Постанова
від 19.04.2011 по справі 2а-0870/830/11
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 квітня 2011 року 15:50 Справа № 2а-0870/830/11

Запорізький окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Малиш Н.І.,

при секретарі Рожик О.П.,

розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Військового прокурора Запорізького гарнізону в інтересах держави, орган уповноважений державою здійснювати відповідні функції в спірних правовідносинах, в особі Міністерства оборони України та Військового радгоспу Міністерства оборони України Дніпровський до Виконавчого комітету Запорізької міської ради , треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору Комунальне Підприємство Виробниче ремонтно-експлуатаційне об`єднання №10 та Орендне підприємство Запорізьке міжміське бюро технічної інвентаризації про визнання протиправним та скасування рішення Виконавчого комітету Запорізької міської ради від 25.11.2010 №577/2,

В С Т А Н О В И В :

До Запорізького окружного адміністративного суду з позовом звернувся Військовий прокурор Запорізького гарнізону в інтересах держави, в особі Міністерства оборони України та Військового радгоспу Міністерства оборони України Дніпровський до Виконавчого комітету Запорізької міської ради , про визнання протиправним та скасування рішення Виконавчого комітету Запорізької міської ради від 25.11.2010 №577/2.

Позовні вимоги обґрунтовані наступним. Запорізькою міською радою виконавчого комітету прийнято рішення від 25.11.2010року №577/2 «Про затвердження актів приймання-передачі з державної власності до комунальної власності об`єктів житлового фонду, який знаходиться на балансі військового радгоспу «Дніпровський» Міністерства оборони України». Вказане оскаржене рішення, як зазначає у позові Прокурор, прийнято передчасно без додержання вимог чинного законодавства, оскільки Рішення з боку Міністерства оборони України про передачу в комунальну власність житлового фонду BP «Дніпровський» не приймалося, про що свідчить звернення Міністра оборони України до Генерального прокурора України від 06 січня 2011 року за вих. № 220/32. Окрім того, спірним рішенням було затверджено акти приймання передачі з державної власності до комунальної власності об`єктів житлового фонду, який знаходиться на балансі військового радгоспу «Дніпровський» Міністерства оборони України». Зазначені Акти складені в порушення Положення про порядок передачі в комунальну власність державного житлового фонду №891 від 06.11.1995р.

Ухвалою суду від 17.03.2011р. до участі в справі у якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору були залучені Комунальне Підприємство Виробниче ремонтно-експлуатаційне об`єднання №10 та Орендне підприємство Запорізьке міжміське бюро технічної інвентаризації.

У судовому засіданні Прокурор позов підтримав, просив задовольнити.

Представник Відповідача щодо позову заперечив, зазначив, що оскаржене рішення прийнято відповідно до норм чинного законодавства, у задоволенні позову просив відмовити.

Директор Військового радгоспу Міністерства оборони України Дніпровський у судовому засіданні був присутній лише 18.04.2011р., в якому пояснив, що підписував проекти Актів-приймання передачі майна, до відповідальності щодо відсутності повноважень на підписання Актів приймання-передачі майна не притягувався.

Представники Міноборони України та третіх осіб не скористались процесуальним правом приймати участь у судовому засіданні.

Вислухавши представників сторін, дослідивши матеріали справи та оцінивши надані докази, суд приходить до наступного.

Відповідно до ч. 1 ст. 4 Закону України "Про передачу об`єктів права державної та комунальної власності" передача об`єктів з державної у комунальну власність здійснюється за рішенням органів, уповноважених управляти державним майном - щодо об`єктів житлового фонду та інших об`єктів соціальної інфраструктури.

Передача об`єктів з державної у комунальну власність територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах здійснюється за наявності згоди відповідних сільських, селищних, міських, районних у містах рад, якщо інше не передбачено законом, а у спільну власність територіальних громад сіл, селищ, міст - за наявності згоди районних або обласних рад, якщо інше не передбачено законом (ч. 2 ст. 4 вищезазначеного Закону).

Як свідчать обставини справи Відповідач, розглянувши звернення Міністерства оборони України від 29.07.2009 №220/3306, в якому було повідомлено, що Міністерство оборони України не заперечує щодо передачі вказаного житлового фонду у комунальну власність м. Запоріжжя зазначене питання було позитивно розглянуто на вересневому засіданні Запорізької міської ради і рішенням від 30.09.2009 №52 та була надана згода на прийняття житлових будинків до комунальної власності міста від військового радгоспу «Дніпровський» Міністерства оборони України.

В 2010 році виконавчим комітетом Запорізької міської ради було отримано звернення від керівництва військового радгоспу «Дніпровський» Міністерства оборони України від 21.06.2010 №107 з проханням розглянути питання надання згоди на прийняття житлового фонду, що знаходиться на балансі військового радгоспу «Дніпровський» Міністерства оборони України із зазначенням адрес та площ житлових будинків.

Рішенням від 06.10.2010 №50 повторно була надана згода на прийняття житлових будинків до комунальної власності міста від військового радгоспу «Дніпровський» Міністерства оборони України із зазначенням адрес та площ.

Вищевказані рішення Запорізької міської ради були надані до Міністерства оборони України та керівництву військового радгоспу «Дніпровський» для подальшої роботи по передачі житлового фонду.

Зазначені рішення Позивачем не оскаржені.

Згідно матеріалам справи житловий фонд, перелік якого зазначений у рішення виконкому відповідно до копії свідоцтв про право власності, належить державі України в особі Міноборони України, правовий режим майна право господарського відання, військового радгоспу «Дніпровський».

Згідно зі ст. 6 Закону України «Про передачу об`єктів права державної та комунальної власності» передача об`єктів здійснюється комісією з питань передачі об`єктів, до складу якої входять представники виконавчих органів відповідних рад та органів, уповноважених управляти державним майном.

Відповідно до ч. 1 ст. 4 Закону України «Про передачу об`єктів права державної та комунальної власності» передача об`єктів з державної у комунальну власність здійснюється за рішенням органів, уповноважених управляти державним майном - щодо об`єктів житлового фонду та інших об`єктів соціальної інфраструктури.

Відповідно матеріалам справи, акт приймання-передачі від 25.11.2010 складено та підписано головою та членами комісії, створеної відповідно до ст. 6 Закону України "Про передачу об`єктів права державної та комунальної власності" за рішенням виконкому Запорізької міської ради від 27.03.2008 №124 та доповнень до нього від 27.11.2008р. №525, від 25.03.2009р. №112, та до складу якої увійшли директор ВР «Дніпровський» та головний бухгалтер ВР «Дніпровський».

Відповідно до листа т.в.о. Міністра оборони України від 03.03.2010р. за №220/862 надіслане на адресу Запорізької міськради, директору ВР «Дніпровський» надане відповідне доручення щодо оформлення необхідної документації для передачі житлових будинків до комунальної власності.

Оскарженим рішенням Виконавчого комітету Запорізької міської ради від 25.11.2010року №577/2 «Про затвердження актів приймання-передачі з державної власності до комунальної власності об`єктів житлового фонду, який знаходиться на балансі військового радгоспу «Дніпровський» Міністерства оборони України» були затверджені акти приймання-передачі з державної власності до комунальної об`єкти житлового фонду, який знаходиться на балансі військового радгоспу «Дніпровський».

Беззаперечних доказів відсутності або наявності повноважень на підписання актів приймання-передачі житлового фонду прокурором надано не було.

Крім того, відповідно матеріалам справи, в поясненнях наданих військовому прокурору Запорізького гарнізону, директор ВР «Дніпровський» ОСОБА_1 пояснив, що начебто не підписував акти приймання-передачі жилого фонду.

Проте такі Акті містять підпис останнього, та зі слів у судовому засідання Прокурора та ОСОБА_2 до відповідальності за це останній притягнутий не був.

Відповідно до п. 6 ст. 7 Закону України «Про передачу об`єктів права державної та комунальної власності» право власності на об`єкт передачі виникає з дати підписання акта приймання-передачі.

Відповідно матеріалам справи, акта приймання-передачі підписані 25.11.2010р.

Таким чином видавником зазначеного акту не є державний орган чи орган місцевого самоврядування, а тому акти приймання-передачі від 25.11.2010 має похідний виконавчий характер від актів компетентних державних органів, які власне і є актами в розумінні ст. 12 ГПК України.

Позивач, звертаючись до суду за захистом своїх порушених прав, визначив інший спосіб захисту, а саме: просив визнати протиправним рішення відповідача щодо затвердження актів приймання-передачі не врахувавши того, що відповідно норм чинного законодавства право власності на об`єкт передачі виникає з дати підписання акта приймання-передачі і питання щодо правомірності підписання таких актів не вирішено у встановленому законом порядку.

Враховуючи вищевказане позовні вимоги є такими, що не підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 2, 4, 7-12, 69-71, 94, 158-163,167 КАС України, суд -

П О С Т А Н О В И В :

У задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі через Запорізький окружний адміністративний суд апеляційної скарги в 10-ти денний строк з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Повний текст постанови було виготовлено 26 квітня 2011року.

Суддя(підпис)Н.І. Малиш

Постанова не набрала законної сили.

Суддя Н.І. Малиш

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.04.2011
Оприлюднено25.10.2023
Номер документу114370825
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-0870/830/11

Постанова від 19.04.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Малиш Наталія Іванівна

Ухвала від 13.04.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Малиш Наталія Іванівна

Ухвала від 30.03.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Малиш Наталія Іванівна

Ухвала від 30.03.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Малиш Наталія Іванівна

Ухвала від 17.03.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Малиш Наталія Іванівна

Ухвала від 03.03.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Малиш Наталія Іванівна

Ухвала від 10.02.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Малиш Наталія Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні