ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
18 жовтня 2023 року м. Дніпросправа № 280/1331/23
Третій апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого - судді Малиш Н.І. (доповідач), суддів: Баранник Н.П., Щербака А.А.,
розглянувши в порядку письмового провадження в залі судового засідання Третього апеляційного адміністративного суду в м. Дніпрі апеляційну скаргу Головного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 27 червня 2023 року (суддя 1-ї інстанції Стрельнікова Н.В.) в адміністративній справі №280/1331/23 за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області про визнання дій протиправними та зобов`язання здійснити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
02.03.2023р. ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Головного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області, в якому просить суд:
-визнати протиправними дії відповідача щодо перерахунку пенсії з урахуванням двоскладової формули та зменшення розміру пенсійної виплати позивачу;
-зобов`язати відповідача перерахувати та виплатити позивачу пенсію за віком шляхом розрахунку пенсії за формулою, передбаченою частиною 1 статті 27 Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, з урахуванням положень частини 2 статті 56 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, встановивши збільшення до пенсії на 1 відсоток від середньомісячного заробітку за кожний повний рік стажу понад 20 років, починаючи з 01.07.2018 року, без двоскладової формули та без застосування зменшення розміру пенсійної виплати, та виплатити різницю між фактично отриманою та призначеною пенсією;
зобов`язати відповідача перерахувати та виплатити позивачу основний розмір пенсії за віком та розмір доплати за понаднормативний стаж понад 20 років, обчислених відповідно до положень частини 1 статті 27 Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування та з урахуванням положень частини 2 статті 56 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, на підставі частини 2 статті 42 Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, пункту 4-5 Розділу XV Прикінцевих положень Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, та з урахуванням вимог Постанов Кабінету Міністрів України від 20.02.2019 року № 124, від 01.04.2020 року № 251, від 22.02.2021 року № 127, від 16.02.2022 року № 118 та від 24.02.2023 року № 168, а саме: із застосуванням коефіцієнта збільшення показника середньої заробітної плати (доходу) в Україні, з якої сплачено страхові внески, та який враховується для обчислення пенсії, в розмірі 1,17, починаючи з 01.03.2019 року, та із застосуванням коефіцієнта збільшення показника середньої заробітної плати (доходу) в Україні, з якої сплачено страхові внески, який враховується для обчислення пенсії, в розмірі 1,11, починаючи з 01.05.2020 року, та із застосуванням коефіцієнта збільшення показника середньої заробітної плати (доходу) в Україні, з якої сплачено страхові внески, та який враховується для обчислення пенсії, у розмірі 1,11, починаючи з 01.03.2021 року, та із застосуванням коефіцієнта збільшення показника середньої заробітної плати (доходу) в Україні, з якої сплачено страхові внески, та який враховується для обчислення пенсії, у розмірі 1,14, починаючи з 01.03.2022 року, та із застосуванням коефіцієнта збільшення показника середньої заробітної плати (доходу) в Україні, з якої сплачено страхові внески, та який враховується для обчислення пенсії, у розмірі 1,197, починаючи з 01.03.2023 року, без двоскладової формули та без застосування зменшення розміру пенсійної виплати, та виплатити різницю між фактично отриманою та призначеною пенсією;
-зобов`язати відповідача встановити та виплатити позивачу пенсію за віком в сумі 2425,85 грн. щомісячно починаючи з 01.07.2018 року, та в сумі 2809,20 грн. щомісячно, починаючи з 01.03.2019 року, та в сумі 3099,25 грн. щомісячно, починаючи з 01.05.2020 року, та в сумі 3421,58 грн. щомісячно, починаючи з 01.03.2021 року, та в сумі 3876,68 грн. щомісячно, починаючи з 01.03.2022 року, та в сумі 5306,02 грн. щомісячно, починаючи з 01.03.2023 року.
Позовні вимоги обґрунтовано протиправністю дій та бездіяльністю відповідача з таких підстав, що здійснюється перерахунок пенсії позивача за «двоскладовій» формулі, проте розмір пенсії не відповідає нормам законодавства. Неодноразові звернення до суду з позовом та набрання рішення законної сили не призвели до поновлення порушених прав.
Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 27 червня 2023 року позов задоволено частково.
Визнано протиправними дії Головного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області щодо перерахунку пенсії з урахуванням двоскладової формули та зменшення розміру пенсійної виплати ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 .
Зобов`язано Головне управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області перерахувати та виплатити, ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , пенсію за віком шляхом розрахунку пенсії за формулою, передбаченою частиною 1 статті 27 Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, з урахуванням положень частини 2 статті 56 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, встановивши збільшення до пенсії на 1 відсоток від середньомісячного заробітку за кожний повний рік стажу понад 20 років, починаючи з 01.07.2018, без двоскладової формули та без застосування зменшення розміру пенсійної виплати, та виплатити різницю між фактично отриманою та призначеною пенсією.
Зобов`язано Головне управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області встановити та виплатити, ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , пенсію за віком в сумі 2425,85 грн. щомісячно починаючи з 01.07.2018, та в сумі 2809,20 грн. щомісячно, починаючи з 01.03.2019, та в сумі 3099,25 грн. щомісячно, починаючи з 01.05.2020, та в сумі 3421,58 грн. щомісячно, починаючи з 01.03.2021, та в сумі 3876,68 грн. щомісячно, починаючи з 01.03.2022, та в сумі 5306,02 грн. щомісячно, починаючи з 01.03.2023. В іншій частині позовних вимог відмовлено.
Відповідачем на вказане рішення суду подана апеляційна скарга, в якій зазначено на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, та просить скасувати рішення суду та прийняти нове, яким у задоволенні позову відмовити.
В апеляційній скарзі зазначає, що судом не надано належної оцінки доводам відповідача про те, що по суті позивач звертаючись до суду з позовом у цій справі не погоджується з виконанням судових рішень про перерахунок пенсії, а отже підстави для пред`явлення нового позову відсутні. Крім перерахунок пенсії позивачу здійснювався на підставі судових рішень та у відповідності до норм законодавства, які передбачають чіткий механізм обчислення розміру пенсії, а саме ч. 2 ст. 27 Закону №1058.
Позивач не скористався правом подання відзиву.
Дослідивши матеріали справи, перевіривши в межах доводів апеляційної скарги дотримання судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, апеляційний суд дійшов висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з наступних підстав.
Спірним у справі є протиправність дій відповідача при розрахунку розміру пенсії із застосуванням «двоскладової формули», що призвели до її зменшення .
Статтею 49 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи (далі Закону № 796) встановлено, що пенсії особам, віднесеним до категорій 1, 2, 3, 4, встановлюються у вигляді державної пенсії та додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров`ю, яка призначається після виникнення права на державну пенсію.
Згідно до ст. 15 Закону України Про пенсійне забезпечення, умови, норми та порядок пенсійного забезпечення громадян, які постраждали від Чорнобильської катастрофи, визначаються Законом України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи або їм надається право на одержання пенсій на підставах, передбачених цим Законом.
З 01.01.2004 року набрав чинності Закон України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування (далі Закон № 1058).
Як передбачено статтею 55 Закону № 796 особам, які працювали або проживали на територіях радіоактивного забруднення, пенсії надаються із зменшенням пенсійного віку, встановленого статтею 26 Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, за наявності відповідного страхового стажу, зменшеного на кількість років зменшення пенсійного віку, але не менше 15 років страхового стажу.
Призначення та виплата пенсій названим категоріям провадиться відповідно до Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування і цього Закону.
Таким чином, на сьогоднішній день позивач отримує пенсію за віком, яка призначена відповідно до Закону № 1058 з урахуванням положень Закону № 796.
Відповідно до ст. 10 Закону № 1058, особі, яка має одночасно право на різні види пенсії (за віком, по інвалідності, у зв`язку з втратою годувальника), призначається один із цих видів пенсії за її вибором. Особі, яка має право на довічну пенсію, призначається один з видів довічної пенсії за її вибором.
Отже, громадяни України, які мають право одночасно на різні види пенсій, наділені правом обирати, у відповідності до якого закону їм отримувати пенсію, вид пенсії, яку вони хочуть отримувати, та час, з якого вони будуть отримувати дану пенсію.
Згідно ч. 1 ст. 27 Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, розмір пенсії за віком визначається за формулою:
П = Зп х Кс, де:
П - розмір пенсії, у гривнях;
Зп - заробітна плата (дохід) застрахованої особи, визначена відповідно до статті 40 цього Закону, з якої обчислюється пенсія, у гривнях;
Кс - коефіцієнт страхового стажу застрахованої особи, визначений відповідно до статті 25 цього Закону.
Згідно ч. 2 ст. 40 Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, заробітна плата (дохід) для обчислення пенсії визначається за формулою:
Зп = Зс х (Ск : К), де:
Зп - заробітна плата (дохід) застрахованої особи для обчислення пенсії, у гривнях;
Зс - середня заробітна плата (дохід) в Україні, з якої сплачено страхові внески, за три календарні роки, що передують року звернення за призначенням пенсії;
Ск - сума коефіцієнтів заробітної плати (доходу) за кожний місяць (Кз1 + Кз2 + Кз3 + ... + Кзn );
К - страховий стаж за місяці, які враховано для визначення коефіцієнта заробітної плати (доходу) застрахованої особи.
Відповідно до частини другої статті 27 Закону № 1058 за бажанням застрахованої особи частина розміру пенсії за віком за період страхового стажу, набутого до дня набрання чинності цим Законом, може бути визначена відповідно до раніше діючого законодавства, а частина розміру пенсії за період страхового стажу, набутого після набрання чинності цим Законом, - відповідно до цього Закону.
Тобто, цією нормою надано право обирати умови, норми та порядок пенсійного забезпечення, які встановлені загальним Законом № 1058 або спеціальним Законом № 796. Аналогічна правова позиція викладена в постанові Верховного суду України від 20.09.2016 року у справі № 1601/12900/12.
Відповідно до ч. 2 ст. 56 Закону № 796 право на пенсію в повному розмірі мають громадяни, віднесені до категорії 1, 2, 3, 4, за умови стажу роботи не менш як: чоловіки - 20 років, жінки - 15 років, із збільшенням пенсії на 1 % заробітку за кожний рік роботи понад встановлений цим пунктом стаж, але не вище 75 % заробітку, а громадянам, які відпрацювали за списком № 1, чоловіки - 10 років і більше, жінки - 7 років 6 місяців і більше - не вище 85 % заробітку.
Аналіз викладеного положення Закону свідчить про те, що воно визначає особливі норми та умови пенсійного забезпечення громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.
Водночас порядок перерахунку пенсій Законом № 796 не встановлений, що є підставою для застосування аналогії закону на підставі частини 7 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України.
Ознакам, передбаченим вказаною процесуальною нормою, відповідає абзац 2 частині 1 статті 28 Закону № 1058, зі змісту якого випливає, що за кожний повний рік страхового стажу понад установлений законом мінімальний трудовий стаж, необхідний для призначення пенсії за віком, остання збільшується на 1 % визначеної законом її розрахункової величини.
Для громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, ця розрахункова величина має пільговий характер і визначена в пункті 2 статті 56 Закону № 796 як сума заробітку за кожний рік роботи понад установлений мінімальний стаж роботи для призначення пенсії (15 років - для жінок і 20 років - для чоловіків).
Згідно розпорядження № 142526 від 27.07.2018, наданого Запорізьким приміським об`єднаним управлінням ПФУ в Запорізькій області, станом на 01.04.2018 розмір пенсії позивача складав 1747,15 грн. Індивідуальний коефіцієнт заробітної плати для обчислення пенсії (з урахуванням оптимізації) складав 1,14467, показник середньої заробітної плати в Україні для обчислення пенсії 3764,40 грн. Загальний стаж роботи Позивача складає 36 років 04 місяці 14 днів.
Отже пенсія позивача повинна збільшуватися на 16 відсотків заробітку за 16 повних років страхового стажу понад 20 років.
Показник заробітку для обчислення пенсії з 01.07.2018 повинен становити:
3764,40 грн. х 1,14467 = 4309,00 грн.
Розмір доплати за понаднормативний стаж з 01.07.2018 повинен становити:
4309,00 грн. х 16% = 689,44грн.
Розмір пенсійної виплати позивача з 01.07.2018 повинен становити 2425,85 грн., де:
1565,59 грн. основний розмір пенсії за віком (4309,00 грн. х 0,36333);
689,44 грн. доплата за понаднормативний стаж
170,82 грн. додаткова пенсія постраждалим внаслідок Чорнобильської катастрофи 2 категорії.
Відповідно до частини 2 статті 42 Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, для забезпечення індексації пенсії щороку проводиться перерахунок раніше призначених пенсій шляхом збільшення показника середньої заробітної плати (доходу) в Україні, з якої сплачено страхові внески, та який враховується для обчислення пенсії.
Показник середньої заробітної плати (доходу) в Україні, який застосовується для обчислення пенсії, щороку збільшується на коефіцієнт, що відповідає 50 відсоткам показника зростання споживчих цін за попередній рік та 50 відсоткам показника зростання середньої заробітної плати (доходу) в Україні, з якої сплачено страхові внески, за три календарні роки, що передують року, в якому проводиться збільшення, порівняно з трьома календарними роками, що передували року, який є попереднім щодо року, в якому проводиться збільшення.
Розмір, дата та порядок такого збільшення визначаються у межах бюджету Пенсійного фонду за рішенням Кабінету Міністрів України з урахуванням мінімального розміру збільшення, визначеного абзацом другим цієї частини.
Згідно пункту 4-5 розділу XV Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, у 2019-2020 роках показник середньої заробітної плати (доходу) в Україні, з якої сплачено страхові внески, який застосовується для перерахунку пенсій, збільшується на коефіцієнт, що відповідає 50 відсоткам показника зростання споживчих цін за попередній рік та 50 відсоткам показника зростання середньої заробітної плати (доходу) в Україні, з якої сплачено страхові внески, за рік, що передує року, в якому проводиться збільшення, порівняно з роком, що передує року, який є попереднім щодо року, в якому проводиться збільшення.
У Постанові Кабінету Міністрів України від 20.02.2019 за №124 Питання проведення індексації пенсій у 2019 році зазначено: … 2.Установити, що: у 2019 році перерахунок пенсій згідно з Порядком проведення перерахунку пенсій відповідно до частини другої статті 42 Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, затвердженим цією постановою, проводиться із застосуванням коефіцієнта збільшення показника середньої заробітної плати (доходу) в Україні, з якої сплачено страхові внески, та який враховується для обчислення пенсії, в розмірі 1,17; … 5.Пенсійному фонду України забезпечити: перерахунок пенсій, зазначених у пункті 2 цієї постанови, з 1 березня 2019 року; ….
Таким чином показник середньої заробітної плати в Україні для обчислення пенсії позивача з 01.03.2019 повинен складати 4404,35 грн.
У Постанові Кабінету Міністрів України від 01.04.2020 за №251 Деякі питання підвищення пенсійних виплат і надання соціальної підтримки окремим категоріям населення у 2020 році зазначено: … 2.Установити, що: 1) у 2020 році перерахунок пенсій згідно з Порядком проведення перерахунку пенсій відповідно до частини другої статті 42 Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 20 лютого 2019 р. № 124 Питання проведення індексації пенсій у 2019 році (Офіційний вісник України, 2019 р., № 19, ст. 663), проводиться із застосуванням коефіцієнта збільшення показника середньої заробітної плати (доходу) в Україні, з якої сплачено страхові внески, який враховується для обчислення пенсії, в розмірі 1,11; … 3) перерахунок пенсій, передбачений цим пунктом, проводиться з 1 травня 2020 року. ….
Отже показник середньої заробітної плати в Україні для обчислення пенсії позивача з 01.05.2020 у повинен складати 4888,83 грн.
У Постанові Кабінету Міністрів України від 22.02.2021 за №127 Про додаткові заходи соціального захисту пенсіонерів у 2021 році зазначено: … 1.Установити, що у 2021 році: перерахунок пенсій згідно з Порядком проведення перерахунку пенсій відповідно до частини другої статті 42 Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 20 лютого 2019р. №124 Питання проведення індексації пенсій у 2019 році (Офіційний вісник України, 2019р., №19, ст.663), проводиться з 1 березня із застосуванням коефіцієнта збільшення показника середньої заробітної плати (доходу) в Україні, з якої сплачено страхові внески, та який враховується для обчислення пенсії, у розмірі 1,11; … 7.Пенсійному фонду України забезпечити перерахунок пенсій, передбачений пунктами 1 і 2 цієї постанови, за матеріалами пенсійних справ. ….
Отже показник середньої заробітної плати в Україні для обчислення пенсії позивача з 01.03.2021 повинен складати 5426,60 грн.
У Постанові Кабінету Міністрів України від 16.02.2022 року № 118 Про індексацію та заходи щодо підвищення рівня соціального захисту найбільш вразливих верств населення у 2022 році зазначено: …1. Установити, що з 1 березня 2022 року перерахунок пенсій згідно з Порядком проведення перерахунку пенсій відповідно до частини другої статті 42 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування", затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 20 лютого 2019 р. N 124 "Питання проведення індексації пенсій у 2019 році" (Офіційний вісник України, 2019 р., N 19, ст. 663), проводиться із застосуванням коефіцієнта збільшення показника середньої заробітної плати (доходу) в Україні, з якої сплачено страхові внески, та який враховується для обчислення пенсії (далі - коефіцієнт збільшення), у розмірі 1,14….
Отже показник середньої заробітної плати в Україні для обчислення пенсії позивача з 01.03.2022 повинен складати 6186,32 грн.
У Постанові Кабінету Міністрів України від 24.02.2023 року № 168 Про індексацію пенсійних і страхових виплат та додаткових заходів щодо підвищення рівня соціального захисту найбільш вразливих верств населення у 2023 році зазначено: …1. Установити, що з 1 березня 2023 р. перерахунок пенсій згідно з Порядком проведення перерахунку пенсій відповідно до частини другої статті 42 Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 20 лютого 2019 р. № 124 Питання проведення індексації пенсій у 2019 році (Офіційний вісник України, 2019 р., № 19, ст. 663), проводиться із застосуванням коефіцієнта збільшення показника середньої заробітної плати (доходу) в Україні, з якої сплачено страхові внески, та який враховується для обчислення пенсії (далі коефіцієнт збільшення), у розмірі 1,197.
Отже показник середньої заробітної плати в Україні для обчислення пенсії позивача з 01.03.2023 повинен складати 7405,03 грн.
Законом України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій пункт 2 статті 56 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи доповнено словами і цифрами: у разі призначення пенсії на умовах частини другої статті 27 Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування. Зазначена норма закону набрала чинності 03.10.2017 року.
Згідно ст. 22 Конституції України права і свободи людини і громадянина, закріплені цією Конституцією, не є вичерпними. Конституційні права і свободи гарантуються і не можуть бути скасовані. При прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод.
Зміст застосованої відповідачем редакції частини 2 статті 56 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, що діє з 11.10.2017, свідчить про те, що обмеження у застосуванні пільгового обчислення стажу роботи стосуються саме призначення пенсії, а не інших випадків.
При цьому, таке обмеження пов`язане з призначенням особі пенсії на умовах частини 2 статті 27 Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування.
Пенсію позивачу призначено в 2012 році, тобто до набрання чинності Законом України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій. Отже, зазначені зміни до ст. 56 Закону № 796 стосуються лише тих пенсій, які були призначені вперше саме після внесення цих змін. Тому, оскільки пенсія позивачу не призначається вперше, а підлягає перерахунку за рішенням суду, на нього не поширюється вказана умова про обчислення пенсії відповідно до ч. 2 ст. 27 Закону № 1058.
Є вірними висновки суду першої інстанції, що норми ч. 2 ст. 27 Закону № 1058 не містять жодних формул розрахунку пенсії, вони лише визначають право особи обирати умови, норми та порядок пенсійного забезпечення, які встановлені Законом № 1058 або спеціальним Законом № 796, а отже право позивача на обчислення пенсії на підставі ч. 1 ст. 27 Закону № 1058 з урахуванням норм ч. 2 ст. 56 Закону № 796 встановлено не лише законом, але й судовими рішеннями у справі № 0840/3256/18, № 280/929/19, № 280/4808/21 та № 280/3755/22, які набрали законної сили.
Відповідач не надав суду розрахунку пенсії позивача щодо спірного періоду, а також не навів спростування на подані розрахунки, що приведено судом першої інстанції у рішенні.
Як свідчать встановлені обставини справи, відповідач, здійснивши перерахунок пенсії позивача на виконання рішення суду, повністю змінив формулу розрахунку пенсії (шляхом застосування двоскладової формули), зменшив розмір пенсійної виплати, чим порушив норми чинного законодавства щодо встановлення соціальних гарантій громадян, крім того, , у разі якщо внаслідок перерахунку пенсії за нормами цього Закону її розмір зменшується, пенсія виплачується в раніше встановленому розмірі.
Таким чином є вірними висновки суду, що відповідач всупереч нормам чинного законодавства України зменшив розмір пенсійної виплати позивача зменшився, який склав 2300,00 грн. замість раніше встановленого розміру пенсійної виплати 2422,85 грн, а дії відповідача щодо зменшення розміру пенсійної виплати позивача, починаючи з 01.03.2021, суперечать нормам чинного законодавства України та становлять втручання в право власності позивача в розумінні статті 1 Першого протоколу до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.
Доводи скаржника про те, що підставою позову є незгода позивача з виконанням судового рішення колегія суддів відхиляє, оскільки вимоги заявлені щодо невірного здійснення розрахунку розміру пенсії.
Враховуючи зазначене, суд першої інстанції вірно встановив обставини справи та ухвалив рішення з правильним застосуванням норм матеріального і процесуального права, доводи апеляційної скарги висновків суду першої інстанції не спростовують, підстави для скасування судового рішення відсутні.
Розподіл судового збору не здійснюється у відповідності до норм ст. 139 КАС України.
Керуючись статтями 316, 321, 322 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Головного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області залишити без задоволення.
Рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 27 червня 2023 року в адміністративній справі №280/1331/23 залишити без змін.
Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку у випадках та строки визначені ст.ст 328, 329 КАС України.
Головуючий - суддяН.І. Малиш
суддяН.П. Баранник
суддяА.А. Щербак
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.10.2023 |
Оприлюднено | 23.10.2023 |
Номер документу | 114300936 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Стрельнікова Наталя Вікторівна
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Малиш Н.І.
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Стрельнікова Наталя Вікторівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Стрельнікова Наталя Вікторівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Стрельнікова Наталя Вікторівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні