Постанова
від 18.10.2023 по справі 480/8405/22
ДРУГИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 жовтня 2023 р.Справа № 480/8405/22Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

Головуючого судді: Бегунца А.О.,

Суддів: Ральченка І.М. , Мельнікової Л.В. ,

за участю секретаря судового засідання Реброва А.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Головного управління ДПС у Сумській області на рішення Сумського окружного адміністративного суду від 11.04.2023, головуючий суддя І інстанції: С.М. Глазько, вул. Герасима Кондратьєва, 159, м. Суми, 40021, повний текст складено 11.04.23 року по справі № 480/8405/22

за позовом Приватного підприємства "Слана Плюс"

до Державної податкової служби України , Головного управління ДПС у Сумській області

про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Позивач Приватне підприємство "Слана Плюс" звернулось до Сумського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Державної податкової служби України, Державної податкової служби України в особі відокремленого підрозділу Головного управління ДПС у Сумській області, в якій просив суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №7469309/33001493 від 14.10.2022 щодо податкової накладної №14 від 23.09.2022;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №14 від 23.09.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- визнати протиправним та скасувати рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №7469310/33001493 від 14.10.2022 щодо податкової накладної №15 від 26.09.2022;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №15 від 26.09.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- визнати протиправним та скасувати рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №7469307/33001493 від 14.10.2022 щодо податкової накладної №13 від 22.09.2022;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №13 від 22.09.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- визнати протиправним та скасувати рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №7469311/33001493 від 14.10.2022 щодо податкової накладної №16 від 27.09.2022;

- зобов`язати зареєструвати податкову накладну №16 від 27.09.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- визнати протиправним та скасувати рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних 7469283/33001493 від 14.10.2022 щодо податкової накладної № 8 від 16.09.2022;

- зобов`язати зареєструвати податкову накладну № 8 від 16.09.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- визнати протиправним та скасувати рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №7469305/33001493 від 14.10.2022 щодо податкової накладної №12 від 22.09.2022;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №12 від 22.09.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- визнати протиправним та скасувати рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №7469314/33001493 від 14.10.2022 щодо податкової накладної №20 від 29.09.2022;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №20 від 29.09.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- визнати протиправним та скасувати рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №7469315/33001493 від 14.10.2022 щодо податкової накладної №10 від 20.09.2022;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №10 від 20.09.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- визнати протиправним та скасувати рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №7469316/33001493 від 14.10.2022 щодо податкової накладної №17 від 28.09.2022;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №17 від 28.09.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- визнати протиправним та скасувати рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №7469317/33001493 від 14.10.2022 щодо податкової накладної №21 від 29.09.2022;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №21 від 29.09.2022;

- визнати протиправним та скасувати рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №7469312/33001493 від 14.10.2022 щодо податкової накладної № 18 від 28.09.2022;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 18 від 28.09.2022;

- визнати протиправним та скасувати рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних 7469304/33001493 від 14.10.2022 щодо податкової накладної № 9 від 20.09.2022;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 9 від 20.09.2022;

- визнати протиправним та скасувати рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №7469313/33001493 від 14.10.2022 щодо податкової накладної №19 від 29.09.2022;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №19 від 29.09.2022;

- визнати протиправним та скасувати рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №7469308/33001493 від 14.10.2022 щодо податкової накладної № 13 від 23.09.2022;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 13 від 23.09.2022.

В обгрунтування позовних вимог зазначено, що позивачем складено податкові накладні №14 від 23.09.2022, №15 від 26.09.2022, №13 від 22.09.2022, №16 від 27.09.2022, № 8 від 16.09.2022, №12 від 22.09.2022, №20 від 29.09.2022, №10 від 20.09.2022, №17 від 28.09.2022, №21 від 29.09.2022, № 18 від 28.09.2022 , № 9 від 20.09.2022, №19 від 29.09.2022, № 13 від 23.09.2022 та направлено їх для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, але їх реєстрацію було зупинено. Позивачем подано до податкового органу пояснення та копії документів щодо податкових накладних, реєстрацію яких зупинено. Однак, спірними рішеннями комісії відмовлено у реєстрації зазначених податкових накладних. Підставою для відмови в реєстрації податкових накладних зазначено - ненадання платником податку копій документів. Позивач зазначає, що ним надані усі необхідні документи на підтвердження реальності господарської операції. Отже, позивач вважає, що спірні рішення про відмову у реєстрації податкових накладних є протиправними та підлягають скасуванню, оскільки діяльність господарства є реальною, всі операції здійснюються згідно Податкового кодексу України з дотриманням вимог Закону України "Про бухгалтерський облік". Операція документально підтверджена, про що свідчать первинні документи та дані бухгалтерського обліку.

Рішенням Сумського окружного адміністративного суду від 11.04.2023 позовні вимоги задоволено.

Визнано протиправним та скасовано рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №7469309/33001493 від 14.10.2022 щодо податкової накладної №14 від 23.09.2022.

Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №14 від 23.09.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних днем її подачі.

Визнано протиправним та скасовано рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №7469310/33001493 від 14.10.2022 щодо податкової накладної №15 від 26.09.2022.

Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №15 від 26.09.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних днем її подачі.

Визнано протиправним та скасовано рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №7469307/33001493 від 14.10.2022 щодо податкової накладної №13 від 22.09.2022.

Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №13 від 22.09.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних днем її подачі.

Визнано протиправним та скасовано рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №7469311/33001493 від 14.10.2022 щодо податкової накладної №16 від 27.09.2022.

Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №16 від 27.09.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних днем її подачі.

Визнано протиправним та скасовано рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних 7469283/33001493 від 14.10.2022 щодо податкової накладної № 8 від 16.09.2022.

Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 8 від 16.09.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних днем її подачі.

Визнано протиправним та скасовано рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №7469305/33001493 від 14.10.2022 щодо податкової накладної №12 від 22.09.2022.

Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №12 від 22.09.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних днем її подачі.

Визнано протиправним та скасовано рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №7469314/33001493 від 14.10.2022 щодо податкової накладної №20 від 29.09.2022.

Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №20 від 29.09.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних днем її подачі.

Визнано протиправним та скасовано рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №7469315/33001493 від 14.10.2022 щодо податкової накладної №10 від 20.09.2022.

Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №10 від 20.09.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних днем її подачі.

Визнано протиправним та скасовано рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №7469316/33001493 від 14.10.2022 щодо податкової накладної № 17 від 28.09.2022.

Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №17 від 28.09.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних днем її подачі.

Визнано протиправним та скасовано рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №7469317/33001493 від 14.10.2022 щодо податкової накладної №21 від 29.09.2022.

Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №21 від 29.09.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних днем її подачі.

Визнано протиправним та скасовано рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №7469312/33001493 від 14.10.2022 щодо податкової накладної № 18 від 28.09.2022.

Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 18 від 28.09.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних днем її подачі.

Визнано протиправним та скасовано рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних 7469304/33001493 від 14.10.2022 щодо податкової накладної № 9 від 20.09.2022.

Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 9 від 20.09.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних днем її подачі.

Визнано протиправним та скасовано рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №7469313/33001493 від 14.10.2022 щодо податкової накладної №19 від 29.09.2022.

Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №19 від 29.09.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних днем її подачі.

Визнано протиправним та скасовано рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №7469308/33001493 від 14.10.2022 щодо податкової накладної № 13 від 23.09.2022.

Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 13 від 23.09.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних днем її подачі.

Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Сумській області на користь Приватного підприємства "Слана Плюс" судовий збір у розмірі 34734,00 грн.

Не погодившись з вказаним рішенням, відповідачем ГУ ДПС у Сумській області подано апеляційну скаргу, в якій, вказуючи на порушення норм права та невідповідність висновків суду першої інстанції обставинам справи, просить рішення Сумського окружного адміністративного суду від 11.04.2023 скасувати та ухвалити нове рішення, яким у задоволенні позовних вимог відмовити.

В обгрунтування вимог апеляційної скарги відповідач зазначає, що направлені позивачем на реєстрацію у Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №14 від 23.09.2022, №15 від 26.09.2022, №13 від 22.09.2022, №16 від 27.09.2022, №8 від 16.09.2022, №12 від 22.09.2022, №20 від 29.09.2022, №10 від 20.09.2022, №17 від 28.09.2022, №21 від 29.09.2022, №18 від 28.09.2022, №9 від 20.09.2022, №19 від 29.09.2022, №13 від 23.09.2022 в автоматичному режимі перевірялися на відповідність ознакам безумовної реєстрації. За результатами розгляду наданих позивачем документів, комісією Головного управління ДПС у Сумській області прийняті рішення про відмову у їх реєстрації, у зв`язку з ненаданням платником податку копій документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, розрахункових документів та/або виписок з особових рахунків. Відповідач зазначає, що не надання повного пакету документів не дає змогу зробити висновок щодо реальності здійсненої господарської операції по реалізації крупи гречаної швидкорозварювальної.

Відповідно до положень ч. 4 ст. 229 Кодексу адміністративного судочинства України, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів дійшла до висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з наступних підстав.

Матеріалами справи підтверджено, що Приватне підприємство "Слана Плюс" зареєстроване як юридична особа та включено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Основним видом діяльності є неспеціалізована оптова торгівля за кодом 46.90. Крім того, підприємство здійснює діяльність за кодом 10.61 "Виробництво продуктів борошномельно-круп`яної промисловості" за кодом 80.10 "Діяльність приватних охоронних служб".

У вересні 2022 року ПП "Слана Плюс" придбано зерно гречки у кількості 400,736 т.

Між ПП "Слана Плюс" - замовник та Товариством з обмеженою відповідальністю "Арго" - підрядник укладено договір про виконання робіт №01/22 від 01.03.2022 на отримання, зберігання та переробку зерна замовника в крупу гречану швидкорозварювальну ДСТУ 7697-2015.

За результатами надання послуг з переробки зерна гречки між ПП "Слана Плюс" та Товариством з обмеженою відповідальністю "Арго" складено акт № АБ-0000007 від 16 вересня 2022 року, № АБ-0000008 від 17 вересня 2022 року та № АБ-0000009 від 19 вересня 2022 року.

Між ПП "Слана Плюс" та ТОВ "Бегриль" укладено договір поставки № СП-0017 від 21.09.2022 на поставку крупи гречаної швидкорозварювальної.

На виконання договору ПП "Слана Плюс" виставлено рахунок № СП-0000538 від 21.09.2022 на попередню оплату за крупу гречану швидкорозварювальну у кількості 22000 кг на загальну суму 1056000 грн., в т.ч. ПДВ 20% 176000,00 грн.

Оплату вартості товару здійснено наступним чином:

- на суму 528000,00 грн., в т.ч. ПДВ 88000,00 грн., що підтверджується банківською випискою від 23 вересня 2022 року;

- на суму 528000,00 грн., в т.ч. ПДВ 88000,00 грн., що підтверджується банківською випискою від 26 вересня 2022 року.

За першою подією, отримання оплати за товару, ПП "Слана Плюс" виписано податкові накладні:

- №14 від 23 вересня 2022 року на загальну суму 528000,00 грн., в т.ч. обсяг постачання без ПДВ 440000,00 грн. та ПДВ 88000,00 грн.;

- №15 від 26 вересня 2022 року на загальну суму 528000,00 грн., в т.ч. обсяг постачання без ПДВ 440000,00 грн. та ПДВ 88000,00 грн.

Реєстрацію наведених вище податкових накладних зупинено з підстав відсутності кодів УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1104 в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує обсяг його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, про що зазначено в квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної від 06.10.2022.

Позивачем подано пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, а саме повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено № 5 від 07.10.2022 щодо податкових накладних № 14 від 23.09.2022 та № 15 від 26.09.2022.

Рішеннями про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №7469309/33001493 від 14.10.2022 щодо податкової накладної № 14 від 23.09.2022 та №7469310/33001493 від 14.10.2022 щодо податкової накладної № 15 від 26.09.2022, відмовлено в реєстрації таких накладних.

У вищевказаних рішеннях зазначено: ненадання позивачем первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування; відсутність розрахункових документів та/або виписок з особових рахунків.

Додатково зазначено: платником подано документи на придбання зерна гречки для виготовлення крупи гречаної швидкорозварювальної в кількості лише 79,32 т., яка придбана у ТОВ "Грабовське". Згідно довідки про повернення з виробництва сировини з 53,2 т. гречки отримується 33,0 т. крупи гречаної швидкорозварювальної, тобто після переробки отримується 62% готової продукції. При цьому, за даними бухгалтерського обліку оприбутковано крупи гречаної швидкорозварювальної в кількості 169 т., реалізовано 128,6 т.

Не погодившись з зазначеними рішеннями, 20.10.2022 ПП "Слана Плюс" подано скарги на рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 7469309/№7469309/33001493 від 14.10.2022 щодо податкової накладної № 14 від 23.09.2022 та на рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №7469310/33001493 від 14.10.2022 щодо податкової накладної № 15 від 26.09.2022. До скарг долучено пояснення та первинні документи.

Рішеннями за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, а саме: №56246/33001493/2 від 24.10.2022 щодо податкової накладної №14 від 23.09.2022 та №56302/33001493/2 від 24.10.2022 щодо податкової накладної №15 від 26.09.2022, скарги залишено без задоволення з наступних підстав: ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури (інвойси).

Між ПП "Слана Плюс" та ТОВ "ЛАНРГЕЙН" 14.09.2022 укладено договір поставки № СП-0015 на крупу гречану.

На підставі укладеного договору ПП "Слана Плюс" надало рахунок №СП-0000531 від 14.09.2022, продукцію відвантажено покупцю по видатковій накладній №СП0000027 від 22.09.2022 у кількості 22000 кг., загальною вартістю 968880,00 грн., в т.ч. ПДВ на суму 161480,00 грн., яка транспортувалась за рахунок покупця ТОВ "ЛАНРГЕЙН" за товарно-транспортною накладною № 037 від 22.09.2022. Оплату вартості придбаної крупи гречаної швидкорозварювальної здійснено 23.09.2022 в повному обсязі, що підтверджується банківською випискою.

За першою подією, відвантаження товару складено податкову накладну № 13 від 22.09.2022 на суму 968880,00 грн. в т.ч. ПДВ на суму 161480,00 грн. за кодом УКТЗЕД 1104 "Крупа гречана швидкорозварювальна".

Реєстрацію зазначеної податкової накладної зупинено з підстав відсутності кодів УКТЗЕД /ДКПП товару/послуг 1104 в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує обсяг його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, про що зазначено в квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної від 07.10.2022.

Позивачем подано пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, а саме повідомлення про надання пояснень та копії документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено № 7 від 07.10.2022 щодо податкової накладної №13 від 22 вересня 2022 року.

Рішенням про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №7469307/33001493 від 14.10.2022 відмовлено в реєстрації податкової накладної №13 від 22.09.2022 .

Підставою для зупинення зазначено: ненадання первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування; відсутність розрахункових документів та/або виписок з особових рахунків.

Додатково зазначено: платником подано документи на придбання зерна гречки для виготовлення крупи гречаної швидкорозварювальної в кількості лише 79,32 т., яка придбана у ТОВ "Грабовське". Згідно довідки про повернення з виробництва сировини з 53,2 т. гречки отримується 33,0 т. крупи гречаної швидкорозварювальної, тобто після переробки отримується 62% готової продукції. При цьому, за даними бухгалтерського обліку оприбутковано крупи гречаної швидкорозварювальної в кількості 169 т., реалізовано 128,6 т.

Не погодившись з зазначеними рішеннями, 20.10.2022 ПП "Слана Плюс" подано скаргу на рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №7469307/33001493 від 14.10.2022 щодо податкової накладної №13 від 22.09.2022.

Рішенням за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №56323/33001493/2 від 24.10.2022 щодо податкової накладної №13 від 22.09.2022, скаргу залишено без задоволення з наступних підстав: ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури (інвойси).

11.07.2019 між ПП "Слана Плюс" та ТОВ "Промо-Трейд" укладено договір поставки № СП-0007 на крупу гречану швидкорозварювальну.

На підставі укладеного договору ПП "Слана Плюс" надало рахунок №СП-0000540 від 27.09.2022 на відвантаження крупи гречаної швидкородварювальної у кількості 2000 кг. на загальну суму 99960,00 грн., в т.ч. ПДВ 16660,00 грн. На підставі наданого рахунку 27.09.2022 ТОВ "Промо-Трейд" перерахувало кошти в повному обсязі на суму 99960,00 грн., що підтверджується банківською випискою. Товар відвантажено покупцю по видатковій накладній №СП-0000029 від 28.09.2022, який транспортувався за рахунок покупця ТОВ "Промо-Трейд" за товарно-транспортною накладною № 039 від 28.09.2022.

За першою подією, сплата грошових коштів, позивачем складено та подано на реєстрацію податкову накладну № 16 від 27.09.2022 на суму 99960,00 грн., в т. ч. ПДВ на суму 16660,00 грн. за кодом УКТЗЕД 1104 "Крупа гречана швидкорозварювальна".

Реєстрацію зазначеної податкової накладної зупинено з підстав відсутності кодів УКТЗЕД /ДКПП товару/послуг 1104 в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує обсяг його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, про що зазначено в квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної від 06.10.2022.

Позивачем подано пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, а саме повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено № 3 від 07.10.2022 щодо податкової накладної № 16 від 27 вересня 2022 року.

Рішенням про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №7469311/33001493 від 14.10.2022, відмовлено в реєстрації податкової накладної №16 від 27 вересня 2022 року.

Підставою для зупинення зазначено: ненадання первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування; розрахункових документів та/або виписок з особових рахунків.

Додатково зазначено: платником подано документи на придбання зерна гречки для виготовлення крупи гречаної швидкорозварювальної в кількості лише 79,32 т., яка придбана у ТОВ "Грабовське". Згідно довідки про повернення з виробництва сировини з 53,2 т. гречки отримується 33,0 т. крупи гречаної швидкорозварювальної, тобто після переробки отримується 62% готової продукції. При цьому, за даними бухгалтерського обліку оприбутковано крупи гречаної швидкорозварювальної в кількості 169 т., реалізовано 128,6 т.

Не погодившись з зазначеним рішенням, 14.10.2022 ПП "Слана Плюс" подано скаргу на рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №7469311/33001493 від 14.10.2022 щодо податкової накладної №16 від 27 вересня 2022 року.

Рішенням за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №56327/33001493/2 від 24.10.2022, скаргу залишено без задоволення з наступних підстав: ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури (інвойси).

Між ПП "Слана Плюс" та ТОВ "Укрфенікс" 14.09.2022 укладено договір поставки № СП-0016 на крупу гречану швидкорозварювальну.

На підставі укладеного договору ПП "Слана Плюс" надало рахунок №СП-0000529 від 14.09.2022. Згідно договору ТОВ "Укрфенікс" 16.09.2022 здійснило часткову попередню оплату в сумі 4785000 грн. (в т.ч. ПДВ 20%). Товар відвантажено по видатковій накладній №СП-0000026 від 22.09.2022. Зазначена продукція транспортувалась ТОВ "Укрфенікс" по ТТН № 036 від 22.09.2022. Крім того, на підставі договору № СП-0016 надано рахунок ТОВ "Укрфенікс" № СП-0000543 від 29.09.2022. Продукцію відвантажено 29.09.2022 по видатковій накладній № СП-0000026, яка транспортувалась ТОВ "Укрфенікс" по ТТН № 040 від 29.09.2022.

За першою подією, оплатою товару або відвантаження, виписано податкові накладні № 8 від 16.09.2022 на суму 478500,00 грн. (попередня оплата); №12 від 22.09.2022 на суму 478500 грн. (відвантаження товару); №20 від 29.09.2022 на суму 587520,00 грн. (відвантаження товару), код УКТЗЕД 1104 "Крупа гречана швидкорозварювальна" та надано для реєстрації в ЄРПН.

Реєстрацію зазначених податкових накладних зупинено з підстав відсутності кодів УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1104 в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує обсяг його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, про що зазначено в квитанціях від 06.10.2022.

Позивачем подано пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, а саме повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено №1 від 07.10.2022 щодо податкових накладних № 8 від 16.09.2022, № 12 від 22.09.2022 та № 20 від 29.09.2022.

Рішеннями про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №7469283/33001493 від 14.10.2022 щодо податкової накладної № 8 від 16.09.2022; №7469305/33001493 від 14.10.2022 щодо податкової накладної № 12 від 22.09.2022; №7469314/33001493 від 14.10.2022 щодо податкової накладної №20 від 29.09.2022, відмовлено в реєстрації таких накладних.

Підставою для зупинення зазначено: ненадання первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування; розрахункових документів та/або виписок з особових рахунків.

Додатково зазначено: платником подано документи на придбання зерна гречки для виготовлення крупи гречаної швидкорозварювальної в кількості лише 79,32 т., яка придбана у ТОВ "Грабовське". Згідно довідки про повернення з виробництва сировини з 53,2 т. гречки отримується 33,0 т. крупи гречаної швидкорозварювальної, тобто після переробки отримується 62% готової продукції. При цьому, за даними бухгалтерського обліку оприбутковано крупи гречаної швидкорозварювальної в кількості 169 т., реалізовано 128,6 т.

Не погодившись з зазначеними рішеннями, 19.10.2022 ПП "Слана Плюс" подано скарги на рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, а саме: №7469283/33001493 від 14.10.2022 щодо податкової накладної № 8 від 16.09.2022; №7469305/33001493 від 14.10.2022 щодо податкової накладної № 12 від 22.09.2022; №7469314/33001493 від 14.10.2022 щодо податкової накладної № 20 від 29.09.2022. До скарг долучено пояснення та первинні документи.

Рішеннями за результатами розгляду скарг щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, а саме: № 56350/33001493/2 від 24.10.2022 щодо податкової накладної № 12 від 22.09.2022; № 56267/33001493/2 від 24.10.2022 щодо податкової накладної № 8 від 16.09.2022; № 56286/33001493/2 від 24.10.2022 щодо податкової накладної № 20 від 29.09.2022, скарги залишено без задоволення з наступних підстав: ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури (інвойси).

Між ПП "Слана Плюс" та ТОВ "Кремагроцентр" 08.09.2022 укладено договір поставки № СП-0014 на крупу гречану швидкорозварювальну.

На підставі укладеного договору ПП "Слана Плюс" надало рахунок № СП-0000532 від 14.09.2022 на загальну суму 957000,00 грн., в т.ч. ПДВ 159500,00 грн. Згідно договору ТОВ "Кремагроцентр" 20.09.2022 здійснило часткову попередню оплату в сумі 94000 грн. (в т.ч. ПДВ 20% - 15666,67 грн).

На підставі проведених операцій складено податкові накладні: № 10 від 20.09.2022 на суму 94000,00 грн.; № 17 від 28.09.2022 на суму 219000,00 грн.; № 21 від 29.09.2022 на суму 261000,00 грн. за кодом УКТЗЕД 1104 "Крупа гречана швидкорозварювальна" та надано для реєстрації в ЄРПН.

Реєстрацію зазначених податкових накладних було зупинено з підстав відсутності кодів УКТЗЕД /ДКПП товару/послуг 1104 в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує обсяг його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, про що зазначено в квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних від 06.10.2022 та 07.10.2022.

07.10.2022 позивачем подано пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, а саме повідомлення про надання пояснень та копії документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено щодо податкових накладних №10 від 20.09.2022 на суму 94000,00 грн.; №17 від 28.09.2022 на суму 219000,00 грн.; № 21 від 29.09.2022 на суму 261000,00 грн.

Рішеннями про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних було відмовлено в реєстрації таких накладних, а саме: №7469315/33001493 від 14.10.2022 щодо податкової накладної №10 від 20.09.2022 на суму 94000,00 грн.; №7469316/33001493 від 14.10.2022 щодо податкової накладної №17 від 28.09.2022 на суму 219000,00 грн.; №7469317/33001493 від 14.10.2022 щодо податкової накладної №21 від 29.09.2022 на суму 261000,00 грн.

Підставою для зупинення зазначено: ненадання первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування; розрахункових документів та/або виписок з особових рахунків.

Додатково зазначено: платником подано документи на придбання зерна гречки для виготовлення крупи гречаної швидкорозварювальної в кількості лише 79,32 т., яка придбана у ТОВ "Грабовське". Згідно довідки про повернення з виробництва сировини з 53,2 т. гречки отримується 33,0 т. крупи гречаної швидкорозварювальної, тобто після переробки отримується 62% готової продукції. При цьому, за даними бухгалтерського обліку оприбутковано крупи гречаної швидкорозварювальної в кількості 169 т., реалізовано 128,6 т.

Не погодившись з зазначеними рішеннями, 20.10.2022 ПП "Слана Плюс" подано скарги на рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №7469315/33001493 від 14.10.2022 щодо податкової накладної №10 від 20.09.2022 на суму 94000,00 грн.; №7469316/33001493 від 14.10.2022 щодо податкової накладної №17 від 28.09.2022 на суму 219000,00 грн.; №7469317/33001493 від 14.10.2022 щодо податкової накладної №21 від 29.09.2022 на суму 261000,00 грн. До скарг долучено пояснення та первинні документи.

Рішеннями за результатами розгляду скарг щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, а саме: №56359/33001493/2 від 24.10.2022 щодо податкової накладної №10 від 20.09.2022 на суму 94000,00 грн.; №56322/33001493/2 від 24.10.2022 щодо податкової накладної №17 від 28.09.2022 на суму 219000,00 грн.; №56295/33001493/2 від 24.10.2022 щодо податкової накладної №21 від 29.09.2022 на суму 261000,00 грн., скарги залишено без задоволення з наступних підстав: ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури (інвойси).

Між ТОВ "Проденерго" - покупець та ПП "Слана Плюс" - продавець укладено договір поставки від 28.09.2022 № СП-0017 на крупу гречану швидкорозварювальну.

За першою подією, відвантаження товару, складено податкову накладну № 18 від 28.09.2022 на суму 499800,00 грн. за кодом УКТЗЕД 1104 "Крупа гречана швидкорозварювальна" та надано для реєстрації в ЄРПН.

Реєстрацію зазначеної податкової накладної зупинено з підстав відсутності кодів УКТЗЕД /ДКПП товару/послуг 1104 в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує обсяг його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, про що зазначено в квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної від 06.10.2022.

Рішенням про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №7469312/33001493 від 14.10.2022 зупинено реєстрацію податкової накладної № 18 від 28.09.2022.

Підставою для зупинення зазначено: ненадання платником первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування; розрахункових документів та/або виписок з особових рахунків.

Додатково зазначено: платником подано документи на придбання зерна гречки для виготовлення крупи гречаної швидкорозварювальної в кількості лише 79,32 т., яка придбана у ТОВ "Грабовське". Згідно довідки про повернення з виробництва сировини з 53,2 т. гречки отримується 33,0 т. крупи гречаної швидкорозварювальної, тобто після переробки отримується 62% готової продукції. При цьому, за даними бухгалтерського обліку оприбутковано крупи гречаної швидкорозварювальної в кількості 169 т., реалізовано 128,6 т.

Не погодившись з зазначеним рішенням, 19.10.2022 ПП "Слана Плюс" подано скаргу №7469312/33000493 від 14.10.2022 на рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №7469312/33001493 від 14.10.2022. До скарги долучено пояснення та первинні документи.

Рішенням за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №56299/33001493/2 від 24.10.2022 щодо податкової накладної № 18 від 28.09.2022 на суму 499800,00 грн., скаргу залишено без задоволення з наступних підстав: ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання /придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури (інвойси).

07.09.2022 між ПП "Слана Плюс" та ТОВ "Торговий Дім Сармат" укладено договір поставки № СП-0012/1 на крупу гречану швидкорозварювальну.

Позивачем виписано податкові накладні № 9 від 20.09.2022 на суму 247600,00 грн. та № 19 від 29.09.2022 на суму 587520,00 грн. за кодом УКТЗЕД 1104 "Крупа гречана швидкорозварювальна" та надано для реєстрації в ЄРПН.

Реєстрацію зазначених податкових накладних зупинено з підстав відсутності кодів УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1104 в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує обсяг його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, про що зазначено в квитанціях про зупинення реєстрації від 06.10.2022.

Рішеннями про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №7469304/33001493 від 14.10.2022 зупинено реєстрацію податкової накладної № 9 від 20.09.2022 на суму 247600,00 грн. та №7469313/33001493 від 14.10.2022 зупинено реєстрацію податкової накладної №19 від 29.09.2022 на суму 587520,00 грн.

Підставою для зупинення зазначено: ненадання первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування; розрахункових документів та/або виписок з особових рахунків.

Додатково зазначено: платником подано документи на придбання зерна гречки для виготовлення крупи гречаної швидкорозварювальної в кількості лише 79,32 т., яка придбана у ТОВ "Грабовське". Згідно довідки про повернення з виробництва сировини з 53,2 т. гречки отримується 33,0 т. крупи гречаної швидкорозварювальної, тобто після переробки отримується 62% готової продукції. При цьому, за даними бухгалтерського обліку оприбутковано крупи гречаної швидкорозварювальної в кількості 169 т., реалізовано 128,6 т.

20.10.2022 ПП "Слана Плюс" подано скаргу №7469304/33000493 від 14.10.2022 щодо податкової накладної № 9 від 20.09.2022 на суму 247600,00 грн. на рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та скаргу №7469313/33000493 від 14.10.2022 на рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №7469313/33001493 від 14.10.2022, яким відмовлено в реєстрації податкової накладної №19 від 29.09.2022 на суму 587520,00 грн. До скарг долучено пояснення та первинні документи.

Рішеннями за результатами розгляду скарг №56242/33001493/2 від 24.10.2022 щодо податкової накладної № 9 від 20.09.2022 на суму 247600,00 грн. та №56254/33001493/2 від 24.10.2022 щодо податкової накладної №19 від 29.09.2022 на суму 587520,00 грн., скарги залишено без задоволення з наступних підстав: ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури (інвойси).

08.09.2022 між ПП "Слана Плюс" та ТОВ "УРП ШШО-5" укладено договір поставки № СП-0013 на крупу гречану.

Позивачем виписано податкову накладну № 13 від 23.09.2022 на суму 1008000,00 грн. за кодом УКТЗЕД 1104 "Крупа гречана швидкорозварювальна" та надано для реєстрації в ЄРПН.

Реєстрацію зазначеної податкової накладної зупинено з підстав відсутності кодів УКТЗЕД /ДКПП товару/послуг 1104 в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує обсяг його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, про що зазначено в квитанції про зупинення реєстрації від 06.10.2022 (т.2 а.с.1).

Рішенням про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №7469308/33001493 від 14.10.2022 зупинено реєстрацію податкової накладної № 13 від 23.09.2022 на суму 1008000,00 грн.

Підставою для зупинення зазначено: ненадання платником податку первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування; розрахункових документів та/або виписок з особових рахунків.

Додатково зазначено: платником подано документи на придбання зерна гречки для виготовлення крупи гречаної швидкорозварювальної в кількості лише 79,32 т., яка придбана у ТОВ "Грабовське". Згідно довідки про повернення з виробництва сировини з 53,2 т. гречки отримується 33,0 т. крупи гречаної швидкорозварювальної, тобто після переробки отримується 62% готової продукції. При цьому, за даними бухгалтерського обліку оприбутковано крупи гречаної швидкорозварювальної в кількості 169 т., реалізовано 128,6 т.

Не погодившись з зазначеним рішенням, 20.10.2022 ПП "Слана Плюс" подано скаргу на рішення №7469308/33001493 від 14.10.2020. До скарги долучено пояснення та первинні документи.

Рішеннями за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №56287/33001493/2 від 24.10.2022 щодо податкової накладної № 13 від 23.09.2022 на суму 1008000,00 грн., скаргу залишено без задоволення з наступних підстав: ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури (інвойси).

Позивач вважає, що спірні рішення про відмову у реєстрації податкових накладних є протиправним та підлягають скасуванню, тому звернувся до суду за захистом своїх прав.

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з їх обгрунтованості.

Колегія суддів погоджується з вказаним висновком суду першої інстанції, враховуючи наступне.

Відповідно до п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня. Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Пунктом 201.16. ст. 201 Податкового кодексу України визначено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Так, постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів.

Відповідно до п. 3 вказаного Порядку податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності таким ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі - ознаки безумовної реєстрації):

1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, звільненою від оподаткування;

2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування (крім розрахунків коригування, поданих для реєстрації в іншому місяці, ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої для реєстрації в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений у них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем - платником податку, не перевищує 50 тис. гривень, сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена у попередньому місяці, становить більше 20 тис. гривень, та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку;

3) одночасно виконуються такі умови: загальна сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, платником податку та його відокремленими підрозділами, якими подано податкову накладну/розрахунок коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить більше 1 млн. гривень;

4) у податковій накладній/розрахунку коригування відображена операція з товаром за кодом згідно з УКТЗЕД та/або послугою за кодом згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, які зазначені у таблиці даних платника податку, врахованій контролюючим органом.

Відповідно до п. 5 Порядку платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Відповідно до п. 1 Додатку 3 до Порядку Критерії ризиковості здійснення операцій відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 року у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Згідно з п. п. 10, 11 Порядку у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

При цьому наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 № 520 затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 520).

Відповідно до п. 1 цей Порядок визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Згідно з п. п. 2-4 Порядку № 520 прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Відповідно до п. 5 Порядку № 520 перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

- договори, зокрема, зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Згідно з п. 11 комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

- та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

- та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Матеріалами справи підтверджено, що підставою для відмови в реєстрації податкових накладних зазначено: ненадання платником податку копій документів, разом із тим, податковим органом не зазначено чіткий перелік документів, які повинен надати платник податків.

Однак, колегія суддів зазначає, що при зупиненні реєстрації податкової накладної, податковий орган не навів конкретного переліку документів, які необхідно надати позивачу на підтвердження інформації зазначеної в податковій накладній, не зазначено у зв`язку із чим отримані від підприємства документи свідчать про відсутність необхідної інформації для реєстрації податкової накладної.

Так, у випадку неконкретизації переліку документів у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної, платник податків перебуває у стані правової невизначеності, що позбавляє його можливості надати контролюючому органу необхідний в розумінні суб`єкта владних повноважень пакет документів, а для контролюючого органу, відповідно, створюються передумови для можливого прояву негативної дискреції - прийняття рішення про відмову у реєстрації податкової накладної. Не зазначення контролюючим органом конкретного переліку документів, необхідних для реєстрації податкових накладних, згідно з висновком суду, виключає оцінку поведінки позивача як неправомірної.

Аналогічні висновки виклав Верховний Суд в ухвалі від 16.11.2020 у справі №640/17687/19.

Як підтверджується матеріалами справи, після зупинення реєстрації податкової накладної на підтвердження інформації, зазначеної у податкових накладних, підприємством подано до податкового органу письмові пояснення разом з додатковими документами.

Відповідно до п. 25 Порядку прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, покладено на Комісії регіонального рівня.

Пунктами 37, 40, 44, 45 Порядку встановлено, що члени комісії контролюючого органу мають право: ознайомлюватися з матеріалами, поданими на розгляд комісії, та брати участь у проведенні їх перевірки; переглядати всю інформацію про платників податку, наявну в ДПС; подавати пропозиції з питань, що розглядаються; викладати окрему думку, оформлену в письмовій формі; вносити пропозиції до порядку денного засідання комісії.

Рішення комісії контролюючого органу приймається шляхом відкритого голосування. Під час засідання секретарем комісії контролюючого органу ведеться протокол, в якому фіксуються прийняті рішення та надані доручення.

Комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).

Розгляд питання на засіданні комісії контролюючого органу включає такі етапи: доповідь секретаря комісії; доповідь члена комісії, співдоповідь (у разі потреби); внесення членами комісії пропозицій, їх обговорення; оголошення головою комісії рішення про припинення обговорення питання; голосування; оголошення головою комісії результатів голосування; оформлення протоколу.

Отже, з аналізу вказаних норм встановлено, що розгляд комісією питання про реєстрацію чи відмову в реєстрації податкової накладної не має бути формальним, а повинен включати, як дослідження всіх наявних документів, так і обговорення питання та прийняття обґрунтованого рішення.

Щодо доводів відповідача, що позивачем надано додаткові документи, які не надавалися під час прийняття спірних рішень, колегія суддів зазначає, що в даному випадку, судом не досліджується та не встановлюється реальність здійснення господарських операцій, оскільки в даному випадку предметом розгляду є правомірність винесення відповідачем рішень про відмову у зупиненні реєстрації податкових накладних та підстав прийняття таких рішень.

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої, що лише зазначення про відсутність документів не є достатньою підставою для відмови в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, оскільки контролюючим органом повинно бути зазначено об`єктивні обставини, які перешкоджають реєстрації податкової накладної з урахуванням відсутності таких документів, при цьому, обов`язково повинна бути надана оцінка тим документам, що фактично подано платником податку.

Отже, посилання на вказану підставу в обґрунтування прийняття рішення про відмову в реєстрації податкової накладної, за відсутності конкретної пропозиції про необхідність надання певних документів, та за умови ненаведення комісією доказів того, що документи, подані є недостатніми чи такими, що у своїй сукупності викликають сумнів у достовірності наданої інформації, свідчить про протиправність таких рішень.

Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як актів правозастосування, є їх обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав їх прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів їх прийняття.

Невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.

Колегія суддів зазначає, що приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарської операції позивача на предмет її реальності. Змістовна оцінка господарської операції може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки, підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України. У свою чергу, при реєстрації податкової накладної фактично проводиться моніторинг операції чи платника податків лише за зовнішніми (формальними) критеріями.

Також колегія суддів зазначає, що здійснення моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства. При цьому здійснення моніторингу не повинне підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій податкового органу.

Аналогічна правова позиція висловлена Верховним Судом, зокрема, у постановах від 23.10.2018 у справі №822/1817/18, від 21.05.2019 у справі №0940/1240/18, від 27.04.2020 у справі №360/1050/19.

Верховний Суд у постанові від 07 грудня 2022 року у справі №500/2237/20 дійшов висновку, що приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарських операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарських операцій може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки платника податків, підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України. Предметом розгляду в цій справі є виключно стадія правильності та правомірності зупинення та відмови в реєстрації податкової накладної, а не реальність та товарність здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентом.

Колегія суддів зазначає, що у випадку неконкретизації переліку документів у квитанції про зупинення реєстрації ПН платник податків перебуває у стані правової невизначеності, що позбавляє його можливості надати контролюючому органу необхідний в розумінні суб`єкта владних повноважень пакет документів, а для контролюючого органу, відповідно, створюються передумови для можливого прояву негативної дискреції прийняття рішення про відмову в реєстрації ПН.

Зупинення реєстрації податкових накладних не на підставі, не в межах повноважень та не у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, а також прийняття негативних для платника податків рішень без зазначення конкретних мотивів, дає підстави для висновку про необхідність відновлення порушеного права позивача шляхом скасування рішень про відмову в реєстрації спірних податкових накладних.

Аналогічна правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 10 квітня 2020 року у справі № 819/330/18.

Відповідно до вимог ч.2 ст.2 КАС України рішення суб`єкта владних повноважень має бути прийнято, крім іншого, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); добросовісно; розсудливо; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія).

З урахуванням викладеного, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що спірні рішення комісії Головного управління ДПС у Сумській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, а саме: №7469309/33001493 від 14.10.2022; №7469310/33001493 від 14.10.2022 №7469307/33001493 від 14.10.2022; №7469311/33001493 від 14.10.2022; №7469283/33001493 від 14.10.2022; №7469305/33001493 від 14.10.2022; №7469314/33001493 від 14.10.2022; №7469315/33001493 від 14.10.2022; №7469316/33001493 від 14.10.2022; №7469317/33001493 від 14.10.2022; №7469312/33001493 від 14.10.2022; №7469304/33001493 від 14.10.2022; №7469313/33001493 від 14.10.2022, №7469308/33001493 від 14.10.2022 № 13 від 23.09.2022 є протиправними та підлягають скасуванню.

За приписами статті 6 КАС України, суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського Суду з прав людини. Статтею 17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини" №3477-IV від 23.02.2006, суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.

Так, Європейський суд з прав людини у рішенні від 13.01.2011 (остаточне) по справі "Чуйкіна проти України" (CASE OF CHUYKINA v. UKRAINE) (Заява №28924/04) у параграфі 50 констатував: Суд нагадує, що процесуальні гарантії, викладені у статті 6 Конвенції, забезпечують кожному право звертатися до суду з позовом щодо своїх цивільних прав та обов`язків. Таким чином стаття 6 Конвенції втілює "право на суд", в якому право на доступ до суду, тобто право ініціювати в судах провадження з цивільних питань становить один з його аспектів (див. рішення від 21 лютого 1975 року у справі "Голдер проти Сполученого Королівства" (Golder v. the United Kingdom), пп. 2836, Series A № 18). Крім того, порушення судового провадження саме по собі не задовольняє усіх вимог пункту 1 статті 6 Конвенції. Ціль Конвенції гарантувати права, які є практичними та ефективними, а не теоретичними або ілюзорними. Право на доступ до суду включає в себе не лише право ініціювати провадження, а й право отримати "вирішення" спору судом. Воно було б ілюзорним, якби національна правова система Договірної держави дозволяла особі подати до суду цивільний позов без гарантії того, що справу буде вирішено остаточним рішенням в судовому провадженні. Для пункту 1 статті 6 Конвенції було б неможливо детально описувати процесуальні гарантії, які надаються сторонам у судовому процесі провадженні, яке є справедливим, публічним та швидким, не гарантувавши сторонам того, що їхні цивільні спори будуть остаточно вирішені (див. рішення у справах "Мултіплекс проти Хорватії" (Multiplex v. Croatia), заява № 58112/00, п. 45, від 10 липня 2003 року, та "Кутіч проти Хорватії" (Kutic v. Croatia), заява № 48778/99, п. 25, ECHR 2002-II)".

Також, суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що оскільки податкові накладні реєструються центральним органом виконавчої влади, є вірним зобов`язання ДПС України внести до Єдиного реєстру податкових накладних відомості щодо реєстрації податкових накладних позивача №14 від 23.09.2022, №15 від 26.09.2022, №13 від 22.09.2022, №16 від 27.09.2022, № 8 від 16.09.2022, №12 від 22.09.2022, №20 від 29.09.2022, №10 від 20.09.2022, №17 від 28.09.2022, №21 від 29.09.2022, № 18 від 28.09.2022 , № 9 від 20.09.2022, №19 від 29.09.2022, № 13 від 23.09.2022 днем їх фактичної подачі, що буде дотриманням судом гарантій того, що спір між сторонами буде вирішено остаточно.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 315 КАС України, за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення без змін.

Згідно із ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.

Таким чином, колегія суддів, переглянувши рішення суду першої інстанції, дійшла висновку, що при прийнятті рішення, суд першої інстанції дійшов вичерпних юридичних висновків щодо встановлення обставин справи і правильно застосував до спірних правовідносин сторін норми матеріального права.

Наведені в апеляційній скарзі доводи правильність висновків суду не спростовують.

Керуючись ст. ст. 242, 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Сумській області залишити без задоволення.

Рішення Сумського окружного адміністративного суду від 11.04.2023 по справі № 480/8405/22 залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.

Головуючий суддя А.О. БегунцСудді І.М. Ральченко Л.В. Мельнікова Повний текст постанови складено 19.10.2023 року

Дата ухвалення рішення18.10.2023
Оприлюднено23.10.2023
Номер документу114300614
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —480/8405/22

Ухвала від 26.02.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бегунц А.О.

Ухвала від 26.02.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бегунц А.О.

Ухвала від 04.12.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 04.12.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Постанова від 19.10.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бегунц А.О.

Постанова від 18.10.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бегунц А.О.

Постанова від 18.10.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бегунц А.О.

Ухвала від 16.10.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бегунц А.О.

Ухвала від 21.09.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бегунц А.О.

Ухвала від 21.09.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бегунц А.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні