Ухвала
від 23.10.2023 по справі 440/10361/23
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

23 жовтня 2023 року м. ПолтаваСправа № 440/10361/23

Полтавський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Алєкєсєвої Н.Ю., розглянувши у письмовому провадженні справу за адміністративним позовом керівника Полтавської окружної прокуратури Полтавської області в інтересах держави в особі Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Полтавській області, виконавчого комітету Полтавської міської ради, Полтавської обласної військової адміністрації звернувся до Товариства з обмеженою відповідальністю "Крокуль" про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

Керівник Полтавської окружної прокуратури Полтавської області в інтересах держави в особі Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Полтавській області, виконавчого комітету Полтавської міської ради, Полтавської обласної військової адміністрації звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю "Крокуль" про:

- визнання протиправною бездіяльність ТОВ «Крокуль» щодо не приведення захисної споруди - Сховище №60008, що перебуває у його власності в належний для експлуатації стан;

- зобов`язання ТОВ «Крокуль» привести у стан готовності захисну споруду - Сховище №60008, що знаходиться за адресою: Полтавська область, м.Полтава, вул.Комарова, 5 з метою використання її за призначенням у відповідності до «Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту», затверджених Наказом Міністерства внутрішніх справ України №579 від 09.07.2018.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 31 липня 2023 року провадження у справі відкрито за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання.

20 вересня 2023 року до суду подано клопотання про заміну позивача, відповідно до якого представник виконавчого комітету Полтавської міської ради наголошував на наявності підстав для заміни первісного позивача - Виконавчого комітету Полтавської міської ради на Департамент з питань цивільного захисту та оборонної роботи Полтавської міської ради.

В обґрунтування такого клопотання зазначено, що Полтавська міська рада, рішенням від 19.03.2021 повноваженнями зазначеними відповідно до положень підпункту 10 пункту а) ч. 1 ст. 36-1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» наділила Департамент з питань цивільного захисту та оборони Полтавської міської ради» шляхом затвердження положення про вказаний виконавчий орган місцевого самоврядування. Зокрема, пунктами 1.1, 1.3, 2.4.10 - 2.4.14 Положення про Департамент з питань цивільного захисту та оборонної роботи Полтавської міської ради, яке затверджено рішенням третьої сесії Полтавської міської ради восьмого скликання від 19.03.2021 Департамент з питань цивільного захисту та оборонної роботи Полтавської міської ради є виконавчим органом Полтавської міської ради, має скорочену назву «Департамент з питань ЦЗ та ОР ПМР». Департамент з питань ЦЗ та ОР ПМР є юридичною особою, неприбутковою установою, має самостійний баланс, печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, свої рахунки в держказначействі, веде самостійну кадрову та господарську діяльність, здійснює її облік, складає бухгалтерські, фінансові, податкові, статистичні та інші звіти, може виступати стороною і укладати договори щодо забезпечення заходів цивільного захисту та життєзабезпечення населення при загрозі та виникненні надзвичайної ситуації та небезпечної події, заходів з питань оборонної роботи та взаємодії з правоохоронними органами. Директор Департаменту з питань ЦЗ та ОР ПМР має право діяти від імені юридичної особи без доручення. Основними завданнями Департаменту з питань ЦЗ та ОР ПМР, серед іншого, є участь організації виконання вимог законодавства щодо створення, використання, утримання та реконструкції фонду захисних споруд цивільного захисту. Надання пропозиції про подальше використання захисних споруд цивільного захисту державної та комунальної власності у разі банкрутства (ліквідації)) суб`єкта господарювання, на балансі якого вона перебуває, та безхазяйних захисних споруд. Організація обліку захисних споруд цивільного захисту. Участь у здійсненні контролю за утриманням та станом готовності захисних споруд цивільного захисту. Участь у організації проведення технічної інвентаризації захисних споруд цивільного захисту, включення їх за погодженням з центральним органом виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, з фонду захисних споруд цивільного захисту. Листування щодо обставин, які становлять предмет спору також проводилось з Департаментом з питань цивільного захисту та оборонної роботи Полтавської міської ради.

Згідно з частиною 4 статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Відповідно до частини 9 статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

З огляду на вказані норми, суд прийшов до висновку про можливість розглянути справу в порядку письмового провадження без здійснення фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу.

Надаючи оцінку клопотанню представника виконавчого комітету Полтавської міської ради про заміни позивача, суд зазначає наступне.

Відповідно до частин першої, другої статті 48 КАС України суд першої інстанції, встановивши, що з позовом звернулася не та особа, якій належить право вимоги, може за згодою позивача та особи, якій належить право вимоги, допустити заміну первинного позивача належним позивачем, якщо це не потягне за собою зміни підсудності адміністративної справи.

Якщо позивач не згоден на його заміну іншою особою, то ця особа може вступити у справу як третя особа, яка заявляє самостійні вимоги щодо предмета спору, про що суд повідомляє третю особу. Якщо позивач згоден на його заміну іншою особою, але така особа не згодна на участь у справі, суд залишає позовну заяву без розгляду, про що постановляється відповідна ухвала.

Суд наголошує, що відповідна заява представника виконавчого комітету Полтавської міської ради не містить відомостей стосовно згоди Департаменту з питань цивільного захисту та оборонної роботи Полтавської міської ради на заміну первинного позивача - Виконавчого комітету Полтавської міської ради на Департамент з питань цивільного захисту та оборонної роботи Полтавської міської ради.

В той же час, для прийняття Департаментом з питань цивільного захисту та оборонної роботи Полтавської міської ради рішення та надання відповідного повідомлення до суду про свою згоду або не згоду на заміну первинного позивача на нього, такій особі необхідно надіслати копію позовної заяви із додатками.

Виходячи з викладеного, суд вважає за необхідне зобов`язати Полтавську окружну прокуратуру Полтавської області направити копії позовної заяви та доданих до неї документів Департаменту з питань цивільного захисту та оборонної роботи Полтавської міської ради, надавши до суду у п`ятиденний строк докази такого направлення. Також запропонувати у строк до 13 листопада 2023 року Департаменту з питань цивільного захисту та оборонної роботи Полтавської міської ради надати, безпосередньо до суду разом з доказами направлення іншим учасникам справи, письмову згоду на заміну первісного позивача - Виконавчого комітету Полтавської міської ради на Департамент з питань цивільного захисту та оборонної роботи Полтавської міської ради. У разі незгоди з такою заміною, запропонувати Департаменту з питань цивільного захисту та оборонної роботи Полтавської міської ради надати відповідні письмові заперечення.

В силу пункту 2 частини другої статті 181 Кодексу адміністративного судочинства України суд відкладає підготовче засідання в межах визначеного цим Кодексом строку підготовчого провадження у випадках залучення до участі або вступу у справу третьої особи, заміни позивача, заміни неналежного відповідача, залучення співвідповідача.

Керуючись статтями 48, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, -

У Х В А Л И В:

Полтавській окружній прокуратурі Полтавської області направити копії позовної заяви та доданих до неї документів Департаменту з питань цивільного захисту та оборонної роботи Полтавської міської ради, надавши до суду у п`ятиденний строк докази такого направлення.

Запропонувати у строк до 13 листопада 2023 року Департаменту з питань цивільного захисту та оборонної роботи Полтавської міської ради надати, безпосередньо до суду разом з доказами направлення іншим учасникам справи, письмову згоду на заміну первісного позивача - Виконавчого комітету Полтавської міської ради на Департамент з питань цивільного захисту та оборонної роботи Полтавської міської ради. У разі незгоди з такою заміною, запропонувати Департаменту з питань цивільного захисту та оборонної роботи Полтавської міської ради надати відповідні письмові заперечення.

Відкласти підготовче засідання на 10:00 20 листопада 2023 року.

Ухвала оскарженню не підлягає і набирає законної сили негайно після її підписання суддею.

Суддя Н.Ю. Алєксєєва

Дата ухвалення рішення23.10.2023
Оприлюднено25.10.2023
Номер документу114361625
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо цивільного захисту

Судовий реєстр по справі —440/10361/23

Ухвала від 09.04.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Русанова В.Б.

Ухвала від 25.03.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Русанова В.Б.

Ухвала від 25.03.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Русанова В.Б.

Ухвала від 26.02.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Русанова В.Б.

Ухвала від 05.02.2024

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Н.Ю. Алєксєєва

Ухвала від 17.01.2024

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Н.Ю. Алєксєєва

Ухвала від 20.11.2023

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Н.Ю. Алєксєєва

Ухвала від 23.10.2023

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Н.Ю. Алєксєєва

Ухвала від 31.07.2023

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Н.Ю. Алєксєєва

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні