату ДПС, невідкладно складається у двох примірниках у довільній формі та підписується акт про неможливість проведення перевірки, що засвідчує цей факт.
У такому акті рекомендується зазначати інформацію про дату встановлення факту та причини неможливості проведення перевірки (у тому числі у зв`язку з відсутністю платника податків (посадових осіб платника податків або його законних (уповноважених) представників) за податковою адресою та/або адресою об`єктів оподаткування, у зв`язку з отриманням інформації оператора поштового зв`язку щодо неможливості вручення платнику податків або повернення без вручення письмового запиту територіальному органу ДПС/апарату ДПС про надання пояснень та їх документальних підтверджень, надісланого такому платнику податків з метою організації перевірки тощо), податкова адреса та/або адреса об`єктів оподаткування платника податків, за якою встановлено відсутність платника, інформацію про підстави для проведення перевірки (реквізити наказу, направлень тощо - зазначаються у випадку, якщо факт неможливості проведення перевірки встановлено після їх оформлення) та інші фактичні обставини, що засвідчують такі факти. До такого акта додаються матеріали, що підтверджують факти, наведені у такому акті.
Підрозділ органу ДПС, який здійснює (очолює) перевірку та встановив неможливість проведення перевірки у зв`язку з відсутністю платника податків (посадових осіб платника податків або його законних (уповноважених) представників) за податковою адресою, протягом 2 робочих днів з дня, наступного за днем складання цього акта, доповідною запискою повідомляє про це керівника (його заступника) відповідного органу ДПС та готує запит на встановлення місцезнаходження платника податків.
До запиту додаються копія акта про неможливість проведення перевірки у зв`язку з відсутністю платника податків за податковою адресою, копія наказу про проведення перевірки (у разі його складання) та інші документи (або їх копії), що підтверджують відсутність платника податків за місцезнаходженням.
Такий запит підписується керівником (його заступником або уповноваженою особою) органу ДПС, працівники якого здійснюють (очолюють) перевірку, реєструється та направляється у загальновстановленому порядку, визначеному відповідним нормативно-правовим актом до відповідного органу.
При отриманні органом ДПС від відповідного органу інформації щодо встановлення місцезнаходження платника податків, структурним підрозділом, який здійснює (очолює) перевірку (ініціатором запиту), вживаються заходи з організації та проведення перевірки платника податків.
Згідно копії Акта про неможливість проведення перевірки від 28 листопада 2022 року № 104213-01-09-02/31730017 слідує, що відповідно до наказу ГУ ДПС у Львівській області від 17 листопада 2022 року № 2971-ПП та направлень на перевірку від 17 листопада 2022 року № 9796 та № 9797 посадовими особами ГУ ДПС у Львівській області з метою посилення контролю за виробництвом та обігом пального і запобігання порушень у сфері оптової та роздрібної торгівлі пальним ТОВ «ЕС-ОЙЛ» здійснено виїзд 24 листопада 2022 року за адресою: м. Львів, вул. Опришківська, буд. 3, кв. 308. За результатами виїзду за вищевказаною адресою встановлено факт відсутності суб`єкта господарювання (посадових осіб) за місцезнаходженням ТОВ «ЕС-ОЙЛ».
Будь-які інші докази, які б підтверджували факт відсутності ТОВ «ЕС-ОЙЛ» за зазначеною адресою (свідчення мешканців будинку, фотофіксація відсутності Товариства чи офісу тощо) до акту не додано як і не було надано таких доказів відповідачем суду під час розгляду цієї справи.
Єдиною підставою для прийняття спірного розпорядження, яким анульовано ліцензію позивача на право оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі, є Акт про неможливість проведення перевірки від 28 листопада 2022 року № 104213-01-09-02/31730017.
Відтак, зазначення в Акті про неможливість проведення перевірки від 28 листопада 2022 року № 104213-01-09-02/31730017 інформації про відсутність платника податків за місцезнаходженням, не є належним доказом відсутності ТОВ «ЕС-ОЙЛ» за адресою місцезнаходження: Україна, 79024, Львівська область, м. Львів, Личаківський район, вул. Опришківська, буд. 3, кв. 308, яку вказано у ліцензії від 16 березня 2021 року, реєстраційний номер 990614202100111, та жодним чином не може слугувати підставою для анулювання ліцензії на підставі статті 15 Закону № 481/95-ВР, оскільки відповідачем належними та допустимими доказами не доведено факту відсутності позивача за місцезнаходженням.
В Електронний кабінет позивача надійшли два Витяги з розпорядження Головного управління ДПС у Львівській області від 15 грудня 2022 року № 867-РЛ «Про анулювання ліцензій», в яких зазначено дві різні підстави для анулювання ліцензії ТОВ «ЕС-ОЙЛ», реєстраційний номер 990614202100111, а саме:
1) у зв`язку з несплатою чергового платежу за ліцензію протягом 30 днів від моменту призупинення ліцензії (норма діє до 31.12.2021);
2) у зв`язку із встановленням факту відсутності суб`єкта господарювання за місцезнаходженням та/або за місцезнаходженням провадження діяльності, які зазначені у виданій ліцензії.
Згідно з платіжним дорученням № 269 від 08 лютого 2022 року ТОВ «ЕС-ОЙЛ» сплатило черговий платіж за ліцензію, реєстраційний номер 990614202100111, у сумі 10000,00 грн і вказана обставина не заперечується відповідачем.
На переконання суду, допущена контролюючим органом помилка в частині зазначення щодо однієї і тієї ж ліцензії двох різних підстав для її анулювання, при тому, що перша з підстав відсутня, призвела у випадку з позивачем до порушення принципу «належного урядування».
Таким чином, допущена контролюючим органом помилка, про яку зазначено вище, хоч і в подальшому виправлена ним, проте призвела до ситуації, за якої позивач, який належно дотримався покладеного на нього обов`язку в частині внесення плати за ліцензію, не міг достеменно зрозуміти, у чому саме полягає допущене ним порушення, наслідком якого є анулювання виданої йому ліцензії.
Відтак відповідачем не дотримано приписи частини 2 статті 2 КАС України, а тому розпорядження Головного управління ДПС у Львівській області № 867-РЛ від 15 грудня 2022 року про анулювання ліцензії на право оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі, реєстраційний номер 990614202100111, виданої Товариству з обмеженою відповідальністю «ЕС-ОЙЛ», є протиправним та підлягає скасуванню.
Щодо позовної вимоги про зобов`язання Головного управління ДПС у Львівській області видалити з Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним інформацію щодо анулювання ТОВ «ЕС-ОЙЛ» ліцензії на право оптової торгівлі пальним за відсутності місць оптової торгівлі (реєстраційний номер 990614202100111, терміном дії з 16 березня 2021 року по 16 березня 2026 року) та поновити інформацію (внести відомості) Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним про ліцензію на право оптової торгівлі пальним за № 990614202100111 суд зазначає таке.
Порядок ведення Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 19 червня 2019 року № 545 (далі Порядок № 545).
Цей Порядок визначає процедуру створення та ведення Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним (далі - Єдиний реєстр ліцензіатів та місць обігу пального) (абзац перший пункту 1 Порядку № 545).
Абзацом другим пункту 1 Порядку № 545 визначено, що Єдиним реєстром ліцензіатів та місць обігу пального є електронна база даних, яка містить інформацію про суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місця виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним у розрізі суб`єктів господарювання, які провадять діяльність на таких місцях на підставі виданих ліцензій.
Згідно з пунктом 2 Порядку № 545 Єдиний реєстр ліцензіатів та місць обігу пального формується та ведеться ДФС та її територіальними органами в електронній формі на підставі відомостей, зазначених у документах, які подаються суб`єктами господарювання для отримання ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним відповідно до статей 3 і 15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального».
Відповідно до пункту 3 Порядку № 545 до Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального вносяться такі відомості:
для юридичних осіб - найменування та код згідно з ЄДРПОУ;
адреса місця виробництва, зберігання, оптової, роздрібної торгівлі пальним (область, район, населений пункт, код згідно з Класифікатором об`єктів адміністративно-територіального устрою України (КОАТУУ), вулиця, номер будинку/офісу);
дата видачі/зупинення/анулювання та строк дії ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової, роздрібної торгівлі пальним.
Пунктами 4-7 Порядку № 545 встановлено, що підставою для включення суб`єкта господарювання до Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального є рішення ДФС та її територіальних органів про видачу ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним.
Зміни до Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального вносяться на підставі відомостей, зазначених у документах, які подаються суб`єктами господарювання для внесення змін до відомостей, зазначених у виданій суб`єкту господарювання ліцензії.
Підставою для виключення суб`єкта господарювання з Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального є рішення про анулювання ліцензії, прийняте ДФС та її територіальними органами відповідно до статей 3 і 15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального».
Інформація про суб`єкта господарювання вноситься до Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального не пізніше робочого дня, наступного за днем видачі/зупинення/анулювання ліцензії або внесення змін до ліцензії.
Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Узагальнюючи наведене, суд апеляційної інстанції переконаний, що судом першої інстанції надано належну оцінку наявним у справі доказам, а їх достатня кількість та взаємний зв`язок у сукупності дали змогу суду першої інстанції зробити вірний висновок про наявність підстав для задоволення адміністративного позову.
Разом з тим, 24.08.2023 року на адресу Восьмого апеляційного адміністративного суду надійшло клопотання відповідача за вх.№К-34476/233 про повернення надміру сплачених коштів судового збору.
Відповідно до п.1 ч.1 ст.7 Закону України «Про судовий збір» сплачена сума судового збору повертається за клопотанням особи, яка його сплатила за ухвалою суду в разі: зменшення розміру позовних вимог або внесення судового збору в більшому розмірі, ніж встановлено законом.
Отже, розмір судового збору за подання апеляційної скарги становить 3721 грн 50 коп. (2481*1.5% = 3721,50).
Проте, Головним управлінням Державної податкової служби у Львівській області при поданні апеляційної скарги сплачено судовий збір в сумі 5954,40 грн.
Таким чином, Головним управлінням Державної податкової служби у Львівській області надмірно сплачений судовий збір на суму 2232,90 грн. (5954,40-3721,50=2232,90).
Враховуючи викладене, колегія суддів не вбачає підстав для скасування рішення суду першої інстанції.
З наведеного вбачається, що доводи апеляційної скарги являються безпідставними та необґрунтованими та не спростовують висновків суду першої інстанції, правова оцінка доказів дана вірно, а відтак у задоволенні апеляційної скарги слід відмовити.
Керуючись ст. ст. 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, колегія суддів,-
ПОСТАНОВИЛА:
Апеляційну скаргу Головного управління Державної податкової служби у Львівській області залишити без задоволення, а рішення Львівського окружного адміністративного суду від 05.06.2023 року у справі №380/18884/22 без змін.
Повернути Головному управління Державної податкової служби у Львівській області (ЄДРПОУ 43968090) зайво сплачений судовий збір у розмірі 2232,90 грн. за наступними реквізитами:
Отримувач коштів: Головне управління ДПС у Львівській області
ЄДРПОУ: 43968090
Банк отримувача: Держказначейська служба України, м. Київ
Рахунок отримувача: UA878201720343100001000183123.
Постанова набирає законної сили з моменту прийняття.
На Постанову протягом тридцяти днів з моменту набрання нею законної сили може бути подана касаційна скарга безпосередньо до суду касаційної інстанції.
Головуючий суддя В. З. Улицький судді С. М. Кузьмич З. М. Матковська
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.10.2023 |
Оприлюднено | 19.10.2023 |
Номер документу | 114236886 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них дозвільної системи, нагляду (контролю), реалізації держ-ї регуляторної політики у сфері госп-ї д-ті; ліцензування видів господарської д-ті; розроблення і застосування національних стандар., технічних регламентів та процедур оцінки відповідності |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Улицький Василь Зіновійович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Улицький Василь Зіновійович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Улицький Василь Зіновійович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Улицький Василь Зіновійович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Улицький Василь Зіновійович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Клименко Оксана Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні