Ухвала
від 17.10.2023 по справі 340/1132/23
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про витребування доказів

17 жовтня 2023 року м. Кропивницький Справа № 340/1132/23

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі судді Черниш О.А.,

розглядаючи за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу

позивач: товариство з обмеженою відповідальністю "Вересень плюс" (25014, м. Кропивницький, вул. Перша Виставкова, 37-Е, код ЄДРПОУ 31774943)

відповідач: Східне Міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками податків (49600, м. Дніпро, вул. Олександра Поля, 57, код ЄДРПОУ 43968079)

про скасування податкових повідомлень - рішень, -

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Вересень плюс", через представника Самаріна А.С., за допомогою підсистеми "Електронний суд", звернулося до суду з адміністративним позовом до Східного Міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків, в якому просить скасувати податкові повідомлення - рішення:

- форми "ПС" №361/32-00-07-01-03-29 від 06.12.2022 року, яким до нього застосовано штраф у розмірі 1 020 грн.,

- форми "С" №179/32-00-07-08-20 від 02.03.2023 року, яким до нього застосовано фінансову санкцію в розмірі 5 100 грн.

Ухвалою судді від 17.03.2023 року відкрито провадження в адміністративній справі та вирішено розглядати її за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Представник відповідача подав відзив на позовну заяву із запереченнями проти позову, у відзиві заявив клопотання про розгляд справи у загальному позовному провадженні із викликом сторін.

Вирішуючи вказане клопотання, суд виходить з того, що частинами 2, 3, 5 статті 12 КАС України передбачено, що спрощене позовне провадження призначене для розгляду справ незначної складності та інших справ, для яких пріоритетним є швидке вирішення справи. Загальне позовне провадження призначене для розгляду справ, які через складність або інші обставини недоцільно розглядати у спрощеному позовному провадженні. Умови, за яких суд має право розглядати справи у загальному або спрощеному позовному провадженні, визначаються цим Кодексом.

За визначенням, наведеним у пункті 20 частини 1 статті 4 КАС України, адміністративна справа незначної складності (малозначна справа) - адміністративна справа, у якій характер спірних правовідносин, предмет доказування та склад учасників тощо не вимагають проведення підготовчого провадження та (або) судового засідання для повного та всебічного встановлення її обставин.

Згідно з частинами 2, 3 статті 257 КАС України за правилами спрощеного позовного провадження може бути розглянута будь-яка справа, віднесена до юрисдикції адміністративного суду, за винятком справ, зазначених у частині четвертій цієї статті.

При вирішенні питання про розгляд справи за правилами спрощеного або загального позовного провадження суд враховує: 1) значення справи для сторін; 2) обраний позивачем спосіб захисту; 3) категорію та складність справи; 4) обсяг та характер доказів у справі, в тому числі чи потрібно у справі призначати експертизу, викликати свідків тощо; 5) кількість сторін та інших учасників справи; 6) чи становить розгляд справи значний суспільний інтерес; 7) думку сторін щодо необхідності розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження.

Відповідно до частини 4 статті 257 КАС України за правилами спрощеного позовного провадження не можуть бути розглянуті справи у спорах: 1) щодо оскарження нормативно-правових актів, за винятком випадків, визначених цим Кодексом; 2) щодо оскарження рішень, дій та бездіяльності суб`єкта владних повноважень, якщо позивачем також заявлено вимоги про відшкодування шкоди, заподіяної такими рішеннями, діями чи бездіяльністю, у сумі, що перевищує п`ятсот розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб; 3) про примусове відчуження земельної ділянки, інших об`єктів нерухомого майна, що на ній розміщені, з мотивів суспільної необхідності; 4) щодо оскарження рішення суб`єкта владних повноважень, на підставі якого ним може бути заявлено вимогу про стягнення грошових коштів у сумі, що перевищує п`ятсот розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Вказана справа, з огляду на предмет спору у ній, не відноситься до переліку справ, які підлягають розгляду виключно за правилами загального позовного провадження, є справою незначної складності (п.6 ч.6 ст.12 КАС України), а тому при відкритті провадження суд вирішив розглядати її за правилами спрощеного позовного провадження.

Суд не вбачає підстав для розгляду даної справи за правилами загального позовного провадження, зокрема проведення у ній підготовчого провадження, та продовжує розгляд справи у спрощеному позовному провадженні.

У ході судового розгляду справи суд прийшов до висновку про недостатність наданих доказів та необхідність їх витребування, у тому числі від осіб, які не учасниками справи.

Згідно з частиною 4 статті 9 КАС України суд вживає визначені законом заходи, необхідні для з`ясування всіх обставин у справі, у тому числі щодо виявлення та витребування доказів з власної ініціативи.

Статтею 77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. Суб`єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі.

Відповідно до статті 80 КАС України про витребування доказів за власною ініціативою або за клопотанням учасника справи, або про відмову у витребуванні доказів суд постановляє ухвалу.

Будь-яка особа, у якої знаходиться доказ, повинна видати його на вимогу суду.

Особи, які не мають можливості подати доказ, який витребовує суд, або не мають можливості подати такий доказ у встановлені строки, зобов`язані повідомити про це суд із зазначенням причин протягом п`яти днів з дня вручення ухвали.

У випадку неповідомлення суду про неможливість подати докази, витребувані судом, а також за неподання таких доказів без поважних причин, суд застосовує до відповідної особи заходи процесуального примусу, визначені цим Кодексом.

Керуючись статтями 9, 77, 79, 80, 248, 256, 260 - 262 КАС України, суд -

У Х В А Л И В :

1. Залишити без задоволення заяву представника відповідача про розгляд справи за правилами загального позовного провадження та продовжити її розгляд в порядку спрощеного позовного провадження.

2. Зобов`язати позивача надати до суду:

- копії ліцензій на роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами, видані на господарські одиниці - магазини "Файномаркет" №198, №200, №210 (описані в акті фактичної перевірки №6771/23-00-09-01-16/31774943 від 17.11.2022 року),

- копії реєстраційних посвідчень на РРО, які зареєстровані на господарські одиниці - магазини "Файномаркет" №198, №200, №210 (описані в акті фактичної перевірки №6771/23-00-09-01-16/31774943 від 17.11.2022 року),

- докази на підтвердження доводів позову про те, що з 17.08.2022 року на вказаних РРО запрограмоване найменування кожного підакцизного товару із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД,

- копію заперечення на акт фактичної перевірки №6771/23-00-09-01-16/31774943 від 17.11.2022 року та докази його направлення до контролюючого органу,

- копію скарги, поданої до ДПС України в порядку адміністративного оскарження податкових повідомлень-рішень від 06.12.2022 року,

- копії чеків №50 від 01.08.2022 року, №67 від 02.08.2022 року, №141 від 03.08.2022 року (магазин "Файномаркет" №210),

- копії чеків №4 від 01.08.2022 року, №30 від 02.08.2022 року, №177 від 03.08.2022 року (магазин "Файномаркет" №198),

- копії чеків №24 від 01.08.2022 року, №207 від 02.08.2022 року, №95 від 05.08.2022 року (магазин "Файномаркет" №200).

3. Зобов`язати відповідача подати до суду:

-письмові пояснення щодо того, які територіальні органи ДПС здійснюють облік платника податків ТОВ "Вересень Плюс" у 2022 2023 роках,

- письмові пояснення щодо наявності у Східного Міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків повноважень на прийняття податкових повідомлень-рішень щодо ТОВ "Вересень Плюс",

- письмові пояснення щодо причин неврахування при прийнятті податкових повідомлень-рішень від 06.12.2022 року заперечень ТОВ "Вересень Плюс" до акту фактичної перевірки №6771/23-00-09-01-16/31774943 від 17.11.2022 року,

- письмові пояснення щодо того, з якого часу та на якій підставі запроваджено обов`язок суб`єктів господарювання проводити розрахункові операції через реєстратори розрахункових операцій для підакцизних товарів з використанням режиму програмування із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД,

- письмові пояснення щодо того, з якого часу та на якій підставі передбачена відповідальність суб`єктів господарювання у вигляді фінансових санкцій за проведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій без використання режиму програмування найменування кожного підакцизного товару із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД.

4. Зобов`язати Головне управління ДПС у Черкаській області подати до суду:

- копії реєстраційних посвідчень на РРО, які зареєстровані на господарські одиниці - магазини "Файномаркет"№198, №200, №210,

- направлення на перевірку, видані на підставі наказу ГУ ДПС у Черкаській області №1782-п від 07.11.20232 року "Про проведення фактичної перевірки",

- докази вручення ТОВ "Вересень Плюс" наказу та направлень на проведення фактичної перевірки,

-докази вручення ТОВ "Вересень Плюс" акту фактичної перевірки №6771/23-00-09-01-16/31774943 від 17.11.2022 року,

- заперечення ТОВ "Вересень Плюс", подані на цей акт фактичної перевірки,

- висновок комісії ГУ ДПС у Черкаській області про результати розгляду заперечень, докази повідомлення ТОВ "Вересень Плюс" про час та місце розгляду заперечень,

- докази направлення/вручення платнику під час фактичної перевірки запиту/запитів про надання документів,

- акт/акти про ненадання платником документів на перевірку,

- докази направлення акту фактичної перевірки №6771/23-00-09-01-16/31774943 від 17.11.2022 року до Східного Міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків,

- докази на підтвердження висновків акту фактичної перевірки №6771/23-00-09-01-16/31774943 від 17.11.2022 року про вчинене ТОВ "Вересень Плюс" порушення, відповідальність за яке передбачена пунктом 7 статті 17 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" (обов`язкова звітність про використання РРО, почекова інформація тощо); пояснення, коли саме вчинене це порушення.

5. Витребувані докази направити до суду не пізніше 15 днів від дня отримання цієї ухвали.

6. Копію ухвали направити особам, зазначеним у ній, для виконання.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та оскарженню не підлягає.

Суддя Кіровоградського окружного

адміністративного суду О.А. ЧЕРНИШ

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.10.2023
Оприлюднено20.10.2023
Номер документу114264778
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних)

Судовий реєстр по справі —340/1132/23

Ухвала від 20.01.2025

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Постанова від 05.12.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Баранник Н.П.

Постанова від 05.12.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Баранник Н.П.

Ухвала від 02.10.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Баранник Н.П.

Ухвала від 02.10.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Баранник Н.П.

Ухвала від 23.07.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Баранник Н.П.

Рішення від 21.06.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. ЧЕРНИШ

Ухвала від 17.06.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. ЧЕРНИШ

Рішення від 06.06.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. ЧЕРНИШ

Ухвала від 17.10.2023

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. ЧЕРНИШ

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні