Рішення
від 17.10.2023 по справі 910/7167/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.uaРІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Київ

17.10.2023Справа № 910/7167/23

За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Рейл Лоджистікс" (м. Київ)

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Логістична компанія "Сінергія" (м. Київ)

про стягнення 509.250,00 грн,

Суддя Ващенко Т.М.

Секретар судового засідання Шаповалов А.М.

Представники учасників справи:

Від позивача: Рябокляч Д.П.

Від відповідача: не з`явився

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Рейл Лоджистікс" звернулось до Господарського суду міста Києва з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Логістична компанія "Сінергія" про стягнення 509.250,00 грн заборгованості за надані позивачем послуги за договором №1-437/01-21 від 28.01.2021.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 15.05.2023 відкрито провадження у справі №910/7167/23, постановлено її розгляд здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін (без проведення судового засідання).

31.05.2023 від відповідача надійшла заява про розгляд справи в загальному позовному провадженні.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 02.06.2023 відмовлено в задоволенні означеного клопотання.

27.06.2023 від відповідача надійшли: відзив на позовну заяву, в якому викладені клопотання про поновлення строку для його подання та про розгляд справи в судовому засіданні з повідомленням сторін, та заява про застосування позовної давності.

03.07.2023 від позивача надійшли: відповідь на відзив та заперечення на заяву про застосування строків позовної давності.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 05.07.2023 поновлено Товариству з обмеженою відповідальністю "Логістична компанія "Сінергія" пропущений процесуальний строк для подання відзиву на позовну заяву та прийнято відзив до розгляду, задоволено клопотання про розгляд справи № 910/7167/23 в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін та призначено судове засідання з розгляду справи №910/7167/23 на 01.08.2023.

01.08.2023 суд без виходу до нарадчої кімнати постановив ухвалу про оголошення перерви в судовому засіданні до 19.09.2023.

31.08.2023 від позивача надійшли додаткові пояснення по справі.

19.09.2023 представником відповідача подано письмові пояснення та клопотання про відкладення розгляду справи.

19.09.2023 суд без виходу до нарадчої кімнати постановив ухвалу про оголошення перерви в судовому засіданні до 17.10.2023.

16.10.2023 до суду від відповідача надійшли пояснення по справі.

17.10.2023 представником відповідача подано клопотання про відкладення розгляду справи та клопотання про долучення доказів до матеріалів справи.

У судове засідання 17.10.2023 представник відповідача не з`явився. Представник позивача проти подальшого відкладення розгляду справи заперечував.

Розглянувши клопотання відповідача про відкладення розгляду справи, суд дійшов висновку про відмову в його задоволенні та відсутність підстав для відкладення розгляду справи, з огляду на наступне.

Відповідно до ч. 1 ст. 216 ЦК України суд відкладає розгляд справи у випадках, встановлених частиною другою статті 202 цього Кодексу.

Згідно з ч. 2 ст. 216 ЦК України суд відкладає розгляд справи в судовому засіданні в межах встановленого цим Кодексом строку, зокрема, в разі першої неявки в судове засідання учасника справи, якого повідомлено про дату, час і місце судового засідання, якщо він повідомив про причини неявки, які судом визнано поважними.

Клопотання відповідача про відкладення розгляду справи обґрунтовано тим, що його представник не може прибути до суду у зв`язку з хворобою.

При цьому судом встановлено, що строки розгляду справи, встановлені ГПК України, закінчились, представник відповідача була присутньою в судових засіданнях 01.08.2023 та 19.09.2023 і надавала свої пояснення по справі як в усному, так і в письмовому вигляді, тож відповідач мав дійсну можливість висловити всі свої заперечення та пояснення по суті спору. Крім того, суд звертає увагу на те, що відповідач мав можливість направити в судове засідання іншого представника або керівника підприємства.

Виходячи з наведеного, 17.10.2023 суд без виходу до нарадчої кімнати постановив ухвалу про відмову в задоволенні клопотання відповідача про відкладення розгляду справи.

Також ухвалою Господарського суду міста Києва від 17.10.2023 відмовлено в задоволенні клопотання відповідача від 17.10.2023 про поновлення пропущеного строку для подання доказів та долучення їх до матеріалів справи.

Представник позивача в судовому засіданні 17.10.2023 позовні вимоги підтримав.

17.10.2023 суд, по виходу з нарадчої кімнати, проголосив вступну та резолютивну частини рішення та повідомив, що повне рішення буде складено у строк, передбачений ч. 6 ст. 233 ГПК України.

Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представника позивача, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення відповідача, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Господарський суд міста Києва,

ВСТАНОВИВ:

28.01.2021 між позивачем (Виконавець) та відповідачем (Замовник) було укладено договір надання послуг №1-437/01-21 (далі Договір), згідно з п. 1.1. якого Виконавець, у порядку та на умовах цього Договору й Додатків до нього, зобов`язується за дорученням (заявками) Замовника, за його рахунок і за винагороду надавати Замовникові послуги з надання залізничних вагонів (власних, орендованих вагонів або вагонів, що знаходяться в управлінні Виконавця на інших законних підставах, далі по тексту «вагони Виконавця», рухомий склад Виконавця) технічно справних та придатних в комерційному відношенні, передбачених для перевезення номенклатурних вантажів, заявлених Замовником для перевезень за маршрутами, зазначеними у Додатках до цього Договору та/або послуги з організації оплати провізних платежів, а також інші види погоджених Сторонами супутніх послуг.

Вартість послуг Виконавця визначається розділом 4 даного Договору (пункт 1.2.).

За умовами пунктів 2.1. 2.4. Замовник, відповідно до п. 3.1.1. цього Договору, направляє Виконавцеві письмові заявки на надання послуг. Після узгодження між Сторонами заявлених послуг, Виконавець, у встановленому порядку, надає Замовникові письмову відповідь стосовно надання заявлених Замовником послуг. Якщо інше не передбачено умовами Додатків, Виконавець за узгодженням із Замовником проводить розрахунки з перевізниками. Не пізніше 3 (трьох) робочих днів після закінчення звітного місяця Виконавець направляє Замовникові на затвердження й підписання Звіт/Акт наданих послуг за минулий місяць, який Замовник зобов`язаний прийняти, погодити й затвердити (підписати) у порядку, передбаченому цим Договором.

Пунктом 3.1.1. Договору сторони погодили, що Замовник зобов`язується у строк не пізніше, ніж за 6 (шість) діб до запланованої дати відправлення вантажу, направляти Виконавцеві письмову заявку наступного змісту: дата завантаження; найменування станції, залізниці і код станції відправлення; найменування станції, залізниці і код станції призначення; відправник вантажу, його поштову адресу, код відправника; одержувач вантажу, його поштову адресу, код одержувача; найменування вантажу, кількість (тон, вагонів); графік відвантаження.

Пунктом 3.1.5. Договору передбачено, що Замовник зобов`язується приймати і затверджувати (підписувати) Звіти/Акти наданих послуг Виконавця протягом 3 (трьох) робочих днів з дати їх одержання від Виконавця. У випадку виникнення розбіжностей по Звіту/Акту наданих послуг, Замовник зобов`язаний затвердити (підписати) Звіт/Акт наданих послуг (у цей же строк) з розбіжностями й обов`язковим письмовим обґрунтуванням розбіжностей.

Якщо Звіт/Акт наданих послуг Виконавця затверджений (підписаний) особою Замовника, яка не вповноважена робити такі дії, Замовник зобов`язаний повернути Виконавцеві Звіт/Акт наданих послуг разом з документом, який підтверджує повноваження особи, яка затвердила (підписала) Звіт/Акт наданих послуг.

У випадку несвоєчасного повернення Замовником (протягом 3 (трьох) робочих днів з дати одержання від Виконавця Звіту/Акту наданих послуг) на адресу Виконавця затвердженого (підписаного) Звіту/Акту наданих послуг і/або без додатка документів, які підтверджують повноваження особи, яка затвердила Звіт/Акт наданих послуг, Звіт/Акт наданих послуг Виконавця вважається Замовником, прийнятим без будь яких зауважень і заперечень.

Пунктами 4.2. 4.2.2. Договору встановлено, що вартість послуг Виконавця, виходячи зі специфіки перевезення (маршрут, вантаж) і виду рухомого складу, визначається та фіксується Сторонами в Додатках до цього Договору, які підписуються вповноваженими представниками обох Сторін. Винагорода Виконавця визначається як різниця між сумою погодженої із Замовником вартістю послуг і сумою фактичних витрат, понесених Виконавцем при наданні послуг Замовником, якщо інше не зазначено в Додатках до даного договору. Якщо буде потреба переадресування вагонів і/або їх перевезення за маршрутами, не передбаченими планами формування при наданні послуг на умовах даного Договору, Замовник відшкодовує Виконавцеві всі пов`язані із цим документально підтвердженні витрати: зберігання на місцях загального користування, плата за користування, видача довідок, маневрові роботи, оформлення переадресування, додатковий залізничний тариф та інші витрати. При цьому всі вище перераховані додатково понесені Виконавцем витрати включаються у вартість послуг Виконавця при розрахунках винагороди Виконавця або при розрахунку ставки Виконавця.

За умовами пункту 4.3. Договору оплата послуг Виконавця здійснюється Замовником протягом 3-х банківських днів з дати отримання Замовником рахунка Виконавця, шляхом перерахування на розрахунковий рахунок Виконавця 100% передоплати за погоджені Сторонами перевезення, якщо інше не обумовлене Додатками до даного Договору. Виконавець може надавати рахунок Замовнику поштою, а також шляхом надсилання за допомогою факсу та / або електронної пошти. Відсутність попередньої оплати надає право Виконавцю призупинити надання послуг Замовнику до моменту надходження коштів або відмовитись від надання послуг Замовнику за Договором.

За узгодженими Сторонами перевезеннями Виконавець самостійно провадить розрахунки з перевізниками й іншими причетними організаціями (підрозділами) відповідно до діючих між ними договорами, якщо інше не обумовлене в Додатках до даного Договору, підписаних вповноваженими представниками обох Сторін. У випадку перевищення суми фактично наданих послуг над сумою фактично сплачених Змовником коштів, Замовник сплачує суму заборгованості за фактично наданими послугами на підставі Звіту/Акту наданих послуг Виконавця, шляхом перерахування коштів на поточний рахунок Виконавця протягом 3 (трьох) банківських днів з дати затвердження Звіту/Акту наданих послуг та отримання рахунку Виконавця. Усі невраховані витрати Виконавця при наданні послуг Замовникові, підтверджені документально, про які Виконавець не міг знати в момент складання Звіту/Акту наданих послуг, підлягають задоволенню (відшкодуванню) з боку Замовника при складанні Виконавцем наступних Звітів/Актів наданих послуг (штрафи за затримки на шляху прямування, витрати з непередбачуваного перевантаження вантажу, витрати з переадресування вантажу тощо) (пункти 4.4., 4.5. Договору).

Пунктом 4.7. Договору в реакції Додаткової угоди №1 від 10.11.2021 передбачено, що у випадку не забирання вагонів Виконавця підприємством Відправником і/або Одержувачем, а також затримки вагонів на залізничних станціях підприємств Відправника й/або Одержувача більш 73-х годин Замовник сплачує Виконавцеві плату за користування вагонами в розмірі, 1000,00 гривень (Одна тисяча гривень 00 копійок), у тому числі ПДВ за один вагон на добу, при цьому кожна розпочата неповна доба вважається за повну. Умови цього пункту не застосовуються на вагони Виконавця, у разі їх прибуття під навантаження понад погодженого Сторонам графіка відвантаження.

Відповідно до пункту 4.8. Договору нормативний час перебування вагонів Виконавця на під`їзних коліях навантаження й/або вивантаження - 24 години. Починаючи з 25-ї години знаходження вагонів Виконавця на під`їзних коліях навантаження й/або вивантаження, нараховується плата за користування вагонами Виконавця в розмірі, визначеному в Додатках до цього Договору.

Розрахунки плати за користування вагонами Виконавця проводиться по формулі:

Плата Н(доба) х Ваг.х С(грн), де

Н- наднормативний час користування вагонами;

С - базова ставка за 1 вагон/добу;

Ваг. - кількість вагонів Виконавця, що простояли понад нормативний час.

Виходячи зі специфіки перевезення (маршрут, вантаж) і виду рухомого складу, порядок нарахування й розмір плати за користування можуть додатково обумовлюватися в Додатках до цього Договору, які підписуються вповноваженими представниками обох Сторін. Плата за користування рухомим складом не нараховується у випадку технічної несправності вагона.

У пункті 4.9. Договору сторони погодили, що передоплата за користування вагонами за час перебування вагонів Виконавця на під`їзних коліях навантаження й/або вивантаження здійснюється Замовником на підставі виставленого Виконавцем рахунку, розрахованого виходячи з розрахунку 2-х добової вартості плати за користування вагонами понад установлений Договором нормативний час перебування вагонів на під`їзних коліях навантаження й/або вивантаження і включається в загальний передоплатний рахунок на надання послуг, згідно заявки. Датою оплати вважається дата надходження грошових коштів на поточний рахунок Виконавця.

Плата за користування вагонами, яка не покривається передоплатними платежами, оплачується Замовником в 7-ми денний термін з дати надання Виконавцем Акту наданих послуг та рахунку на оплату (пункт 4.10. Договору).

Згідно з пунктом 4.11. Договору у випадку затримки (зупинки) вагонів на шляху прямування за маршрутами згідно Додатків до цього Договору через неправильне оформлення перевізних документів, митне оформлення вагонів на шляху прямування, Замовник сплачує послуги Виконавця з надання вагонів як плату за користування вагонами починаючи з 25-ї години по станції затримки (зупинки) вагона, в розмірі 1000,00 гривень (Одна тисяча гривень 00 копійок), у тому числі ПДВ, за один вагон на добу, при цьому кожна розпочата доба приймається за повну. Дана плата нараховується до дати фактичного відправлення вагона зі станції затримки включно, Облік часу затримки здійснюється та погоджується Сторонами на підставі даних ГІОЦ філії ПАТ "Укрзалізниця".

Пунктом 4.12. Договору передбачено, що облік часу перебування вагонів Виконавця на під`їзних коліях навантаження й/або вивантаження, облік часу затримки (зупинки) вагонів на шляху прямування, а також облік часу не прийому вагонів Виконавця підприємством Відправником і/або Одержувачем для нарахування передбаченої даним Договором плати здійснюється Виконавцем.

Відповідно до пункту 4.13. Договору за фактом знаходження вагонів Виконавця на під`їзних коліях навантаження й/або вивантаження відповідно до п.4.8 цього Договору, затримки (зупинки) вагонів на шляху прямування відповідно до п.4.11 цього Договору, не забирання вагонів Виконавця підприємством Відправником і/або Одержувачем згідно п.4.7. цього Договору, Виконавець за звітний період направляє Замовникові Акт наданих послуг з наведеним у ньому обліком часу простою вагонів і нарахованої плати. Замовник зобов`язаний розглянути, погодити та підписати й повернути Акт протягом 3 (трьох) робочих днів з дати його одержання, а у випадку своєї незгоди надати мотивовану відмову. У випадку неповернення Акту у встановлений договором термін і/або немотивованої відмови від підпису Акту, Акт вважається прийнятим Замовником за принципом мовчазної згоди.

Фактом надання послуг є відправлення вагонів Виконавця з заявленої Замовником станції навантаження. Дата надання послуги визначається за штемпелем на залізничній накладній (пункт 4.14. Договору).

У пункті 4.15. Договору сторони узгодили, що оскільки рахунки на оплату не фіксують господарську операцію, підставою для відображення в бухгалтерському обліку господарських операцій за цим Договором є факт оплати товару/супутніх послуг або відвантаження товару/надання супутніх послуг, тому складання податкових накладних відбувається без прив`язки до виставлених рахунків на оплату. Виконавець реєструє податкові накладні та/або розрахунки коригування до податкових накладних в порядку та терміни, визначені чинним законодавством України.

Умовами пункту 5.3. Договору передбачено, що за пошкодження вагона Виконавця встановлюється майнова відповідальність: - у випадку втрати (незаконного заволодіння), не повернення Виконавцеві більш 30 календарних днів і/або пошкодження вагона до ступеня виключення з інвентарного парку Виконавця незалежно від причин, обставин і/або форс-мажорних обставин за винятком природних явищ (п. 6.4. цього Договору), Замовник зобов`язаний відшкодувати Виконавцеві суму вартості вагона, на підставі виставленого Виконавцем рахунку протягом 5 (п`яти) банківських днів з моменту його одержання, виходячи з оцінки ринкової вартості цього вагона в непошкодженому стані, проведеною незалежною експертною організацією. Також Замовник, у зв`язку з неможливістю експлуатації вагона (ів) за весь період до дати відшкодування вартості вагона(ів), сплачує Виконавцеві плату за користування вагонами, у розмірі 1000,00 гривень (Одна тисяча гривень 00 копійок), у тому числі ПДВ за кожний вагон на добу, при цьому кожна розпочата доба вважається повною. Організація експертної оцінки проводиться Виконавцем, а сума витрат на проведення експертної оцінки відшкодовується Замовником разом із сумою вартості ушкодженого (втраченого) вагона (ів) підлягаючого відшкодуванню; - у випадку пошкодження вагонів Виконавця що вимагає позапланового ремонту, незалежно від причин, обставин і/або форс-мажорних обставин (п. 6.4. даного Договору), вартість ремонту й виграти по залізничному тарифу на відправлення вагона в ремонт і з ремонту та інші витрати пов`язані з ремонтом таких вагонів Виконавця, Замовник відшкодовує на підставі виставленого Виконавцем рахунку протягом 5 (п`яти) банківських днів, з дати його одержання Замовником. Замовник, у зв`язку з неможливістю експлуатації вагона (ів) у період знаходження їх у ремонті, з урахуванням часу на відправлення в ремонт і проходження з ремонту до станції навантаження сплачує Виконавцеві плату за користування в розмірі 1000,00 гривень (Одна тисяча гривень 00 копійок), у тому числі ПДВ, за кожний вагон у добу, при цьому кожна розпочата доба вважається повною,

У разі порушення п. 3.1.2, п. 3.1.3. даного Договору, Замовник сплачує Виконавцеві плату за користування вагонами в розмірі 1000,00 гривень (Одна тисяча гривень 00 копійок), у тому числі ПДВ, за один вагон на добу до дати прибуття вагона(ів) на станцію зазначену Виконавцем, (кожна розпочата доба вважається повною) і відшкодовує Виконавцеві всі документально підтверджені витрати, протягом 5 (п`яти) банківських днів з дати отримання рахунку. При відправленні вагонів Виконавця в навантаженому стані і за не узгодженими в Додатках до цього Договору маршрутами Замовник сплачує Виконавцеві плату за користування вагонами, яка визначається у вигляді ставки в розмірі 1000,00 гривень (Одна тисяча гривень 00 копійок), у тому числі ПДВ за один вагон на добу, (кожна розпочата доба вважається як повна), що нараховується з дати відправлення навантаженого вагона до дати прибуття (повернення) вагонів на чергову станцію навантаження, визначену Виконавцем на території України, після завершення даного перевезення і відшкодовує Виконавцеві всі документально підтверджені витрати, протягом 5 (п`яти) днів з дати виставлення рахунку (пункти 5.4., 5.5. Договору).

Згідно з пунктом 5.6. Договору при відправленні вагонів Виконавця в навантаженому стані і за не узгодженими в Додатках до цього Договору маршрутами Замовник сплачує Виконавцеві плату за користування вагонами, яка визначається у вигляді ставки в розмірі 360 гривень (триста шістдесят гри., 00 коп.), у тому числі ПДВ за один вагон на добу, (кожна розпочата доба вважається як повна), що нараховується з дати відправлення навантаженого вагона до дати прибуття (повернення) вагонів на чергову станцію навантаження, визначену Виконавцем на території України, після завершення даного перевезення і відшкодовує Виконавцеві всі документально підтверджені витрати, протягом 5 (п`яти) днів з дати виставляння рахунку.

У випадку відмови Замовника від погодженого між сторонами перевезення або не можливості навантаження вагонів Виконавця Замовником і/або Відправником/Одержувачем з причин незалежних від Виконавця, Замовник відшкодовує Виконавцеві всі пов`язані із цим документально підтверджені збитки, які включають в себе всі понесені витрати Виконавця, включаючи витрати, пов`язані з подачею порожніх вагонів під навантаження, направлених до отримання письмового повідомлення Замовника згідно п.3.3.4, витрати пов`язані з передислокацією вагонів у порожньому стані на іншу станцію навантаження. А також, за час простою вагонів і їх передислокації на іншу станцію навантаження, з дати зупинки, переадресування вагонів (включно), і/або з дати прибуття вагонів на станцію зазначену Замовником (включно) до дати прибуття вагонів на іншу станцію навантаження (включно), Замовник сплачує Виконавцеві плату за користування вагонами Виконавця в розмірі 1000,00 гривень (Одна тисяча гривень 00 копійок), у тому числі ПДВ за один вагон на добу, якщо інше не обумовлене Додатками до даного Договору (пункт 5.9.).

Договір діє до 31 грудня 2021 року. Якщо за 30(тридцять) календарних днів до закінчення терміну дії Договору жодна із Сторін письмово не заявить про його припинення, Договір вважається пролонгованим на тих же умовах на колісний наступний календарний рік (пункт 8.2. Договору).

07.10.2021 сторони підписали Додаток №02 до Договору, згідно з пунктом 1. якого Виконавець надає Замовнику послуги, з надання технічно справних та придатних в комерційному відношенні залізничних вагонів-обкотишевозів (власних, орендованих або вагонів що перебувають в управлінні Виконавця на інших законних підставах, далі - вагони) для перевезень вантажів Замовника за маршрутами та у кількості, зазначеній в письмовій Заявці Замовника. При цьому, термін проведення планових ремонтів наданих вагонів на дату підписання цього Договору повинен буди не менше, ніж через 8 (вісім) календарних місяців.

Вартість послуг Виконавця з надання вагонів визначається у вигляді ставки в розмірі 750,00 (Сімсот п`ятдесят гривень 00 копійок) гривень в т.ч.. ПДВ, за один вагон на добу, при цьому кожна розпочата доба вважається за повну. Плата за послуги нараховується за весь термін перебування кожного вагона під перевезеннями Замовника, включаючи час перебування вагона на коліях залізниць, підприємств-вантажовідправників, вантажоодержувачів і підприємств залізничного транспорту. Облік часу для кожного вагона починається з дати прибуття (включно) вагона на узгоджену Сторонами станцію першого навантаження на території Україні та закінчується датою прибуття (включно) вагонів у порожньому стані після останнього вивантаження на станцію України зазначену Виконавцем, в т.ч. станцію вагоноремонтного підприємства. Період перебування вагонів під перевезеннями Замовника визначається в Актах початку надання послуг і закінчення надання послуг. У разі закінчення надання послуг у вагонах Виконавця згідно письмового повідомлення, облік часу щодо такого вагона закінчується датою прибуття (включно) вагону в порожньому стані після здійснення вантажних операцій на станцію наступного навантаження, зазначену Виконавцем. Зазначені дати визначаються згідно з календарним штемпелем станції призначення на залізничних перевізних документах, і/або в разі відсутності перевізних документів згідно даних ГІОЦ "Укрзалізниці" (пункти 1.1., 1.2. Додатка №02 від 07.10.2021).

Згідно з пунктом 1.4. Додатка №02 від 07.10.2021 Виконавець надає Замовнику вагони які відповідають умовам п.1 цього Додатку. У разі прибуття вагонів на станцію першого навантаження, які не відповідають умовам п. 1 цього Додатку, Виконавець, відповідно до п.3.1.7 Договору, самостійно і за свій рахунок вирішує питання щодо приведення таких вагонів в належний технічний та комерційний стан. Плата за послугу при цьому нараховується з дати приведення таких вагонів в належний стан, яка підтверджується датою навантаження.

Пунктом 1.7. Додатка №02 від 07.10.2021 передбачено, що Виконавець надає Замовнику письмову інструкцію з реквізитами на повернення вагонів протягом 10-ти робочих днів з дата отримання письмового повідомлення Замовника про намір повернення вагонів. Замовник в свою чергу зобов`язується, протягом 10-ти календарних днів з дати отримання, по факсу та / або електронній пошті, інструкції Виконавця, повернути вагони на вказану станцію.

Сторони дійшли взаємної згоди щодо періоду надання Виконавцем послуги за цим Додатком, який становить не меншим, ніж 8 (вісім) календарних місяців з дати його підписання. У разі порушення однієї із Сторін погодженого терміну надання послуг, винна Сторона сплачує іншій плату в розмірі обумовленому п. 1.1 цього Додатку за кількість діб, яка визначаються як різниця між погодженим Сторонами терміном надання послуг та фактичним періодом надання послуг (пункт 2 Додатка №02 від 07.10.2021).

У пункті 3 Додатка №02 від 07.10.2021 сторони погодили, що умови п. 4.7 - 4.14, 5.4, 5.6 Договору не застосовуються при наданні Замовнику послуг за цим Додатком.

Частинами 1 та 2 ст. 509 ЦК України встановлено, що зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку. Зобов`язання виникають з підстав, встановлених статтею 11 цього Кодексу.

Пунктом 1 ч. ст. 11 ЦК України передбачено, що однією з підстав виникнення цивільних прав та обов`язків є договори та інші правочини.

Договір є обов`язковим для виконання сторонами (ст. 629 ЦК України).

Статтею 526 ЦК України встановлено, що зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Згідно із статтею 901 ЦК України за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов`язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов`язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором.

Положення цієї глави можуть застосовуватися до всіх договорів про надання послуг, якщо це не суперечить суті зобов`язання.

За умовами частини 1 статті 903 ЦК України, якщо договором передбачено надання послуг за плату, замовник зобов`язаний оплатити надану йому послугу в розмірі, у строки та в порядку, що встановлені договором.

Згідно з частиною 1 статті 530 ЦК України, якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк.

За частиною 1 статті 612 ЦК України боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов`язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом.

Відповідно до частини 1 статті 193 ГК України суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.

Як вбачається з матеріалів справи, на підставі Договору відповідач направив позивачу письмові заявки на надання вагонів обкотишовозів (ОК) та організацію перевезень за маршрутами та на умовах, вказаними у заявках: лист №828 від 13.10.2021 про направлення 47 вагонів, лист №866 від 20.10.2021 про направлення 47 вагонів, лист №881 від 22.10.2021 про направлення 94 вагонів.

Позивач при цьому вказує, що факт направлення вагонів позивача у відповідній кількості для обслуговування відповідача згідно Договору та їх прибуття на вказані у Заявках відповідача станції призначення підтверджується залізничними накладними: №36734317, №36740231, №36748580, №36752376, №36761948, №36768349, №33155144, №47532544, №32779233, №40193625, №39460373, №47646955, №47772942, М047943667, №47563796, №47499934, №39872569, №47750484, №47582200, №39454442, №39872619, №36770337, №39871058, №40193674, №32783177, №45581089, №47539341, №47677364, №33475781, №39460951, №39382270, №40551962, №45089455, №47682745, №39872585, №47718523, №47984802, №39235494, ,№39301791, №45433257, №47520457, №47539556, №47638028, М933508961, №39399753, №33136318, №47582184, №45016276, №45016656, №32742876, №39871017, №32768384, №47996228, №45329380, №39265061, №39326624, №47521380, №39460878, №33414442, №47662861, №39872544, №47499918, №32769077, №39412606, №39484985, №39460720, №39485115, №47944194, №45018397, №45330420, №39287859, №47398474, №45615812, №39454475, №47688916, №47653902, №947809876, №939872551, №947943733, №947926860, №939326723, №939870985, №939871025, №939881693, №944168797, №945329299, №945413705, №947404256, №939454509, №947582218, №933434960, №939382197, №939382205, №939961818, №932869760, №932824815, №939465711, №939870993, №932742223, №939869573, №933136326, №933239716, №945396280, №932824807, №939465703, №947615828, №933454554, №939872536, №932824799, №939460084, №947375258, №939872577, №932827685, №947582101, №939454459, №939871041, №945559978, №947788211, №932742918, №947499884.

Судом встановлено, що в перелічених залізничних накладних одержувачем вагонів є відповідач.

Наведеним підтверджується належне виконання позивачем умов Договору та надання відповідачу вагонів, які останнім були прийняті до використання без будь-яких зауважень.

У подальшому позивач отримав від відповідача лист №316 від 24.02.2022, в якому останній пропонував до стабілізації ситуації в Україні призупинити в двосторонньому порядку виконання своїх зобов`язань, в тому числі фінансових, з можливістю подальшого поновлення договірних відносин.

В доповнення до цього листа відповідач також надіслав лист №322 від 28.02.2022, в якому повідомив про засвідчення форс-мажорних обставин ТПП України з 24.02.2022, та зазначив про неможливість виконання відповідачем своїх зобов`язань у встановлений термін.

Відповідно до ч. 1 ст. 617 ЦК України особа, яка порушила зобов`язання, звільняється від відповідальності за порушення зобов`язання, якщо вона доведе, що це порушення сталося внаслідок випадку або непереборної сили.

У разі якщо інше не передбачено законом або договором, суб`єкт господарювання за порушення господарського зобов`язання несе господарсько-правову відповідальність, якщо не доведе, що належне виконання зобов`язання виявилося неможливим внаслідок дії непереборної сили, тобто надзвичайних і невідворотних обставин за даних умов здійснення господарської діяльності (ч. 2 ст. 218 ГК України).

Надзвичайними є ті обставини, настання яких не очікується сторонами при звичайному перебігу справ. Під надзвичайними можуть розумітися такі обставини, настання яких добросовісний та розумний учасник правовідносин не міг очікувати та передбачити при прояві ним достатнього ступеня обачливості.

Невідворотними є обставини, настанню яких учасник правовідносин не міг запобігти, а також не міг запобігти наслідкам таких обставин навіть за умови прояву належного ступеня обачливості та застосуванню розумних заходів із запобігання таким наслідкам. Ключовим є те, що непереборна сила робить неможливим виконання зобов`язання в принципі, незалежно від тих зусиль та матеріальних витрат, які сторона понесла чи могла понести (п. 38 постанови Верховного Суду від 21.07.2021 у справі №912/3323/20), а не лише таким, що викликає складнощі, або є економічно невигідним.

Торгово-промислова палата України з метою позбавлення обов`язкового звернення до ТПП України та уповноважених нею регіональних ТПП і підготовки пакету документів у період дії воєнного стану, на сайті Торгово-промислової палати України розмістила загальний офіційний лист щодо засвідчення форс-мажорних обставин, відповідно до якого ТПП України засвідчила форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили): військову агресію російської федерації проти України, що стало підставою введення воєнного стану із 05 години 30 хвилин 24.02.2022 строком на 30 діб, відповідно до Указу Президента України від 24.02.2022 №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні».

ТПП України підтвердила, що зазначені обставини з 24.02.2022 до їх офіційного закінчення є надзвичайними, невідворотними та об`єктивними обставинами для суб`єктів господарської діяльності та/або фізичних осіб по договору, окремим податковим та/чи іншим зобов`язанням/обов`язком, виконання яких/-го настало згідно з умовами договору, контракту, угоди, законодавчих чи інших нормативних актів і виконання відповідно яких/-го стало неможливим у встановлений термін внаслідок настання таких форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили).

Суд зазначає, що ключовою ознакою форс-мажору є причинно-наслідковий зв`язок між форс-мажорними обставинами та неможливістю виконати конкретне зобов`язання. Форс-мажор або ж обставини непереборної сили це надзвичайні та невідворотні обставини, настання яких призвело до об`єктивної неможливості виконати зобов`язання. Стаття 617 ЦК України звільняє від відповідальності за порушення зобов`язань, якщо воно стало саме наслідком форс-мажору.

Але сама по собі війна з рф не може автоматично означати звільнення від виконання будь-ким в Україні будь-яких зобов`язань, незалежно від того, існує реальна можливість їх виконати чи ні. Війна як обставина непереборної сили звільняє від відповідальності лише у разі, якщо саме внаслідок пов`язаних із нею обставин компанія/фізична особа не може виконати ті чи інші зобов`язання.

Втім, ч. 1 ст. 14-1 Закону України "Про торгово-промислові палати в України" визначено, що Торгово-промислова палата України та уповноважені нею регіональні торгово-промислові палати засвідчують форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) та видають сертифікат про такі обставини протягом 7 днів з дня звернення суб`єкта господарської діяльності за собівартістю.

Умовами пунктів 6.1., 6.2., 6.3. Договору встановлено, що сторона звільняється від відповідальності за невиконання або неналежне виконання зобов`язань за договором, якщо воно сталося внаслідок дії обставин непереборної сили: війни, збройний конфлікт або серйозна погроза такого конфлікту, включаючи але не обмежуючись ворожими атаками, блокадами, військовим ембарго, діями іноземного ворога, загальною військовою мобілізацією, військові дії, дії суспільного ворога, збурення, акти тероризму, диверсії, піратства, безлади, вторгнення, блокада, революція, заколот, повстання, масові заворушення, введення комендантської години, експропріація, примусове вилучення, захоплення підприємств, реквізиція, громадська демонстрація, блокада, страйк, аварія, протиправні дії третіх осіб, пожежа, вибух, тривалі перерви в роботі транспорту, регламентовані умовами відповідних рішень та актами державних органів влади, закриття морських проток, ембарго, заборона (обмеження) експорту/імпорту тощо, а також викликані винятковими погодними умовами і стихійним лихом, а саме: епідемія, сильний шторм, циклон, ураган, торнадо, буревій, повінь, нагромадження снігу, ожеледь, град, заморозки, замерзання моря, проток, портів, перевалів, землетрус, блискавка, пожежа, посуха, просідання і зсув ґрунту, інші стихійні лиха тощо, такої як: стихійні лиха, війни й воєнні дії, страйки, масові безладдя й хвилювання, аварії й катастрофи, терористичні й інші непередбачені події й обставини, а також акти органів державної влади й/або керування, що роблять неможливим виконання Договору. При цьому термін виконання зобов`язань за цим Договором продовжується пропорційно часу, протягом якого діяли форс - мажорні обставини. Сторона, що посилається на форс-мажорні обставини, повинна негайно в письмовій формі повідомити іншу Сторону про їхній початок і закінчення з наступним наданням, не пізніше 30 календарних днів з моменту настання зазначених подій, довідки Торгово-промислової палати України, або Торгово-промислової палати або іншого уповноваженого органу країни, на території якої виникли та діяли форс-мажорні обставини, що підтверджує наявність і тривалість форс-мажорних обставин. Порушення зазначених умов позбавляє Сторону права посилатися на форс-мажорні обставини. Якщо дії зазначених обставин тривають більш 2 місяців поспіль, кожна з Сторін Договору має право відмовитися від виконання своїх обов`язків за Договором з обов`язковим повідомленням про це іншої Сторони в письмовій формі не пізніше, ніж за 10 календарних днів до моменту такої відмови, при цьому Сторони зобов`язані здійснити всі взаєморозрахунки за Договором.

Форс-мажорні обставини за винятком природних явищ не приймаються і не розглядаються сторонами у випадках оплати за використання вагонів Виконавця, будь-якого пошкодження вагона (ів) в тому числі до ступеня виключення з інвентарного парку, незаконного заволодіння вагоном (ми) і / або неповернення вагона (ів) Виконавцю більше 30 календарних днів, незалежно від причин і обставин настання таких подій і підлягають відшкодуванню з боку Замовника відповідно до умов пункту 5.3. цього Договору, за умови, що Замовник міг знати про ці події з загальнодоступних інформаційних джерел, міг припустити можливі ризики, але навмисне їх проігнорував і заявляв про надання вагонів Виконавця, і продовжував організовувати навантаження / вивантаження вагонів Виконавця (пункт 6.4. Договору).

Таким чином, лист ТПП України, на який посилається відповідач, не є документом, який був виданий за зверненням відповідного суб`єкта, для якого настали певні форс-мажорні обставини.

У постанові від 01.06.2021 у справі №910/9258/20 Верховний Суд послався на раніше сформульований у цілій низці своїх постанов висновок, відповідно до якого: засвідчення дії непереборної сили шляхом видачі сертифікату про форс-мажорні обставини покладено на ТПП України та уповноважені нею регіональні ТПП; форс-мажорні обставини не мають преюдиційного характеру, і при їх виникненні сторона, яка посилається на них як на підставу неможливості виконання зобов`язання, повинна довести наявність таких обставин не тільки самих по собі, але й те, що ці обставини були форс-мажорними саме для конкретного випадку виконання зобов`язання; доведення наявності непереборної сили покладається на особу, яка порушила зобов`язання - саме вона має подавати відповідні докази в разі виникнення спору.

Отже, навіть у разі наявності сертифікату ТПП України про форс-мажор суд оцінюватиме цей доказ у сукупності з іншими.

У постанові від 14.06.2022 у справі №922/2394/21 Верховний Суд зазначив, що форс-мажорні обставини не мають преюдиційного характеру і в разі їх виникнення сторона, яка посилається на них як на підставу неможливості належного виконання зобов`язання, повинна довести їх наявність не тільки самих по собі, але і те, що вони були форс-мажорними саме для даного конкретного випадку.

Керуючись наведеними правовими висновками суду касаційної інстанції, при розгляді форс-мажорних спорів наразі (як і раніше) суди виходять з того, що підтвердженням існування форс-мажорних обставин є відповідний сертифікат ТПП України чи уповноваженої нею регіональної ТПП.

При цьому встановлюється на наявність чи відсутність обставин форс-мажору саме для конкретного випадку виконання господарського зобов`язання. Сам лише факт проведення бойових дій чи запровадження обмежень воєнного часу не звільняє сторону від відповідальності, якщо такі обставини прямо не перешкоджають фізично чи юридично виконати конкретний обов`язок за договором.

З огляду на зазначене вище суд встановив відсутність підстав для звільнення відповідача від сплати коштів за користування вагонами позивача у зв`язку з форс-мажорними обставинами.

Як зазначено судом вище, факт надання позивачем відповідачу вагонів на умовах Договору, дати початку надання цих послуг достеменно підтверджуються відповідними залізничними накладними, копії яких наявні в матеріалах справи.

Судом встановлено, що 16.05.2022 позивач отримав від відповідача лист №491, в якому останній просив Виконавця в найкоротший термін надати інструкцію на вивід залізничних вагонів Позивача з процесу надання послуг за Договором згідно Заявок відповідача.

26.05.2022 позивач листом №ДН-817 надав відповідачу письмову інструкцію з реквізитами на повернення вагонів, в якому просив відправити залізничні вагони в порожньому стані за вказаними у ньому реквізитами (маршрутами).

У подальшому позивач звертався до відповідача з листами щодо необхідності відправлення вагонів: №ДН - 836 від 01.06.2022, №ДН - 871 від 09.06.2022, №ДН - 880 від 13.06.2022 та №ДН - 893 від 15.06.2022.

Зібраними в матеріалах справи доказами підтверджується, що відповідач повертав (відправляв) позивачу залізничні вагони поступово, протягом травня-липня 2022 року, а позивач складав Акти закінчення надання послуг (від 31.05.2022, від 30.06.2022, від 11.07.2022), які направив відповідачу 13.07.2022.

Відповідач підписані примірники означених актів позивачу не повернув, як і не надав мотивованої відмови від їх підписання.

Суд погоджується з доводами позивача про те, що з огляду на положення п. 1.2 Додатка №02 від 07.10.2021 до Договору відповідачу послуги за цим правочином надалися з дати прибуття вагонів на станцію першого навантаження на території України, що підтверджується відповідними залізничними накладними, та закінчується датою прибуття (включно) вагонів у порожньому стані після останнього вивантаження на станцію України, зазначену Виконавцем.

Увесь час знаходження вагонів позивача у відповідача відповідно до умов Договору є періодом надання послуг за Договором, у якому відповідач фактично здійснював користування такими вагонами.

Суд при цьому зауважує, що відповідач, у разі дійсної неможливості використання наданих позивачем вагонів, не був позбавлений можливості повернути їх позивачу, проте таке повернення здійснено ним лише у травні-липні 2022 року.

При цьому умови Договору передбачають надання позивачем послуг за плату, тож увесь час фактичного користування відповідачем наданими позивачем вагонами підлягає оплаті відповідно до умов укладеного між сторонами Договору.

Більше того, суд вважає обґрунтованими доводи позивача про те, що із залізничних накладних вбачається, що вагони позивача відправлялися зі станцій призначення і після 24.02.2022, що підтверджує виконання Договору і після введення воєнного стану в Україні.

Згідно з ч. 1 ст. 530 ЦК України, якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк.

Відповідно до ч. 1 ст. 193 ГК України суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.

За ч. 1 ст. 612 ЦК України боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов`язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом.

Враховуючи встановлені вище обставини, суд дійшов висновку про те, що зібраними в матеріалах справи доказами належним чином підтверджується наявність заборгованості відповідача за надані позивачем за Договором послуги в спірний період у загальному розмірі 509.250,00 грн.

Відповідач при цьому в заяві від 27.06.2023 просить суд застосувати наслідки спливу строків позовної давності, оскільки, на думку відповідача, взаємовідносини сторін виникли з договору перевезення, тож у даному випадку строк позовної давності визначається за п. 6 ч. 2 ст. 258 ЦК України тривалістю 1 рік.

З цього приводу суд зазначає наступне.

За приписами статті 908 ЦК України перевезення вантажу здійснюється за договором перевезення; загальні умови визначаються цим Кодексом, іншими законами, транспортними кодексами (статутами), іншими нормативно-правовими актами та правилами, що видаються відповідно до них. Умови перевезення вантажу окремими видами транспорту, а також відповідальність сторін щодо цих перевезень встановлюються договором, якщо інше не встановлено цим Кодексом, іншими законами, транспортними кодексами (статутами), іншими нормативно-правовими актами та правилами, що видаються відповідно до них.

Статтею 307 Господарського кодексу України (далі ГК України) передбачено, що умови перевезення вантажів окремими видами транспорту, а також відповідальність суб`єктів господарювання за цими перевезеннями встановлюються транспортними кодексами, транспортними статутами та іншими нормативно-правовими актами.

Обов`язки, права і відповідальність залізниць, а також підприємств, організацій, установ і громадян, які користуються залізничним транспортом, встановлюється Статутом. Вказаним актом також регламентується порядок укладання договорів, організація та основні умови перевезення вантажів, пасажирів, багажу, вантажобагажу і пошти, основні положення експлуатації залізничних під`їзних колій, а також взаємовідносини залізниць з іншими видами транспорту.

Обов`язки, права і відповідальність залізниць, а також підприємств, організацій, установ і громадян, які користуються залізничним транспортом, визначаються Статутом залізниць України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 06 квітня 1998 року № 457 (далі Статут). Статутом регламентуються порядок укладання договорів, організація та основні умови перевезення вантажів, пасажирів, багажу, вантажобагажу і пошти, основні положення експлуатації залізничних під`їзних колій, а також взаємовідносини залізниць з іншими видами транспорту.

Статтею 6 Статуту визначено, що накладна це основний перевізний документ встановленої форми, оформлений відповідно до цього Статуту та Правил перевезення вантажів, і наданий залізниці відправником разом з вантажем. Накладна є обов`язковою двосторонньою письмовою формою угоди на перевезення вантажу, яка укладається між відправником та залізницею на користь третьої особи-одержувача і супроводжує вантаж до місця призначення.

Згідно зі статтею 256 ЦК України позовна давність це строк, у межах якого особа може звернутися до суду з вимогою про захист свого цивільного права або інтересу.

Загальна позовна давність встановлюється тривалістю у три роки (стаття 257 ЦК України).

Частиною 1 статті 258 ЦК України передбачено, що для окремих видів вимог законом може встановлюватися спеціальна позовна давність: скорочена або більш тривала порівняно із загальною позовною давністю.

За частинами 3, 4 статті 267 ЦК України позовна давність застосовується судом лише за заявою сторони у спорі, зробленою до винесення ним рішення. Сплив позовної давності, про застосування якої заявлено стороною у спорі, є підставою для відмови у позові.

Частиною першою статті 261 ЦК України визначено, що перебіг позовної давності починається від дня, коли особа довідалася або могла довідатися про порушення свого права або про особу, яка його порушила.

Згідно з пунктом 6 ч. 2 ст. 258 ЦК України позовна давність тривалістю 1 рік застосовується до вимог у зв`язку з перевезенням вантажу, пошти (стаття 925 цього Кодексу).

За результатом дослідження зібраних у матеріалах справи доказів судом встановлено, що відносини між позивачем та відповідачем не є відносинами з перевезення вантажів, жодна зі сторін у даному випадку не є підприємством, яке здійснює перевезення вантажів залізничним транспортом.

Відтак у даному випадку застосовуватися має загальний строк позовної давності тривалістю в 3 роки.

Поряд з цим суд звертає увагу відповідача на те, що пунктом 12 розділу "Прикінцеві та перехідні положення" ЦК України в редакції згідно із Законом України № 540-IX від 30.03.2020 встановлено, що під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), строки, визначені статтями 257, 258, 362, 559, 681, 728, 786, 1293 цього Кодексу, продовжуються на строк дії такого карантину.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2020 № 211 "Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2", на території України встановлено карантин. Також Кабінетом Міністрів України була прийнята постанова від 09.12.2020 №1236 (зі змінами) "Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2". Встановлений карантин було скасовано лише в липні 2023 року, у той час коли позовна заява подана до суду в травні цього року.

Відповідно до ч. 1 ст. 73 ГПК України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Згідно з ч. 1 ст. 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Статтею 76 ГПК України визначено, що належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Відповідно до ч. 1 ст.77 ГПК України обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.

Статтею 79 ГПК України встановлено, що наявність обставини, на яку сторона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, вважається доведеною, якщо докази, надані на підтвердження такої обставини, є більш вірогідними, ніж докази, надані на її спростування. Питання про вірогідність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

У порядку, передбаченому статті 86 Господарського процесуального кодексу України, суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Враховуючи вищевикладене, суд вважає позовні вимоги про стягнення з відповідача на користь позивача 509.250,00 грн заборгованості за надані позивачем послуги за договором №1-437/01-21 від 28.01.2021 доведеними, обґрунтованими та підтвердженими наявними в матеріалах справи доказами, а відтак такими, що підлягають задоволенню.

Інші доводи і твердження сторін судом до уваги не приймаються як такі, що не становлять предмет доказування в даній справі та не впливають на результат вирішення цього спору.

Відповідно до ст. 129 ГПК України витрати по сплаті судового збору покладаються на відповідача в повному обсязі.

Керуючись ст. ст. 73, 74, 76-80, 86, 129, 165, 219, 232, 233, 236-238, 240, 241, 252 ГПК України, Господарський суд міста Києва

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Логістична компанія "Сінергія" (01033, місто Київ, вулиця Жилянська, будинок 30/32, офіс 205-Б; ідентифікаційний код 39863680) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Рейл Лоджистікс" (03150, місто Київ, вулиця Ділова, будинок 5, корпус 2; ідентифікаційний код 40637393) 509.250 (п`ятсот дев`ять тисяч двісті п`ятдесят) грн 00 коп. заборгованості та 7.638 (сім тисяч шістсот тридцять вісім) грн 75 коп. судового збору.

3. Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

Рішення господарського суду набирає законної сили у відповідності до приписів ст. 241 Господарського процесуального кодексу України. Рішення господарського суду може бути оскаржене в порядку та строки, передбачені ст. ст. 253, 254, 256-259 ГПК України.

Повний текст рішення складено 20.10.2023.

Суддя Т.М. Ващенко

Дата ухвалення рішення17.10.2023
Оприлюднено23.10.2023
Номер документу114318467
СудочинствоГосподарське
Сутьстягнення 509.250,00 грн

Судовий реєстр по справі —910/7167/23

Постанова від 07.02.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Алданова С.О.

Ухвала від 31.01.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Алданова С.О.

Ухвала від 22.01.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Алданова С.О.

Ухвала від 20.11.2023

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Алданова С.О.

Ухвала від 07.11.2023

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Алданова С.О.

Ухвала від 17.10.2023

Господарське

Господарський суд міста Києва

Ващенко Т.М.

Рішення від 17.10.2023

Господарське

Господарський суд міста Києва

Ващенко Т.М.

Ухвала від 05.07.2023

Господарське

Господарський суд міста Києва

Ващенко Т.М.

Ухвала від 02.06.2023

Господарське

Господарський суд міста Києва

Ващенко Т.М.

Ухвала від 15.05.2023

Господарське

Господарський суд міста Києва

Ващенко Т.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні