Справа №521/23965/23
Номер провадження 3/521/15313/23
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
24 жовтня 2023 року м. Одеса
Суддя Малиновського районного суду міста Одеси Федоренко Т.І., розглянувши протокол про адміністративне правопорушення №1147/50000/23 від 04.07.2023 року, який надійшов з Одеської митниці Держмитслужби України у відношенні громадянина Румунії ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , дані щодо місця реєстрації та проживання відсутні,
за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України,
В С Т А Н О В И В :
До Малиновського районного суду міста Одеси з Одеської митниці Держмитслужби України надійшов протокол про адміністративне правопорушення №1147/50000/23 від 04.07.2023 року відповідно до якого встановлено, що 28.03.2023 року у зону митного контролю пункту пропуску «Орлівка» митного поста «Орлівка» Одеської митниці заїхав транспортний засіб р.н. НОМЕР_1 під керуванням громадянина Румунії ОСОБА_2 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , паспорт НОМЕР_2 ) із товаром гуманітарної допомоги «бувший у використанні одяг вагою 100 кг - 8 вантажних місць; меблі, пральна машина, холодильник вагою 300 кг - 7 вантажних місць». Як підставу для пропуску на митну територію України вказаного автомобіля громадянином Румунії ОСОБА_3 для здійснення митного оформлення було подано декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 28.03.2023 року № 500420/2023/626. Відповідно до декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 28.03.2023 року № 500420/2023/626, на адресу Релігійної громади незалежної церкви Тіло Христа (код ЄДРПОУ 26389107, Одеська обл., Ізмаїльський район, с. Озерне) FEDIUC ТАНА на адресу Релігійної громади незалежної церкви Тіло Христа перемістив через митний кордон України в якості гуманітарної допомоги товар «бувший у використанні одяг вагою 100 кг - 8 вантажних місць; меблі, пральна машина, холодильник вагою 300 кг - 7 вантажних місць». Декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 28.03.2023 року № 500420/2023/626, заповнено та підписано громадянином Румунії ОСОБА_3 .
З метою перевірки факту отримання гуманітарної допомоги Одеською митницею на адресу Релігійної громади незалежної церкви Тіло Христа листом від 30.03.2023 № 7.10-4/20-05/14/5829 було направлено запит. Листом від 09.05.2023 № 1 Одеську митницю повідомлено, що вищезазначену гуманітарну допомогу Релігійної громада незалежної церкви Тіло Христа не отримувала.
Відповідно до ст. 257 МК України визначено, що декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
Частиною 8 ст. 257 МК України визначено, що митне оформлення товарів здійснюється митними органами на підставі митної декларації, до якої декларантом залежно від митних формальностей, установлених МК України для митних режимів, та заявленої мети переміщення вносяться такі відомості, у тому числі у вигляді кодів, про товари: найменування; звичайний торговельний опис, що дає змогу ідентифікувати та класифікувати товар; торговельна марка та виробник товарів (за наявності у товаросупровідних та комерційних документах); код товару згідно з УКТ ЗЕД; найменування країни походження товарів (за наявності); опис упаковки (кількість, вид); кількість у кілограмах (вага брутто та вага нетто) та інших одиницях виміру; фактурна вартість товарів; ж) митна вартість товарів та метод її визначення; відомості про уповноважені банки декларанта; статистична вартість товарів.
Відповідно до ч. 1 ст. 266 МК України декларант зобов`язаний: здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом; на вимогу митного органу пред`явити товари, транспорті засоби комерційного значення для митного контролю і митного оформлення; надати митному органу передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей; у випадках визначених цим Кодексом та Податковим кодексам України, сплатити митні платежі або забезпечити їх сплату відповідно до розділу X цього кодексу; у випадках, визначених цим Кодексом та іншими законами України, сплатити інші платежі, контроль за справлянням яких покладено на митні органи.
Згідно із ч. 4 ст. 266 МК України у разі самостійного декларування товарів, декларантом передбачену Митним кодексом України відповідальність за вчинення порушення митних правил у повному обсязі несе декларант.
Відповідно до ч. 2 ст. 459 МК України суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.
Частинами 6 та 8 статті 264 Митного кодексу України визначено, що митна декларація приймається для митного оформлення, якщо вона подана за встановленою формою, підписана особою, яка її подала, і перевіркою цієї декларації встановлено, що вона містить всі необхідні відомості і до неї додано всі документи, визначені цим Кодексом. Факт прийняття митної декларації засвідчується посадовою особою митного органу, яка її прийняла, шляхом проставлення на ній відбитка відповідного митного забезпечення та інших відміток (номера декларації, дати та часу її прийняття тощо). З моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації. Постановою Кабінету Міністрів України від 01.03.2022 № 174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану» встановлено, що на період дії воєнного стану пропуск через митний кордон України гуманітарної допомоги здійснюється за місцем перетину митного кордону України шляхом подання в паперовій або електронній формі декларації, заповненої особою, що перевозить відповідний товар, за формою згідно з додатком 1 (декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою) без застосування заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності. Такі товари визнаються гуманітарною допомогою за декларативним принципом без прийняття відповідного рішення спеціально уповноважених державних органів з питань гуманітарної допомоги. Таким чином громадянином Румунії ОСОБА_3 були вчинені дії спрямовані на переміщення товару «бувший у використанні одяг вагою 100 кг- 8 вантажних місць; меблі, пральна машина, холодильник вагою 300 кг - 7 вантажних місць» через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання до митного органу як підставу для переміщення товару документів які містять неправдиві відомості щодо одержувача, чим скоєно порушення митних правил, передбачене ч. 1 ст.483 Митного кодексу України.
На підставі вищевказаних обставин, посадовими особами митниці було складено протокол про порушення митних правил за ознаками правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши наявні докази у їх сукупності, суд вважає, що матеріали справи про порушення митних правил підлягають поверненню органу, який її порушив для проведення додаткової перевірки, виходячи з наступного.
Зі змісту протоколу про адміністративне правопорушення вбачається, що протокол був складений за відсутності особи, яка притягується до відповідальності, а саме ОСОБА_3 .
У відповідності до ч.9 ст. 494 МК України якщо при складенні протоколу особа, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, не була присутня, до протоколу вноситься відповідний запис, який підписується посадовою особою митного органу, яка склала протокол, та свідками, якщо вони є, після чого один примірник протягом трьох робочих днів надсилається особі, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, за повідомленою нею або наявною в митних органах адресою (місце проживання або фактичного перебування).
Відповідно до матеріалів справи, протокол складався без присутності особи, яка притягується до відповідальності. Пояснення стосовно обставин справи у особи не відібрані. Це порушує його права на справедливий суд, а саме ст. 6 Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод, відповідно до якої - кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом, який вирішить спір щодо його прав та обов`язків цивільного характеру або встановить обґрунтованість будь-якого висунутого проти нього кримінального обвинувачення.
У матеріалах справи міститься лист від 11.10.2023 року про направлення матеріалів до Малиновського районного суду м.Одеси для розгляду. При цьому матеріали справи не містять листа про виклик ОСОБА_3 до Одеської митниці Держмитслужби України для надання пояснень та листа про повідомлення ОСОБА_3 про складання стосовно нього протоколу про адміністративне правопорушення митницею.
За наведених обставин суд приходить до висновку, що в порушення вимог ст.494 МК України протокол про адміністративне порушення складено без присутності особи, яка притягається до адміністративній відповідальності та належного її повідомленням про складання такого протоколу. Посадові особи, які складають протокол, зобов`язані забезпечити особі можливість скористатись правами, що їй гарантовані законом (ст. 498 МК України) в тому числі і право користуватись при розгляді справи допомогою адвоката і при необхідності перекладача і які повинні бути їй роз`яснені, однак цього, посадовою особою, яка складала протокол, зроблено не було.
Крім того, протокол про адміністративне правопорушення не містить даних щодо місця реєстрації та проживання ОСОБА_3 .
Таким чином у суду відсутня можливість належним чином викликати особу до суду та взагалі її ідентифікувати та позбавляє суд розглянути справу та прийняти законне і обґрунтоване рішення.
Відповідно до вимог статті 527 МК України, по справі про порушення митних правил, в разі неповноти проведеного провадження по справі, яке не може бути усунуте при розгляді справи, або при наявності інших обставин, які перешкоджають розгляду адміністративної справи по суті, суд виносить постанову про проведення додаткової перевірки.
Під час додаткової перевірки посадовим особам митниці необхідно з`ясувати питання щодо повідомлення ОСОБА_3 про його виклик для складання протоколу про адміністративне правопорушення.
Враховуючи вищевикладені обставини, суд вважає, що справа підлягає направленню до Одеської митниці Державної митної служби України для проведення додаткової перевірки, під час якої необхідно провести наведені дії та надати інформацію до суду.
Керуючись ст.ст. 494,527 Митного Кодексу України,суддя
П О С Т А Н О В И В :
Матеріали адміністративної справи №521/23965/23 відносно ОСОБА_3 за фактом порушення митних правил за ч.1 ст.483 МК України - повернути до Одеської митниці Держмитслужби України для проведення додаткової перевірки на протязі одного місяця з дня набрання чинності постанови суду.
Постанова оскарженню не підлягає.
Суддя Т.І.Федоренко
Суд | Малиновський районний суд м.Одеси |
Дата ухвалення рішення | 24.10.2023 |
Оприлюднено | 25.10.2023 |
Номер документу | 114372330 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю |
Адмінправопорушення
Малиновський районний суд м.Одеси
Федоренко Т. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні