ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 жовтня 2023 рокуЛьвівСправа № 300/5130/22 пров. № А/857/10263/23
Восьмий апеляційний адміністративний суд у складі:
головуючого суддіПліша М.А.,
суддів Заверухи О.Б., Гудима Л.Я.,
розглянувши в порядку письмового провадження в м. Львові апеляційну скаргу Івано-Франківської міської ради на рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 04 травня 2023 року (головуючий суддя Панікар І.В., м. Івано-Франківськ) по справі за адміністративним позовом Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Коперніка 2» до Івано-Франківської міської ради про визнання дії та бездіяльності протиправними,-
В С Т А Н О В И В :
Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Коперніка 2» звернулося в суд першої інстанції з адміністративним позовом до Івано-Франківської міської ради в якому просило визнати протиправними та скасувати:
- п.20. 20.1 рішення 25 сесії Івано-Франківської міської ради від 10.06.2022 року № 97-25 про відмову в затвердженні проекту землеустрою щодо відведення та передачі в користування земельної ділянки Об`єднанню співвласників багатоквартирного будинку «Коперніка 2», площею 0,0304 на вул. Коперніка, 2 для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку, кадастровий номер 2610100000:06:002:0537 (право постійного користування);
- п.32 32.2 рішення 30 сесії Івано-Франківської міської ради від 18.11.2022 року № 200-30 про відмову в затвердженні проекту землеустрою щодо відведення та передачі в користування земельної ділянки Об`єднанню співвласників багатоквартирного будинку «Коперніка 2», площею 0,0304 на вул. Коперніка, 2 для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку, кадастровий номер 2610100000:06:002:0537 (право постійного користування);
- зобов`язати відповідача розглянути заяву позивача та затвердити проект землеустрою щодо відведення та передачі в користування земельної ділянки Об`єднанню співвласників багатоквартирного будинку «Коперніка 2» площею 0,0304 на вул. Коперніка, 2 для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку, кадастровий номер 2610100000:06:002:0537 (право постійного користування).
Рішенням Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 04 травня 2023 року позов задоволено частково. Визнано протиправним та скасовано пункт 20.1 рішення Івано-Франківської міської ради від 10.06.2022 року за № 97-25 в частині відмови Об`єднанню співвласників багатоквартирного будинку «Коперніка 2» у затвердженні проекту землеустрою. щодо відведення земельної ділянки площею 0,0304 на вул. Коперніка, 2 для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку, кадастровий номер 2610100000:06:002:0537 (право постійного користування).
Визнано протиправним та скасовано пункт 32.2 рішення Івано-Франківської міської ради від 18.11.2022 року за № 200-30 в частині відмови Об`єднанню співвласників багатоквартирного будинку «Коперніка 2» у затвердженні проекту землеустрою. щодо відведення земельної ділянки площею 0,0304 на вул. Коперніка, 2 для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку, кадастровий номер 2610100000:06:002:0537 (право постійного користування).
Зобов`язано Івано-Франківська міська рада повторно розглянути клопотання Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Коперніка 2» про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,0304 на вул. Коперніка, 2 для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку, кадастровий номер 2610100000:06:002:0537 (право постійного користування). У задоволенні решти позовних вимог відмовлено.
Не погодившись з таким рішенням суду першої інстанції, Івано-Франківська міська рада оскаржила його в апеляційному порядку, просить рішення суду скасувати і у задоволенні позову відмовити повністю.
В апеляційній скарзі зазначає, що відповідно до частини 1 статті 10 Закону, сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.
Положеннями статті 25 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено, що сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.
Статтею 59 вказаного Закону встановлено, що рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення ради приймаються на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради.
Частиною 1 статті 3 Земельного кодексу України визначено, що земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.
Відповідно до пунктів «а» - «в» частини 1 статті 12 ЗК України, до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить, зокрема, розпорядження землями територіальних громад; передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу; надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу.
Згідно із пунктом 34 частини 1 статті 26 вказаного вище Закону, виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються відповідно до закону питання регулювання земельних відносин.
Частиною 5 статті 46 цього Закону передбачено, що сесія ради скликається в міру необхідності, але не менше одного разу на квартал, а з питань відведення земельних ділянок та надання документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності не рідше ніж один раз на місяць.
Статтею 122 ЗК України визначено повноваження органів виконавчої влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування щодо передачі земельних ділянок у власність або у користування.
Згідно з частиною 1 та 4 вищезазначеної статті сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб, тоді як центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальні органи передають земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, крім випадків, визначених частиною 8 цієї статті, у власність або у користування для всіх потреб.
З огляду на це, апелянт вважає, що саме Івано-Франківська міська рада наділена виключною компетенцією щодо передачі земельних ділянок територіальних громад у власність чи користування громадян та юридичних осіб. Вирішення питань про передачу земель територіальної громади у власність чи користування є виключним правом міської ради як суб`єкта права власності на землю.
Положеннями ч. 1 ст. 123 ЗК України, передбачено, що особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки.
Згідно ст.1 Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» - « 4) прибудинкова територія це територія навколо багатоквартирного будинку, визначена на підставі відповідної містобудівної та землевпорядної документації, у межах земельної ділянки, на якій розташовані багатоквартирний будинок і належні до нього будівлі та споруди».
Відповідно до ст. 42 ЗК України земельні ділянки, на яких розташовані багатоквартирні будинки, а також належні до них будівлі, споруди та прибудинкові території державної або комунальної власності, надаються в постійне користування підприємствам, установам і організаціям, які здійснюють управління цими будинками.
Земельні ділянки, на яких розташовані багатоквартирні будинки, а також належні до них будівлі, споруди та при будинкова територія, що перебувають у спільній сумісній власності власників квартир та нежитлових приміщень у будинку, передаються безоплатно у власність або в постійне користування співвласникам багатоквартирного будинку в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Порядок використання земельних ділянок, на яких розташовані багатоквартирні будинки, а також належні до них будівлі, споруди та прибудинкові території, визначаються співвласниками. Законом не передбачено можливості передачі у власність/користування окремими співвласниками багатоквартирних будинків земельної ділянки, на якій розташований багатоквартирний будинок, або її частина.
У ч. 3 статті 123 ЗК України зазначено, що відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко- економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно- територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку..
Рішенням Івано-Франківської міської ради від 15.02.2018 № 53-18 Об`єднанню співвласників багатоквартирного будинку «Коперніка 2» було надано дозвіл на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 0,0338 га для обслуговування багатоквартирного житлового будинку.
Після чого, КВП «Архітектурно-планувальне бюро-ІФ» було виготовлено Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки ОСББ «Коперніка 2» для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку площею 0,0304 га.
Частиною 6 ст. 123 ЗК України встановлено, що відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування у двотижневий строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки приймає рішення про надання земельної ділянки у користування.
Частиною 16 статті 123 ЗК України встановлено, що відмова органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у наданні земельної ділянки у користування або залишення клопотання без розгляду можуть бути оскаржені до суду.
Отже, положеннями ст. 123 ЗК України визначено порядок надання земельних ділянок у користування, який передбачає реалізацію таких послідовних етапів: звернення громадян з клопотанням про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки; надання дозволу відповідним органом виконавчої влади або місцевого самоврядування; розробка суб`єктами господарювання на замовлення громадян проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки; затвердження відповідним органом виконавчої влади або місцевого самоврядування проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у користування.
Таким чином, передача (надання) земельної ділянки у користування є завершальним етапом визначеної процедури, відповідно до статті 123 ЗК України.
Однак, отримання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки не свідчить про позитивне рішення про надання її у користування, проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у користування не підтверджує наявність на неї права користування, а створює передумови для подальшого передання цієї земельної ділянки у користування.
Зазначена позиція відповідає висновкам Великої Палати Верховного Суду, викладеним у постанові від 17 жовтня 2018 року (справа № 380/624/18), висновкам Верховного суду, викладеним у постановах від 19 вересня 2019 року (справа № 398/1456/16-а), від 03 квітня 2019 року (справа № 509/4722/16-а) та від 29 серпня 2019 року (справа № 540/2441/18).
Тобто, надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки не покладає на раду обов`язку (не є підставою для виникнення зобов`язання перед особою, яка/розробила проект землеустрою) щодо надання цієї земельної ділянки у користування. Рада може відмовити у затвердженні проекту та наданні земельної ділянки у користування з підстав, визначених законом.
ОСББ «Коперніка 2» звернулось до Івано-Франківської міської ради з клопотанням про затвердження даного Проекту землеустрою та передачі у користування земельної ділянки кадастровий номер 2610100000:06:002:0537, площею 0,0304 га для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку по вул. Коперніка, 2.
Зазначене клопотання було внесено в проект рішення на розгляд засідання Виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради і розгляд Івано-Франківської міської ради.
Відповідно до рішення Виконавчого комітету від 08.06.2022 № 449 «Про внесення на розгляд сесії міської ради проекту рішення «Про земельні питання»» - пункт З додатку 5 (щодо затвердження проекту ОСББ «Коперніка 2») - не підтримано МВК.
Окрім того, зазначає, що питання щодо розгляду проекту рішення «Про земельні питання» було винесено на засідання постійної депутатської комісії з питань містобудування, земельних відносин, оренди та приватизації комунального майна і відповідно до протоколу № 08/06 від 08.06.2022 року пункт 3 додатку 5 (що стосується затвердження проекту землеустрою ОСББ «Коперніка 2») - відмовлено.
В результаті, рішенням Івано-Франківської міської ради від 10.06.2022 року № 97-25 «Про земельні питання» п. 20.1 відмовлено у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення та передачі в користування земельної ділянки Об`єднанню співвласників багатоквартирного будинку «Коперніка 2» площею 0,0304 га на вул. Коперніка, 2 для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку, кадастровий номер 2610100000:06:002:0537 (право постійного користування).
У подальшому, ОСББ «Коперніка 2» повторно звернулись до Івано-Франківської міської ради з клопотанням щодо затвердження проекту землеустрою.
Дане клопотання було внесено в проект рішення на розгляд засідання Виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради і розгляд Івано- Франківської міської ради
Рішенням Виконавчого комітету від 16.11.2022 року № 1151 «Про внесення на розгляд міської ради проекту рішення «Про земельні питання»», п. 14 додатку 5 (щодо затвердження проекту ОСББ «Коперніка 2») - не підтримано МВК.
У результаті, рішенням Івано-Франківської міської ради від 18.11.2022 року № 200-30 п. 32.2 відмовлено у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення та передачі в користування земельної ділянки Об`єднанню співвласників багатоквартирного будинку «Коперніка 2» площею 0,0304 га на вул. Коперніка, 2 для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку, кадастровий номер 2610100000:06:002:0537 (право постійного користування).
Таким чином, рішення відповідно до ст. 59 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні» було прийнято у порядок і спосіб, визначений чинним законодавством, а саме на пленарному засіданні сесії міської ради, більшістю голосів та в межах наданої компетенції.
Крім того, вважає, що позовна вимога про зобов`язання Івано-Франківської міської ради розглянути заяву ОСББ «Коперніка 2» та затвердити проект землеустрою щодо відведення та передачі у користування земельної ділянки площею 0,0304 га на вул. Коперніка, 2, не підлягає до задоволення, бо це є дискреційними повноваженнями ради.
Суд, надаючи оцінку рішенню або дії органу місцевого самоврядування, не втручається у дискрецію (вільний розсуд органу місцевого самоврядування) щодо повноважень поза межами перевірки. Завдання судочинства полягає не у забезпеченні ефективності державного управління, а в гарантуванні дотримання вимог права, без порушень принципу розподілу влади.
А тому, вимога позивача про зобов`язання Івано-Франківської міської ради прийняти рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення у користування земельної ділянки - це втручання в дискреційні повноваження органу місцевого самоврядування, що виходить за межі адміністративного судочинства, і задоволення таких позовних вимог фактично призведе до підміни судом компетенції відповідача, присвоєння собі його функцій, а також до фактичного прийняття рішення про затвердження проекту землеустрою та передачі земельної ділянки у користування, що не належить до компетенції суду.
У відзиві на апеляційну скаргу позивач просив апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін.
Згідно п. 3 ч.1 ст. 311 КАС України суд апеляційної інстанції може розглянути справу без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження) за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, у разі подання апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції, які ухвалені в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у порядку письмового провадження).
Згідно ч.1 та ч. 2 ст. 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги. Суд апеляційної інстанції не обмежений доводами та вимогами апеляційної скарги, якщо під час розгляду справи буде встановлено порушення норм процесуального права, які є обов`язковою підставою для скасування рішення, або неправильне застосування норм матеріального права.
Заслухавши суддю доповідача, вивчивши матеріали справи, та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних міркувань.
Судом першої інстанції встановлено, що рішенням Івано-Франківської міської ради від 15.09.2011 №382-14 затверджено тимчасові схеми прибудинкових територій багатоквартирних житлових будинків житлового фонду, що передаються на баланс КП «Єдиний розрахунковий центр», у тому числі схеми прибудинкової території вул. Коперніка, 2 та вул. Коперніка, 4, м. Івано-Франківськ (а.с.81-83).
За результатом звернення до міського голови Івано-Франківської міської ради з питання утримання прибудинкової території поруч із будинком №2 по вул. Коперніка, згідно відповіді №М/2478 від 27.09.2017 повідомлено керівництво ОСББ про можливість її передачі безоплатно у власність або в користування об`єднанню співвласників, в порядку встановленому статтею 42 Земельного кодексу України. Зазначено, що для вказаного необхідно надати в Центр надання адміністративних послуг необхідний пакет документів.
22.11.2017 Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Коперніка 2» зареєстроване як юридична особа, за місцезнаходженням багатоквартирного будинку №2 по вулиці Коперніка в місті Івано-Франківську, з метою, в тому числі, забезпечення належного утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території.
Рішенням Івано-Франківської міської ради від 15.02.2018 №53-18 Об`єднанню співвласників багатоквартирного будинку «Коперніка 2» надано дозвіл на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 0,0338 га на вулиці Коперніка, 2 для обслуговування багатоквартирного житлового будинку (пункт 13 додатку №1 до рішення від 15.02.2018 №53-18).
Сертифікованими інженерами землевпорядниками Комунального виробничого підприємства «Архітектурно-планувальне бюро-ІФ» виготовлено Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки Об`єднанню співвласників багатоквартирного будинку «Коперніка 2» для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку за адресою: вул. Коперніка, 2, м. Івано-Франківськ.
Рішенням Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 21.10.2020 року у справі 300/1201/20, залишеним без змін постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 25.05.2021 року, зокрема, зобов`язано Управління архітектури, дизайну та містобудівної діяльності Івано-Франківської міської ради повторно розглянути та погодити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки Об`єднанню співвласників багатоквартирного будинку «Коперніка 2» для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку площею 0,0304 га по вул. Коперніка, 2 в м. Івано-Франківську. Зобов`язано Департамент комунальних ресурсів Івано-Франківської міської ради повторно розглянути та погодити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки Об`єднанню співвласників багатоквартирного будинку «Коперніка 2» для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку площею 0,0304 га по вул. Коперніка, 2 в м. Івано-Франківську (а.с.64-80).
Крім того, судом встановлено, що згідно Витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку державним кадастровим реєстратором проведено реєстрацію земельної ділянки, яка знаходиться за адресою: вул. Коперніка, 2, м. Івано-Франківськ у Державному земельному кадастрі з присвоєнням кадастрового номера 2610100000:06:002:0537.
ОСББ «Коперніка 2» звернулося до Івано-Франківської міської ради із заявою про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,0304 на вул. Коперніка, 2 для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку, кадастровий номер 2610100000:06:002:0537 (право постійного користування).
Рішенням Івано-Франківської міської ради (25 сесія) восьмого скликання від 10.06.2022 року за № 97-25 «Про земельні питання», зокрема, підпунктом 20.1 пункту 20 вирішено відмовити ОСББ «Коперніка 2» у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,0304 на вул. Коперніка, 2 для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку, кадастровий номер 2610100000:06:002:0537 (право постійного користування).
У подальшому, позивач повторно звернувся до Івано-Франківської міської ради із заявою про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,0304 на вул. Коперніка, 2 для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку, кадастровий номер 2610100000:06:002:0537 (право постійного користування).
Проте, рішенням Івано-Франківської міської ради (30 сесія) восьмого скликання від 18.11.2022 року за № 200-30 «Про земельні питання», зокрема, підпунктом 32.2 пункту 32 вирішено відмовити ОСББ «Коперніка 2» у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,0304 на АДРЕСА_1 для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку, кадастровий номер 2610100000:06:002:0537 (право постійного користування) (а.с.10).
Постановляючи рішення, суд першої інстанції виходив з того, що згідно частин 1, 2 статті 116 ЗК України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.
Відповідно до частини 2 статті 42 ЗК України, земельні ділянки, на яких розташовані багатоквартирні будинки, а також належні до них будівлі, споруди та прибудинкова територія, що перебувають у спільній сумісній власності власників квартир та нежитлових приміщень у будинку, передаються безоплатно у власність або в постійне користування співвласникам багатоквартирного будинку в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Пунктом «д» частини 2 статті 92 ЗК України визначено, що права постійного користування земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності набувають співвласники багатоквартирного будинку для обслуговування такого будинку та забезпечення задоволення житлових, соціальних і побутових потреб власників (співвласників) та наймачів (орендарів) квартир та нежитлових приміщень, розташованих у багатоквартирному будинку.
Відповідно до частини 1 статті 122 ЗК України, сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.
За приписами статті 123 ЗК України, надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.
Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі: надання земельної ділянки із зміною її цільового призначення; формування нової земельної ділянки (крім поділу та об`єднання).
Особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки.
Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування у двотижневий строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки приймає рішення про надання земельної ділянки у користування.
Рішенням про надання земельної ділянки у користування за проектом землеустрою щодо її відведення здійснюються, зокрема, затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.
Частиною 13 статті 123 ЗК України, визначено підстави відмови у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки і такими може бути лише його невідповідність вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів. Зміна типу акціонерного товариства або перетворення акціонерного товариства в інше господарське товариство не є підставою для відмови у затвердженні проекту землеустрою або технічної документації із землеустрою.
Також, частиною 8 статті 186 ЗК України визначено, що підставою для відмови у погодженні та затвердженні документації із землеустрою може бути лише невідповідність її положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівної документації.
З огляду на це, суд правильно вказав, що нормами ЗК України визначено вичерпний перелік підстав відмови у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, тому обов`язковим є прийняття відповідним органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування за наслідками розгляду поданого клопотання про затвердження проекту землеустрою вмотивованого рішення про затвердження проекту землеустрою або відмову у її затвердженні із наведенням усіх підстав такої відмови.
У даній спірній ситуації зґясовано, що відповідач, приймаючи оскаржувані рішення, відмовив позивачу в затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,0304 на АДРЕСА_1 для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку, кадастровий номер 2610100000:06:002:0537 (право постійного користування) без зазначення підстав.
З урахуванням викладеного, суд дійшов правильного висновку, що пункт 20.1 рішення Івано-Франківської міської ради від 10.06.2022 року за № 97-25 та пункт 32.2 рішенням Івано-Франківської міської ради від 18.11.2022 року за № 200-30 в частині відмови ОСББ «Коперніка 2» у затвердженні проекту землеустрою не містить законодавчо визначених підстав для відмови у затвердженні проекту землеустрою, а відтак, є протиправним та підлягає скасуванню, а позовні вимоги в цій частині підлягають задоволенню.
Надаючи оцінку вимогам позивача про зобов`язання Івано-Франківську міську раду розглянути заяву ОСББ «Коперніка 2» та затвердити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,0304 на вул. Коперніка, 2 для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку, кадастровий номер 2610100000:06:002:0537 (право постійного користування), суд першої інстанції вірно врахував, що наслідком скасування судом у цій справі підпункту 20.1 пункту 20 рішення Івано-Франківської міської ради від 10.06.2022 року за № 97-25 та підпункту 32.2 пункту 32 рішенням Івано-Франківської міської ради від 18.11.2022 року за № 200-30 в частині відмови ОСББ «Коперніка 2» у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,0304 на вул. Коперніка, 2 для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку, кадастровий номер 2610100000:06:002:0537 (право постійного користування) є те, що клопотання позивача про затвердженні проекту землеустрою залишається нерозглянутим.
Оскаржені позивачем рішення не містять повного аналізу обставин, з`ясування яких є необхідним і важливим при розгляді питання про затвердження проекту землеустрою. Такі недоліки у діяльності відповідача, окрім того, що вказують на протиправність рішення, перешкоджають суду надати оцінку дотриманню усіх, передбачених нормами статті 123 ЗК України, умов для прийняття рішення про затвердження проекту землеустрою.
При цьому, задоволення позовних вимог у спосіб що просив позивач - затвердити проект землеустрою фактично призведе до підміни судом компетенції відповідача, присвоєння собі його функцій, а також до фактичного прийняття рішення про затвердження проекту землеустрою та передачі земельної ділянки у постійне користування, що не належить до компетенції суду .
Тому, з урахуванням викладеного, суд першої інстанції правильно вважав, що належним способом захисту, необхідним для поновлення прав позивача, в даному випадку є саме зобов`язання повторно розглянути клопотання позивача про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,0304 на вул. Коперніка, 2 для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку, кадастровий номер 2610100000:06:002:0537 (право постійного користування) та прийняти мотивоване рішення із оцінкою усіх істотних обставин, які мають значення при вирішенні питання про затвердження проекту землеустрою.
З урахуванням наведеного, колегія суддів вважає, що доводи апеляційної скарги не заслуговують на увагу, суд першої інстанції вірно встановив обставини справи, правильно застосував норми матеріального та процесуального права, відтак рішення суду першої інстанції слід залишити без змін.
Керуючись ст. 243, ст. 308, ст. 311, п. 1, ч. 1 ст. 315, ст. 316, ст. 321, ст. 322, ст. 325, ст. 329 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
апеляційну скаргу Івано-Франківської міської ради залишити без задоволення, а рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 04 травня 2023 року у справі №300/5130/22 залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з моменту її підписання та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.
Головуючий суддя М. А. Пліш судді О. Б. Заверуха Л. Я. Гудим
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.10.2023 |
Оприлюднено | 23.10.2023 |
Номер документу | 114302657 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них з питань здійснення публічно-владних управлінських функцій з розпорядження земельними ділянками |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Пліш Михайло Антонович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні