Рішення
від 23.10.2023 по справі 620/12336/23
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

23 жовтня 2023 року м. Чернігів Справа № 620/12336/23

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Виноградової Д.О., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами в приміщенні суду справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Теплокомфорт-Чернігів» до Головного управління ДПС України у Чернігівській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,

У С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Теплокомфорт-Чернігів» (далі позивач, ТОВ «Теплокомфорт-Чернігів», Товариство) звернулось до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС України у Чернігівській області (далі відповідач, ГУ ДПС в Чернігівській області), Державної податкової служби України (далі ДПС України), у якому просить:

1.Визнати протиправними та скасувати рішення ГУ ДПС у Чернігівській області:

№8984803/37750311 від 13.06.2023 про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 17.01.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

№9012365/37750311 від 16.06.2023 про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 02.02.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

№9041429/37750311 від 21.06.2023 про відмову у реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників №6 до податкової накладної №2 від 20.12.2021 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

№8984802/37750311 від 13.06.2023 про відмову у реєстрації податкової накладної №2 від 08.02.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

№9001474/37750311 від 15.06.2023 про відмову у реєстрації податкової накладної №3 від 08.02.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

№9001475/37750311 від 15.06.2023 про відмову у реєстрації податкової накладної №5 від 16.02.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

№9012366/37750311 від 16.06.2023 про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 30.08.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

2.Визнати протиправним та скасувати рішення комісії ДПС України, яка приймає рішення за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, а саме:

№52423/37750311/2 від 26.06.2023

№53090/37750311/2 від 28.06.2023

№54240/37750311/2 від 04.07.2023

№53350/37750311/2 від 29.06.2023

№52789/37750311/2 від 27.06.2023

№52697/37750311/2 від 27.06.2023

№53358/37750311/2 від 29.06.2023

3.Зобов`язати ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, подані ТОВ «Теплокомфорт-Чернігів» на реєстрацію в ЄРПН податкові накладні/розрахунки коригування:

від 17.01.2022 № 1, реєстрація якої зупинена відповідно до квитанції від 14.02.2022 року № 9028855931;

від 02.02.2022 № 1, реєстрація якої зупинена відповідно до квитанції від 10.06.2022 № 9073176237;

від 16.02.2022 № 6 до податкової накладної від 20.12.2021 № 1, реєстрація якої зупинена відповідно до квитанції №9126964228 від 14.07.2022;

від 08.02.2020 № 2, реєстрація якої зупинена відповідно до квитанції від 14.07.2022 № 9126325806;

від 08.02.2020 № 3 реєстрація якої зупинена відповідно до квитанції від 14.07.2022 № 99126312195;

від 16.02.2020 № 5 реєстрація якої зупинена відповідно до квитанції від 14.07.2022 № 9126979897;

від 30.08.2022 № 1 реєстрація якої зупинена відповідно до квитанції від 09.08.2022 № 9178144160.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що оскаржувані рішення не містять жодної мотивації, підстав та причин віднесення позивача та проведених позивачем операцій до Критеріїв ризиковості здійснення операцій, як і не містять доказів наявності інформації, що платником податку не надано копії документів, які підтверджують господарські операції.

Ухвалою судді Чернігівського окружного адміністративного суду від 22.08.2023 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.

Представником відповідачів було подано відзив на позов, у якому просив відмовити позивачу у задоволенні позову та зазначив, що позивачу було зупинено реєстрацію податкових накладних, а при розгляді поданих платником документів комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ухвалено рішення про відмову в реєстрації вищезазначених податкових накладних у зв`язку з ненаданням платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податкових накладних/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено. Крім того, представник відповідачів вважає, що заявлений позивачем до стягнення розмір судових витрат є необґрунтованим та занадто перевищеним.

Ухвалою суду від 14.09.2023 у задоволенні клопотання представника Головного управління ДПС у Чернігівській області про розгляд справи в загальному провадженні відмовлено.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено таке.

ТОВ «Теплокомфорт-Чернігів» є юридичною особою, зареєстрованою у встановленому законом порядку, про що до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено відповідний запис. Згідно реєстраційних даних, основним видом діяльності позивача є 43.22 Монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування (а.с. 26, т. 1).

Копією Витягу з Реєстру від 20.12.2018 № 1825264500370 підтверджується те, що Товариство 01.10.2013 зареєстровано як платник ПДВ (а.с. 27).

Відповідно до Протоколу від 25.01.2022 № 14 засідання Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Чернігівській області (далі Комісія ГУ ДПС у Чернігівській області) за результатом опрацювання інформації управління з питань виявлення та опрацювання податкових ризиків, з інформаційних баз даних податкової служби, Комісія встановила ймовірні ризики в діяльності ТОВ «ЕКО КОМФОРТ ГРУПП», у ланцюгу постачання товарів та послуг задіяне ТОВ «Теплокомфорт-Чернігів». З огляду на вищевикладене, Комісією ГУ ДПС у Чернігівській області 25.01.2022 прийнято Рішення № 4128 про відповідність платника ПДВ - ТОВ «Теплокомфорт-Чернігів», критеріям ризиковості платника податку, а саме у пункті 8. Зазначено, що Товариство задіяне у формуванні та розповсюдженні ймовірно ризикового податкового кредиту (а.с. 38, т. 1).

Натомість, рішенням Чернігівського окружного адміністративного суду від 04.05.2023, залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 08.08.2023, вищевказане рішення про відповідність позивача критеріям ризиковості платника податку визнано протиправним та скасовано (а.с.39-49).

14.02.2022 року ТОВ «Теплокомфорт-Чернігів» по взаємовідносинам з ПП «Альтеп-Центр» було сформовано та направлено на реєстрацію до контролюючому органу для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №1 від 17.01.2022 на загальну суму 134611,87 грн (у тому числі ПДВ 22435,31 грн) (а.с.50, т. 1).

14.02.2022 позивачем було отримано квитанцію, згідно якої документ було прийнято, відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК зупинена. Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с. 51, т. 1).

Позивачем було надіслано повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкової накладної/розрахунку коригування, реєстрацію якої зупинено, до якої додано пояснення з додатками, що стосуються проведення господарських операцій за податковою накладною № 1 від 17.01.2022 (а.с. 52, т.1).

Разом з тим, комісією Головного управління ДПС у Чернігівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийняте рішення від 13.06.2023 № 8984803/37750311 про відмову у реєстрації податкової накладної № 1 від 17.01.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв`язку з наданням платником податку копій документів, складених з порушенням законодавства та зазначено додаткову інформацію: підприємство та/або контрагент задіяні у проведенні ризикових операцій ( а.с. 54, т. 1).

Позивачем було подано скаргу на вказане рішення (а.с. 57, т.1), однак рішеннями від 26.06.2023 № 52423/37750311/2 вона була залишене без задоволення, а рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних - без змін (а.с. 58, т. 1).

10.06.2022 року ТОВ «Теплокомфорт-Чернігів» по взаємовідносинам з ТОВ «Капелоу» було сформовано та направлено на реєстрацію до контролюючому органу для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №1 від 02.02.2022 на загальну суму 62843,12 грн (у тому числі ПДВ 10473,85 грн) (а.с.13, т. 2).

10.06.2022 позивачем було отримано квитанцію, згідно якої документ було прийнято, відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК зупинена. Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с. 14, т. 2).

Позивачем було надіслано повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкової накладної/розрахунку коригування, реєстрацію якої зупинено, до якої додано пояснення з додатками, що стосуються проведення господарських операцій за податковою накладною № 1 від 02.02.2022 (а.с. 15-16, т.2).

Разом з тим, комісією Головного управління ДПС у Чернігівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийняте рішення від 16.06.2023 № 9012365/37750311 про відмову у реєстрації податкової накладної № 1 від 02.02.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв`язку з наданням платником податку копій документів, складених з порушенням законодавства та зазначено додаткову інформацію: підприємство та/або контрагент задіяні у проведенні ризикових операцій ( а.с. 17, т. 2).

Позивачем було подано скаргу на вказане рішення (а.с. 20, т.2), однак рішеннями від 28.06.2023 № 53090/37750311/2 вона була залишене без задоволення, а рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних - без змін (а.с. 21, т. 2).

14.07.2022 року ТОВ «Теплокомфорт-Чернігів» по взаємовідносинам з ТОВ «Капелоу» було сформовано та направлено на реєстрацію до контролюючому органу для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №6 від 16.02.2022 до податкової накладної №1 від 20.12.2021 (а.с.13, т. 3).

14.07.2022 позивачем було отримано квитанцію, згідно якої документ було прийнято, відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК зупинена. Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с. 14, т. 3).

Позивачем було надіслано повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкової накладної/розрахунку коригування, реєстрацію якої зупинено, до якої додано пояснення з додатками, що стосуються проведення господарських операцій за розрахунком коригування кількісних і вартісних показників №6 від 16.02.2022 до податкової накладної №1 від 20.12.2021 (а.с. 15-16, т.1).

Разом з тим, комісією Головного управління ДПС у Чернігівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийняте рішення від 21.06.2023 № 9041429/37750311 про відмову у реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників №6 від 16.02.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв`язку з наданням платником податку копій документів, складених з порушенням законодавства та зазначено додаткову інформацію: підприємство та/або контрагент задіяні у проведенні ризикових операцій ( а.с. 17, т. 3).

Позивачем було подано скаргу на вказане рішення (а.с. 20, т.3), однак рішеннями від 04.07.2023 № 54240/37750311/2 вона була залишене без задоволення, а рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних - без змін (а.с. 21, т. 3).

14.07.2022 року ТОВ «Теплокомфорт-Чернігів» по взаємовідносинам з ТОВ «Еко комфорт груп» було сформовано та направлено на реєстрацію до контролюючому органу для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №2 від 08.02.2022 на загальну суму 34415,00 грн (у тому числі ПДВ 5735,83 грн) (а.с.13, т. 4).

14.07.2022 позивачем було отримано квитанцію, згідно якої документ було прийнято, відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК зупинена. Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с. 14, т. 4).

Позивачем було надіслано повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкової накладної/розрахунку коригування, реєстрацію якої зупинено, до якої додано пояснення з додатками, що стосуються проведення господарських операцій за податковою накладною № 2 від 08.02.2022 (а.с. 15-16, т.4).

Разом з тим, комісією Головного управління ДПС у Чернігівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийняте рішення від 13.06.2023 № 8984802/37750311 про відмову у реєстрації податкової накладної № 2 від 08.02.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв`язку з наданням платником податку копій документів, складених з порушенням законодавства та зазначено додаткову інформацію: підприємство та/або контрагент задіяні у проведенні ризикових операцій ( а.с. 17, т. 4).

Позивачем було подано скаргу на вказане рішення (а.с. 20, т.4), однак рішеннями від 29.06.2023 № 53350/37750311/2 вона була залишене без задоволення, а рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних - без змін (а.с. 21, т. 4).

14.07.2022 року ТОВ «Теплокомфорт-Чернігів» по взаємовідносинам з ТОВ «Еко комфорт груп» було сформовано та направлено на реєстрацію до контролюючому органу для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №3 від 08.02.2022 на загальну суму 20806,01 грн (у тому числі ПДВ 3467,67 грн) (а.с.13, т. 5).

14.07.2022 позивачем було отримано квитанцію, згідно якої документ було прийнято, відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК зупинена. Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с. 14, т. 5).

Позивачем було надіслано повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкової накладної/розрахунку коригування, реєстрацію якої зупинено, до якої додано пояснення з додатками, що стосуються проведення господарських операцій за податковою накладною № 3 від 08.02.2022 (а.с. 15-16, т.5).

Разом з тим, комісією Головного управління ДПС у Чернігівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийняте рішення від 15.06.2023 № 9001474/37750311 про відмову у реєстрації податкової накладної № 3 від 08.02.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв`язку з наданням платником податку копій документів, складених з порушенням законодавства та зазначено додаткову інформацію: підприємство та/або контрагент задіяні у проведенні ризикових операцій ( а.с. 17, т. 5).

Позивачем було подано скаргу на вказане рішення (а.с. 20, т.5), однак рішеннями від 27.06.2023 № 52789/37750311/2 вона була залишене без задоволення, а рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних - без змін (а.с. 21, т. 5).

14.07.2022 року ТОВ «Теплокомфорт-Чернігів» по взаємовідносинам з ТОВ «Капелоу» було сформовано та направлено на реєстрацію до контролюючому органу для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №5 від 16.02.2022 на загальну суму 31041,97 грн (у тому числі ПДВ 5173,66 грн) (а.с.13, т. 6).

14.07.2022 позивачем було отримано квитанцію, згідно якої документ було прийнято, відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК зупинена. Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с. 14, т. 6).

Позивачем було надіслано повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкової накладної/розрахунку коригування, реєстрацію якої зупинено, до якої додано пояснення з додатками, що стосуються проведення господарських операцій за податковою накладною № 5 від 16.02.2022 (а.с. 15-16, т.6).

Разом з тим, комісією Головного управління ДПС у Чернігівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийняте рішення від 15.06.2023 № 9001475/37750311 про відмову у реєстрації податкової накладної № 5 від 16.02.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв`язку з наданням платником податку копій документів, складених з порушенням законодавства та зазначено додаткову інформацію: підприємство та/або контрагент задіяні у проведенні ризикових операцій ( а.с. 17, т. 6).

Позивачем було подано скаргу на вказане рішення (а.с. 20, т.6), однак рішеннями від 27.06.2023 № 52697/37750311/2 вона була залишене без задоволення, а рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних - без змін (а.с. 21, т. 6).

09.09.2022 року ТОВ «Теплокомфорт-Чернігів» по взаємовідносинам з ПАТ «Національна енергетична компанія «Укренерго» було сформовано та направлено на реєстрацію до контролюючому органу для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №1 від 30.08.2022 на загальну суму 144934,20 грн (у тому числі ПДВ 24155,70 грн) (а.с.13, т. 7).

09.09.2022 позивачем було отримано квитанцію, згідно якої документ було прийнято, відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК зупинена. Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с. 14, т. 7).

Позивачем було надіслано повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкової накладної/розрахунку коригування, реєстрацію якої зупинено, до якої додано пояснення з додатками, що стосуються проведення господарських операцій за податковою накладною № 1 від 30.08.2022 (а.с. 15-16, т.7).

Разом з тим, комісією Головного управління ДПС у Чернігівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийняте рішення від 16.06.2023 № 9012366/37750311 про відмову у реєстрації податкової накладної № 1 від 30.08.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв`язку з наданням платником податку копій документів, складених з порушенням законодавства та зазначено додаткову інформацію: підприємство та/або контрагент задіяні у проведенні ризикових операцій ( а.с. 17, т. 7).

Позивачем було подано скаргу на вказане рішення (а.с. 20, т.7), однак рішеннями від 29.06.2023 № 53358/37750311/2 вона була залишене без задоволення, а рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних - без змін (а.с. 21, т. 7).

Вважаючи вищевказані рішення ГУДПС у Чернігівській області протиправними, ТОВ «Теплокомфорт-Чернігів» звернулось до суду з відповідним адміністративним позовом.

Даючи правову оцінку обставинам вказаної справи, суд застосовує джерела правового регулювання у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин, та зважає на таке.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Так, спеціальним законом з питань оподаткування, який установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплату пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків і визначає заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу є Податковий кодекс України від 02.12.2010 № 2755-VI (далі - ПК України).

Відповідно до абзаців першого-третього пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України (далі - ПК України) датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку. Для документів, складених в електронній формі, датою оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку, вважається дата, зазначена у самому документі як дата його складення відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», незалежно від дати накладення електронного підпису.

За змістом абзацу першого пункту 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Пунктом 201.7 статті 201 ПК України передбачено, що податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на рахунок у банку/небанківському надавачу платіжних послуг як попередня оплата (аванс).

У підпункті 14.1.60 пункту 14.1 статті 14 ПК України визначено, що єдиним реєстром податкових накладних є реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Згідно з абзацами першим-другим, п`ятим, десятим пункту 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та з підстав, визначених Кабінетом Міністрів України.

Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів, визначає Порядок № 1165.

Згідно з абзацом першим пункту 5 Порядку № 1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Пунктом 8 Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість, які є додатком 1 до Порядку № 1165, перебачено, що у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

За змістом пунктів 6, 10, 11 Порядку № 1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Відповідно до абзацу другого пункту 25, абзацу першого пункту 26 Порядку №1165 Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Мінфіном.

Механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначено Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим наказом Міністерства фінансів України № 520 від 12.12.2019 (далі - Порядок № 520).

Пунктами 2-5, 11 Порядку № 520 передбачено, що прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня. Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Відповідно до абзацу одинадцятого статті 1, статті 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-ХIV первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію. Підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати такі обов`язкові реквізити: назву документа (форми); дату складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції. Первинні документи, складені в електронній формі, застосовуються у бухгалтерському обліку за умови дотримання вимог законодавства про електронні документи та електронний документообіг.

Ведення зазначених документів передбачено Положенням про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 № 88.

З огляду на приписи пункту 187.1 статті 187 та пункту 201.7 статті 201 ПК України обов`язок подання податкової накладної на реєстрацію у платника податків виникає після кожного отримання коштів, в тому числі, як попередньої оплати (аванс) або після кожної поставки товару незалежно від наявності інших первинних документів, що позивачем виконано шляхом подання всіх спірних податкових накладних для їх реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних за правилом першої події.

Матеріалами справи підтверджено, що позивач надавав контролюючому органу первинні документи, які, на його думку, підтверджують та розкривають суть, внутрішню сторону господарських операцій, на виконання яких складено спірні податкові накладні.

Судом встановлено, що у квитанціях про зупинення реєстрації зазначених спірних Податкових накладних контролюючий орган не зазначив, яким саме критеріям оцінки ступеня ризиків відповідають останні, які саме документи складені з порушенням законодавства та яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної. Натомість платником податків надано до податкового органу первинні документи на підтвердження реальності господарських операцій.

Зупинення реєстрації податкових накладних без переліку документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної не надало позивачу можливості надати достатній обсяг підтверджуючих документів.

Можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків.

Вживання податковим органом загального посилання на пункт 8 Критеріїв оцінки, без наведення відповідного підпункту, є неконкретизованим та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд.

Аналогічна правова позиція вже неодноразово висловлена Верховним Судом, зокрема, у постановах від 21.05.2019 у справі № 0940/1240/18, від 10.04.2020 у справі № 819/330/18, від 18.06.2020 у справі № 824/245/19-а, від 14.12.2022 у справі № 560/11825/21.

Верховний Суд у постанові від 05.01.2021 у справі № 640/11321/20 зазначив, що незважаючи на те, що затверджена Порядком № 1165 форма рішення, яка не передбачає конкретизації підстав у разі відповідності пунктам 1-8 критеріїв ризиковості платника податку, не скасовує обов`язок податкового органу необхідності доказування, передбаченого частиною другою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України).

Верховний Суд у справі № 360/2460/20 за наслідками аналізу положень Порядку № 520 зазначив, що можливість надання платником податків переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення податковим органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків з зазначенням необхідності надання документів за переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не довільно, на власний розсуд.

Відповідно до частини другої статті 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Отже, за загальними вимогами, які висуваються до акта індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.

Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.

Прийняття протиправного рішення про зупинення реєстрації податкової накладної зупинення реєстрації податкової накладної є передумовою прийняття відповідного рішення Комісії.

Вказана правова позиція неодноразово викладена у постановах Верховного Суду у постановах від 23.10.2018 (справа № 822/1817/18), від 04.12.2018 (справа № 821/1173/17), від 25.06.2019 (справа № 1940/1950/18), від 02.02.2021 (справа № 805/3956/18-а), від 16.09.2022 (справа№ 380/7736/21), від 14.12.2022 (справа № 560/11825/21), від 04.01.2023 (справа № 240/12428/19).

Оскаржувані Рішення №8984803/37750311 від 13.06.2023, №9012365/37750311 від 16.06.2023, №9041429/37750311 від 21.06.2023, №8984802/37750311 від 13.06.2023, №9001474/37750311 від 15.06.2023, №9001475/37750311 від 15.06.2023, №9012366/37750311 від 16.06.2023 містять лише загальну фразу про те, що причиною його прийняття є ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено. У графі «Додаткова інформація (зазначити до якої інформації)» вказано: «підприємство та/або контрагент задіяні у проведенні ризикових операцій».

Як встановлено судом, позивачем подано до контролюючого органу пояснення та відповідні документи для підтвердження реальності здійснення господарської операції, за результатом якої була сформовані спірні ПН. Суд констатує, що перелік зазначених документів відповідає вимогам пункту 5 Порядку № 520.

Отже, зважаючи на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарської операції позивачем, та на те, що такі документи були надані контролюючому органу, останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації спірних Податкових накладних.

Подібного правового висновку дійшов Верховний Суд у постанові від 18.11.2021 у справі № 380/3498/20.

Крім того, судом встановлено, що рішенням Чернігівського окружного адміністративного суду від 04.05.2023, залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду, було визнано протиправним та скасовано рішення про відповідність Товариства позивача критеріям ризиковості платника податку.

Відповідно до частин першої, другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Зважаючи на наведену вище практику Верховного Суду щодо застосування норм Порядку № 520 та Порядку № 1165, вказані обставини в комплексному аналізі наявних у матеріалах справи доказів, що надавались для реєстрації спірних Податкових накладних/розрахунків коригування, суд дійшов висновку про те, що позивач надав усі наявні та достатні документи, передбачені податковим законодавством, необхідні для реєстрації ПН. Натомість, всупереч частини другої статті 77 КАС України контролюючий орган не довів належними, достатніми та беззаперечними доказами правомірності спірного у справі індивідуального акту.

Таким чином, оскаржувані Рішення №8984803/37750311 від 13.06.2023, №9012365/37750311 від 16.06.2023, №9041429/37750311 від 21.06.2023, №8984802/37750311 від 13.06.2023, №9001474/37750311 від 15.06.2023, №9001475/37750311 від 15.06.2023 та №9012366/37750311 від 16.06.2023 прийняті необґрунтовано, а тому є протиправними та підлягають скасуванню.

Стосовно позовної вимоги позивача про зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні від 17.01.2022 № 1, від 02.02.2022 № 1, від 16.02.2022 № 6, від 08.02.2020 № 2, від 08.02.2020 № 3, від 16.02.2020 № 5, від 30.08.2022 № 1, суд зазначає таке.

Приписами пункту 20 Порядку № 1246 передбачено, що внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку.

Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.

У даному випадку, зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних подані позивачем спірні Податкові накладні датою їх подання є дотриманням судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, та належним способом захисту порушеного права, що відповідає правовому висновку Верховного Суду, зазначеному у постанові від 03.11.2021 у справі № 360/2460/20.

Суд також враховує, що чинним законодавством України покладено на ДПС України обов`язок щодо прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Тобто, фіскальному органу надано право вільно обирати одне з двох рішень, яке на його думку є законодавчо обґрунтованим та правильним. А отже, «свобода розсуду» фіскального органу, у разі встановлення судом протиправності відмови у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, звужується до єдиного юридично допустимого рішення, в даному випадку рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Аналогічна правова позиція викладена в постановах Верховного Суду від 11.06.2019 у справі № 480/4038/18 та від 28.11.2019 у справі № 1640/2650/18.

Враховуючи викладене вище, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних спірні Податкові накладні/розрахунки коригування, оформлені та подані позивачем, датою їх фактичного подання, і задоволення позовних вимог у цій частині.

Щодо позовної вимоги визнати протиправним та скасувати рішення комісії ДПС України, яка приймає рішення за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, а саме: №52423/37750311/2 від 26.06.2023, №53090/37750311/2 від 28.06.2023, №54240/37750311/2 від 04.07.2023, №53350/37750311/2 від 29.06.2023, №52789/37750311/2 від 27.06.2023, №52697/37750311/2 від 27.06.2023, №53358/37750311/2 від 29.06.2023, суд зазначає таке.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 також затверджено Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, пунктом 2 якого визначено, що:

комісія центрального рівня - комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр) ДПС, організаційні та процедурні засади діяльності якої визначені у Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 р. № 1165;

комісія регіонального рівня - комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь ДПС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС, організаційні та процедурні засади діяльності якої визначені в Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 р. № 1165.

Відповідно до пункту 7 Порядку № 1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Згідно з пунктом 10 Порядку № 1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

Пунктом 25 Порядку №1165 передбачено, що Комісія центрального рівня приймає рішення про неврахування таблиці даних платника податку, розглядає скарги на рішення комісій регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі. Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Мінфіном. Комісія центрального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком (пункт 26 Порядку № 1165).

З аналізу наведених норм чинного законодавства вбачається, що рішення про відмову в реєстрації податкової накладної в ЄРПН приймаються комісією регіонального рівня, в той час, як скарги на рішення комісій регіонального рівня розглядаються саме Комісією центрального рівня.

При цьому, наслідки у формі відмови в реєстрації податкових накладних в ЄРПН породжують саме рішення комісії регіонального рівня, до яких належить Комісія ГУ ДПС у Чернігівській області, які і є тими рішеннями суб`єкта владних повноважень, що фактично змінюють обсяг прав та обов`язків платника податків.

Відповідно до пунктів 56.1, 56.2, 56.10 статті 56 ПК України рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку.

У разі якщо платник податків вважає, що контролюючий орган неправильно визначив суму грошового зобов`язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству або виходить за межі повноважень контролюючого органу, встановлених цим Кодексом або іншими законами України, такий платник має право звернутися із скаргою про перегляд цього рішення до контролюючого органу вищого рівня.

Рішення центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, та рішення центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, прийняті за розглядом скарги платника податків, є остаточними і не підлягають подальшому адміністративному оскарженню, але можуть бути оскаржені в судовому порядку.

Суд зазначає, що процедура адміністративного оскарження за своєю суттю є досудовим порядком вирішення спору, що виник між позивачем та суб`єктом владних повноважень. Досудове врегулювання спірних правовідносин має на меті відновлення прав та інтересів юридичної чи фізичної особи, що були порушені оскаржуваним рішенням суб`єкта владних повноважень.

У даному випадку порушення прав та інтересів позивача відбулось внаслідок прийняття Комісією ГУ ДПС у Чернігівській області (комісії регіонального рівня) Рішень від 8984803/37750311 від 13.06.2023, №9012365/37750311 від 16.06.2023, №9041429/37750311 від 21.06.2023, №8984802/37750311 від 13.06.2023, №9001474/37750311 від 15.06.2023, №9001475/37750311 від 15.06.2023, №9012366/37750311 від 16.06.2023 і саме вказаними Рішеннями було порушено права та інтереси, за захистом яких слід звертатись до суду про визнання протиправними та скасування саме вказаних актів індивідуальної дії.

У той же час, рішення вищестоящого органу чи посадової особи, прийняте за результатами розгляду в адміністративному порядку скарги фізичної чи юридичної особи, містить оцінку законності рішення (дії чи бездіяльності) підпорядкованого суб`єкта владних повноважень, є похідним від такого рішення (дії чи бездіяльності), але не має самостійного значення, адже є опосередкованим, безпосередньо не визначає обсягу прав та обов`язків фізичної чи юридичної особи.

Таким чином, рішення за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних: №52423/37750311/2 від 26.06.2023, №53090/37750311/2 від 28.06.2023, №54240/37750311/2 від 04.07.2023, №53350/37750311/2 від 29.06.2023, №52789/37750311/2 від 27.06.2023, №52697/37750311/2 від 27.06.2023, №53358/37750311/2 від 29.06.2023 не породжують для позивача правових наслідків, не є підставами для виникнення у нього будь-яких прав та обов`язків, отже ніяким чином не порушують охоронюваних законом прав та інтересів Товариства, що свідчить про відсутність підстав для задоволення позовних вимог у вказаній частині.

З урахуванням зазначеного, суд, на підставі наданих доказів в їх сукупності, системного аналізу положень законодавства України, дійшов висновку про наявність підстав для часткового задоволення позовних вимог.

Платіжною інструкцією від 16.08.2023 № 1278 підтверджується сплата позивачем судового збору у розмірі 18 788 грн (а.с. 23, т. 1).

Згідно з частиною третьою статті 139 КАС України при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.

Таким чином, суд дійшов висновку, що на користь позивача підлягає стягненню з відповідачів судовий збір у розмірі 12525,00 грн.

Керуючись ст. ст.139, 227, 241-243, 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Теплокомфорт-Чернігів» до Головного управління ДПС у Чернігівській області, Державної податкової служби України задовольнити частково.

Визнати протиправними та скасувати Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Чернігівській області про відмову у реєстрації податкової накладної №8984803/37750311 від 13.06.2023, №9012365/37750311 від 16.06.2023, №9041429/37750311 від 21.06.2023, №8984802/37750311 від 13.06.2023, №9001474/37750311 від 15.06.2023, №9001475/37750311 від 15.06.2023, №9012366/37750311 від 16.06.2023.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних Податкові накладні/розрахунки коригування від 17.01.2022 № 1, від 02.02.2022 № 1, від 16.02.2022 № 6, від 08.02.2020 № 2, від 08.02.2020 № 3, від 16.02.2020 № 5, від 30.08.2022 № 1 фактичною датою їх подання.

У задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Чернігівській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Теплокомфорт-Чернігів» судовий збір у розмірі 6262,50 грн.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Теплокомфорт-Чернігів» судовий збір у розмірі 6262,50 грн.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана безпосередньо до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю "Теплокомфорт-Чернігів", вул. Слобідська, буд.79-А, кв.29, м.Чернігів, 14021, код ЄДРПОУ 37750311.

Відповідач: Головне управління ДПС у Чернігівській області, вул. Реміснича, 11,м. Чернігів, 14000, код ЄДРПОУ 44094124.

Відповідач: Державна податкова служба України, Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, ЄДРПОУ 43005393.

Повний текст рішення виготовлено 23 жовтня 2023 року.

Суддя Дар`я ВИНОГРАДОВА

Дата ухвалення рішення23.10.2023
Оприлюднено26.10.2023
Номер документу114398541
СудочинствоАдміністративне
Сутьнаявність підстав для часткового задоволення позовних вимог. Платіжною інструкцією від 16.08.2023 № 1278 підтверджується сплата позивачем судового збору у розмірі 18 788 грн (а.с. 23, т. 1). Згідно з частиною третьою статті 139 КАС України при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору. Таким чином, суд дійшов висновку, що на користь позивача підлягає стягненню з відповідачів судовий збір у розмірі 12525,00 грн. Керуючись ст. ст.139, 227, 241-243, 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

Судовий реєстр по справі —620/12336/23

Ухвала від 20.02.2024

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Дар'я ВИНОГРАДОВА

Ухвала від 12.02.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Постанова від 17.01.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Володимир Володимирович

Постанова від 17.01.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Володимир Володимирович

Ухвала від 16.01.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Володимир Володимирович

Ухвала від 22.12.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Володимир Володимирович

Ухвала від 22.12.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Володимир Володимирович

Ухвала від 23.11.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Володимир Володимирович

Рішення від 23.10.2023

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Дар'я ВИНОГРАДОВА

Ухвала від 14.09.2023

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Виноградова Д.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні