Справа № 362/450/15-ц
Провадження № 2/362/6/23
У Х В А Л А
24.10.2023 року Васильківський міськрайонний суд Київської області в складі:
головуючого- судді Ковбель М.М.
за участі секретаря судового засідання- Сілецької М.О.,
розглянувши у відкритому підготовчому судовому засіданні в м. Василькові Київської області розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду заяву Києво-Святошинської місцевої прокуратури Київської області в інтересах Державного підприємства «Дослідне сільськогосподарське виробництво Інституту фізіології рослин і генетики Національної Академії Наук України» та Головного управління Держгеокадастру у Київської області до Глевахівської селищної ради Васильківського району Київської області, ОСОБА_1 та ОСОБА_2 про визнання незаконним та скасування рішення органу місцевого самоврядування, державного акту на право власності на земельну ділянку та витребування земельної ділянки з чужого незаконного володіння,-
В С Т А Н О В И В :
У провадженні Васильківського міськрайонного суду Київської області перебуває вищезазначена цивільна справа.
Прокурор Обухівської окружної прокуратури звернувся до суду із заявою, у якій просить суд замінити на підставі ст. 55 ЦПК України позивача у справі на його правонаступника Обухівську окружну прокуратуру.
Свої вимоги обгрунтовує тим, що відповідно до ст. 131-1 Конституції України прокуратура України становить єдину систему, на яку покладається, зокрема, представництво інтересів держави в суді у виключних випадках і в порядку, що визначені законом. Згідно ст. 131-1 Конституції України організація і порядок діяльності органів прокуратури України визначається законом.
Крім того, прокурор звернувся до суду із заявою, у якій просить суд замінити на підставі ст. 55 ЦПК України позивача у справі Головне управління Держгеокадастру у Київській області на його правонаступника Головне управління Держгеокадастру у м. Києві та Київській області.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 10.09.2022 № 1015 «Деякі питання територіальних органів Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру» вирішено реорганізувати територіальний орган Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру ГУ Держгеокадастру у м. Києві шляхом його приєднання до Головного управління Держгеокадастру у м. Києві та Київській області (ЄДРПОУ 39817550).
Постановою Кабінету Міністрів України від 10.09.2022 № 1015 «Деякі питання територіальних органів Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру» постановлено перейменувати територіальний орган Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру - Головне управління Держгеокадастру у Київській області на Головне управління Держгеокадастру у м. Києві та Київській області. Реорганізувати територіальний орган Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру - Головне управління Держгеокадастру у м. Києві шляхом його приєднання до Головного управління Держгеокадастру у м. Києві та Київській області. Установити, що: здійснення заходів, пов`язаних з реорганізацією територіального органу згідно з пунктом 2 цієї постанови, покладається на Головне управління Держгеокадастру у м. Києві та Київській області; правонаступником територіального органу, який реорганізується згідно з пунктом 2 цієї постанови, є Головне управління Держгеокадастру у м. Києві та Київській області.
Статтею 1 Закону України «Про прокуратуру» від 14.10.14 року (набув чинності 15.07.2015 року, крім окремих положень) визначено, що прокуратура України становить єдину систему, яка в порядку, передбаченому цим Законом, здійснює встановлені Конституцією України функції з метою захисту прав і свобод людини, загальних інтересів суспільства і держави.
Однією з функцій прокуратури, які визначені ст. 2 Закону, залишається представництво інтересів громадянина або держави в суді у випадках, визначених цим Законом. Повноваження прокурора з виконання функції представництва інтересів громадянина або держави в суді врегульовані ст.23 Закону, згідно з п.4 ч. 6 якої прокурор має право брати участь у розгляді справи.
Згідно ст.4 чинного Закону організація і діяльність прокуратури України, статус прокурорів визначаються Конституцією, цим та іншими законами України.
Відповідно до пункту 1 розділу XII Закону України «Про прокуратуру» з 15 грудня 2015 року набрали чинності ст. 12 Закону та Додаток до цього Закону щодо переліку та територіальної юрисдикції місцевих прокуратур, відповідно до якого територіальна юрисдикція Києво-Святошинської місцевої прокуратури поширювалась, зокрема, на місто Васильків та Васильківський район.
На даний час вищевказаний додаток втратив чинність відповідно да Закону України № 113-IX від 19.09.2019 року.
Відповідно до ст.12 Закону України «Про прокуратуру» у системі прокуратури України діють окружні прокуратури, перелік та територіальна юрисдикція яких визначається наказом Генерального прокурора. Утворення, реорганізація та ліквідація окружних прокуратур, визначення їхньої компетенції, структури і штатного розпису здійснюються Генеральним прокурором.
Таким чином, на даний час, відповідно до вимог Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо першочергових заходів із реформи органів прокуратури" від 19.09.2019 року № 113-IX, Наказу Генерального прокурора №39 від 17.02.2021 року, органи прокуратури діють згідно затвердженого переліку та територіальної юрисдикції, зокрема Обухівська окружна прокуратура (з місцем розташування у місті Обухові), юрисдикція якої розповсюджується на Обухівський район Київської області.
Відповідно до ч. 1 ст. 55 ЦПК України у разі смерті фізичної особи, припинення юридичної особи, заміни кредитора чи боржника у зобов`язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд залучає до участі у справі правонаступника відповідної сторони або третьої особи на будь-якій стадії судового процесу.
Як зазначено в Постанові Верховного Суду від 20.03.2018 року по справі № 910/1972/17 за загальним визначенням правонаступництво - це перехід прав і обов`язків від одного суб`єкта до іншого. Правонаступництво може бути універсальним або частковим (сингулярним). За універсального правонаступництва до правонаступника (фізичної або юридичної особи) переходять усі права і обов`язки того суб`єкта, якому вони належали раніше. За часткового (сингулярного) правонаступництва від одного до іншого суб`єкта переходять лише окремі права і обов`язки. Правонаступництво є самостійною підставою заміни кредитора у зобов`язанні. Правонаступництво слід розглядати як певний юридичний механізм похідного правонабуття, за яким до правонаступника переходять суб`єктивні права та обов`язки попередника. Доказами правонаступництва щодо окремого зобов`язання може бути: відповідний договір, на підставі якого воно виникло, передавальний акт чи розподільчий баланс, статут правонаступника.
Дослідивши матеріали справи, перевіривши підстави для заміни сторони її правонаступником, суд дійшов висновку, що заява підлягає задоволенню.
Керуючись ст. 55 ЦПК України, суд
у х в а л и в :
Замінити позивача Києво-Святошинської місцевої прокуратури на його правонаступника Обухівську окружну прокуратуру.
Замінити позивача Головного управління Держгеокадастру у Київській області на його правонаступника Головне управління Держгеокадастру у м. Києві та Київській області
Ухвала оскарженню не підлягає.
Суддя М.М. Ковбель
Суд | Васильківський міськрайонний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 24.10.2023 |
Оприлюднено | 26.10.2023 |
Номер документу | 114390984 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Васильківський міськрайонний суд Київської області
Ковбель М. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні