Справа № 420/28812/23
УХВАЛА
25 жовтня 2023 року м.Одеса
Суддя Одеського окружного адміністративного суду Тарасишина О.М., розглянувши позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «О» (місцезнаходження: 65031, Одеська обл., м. Одеса, вул. Миколи Боровського, 33, код ЄДРПОУ 38787028) до Регіонального відділення Фонду державного майна України по Одеській та Миколаївській областях (місцезнаходження: 65048, м. Одеса, вул. Велика Арнаутська, буд. 15; код ЄДРПОУ 43015722), Фонду державного майна України (місцезнаходження: 01133, м. Київ, вул. Генерала Алмазова, буд. 18/9; код ЄДРПОУ 00032945) про визнання протиправними дії внаслідок яких, до Єдиного реєстру об`єктів державної власності інформацію, внесено відомості, що ТОВ «О» є балансоутримувачем захисної споруди цивільного захисту №56436 та зобов`язати вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю «О» (місцезнаходження: 65031, Одеська обл., м. Одеса, вул. Миколи Боровського, 33, код ЄДРПОУ 38787028) до Регіонального відділення Фонду державного майна України по Одеській та Миколаївській областях (місцезнаходження: 65048, м. Одеса, вул. Велика Арнаутська, буд. 15; код ЄДРПОУ 43015722), Фонду державного майна України (місцезнаходження: 01133, м. Київ, вул. Генерала Алмазова, буд. 18/9; код ЄДРПОУ 00032945) про визнання протиправними дії внаслідок яких, до Єдиного реєстру об`єктів державної власності інформацію, внесено відомості, що ТОВ «О» є балансоутримувачем захисної споруди цивільного захисту №56436 та зобов`язати вчинити певні дії.
Згідно ч. 1 ст.171 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України), суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи: подана позовна заява особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність; має представник належні повноваження (якщо позовну заяву подано представником); відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу; належить позовну заяву розглядати за правилами адміністративного судочинства і чи подано позовну заяву з дотриманням правил підсудності; позов подано у строк, установлений законом (якщо позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними); немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.
Розглянувши даний позов, суддя дійшов висновку, що існують підстави для відмови у відкритті провадження у даній адміністративній справі, виходячи з такого.
За приписами п. 1 ч. 1 ст. 19 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема, спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.
Під час визначення предметної юрисдикції справ суди повинні виходити із суті права та/або інтересу, за захистом якого звернулася особа, заявлених вимог, характеру спірних правовідносин, змісту та юридичної природи обставин у справі.
Отже, до компетенції адміністративних судів належать спори фізичних чи юридичних осіб з органом державної влади, органом місцевого самоврядування, їхньою посадовою або службовою особою, предметом яких є перевірка законності рішень, дій чи бездіяльності цих органів (осіб), прийнятих або вчинених ними під час здійснення владних управлінських функцій, крім спорів, для яких законом установлений інший порядок судового вирішення.
Отже, визначальною ознакою справи адміністративної юрисдикції є суть (зміст, характер) спору. Публічно-правовий спір, на який поширюється юрисдикція адміністративних судів, є спором між учасниками публічно-правових відносин і стосується саме цих відносин.
В позовній заяві позивач просить визнати протиправні дії внаслідок яких, до Єдиного реєстру об`єктів державної власності інформацію, внесено відомості, що ТОВ «О» є балансоутримувачем захисної споруди цивільного захисту №56436 та зобов`язати вчинити певні дії.
Отже, до компетенції адміністративних судів належать спори фізичних чи юридичних осіб з органом державної влади, органом місцевого самоврядування, їхньою посадовою або службовою особою, предметом яких є перевірка законності рішень, дій чи бездіяльності цих органів (осіб), прийнятих або вчинених ними при здійсненні владних управлінських функцій, крім спорів, для яких законом установлений інший порядок судового вирішення.
Публічно-правовий спір має особливий суб`єктний склад. Участь суб`єкта владних повноважень є обов`язковою ознакою для того, щоб класифікувати спір як публічно-правовий. Проте сама собою участь у спорі суб`єкта владних повноважень не дає підстав ототожнювати спір із публічно-правовим та відносити його до справ адміністративної юрисдикції.
Під час визначення предметної юрисдикції справ суди повинні виходити із суті права та/або інтересу, за захистом якого звернулася особа, заявлених вимог, характеру спірних правовідносин, змісту та юридичної природи обставин у справі.
Відповідно до статті 20 Господарського процесуального кодексу України, Господарські суди розглядають справи у спорах, що виникають у зв`язку із здійсненням господарської діяльності (крім справ, передбачених частиною другою цієї статті), та інші справи у визначених законом випадках, крім справ, розгляд яких здійснюється в порядку іншого судочинства.
Зокрема ч.6 ст. 20 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що господарські суди розглядаються справи у спорах щодо права власності чи іншого речового права на майно (рухоме та нерухоме, в тому числі землю), реєстрації або обліку прав на майно, яке (права на яке) є предметом спору, визнання недійсними актів, що порушують такі права, крім спорів, стороною яких є фізична особа, яка не є підприємцем, та спорів щодо вилучення майна для суспільних потреб чи з мотивів суспільної необхідності, а також справи у спорах щодо майна, що є предметом забезпечення виконання зобов`язання, сторонами якого є юридичні особи та (або) фізичні особи підприємці.
Суд акцентує увагу на сталу судову практику та чинне законодавство України, що дії Фонду державного майна, направлені на розпорядження та управління майном (зокрема, приватизація, оренда, передача на баланс тощо) не є діями суб`єкта владних повноважень, а є діями, які мають приватно-правовий характер особи, уповноваженої на управління об`єктом державної власності.
Зокрема, Постановою Великої Палати Верховного Суду у справі № 440/3716/18 від 27.11.2019 р. провадження за аналогічними позовними вимогами закрито та роз`яснено, що справу належить розглядати в порядку господарського судочинства.
З огляду на вищевикладене суддя дійшов висновку, що спір у справі не є публічно-правовим і має вирішуватися судами за правилами господарського процесуального кодексу. З огляду на викладене, суд дійшов висновку про те, що даний спір не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства.
Таким чином, зважаючи на викладене, Одеський окружний адміністративний суд не є судом, який встановлений законом при розгляді даної справи.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 170 КАС України суддя відмовляє у відкритті провадження в адміністративній справі, якщо позов не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства.
З урахуванням зазначеного, суддя дійшов висновку про необхідність відмовити у відкритті провадження в адміністративній справі, роз`яснивши позивачу його право звернення із зазначеними позовними вимогами до господарського суду .
Суддя роз`яснює позивачу, що розгляд даної справи відноситься до юрисдикції місцевого господарського суду в порядку господарського судочинства.
Керуючись ст. ст. 12, 19, 20, 25, 160-165,171, 172, 243, 248, 257, 262, 292-297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
УХВАЛИВ:
Відмовити у відкритті провадження у справі за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «О» (місцезнаходження: 65031, Одеська обл., м. Одеса, вул. Миколи Боровського, 33, код ЄДРПОУ 38787028) до Регіонального відділення Фонду державного майна України по Одеській та Миколаївській областях (місцезнаходження: 65048, м. Одеса, вул. Велика Арнаутська, буд. 15; код ЄДРПОУ 43015722), Фонду державного майна України (місцезнаходження: 01133, м. Київ, вул. Генерала Алмазова, буд. 18/9; код ЄДРПОУ 00032945) про визнання протиправними дії внаслідок яких, до Єдиного реєстру об`єктів державної власності інформацію, внесено відомості, що ТОВ «О» є балансоутримувачем захисної споруди цивільного захисту №56436 та зобов`язати вчинити певні дії.
Роз`яснити позивачу право на звернення до суду в порядку господарського судочинства.
Роз`яснити позивачу що повторне звернення тієї самої особи до адміністративного суду з адміністративним позовом з тих самих предмета і підстав та до того самого відповідача, як той, щодо якого постановлено ухвалу про відмову у відкритті провадження, не допускається.
Ухвала набирає законної сили у порядку ст.256 КАС України.
Ухвала може бути оскаржена в порядку та строки встановлені ст. ст. 293-295 КАС України.
Суддя О.М. Тарасишина
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.10.2023 |
Оприлюднено | 30.10.2023 |
Номер документу | 114461178 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Тарасишина О.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні