Ухвала
від 24.10.2023 по справі 805/4817/15-а
КАСАЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ВЕРХОВНОГО СУДУ

ф

УХВАЛА

24 жовтня 2023 року

м. Київ

справа №805/4817/15-а

адміністративне провадження №К/9901/31821/18

Верховний Суд у складі судді Касаційного адміністративного суду Васильєвої І.А., в порядку підготовки справи за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Метінвест Шіппінг» до Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м. Донецьку Міжрегіонального головного управління ДФС про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, до касаційного розгляду, касаційне провадження у якій відкрито за касаційною скаргою Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м. Донецьку Міжрегіонального головного управління ДФС на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 14.12.2015 року та ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 06.12.2016 року у справі № 805/4817/15-а, -

У С Т А Н О В И В :

У провадженні судді Васильєвої І. А. перебуває ця справа.

Відповідно до частини третьої статті 340 Кодексу адміністративного судочинства (КАС) України після проведення підготовчих дій суддя-доповідач призначає справу до касаційного розгляду у судовому засіданні чи у порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Згідно з частиною першою статті 345 КАС України суд касаційної інстанції може розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами у разі відсутності клопотань від усіх учасників справи про розгляд справи за їх участю.

Відповідач просив суд розглянути справу за участю його представника.

Разом із тим, враховуючи межі перегляду судом касаційної інстанції, визначені статтею 341 КАС України, суд касаційної інстанції переглядає судові рішення в межах доводів та вимог касаційної скарги та на підставі встановлених фактичних обставин справи перевіряє правильність застосування судом першої чи апеляційної інстанції норм матеріального і процесуального права. При цьому суд касаційної інстанції не має права встановлювати або вважати доведеними обставини, що не були встановлені у рішенні або постанові суду чи відхилені ним, вирішувати питання про достовірність того чи іншого доказу, про перевагу одних доказів над іншими, збирати чи приймати до розгляду нові докази або додатково перевіряти докази.

За приписами пункту 10 частини першої статті 4 КАС України письмове провадження - це розгляд і вирішення адміністративної справи або окремого процесуального питання в суді касаційної інстанції без повідомлення та (або) виклику учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи у випадках, встановлених цим Кодексом.

Як установлено матеріалами справи, судом першої інстанції справа розглянута у відкритому судовому засіданні за участю представника позивача, проте представник відповідача до суд не з`явився, надіславши клопотання про розгляд справи без його участі. Судом апеляційної інстанції справа розглянута в порядку письмового провадження, оскільки сторони, зокрема, відповідач, належним чином повідомлений про розгляд справи до суду не з`явився (т. 3 а.с. 38, 39).

Враховуючи викладене, оскільки аналіз матеріалів касаційної скарги та зміст постановлених судових рішень, предмет та характер спірних правовідносин у цій справі з урахуванням положень частини першої статті 344, частин п`ятої, шостої статті 262 КАС України свідчить про можливість здійснення касаційного розгляду даної справи в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, суд вважає за необхідне відмовити в задоволенні клопотання представника відповідача про розгляд справи за його участю. З огляду на викладене, розгляд цієї справи можливий в порядку письмового провадження за наявними в ній матеріалами без повідомлення сторін.

Також, піділляє задоволенню клопотання відповідача від 09.12.2021 року про його заміну процесуальним правонаступником - Східним міжрегіональним управлінням ДПС по роботі з великими платниками податків у відповідності до вимог статті 52 КАС України.

До того ж, в клопотанні від 09.12.2021 року Східне міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками податків просило суд зупинити виконання рішення судів попередніх інстанцій у справі № 805/4817/15-а до закінчення касаційного розгляду справи.

Розглянувши заявлене клопотання, Суд звертає увагу на наступне.

Відповідно до п. 2, 4 частини 1 статті 340 КАС України суддя-доповідач в порядку підготовки справи до касаційного розгляду вирішує письмово заявлені клопотання учасників справи, а також вирішує питання про зупинення виконання судових рішень, які оскаржуються.

Відповідно до частини 1 статті 375 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції за заявою учасника справи або за своєю ініціативою може зупинити виконання оскаржуваного судового рішення або зупинити його дію (якщо рішення не передбачає примусового виконання) до закінчення його перегляду в касаційному порядку.

Згідно статті 129-1 Конституції України судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку.

Розгляд питання про зупинення виконання оскаржуваних судових рішень має на меті не допустити порушення прав, свобод та охоронюваних законом інтересів, як особи, що подала касаційну скаргу, так і інших осіб, які беруть участь у справі, якщо такі наслідки можуть настати у зв`язку з дією та виконанням оскаржуваних судових рішень. Для зупинення виконання оскаржуваних судових рішень необхідна наявність поважних причин, які б давали підстави для такого зупинення. Проте наведені заявником підстави для зупинення виконання судових рішень у даній справі не містять належного обгрунтування підстав для зупинення їх виконання, окрім посилань до значних втрат державного бюджету України, отже в задоволенні клопотання слід відмовити.

На підставі викладеного, керуючись статтями 4, 12, 52, 262, 340 Кодексу адміністративного судочинства України, Верховний Суд, -

У Х В А Л И В:

Задовольнити клопотання Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків та допустити заміну Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м. Донецьку Міжрегіонального головного управління ДФС процесуальним правонаступником - Східним міжрегіональним управлінням ДПС по роботі з великими платниками податків.

Відмовити у задоволенні клопотань Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків про розгляд справи у судовому засіданні за участю представника, а також про зупинення виконання судових рішень у справі № 805/4817/15-а.

Закінчити підготовку справи до касаційного розгляду.

Призначити касаційний розгляд справи в приміщенні Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду за адресою: вул. Князів Острозьких, 8, корп. 5, м. Київ, 01029 у порядку письмового провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.

Ухвала набирає законної сили з моменту підписання й оскарженню не підлягає.

...........................

І.А. Васильєва

Суддя Верховного Суду

Дата ухвалення рішення24.10.2023
Оприлюднено26.10.2023
Номер документу114432905
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, до касаційного розгляду, касаційне провадження у якій відкрито за касаційною скаргою Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м. Донецьку Міжрегіонального головного управління ДФС на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 14.12.2015 року та ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 06.12.2016 року у справі № 805/4817/15-а

Судовий реєстр по справі —805/4817/15-а

Ухвала від 24.10.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 27.06.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 11.05.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 13.06.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Шипуліна Т.М.

Ухвала від 10.05.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Шипуліна Т.М.

Ухвала від 03.04.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Шипуліна Т.М.

Ухвала від 03.03.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Шипуліна Т.М.

Ухвала від 12.01.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Шипуліна Т.М.

Ухвала від 06.12.2016

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 14.11.2016

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні