Рішення
від 10.10.2023 по справі 340/6803/23
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 жовтня 2023 року м. Кропивницький Справа № 340/6803/23

Кіровоградський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді: Притули К.М.,

за участю секретаря: Потєхіної І.В.

представника позивача: Гретченко Л.Л.

представника відповідача: Дудка С.В.

розглянувши у загальному позовному провадженні справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю виробничо-комерційної фірми «Агротоп» до Головного управління Державної податкової служби у Кіровоградській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення рішення, -

в с т а н о в и в :

Товариство з обмеженою відповідальністю виробничо-комерційної фірми «Агротоп» звернулось до Кіровоградського окружного адміністративного суду з позовом в якому просить:

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Кіровоградській області від 09 березня 2023 року № 00014190902, яким до товариства з обмеженою відповідальністю виробничо-комерційної фірми «Агротоп» застосована штрафна (фінансова) санкція в розмірі 500 000,00 грн. (п`ятсот тисяч гривень);

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Кіровоградській області від 09 березня 2023 року № 00014210902, яким до товариства з обмеженою відповідальністю виробничо-комерційної фірми «Агротоп» застосована штрафна (фінансова) санкція в розмірі 20 000,00 грн. (двадцять тисяч гривень).

В обґрунтування позовних вимог позивач вказує, що на підставі акту фактичної перевірки №202/11-28-09-02/22222184 від 19.01.2023, податковим органом винесено оскаржувані податкові повідомлення-рішення, зокрема, відповідачем зазначається про наступні порушення зберігання пального без наявності відповідної ліцензії та нереєстрацію 1 резервуару та 1 рівнемір-лічильника. Позивач вважає висновки ГУ ДПС у Кіровоградській області безпідставними, оскільки в період з 28.06.2022 по 18.01.2023 позивач не проводив господарську діяльність. На думку позивача, ГУ ДПС у Кіровоградській області, при ухвалені оскаржуваних податкових повідомлень рішень діяв без урахування усіх обставин, що мають значення для прийняття рішень, без дотримання необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілям, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія), що призвело до безпідставного податкового навантаження на позивача.

Ухвалою судді від 21.08.2023 відкрито загальне позовне провадження та призначено справу до розгляду у підготовчому судовому засіданні на 15.09.2023.

Ухвалою від 15.09.2023 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 02.10.2023.

02.10.2023, в судовому засіданні оголошено перерву до 10.10.2023.

Відповідач позов не визнав, 30.08.2023 надав суду відзив (вх. №22987/23), вказав, що фактична перевірка була проведена на виконання листа ДПС України від 12.12.2022 №16287/7/99-00-09-03-02-07 та на підставі наказу від 09.01.2023 №23-п. За результатами перевірки посадовими особами ГУ ДПС у Кіровоградській області складено акт №202/11-28-09-02/22222184 від 19.01.2023 із зазначенням про порушення позивачем пп. 230.1.2 п.230.1 ст.230 ПК України та ч.1 ст.15 Закону України «Про Державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального». Застосування штрафних санкцій обумовлено фактом виявлення порушення позивачем вимог податкового законодавства, що підтверджується долученими до відзиву доказами, а тому вважає, що оскаржувані рішення є правомірними та не підлягають скасуванню.

В судовому засіданні 10.10.2023, представник позивача позовні вимоги підтримав в повному обсязі, з підстав зазначених в позовній заяві.

Представник відповідача, в судовому засіданні позовні вимоги не визнав, з підстав зазначених у відзиві на адміністративний позов.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, судом встановлені наступні обставини.

До ГУ ДПС у Кіровоградській області надійшов лист Державної податкової служби України від 12.12.2022 №16287/7/99-00-09-03-02-08 щодо необхідності організувати контрольно-перевірочні заходи щодо проведення фактичних перевірок з приводу здійснення господарської діяльності без отримання дозвільних документів (ліцензій) та вжиття відповідних заходів передбачених Законом України «Про Державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в елетронних сигаретах, та пального», або скасування реєстрації платником акцизного податку.

На виконання зазначеного листа Державної податкової служби України та на підставі ст.19-1, п.п. 20.1.2, 20.1.4, 20.1.8-20.1.13, 20.1.17 п.20.1, ст.20, п.п. 75.1.3 п.75.1 ст.75, пп.80.2.2, 80.2.5 п.80.2 ст.80 ПК України, 09.01.2023 в.о начальника ГУ ДПС у Кіровоградській області видано наказ № 23-п, про проведення фактичної перевірки товариства з обмеженою відповідальністю виробничо-комерційної фірми «Агротоп» з 09.01.2023 за період діяльності з 28.06.2022 по дату завершення перевірки з метою здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу пального та контролю за дотриманням платником податків порядку здійснення обігу підакцизних товарів.

За наслідками проведеної перевірки посадовими особами відповідача 19.01.2023 складено акт фактичної перевірки, за реєстраційним №202/11-28-09-02/22222184 (а.с. 96-97).

За висновками акту фактичної перевірки встановлені наступні порушення:

- не зареєстровано 1 резервуар та 1 рівнемір-лічильник чим порушено вимоги підпункту 230.1.2 пункту 230.1 статті 230 ПК України, а саме: акцизні склади, на території яких здійснюється виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізація пального, повинні бути обладнанні витратомірами-лічильниками на кожному місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованому на акцизному складі, та рівнемірами-лічильниками рівня таких товарів (продукції) у резервуарі;

- зберігання пального без наявності відповідної ліцензії, чим порушено вимоги ч. 1 ст.15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального».

В подальшому, ГУ ДПС у Кіровоградській області винесено наступні ППР:

- податкове повідомлення-рішення від 09 березня 2023 року №00014190902, яким за порушення частини 1 статті 15 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (із змінами та доповненням), на підставі підпункту 54.3.3 пункту 54.3 статті 54 Податкового кодексу України, абзацу 9 частини 2 статті 17 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» застосовано штрафні (фінансові) санкції (штрафи) у сумі 500 000,00 грн.;

- податкове повідомлення-рішення від 09 березня 2023 року №00014210902, яким за порушення підпункту 230.1.2 пункту 230.1 статті 230 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-УІ (із змінами і доповненнями), на підставі підпункту 54.3.3 пункту 54.3 статті 54 і пункту 1281.1 ст. 1281 Податкового кодексу України застосовано штрафні (фінансові) санкції (штрафи) у сумі 20 000,00 грн.

Вирішуючи спір, що виник між сторонами, суд виходить з наступного.

Відповідно до пунктів 20.1.10 та 20.1.11 п. 20.1. ст. 20 ПК України, контролюючі органи мають право:

- здійснювати контроль за додержанням законодавства з питань регулювання обігу готівки (крім банків), порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги), за наявністю ліцензій на провадження видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до закону, торгових патентів, за додержанням порядку приймання готівки для подальшого переказу (крім приймання готівки банками), за дотриманням суб`єктами господарювання установлених законодавством обов`язкових вимог щодо забезпечення можливості розрахунків за товари (послуги) з використанням електронних платіжних засобів;

- проводити контрольні розрахункові операції до початку перевірки платника податків щодо дотримання ним порядку проведення готівкових розрахунків та застосування реєстраторів розрахункових операцій. Товари, отримані службовими (посадовими) особами контролюючих органів під час проведення контрольної розрахункової операції, підлягають поверненню платнику податків у непошкодженому вигляді. У разі неможливості повернення такого товару відшкодування витрат здійснюється відповідно до законодавства з питань захисту прав споживачів.

Згідно п. 75.1., 75.1.3 ст. 75. ПК України, контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об`єктів права власності такого платника. Така перевірка здійснюється контролюючим органом щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).

Згідно п.81.1. ст.81 ПК України, посадові особи контролюючого органу мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим Кодексом, та за умови пред`явлення або надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, таких документів:

- направлення на проведення такої перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, реквізити наказу про проведення відповідної перевірки, найменування та реквізити суб`єкта (прізвище, ім`я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) або об`єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична), підстави, дата початку та тривалість перевірки, посада та прізвище посадової (службової) особи, яка проводитиме перевірку. Направлення на перевірку у такому випадку є дійсним за наявності підпису керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, що скріплений печаткою контролюючого органу;

- копії наказу про проведення перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, найменування та реквізити суб`єкта (прізвище, ім`я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) та у разі проведення перевірки в іншому місці - адреса об`єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична перевірка), підстави для проведення перевірки, визначені цим Кодексом, дата початку і тривалість перевірки, період діяльності, який буде перевірятися. Наказ про проведення перевірки є дійсним за наявності підпису керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу та скріплення печаткою контролюючого органу;

- службового посвідчення осіб (належним чином оформленого відповідним контролюючим органом документа, що засвідчує посадову (службову) особу), які зазначені в направленні на проведення перевірки.

Непред`явлення або ненадіслання у випадках, визначених цим Кодексом, платнику податків (його посадовим (службовим) особам або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції) цих документів або пред`явлення зазначених документів, що оформлені з порушенням вимог, встановлених цим пунктом, є підставою для недопущення посадових (службових) осіб контролюючого органу до проведення документальної виїзної або фактичної перевірки.

Відмова платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) від допуску до перевірки на інших підставах, ніж визначені в абзаці п`ятому цього пункту, не дозволяється.

При пред`явленні направлення платнику податків та/або посадовим (службовим) особам платника податків (його представникам або особам, які фактично проводять розрахункові операції) такі особи розписуються у направленні із зазначенням свого прізвища, імені, по батькові, посади, дати і часу ознайомлення.

У разі відмови платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) розписатися у направленні на перевірку посадовими (службовими) особами контролюючого органу складається акт, який засвідчує факт відмови. У такому випадку акт про відмову від підпису у направленні на перевірку є підставою для початку проведення такої перевірки.

Відповідно до підпунктів 80.2.2., 80.2.5. п. 80.2. ст. 80 ПК України, фактична перевірка може проводитися на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції, під розписку до початку проведення такої перевірки, та за наявності хоча б однієї з таких підстав:

- у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації від державних органів або органів місцевого самоврядування, яка свідчить про можливі порушення платником податків законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи, зокрема, щодо здійснення платниками податків розрахункових операцій, у тому числі із забезпеченням можливості проведення розрахунків за товари (послуги) з використанням електронних платіжних засобів, ведення касових операцій, наявності патентів, ліцензій, та інших документів, контроль за наявністю яких покладено на контролюючі органи, виробництва та обігу підакцизних товарів;

- у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про порушення вимог законодавства в частині виробництва, обліку, зберігання та транспортування спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, і пального та цільового використання спирту платниками податків, обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками, та/або масовими витратомірами, а також здійснення функцій, визначених законодавством у сфері регулювання виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, пального.

З матеріалів справи вбачається, що підставою для прийняття рішення про проведення фактичної перевірки позивача вказано підпункт 80.2.2. п. 80.2. ст. 80 ПК України, при цьому матеріали справи містять лист ДПС України адресований Головному управлінню ДПС у Кіровоградської області, щодо необхідності проведення фактичної перевірки позивача.

Вказаний лист, в розумінні підпункту 80.2.2. п. 80.2. ст. 80 ПК України, є інформацією, яка дає підстави для проведення фактичних перевірок.

Щодо податкового повідомлення-рішення від 09 березня 2023 року №00014190902, яким за порушення частини 1 статті 15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального», на підставі підпункту 54.3.3 пункту 54.3 статті 54 Податкового кодексу України, абзацу 9 частини 2 статті 17 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» застосовано штрафні (фінансові) санкції (штрафи) у сумі 500 000,00 грн. суд зазначає наступне.

ТОВ ВКФ «Агротоп» є юридичною особою, створене та зареєстроване за законодавством України та діє на підставі Статуту, основним видом економічної діяльності позивача є роздрібна торгівля пальним, КВЕД 47.30., що підтверджується Випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Господарську діяльність з роздрібної торгівлі пальним позивач здійснював на автозаправній станції «Южний Буг» (далі АЗС), яка розташована за адресою: Кіровоградська область, Голованівський район, смт Побузьке, вул. Миру, буд.1, на підставі ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним, реєстраційний номер 11040314201900009, термін дії: з 01.07.2019 до 01.07.2024.

Позивач зареєстрований у Реєстрі платників акцизного податку з реалізації пального та спирту етилового, є розпорядником акцизного складу уніфікований номер 1011599, що розташований за адресою: Україна, Кіровоградська область, Голованівський район, смт Побузьке, вул. Миру, 1, тип об`єкта оподаткування - автозаправочна станція (АЗС). Зазначене підтверджується Витягом з реєстру платників акцизного податку з реалізації пального або спирту етилового та відомостями про перелік Акцизних складів з електронного кабінету платника податків ТОВ «АГРОТОП».

На підставі Договору поставки нафтопродуктів № 041021-4 від 04.10.2021, укладеного між ТОВ «Агротоп» (Покупець) та ТОВ «Стандарт Оіл Компані» (постачальник), згідно Специфікації № 10 до Договору позивач отримав нафтопродукти, а саме: бензин автомобільний А-92-Євро5-Е0 (УКТ ЗЕД 2710124194) в кількості 2000 л.; бензин автомобільний А-95-Євро5-Е0 (УКТ ЗЕД 2710124512) в кількості 1000 л.; паливо дизельне ДП-3-Євро5-В0 (УКТ ЗЕД 2710194300) в кількості 5625 л.

Факт отримання у власність позивача вказаних товарів підтверджується додатковою накладною №67 від 11.02.2022, товарно-транспортною накладною на відпуск нафтопродуктів (нафти) № 57/1 від 11.02.2022 р., акцизними накладними форми «П» порядковий номер 10175 від 11.02.2022, порядковий номер 10185 від 11.02.2022 та порядковий номер 10172 від 11.02.2022, а також податковою накладною порядковий номер 55 від 11.02.2022.

Згідно наказу ТОВ «АГРОТОП» від 31.03.2022 №1/2 «Про надання відпусток без збереження з/п, та встановлення неповного робочого часу» головний енергетик та два оператори АЗС в квітні 2022 року перебували у відпустці без збереження заробітної плати, директору товариства було встановлено неповний робочий час, тривалістю 34 години на місяць.

В квітні 2022 року за даними реєстратора розрахункових операцій фіскальний номер 3000416413 розрахункові операції, пов`язані з реалізацією пального, після 06.04.2023 не проводились. Зазначене підтверджується відомостями "Чеки" з електронного кабінету платника податків ТОВ «АГРОТОП».

З 01 травня 2022 року всі працівники ТОВ «АГРОТОП» на період дії воєнного стану перебували у відпустці без збереження заробітної плати на підставі наказу від 30.04.2022 №1/3.

28 червня 2022 року, заступником начальника ГУ ДПС у Кіровоградській області, прийнято розпорядження №425-рл, згідно якого було анульовано ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним ТОВ «Агротоп», реєстраційний номер 11040314201900009, підстава - встановлення факту порушення строків звернення до органу ліцензування щодо зміни відомостей, зазначених у виданій суб`єкту господарювання ліцензії.

Станом на час анулювання ліцензії у позивача за даними бухгалтерського обліку обліковувались залишки ТМЦ (підакцизні товари), а саме, бензин автомобільний А-92-Євро5-Е0 (УКТ ЗЕД 2710124194) в кількості 343,57 л.; бензин автомобільний А-95-Євро5-Е0 (УКТ ЗЕД 2710124512) в кількості 278,00 л.; паливо дизельне ДП-3-Євро5-В0 (УКТ ЗЕД 2710194300) в кількості 4180,49 л.

18.07.2022 директором ТОВ «Агротоп», було видано наказ №8/1 «Про припинення господарської діяльності», згідно якого господарська діяльність підприємства ТОВ «АГРОТОП» була призупинена.

01 серпня 2022 року було проведено опломбування (опечатування) операторської АЗС, резервуарів, паливнороздавальної колонки ТОВ «АГРОТОП» за адресою: вул. Миру, 1 смт Побузьке, що підтверджується відповідним актом. При опломбуванні (опечатуванні) накладено чотири пломби. Відповідальність за цілісність пломб та дотримання режиму опломбованих (опечатаних) приміщень покладено на головного енергетика ТОВ «АГРОТОП».

Таким чином, в період з 28.06.2022 по 18.01.2023 року позивач не провадив господарську діяльність.

В акті про результати фактичної перевірки з питань дотримання суб`єктами господарювання вимог законодавства України у сфері обігу пального № 202/11-28-09-02/22222184 від 19.01.2023 відповідач підтверджує, що згідно даних СЕАРП (система електронного адміністрування реалізації пального) реалізації пального підприємством за період з 28.06.2022 по 10.01.2023 не відбувалось.

Фактів здійснення позивачем інших видів господарської діяльності, пов`язаних з обігом пального (операцій з виробництва, придбання, комісії, доручення, відповідального зберігання та інших операцій), посадовими особами відповідача в акті про результати фактичної перевірки також не зафіксовано.

Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, та пальним, забезпечення їх високої якості та захисту здоров`я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального на території України врегульовано Законом України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі - Закон №481/95-ВР).

Відповідно до ч.1 ст. 15 Закону №481/95-ВР імпорт, експорт алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, здійснюються суб`єктами господарювання (у тому числі іноземними суб`єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності без наявності ліцензії. Оптова торгівля на території України алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, здійснюється за наявності у суб`єктів господарювання (у тому числі іноземних суб`єктів господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності ліцензії на оптову торгівлю алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах. Оптова торгівля пальним та зберігання пального здійснюються суб`єктами господарювання (у тому числі іноземними суб`єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності за наявності ліцензії.

Згідно ч. 9 ст. 15 Закону №481/95-ВР суб`єкти господарювання (у тому числі іноземні суб`єкти господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) отримують ліцензії на право оптової торгівлі пальним та зберігання пального на кожне місце оптової торгівлі пальним або кожне місце зберігання пального відповідно, а за відсутності місць оптової торгівлі пальним - одну ліцензію на право оптової торгівлі пальним за місцезнаходженням суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) або місцезнаходженням постійного представництва.

Ч. 17 ст. 15 Закону №481/95-ВР встановлено, що суб`єкт господарювання (у тому числі іноземний суб`єкт господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) має право зберігати пальне без отримання ліцензії на право зберігання пального в місцях виробництва пального або місцях оптової торгівлі пальним чи місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримані відповідні ліцензії.

Відповідно до ст.17 Закону №481/95-ВР до суб`єктів господарювання (у тому числі іноземних суб`єктів господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі, зокрема оптової торгівлі пальним або зберігання пального без наявності ліцензії - 500000 гривень.

Враховуючи наведене, а також, те що відповідачем не встановлено обставин здійснення позивачем господарської діяльності зі зберігання пального, не зафіксовано фактів прийняття на зберігання або повернення пального іншим особам, поставки позивачу пального після анулювання ліцензії, суд дійшов висновку, що податкове повідомлення-рішення від 09 березня 2023 року № 00014190902, яким до товариства з обмеженою відповідальністю виробничо-комерційної фірми «Агротоп» застосована штрафна (фінансова) санкція в розмірі 500 000,00 грн. (п`ятсот тисяч гривень) є протиправним та підлягає скасуванню.

Щодо вимог позивача про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Кіровоградській області від 09 березня 2023 року № 00014210902, яким до товариства з обмеженою відповідальністю виробничо-комерційної фірми «Агротоп», на підставі підпункту 54.3.3 пункту 54.3 статті 54 і пункту 1281.1 ст. 1281 Податкового кодексу України застосовано штрафні (фінансові) санкції (штрафи) у сумі 20 000,00 грн., суд зазначає наступне.

Відповідно до акту перевірки, відповідач зазначає, що згідно Довідки про розпорядника акцизного складу пального, яка зареєстрована 03.01.2020, на акцизному складі №1011599, зареєстровано 3 резервуари РГС ємністю 10 м.куб. кожен (свідоцтва про повірку №1192-М, №1193-М, №1194-М від 07.11.2019), та 3 витратоміри ОРW (серійні №1008192014, №1008181009, №1008182007, свідоцтва про повірку №46-М, №47-М, №48-М від 27.01.2022), але згідно з даними центральної головної консолі рівнемірів-лічильників (модель ОРW), по факту на АЗС за адресою Кіровоградська обл., Голованівський р-н, смт Побузьке, вул. Миру, буд. 1, встановлено 4 резервуари та 4 рівнеміра-лічильника, тобто ТОВ «ВКФ «Агротоп» не зареєстровано 1 резервуар та 1 рівнемір-лічильник чим порушено вимоги підпункту 230.1.2 пункту 230.1 статті 230 Податкового Кодексу, а саме: акцизні склади, на території яких здійснюється виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізація пального, повинні бути обладнані витратомірами-лічильниками на кожному місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованому на акцизному складі, та рівнемірами-лічильниками рівня таких товарів (продукції) у резервуарі. Платники податку розпорядники акцизних складів зобов`язані зареєструвати усі розташовані на акцизних складах резервуари, введені в експлуатацію, витратоміри-лічильники та рівнеміри-лічильники у розрізі акцизних складів в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі.

Відповідно до пп. 230.1.2. п. 230.1 ст. 230 ПК України, акцизні склади, на території яких здійснюється виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізація пального, повинні бути обладнані витратомірами-лічильниками на кожному місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованому на акцизному складі, та рівнемірами-лічильниками рівня таких товарів (продукції) у резервуарі, а для скрапленого газу (пропану або суміші пропану з бутаном), інших газів, бутану, ізобутану за кодами згідно з УКТ ЗЕД 2711 12 11 00, 2711 12 19 00, 2711 12 91 00, 2711 12 93 00, 2711 12 94 00, 2711 12 97 00, 2711 13 10 00, 2711 13 30 00, 2711 13 91 00, 2711 13 97 00, 2711 14 00 00, 2711 19 00 00, 2901 10 00 10 - також можуть бути обладнані пристроями для вимірювання рівня або відсотка пального у резервуарі (далі - рівнемір-лічильник) на кожному введеному в експлуатацію стаціонарному резервуарі, розташованому на акцизному складі.

Акцизні склади, на яких здійснюється діяльність з переробки нафти, газового конденсату, природного газу та їх суміші, з очищення коксового газу, з метою вилучення цільових компонентів (сировини), що передбачає повний технологічний цикл їх переробки в готову продукцію (пальне), повинні бути обладнані лише витратомірами-лічильниками на кожному місці відпуску готової підакцизної продукції (пального) наливом з такого акцизного складу.

Акцизні склади, на яких здійснюються виключно зберігання та реалізація пального, що отримується та реалізується виключно у споживчій тарі без зміни розфасовки, а також скрапленого газу природного, бензолу, метанолу, не обладнуються витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками.

Витратоміри-лічильники та резервуари повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, проведені відповідно до законодавства, а рівнеміри-лічильники повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, або калібрування, проведені відповідно до законодавства. У разі відсутності позитивного результату повірки або оцінки відповідності, або калібрування витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників для цілей цього Кодексу акцизні склади, на яких вони розташовані, вважаються необладнаними витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками.

Паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки, встановлені на акцизних складах, на які є позитивні результати повірки або оцінка відповідності, проведені відповідно до законодавства, виконують функції витратомірів-лічильників.

Платники податку - розпорядники акцизних складів зобов`язані зареєструвати:

а) усі розташовані на акцизних складах резервуари, введені в експлуатацію, витратоміри-лічильники та рівнеміри-лічильники у розрізі акцизних складів - в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі;

б) усі акцизні склади - в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.

Один акцизний склад може бути зареєстрований виключно одним розпорядником акцизного складу. Один розпорядник акцизного складу може зареєструвати один і більше акцизних складів.

Забороняється здійснення реалізації пального без наявності зареєстрованих витратомірів-лічильників, рівнемірів-лічильників та резервуарів, без реєстрації акцизного складу.

Пунктом 1281.1 ст. 1281 Податкового кодексу України, встановлено, що необладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі рівнеміра-лічильника на введеному в експлуатацію резервуарі, розташованому на акцизному складі, та/або витратоміра-лічильника на місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованого на акцизному складі, а також необладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників обсягу виробленого спирту етилового витратоміра-лічильника спирту етилового, та/або масового витратоміра на місці отримання та відпуску спирту етилового, розташованого на акцизному складі, та/або місці отримання/відпуску спирту етилового у виробництво продукції, визначеної у підпунктах "д"-"ж" підпункту 229.1.1 пункту 229.1 статті 229 цього Кодексу, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 20000 гривень за кожний необладнаний резервуар та/або незареєстрований рівнемір-лічильник, а також за кожне необладнане місце відпуску пального наливом з акцизного складу або за кожне місце отримання та відпуску спирту етилового, та/або незареєстрований витратомір-лічильник/витратомір-лічильник спирту етилового, та/або масовий витратомір.

Судом встановлено, що в акті перевірки відсутні обґрунтування висновків відповідача про порушення пп .230.1.2. п. 230.1. ст.230 ПК України з посиланням на докази введення в експлуатацію зазначеного резервуара, його опис, технічні характеристики, місцезнаходження, тощо, а отже оскаржуване податкове повідомлення-рішення від 09 березня 2023 року № 00014210902, яким до товариства з обмеженою відповідальністю виробничо-комерційної фірми «Агротоп», на підставі підпункту 54.3.3 пункту 54.3 статті 54 і пункту 1281.1 ст. 1281 Податкового кодексу України застосовано штрафні (фінансові) санкції (штрафи) у сумі 20 000,00 грн. підлягає скасуванню.

Підсумовуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про задоволення позову в повному обсязі.

Керуючись ст.ст.139, 242-246, 255, 293, 295-297 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю виробничо-комерційної фірми «Агротоп» (код ЄДРПОУ:22222184, 26555, Кіровоградська область, Голованівський район, смт. Побузьке, вул. Миру, 1) до Головного управління Державної податкової служби у Кіровоградській області (код ЄДРПОУ: 43995486, 25006, м. Кропивницький, вул. Велика Перспективна, 55) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення рішення - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління Державної податкової служби у Кіровоградській області від 09 березня 2023 року № 00014190902, яким до товариства з обмеженою відповідальністю виробничо-комерційної фірми «Агротоп» застосована штрафна (фінансова) санкція в розмірі 500 000,00 грн. (п`ятсот тисяч гривень).

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління Державної податкової служби у Кіровоградській області від 09 березня 2023 року № 00014210902, яким до товариства з обмеженою відповідальністю виробничо-комерційної фірми «Агротоп» застосована штрафна (фінансова) санкція в розмірі 20 000,00 грн. (двадцять тисяч гривень).

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Рішення в повному обсязі виготовлено 24.10.2023.

Суддя Кіровоградського

окружного адміністративного суду К.М. ПРИТУЛА

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.10.2023
Оприлюднено26.10.2023
Номер документу114395931
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних)

Судовий реєстр по справі —340/6803/23

Постанова від 17.01.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Олефіренко Н.А.

Постанова від 17.01.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Олефіренко Н.А.

Ухвала від 06.12.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Олефіренко Н.А.

Ухвала від 06.12.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Олефіренко Н.А.

Ухвала від 08.11.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Олефіренко Н.А.

Рішення від 24.10.2023

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

К.М. ПРИТУЛА

Рішення від 10.10.2023

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

К.М. ПРИТУЛА

Рішення від 10.10.2023

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

К.М. ПРИТУЛА

Ухвала від 15.09.2023

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

К.М. ПРИТУЛА

Ухвала від 21.08.2023

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

К.М. ПРИТУЛА

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні