Рішення
від 03.10.2023 по справі 134/1715/22
КРИЖОПІЛЬСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 134/1715/22

2/134/42/2023

Р І Ш Е Н Н Я

Іменем України

03 жовтня 2023 року смт. Крижопіль

Крижопільський районний суд Вінницької області у складі:

головуючої судді Кантонистої О.О.

за участю: секретаря судового засідання Франко О.Г.

представникапозивачки адвоката Глушкової О.І.

представника відповідача адвоката Панасюка В.Б.

представника третьої особи Вовчок О.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження цивільну справу за позовною заявою ОСОБА_1 до Крижопільської селищноїради про стягнення заборгованості по заробітній платі, суми індексації заробітної плати та зобов`язання нарахувати і сплатити єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, третя особа, яка не заявляє самостійних вимогщодопредметаспору, на стороні відповідача -Дошкільний навчальний заклад «Ромашка» с. Голубече,

встановив:

22 листопада 2022 року адвокат Глушкова О.І., яка діє в інтересах ОСОБА_1 , звернулася в суд з позовом до Крижопільської селищної ради про стягнення заборгованості по заробітній платі, суми індексації заробітної плати та зобов`язання нарахувати і сплатити єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.

В обґрунтуванняпозовних вимогвказує,що з 28 жовтня 2014 року по теперішній час ОСОБА_1 працює на посаді помічника вихователя дошкільного навчального закладу «Ромашка» с. Голубече.

12 вересня 2014 року на 32 сесії 6 скликання Голубецької сільської ради було прийнято рішення № 770-32/2014 «Про ліквідацію ДНЗ «Ромашка» с. Голубече шляхом утворення комунального закладу ясла-садок комбінованого типу «Калина» Голубецької сільської ради».

Постановою Крижопільського районного суду Вінницької області від 15 квітня 2015 року (справа № 134/194/15-а), яку ухвалою Вінницького апеляційного адміністративного суду від 02 липня 2015 року залишено без змін, вищевказане рішення визнано протиправним та скасовано.

29 травня 2015 року Голубецькою сільською радою на 39 сесії 6 скликання прийнято

рішення «Про ліквідацію дошкільного навчального закладу «Ромашка» с. Голубече

Крижопільського району Вінницької області».

Постановою Крижопільського районного суду Вінницької області від 14 квітня 2016 року (справа № 134/1365/15-а) дане рішення визнано протиправним і скасовано.

Згідно рішення 3 сесії 8 скликання Крижопільської селищної ради від 23 грудня 2020 року за № 113 розпочато процедуру реорганізації Голубецької сільської ради (код ЄДРПОУ 04328772) шляхом приєднання до Крижопільської селищної ради (код ЄДРПОУ 04325940).

Таким чином, правонаступником всього майна, прав та обов`язків Голубецької сільської ради є Крижопільська селищна рада.

30 липня 2021 року на 12 сесії 8 скликання Крижопільської селищної ради ухвалено рішення № 449, яким прийнято до сфери управління Крижопільської селищної ради дошкільний навчальний заклад «Ромашка» с. Голубече; прийнято майно, права та обов`язки закладу у комунальну власність Крижопільської територіальної громади в особі Крижопільської селищної ради; змінено власника (засновника) закладу на Крижопільську селищну раду.

У зв`язку із заборгованістю по заробітній платі, допущеною засновником закладу Голубецькою сільською радою Крижопільського району Вінницької області, а в подальшому Крижопільською селищною радою, позивачка неодноразово зверталася до суду.

Судовими рішеннями було стягнуто заборгованість по заробітній платі за період з грудня 2014 року по 15 лютого 2021 року.

На теперішній час роботу дошкільного навчального закладу «Ромашка» не відновлено, відповідач надалі продовжує допускати заборгованість по заробітній платі.

Беручи до уваги розмір мінімальної заробітної плати, визначений законами України «Про Державний бюджет України» на 2021 та 2022 роки, заборгованість по заробітній платі на день звернення до суду з даним позовом складає: з 20.02.2021 по 28.02.2021 1928,57 грн., з 01.03.2021 по 30.11.2021 (6000 х 9) 54000 грн., з 01.12.2021 по 30.09.2022 (6500 х 10) 65000 грн., з 01.10.2022 по 31.10.2022 6700 грн., з 01.11.2022 по 15.11.2022 3350 грн., а всього 130978,57 грн.

Однак, враховуючи, що відповідач не лише допустив заборгованість по заробітній платі з 20.02.2021 року по день звернення до суду, але й не нараховує і не виплачує позивачці заробітну плату взагалі, представник позивачки вважає, що стягнення судом заборгованості по заробітній платі з 20.02.2021 року по день ухвалення судом рішення, виходячи із встановленого законом розміру мінімальної заробітної плати за відповідний місяць, буде ефективним способом захисту порушених прав позивачки.

Окрім того, представник позивачки просить стягнути з відповідача суму індексації заробітної плати за період з 20 лютого 2021 року по 15 листопада 2022 року в розмірі 1745,94 грн.

Також представник позивачки вказує, що за весь період затримки по виплаті заробітної плати за позивачку, як найманого працівника, не сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування відповідно до закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування», який нараховується на суми заробітної плати, що призвело до втрати позивачкою страхового стажу.

Таким чином, на заробітну плату, яка стягується за рішенням суду, має бути нараховано єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та сплачено до органів Державної податкової служби.

В зв`язкуз цим,представник позивачкипросить зобов`язативідповідача нарахуватита сплатитиза позивачку,як найманогопрацівника,на відповіднийрахунок Державноїподаткової службиза місцемобліку єдинийсоціальний внесокна сумизаробітної плати,яка стягуєтьсяз 20лютого 2021року подень ухваленнясудом рішенняу справі,в наступнихрозмірах: за березень 2021 року (22 % х 6000 грн.) 1320,00 грн.; за квітень 2021 року (22 % х 6000 грн.) 1320,00 грн.; за травень 2021 року (22 % х 6000 грн.) 1320,00 грн.; за червень 2021 року (22 % х 6000 грн.) 1320,00 грн.; за липень 2021 року (22 % х 6000 грн.) 1320,00 грн.; за серпень 2021 року (22 % х 6000 грн.) 1320,00 грн.; за вересень 2021 року (22 % х 6000 грн.) 1320,00 грн.; за жовтень 2021 року (22 % х 6000 грн.) 1320,00 грн.; за листопада 2021 року 1320,00 грн.; за грудень 2021 року (22 % х 6500 грн.) 1430,00 грн.; за січень 2022 року (22 % х 6500 грн.) 1430,00 грн.; за лютий 2022 року (22 % х 6500 грн.) 1430,00 грн.; за березень 2022 року (22 % х 6500 грн.) 1430,00 грн.; за квітень 2022 року (22 % х 6500 грн.) 1430,00 грн.; за травень 2022 року (22 % х 6500 грн.) 1430,00 грн.; за червень 2022 року (22 % х 6500 грн.) 1430,00 грн.; за липень 2022 року (22 % х 6500 грн.) 1430,00 грн.; за серпень 2022 року (22 % х 6500 грн.) 1430,00 грн.; за вересень 2022 року (22 % х 6500 грн.) 1430,00 грн.; за жовтень 2022 року (22 % х 6700 грн.) 1474,00 грн.; за листопад 2022 року (22 % х 6700 грн.) 1474,00 грн.

Крім того, для зарахування позивачці до страхового стажу періоду роботи, за який стягується заборгованість по заробітній платі, представник позивачки просить зобов`язати відповідача подати звіт щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за звітні періоди.

Враховуючи вищевикладене, представник позивачки просить:

- стягнути з відповідача на користь позивачки заборгованість по заробітній платі з 20 лютого 2021 року по день ухвалення судом рішення по даній справі, виходячи із встановленого законом розміру мінімальної заробітної плати за відповідний місяць, та 1745,94 грн. індексації заробітної плати;

- зобов`язати відповідача нарахувати і сплатити на відповідний рахунок Державної податкової служби за місцем обліку єдиний соціальний внесок за позивачку, який нараховується на суми заробітної плати, з березня 2021 року по день ухвалення судом рішення по даній справі, виходячи із встановленого законом мінімального розміру єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за відповідний місяць, а також подати до Державної податкової служби за місцем обліку звітність щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за звітні періоди, а саме за весь період, за який з відповідача стягнуто заборгованість по заробітній платі у даній справі;

- стягнути з відповідача на користь позивачки судові витрати по справі.

У позовній заяві вказано, що орієнтовний розмір витрат позивачки на професійнуправничу допомогу складає 6000 грн.

Ухвалою судді Крижопільського районного суду Вінницької області від 25 листопада 2022 року відкрито провадження у справі та призначено судове засідання в порядку спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін.

16 грудня 2022 року, до першого судового засідання у справі, представник позивачки адвокат Глушкова О.І. подала до суду заяву, якою повідомила, що докази про розмір судових витрат на професійну правничу допомогу, які позивачка понесла і понесе у зв`язку з розглядом справи, будуть подані протягом п`яти днів після ухвалення рішення суду.

16 грудня 2022 року та 11 січня 2023 року справу було знято з розгляду в зв`язку зі знеструмленням електромережі суду.

19 січня 2023 року до суду від представник відповідача адвоката Панасюка В.Б. надійшов відзив на позовну заяву разом із клопотанням про поновлення пропущеного процесуального строку на подання відзиву.

Окрім того, у відзиві представник відповідача просив залучити до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача дошкільний навчальний заклад «Ромашка» с. Голубече та витребувати в останнього табелі обліку робочого часу помічника вихователя ОСОБА_1 за період з березня 2021 року по грудень 2022 року.

19 січня 2023 року дану справу було знято з розгляду через зайнятість судді в іншій справі.

Ухвалою судувід 03лютого 2023року поновлено пропущений процесуальний строк на подання відзиву та прийнято відзив, поданий Крижопільською селищною радою. Також залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимогщодопредметаспору, на стороні відповідача -дошкільний навчальний заклад «Ромашка» с. Голубече. В задоволенні клопотання представника відповідача про витребування доказів відмовлено.

Так, у відзиві представник відповідача адвокат Панасюк В.Б. просить у задоволенні позовних вимог відмовити в повному обсязі за безпідставністю.

В обґрунтування заперечень на позов вказує, що 30 липня 2021 року Крижопільською селищною радою було прийнято рішення № 449, яким відновлено діяльність дошкільного навчального закладу «Ромашка» с. Голубече, також затверджено статут закладу у новій редакції.

У зв`язку з недоцільністю існування на території с. Голубече одразу трьох закладів дошкільної освіти Крижопільською селищною радою прийнято рішення про реорганізацію ДНЗ «Ромашка» с. Голубече шляхом злиття із ЗДО «Сонечко» с. Княжа Криниця. Головою комісії з реорганізації призначено ОСОБА_2 .

Позивачка ОСОБА_1 здійснила розрахунок заробітної плати без врахування фактично відпрацьованого часу, що прямо суперечить закону.

Разом з тим, в розпорядженні Крижопільської селищної ради відсутня інформація щодо фактично відпрацьованого позивачкою часу.

Оскільки роботодавцем позивачки є дошкільний навчальний заклад «Ромашка» с. Голубече, тому саме даний заклад є платником єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.

Окрім того, нормами Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» не передбачено сплату єдиного внеску за окрему особу та за конкретний місяць, як того вимагає позивачка.

При цьому, у випадку прогулу працівника роботодавець не зобов`язаний нараховувати йому заробітну плату за весь період прогулу. Отже, якщо заробітна плата не нараховувалася, відповідно не потрібно її відображати у Звіті про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.

Таким чином, нарахування єдиного внеску прямо залежить від фактично відпрацьованого часу та нарахованої заробітної плати.

Більше того, у випадку задоволення позову буде мати місце подвійне нарахування єдиного внеску, адже обов`язок з нараховування єдиного внеску та подання звітності за позивачку несе дошкільний навчальний заклад «Ромашка» с. Голубече.

20 лютого 2023 року до суду від представника третьої особи (ДНЗ «Ромашка» с. Голубече) Бойко І.М. надійшли пояснення по справі, у яких вона вказує, що згідно рішення 12 сесії 8 скликання Крижопільської селищної ради від 30 липня 2021 року № 449 дошкільний навчальний заклад «Ромашка» с. Голубече прийнято до сфери управління Крижопільської селищної ради, відновлено та забезпечено його діяльність.

Органом управління закладом та відповідно розпорядником бюджетних коштів нижнього рівня визначено Відділ освіти, молоді та спорту Крижопільської селищної ради.

Також рішенням 12 сесії 8 скликання Крижопільської селищної ради від 30 липня 2021 року № 450 вирішено реорганізувати дошкільний навчальний заклад «Ромашка» с. Голубече шляхом злиття із закладом дошкільної освіти «Сонечко» с. Княжа Криниця, утворено комісію з реорганізації.

Представник третьої особи зазначає, що вона як голова комісії з реорганізації з початку серпня 2021 року управляє всіма справами дошкільного навчального закладу «Ромашка» с. Голубече, зокрема приймає рішення щодо трудових прав працівників, веде облік робочого часу.

Відповідно до штатного розпису від 15 липня 2021 року позивачка ОСОБА_1 займає посаду помічника вихователя на умовах повного робочого дня (1 штатна одиниця) з посадовим окладом відповідно 5 розряду 3631,00 грн. (з 01.12.2021 року 3934,00 грн.).

Відтак, вимога позивачки щодо нарахування заробітної плати в розмірі не нижчому мінімальної безпідставна, адже доплата до мінімальної заробітної плати здійснюється пропорційно фактично відпрацьованому часу. Тобто, мінімальна заробітна плата виплачується лише за умови виконання працівником місячної (годинної) норми часу. У випадку відсутності працівника на робочому місці обов`язку нараховувати заробітну плату на рівні мінімальної не виникає.

Безпідставною також є вимога щодо стягнення індексації заробітної плати. Посадовий оклад позивачки перевищує прожитковий мінімум. Окрім того, індексація заробітної плати нараховується пропорційно фактично відпрацьованому часу.

Попри обов`язок дотримуватися правил трудової дисципліни позивачка не з`являється на робочому місці з 30 липня 2021 року по даний час.

Відсутність працівників дошкільного навчального закладу «Ромашка» с. Голубече фіксувала староста с. Голубече, зокрема 05 серпня 2021 року було складено акт відсутності на робочому місці.

Інформація про облік робочого часу відносно позивачки відображена в табелях обліку робочого часу дошкільного навчального закладу «Ромашка» с. Голубече, складених відповідно до вимог наказу Держстату від 05.12.2008 року № 489.

Комісія з реорганізації неодноразово намагалася зв`язатися з позивачкою з приводу порушення нею трудової дисципліни, однак заходи по заклику позивачки належним чином виконувати трудові обов`язки результатів не дали.

В той же час для звільнення працівника за прогул недостатньо самого факту прогулу, оскільки необхідно встановити наявність чи відсутність поважних причин прогулу.

В свою чергу ОСОБА_1 відмовляється надати пояснення щодо причин відсутності на робочому місці та й взагалі відмовляється від спілкування з членами комісії з реорганізації.

Окрім того, з 24 лютого 2022 року на всій території України діє режим воєнного стану, тому працівники, які не виходять на роботу внаслідок ведення воєнних дій та пов`язаних з ними обставин, не можуть бути звільнені за п. 4 ч. 1 ст. 40 КЗпП за підставою «прогул». За таких умов в табелі робочого часу працівникам проставляється відмітка «нз» - відсутність з нез`ясованих причин.

Враховуючи викладене, за період з 30 липня 2021 року і по даний час підстави для нарахування позивачці заробітної плати відсутні.

Комісія з реорганізації дошкільного навчального закладу «Ромашка» с. Голубече забезпечує як нарахування та виплату заробітної плати, так і сплату єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, нарахованого на таку заробітну плату, та відповідне подання звітності.

Задоволення позову ОСОБА_1 в частині зобов`язання Крижопільської селищної ради сплатити за неї єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування не призведе до зарахування стажу в персоніфікований облік, що ведуть органи Пенсійного фонду України в зв`язку з чим виникне новий спір.

За таких обставин представник третьої особи просить відмовити в задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 за період з 30 липня 2021 року по даний час в повному обсязі, а щодо вирішення спору в частині позовних вимог за період з 20 лютого 2021 року по 30 липня 2021 року покладається на розсуд суду.

Позивачка та її представник адвокат Глушкова О.І. позовні вимоги підтримали за обставин, вказаних у позовній заяві. Представник позивачки вказала, що робота ДНЗ «Ромашка» с. Голубече на даний час не відновлена. Заклад перебуває в процесі реорганізації шляхом злиття з іншим закладом дошкільної освіти. Оскільки заробітна плата позивачці ОСОБА_1 не нараховувалася, тому при визначенні заборгованості, яка підлягає стягненню з відповідача, застосовувалася мінімальна заробітна плата. Через несплату єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, який нараховується на суми заробітної плати, позивачка втрачає страховий стаж.

Представник відповідача адвокат Панасюк В.Б. в судовому засіданні заперечив проти задоволення позову з наведених у відзиві підстав. Вказав, що Крижопільська селищна рада відновила роботу ДНЗ «Ромашка» с. Голубече, забезпечила його фінансування. На даний час триває реорганізація закладу шляхом злиття з іншим закладом дошкільної освіти, однак процес реорганізації затягується в зв`язку з тим, що не врегульовані трудові відносини з працівниками ДНЗ «Ромашка» с. Голубече, оскільки завідувач закладу Стукаленко Л.В. не передала жодних документів, зокрема ні наказів про трудові відносини, ні особових справ працівників. Окрім того, не було проведено перевірку закладів дошкільної освіти податковими органами.

Під час зустрічі в приміщенні Крижопільської селищної ради 22 листопада 2020 року працівників ДНЗ «Ромашка» с. Голубече, зокрема і позивачку, вперше було повідомлено про те, що заклад відновив свою роботу і вони повинні приступити до виконання своїх обов`язків. В подальшому про відсутність перешкод для виконання посадових обов`язків та необхідність дотримуватися трудової дисципліни позивачку неодноразово попереджали посадові особи Крижопільської селищної ради. Позивачка не ходить на роботу, відтак відсутні підстави платити їй заробітну плату, оскільки заробітна плата виплачується лише за виконану роботу. Чинним законодавством не передбачено обов`язку роботодавця в письмовій формі повідомляти працівників про необхідність ходити на роботу та виконувати свої трудові обов`язки.

В судовому засіданні представник третьої особи ОСОБА_2 пояснила, що в серпні 2021 року її було призначено головою комісії з реорганізації ДНЗ «Ромашка» с. Голубече та ЗДО «Сонечко» с. Княжа Криниця. Вказані заклади дошкільної освіти мають бути реорганізовані шляхом злиття. В зв`язку із веденням на території України воєнного стану в лютому 2022 року процес реорганізації загальмувався і наразі ще триває. Працівники ДНЗ «Ромашка» с. Голубече відмовляються виходити на роботу та виконувати свої обов`язки, хоча жодних перешкод їм ніхто не чинить. Вона складала та підписувала табелі обліку робочого часу, де фіксувала відсутність на роботі працівників ДНЗ «Ромашка» с. Голубече. Вважає, що працівники умисно не ходять на роботу, оскільки їм вигідно фактично нічого не робити та стягувати заробітну плату в судовому порядку. Вони відмовляються надавати будь-які пояснення та отримувати документи, взагалі не бажають йти на контакт. На громадських слуханнях в с. Голубече працівникам ДНЗ «Ромашка» с. Голубече було повідомлено, що роботу закладу відновлено і вони мають приступити до виконання своїх трудових обов`язків.

В подальшому в судовому розгляді справи приймала участь представник третьої особи ОСОБА_3 , яка підтримала позицію представника відповідача, вказавши, що для того, щоб отримувати заробітну плату потрібно ходити на роботу, однак, оскільки позивачка ухиляється від виконання своїх трудових обов`язків, тому відсутні підстави виплачувати їй заробітну плату.

В судовому засіданні (11.04.2023) свідок ОСОБА_4 показала, що вона з січня 2021 року працювала на посаді інспектора з кадрів відділу освіти, молоді та спорту Крижопільської селищної ради і в кінці вересня 2021 року їй було доручено начальником відділу здійснити виїзд до позивачки ОСОБА_1 для отримання пояснень чому її не було на робочому місці в ДНЗ «Ромашка» с. Голубече. Доручення було в усній формі. Окрім неї були ще начальник групи централізованого обслуговування відділу освіти, молоді та спорту Крижопільської селищної ради Джугастрянський В. та голова комісії з реорганізації ДНЗ «Ромашка» с. Голубече та ЗДО «Сонечко» с. Княжа Криниця Бойко І. Однак, ОСОБА_1 відмовилася надавати будь-які пояснення, про що було складено відповідний акт. Їй відомо, що ДНЗ «Ромашка» с. Голубече тривалий час не функціонував, але зі слів її начальника заклад відновив свою роботу, тому необхідно було з`ясувати чому працівники, зокрема ОСОБА_1 , не ходять на роботу.

В судовому засіданні (28.04.2023) свідок ОСОБА_5 показала, що вона є завідувачем ДНЗ «Ромашка» с. Голубече. В 2014 році заклад було незаконно ліквідовано за рішенням Голубецької сільської ради. В подальшому суд визнав це рішенням незаконним та постановив відновити роботу закладу, проте робота закладу так і не відновлена, в зв`язку з чим триває порушення трудових прав працівників. Посадові особи Крижопільської селищної ради ігнорують рішення суду щодо відновлення роботи закладу. Навпаки, на працівників ДНЗ «Ромашка» с. Голубече, зокрема ОСОБА_1 , чиниться тиск, щоб вони писали заяви про прийняття на роботу в інший заклад або будуть звільнені. Їй нічого не відомо про те, на якій стадії перебуває процес реорганізації ДНЗ «Ромашка» с. Голубече і на якій підставі голова ліквідаційної комісії Бойко І.М. веде табелі обліку робочого часу працівників. На громадських слуханнях в с. Голубече ніякого рішення не було прийнято.

В судовому засіданні (28.04.2023) свідок ОСОБА_6 показала, що вона працює на посаді старости Голубецького старостинського округу. 05 серпня 2021 року вона підписала акт про відсутність ОСОБА_1 та інших працівників ДНЗ «Ромашка» с. Голубече на робочому місці. Голова ліквідаційної комісії ДНЗ «Ромашка» с. Голубече Бойко І.М. залишила їй ключ від приміщення закладу, оскільки її робоче місце знаходиться поряд з приміщенням ДНЗ «Ромашка» с. Голубече. Дітей та працівників в садочку немає, будівля закрита. На громадських слуханнях в с. Голубече в липні 2021 року обговорювалося питання про об`єднання ДНЗ «Ромашка» с. Голубече та ЗДО «Сонечко» с. Княжа Криниця в один заклад дошкільної освіти шляхом злиття і колективи закладів з цим погодилися. Однак, на даний час працівники ЗДО «Сонечко» с. Княжа Криниця звільнилися, а працівники ДНЗ «Ромашка» с. Голубече не ходять на роботу. Відповідно діти, які проживають на території Голубецького старостинського округу, не отримують дошкільну освіту, оскільки жоден заклад не функціонує. В приміщенні ДНЗ «Ромашка» с. Голубече є всі умови для праці.

В судовому засіданні (04.07.2023) свідок ОСОБА_7 показала, що вона працює в ДНЗ «Ромашка» с. Голубече на посаді техпрацівника. Їй відомо, що на даний час заклад перебуває в процесі реорганізації. Роботу закладу не відновлено. На громадських слуханнях в с. Голубече обговорювалося питання, щоб об`єднати ДНЗ «Ромашка» с. Голубече та ЗДО «Сонечко» с. Княжа Криниця в один заклад дошкільної освіти, однак так і незрозуміло яке було прийнято остаточне рішення. Також колектив ДНЗ «Ромашка» с. Голубече звертався до заступника голови Крижопільської селищної ради Чабанюк В.М., щоб дізнатися як буде відбуватися відновлення роботи ДНЗ «Ромашка» с. Голубече, адже рішеннями суду неодноразово було встановлено, що ліквідація закладу відбулася незаконно, на що вона повідомила, що не знає як вирішити це питання. В подальшому до неї додому приїжджали працівники відділу освіти та вимагали надати пояснення чому вона не ходить на роботу, хоча її ніхто не повідомляв про те, що заклад відновив роботу і вона має приступити до виконання своїх трудових обов`язків.

В судовому засіданні (04.07.2023) свідок ОСОБА_8 показала, що вона в 2021 році працювала на посаді заступника начальника відділу освіти, молоді та спорту Крижопільської селищної ради. Їй відомо про ситуацію, яка склалася навколо ДНЗ «Ромашка» с. Голубече, а саме, що заклад в 2014 році було ліквідовано, в зв`язку з чим завідувач неодноразово зверталася до суду щодо відновлення його роботи. Вона була присутня на громадських слуханнях в с. Голубече, де обговорювалося питання відносно функціонування на території громади закладів дошкільної освіти, деталі вона вже не пам`ятає. Наскільки їй відомо робота ДНЗ «Ромашка» с. Голубече так і не відновлена.

Заслухавши пояснення учасників справи, показання свідків, вивчивши та дослідивши матеріали справи, повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню.

Відповідно до ч. 1 ст. 81 ЦПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

За змістом ч. 4 ст. 82 ЦПК України, обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

По справі встановлено та не оспорюється учасниками справи наступне:

- з 28 жовтня 2014 року позивачка працює на посаді помічника вихователя дошкільного навчального закладу «Ромашка» с. Голубече;

- 12 вересня 2014 року 32 сесією 6 скликання Голубецької сільської ради прийнято рішення № 770-32/2014 «Про ліквідацію ДНЗ «Ромашка» с. Голубече шляхом утворення комунального закладу ясла-садок комбінованого типу «Калина» Голубецької сільської ради»;

- постановою Крижопільського районного суду від 15 квітня 2015 року (справа № 134/194/15-а), залишеною без змін ухвалою Вінницького апеляційного адміністративного суду від 02 липня 2015 року, вказане рішення сільської ради визнано протиправним та скасовано;

- рішенням 39 сесії 6 скликання Голубецької сільської ради від 29 травня 2015 року повторно вирішено питання про ліквідацію ДНЗ «Ромашка» с. Голубече;

- постановою Крижопільського районного суду Вінницької області від 14 квітня 2016 року, залишеною без змін ухвалою Вінницького апеляційного адміністративного суду від 22 червня 2016 року, зазначене рішення сільської ради визнано протиправним і скасовано.

ОСОБА_1 неодноразово зверталася до суду з позовом про стягнення заборгованості по заробітній платі в зв`язку з визнанням на підставі судових рішень незаконності прийнятих рішень Голубецькою сільською радою про ліквідацію ДНЗ «Ромашка» та невиконанням цих судових рішень, що позбавляє її права на заробітну плату.

Звертаючись до суду з даним позовом, позивачка просить стягнути з відповідача заборгованість по заробітній платі, починаючи з 20 лютого 2021 року, індексацію заробітної плати та зобов`язати відповідача сплатити єдиний соціальний внесок за неї як найманого працівника та подати до Державної податкової служби за місцем обліку звітність щодо сум нарахованого єдиного соціального внеску за весь період, за який буде стягнуто заборгованість по заробітній платі у цій справі. При цьому вказує, що стосовно ДНЗ «Ромашка» с. Голубече мали місце судові рішення, якими було зобов`язано відновити його роботу, але заклад так і не працює, а вона не отримує заробітну плату. Судом раніше було стягнуто заборгованість по заробітній платі, востаннє за період з 15 липня 2020 року по 19 лютого 2021 року, тому вона просить стягнути заробітну плату з 20 лютого 2021 року по день ухвалення судом рішення. Окрім того, за час невиплати їй заробітної плати за неї як найманого працівника не сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування відповідно до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування», який нараховується на суми заробітної плати, що призвело до втрати нею страхового стажу.

Заперечуючи проти позову, представник відповідача стверджує, що роботу ДНЗ «Ромашка» с. Голубече було відновлено Крижопільською селищною радою. В свою чергу позивачка не ходить на роботу, тому немає підстав платити їй заробітну плату.

Так, 30 липня 2021 року на 12 сесії 8 скликання Крижопільської селищної ради було прийнято рішення № 449 «Про відміну рішення та прийняття до сфери управління дошкільного навчального закладу «Ромашка» с. Голубече та затвердження Статуту в новій редакції», згідно якого відмінено рішення 39 сесії Голубецької сільської ради 6 скликання від 29.05.2015 року № 907-39/2015 «Про ліквідацію дошкільного навчального закладу «Ромашка» с. Голубече»; прийнято до сфери управління Крижопільської селищної ради дошкільний навчальний заклад «Ромашка» с. Голубече (юридична адреса: 24606, Вінницька область, Крижопільський район, с. Голубече, вулиця Т.Марцин, будинок 2 А, код ЄДРПОУ 37338150); прийнято майно, права та обов`язки дошкільного навчального закладу «Ромашка» с. Голубече у комунальну власність Крижопільської територіальної громади в особі Крижопільської селищної ради; змінено власника (засновника) дошкільного навчального закладу «Ромашка» с. Голубече на Крижопільську селищну раду; визначено органом управління для дошкільного навчального закладу «Ромашка» с. Голубече відділ освіти, молоді та спорту Крижопілльської селищної ради; внесено зміни до Статуту закладу шляхом викладення його в новій редакції; затверджено Статут дошкільного навчального закладу «Ромашка» с. Голубече в новій редакції; доручено завідувачу Стукаленко Людмилі Вікторівні подати державному реєстратору документи про відміну рішення про припинення та для внесення змін до відомостей про заклад, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань.

Того ж дня на 12 сесії 8 скликання Крижопільської селищної ради було прийнято рішення № 450 «Про реорганізацію закладів дошкільної освіти села Голубече шляхом злиття», згідно якого вирішено реорганізувати дошкільний навчальний заклад «Ромашка» с. Голубече (юридична адреса: 24606, Вінницька область, Крижопільський район, с. Голубече, вулиця Т.Марцин, будинок 2 А, код ЄДРПОУ 37338150) та заклад дошкільної освіти «Сонечко» с. Княжа Криниця (юридична адреса: 24607, Вінницька область, Крижопільський район, с.Княжа Криниця, вулиця Миру, 17, код ЄДРПОУ 26241486) шляхом злиття, утворивши Заклад дошкільної освіти села Голубече Крижопільської селищної ради; утворити комісію з реорганізації дошкільного навчального закладу «Ромашка» с. Голубече; утворити комісію з реорганізації закладу дошкільної освіти «Сонечко» с. Княжа Криниця Крижопільського району Вінницької області; затвердити персональний склад комісії з реорганізації в складі згідно з додатком 1; встановити строк пред`явлення кредиторських вимог - два місяці з дати внесення записів про припинення до Єдиного державного реєстру; комісіям з реорганізації в установленому законом порядку здійснити заходи щодо реорганізації (злиття) в строк до 01.10.2021 року; відділу освіти, молоді та спорту Крижопільської селищної ради (Тесмінецька Ж.В.) в період серпня-жовтня 2021 року здійснити необхідні організаційні заходи, пов`язані з реорганізацією (шляхом злиття) зазначених закладів, у порядку та строки, визначені чинним законодавством України.

31 серпня 2021 року на 13 сесії 8 скликання Крижопільської селищної ради було прийнято рішення № 496 «Про внесення змін до рішення 12 сесії селищної ради 8 скликання від 30.07.2021 року № 449 «Про прийняття до сфери управління дошкільного навчального закладу «Ромашка» с. Голубече та затвердження статуту в новій редакції», згідно якого внесено зміни до рішення 12 сесії селищної ради 8 скликання від 30.07.2021 року № 449 «Про прийняття до сфери управління дошкільного навчального закладу «Ромашка» с. Голубече та затвердження Статуту в новій редакції», шляхом викладення рішення в новій редакції, а саме вирішено: відмінити рішення 39 сесії Голубецької сільської ради 6 скликання від 29.05.2015 року № 907-39/2015 «Про ліквідацію дошкільного навчального закладу «Ромашка» с. Голубече»; прийняти до сфери управління Крижопільської селищної ради дошкільний навчальний заклад «Ромашка» с. Голубече (юридична адреса: 24606, Вінницька область, Крижопільський район, с. Голубече, вулиця Т.Марцин, будинок 2 А, код ЄДРПОУ 37338150); прийняти майно, права та обов`язки дошкільного навчального закладу «Ромашка» с. Голубече у комунальну власність Крижопільської територіальної громади в особі Крижопільської селищної ради; змінити власника (засновника) дошкільного навчального закладу «Ромашка» с. Голубече на Крижопільську селищну раду; визначити органом управління для дошкільного навчального закладу «Ромашка» с. Голубече відділ освіти, молоді та спорту Крижопілльської селищної ради; внести зміни до Статуту закладу шляхом викладення його в новій редакції; затвердити Статут дошкільного навчального закладу «Ромашка» с. Голубече в новій редакції; включити до складу представників дошкільного навчального закладу «Ромашка» с. Голубече Бойко Ірину Михайлівну з повноваженнями по представництву закладу в органах державної реєстрації; уповноважити представника ОСОБА_2 подати державному реєстратору документи про відміну рішення про припинення та для внесення змін до відомостей про заклад, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань.

Окрім того, 31 серпня 2021 року на 13 сесії 8 скликання Крижопільської селищної ради було прийнято рішення № 497 «Про реорганізацію закладів дошкільної освіти села Голубече шляхом злиття», згідно якого відмінено рішення 12 сесії селищної ради 8 скликання від 30.07.2021 року № 450 «Про реорганізацію закладів дошкільної освіти села Голубече шляхом злиття» в зв`язку з пропущенням строків необхідних для його реалізації, а також вирішено реорганізувати дошкільний навчальний заклад «Ромашка» с. Голубече (юридична адреса: 24606, Вінницька область, Крижопільський район, с. Голубече, вулиця Т.Марцин, будинок 2 А, код ЄДРПОУ 37338150) та заклад дошкільної освіти «Сонечко» с. Княжа Криниця (юридична адреса: 24607, Вінницька область, Крижопільський район, с. Княжа Криниця, вулиця Миру, 17, код ЄДРПОУ 26241486) шляхом злиття, утворивши Заклад дошкільної освіти села Голубече Крижопільської селищної ради; утворити комісію з реорганізації дошкільного навчального закладу «Ромашка» с. Голубече; утворити комісію з реорганізації закладу дошкільної освіти «Сонечко» с. Княжа Криниця Крижопільського району Вінницької області; затвердити персональний склад комісій з реорганізації в складі згідно з додатком 1; встановити строк пред`явлення кредиторських вимог - два місяці з дати оприлюднення рішень на сайті центрального органу виконавчої влади; комісіям з реорганізації в установленому законом порядку здійснити заходи щодо реорганізації (злиття) в строк до 01.11.2021 року; уповноважити голову комісії з реорганізації дошкільного навчального закладу «Ромашка» с. Голубече протягом трьох робочих днів з дати прийняття рішення подати державному реєстратору документи для реєстрації рішення про припинення юридичної особи; уповноважити голову комісії з реорганізації закладу дошкільної освіти «Сонечко» с. Княжа Криниця Крижопільського району Вінницької області протягом трьох робочих днів з дати прийняття рішення подати державному реєстратору документи для реєстрації рішення про припинення юридичної особи; відділу освіти, молоді та спорту Крижопільської селищної ради (Тесмінецька Ж.В.) в період вересня-листопада 2021 року здійснити необхідні організаційні заходи, пов`язані з реорганізацією (шляхом злиття) зазначених закладів, у порядку та строки, визначені чинним законодавством України.

Як вбачається з витягу з Державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 12.12.2022 дошкільний навчальний заклад «Ромашка» с. Голубече (код ЄДРПОУ 37338150) перебував в процесі припинення в зв`язку з рішенням засновника про реорганізацію (відповідний запис внесено 06.09.2021).

Згідно положень Статуту дошкільного навчального закладу «Ромашка» с. Голубече (код ЄДРПОУ 37338150) у редакції, затвердженій рішенням 13 сесії 8 скликання Крижопільської селищної ради від 31 серпня 2021 року № 496, заклад припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації; рішення про реорганізацію або ліквідацію закладу приймає засновник; у разі реорганізації закладу майно, права та обов`язки переходять до правонаступника.

30 червня 2023 року на 34 сесії 8 скликання Крижопільської селищної ради було прийнято рішення № 1334 «Про утворення закладу дошкільної освіти села Голубече Крижопільської селищної ради», згідно якого вирішено: утворити заклад дошкільної освіти села Голубече Крижопільської селищної ради, реорганізувавши дошкільний навчальний заклад «Ромашка» с. Голубече (юридична адреса: 24606, Вінницька область, Крижопільський район, с. Голубече, вулиця Т.Марцин, будинок 2 А, код ЄДРПОУ 37338150) та заклад дошкільної освіти «Сонечко» с. Княжа Криниця (юридична адреса: 24607, Вінницька область, Крижопільський район, с. Княжа Криниця, вулиця Миру, 17, код ЄДРПОУ 26241486) шляхом злиття; визначати заклад дошкільної освіти села Голубече Крижопільської селищної ради правонаступником прав та обов`язків дошкільного навчального закладу «Ромашка» с. Голубече (юридична адреса: 24606, Вінницька область, Крижопільський район, с. Голубече, вулиця Т.Марцин, будинок 2 А, код ЄДРПОУ 37338150) та закладу дошкільної освіти «Сонечко» с. Княжа Криниця (юридична адреса: 24607, Вінницька область, Крижопільський район, с. Княжа Криниця, вулиця Миру, 17, код ЄДРПОУ 26241486); визначити місцезнаходження закладу дошкільної освіти села Голубече Крижопільської селищної ради: 24607, Вінницька область, Тульчинський район, село Голубече, вулиця Т.Марцин 1; визначити структуру закладу дошкільної освіти села Голубече Крижопільської селищної ради в загальній чисельності, що додається; затвердити Статут закладу дошкільної освіти села Голубече Крижопільської селищної ради, що додається; призначити в.о. директора закладу дошкільної освіти села Голубече Крижопільської селищної ради Вовчок Олесю Миколаївну на період до призначення директора відповідно до законодавства; Крижопільському селищному голові подати необхідні документи для державної реєстрації закладу дошкільної освіти села Голубече Крижопільської селищної ради у встановленому законодавством порядку.

Також 30 червня 2023 року на 34 сесії 8 скликання Крижопільської селищної ради було прийнято рішення № 1355 «Про внесення змін до складу комісії з реорганізації дошкільного навчального закладу «Ромашка» с. Голубече», згідно якого внесено зміни в склад комісії з реорганізації дошкільного навчального закладу «Ромашка» с. Голубече, зокрема головою комісії визначено Вовчок О.М., яку уповноважено подати державному реєстатору документи для державної реєстрації змін інформації про юридичну особу в ЄДР.

Частинами 1 та 2 ст. 76 ЦПК України передбачено, що доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Ці дані встановлюються: 1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.

Письмовими доказами є документи (крім електронних документів), які містять дані про обставини, що мають значення для правильного вирішення спору. Письмові докази подаються в оригіналі або в належним чином засвідченій копії, якщо інше не передбачено цим Кодексом. Якщо для вирішення спору має значення лише частина документа, подається засвідчений витяг з нього (частина 2 ст. 95 ЦПК України).

Стороною відповідача не надано суду доказів, що роботу дошкільного навчального закладу «Ромашка» с. Голубече було відновлено.

Рішення Крижопільської селищної ради про прийняття до своєї сфери управління дошкільного навчального закладу «Ромашка» с. Голубече не свідчить про відновлення роботи закладу. Одночасно з вказаним рішенням було прийнято рішення про реорганізацію дошкільного навчального закладу «Ромашка» с. Голубече шляхом злиття із закладом дошкільної освіти с. Княжа Криниця.

Таким чином, Крижопільська селищна рада, будучи правонаступником Голубецької сільської ради, фактично не виконала рішення суду про відновлення роботи дошкільного навчального закладу «Ромашка» с. Голубече, натомість розпочала процедуру реорганізації закладу, яка на день винесення рішення у даній справі ще не завершена.

У довідках відділу освіти, молоді та спорту Крижопільської селищної ради від 03 липня 2023 року № № 274, 275, 278 вказаний розмір бюджетного фінансування закладів дошкільної освіти ДНЗ «Ромашка» с. Голубече та ЗДО «Сонечко» с. Княжа Криниця (об`єднаний бюджет) відповідно на 2021, 2022, 2023 роки. Однак, у цих довідках йде посилання на рішення 12 сесії 8 скликання Крижопільської селищної ради від 30 липня 2021 року «Про реорганізацію закладів дошкільної освіти села Голубече шляхом злиття», яке сама ж Крижопільська селищна рада відмінила рішенням № 497 від 31 серпня 2021 року.

Не свідчать про відновлення роботи та фінансування ДНЗ «Ромашка» с. Голубече також і рішення Крижопільської селищної ради, якими затверджено бюджет Крижопільської селищної територіальної громади на 2021-2023 року (рішення № 77 від 23.12.2020 року, рішення № 693 від 24.12.2021, рішення № 999 від 23.12.2022), оскільки у них вказані загальні видатки, зокрема, на надання дошкільної освіти.

Отже, судом встановлено, що рішення суду щодо відновлення роботи ДНЗ «Ромашка» с. Голубече не виконане, інформація про припинення трудових відносин з ОСОБА_1 , про виплату їй заробітної плати, починаючи з 20 лютого 2021 року і по даний час відсутня.

Стосовно посилання представника відповідача на те, що позивачка не з`являється на роботу та не виконує трудових обов`язків, слід зазначити таке.

Положеннями ст. 2 Кодексу законів про працю України (далі КЗпП України) передбачено право громадян України на працю, тобто на одержання роботи з оплатою праці не нижче встановленого державою мінімального розміру, включаючи право на вільний вибір професії, роду занять і роботи, що забезпечується державою. Працівники реалізують право на працю шляхом укладення трудового договору про роботу на підприємстві, в установі, організації або з фізичною особою.

Однією із гарантій забезпечення права громадян на працю є передбачений у ст. 5-1КЗпП України правовий захист від необґрунтованої відмови у прийнятті на роботу і незаконного звільнення, а також сприяння у збереженні роботи.

Частиною 1ст. 1 Закону України «Про оплату праці»встановлено, що заробітна плата - це винагорода, обчислена, як правило, у грошовому виразі, яку за трудовим договором роботодавець виплачує працівникові за виконану ним роботу. Розмір заробітної плати залежить від складності та умов виконуваної роботи, професійно-ділових якостей працівника, результатів його праці та господарської діяльності підприємства.

Відповідно достатті 43 Конституції Україникожен має право на працю; кожен має право на належні, безпечні і здорові умови праці, на заробітну плату, не нижчу від визначеної законом; право на своєчасне одержання винагороди за працю захищається законом.

Відповідно до ч. 1ст. 94 КЗпП Українизаробітна плата - це винагорода, обчислена, як правило, у грошовому виразі, яку власник або уповноважений ним орган виплачує працівникові за виконану роботу.

У відповідності дост. 95 КЗпП України, мінімальна заробітна плата - це встановлений законом мінімальний розмір оплати праці за виконану працівником місячну (годинну) норму праці. Розмір мінімальної заробітної плати встановлюється і переглядається відповідно до статей9 і 10 Закону України «Про оплату праці» та не може бути нижчим від розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб. Мінімальна заробітна плата є державною соціальною гарантією, обов`язковою на всій території України для підприємств, установ, організацій усіх форм власності і господарювання та фізичних осіб, які використовують працю найманих працівників, за будь-якою системою оплати праці. Заробітна плата підлягає індексації у встановленому законодавством порядку.

Згідно зіст. 115 КЗпП Українизаробітна плата виплачується працівникам регулярно в робочі дні у строки, встановлені колективним договором або нормативним актом роботодавця, погодженим з виборним органом первинної профспілкової організації чи іншим уповноваженим на представництво трудовим колективом органом (а в разі відсутності таких органів - представниками, обраними і уповноваженими трудовим колективом), але не рідше двох разів на місяць через проміжок часу, що не перевищує шістнадцяти календарних днів, та не пізніше семи днів після закінчення періоду, за який здійснюється виплата.

Відповідно достатті 21 Закону України «Про оплату праці»працівник має право на оплату своєї праці відповідно до актів законодавства і колективного договору на підставі укладеного трудового договору.

У відповідності дост. 15 Закону України «Про оплату праці»форми ісистеми оплатипраці,норми праці,розцінки,тарифні сітки,схеми посадовихокладів,умови запровадженнята розміринадбавок,доплат,премій,винагород таінших заохочувальних,компенсаційних ігарантійних виплатвстановлюються підприємствамиу колективномудоговорі здотриманням нормі гарантій,передбачених законодавством,генеральною,галузевими (міжгалузевими)і територіальнимиугодами.

Відповідно до ст.3 Закону України «Про оплату праці» мінімальназаробітна плата-це встановленийзаконом мінімальнийрозмір оплатипраці завиконану працівникоммісячну (годинну)норму праці.Мінімальна заробітнаплата єдержавною соціальноюгарантією,обов`язковою навсій територіїУкраїни дляпідприємств усіхформ власностіі господарюваннята фізичнихосіб,які використовуютьпрацю найманихпрацівників,за будь-якоюсистемою оплатипраці.

Статтею 8 Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік»установлено у 2021 році мінімальну заробітну плату: у місячному розмірі: з 1 січня - 6000 гривень, з 1 грудня - 6500 гривень; у погодинному розмірі: з 1 січня - 36,11 гривні, з 1 грудня - 39,12 гривні.

Устатті 8 Закону України «Про Державний бюджет України на 2022 рік»установлено у 2022 році мінімальну заробітну плату: у місячному розмірі: з 1 січня - 6500 гривень, з 1 жовтня - 6700 гривень; у погодинному розмірі: з 1 січня - 39,26 гривні, з 1 жовтня - 40,46 гривні.

Статтею 8 Закону України «Про Державний бюджет України на 2023 рік»установлено з1січня 2023року мінімальнузаробітну плату: у місячному розмірі - 6700 гривень; у погодинному розмірі - 40,46 гривні.

Враховуючи, що ОСОБА_1 не звільнена з займаної посади і трудові відносини з нею не припинені, на її користь підлягає стягненню з Крижопільської селищної ради заборгованість по заробітній платі з 20 лютого 2021 року по день ухвалення судом рішення по справі, виходячи зі встановленого законом розміру мінімальної заробітної плати за відповідний місяць, а саме:

- за 2021 рік: з 20 лютого 2021 року по 28 лютого 2021 року 1928,57 грн. (6000 грн. / 28 х 9 днів), з 01 березня 2021 року по 30 листопада 2021 року 54000 грн. (6000 х 9), з 01 грудня 2021 року по 31 грудня 2021 року 6500 грн., а всього 62428,57 грн.;

- за 2022 рік: з 01 січня 2022 року по 30 вересня 2022 року - 58500 грн. (6500 х 9), з 01 жовтня 2022 року по 31 грудня 2022 року 20100 грн. (6700 х 3), а всього 78600 грн.;

- за 2023 рік: з 01 січня 2023 року по 30 вересня 2023 року 60300 грн. (6700 х 9), за 3 дні жовтня 2023 року - 648,39 грн. (6700 грн. / 31 х 3 дні), а всього 60 948,39 грн.

Отже, з Крижопільської селищної ради на користь ОСОБА_1 підлягає стягненню заборгованість по заробітній платі в загальній сумі 201976,96грн.

Надані представником третьої особи табелі обліку робочого часу ДНЗ «Ромашка» с. Голубече не спростовують зроблених судом висновків.

Наразі єдиним нормативним актом, який безпосередньо стосується табеля обліку використання робочого часу, є наказ Держкомстату України від 05.12.2008 № 489. Цей документ затверджив та увів в дію з 01.01.2009 року типову форму № П-5 «Табель обліку використання робочого часу». Наказом № 489 визначено, що форма № П-5 має рекомендаційний характер і складається з мінімальної кількості показників, необхідних для заповнення форм державних статистичних спостережень. За потреби, форму можна доповнювати іншими показниками, необхідними для обліку робочого часу в конкретній організації.

Оскільки роботу ДНЗ «Ромашка» с. Голубече не було відновлено, незрозуміло на якій підставі ОСОБА_2 , будучи головою ліквідаційної комісії, а не керівником закладу, заповнювала табелі обліку робочого часу в 2021-2023 роках і яким чином вона мала можливість регулярно контролювати перебування працівників на роботі. Як пояснила в судовому засіданні ОСОБА_2 її робоче місце знаходиться в смт. Крижопіль і про те, що працівники ДНЗ «Ромашка» с. Голубече не ходять на роботу їй відомо зі слів голови Голубецького старостинського округу Каїти В.М., в якої знаходяться ключі від закладу.

Відтак, доводи представника відповідача про те, що відсутні докази виконання позивачкою трудових обов`язків, що це є фактично прогул тощо, - не заслуговують на увагу.

Щодо іншої частини позовних вимог ОСОБА_1 суд враховує наступне.

Відповідно достатті 1 Закону України «Про індексацію грошових доходів населення», індексація грошових доходів населення - це встановлений законами та іншими нормативно-правовими актами України механізм підвищення грошових доходів населення, що дає можливість частково або повністю відшкодовувати подорожчання споживчих товарів і послуг.

Об`єктом індексації грошових доходів населення є оплата праці (грошове забезпечення) як грошовий дохід громадян, одержаний ними у гривнях на території України і який не має разового характеру (частина перша статті 2Закону України «Про індексацію грошових доходів населення»).

Суми виплат, пов`язаних з індексацією заробітної плати працівників, входять до складу фонду додаткової заробітної плати згідно з підпунктом 2.2.7 Інструкції зі статистики заробітної плати, затвердженоїнаказом Держкомстату України від 13 січня 2004 року № 5, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 27 січня 2004 року.

Зазначений правовий висновок викладено Верховним Судом у постанові від 02 червня 2021 року по справі № 697/2338/19.

Статтею 33 Закону України «Про оплату праці»передбачено, що у період між переглядом розміру мінімальної заробітної плати індивідуальна заробітна плата підлягає індексації згідно з чинним законодавством.

Конституційний Суд України у рішенні від 15 жовтня 2013 року № 9-рп/2013 дійшов висновку, що кошти, які підлягають нарахуванню в порядку індексації заробітної плати та компенсації працівникам частини заробітної плати у зв`язку з порушенням строків її виплати, спрямовані на забезпечення реальної заробітної плати з метою підтримання достатнього життєвого рівня громадян та купівельної спроможності заробітної плати у зв`язку з інфляційними процесами та зростанням споживчих цін на товари та послуги (пункт 2.2), працівник має право звернутися до суду з позовом про стягнення сум індексації заробітної плати та компенсації втрати частини заробітної плати у зв`язку з порушенням строків її виплати як складових належної працівнику заробітної плати без обмеження будь-яким строком незалежно від того, чи були такі суми нараховані роботодавцем. Це право працівника відповідає засадам справедливості, добросовісності, розумності як складовим конституційного принципу верховенства права та не порушує балансу прав і законних інтересів працівників і роботодавців (пункт 2.3).

Отже, індексація заробітної плати є однією з основних державних гарантій щодо оплати праці. Проведення індексації у зв`язку зі зростанням споживчих цін (інфляцією) є обов`язковою для всіх юридичних осіб - роботодавців, незалежно від форми власності та виду юридичної особи.

Такі висновки узгоджуються із правовими висновками Верховного Суду, що викладені у постанові від 10 травня 2022 року у справі № 686/10040/21-ц.

Правила обчислення індексу споживчих цін для проведення індексації та сум індексації грошових доходів населення визначені Порядком проведення індексації грошових доходів населення, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 17 липня 2003 року № 1078.

Порядком передбачено, що індексація грошових доходів населення проводиться у разі, коли величина індексу споживчих цін перевищила поріг індексації, який встановлюється у розмірі 101 відсотка (частина 2 пункту 1-1) - вказана величина індексу діяла до 2016 року. При цьому індекс споживчих цін обчислюється Держстатом і не пізніше 10 числа місяця, що настає за звітним, публікується в офіційних періодичних виданнях.

Відповідно до частини 5статті 2 Закону України «Про індексацію грошових доходів населення»та пункту 4 Порядку індексації підлягають грошові доходи населення у межах прожиткового мінімуму, встановленого для відповідних соціальних і демографічних груп населення. Частина грошових доходів, яка перевищує прожитковий мінімум, встановлений для відповідних соціальних і демографічних груп населення, індексації не підлягає.

Також згідно зістаттею 34 Закону України «Про оплату праці»компенсація працівникам втрати частини заробітної плати у зв`язку із порушенням строків її виплати провадиться відповідно до індексу зростання цін на споживчі товари і тарифів на послуги у порядку, встановленому чинним законодавством.

Враховуючи викладене, суд вважає, що з відповідача на користь ОСОБА_1 слід стягнути індексацію заробітної плати за час затримки за період з лютого 2021 року по листопад 2022 року в сумі 1745,94 грн., згідно розрахунку, наданого стороною позивача, і який прийнято судом.

Відповідно до ст. 67 Конституції України, кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

У відповідності до абз. 1, 2 ст. 1 Закону України «Про збір на обов`язкове державне пенсійне страхування», платниками збору на обов`язкове державне пенсійне страхування є суб`єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності, їх об`єднання, бюджетні, громадські та інші установи та організації, об`єднання громадян та інші юридичні особи, а також фізичні особи - суб`єкти підприємницької діяльності, які використовують працю найманих працівників; філії, відділення та інші відокремлені підрозділи платників податку, зазначених у пункті 1 цієї статті, що не мають статусу юридичної особи, розташовані на території іншої, ніж платник збору, територіальної громади.

Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку визначаєЗакон України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування».

Так, статтею 1 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» визначено, що страхувальники це роботодавці та інші особи, які відповідно до закону сплачують єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та/або є платниками відповідно до цього Закону.

Згідно з п. 1 ч. 1ст. 4 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування»встановлено, що платниками єдиного внеску зокрема є роботодавці.

Пунктами 1, 2 та 4 ч. 2ст. 6 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування»передбачено, що платник єдиного внеску зобов`язаний: своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок до податкового органу за основним місцем обліку платника єдиного внеску; вести облік виплат (доходу) застрахованої особи та нарахування єдиного внеску за кожним календарним місяцем і календарним роком, зберігати такі відомості в порядку, передбаченому законодавством; подавати звітність, у тому числі про основне місце роботи працівника, про нарахування єдиного внеску в розмірах, визначених відповідно до цього Закону, у складі звітності з податку на доходи фізичних осіб (єдиного податку) до податкового органу за основним місцем обліку платника єдиного внеску у строки та порядку, встановленіПодатковим кодексом України. Форма, за якою подається звітність про нарахування єдиного внеску у складі звітності з податку на доходи фізичних осіб (єдиного податку), встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, за погодженням з Пенсійним фондом та фондами загальнообов`язкового державного соціального страхування.

Згідно ч. 3ст. 6 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування»обов`язки, передбачені частиною другою цієї статті, поширюються на платників, зазначених упунктах 1,4,5,5-1та16частини першої статті 4 цього Закону.

Частинами 4, 5 ст. 7 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування», передбачено, що єдиний внесок нараховується на суми, зазначені в частинах першій і другій цієї статті, не зменшені на суму відрахувань податків, інших обов`язкових платежів, що відповідно до закону сплачуються із зазначених сум, та на суми утримань, що здійснюються відповідно до закону або за договорами позики, придбання товарів та виплат на інші цілі за дорученням отримувача; єдиний внесок нараховується на суми, зазначені в частинах першій і другій цієї статті, незалежно від джерел їх фінансування, форми, порядку, місця виплати та використання, а також від того, чи виплачені такі суми фактично після їх нарахування до сплати.

За приписамич.5ст.8Закону України«Про облікєдиного внескуна загальнообов`язкове державне соціальнестрахування»,єдиний внесокдля платників, зазначених устатті 4цього Закону,встановлюється урозмірі 22відсотки довизначеної статтею7цього Законубази нарахуванняєдиного внеску ; у разі якщо база нарахування єдиного внеску не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід, сума єдиного внеску розраховується як добуток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід (прибуток), та ставки єдиного внеску.

Відповідно до ч. 2 ст. 9 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування», обчислення єдиного внеску здійснюється на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких провадиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування (обчислення) виплат (доходу), на які відповідно до цього Закону нараховується єдиний внесок.

Частиною 4 ст. 9 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» визначено, що обчислення єдиного внеску за минулі періоди, крім випадків сплати єдиного внеску згідно зчастиною п`ятоюстатті 10 цього Закону, здійснюється виходячи з розміру єдиного внеску, що діяв на день нарахування (обчислення, визначення) заробітної плати (доходу), на яку відповідно до цього Закону нараховується єдиний внесок.

Згідно п. 1 ч. 10Закону Украаїни «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування»днем сплати єдиного внеску вважається: у разі перерахування сум єдиного внеску з рахунку платника на відповідні рахунки податкового органу або на єдиний рахунок - день списання банком або центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, суми платежу з рахунку платника незалежно від часу її зарахування на вказані рахунки.

Відповідно до ч. 6 ст. 20 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», страхувальники зобов`язані сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду.

Відповідно до частини 2 ст. 20 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування», персоніфіковані відомості про заробітну плату (дохід, грошове забезпечення, допомогу, компенсацію) застрахованих осіб, на яку нараховано і з якої сплачено страхові внески, та інші відомості подаються до Пенсійного фонду роботодавцями, підприємствами, установами, організаціями, військовими частинами та органами, які виплачують грошове забезпечення, допомогу та компенсацію відповідно до законодавства.

Згідно п. 3 ч. 1 ст. 16 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», застрахована особа має право вимагати від страхувальника сплати страхових внесків, у тому числі в судовому порядку.

Звертаючись до суду за захистом своїх прав як особи застрахованої відповідно доЗакону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», позивачка ОСОБА_1 надала суду виписку від 15.11.2022 з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування про індивідуальні відомості застрахованої особи, облік якого веде Пенсійний фонд України (довідка форми ОК-7), з якої, зокрема, вбачається, що починаючи з жовтня 2014 року не відображені відомості про перерахований ЄСВ, що необхідно для визначення розміру пенсії ОСОБА_1 .

Статтею 46 Конституції Українипередбачено, що громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у старості. Це право гарантується загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням за рахунок страхових внесків громадян, підприємств, установ і організацій, а також бюджетних та інших джерел соціального забезпечення; створенням мережі державних, комунальних, приватних закладів для догляду за непрацездатними.

Суд вважає порушеним право позивачки, передбачене ст. 46 Конституції України, і відновлення цього права можливе шляхом зобов`язання відповідача нарахувати та сплатити на відповідний рахунок Державної податкової служби за місцем обліку єдиний соціальний внесок за ОСОБА_1 , який нараховується на суми заробітної плати за період з березня 2021 року по жовтень 2023 року, а саме:

- за 2021 рік в наступних розмірах: за березень 2021 року 1320,00 грн.; за квітень 2021 року 1320,00 грн.; за травень 2021 року 1320,00 грн.; за червень 2021 року 1320,00 грн.; за липень 2021 року 1320,00 грн.; за серпень 2021 року 1320,00 грн.; за вересень 2021 року 1320,00 грн.; за жовтень 2021 року 1320,00 грн.; за листопад 2021 року 1320,00 грн.; за грудень 2021 року 1430,00 грн.;

- за 2022 рік в наступних розмірах: за січень 2022 року 1430,00 грн.; за лютий 2022 року 1430,00 грн.; за березень 2022 року 1430,00 грн.; за квітень 2022 року 1430,00 грн.; за травень 2022 року 1430,00 грн.; за червень 2022 року 1430,00 грн.; за липень 2022 року 1430,00 грн.; за серпень 2022 року 1430,00 грн.; за вересень 2022 року 1430,00 грн.; за жовтень 2022 року 1474,00 грн.; за листопад 2022 року 1474,00 грн.; за грудень 2022 року 1474,00 грн.;

- за 2023 рік в наступних розмірах за січень 2023 року 1474,00 грн.; за лютий 2023 року 1474,00 грн.; за березень 2023 року 1474,00 грн.; за квітень 2023 року 1474,00 грн.; за травень 2023 року 1474,00 грн.; за червень 2023 року 1474,00 грн.; за липень 2023 року 1474,00 грн.; за серпень 2023 року 1474,00 грн.; за вересень 2023 року 1474,00 грн.; за жовтень 2023 року 1474,00 грн.

Окрім того, відповідача слід зобов`язати подати до Державної податкової служби за місцем обліку звітність щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за звітні періоди, а саме: за весь період, за який стягнуто заборгованість по заробітній платі у даній справі.

Виходячи із викладеного, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог і наявність підстави для задоволення позову.

Згідно ч. 1ст. 141 ЦПК України, судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Оскільки позов задоволено у повному обсязі, суд вважає за необхідне стягнути з Крижопільської селищної ради на користь позивачки ОСОБА_1 сплачений нею судовий збір у розмірі 992,40 грн.

Керуючись ст. ст. 12,13,81, 141,263-265 ЦПК України, суд -

ухвалив:

Позов ОСОБА_1 задовольнити.

Стягнути з Крижопільської селищної ради на користь ОСОБА_1 заборгованість по заробітній платі з 20.02.2021 року по день ухвалення судом рішення по справі (03.10.2023 року), виходячи зі встановленого законом розміру мінімальної заробітної плати за відповідний місяць, в сумі 201976,96грн. (двісті одна тисяча дев`ятсот сімдесят шість гривень, 96 копійок) та 1745,94 грн. (одна тисяча сімсот сорок п`ять гривень, 94 копійки) індексації заробітної плати.

Зобов`язати Крижопільську селищну раду нарахувати та сплатити на відповідний рахунок Державної податкової служби за місцем обліку єдиний соціальний внесок за ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ), який нараховується на суми заробітної плати за період з березня 2021 року по жовтень 2023 року, в наступних розмірах:

за березень 2021 року 1320,00 грн.; за квітень 2021 року 1320,00 грн.; за травень 2021 року 1320,00 грн.; за червень 2021 року 1320,00 грн.; за липень 2021 року 1320,00 грн.; за серпень 2021 року 1320,00 грн.; за вересень 2021 року 1320,00 грн.; за жовтень 2021 року 1320,00 грн.; за листопад 2021 року 1320,00 грн.; за грудень 2021 року 1430,00 грн.;

за січень 2022 року 1430,00 грн.; за лютий 2022 року 1430,00 грн.; за березень 2022 року 1430,00 грн.; за квітень 2022 року 1430,00 грн.; за травень 2022 року 1430,00 грн.; за червень 2022 року 1430,00 грн.; за липень 2022 року 1430,00 грн.; за серпень 2022 року 1430,00 грн.; за вересень 2022 року 1430,00 грн.; за жовтень 2022 року 1474,00 грн.; за листопад 2022 року 1474,00 грн.; за грудень 2022 року 1474,00 грн.;

за січень 2023 року 1474,00 грн.; за лютий 2023 року 1474,00 грн.; за березень 2023 року 1474,00 грн.; за квітень 2023 року 1474,00 грн.; за травень 2023 року 1474,00 грн.; за червень 2023 року 1474,00 грн.; за липень 2023 року 1474,00 грн.; за серпень 2023 року 1474,00 грн.; за вересень 2023 року 1474,00 грн.; за жовтень 2023 року 1474,00 грн.;

а також подати до Державної податкової служби за місцем обліку звітність щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за звітні періоди, а саме: за весь період, за який стягнуто заборгованість по заробітній платі у даній справі.

Стягнути зКрижопільської селищної ради на користь ОСОБА_1 сплачений судовий збір в сумі 992,40 грн. (дев`ятсот дев`яносто дві гривні, 40 копійок).

Призначити судове засідання для вирішення питання про судові витрати на професійну правничу допомогу ОСОБА_1 на 12жовтня2023рокуо10год.00хв. в приміщенні Крижопільського районного суду Вінницької області (Вінницька область, Тульчинський район, смт. Крижопіль, вул. Героїв України, 23).

Встановити ОСОБА_1 строк для подання доказів щодо розміру понесених нею судових витрат на професійну правничу допомогу протягом п`яти днів після ухвалення рішення суду.

У разі неподання відповідних доказів протягом встановленого строку заява щодо вирішення питання про судові витрати на професійну правничу допомогу залишається без розгляду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржено протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Позивачка: ОСОБА_1 , місце проживання: АДРЕСА_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 .

Відповідач: Крижопільська селищна рада, місцезнаходження: вул. Героїв України, 59 смт. Крижопіль Тульчинського району Вінницької області, код ЄДРПОУ 04325940.

Третя особа: Дошкільний навчальний заклад «Ромашка» с. Голубече, місцезнаходження: с. Голубече, вул. Т.Марцин, 2 А, Тульчинського району Вінницької області, код ЄДРПОУ 37338150.

Повний текст рішення складено 09 жовтня 2023 року.

Суддя

СудКрижопільський районний суд Вінницької області
Дата ухвалення рішення03.10.2023
Оприлюднено20.10.2023
Номер документу114282667
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із трудових правовідносин, з них про виплату заробітної плати

Судовий реєстр по справі —134/1715/22

Постанова від 01.02.2024

Цивільне

Вінницький апеляційний суд

Копаничук С. Г.

Постанова від 01.02.2024

Цивільне

Вінницький апеляційний суд

Копаничук С. Г.

Ухвала від 30.01.2024

Цивільне

Вінницький апеляційний суд

Копаничук С. Г.

Ухвала від 03.01.2024

Цивільне

Вінницький апеляційний суд

Копаничук С. Г.

Ухвала від 14.12.2023

Цивільне

Вінницький апеляційний суд

Копаничук С. Г.

Ухвала від 04.12.2023

Цивільне

Вінницький апеляційний суд

Копаничук С. Г.

Ухвала від 16.11.2023

Цивільне

Вінницький апеляційний суд

Копаничук С. Г.

Рішення від 23.10.2023

Цивільне

Крижопільський районний суд Вінницької області

Кантониста О. О.

Рішення від 23.10.2023

Цивільне

Крижопільський районний суд Вінницької області

Кантониста О. О.

Рішення від 03.10.2023

Цивільне

Крижопільський районний суд Вінницької області

Кантониста О. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні