Рішення
від 17.10.2023 по справі 480/782/21
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

17 жовтня 2023 року Справа № 480/782/21

Сумський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Савицької Н.В.,

за участю секретаря судового засідання - Клещенка О.М.,

представника позивача - Садикова В.В.,

представника відповідача та третьої особи - Мельник І.М.

представника третьої особи - Гриценко В.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Суми в порядку загального позовного провадження адміністративну справу № 480/782/21 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Культурно-діловий центр" до Виконавчого комітету Сумської міської ради, треті особи: КП "Міськводоканал" Сумської міської ради, Департамент інфраструктури міста Сумської міської ради про визнання протиправним та нечинним рішення з моменту його прийняття,-

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Культурно-діловий центр" звернулося до Сумського окружного адміністративного суду з позовом до Виконавчого комітету Сумської міської ради про визнання протиправним та нечинним рішення від 15.01.2019 №4 "Про затвердження Правил приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення міста Суми" з моменту його прийняття.

В обгрунтування позовних вимог зазначає, що ТОВ "Культурно-діловий центр" є споживачем послуг, яке надає третя особа Комунальне підприємство Міськводоканал СМР, на підставі Договору № 2889 про надання послуг з централізованого постачання холодної води та водовідведення від 01.04.2019. Відповідно пункту 4.2.15 Договору № 2889 споживач зобов`язаний дотримуватися встановлених кількісних та якісних показників стічних вод на каналізаційних випусках. Оплачувати рахунки за скид січних вод з понаднормативним забрудненням при порушенні встановлених допустимих концентрацій забруднюючих речовин у концентрації, визначеної місцевими правилами приймання стічних вод. Правила приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення міста Суми затверджені рішенням Виконавчого комітету Сумської міської ради від 15.01.2019 № 4. На думку позивача, вказане рішення порушує майнові права та охоронювані законом всіх суб`єктів господарювання міста Суми, у тому числі позивача, ставлячи їх наперед у невигідне становище відносно виробника послуг та покладаючи на суб`єктів господарювання непередбачуваний додатковий майновий тягар. Зокрема, зауважує, що відповідно до ст. 36 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" від 11.09.2003 № 1160-IV (далі Закон №1160-IV) регуляторний акт не може бути прийнятий або схвалений уповноваженим на це органом чи посадовою особою місцевого самоврядування, якщо наявна хоча б одна з таких обставин: відсутній аналіз регуляторного впливу; проект регуляторного акту не був оприлюднений.

Посилаючись на недотримання відповідачем процедур, передбачених Законом України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" при прийнятті регуляторного акту, просить визнати протиправним та нечинним рішення від 15.01.2019 №4 "Про затвердження Правил приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення міста Суми" з моменту його прийняття.

Ухвалою суду від 29.01.2021 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, ухвалено розгляд справи проводити за правилами загального позовного провадження, призначено підготовче засідання.

У відзиві на позовну заяву, відповідач, заперечуючи проти задоволення позову, зазначає, що позивач у позовній заяві не вказує які саме права, свободи та інтереси порушено та в чому полягає необхідність прийняття рішення про визнання протиправним та нечинним рішення виконавчого комітету Сумської міської ради від 15.01.2019 № 4 «Про затвердження Правил приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення м. Суми». На думку відповідача, оскаржуване рішення відповідає вимогам чинного законодавства.

КП "Міськводоканал" Сумської міської ради подало до суду письмові пояснення, згідно яких підприємство заперечує проти позову, оскільки рішення виконавчого комітету Сумської міської ради від 15.01.2019 № 4 «Про затвердження Правил приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення м. Суми» є законним та обгрунтованим.

Протокольною ухвалою від 28.04.2021 суд закрив підготовче провадження, справа призначена до розгляду по суті.

Ухвалою Сумського окружного адміністративного суду від 27.07.2021 закрито провадження у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Культурно-діловий центр" до Виконавчого комітету Сумської міської ради, треті особи: КП "Міськводоканал" Сумської міської ради, Департамент інфраструктури міста Сумської міської ради про визнання протиправним та нечинним рішення.

Постановою Другого апеляційного адміністративного суду від 20.03.2023 ухвалу Сумського окружного адміністративного суду від 27 липня 2021 року по справі №480/782/21 скасовано, а справу направлено до суду першої інстанції для продовження розгляду.

31.08.2023 справа надійшла до Сумського окружного адміністративного суду, автоматизованою системою документообігу суду справа розподілена судді Савицькій Н.В.

Ухвалою Сумського окружного адміністративного суду від 06.09.2023 прийнято справу № 480/782/21 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Культурно-діловий центр" до Виконавчого комітету Сумської міської ради про визнання протиправним та нечинним рішення до провадження. Розгляд справи ухвалено проводити в порядку загального позовного провадження з проведенням підготовчого судового засідання.

Відповідно до ч. 4 ст. 264 КАС України зобов`язано виконавчий комітет Сумської міської ради опублікувати оголошення про відкриття провадження в адміністративній справі щодо оскарження нормативно-правового акта у виданні, в якому цей акт був або мав бути офіційно оприлюднений.

Ухвалою суду від 05.10.2023 закрито підготовче провадження у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Культурно-діловий центр" до Виконавчого комітету Сумської міської ради, треті особи: КП "Міськводоканал" Сумської міської ради, Департамент інфраструктури міста Сумської міської ради про визнання протиправним та нечинним рішення. Призначено справу до судового розгляду по суті у відкритому судовому засіданні на 17.10.2023.

У судовому засіданні під час розгляду справи по суті представник позивача підтримав позовні вимоги з підстав, зазначених у позовній заяві та додаткових поясненнях по справі. Наполягав на тому, що оскаржуваний регуляторний акт є протиправним через недотримання відповідачем процедур, передбачених Законом України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" щодо підготовки належного та достовірного аналізу регуляторного впливу акту з дотриманням вимог Методики проведення аналізу впливу регуляторного акту, затвердженої постановою КМУ від 11.03.2004 №308.

Представник відповідача та Департамента інфраструктури міста Сумської міської ради, заперечуючи проти задоволення позову, зауважила, що повідомлення про оприлюднення проекту оскарженого рішення, проект рішення та відповідний аналіз регуляторного впливу були оприлюднені у встановленому законом порядку і всі зацікавлені особи мали можливість направити розробнику свої зауваження і пропозиції. При цьому, позивач не звертався до Виконкому СМР з пропозиціями про внесення змін чи доповнень ні під час прийняття рішення, ні в послідуючому після прийняття рішення.

Представник третьої особи - КП "Міськводоканал" СМР у судовому засіданні заперечували проти задоволення позову. Зокрема, пояснила суду, що відповідач, здійснюючи управління об`єктом житлово-комунального господарства, що перебуває у комунальній власності територіальної громади м.Суми, забезпечення його належного утримання та ефективної експлуатації, з метою належного контролю за додержанням природоохоронного законодавства та упорядкування скиду стічних вод від промислових підприємств і організацій міста в міську каналізаційну систему водовідведення, рішенням від 15.01.2019 №4 затвердив «Правила приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення м. Суми», виходячи з технічних можливостей міської каналізаційної мережі та існуючого комплексу очисних споруд, з дотриманням вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності». Повідомлення про оприлюднення проекту регуляторного акту, проект регуляторного акту та відповідний аналіз регуляторного впливу оприлюднені шляхом опублікування в друкованих засобах масової інформації та шляхом розміщення на офіційній сторінці розробника регуляторного акта в мережі Інтернет, тобто були оприлюднені у встановленому законом порядку, і всі зацікавлені фізичні та юридичні особи, їх об`єднання мали можливість направити розробнику свої зауваження і пропозиції. У даному ж випадку, позивач таким правом не скористався.

Суд, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи і подані заяви по суті справи, оцінивши подані учасниками справи докази та встановивши всі фактичні обставини справи, відмовляє у задоволенні позову, з огляду на наступне.

Під час розгляду справи судом встановлено, що між ТОВ ""Культурно-діловий центр"" та КП "Міськводоканал" СМР було укладено договір №2889 від 01.04.2019 про надання послуг з централізованого постачання холодної води та водовідведення.

02.02.2018 набув чинності наказ Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України (далі - Мінрегіон) від 01.12.2017 № 316 "Про затвердження Правил приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення та Порядку визначення розміру плати, що справляється за понаднормативні скиди стічних вод до систем централізованого водовідведення". Дані Правила поширюються на суб`єктів господарювання, які надають послуги з централізованого водовідведення (відведення та/або очищення стічних вод), на юридичних осіб незалежно від форм власності та відомчої належності, фізичних осіб - підприємців, фізичних осіб, які провадять незалежну професійну діяльність і взяті на облік як самозайняті особи у контролюючих органах згідно з Податковим Кодексом України, які скидають стічні води до систем централізованого водовідведення або безпосередньо у каналізаційні очисні споруди.

Згідно з п. 4 Загальних положень Правил приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення, затверджених наказом Мінрегіону від 01.12.2017 № 316, на підставі цих Правил виробник розробляє місцеві Правила приймання, в яких враховує місцеві особливості приймання та очищення стічних вод, а також визначає ДК забруднюючих речовин, що можуть скидати до системи централізованого водовідведення. Місцеві правила приймання затверджуються органами місцевого самоврядування та є обов`язковими для виробників та споживачів.

Відповідно до ч.12 ст. 59 Закону України "Про місцеве самоврядування" акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування, які відповідно до закону є регуляторними актами, розглядаються, приймаються та оприлюднюються у порядку, встановленому Законом України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" №1160-IV.

Відповідно до ст.1 Закону №1160-IV "регуляторний акт" - це:

- прийнятий уповноваженим регуляторним органом нормативно-правовий акт, який або окремі положення якого спрямовані на правове регулювання господарських відносин, а також адміністративних відносин між регуляторними органами або іншими органами державної влади та суб`єктами господарювання;

- прийнятий уповноваженим регуляторним органом інший офіційний письмовий документ, який встановлює, змінює чи скасовує норми права, застосовується неодноразово та щодо невизначеного кола осіб і який або окремі положення якого спрямовані на правове регулювання господарських відносин, а також адміністративних відносин між регуляторними органами або іншими органами державної влади та суб`єктами господарювання, незалежно від того, чи вважається цей документ відповідно до закону, що регулює відносини у певній сфері, нормативно-правовим актом.

Таким чином, місцеві Правила приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення міста Суми, затверджені рішенням Виконавчого комітету СМР від 15.01.2019 року № 4, є регуляторним актом, оскільки встановлюють певні норми права, застосовуються неодноразово до широкого кола осіб та спрямовані на правове регулювання господарських відносин.

Згідно ст. 7 Закону № 1160-IV регуляторні органи затверджують плани діяльності з підготовки ними проектів регуляторних актів на наступний календарний рік не пізніше 15 грудня поточного року, якщо інше не встановлено законом.

Так, рішенням Виконкому СМР від 22.11.2017 № 629 затверджено "План діяльності з підготовки проектів регуляторних актів виконавчих органів Сумської міської ради на 2018 рік".

Відповідно до ч. 4 ст.7 Закону № 1160-IV, якщо регуляторний орган готує або розглядає проект регуляторного акта, який не внесений до затвердженого цим регуляторним органом плану діяльності з підготовки проектів регуляторних актів, цей орган повинен внести відповідні зміни до плану не пізніше десяти робочих днів з дня початку підготовки цього проекту або з дня внесення проекту на розгляд до цього регуляторного органу, але не пізніше дня оприлюднення цього проекту.

15.05.2018 Виконкомом СМР прийнято рішення № 245 "Про внесення змін до рішення виконавчого комітету Сумської міської ради від 22.11.2017 № 629 "Про план діяльності з підготовки проектів регуляторних актів виконавчих органів Сумської міської ради на 2018 рік", яким внесено зміни в додаток до рішення від 22.11.2017 № 629 та доповнено його пунктом 7 - проект рішення "Про затвердження Правил приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення міста Суми", прийняття якого спрямовано на врегулювання відносин із суб`єктами господарювання у сфері охорони навколишнього природного середовища. Строк підготовки проекту - ІІ-ІІІ квартал. Відповідальними за розробку проекту призначено Департамент інфраструктури міста Сумської міської ради та КП "Міськводоканал" СМР. Рішення від 15.05.2018 № 245 оприлюднено на сайті Сумської міської ради та в Офіційному віснику Сумської міської ради від 23.05.2018 № 168.

13.11.2018 Виконкомом СМР прийнято рішення № 577 "Про внесення змін до рішення виконавчого комітету Сумської міської ради від 22.11.2017 № 629 "Про план діяльності з підготовки проектів регуляторних актів виконавчих органів Сумської міської ради на 2018 рік", яким внесено зміни в додаток до рішення від 22.11.2017 № 629 та змінено строк підготовки проекту рішення "Про затвердження Правил приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення міста Суми" з III кварталу на IV квартал. Відповідальними за розробку проекту призначено Департамент інфраструктури міста Сумської міської ради та КП "Міськводоканал" СМР. Рішення від 13.11.2018 р. № 577 оприлюднено на сайті Сумської міської ради та в Офіційному віснику Сумської міської ради від 19.11.2018 №186.

На виконання вимог Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" від 25.06.1991 № 1264-ХІІ із змінами, Закону України "Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення" від 10.01.2002 № 2918-ІІІ, із змінами, наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 01.12.2017 №316 "Про затвердження Правил приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення та Порядку визначення розміру плати, що справляється за понаднормативні скиди стічних вод до систем централізованого водовідведення", було розроблено Правила приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення м.Суми, які враховують місцеві особливості приймання і очищення стічних вод споживачів та визначає ДК забруднюючих речовин, що можуть скидатися до систем централізованого водовідведення міста, підготовлено аналіз регуляторного впливу, проект рішення Виконкому СМР "Про затвердження Правил приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення м. Суми" та повідомлення про оприлюднення регуляторного акта.

Необхідно зазначити, що Законом № 1160-IV не встановлено обов`язку для виконавчих комітетів відповідних рад подавати проекти регуляторних актів до уповноваженого органу для підготовки пропозицій щодо удосконалення цих проектів регуляторних актів відповідно до принципів державної регуляторної політики.

Листом від 20.11.2018 № 22/7912 КП "Міськводоканал" СМР подавало Проект рішення Виконкому СМР "Про затвердження Правил приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення м. Суми", Правила приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення м. Суми та Аналіз регуляторного впливу проекту рішення на погодження Департаменту фінансів, економіки та інвестицій Сумської міської ради, який за результатами перевірки порушень не виявив, що слідує з копії листа від 22.11.2018 №4399/04.03.06-06.

Крім того, проект Правил приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення м. Суми, рішення та Аналіз було погоджено з Сумським обласним територіальним відділенням Антимонопольного комітету України, яке листом від 28.11.2018 №02-03/1691 повідомило про погодження проекту як такого, що не суперечить законодавству про захист економічної конкуренції.

Згідно з ч.ч. 1, 2, 5, 6 ст. 8 Закону № 1160-ІV стосовно кожного проекту регуляторного акта його розробником готується аналіз регуляторного впливу. Аналіз регуляторного впливу готується до оприлюднення проекту регуляторного акта з метою одержання зауважень та пропозицій.

Методика підготовки аналізу регуляторного впливу для застосування Національним банком України затверджується спільно Кабінетом Міністрів України та Національним банком України, а методика підготовки аналізу регуляторного впливу для застосування іншими розробниками проектів регуляторних актів - Кабінетом Міністрів України. Методика підготовки аналізу регуляторного впливу є обов`язковою для застосування розробниками проектів регуляторних актів.

Аналіз регуляторного впливу підписується розробником проекту регуляторного акта, а в разі якщо розробником проекту є регуляторний орган, інший орган, установа чи організація - керівником цього органу, установи чи організації.

На виконання вказаних вимог Закону № 1160-ІV розробниками - Департаментом інфраструктури міста Сумської міської ради та КП "Міськводоканал" СМР було підготовлено Аналіз регуляторного впливу проекту рішення виконавчого комітету Сумської міської ради "Про затвердження Правил приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення м. Суми" (далі - Аналіз) згідно з вимогами Методики проведення аналізу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308 (зі змінами). Аналіз визначає організаційно-правові основи реалізації даного проекту рішення як регуляторного акту. Аналіз підписано керівниками розробників.

Згідно з ч. 1, 4 ст. 9 Закону № 1160-ІV кожен проект регуляторного акта оприлюднюється з метою одержання зауважень і пропозицій від фізичних та юридичних осіб, їх об`єднань. Проект регуляторного акта разом із відповідним аналізом регуляторного впливу оприлюднюється у спосіб, передбачений статтею 13 цього Закону, не пізніше п`яти робочих днів з дня оприлюднення повідомлення про оприлюднення цього проекту регуляторного акта.

Усі зауваження і пропозиції щодо проекту регуляторного акта та відповідного аналізу регуляторного впливу, одержані протягом встановленого строку, підлягають обов`язковому розгляду розробником цього проекту. За результатами цього розгляду розробник проекту регуляторного акта повністю чи частково враховує одержані зауваження і пропозиції або мотивовано їх відхиляє.

Таким чином, на виконання вимог Закону № 1160-ІV, проект регуляторного акта разом із відповідним аналізом регуляторного впливу було оприлюднено одночасно з повідомленням про оприлюднення цього проекту регуляторного акта в офіційному друкованому засобі - Офіційному віснику Сумської міської ради від 03.12.2018 № 187 та на сайтах Сумської міської ради, Департаменту інфраструктури Сумської міської ради та КП "Міськводоканал" Сумської міської ради.

Як зауважила в судовому засіданні представник третьої особи - КП "Міськводоканал" СМР, протягом місяця від мешканців міста приймалися зауваження та пропозиції до вищезгаданого регуляторного акту. Всі зауваження та пропозиції, що надходили, були розглянуті розробниками, деякі з них були враховані, деякі обґрунтовано відхилені. Тобто всі зацікавлені особи мали можливість висловитись з приводу нового нормативно-правового акта. У той же час, позивач чи його уповноважений представник із відповідними зауваженнями та пропозиціями не зверталися.

15.01.2019 на засіданні Виконкому СМР було прийняте рішення №4 "Про затвердження Правил приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення м.Суми".

Судом також встановлено, що рішенням Сумської міської ради від 30.06.2021 № 1232-МР було скасовано рішення виконавчого комітету Сумської міської ради Про затвердження Правил приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення міста Суми № 4 від 15.01.2019, у зв`язку з чим провадження у даній справі ухвалою суду від 27.07.2021 було закрито. Проте, постановою Другого апеляційного адміністративного суду від 13.02.2023 визнано протиправним та скасовано рішення Сумської міської ради від 30.06.2021 № 1232-МР Про часткове скасування рішення виконавчого комітету Сумської міської ради Про затвердження Правил приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення міста Суми № 4 від 15.01.2019.

Відтак, на час розгляду даної справи оскаржуване рішення виконавчого комітету Сумської міської ради Про затвердження Правил приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення міста Суми № 4 від 15.01.2019 є чинним.

За приписами ч. 5 ст. 12 Закону № 1160-ІV регуляторні акти, прийняті органами та посадовими особами місцевого самоврядування, офіційно оприлюднюються в друкованих засобах масової інформації відповідних рад, а у разі їх відсутності - у місцевих друкованих засобах масової інформації, визначених цими органами та посадовими особами, не пізніш як у десятиденний строк після їх прийняття та підписання.

Офіційним друкованим засобом масової інформації Сумської міської ради є Офіційний вісник Сумської міської ради.

Рішення виконкому СМР від 15.01.2019 № 4 "Про затвердження Правил приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення м. Суми" набрало чинності з дня його офіційного оприлюднення в Офіційному віснику Сумської міської ради № 1 від 21.01.2019.

Крім того, Рішення виконкому СМР від 15.01.2019 № 4 та Правила приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення м. Суми, з додатками було оприлюднено на сайті Сумської міської ради та є у вільному доступі, що не заперечувалося сторонами.

Відповідно до статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Натомість, позивачем не наведено жодних належних і допустимих в розумінні ст. 73-74 Кодексу адміністративного судочинства України доказів на підтвердження протиправності Рішення виконкому СМР від 15.01.2019 № 4 "Про затвердження Правил приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення м. Суми".

Також позивачем не наведено жодного доказу з приводу того, що показники забруднюючих речовин у додатку Правил не відповідають вимогам, встановлених приписами Правил №316 .

З приводу посилання представника позивача на те, що відповідачем необгрунтована необхідність прийняття Правил приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення м. Суми, суд зазначає, що пунктом 4 Правил №316 встановлено, що на підставі цих Правил виробник розробляє місцеві Правила приймання, в яких враховують місцеві особливості приймання та очищення стічних вод, а також визначають ДК забруднюючих речовин, що можуть скидати до системи централізованого водовідведення.

Суд вважає безпідставним посилання позивача на лист Державної регуляторної служби України, яким встановлено, що окремі положення зазначеного рішення не відповідають принципам регулятивної політики, визначеним статтею 4 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», а його аналіз регулятивного впливу не відповідає Методиці проведення аналізу впливу регулятивного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308, оскільки цей лист не є нормативно - правовим актом та носить рекомендований характер.

Відповідно до ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

На переконання суду, оскаржуване рішення прийняте на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України, у зв`язку з чим у суду відсутні підстави для визнання його протиправним та нечинним.

Суд також зауважує, що Європейський суд з прав людини (далі - ЄСПЛ) у рішенні від 10.02.2010 у справі «Серявін та інші проти України» зауважив, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях, зокрема, судів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод (далі - Конвенція) зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожний аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною залежно від характеру рішення. У справі «Трофимчук проти України» ЄСПЛ також зазначив, що хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, це не можна розуміти як вимогу детально відповідати на кожен довід. Таким чином, питання, чи виконав суд свій обов`язок щодо подання обґрунтування, що випливає зі статті 6 Конвенції, може бути визначено тільки у світлі конкретних обставин справи.

Відповідно до пункту 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень, обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення.

Враховуючи зазначену позицію Європейського суду з прав людини, суд надав відповідь на всі аргументи сторін, які мають значення для правильного вирішення справи.

У зв`язку з тим, що у задоволенні позову відмовлено, розподіл судових витрат, понесених позивачем, відповідно до ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України не здійснюється.

Керуючись ст.ст. 2, 77, 90, 139, 143, 241-246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

У задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Культурно-діловий центр" до Виконавчого комітету Сумської міської ради, треті особи: КП "Міськводоканал" Сумської міської ради, Департамент інфраструктури міста Сумської міської ради про визнання протиправним та нечинним рішення з моменту його прийняття відмовити.

Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повне рішення складено та підписано 18.10.2023.

Суддя Н.В. Савицька

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.10.2023
Оприлюднено20.10.2023
Номер документу114266288
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо реалізації спеціальних владних управлінських функцій в окремих галузях економіки, у тому числі у сфері житлово-комунального господарства; теплопостачання; питного водопостачання

Судовий реєстр по справі —480/782/21

Постанова від 30.01.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Присяжнюк О.В.

Постанова від 30.01.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Присяжнюк О.В.

Ухвала від 16.01.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Присяжнюк О.В.

Ухвала від 09.01.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Присяжнюк О.В.

Ухвала від 09.01.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Присяжнюк О.В.

Ухвала від 20.12.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Присяжнюк О.В.

Ухвала від 20.12.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Присяжнюк О.В.

Ухвала від 02.11.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Присяжнюк О.В.

Рішення від 17.10.2023

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Н.В. Савицька

Рішення від 17.10.2023

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Н.В. Савицька

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні