Рішення
від 23.10.2023 по справі 440/10755/23
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 жовтня 2023 року м. ПолтаваСправа № 440/10755/23

Полтавський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Довгопол М.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у письмовому провадженні справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ІНТЕРЕГО" до Головного управління ДПС у Полтавській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

В С Т А Н О В И В:

І. ІСТОРІЯ СПРАВИ

1. Стислий зміст позовних вимог

Товариство з обмеженою відповідальністю "ІНТЕРЕГО" звернулося до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головного управління ДПС в Полтавській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Полтавській області №6317/0406 від 14.07.2023.

Позовні вимоги обгрунтовані тим, що спірне податкове повідомлення-рішення прийнято без урахування змін до Податкового кодексу України, внесених Законом України від 12.01.2023 № 2876-ІХ, які набрали чинності 08.02.2023, а також тим, що податкові накладні № 4, № 5 від 30.11.2022 надіслано для реєстрації в ЄРПН 15.12.2022 в межах операційного дня, а не 16.12.2022, про що свідчить інформація про властивості надісланого документа з програмного забезпечення M.e.doc., з використанням ІТЕ «Єдине вікно подання електронної звітності», а подальші дії та процес реєстрації жодним чином не залежить від дій позивача, відтак вказані податкові накладні вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних, а тому відсутні підстави для застосування штрафних санкцій.

2. Стислий зміст заперечень відповідача

У наданому до суду відзиві на позовну заяву /а.с. 33 - 36/ представник відповідача заперечував проти позовних вимог та просив відмовити в їх задоволенні у повному обсязі, посилаючись на те, що в ході камеральної перевірки ТОВ «Інтерего» встановлено податкові накладні, по яким порушено граничний строк, передбачений п. 201.10. статті 201 розділу V та п.п. 69.1. п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України для реєстрації таких податкових накладних у ЄРПН, а саме : № 4 та № 5 від 30.11.2022 зареєстровано 16.12.2022 (граничний строк 15.12.2022), тому до товариства застосовано штрафні санкції у розмірі 10 % у загальній сумі 84372,79 грн. При цьому ГУ ДПС у Полтавській області не отримувало від ТОВ «Інтерего» будь-яких пояснень щодо неможливості виконання ним обов`язку в частині дотримання порядку реєстрації податкових накладних, обставин, які звільняють товариство від фінансової відповідальності за порушення порядку реєстрації податкових накладних.

3. Процесуальні дії по справі

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 07.08.2023 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі, розгляд справи вирішено проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Ухвалою суду від 15.08.2023 заперечення представника Головного управління ДПС у Полтавській області проти розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження залишено без задоволення.

05.09.2023 до суду від представника позивача надійшла відповідь на відзив, в якій викладено заперечення щодо доводів відповідача та підтримано правову позицію, викладену у позовній заяві /а.с. 58/.

Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося на підставі частини четвертої статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України.

ІІ. ФАКТИЧНІ ОБСТАВИНИ СПРАВИ

Дослідивши докази та письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, суд встановив такі обставини справи та відповідні правовідносини.

Товариство з обмеженою відповідальністю "ІНТЕРЕГО" зареєстроване як юридична особа (код ЄДРПОУ 42814298), про що свідчить відповідь з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань /а.с.

24.05.2023 головним державним інспектором Кременчуцького відділу податків і зборів з юридичних осіб управління оподаткування юридичних осіб Головного управління ДПС у Полтавській області Наталею Криловою проведено камеральну перевірку даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість ТОВ «ІНТЕРЕГО» за листопад 2022 року, за наслідками якої складено акт № 5487/16-31-04-06-03/428114298 від 24.05.2023 /а.с. 36 - 42/ (далі Акт перевірки).

В Акті перевірки зафіксовано порушення платником вимог п. 201.10. ст. 201 Податкового кодексу України, відповідальність за яке передбачена п. 120-1.1. статті 120-1 Податкового кодексу України.

Вказане порушення встановлено у зв`язку з тим, що платником зареєстровано податкові накладні № 5 від 30.11.2022 та № 4 від 30.11.2022 16.12.2022, тобто із затримкою на 1 день, що тягне застосування штрафу у розмірі 10 % суми ПДВ, зазначеної у податкових накладних, а саме, у сумі 84372,79 грн

Примірник акту перевірки надіслано за місцезнаходженням ТОВ «ІНТЕРЕГО» та повернуто без вручення із відміткою установи поштового зв`язку «за закінченням терміну зберігання» /а.с. 39/.

14.07.2023 Головним управлінням ДПС у Полтавській області прийнято податкове повідомлення-рішення № 6317/0406 /а.с. 40 - 41/, яким згідно статті 120 -1 Податкового кодексу України за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних застосовано до ТОВ «ІНТЕРЕГО» штраф у сумі 84 372,79 грн.

Зазначене податкове повідомлення-рішення надіслано платнику засобами поштового зв`язку та вручено 18.07.2023, про що свідчить копія рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення /а.с. 43/.

Не погодившись із цим податковим повідомленням-рішенням, позивач оскаржив його до суду.

ІІІ. ДЖЕРЕЛА ПРАВА

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з такого.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенції контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків та зборів, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регламентуються Податковим кодексом України (далі ПК України, у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин).

Згідно з пунктом 201.1. статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до положень пункту 201.10. статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Пунктом 120-1.1. статті 120-1 ПК України (в редакції Закону № 466-IX від 16.01.2020, із змінами, внесеними згідно із Законом № 786-IX від 14.07.2020, чинній на час реєстрації спірних податкових накладних позивачем) визначено, що порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою; податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами "а" - "г" цього пункту, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:

10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;

50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

Пунктом 69 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України установлено, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у цьому пункті.

Згідно з підпунктом 69.1. пункту 69 Податкового кодексу України у разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні (абз. 1).

Платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану" за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15 липня 2022 року, подання податкової звітності до 20 липня 2022 року та сплати податків та зборів у строк не пізніше 31 липня 2022 року (абз. 2).

Також, Законом України 12 січня 2023 року № 2876-IX, який набрав чинності 08.02.2023, внесено зміни до розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України, зокрема, підрозділ 2 доповнено пунктами 89 та 90 такого змісту:

"89. Тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється з урахуванням таких граничних строків:

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до 5 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 18 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 18 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

Тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, штраф за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого пунктом 89 цього підрозділу для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлюється у розмірі:

2 відсотки суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

5 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

15 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;

25 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів".

ІV. ВИСНОВКИ СУДУ

Аналіз викладених норм свідчить, що пунктом 120-1.1. статті 120-1 ПК України встановлена відповідальність за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних. Під час дії воєнного стану платники податків, які не мають можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо, зокрема, реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, звільняються від передбаченої ПК України відповідальності.

Предметом спору у цій справі є податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Полтавській області від 14.07.2023 № 6317/0406 /а.с. 40 - 41/, яким згідно статті 120 -1 Податкового кодексу України до ТОВ «ІНТЕРЕГО» застосовано штраф у сумі 84 372,79 грн за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних.

Із розрахунку фінансових (штрафних) санкцій за результатами камеральної перевірки даних у системі електронного адміністрування податку на додану вартість /а.с. 42/ слідує, що штрафні санкції визначено за порушення термінів реєстрації податкових накладних № 5 від 30.11.2022, зареєстрованої 16.12.2022 01:13, та № 4 від 30.11.2022, зареєстрованої 16.12.2022 01:08, у розмірі 10 % суми ПДВ, зазначеної у вказаних податкових накладних 843727,92 грн (371 227,92 грн + 472500 грн) х 10 % = 84372,19 грн.

Оцінюючи правомірність спірного податкового повідомлення-рішення, суд виходить з такого.

Матеріалами справи підтверджено, що ТОВ «ІНТЕРЕГО», як постачальником, виписано податкову накладну № 4 від 30.11.2022 щодо постачання ТОВ «АЗАРЕС» конденсату газового на суму 7 222 500 грн, у тому числі ПДВ 472 500 грн /а.с. 16/ та податкову накладну № 5 від 30.11.2022 щодо постачання ТОВ «АЗАРЕС» конденсату газового стабільного на суму 5 674 483,92 грн, у тому числі ПДВ 371 227,92 грн /а.с. 12/.

Податкову накладну № 5 від 30.11.2022 підписано електронним підписом директора ТОВ «ІНТЕРЕГО» ОСОБА_1 , скріплено електронною печаткою товариства та направлено на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних 15.12.2022 о 17:57, про що свідчить інформація з програмного забезпечення M.e.doc., у тому числі про властивості надісланого документа /а.с. 14 15/.

Податкову накладну № 4 від 30.11.2022 підписано електронним підписом директора ТОВ «ІНТЕРЕГО» Михайликом О.О., скріплено електронною печаткою товариства та направлено на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних 15.12.2022 о 17:54, що також підтверджується інформацією з програмного забезпечення M.e.doc., у тому числі про властивості надісланого документа /а.с. 18 - 19/.

В ході камеральної перевірки встановлено, що податкову накладну № 5 від 30.11.2022 зареєстровано 16.12.2022 о 01:13, а податкову накладну № 4 від 30.11.2022 - 16.12.2022 о 01:08.

ТОВ «ІНТЕРЕГО» отримано квитанції про реєстрацію податкової накладної /розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних щодо реєстрації податкової накладної № 5 від 30.11.2022 в ЄРПН 16.12.2022 за № 9272313547 /а.с. 13/ та щодо реєстрації податкової накладної № 5 від 30.11.2022 в ЄРПН 16.12.2022 за № 9272240019 /а.с. 17/.

Суд бере до уваги, що в силу вимог пункту 201.10. статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкових накладних № 4 та № 5 від 30.11.2022 у Єдиному реєстрі податкових накладних мала бути здійснена позивачем до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Реєстр) визначено Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. № 1246 (далі Порядок № 1246).

Згідно з пунктом 2 Порядку № 1246 операційний день - частина дня, протягом якої здійснюються прийняття від платників податку податкових накладних та/або розрахунків коригування та реєстрація або зупинення реєстрації.

Пунктом 3 Порядку № 1246 передбачено, що операційний день триває в робочі дні з 8 години 00 хвилин до 20 години 00 хвилин. Технічне обслуговування та регламентні роботи, що потребують зупинки Реєстру, не проводяться протягом операційного дня, крім аварійних випадків. Якщо граничні строки реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування припадають на вихідний, святковий або неробочий день, такий день вважається операційним днем.

Відповідно до пунктів 10, 11 Порядку № 1246 до Реєстру приймаються податкова накладна та/або розрахунок коригування, складені в електронній формі з накладенням:

кваліфікованого електронного підпису головного бухгалтера (бухгалтера) або кваліфікованого електронного підпису керівника (у разі відсутності у постачальника (продавця) посади бухгалтера) та кваліфікованої електронної печатки (у разі наявності) постачальника (продавця), що є юридичною особою;

кваліфікованого електронного підпису постачальника (продавця), що є фізичною особою - підприємцем.

Після накладення кваліфікованого електронного підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДПС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем з урахуванням вимог Законів України Про електронні довірчі послуги, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Примірник податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі зберігається у платника податку.

За приписами пунктів 13, 14 Порядку № 1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДПС.

Абзацем тринадцятим пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України закріплено, що якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Судом встановлено, що ТОВ «ІНТЕРЕГО» в межах операційного дня 15.12.2022 направлено на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних податкову накладну № 5 від 30.11.2022 та податкову накладну № 4 від 30.11.2022, які були підписані електронним підписом директора ТОВ «ІНТЕРЕГО» Михайликом О.О. та скріплені електронною печаткою товариства (о 17:57 та о 17:54 відповідно) /а.с. 14-15, 18- 19/.

Разом з тим протягом вказаного операційного дня 15.12.2022 позивачу не надіслано квитанції про прийняття зазначених податкових накладних, натомість такі квитанції надіслано наступного операційного дня 16.12.2022.

За наведених обставин в силу приписів абзацу тринадцятого пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України такі податкові накладні вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних 15.12.2022.

Отже, суд приходить до висновку, що ТОВ «ІНТЕРЕГО» не допущено порушення граничного строку реєстрації податкових накладних № 5 від 30.11.2022 та № 4 від 30.11.2022, а фактична реєстрація таких податкових накладних 16.12.2022 о 01:13 та 01:08 відповідно, здійснена ДПС України з причин, незалежних від волі позивача.

Виходячи з викладеного, підстави для застосування штрафних санкцій до ТОВ «ІНТЕРЕГО» за порушення граничного строку реєстрації податкових накладних № 5 від 30.11.2022 та № 4 від 30.11.2022 згідно статті 120 -1 Податкового кодексу України відсутні, а тому податкове повідомлення-рішення від 14.07.2023 № 6317/0406 не ґрунтується на вимогах законодавства, прийнято без урахування істотних обставин, а тому підлягає визнанню протиправним та скасуванню, а позовні вимоги задоволенню.

При цьому суд не надає оцінки доводам позивача щодо правильності розрахунку відповідачем штрафних санкцій з урахуванням змін до Податкового кодексу України, внесених Законом України від 12.01.2023 № 2876-ІХ, які набрали чинності 08.02.2023, оскільки в ході судового розгляду взагалі не знайшли підтвердження законні підстави для нарахування таких санкцій.

У пункті 58 рішення Європейського Суду з прав людини у справі «Серявін та інші проти України» зауважено, що пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (див. рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" (Ruiz Torija v. Spain) від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п. 29).

Керуючись статтями 241-245 Кодексу адміністративного судочинства України,

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ІНТЕРЕГО" (вул. Університетська, 22, м. Кременчук, Полтавська область, 39610, код ЄДРПОУ 42814298) до Головного управління ДПС у Полтавській області (вул. Європейська, 4, м. Полтава, 36014, код ЄДРПОУ ВП 44057192) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Полтавській області від 14.07.2023 № 6317/0406.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Полтавській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ІНТЕРЕГО" судові витрати зі сплати судового збору у сумі 2684,00 грн (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири гривні 0 копійок).

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Головуючий суддя М.В. Довгопол

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.10.2023
Оприлюднено25.10.2023
Номер документу114361158
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —440/10755/23

Ухвала від 08.05.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Постанова від 28.03.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Перцова Т.С.

Ухвала від 29.01.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Перцова Т.С.

Ухвала від 29.01.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Перцова Т.С.

Ухвала від 04.12.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Перцова Т.С.

Рішення від 23.10.2023

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

М.В. Довгопол

Ухвала від 15.08.2023

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

М.В. Довгопол

Ухвала від 07.08.2023

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

М.В. Довгопол

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні