Рішення
від 18.10.2023 по справі 280/8151/23
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

18 жовтня 2023 року Справа № 280/8151/23 м.Запоріжжя

Запорізький окружний адміністративний суд у складі судді Конишевої О.В., розглянув в порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовом Комунального некомерційного підприємства Запорізька обласна клінічна лікарня Запорізької обласної ради (вул. Оріхівське шосе, 10, м.Запоріжжя, 69600, код ЄДРПОУ 02006716)

до Комунарського відділу державної виконавчої служби у місті Запоріжжі Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) (69104, м.Запоріжжя, вул. Європейська, 16, код ЄДРПОУ 35037364)

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Запорізька обласна військова адміністрація (пр. Соборний, 164, м. Запоріжжя, 69107, код ЄДРПОУ 00022504)

про визнання протиправною та скасування постанови,

ВСТАНОВИВ:

02.10.2023 до Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Комунального некомерційного підприємства Запорізька обласна клінічна лікарня Запорізької обласної ради (далі - позивач) до Комунарського відділу державної виконавчої служби у місті Запоріжжі Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) (далі відповідач), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Запорізька обласна військова адміністрація (далі третя особа), в якій позивач просить суд:

визнати не законною та скасувати постанову державного виконавця Комунарського відділу державної виконавчої служби у місті Запоріжжі Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) Сулакова Е.І. № ВП 72574087 від 13.09.2023 року про накладення штрафу на КНП «ЗОКЛ» ЗОР за невиконання рішення суду в порядку ст. 75 ЗУ «Про виконавче провадження» в розмірі 5100,00 грн.

Ухвалою суду від 09.10.2023 відкрито спрощене позовне провадження та призначено судове засідання на 16.10.2023 року.

У судовому засіданні 16.10.2023 оголошено перерву до 18.10.2023.

Позивач в судове засідання не з`явився, про дату, час та місце судового засідання повідомлений належним чином.

Відповідач подав до суду заяву про розгляд справи в порядку письмового провадження.

Представник третьої особи в судове засідання не з`явився, про дату, час та місце судового засідання повідомлений належним чином.

За приписами ч. 4 ст. 287 КАС України адміністративна справа з приводу рішень, дій або бездіяльності державного виконавця чи іншої посадової особи органу державної виконавчої служби, приватного виконавця вирішується судом протягом десяти днів після відкриття провадження у справі.

Згідно із ч. 3 ст. 268 КАС України неприбуття у судове засідання учасника справи, повідомленого відповідно до положень цієї статті, не перешкоджає розгляду справи у судах першої та апеляційної інстанцій.

За приписами ч. 4 ст. 229 КАС України у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

З урахуванням приписів ч. 4 ст. 243 КАС України судове рішення виготовлене в межах десятиденного строку, визначеного ч. 4 ст. 287 КАС України.

Розглянувши наявні матеріали та фактичні обставини справи, дослідивши і оцінивши надані докази в їх сукупності, суд встановив наступне.

Постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 11.07.2023 року по справі № 280/1532/23, зобов`язано Комунальне некомерційне підприємство «Запорізька обласна клінічна лікарня» Запорізької обласної ради привести у готовність до використання за призначенням захисну споруду цивільного захисту - сховище, обліковий номер №29605, що розташоване за адресою: вул. Оріхівське шосе, буд.10, м. Запоріжжя у відповідності до Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, затверджених Наказом Міністерства внутрішніх справ України від 09.07.2018 за №579 «Про затвердження вимог з питань використання та обліку фонду захисних споруд цивільного захисту».

18.08.2023 на адресу Комунарського відділу державної виконавчої служби у місті Запоріжжі Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) надійшла заява Шевченківської окружної прокуратури міста Запоріжжя Запорізької області за вих. № 57-101-4851 від 18.08.2023 про відкриття виконавчого провадження за виконавчим листом № 280/1532/23 від 11.07.2023 Запорізького окружного адміністративного суду про зобов`язання Комунального некомерційного підприємства "Запорізька обласна клінічна лікарня" Запорізької обласної ради привести у готовність до використання за призначенням захисну споруду цивільного захисту - сховище, обліковий номер №29605, що розташоване за адресою: вул. Оріхівське шосе, буд. 10, м. Запоріжжя у відповідності до Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, затверджених Наказом Міністерства внутрішніх справ України від 09.07.2018 за № 579 «Про затвердження вимог з питань використання та обліку фонду захисних споруд цивільного захисту».

Державним виконавцем 22.08.2023 винесено постанову про відкриття виконавчого провадження ВП № 72574087, про зобов`язання КНП «ЗОКЛ» ЗОР привести у готовність до використання за призначенням захисну споруду цивільного захисту сховище, обліковий номер № 29605, що розташоване за адресою: вул. Оріхівське шосе, буд. 10 м. Запоріжжя. На виконання зазначеної дії державним виконавцем надано строк протягом 10 робочих днів.

13.09.2023 відповідачем винесено постанову № ВП 72574087 про накладення штрафу на КНП «ЗОКЛ» ЗОР за невиконання рішення суду в порядку ст. 75 ЗУ «Про виконавче провадження» в розмірі 5100,00 грн.

Не погоджуючись із постановою про накладення штрафу від 13.09.2023, позивач звернувся до суду з даною позовною заявою.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

Законом України Про виконавче провадження (далі - Закон №1404-VIII) врегульовано правові та організаційні засади щодо примусового виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб).

Нормами статті 3 Закону №1404-VIII закріплено, що підлягають примусовому виконанню рішення на підставі таких виконавчих документів, зокрема: виконавчих листів та наказів, що видаються судами у передбачених законом випадках на підставі судових рішень.

Частиною 1 статті 18 Закону №1404-VIII встановлено, що виконавець зобов`язаний вживати передбачених цим Законом заходів щодо примусового виконання рішень, неупереджено, ефективно, своєчасно і в повному обсязі вчиняти виконавчі дії.

Приписами пункту 1 частини 2 статті 18 Закону №1404-VIII визначено, що виконавець зобов`язаний здійснювати заходи примусового виконання рішень у спосіб та в порядку, які встановлені виконавчим документом і цим Законом.

Відповідно до частини 6 статті 26 Закону №1404-VIII за рішенням немайнового характеру виконавець у постанові про відкриття виконавчого провадження зазначає про необхідність виконання боржником рішення протягом 10 робочих днів (крім рішень, що підлягають негайному виконанню).

Виконавець розпочинає примусове виконання рішення на підставі виконавчого документа, зазначеного у статті 3 цього Закону, відповідно, за заявою стягувача про примусове виконання рішення (п. 1 ч. 1 ст. 26 Закону №1404-VIII) та за рішенням немайнового характеру виконавець у постанові про відкриття виконавчого провадження зазначає про необхідність виконання боржником рішення протягом 10 робочих днів (крім рішень, що підлягають негайному виконанню, рішень про встановлення побачення з дитиною) (ч. 6 ст. 26 Закону №1404-VIII).

Згідно частин 1, 2, 3 статті 63 Закону №1404-VIII за рішеннями, за якими боржник зобов`язаний особисто вчинити певні дії або утриматися від їх вчинення, виконавець наступного робочого дня після закінчення строку, визначеного частиною шостою статті 26 цього Закону, перевіряє виконання рішення боржником.

У разі невиконання без поважних причин боржником рішення виконавець виносить постанову про накладення на боржника штрафу, в якій також зазначаються вимога виконати рішення протягом 10 робочих днів (за рішенням, що підлягає негайному виконанню, - протягом трьох робочих днів) і попередження про кримінальну відповідальність.

Виконавець наступного робочого дня після закінчення строку, передбаченого частиною другою цієї статті, повторно перевіряє виконання рішення боржником.

У разі повторного невиконання без поважних причин боржником рішення, якщо таке рішення може бути виконано без участі боржника, виконавець надсилає органу досудового розслідування повідомлення про вчинення боржником кримінального правопорушення та вживає заходів примусового виконання рішення, передбачених цим Законом.

У разі невиконання боржником рішення, яке не може бути виконано без участі боржника, виконавець надсилає до органу досудового розслідування повідомлення про вчинення боржником кримінального правопорушення та виносить постанову про закінчення виконавчого провадження.

Отже, постанова про накладення штрафу за невиконання судового рішення може бути винесена лише за умови, що судове рішення не виконано і таке невиконання сталося без поважних на те причин, коли боржник мав реальну можливість виконати таке судове рішення протягом визначеного ч. 6 ст.26 Закону №1404-VIII строку, проте не зробив цього.

Частиною 1 статті 75 Закону №1404-VIII встановлено, що у разі невиконання без поважних причин у встановлений виконавцем строк рішення, що зобов`язує боржника виконати певні дії, та рішення про поновлення на роботі виконавець виносить постанову про накладення штрафу на боржника-фізичну особу в розмірі 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, на посадових осіб - 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, на боржника-юридичну особу - 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і встановлює новий строк виконання.

Згідно ч. 2 ст. 75 Закону №1404-VIII, у разі повторного невиконання рішення боржником без поважних причин виконавець у тому самому порядку накладає на нього штраф у подвійному розмірі та звертається до органів досудового розслідування з повідомленням про вчинення кримінального правопорушення.

Судом встановлено, що фактичне невиконання позивачем рішення суду зумовлена відсутністю коштів. Проте, позивач неодноразово звертався до уповноваженого органу про виділення коштів для капітального ремонту споруди цивільного захисту (сховища).

Так, позивач листами від 30.09.2022 № 3504; від 30.09.2022 № 3505; від 21.11.2022 № 4133; від 21.11.2022 № 4134; від 4132 від 21.11.2022; від 23.11.2022 № 4164; від 27.10.2022 № 3810; від 27.10.2022 № 3808; від 27.10.2022 № 3809; від 12.10.2022 № 3631; від 12.10.2022 № 3632; від 12.10.2022 № 3630; від 16.02.2021 № 740; від 22.04.2019 № 2301; від 18.04.2019 № 2254 неодноразово звертався до Голови Запорізької обласної ради, Директору Департаменту охорони здоров`я Запорізької обласної державної адміністрації, Голови Запорізької обласної державної адміністрації з проханням здійснення заходів щодо приведення захисних споруд у готовність до використання за призначенням, у сприянні виділенні коштів на розроблення проектно-кошторисної документації на капітальний ремонт/реконструкцію 4-х захисних споруд, що перебувають на балансі КНП ЗОКЛ ЗОР орієнтовна вартість виготовлення якої становить 1 400 000,00 грн.

Крім того, позивачем було здійснено замовлення розробити робочий проект «капітальний ремонт захисної споруди цивільного захисту сховища (протирадіаційного укриття) № 29605, розташованого в будівлі харчоблоку на території КНП «Запорізька обласна клінічна лікарня» ЗОР, за адресою: м. Запоріжжя, вул. Оріхівське шосе, 10». Робочий проект було розроблено у 2023 році за шифром МГП 015.22, КП «ГРАДПРОЕКТ» ММР ЗО (69107, Запорізька обл., м. Запоріжжя, просп. Соборний, буд. 164), ГАП ОСОБА_1 (кваліфікаційний сертифікат АА № 000537) на підставі:

- завдання на проектування, реєстраційний номер в ЄДЕССБ ZP01:6644-5290-5920- 3036. Клас наслідків (відповідальності) об`єкта СС3. Сукупний показник СС3.

Робочим проектом передбачається капітальний ремонт захисної споруди цивільного захисту сховища (протирадіаційного укриття) № 29605, розташованого в будівлі харчоблоку на території КНП «Запорізька обласна клінічна лікарня» ЗОР, за адресою: м. Запоріжжя, вул. Оріхівське шосе, 10.

Згідно експертного звіту щодо розгляду проектної документації на будівництво встановлено, що загальна кошторисна вартість будівництва в поточних цінах станом на 10.07.2023 становить 27 398 334,00 грн.

На теперішній час, позивач не отримував бюджетних асигнувань на зазначену суму з метою проведення капітального ремонту захисної споруди цивільного захисту сховища (протирадіаційного укриття) № 29605, розташованого в будівлі харчоблоку на території КНП «Запорізька обласна клінічна лікарня» ЗОР, за адресою: м. Запоріжжя, вул. Оріхівське шосе, 10.

Зокрема, суд вважає за необхідне зазначити, що для проведення капітального ремонту (реконструкції) захисних споруд у КНП «ЗОКЛ» ЗОР необхідно отримати згоду власника на проведення таких робіт.

Відповідно до п. 28 Постанови КМУ № 466 від 13.04.2011 року «Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт» встановлено наступне: «Замовник (його уповноважена особа) подає до відповідного органу державного архітектурно-будівельного контролю заяву через електронний кабінет (крім об`єктів, на які поширюється дія Закону України Про державну таємницю).

Заява щодо об`єктів, на які поширюється дія Закону України Про державну таємницю, подається до ДІАМ у паперовій формі із дотриманням вимог Закону України Про державну таємницю за формою, визначеною в додатку 3 до цього Порядку, і реєструється ДІАМ у журналі реєстрації заяв. У такому ж самому порядку подається заява про внесення змін та анулювання дозволу, до якої додається дозвіл, у який вносяться зміни чи анулюється, та документи, що підтверджують такі зміни.

До заяви додаються: копія документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або копія договору суперфіцію; копія розпорядчого документа щодо комплексної реконструкції кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового фонду у разі здійснення комплексної реконструкції кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового фонду на замовлення органів державної влади чи органів місцевого самоврядування на відповідних землях державної чи комунальної власності (замість копії документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою); проектна документація на будівництво, розроблена та затверджена в установленому законодавством порядку; копія документа, що посвідчує право власності на будинок чи споруду, або згода його власника (співвласників), засвідчена у встановленому законодавством порядку, на проведення будівельних робіт у разі здійснення реконструкції, реставрації чи капітального ремонту; (...)».

З огляду на викладене, вбачається що відповідно до норм чинного законодавства, дозвіл на проведення капітального ремонту, реконструкції та інших будівельних робіт без згоди власника майна не надається органами державного архітектурно- будівельного контролю.

Під час дії воєнного стану засідання сесії Запорізької обласної ради не скликаються, тому отримати згоду власника майна на проведення капітального ремонту захисних споруд, що розташовані в КНП «ЗОКЛ» ЗОР у встановленому законом порядку не вдається можливим.

Позивач також неодноразово звертався до Департаменту охорони здоров`я Запорізької обласної військової адміністрації (лист № 5450 від 07.08.2023), до Запорізької обласної військової адміністрації (лист № 5449 від 07.08.2023), до Запорізької обласної ради (лист № 5448 від 07.08.2023 року) з проханням здійснити сприяння у виділенні коштів на приведення захисних споруд, що розташовані в КНП «ЗОКЛ» ЗОР у готовність до використання за призначенням.

Суд зазначає, що відповідно до розпорядження голови Запорізької обласної державної адміністрації, начальника обласної військової адміністрації від 07.09.2023 № 500 «Про затвердження переліку проектів і заходів для фінансування за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на проектування, відновлення, будівництво, модернізацію, облаштування, ремонт об`єктів будівництва громадського призначення, соціальної сфери, культурної спадщини, житлово-комунального господарства, інших об`єктів, що мають вплив на життєдіяльність населення», зі змінами внесеними розпорядженням від 05.10.2023 № 557, затверджено Перелік проектів і заходів для фінансування за рахунок субвенції, зокрема: - з/п № 5 «Капітальний ремонт сховища (протирадіаційного укриття) № 29605, розташованого в будівлі харчоблоку КНП «Запорізька обласна клінічна лікарня» ЗОР по Оріхівському шосе обсяг коштів субвенції 20 548, 751 тис. грн;

Розпорядженням голови Запорізької обласної державної адміністрації, начальника обласної військової адміністрації від 09.10.2023 № 576 «Про розподіл субвенції з державного бюджету на 2023 рік», зокрема: з/п № 6 «Капітальний ремонт сховища (протирадіаційного укриття) № 29605, розташованого в будівлі харчоблоку КНП «Запорізька обласна клінічна лікарня» ЗОР по Оріхівському шосе обсяг коштів субвенції 20 548, 751 тис. грн. та обсяг коштів спів фінансування з обласного бюджету 6 849,584 тис. грн.

Отже кошти на здійснення капітального ремонту захисних споруд виділено лише відповідно до розпорядження голови Запорізької обласної державної адміністрації, начальника обласної військової адміністрації від 07.09.2023 № 500 та розпорядженням голови Запорізької обласної державної адміністрації, начальника обласної військової адміністрації від 09.10.2023 № 576.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що позивач на теперішній час з об`єктивних причин не може виконати рішення суду та постанову про відкриття виконавчого провадження № 72574087 від 22.08.2023 про зобов`язання КНП «ЗОКЛ» ЗОР привести у готовність до використання за призначенням захисну споруду цивільного захисту сховище, обліковий номер № 29605, що розташоване за адресою: вул. Оріхівське шосе, буд. 10 м. Запоріжжя, у зв`язку із відсутністю матеріально-технічної бази для проведення капітального ремонту та відсутності правових підстав для отримання дозволу на проведення таких робіт в органах державного архітектурно-будівельного контролю.

Отже, враховуючи активні дії щодо виконання рішення суду які вживає Комунальне некомерційне підприємство Запорізька обласна клінічна лікарня Запорізької обласної ради, відсутності відповідного фінансового забезпечення та фактичної відсутності коштів, на що позивач вплинути не має можливості, суд доходить висновку, що невиконання судового рішення позивачем не вважається невиконанням судового рішення без поважних причин.

За вказаних обставин, суд дійшов висновку, що постанова державного виконавця Комунарського відділу державної виконавчої служби у місті Запоріжжі Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) Сулакова Е.І. № ВП 72574087 від 13.09.2023 про накладення штрафу у розмірі 5100,00 грн. є протиправною та підлягає скасуванню.

Частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Беручи до уваги наведене, суд приходить до висновку про наявність правових підстав для задоволення адміністративного позову.

Згідно з частиною 1 статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись ст.ст. 2, 5, 9, 77, 139, 143, 194, 243-246 ,255, 272, 287 КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги Комунального некомерційного підприємства Запорізька обласна клінічна лікарня Запорізької обласної ради (вул. Оріхівське шосе, 10, м.Запоріжжя, 69600, код ЄДРПОУ 02006716) до Комунарського відділу державної виконавчої служби у місті Запоріжжі Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) (69104, м.Запоріжжя, вул. Європейська, 16, код ЄДРПОУ 35037364), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Запорізька обласна військова адміністрація (пр. Соборний, 164, м. Запоріжжя, 69107, код ЄДРПОУ 00022504) -задовольнити.

Визнати протиправною та скасувати постанову державного виконавця Комунарського відділу державної виконавчої служби у місті Запоріжжі Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) Сулакова Е.І. № ВП 72574087 від 13.09.2023 року про накладення штрафу за невиконання рішення суду в розмірі 5100,00 грн.

Стягнути на користь Комунального некомерційного підприємства Запорізька обласна клінічна лікарня Запорізької обласної ради (вул. Оріхівське шосе, 10, м.Запоріжжя, 69600, код ЄДРПОУ 02006716) понесені витрати по сплаті судового збору у розмірі 2684,00 грн (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири гривні 00 коп.) за рахунок бюджетних асигнувань Комунарського відділу державної виконавчої служби у місті Запоріжжі Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) (69104, м.Запоріжжя, вул. Європейська, 16, код ЄДРПОУ 35037364).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення виготовлено в повному обсязі 18.10.2023.

Суддя О.В. Конишева

Дата ухвалення рішення18.10.2023
Оприлюднено23.10.2023
Номер документу114297306
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправною та скасування постанови

Судовий реєстр по справі —280/8151/23

Постанова від 01.02.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 15.12.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 06.11.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Рішення від 18.10.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Конишева Олена Василівна

Ухвала від 09.10.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Конишева Олена Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні